Ik vind Atze de Vries vreselijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef Stofje het volgende:
Atze de Vrieze vindt het een vreselijk album .
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:09 schreef Jovatov het volgende:
Ben het album nu voor de derde keer aan het luisteren.
Het is wat mij betreft een (bijna) perfecte combinatie van de duistere en heavy-kant van Muse (Reapers/The Handler, Absolution/Origin of Symmetry) en de cheesy/pretentieuze/Queen-harmonieën-kant van Muse (Defector/Dead Inside/Aftermath, Resistance/The 2nd Law).
Met als kers op de taart de afsluiters Globalist/Drones. Die werken ontzettend goed na elkaar. Eerst die opbouw, dan dat heftige midden van de Globalist. Dan een pianostuk om te eindigen met een gregoriaans gezang met cheesy teksten.
Pretentieus, bombastisch, over-de-top, cheesy, falsettozang, beestachtige bass. Muse zoals Muse hoort te zijn.
Vind jij dit leuk ja?quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:46 schreef Fylax het volgende:
Kan ik een link krijgen voor het album? Vorige link die ik kreeg is kjapot.
Pas op wat je zegtquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:00 schreef Fylax het volgende:
Kan niemand 'm zelf re-uploaden voor mij? Eeuwige liefde voor diegene.
Dit.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:00 schreef Fylax het volgende:
Kan niemand 'm zelf re-uploaden voor mij? Eeuwige liefde voor diegene.
Ja, loopt ook naadloos over. Ik zou haast zeggen: ik begrijp niet helemaal waarom het twee tracks zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:25 schreef SonicVolcano het volgende:
Tof dat ze JFK erbij gedaan hebben. Hoort ook zo
De track doet mij ook erg denken aanquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:19 schreef Molurus het volgende:
Aftermath zou niet misstaan bij een gospelrockconcert.
(Niet dat ik niet keihard ga meezingen als dit gespeeld wordt op Werchter.)
Als geheel is dit zeker een heel mooi album geworden Veel verrassingen toch weer en toch ook de oude vertrouwde sound die we gewend zijn. The Handler alleen al was het waard.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:30 schreef Molurus het volgende:
Ik vind het verloop van de CD ook mooi... het begint eigenlijk met de oude vertrouwde sound, en gaat tegen het eind een symfonische kant op die we niet van Muse gewend zijn. Maar heel geleidelijk... alsof het met opzet gedaan is om de stijl een bepaalde kant op te duwen, maar zo dat het niet al teveel opvalt.
En sowieso is het een prachtig geheel vind ik.
Dat zit er dik in ja. Ze hebben ongetwijfeld van het hele album lyric video's klaarliggen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:27 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit bedoelde Matt dus met 'new way of releasing the album'. Er komen dus video's van alle nummers. En waarschijnlijk dus zelfs voor de release zelf. Morgen de volgende dan denk ik.
Ik verwacht dat Revolt veel duimpjes omlaag gaat krijgenquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja. Ze hebben ongetwijfeld van het hele album lyric video's klaarliggen.
Dat 'ajajajaja' wat hij voor de solo en aan het eind doet vind ik misschien wel het beste/mooiste stukje van Muse, ooit.quote:
quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:09 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat 'ajajajaja' wat hij voor de solo en aan het eind doet vind ik misschien wel het beste/mooiste stukje van Muse, ooit.
Same here!quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:03 schreef SonicVolcano het volgende:
Bestelling verzonden (via de Muse store, inclusief vinyl)
Beter dan Kendrick?quote:
Niet te vergelijken, ligt eraan of ik zin heb in rock of hip hopquote:
Ik dacht dat Coldplay fans juist van nummers met weinig pit en vernuft hielden...quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:05 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Het album eindigt bij mij voorlopig wel na het riff gedeelte in the globalist, het piano gedeelte op het einde is het net niet. Het krijgt niet die muse sfeer die ruled by secrecy exogenesis 3 en isolated system wel hebben. En de track drones, ja grappig. Maar ik zet hem steeds direct af...
Neuh.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik dacht dat Coldplay fans juist van nummers met weinig pit en vernuft hielden...
