abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:26:34 #176
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_153406993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:24 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Mijn druid deck doet het prima anders :P Zie ze ook minder, maar de counters zijn er zeker, mits je je deck een klein beetje aanpast en anders speelt.
Hoe counter jij Patron Warriors? Ik kan het winnen als ik genoeg druk zet, zijn executes uitlok en een sterke taunt achterhoud, maar anders is het gg.
pi_153407002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:26 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ja, maar bijna elk deck speelt speciaal voor deze kaart een kaart (BGH) en dan moet je de boom bots nog wegspelen die vaker wel dan niet nog iets van jou meenemen. Wil niet zeggen dat hij OP is hoor, maar een nerf zou ik kunnen snappen :P
Ik heb BGH in mijn decks zitten voor elke kaart vanaf 7. Niet alleen voor dr. Boom. :D
En heb 'm niet eens in elk deck zitten, is niet nodig.
Gewoon normaal doen ja.
  Redactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 12:29:07 #178
181272 crew  Noppie2000
pi_153407044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:26 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik heb BGH in mijn decks zitten voor elke kaart vanaf 7. Niet alleen voor dr. Boom. :D
Ook voor Ysera? Chrommagus? Cenarius? Antonidas? Tirion? Kel'thuzad? Sneed's?

En gebruik hem vooral op mijn Boom, dan gooi ik daarna mijn Molten Giants, Nefarian, Mountain Giants, Alex, Rag enzovoorts op tafel :+ Kost het jouw je beurt op 7, kom ik daarna met sterke follow-up :P
pi_153407105
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:29 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ook voor Ysera? Chrommagus? Cenarius? Antonidas? Tirion? Kel'thuzad? Sneed's?

En gebruik hem vooral op mijn Boom, dan gooi ik daarna mijn Molten Giants, Nefarian, Mountain Giants, Alex, Rag enzovoorts op tafel :+ Kost het jouw je beurt op 7, kom ik daarna met sterke follow-up :P
Voor alles wat bedreigend is ja. :9
Als ik BGH in mijn hand heb en voel me bedreigd ga ik 'm gebruiken. Niet alleen voor Dr. Boom.
Gewoon normaal doen ja.
  Redactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 12:31:57 #180
181272 crew  Noppie2000
pi_153407111
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:26 schreef Azorius het volgende:

[..]

Hoe counter jij Patron Warriors? Ik kan het winnen als ik genoeg druk zet, zijn executes uitlok en een sterke taunt achterhoud, maar anders is het gg.
Eerst ga ik er even vanuit dat ik nog leef :') Maar wraths bewaren (amper early game in patron warrior dat beantwoord MOET worden). Poison seeds + starfall, 2x Ancient of War, 2x belcher. Het blijft lastigte counteren uiteraard, maar het is prima doenbaar.

Het voordeel is dat in het algemeen 2x execute de enige hard removal is. Zijn die op, taunts neergooien en klaar.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:33:02 #181
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_153407130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:31 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Eerst ga ik er even vanuit dat ik nog leef :') Maar wraths bewaren (amper early game in patron warrior dat beantwoord MOET worden). Poison seeds + starfall, 2x Ancient of War, 2x belcher. Het blijft lastigte counteren uiteraard, maar het is prima doenbaar.

Het voordeel is dat in het algemeen 2x execute de enige hard removal is. Zijn die op, taunts neergooien en klaar.
En anders gewoon handlock spelen >:) .
  Redactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 12:33:09 #182
181272 crew  Noppie2000
pi_153407132
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Voor alles wat bedreigend is ja. :9
Als ik BGH in mijn hand heb en voel me bedreigd ga ik 'm gebruiken. Niet alleen voor Dr. Boom.
En hoe krijg je ze ermee dood dan? Want een 4 mana 2 health is natuurlijk alles behalve bedreigend, gaat altijd dood door boom bots als ze blijven liggen en dan ben je klaar :P En heb je geen BGH ben je natuurlijk al helemaal de lul, laat staan als er geen BGH target is, wat ook steeds vaker voorkomt :D
pi_153407166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:33 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

En hoe krijg je ze ermee dood dan? Want een 4 mana 2 health is natuurlijk alles behalve bedreigend, gaat altijd dood door boom bots als ze blijven liggen en dan ben je klaar :P En heb je geen BGH ben je natuurlijk al helemaal de lul, laat staan als er geen BGH target is, wat ook steeds vaker voorkomt :D
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet SPECIAAL voor Dr. Boom een BHG in mijn deck heb zitten. Niet iedereen heeft dr. Boom in zijn/haar deck, dan alsnog is een BGH fijn in mijn handen. Voor andere kaarten met 7 of meer attack. Of voor een kaart die nog veel meer attack heeft door buffers, is BGH erg handig. Vind ik. Maar nogmaals, ik heb 'm niet in elk deck zitten.
Gewoon normaal doen ja.
pi_153407196
Zou je een 7/5 Dr. Boom met 1/1 Boom Bots (deal 1-3 to a random enemy) voor 7 mana nog spelen?
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:37:45 #185
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_153407213
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:36 schreef vudu9 het volgende:
Zou je een 7/5 Dr. Boom met 1/1 Boom Bots (deal 1-3 to a random enemy) voor 7 mana nog spelen?
Ik niet.
  Redactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 12:37:50 #186
181272 crew  Noppie2000
pi_153407214
Ja, want een potentiele 15-7 is die 7 mana waard. Het probleem is niet zozeer boom ook, maar het gebrek aan goede turn 7 alternatieven.
pi_153407354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:22 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Vind ik niet hoor, je hebt 'm zo dood wel. :9
Het punt is dat je hem zonder nadenken in bijna elk deck kan proppen. De meeste creatures die generfd zijn zijn makkelijk te killen als je daar toevallig een counter voor hebt. Ook zijn, mede dankzij doom, kaarten zoals BGH mateloos populair.

Bovendien staat het me tegen dat hij eigenlijk gewoon een sterkere war golem is voor dezelfde mana cost. Legendaries moeten, in mijn ogen, iets extra toevoegen zonder dat je daarmee een andere kaart, ookal is het een common, compleet overbodig maakt. Voor zover ik even kan bedenken is Dr Boom de enige kaart die voor dezelfde cost als een andere creature gewoon hetzelfde en dan meer doet.

Tuurlijk, als je een beetje gebalanceerd deck hebt schakel je doom wel uit. Dat zegt echter niets over hoe OP hij wel of niet zou zijn.

Boom geeft gewoon teveel bang voor z'n buck en daarom past hij in vrijwel elk deck. Dat is wat mij betreft slecht design.
Conscience do cost.
pi_153407553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Het punt is dat je hem zonder nadenken in bijna elk deck kan proppen. De meeste creatures die generfd zijn zijn makkelijk te killen als je daar toevallig een counter voor hebt. Ook zijn, mede dankzij doom, kaarten zoals BGH mateloos populair.

Bovendien staat het me tegen dat hij eigenlijk gewoon een sterkere war golem is voor dezelfde mana cost. Legendaries moeten, in mijn ogen, iets extra toevoegen zonder dat je daarmee een andere kaart, ookal is het een common, compleet overbodig maakt. Voor zover ik even kan bedenken is Dr Boom de enige kaart die voor dezelfde cost als een andere creature gewoon hetzelfde en dan meer doet.

Tuurlijk, als je een beetje gebalanceerd deck hebt schakel je doom wel uit. Dat zegt echter niets over hoe OP hij wel of niet zou zijn.

Boom geeft gewoon teveel bang voor z'n buck en daarom past hij in vrijwel elk deck. Dat is wat mij betreft slecht design.
Nat pagle, kost minder en is slechter dan mana tide. :P
pi_153407587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:54 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nat pagle, kost minder en is slechter dan mana tide. :P
Goeie, maar dat is nog enigszins te verklaren door het feit dat Nat flink generfed is en in alle decks kan. Mana tide is uitsluitend shaman.
Conscience do cost.
pi_153407664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Goeie, maar dat is nog enigszins te verklaren door het feit dat Nat flink generfed is en in alle decks kan. Mana tide is uitsluitend shaman.
Hij is wel generfed ja, maar was wel altijd 50% vs 100%. Maar in dat opzicht zijn er wel meerdere legendaries die vrijwel hetzelfde doen als een normale kaart, maar met of meer stats of iets extra's. Harrison, maex, green skin bijv. In dat opzicht is de extra toevoeging gewoon hetgene wat ze legendary maakt.
pi_153407972
Twee Knife Jugglers opgooien samen met een Snake Trap, dat blijft grappig :9
Gewoon normaal doen ja.
pi_153408188
Kunnen we het gewoon niet even hebben over de Bloodfen Raptor en de Dire Wolf Alpha?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 10 juni 2015 @ 13:22:15 #193
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_153408287
Iemand anders ook problemen met connectiviteit? Ik werd meerdere malen gedisconnect tijdens ranked potjes (terwijl ik aan het winnen was -_-) en nu kan ik zelfs geen tegenstander meer vinden. Wordt er steeds uit gegooid. Lijkt er op alsof Battle Net issues heeft. Op de officiele forums hoor ik er niemand over, maar wie weet hier?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_153408326
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Kunnen we het gewoon niet even hebben over de Bloodfen Raptor en de Dire Wolf Alpha?
Bloodfen is een kutkaart imo dus daar zijn we snel over uitgepraat :9

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand anders ook problemen met connectiviteit? Ik werd meerdere malen gedisconnect tijdens ranked potjes (terwijl ik aan het winnen was -_-) en nu kan ik zelfs geen tegenstander meer vinden. Wordt er steeds uit gegooid. Lijkt er op alsof Battle Net issues heeft. Op de officiele forums hoor ik er niemand over, maar wie weet hier?
Ik kon net ook twee keer niet connecten op mobiel.
Gewoon normaal doen ja.
  Redactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 13:24:43 #195
181272 crew  Noppie2000
pi_153408352
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Kunnen we het gewoon niet even hebben over de Bloodfen Raptor en de Dire Wolf Alpha?
Bloodfen is bagger, alleen play als je geen betere optie krijgt in arena of uit een webspinner komt :P Alpha wordt wel eens in zoo gebruikt, maar daar houdt het ook wel op.

Zo, klaar :P :+
pi_153408446
Ik ken veel kaarten die jullie bespreken alleen van WoW. :')

Wel leuk om te weten dat er nog zat te vinden is dus!

Ben in Naxx nu trouwens bij Heigan the Unclean, echt elke keer als ik een mooie kaart speel (bv een 8/8 Taunt kaart) dan speelt ie die kaart waarmee ie de jouwe kopieert.... -O-
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153408696
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:59 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Hij is wel generfed ja, maar was wel altijd 50% vs 100%. Maar in dat opzicht zijn er wel meerdere legendaries die vrijwel hetzelfde doen als een normale kaart, maar met of meer stats of iets extra's. Harrison, maex, green skin bijv. In dat opzicht is de extra toevoeging gewoon hetgene wat ze legendary maakt.
Nog een laatste mierenneukerij: Die voegen allemaal nog iets toe omdat zij of hun "mindere" alternatieven een bepaalde creature type zijn. Green skin bijvoorbeeld is an sich geen geweldige kaart, alleen in pirate decks zou hij mogelijk iets toevoegen. Maex wordt alleen echt actief gebruikt in beast decks en zou ergens anders niet snel op haar plaats zijn. Harrison is in deze de beste vergelijking, maar zijn alternatief zou bijvoorbeeld een tallstrider zijn die toch weer een beast-type is en dus een bepaalde meerwaarde kan hebben boven Harrison.

War Golem/Boom zijn allebei geen bepaalde type en hebben exact dezelfde costs en zjin ook nog eens allebei neutrale kaarten. Als je een Boom hebt zou je wel gek zijn om toch een War Golem in je deck te stoppen (even het feit negerend dat war golem sowieso al niet bepaald handig is voor ranked/normal, maar dat terzijde).

Ik vind het prima en begrijpelijk dat legendaries allround "beter" zijn, maar als ze daarmee een andere kaart compleet overbodig maken vind ik dat er iets niet helemaal lekker loopt en ergens lijkt me dat tegen het principe van Hearthstone in te gaan.

Maar misschien heb ik het fout en ben ik gewoon bitter omdat ik voor mijn gevoel een van de weinigen ben die Boom nog niet heeft :P
Conscience do cost.
pi_153408744
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik ken veel kaarten die jullie bespreken alleen van WoW. :')

Wel leuk om te weten dat er nog zat te vinden is dus!

Ben in Naxx nu trouwens bij Heigan the Unclean, echt elke keer als ik een mooie kaart speel (bv een 8/8 Taunt kaart) dan speelt ie die kaart waarmee ie de jouwe kopieert.... -O-
Is dat niet altijd op dezelfde beurt? Anders moet je daar even op letten :o
Gewoon normaal doen ja.
  Redactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 13:41:47 #199
181272 crew  Noppie2000
pi_153408827
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:37 schreef ems. het volgende:

[..]
Maar misschien heb ik het fout en ben ik gewoon bitter omdat ik voor mijn gevoel een van de weinigen ben die Boom nog niet heeft :P
Verklaart een hoop :P

Nee maar je hebt zeker een punt hoor. Ben ook nog steeds niet achter de gedachtegang van Boom. Maar goed, we gebruiken hem zolang het kan :+
pi_153408857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:38 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Is dat niet altijd op dezelfde beurt? Anders moet je daar even op letten :o
Nah volgens mij niet, gewoon een vervelende vent die Heigan maar ik pak m nog wel tzt. :P

edit: deze kaart dus:

Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')