Zet dan elk nummer nog eens op.quote:
quote:[Drill Sergeant]
Psycho
New Born (+Ashamed riff outro)
Supermassive Black Hole
Dead Inside
Interlude
Hysteria (+Back in Black riff outro)
Animals
Munich Jam
Apocalypse Please
Stockholm Syndrome (+Township Rebellion riff outro)
Plug In Baby
Mercy
Time Is Running Out
Reapers
Encore:
[JFK]
Uprising (Extended outro)
Starlight
Knights of Cydonia (Ennio Morricone's Man With a Harmonica intro)
Zal weinig afwijken gok ik.quote:[Drill Sergeant]
Psycho
Stockholm Syndrome (Township Rebellion riff outro)
Supermassive Black Hole
Dead Inside
Resistance
Interlude
Hysteria
Animals
Munich Jam (New drum & bass jam; live debut)
Madness
Apocalypse Please
New Born (Ashamed riff outro)
Bliss (Extended)
Mercy
Time Is Running Out
Reapers
Encore:
[JFK] (Live Debut)
Uprising (Extended Outro)
Starlight
Knights of Cydonia (Ennio Morricone's Man With a Harmonica intro)
Ik kan toch van meer dingen houden?quote:
Nice.. Nice..quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
Dit waren de setlists bij de eerste 2 festivals van die driedubbeltandem Rock im Revier / RockAvaria / Rock in Vienna (laatste is dus dit weekend + Sonisphere show).
[..]
[..]
Zal weinig afwijken gok ik.
Neequote:Op donderdag 4 juni 2015 14:56 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik kan toch van meer dingen houden?
Ik denk dat er nog wel andere Drones nummers (The Handler/Defector) gespeeld zouden kunnen worden, nu die ook officieel zijn uitgebracht.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
Dit waren de setlists bij de eerste 2 festivals van die driedubbeltandem Rock im Revier / RockAvaria / Rock in Vienna (laatste is dus dit weekend + Sonisphere show).
[..]
[..]
Zal weinig afwijken gok ik.
Ben benieuwd, zou t zonde vinden als die twee Drones tracks idd niet veel live gespeeld worden, want zijn wel erg sterk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:46 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel andere Drones nummers (The Handler/Defector) gespeeld zouden kunnen worden, nu die ook officieel zijn uitgebracht.
Op deze setlist van Rockavaria staan ook Map (of the Problematique) en (United States of) Eurasia genoemd.
Die kunnen dus ook langs komen.
Toevallig een tijdje terug een stukje van dit concert op YT gekeken, Animals vond ik echt te gekquote:Op donderdag 4 juni 2015 15:07 schreef Fretwork het volgende:
Ben wel benieuwd naar Animals live eigenlijk.
Moeten ze gewoon wel doen, ik vind het (ook door de afwisseling) prachtigquote:Op donderdag 4 juni 2015 21:47 schreef Guanabana het volgende:
Aftermath.... Ze hebben op elk album wel zo'n matige ballad staan. Moeten ze gewoon niet doen, komt nooit uit de verf wmb.
Ik zit in elk mogelijk hokje dat er bestaat, een soort wrap, how 'bout thátquote:Op donderdag 4 juni 2015 15:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee
Dat verhinderd mijn hokjesgeest
Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik vind eigenlijk het hele album met uitzondering van Mercy en Revolt goed, alleen betrap ik mezelf er wel op dat na een zooi luisterbeurten ik toch begin af te haken na Defector. Aftermath en Globalist vind ik zeker mooie nummers, maar het zijn echt van die luisterliedjes, die je maar één keer in de zoveel tijd eens opzet en echt lekker voor gaat zitten imho.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:00 schreef Guanabana het volgende:
Nou, er zitten zeker toffe nummers bij, maar ook weer een paar die ik waarschijnlijk niet zo vaak zal luisteren. Eigenlijk grofweg eerste helft is tof, tweede helft minder. Merk toch dat ik Muse alleen waardeer om het hardere werk.
Origin of Symmetry blijft wat mij betreft toch onovertroffen. Enige album waarop alles gewoon goed was.
Same here!quote:
Ik heb dat in mindere mate ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:47 schreef Noppie2000 het volgende:
Wat ik met het album wel echt merk, is dat ik sommige nummers beter vind 'in context'. Revolt als los nummer is niet serieus te nemen, maar luister ik hem na the handler en defector, dan vind ik hem ineens
Matt op zijn best. Meen ik. Echt een genie. Hij blijft me verbazen. Met koptelefoon is echt kippevelquote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:26 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Dat nummer Drones aan het einde.. ik weet na 5 keer luisteren nog steeds niet wat ik ervan moet vinden
Ik krijg ook maar geen genoeg van dit nummer. Wellicht dat hij t.z.t. wordt ingehaald door the Globalist, maar voor het moment is The Handler voor mij het hoogtepunt van dit album.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:58 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Same here. Maar The Hander kan ik wel 100 keer los luisteren, wat een tof nummer
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:27 schreef PimD het volgende:
Drones (het nummer) doet mij denken aan Simon & Garfunkel
Dit ja!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:34 schreef Loveless85 het volgende:
en dan hou je dus eigenlijk alleen Dead Inside, Psycho, Reapers, Handler, en Defector over wat écht nummers zijn die ik nog regelmatig zou draaien. 5/12.
Hier ook!quote:
quote:MUSE
DRONES
WARNER BROS./WARNER
5 JUN 2015
Klassiek, symfonisch, elektronisch – op hun laatste twee albums verkende Muse de paden van pathos en bombast op de meest uiteenlopende manieren. Het enigmatische Britse trio was uitgegroeid tot stadionact en ook in de studio leken er geen grenzen aan tijd en ruimte. Een vrijheid die zich uitte in Grote Thema’s, allemaal bezien vanuit een apocalyptische kijk op mens en maatschappij: op The Resistance was het the people vs the world, op The 2nd Law de wereld tegen de mensheid. En nu is er Drones, hun zevende, waarop de vooruitzichten onheilspellend blijven als altijd, maar wel gevat in het verhaal van één figuur.
Deze onbenoemde protagonist valt ten prooi aan autoritaire onderdrukking, worstelt en komt boven – en dat alles in een muzikale Umwelt die je voor Muse-begrippen opvallend en gewaagd mag noemen. In plaats van nóg verder het universum in te kijken, gaan Matthew Bellamy, Chris Wolstenholme en Dominic Howard namelijk terug naar hun essentie: de driemansrockformatie van waaruit ze ooit begonnen. Tuurlijk, de bliepjes, strijkers, multilayered harmonies en meerdelige songstructuren van de laatste tijd zijn niet helemaal uit het beeld verdwenen, maar Drones leunt vooral op de vertrouwde elementen: virtuoze en vlijmscherpe gitaaruitbarstingen, ijzingwekkende vocalen, stuiterende bassen en dreunende drums. Muse lijkt niet bang meer om zichzelf te zijn. Daar is ook geen enkele reden toe, Drones is een dijk van een rockplaat. Muse op een tandje lager is nog altijd grootser, harder en veelzijdiger dan alle eigentijdse collegae bij elkaar.
De wat mechanische opener Dead Inside valt in al z’n ingehouden eenvoud nog wat buiten de boot, eerste single Psycho geeft een betere indicatie van waar Muse anno 2015 voor wil staan: een spijkerharde riff, puur geboetseerd op impact en met dodelijke precisie afgevuurd. Exact, als een drone. In Revolt horen we de poppy kant van Muse, het zoetige Aftermath roept herinneringen op aan rockdino’s als Gilmour en Knopfler (of vooruit, The Edge in One) en The Handler is het beste stuk dat Queen nooit maakte. Absolute prijsnummers zijn Reapers, een ziedende koppensneller waarop Bellamy Eddie Van Halen naar de kroon steekt, en het filmische finalestuk The Globalist, waarin de groep zijn eigen epische Knights Of Cydonia bijna doet vergeten.
Als de plaat eindigt met het titelnummer tekenen we Our Prayer van The Beach Boys en The Prophet’s Song van Queen nog op als referentiekaders – de reis van de hoofdpersoon wordt afgesloten met een rustige weerspiegeling van welhaast sacrale proporties. Het ‘stapje terug’ is een goede zet geweest: door de eeuwige experimenteerdrang te temperen, weet Muse de eigen kern uit te kristalliseren en sterker voor de dag te komen dan ooit. Back to basics gaan en er zo toch weer een schepje bovenop doen – dat is alleen de allergrootsten gegeven. We hebben medelijden met de concurrentie. WILLEM BEMBOOM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |