abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:17:11 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153304652
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:06 schreef SixSixOne het volgende:
Ik vind zelf Windows 7 echt vreselijk, maar dat ben ik en dus niet iedereen.
Hier en daar zou Windows 7 iets gebruiksvriendelijker kunnen zijn (ik mis bijvoorbeeld wat vrijheid bij de tabs in de takenbalk, ik heb zelf een move to knopje toegevoegd aan het contextmenu, de kleur van de vensters verandert als ik een bepaald thema kies voor de desktopplaatjes, de UAC zuigt, te veel gedoe met privilleges en zo nog wat meer zaken) maar al met al is het een forse verbetering in vergelijking met XP, ook qua visuele aankleding. Het belangrijkste: je kan bijna alle software draaien zonder moeilijk te doen. Windows 7 heeft wel wat killerbugs waardoor ik twee keer opnieuw Windows heb moeten installeren (twee keer exact hetzelfde en dit na een herstart direct na een update). Dat zijn forse minpunten.

Voor Igen is het oude koek aangezien wij hier eerder een discussie over heb gehad, ik zou het liefst enkel Linux gebruiken. Gewoon omdat ik vind dat het besturingssyteem open hoort te zijn. Het zou prima kunnen als softwarebedrijven wat andere keuzes zouden maken en het zou geen nadelen opleveren voor de klanten. Gegeven de situatie zoals die is kies ik straks voor Windows 10.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:18:50 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153304692
quote:
Dat is leuk maar helaas heb ik nu een OEM van W7 waardoor ik het toch ga moeten kopen. Ik wil namelijk binnen een jaar, als de wisselkoers van de USD/Euro geen roet in het eten gooit, een nieuw systeem samenstellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:28:15 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153304898
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:06 schreef Igen het volgende:

[..]

De winstmarge op Windows mag misschien groot zijn, maar besturingssystemen zijn aan de andere kant ook zo ingewikkeld geworden dat het niet meer uit kan om vanaf nul een alternatief te ontwikkelen. Alle enigszins populaire besturingssystemen op zowel desktop als mobiel zijn eigenlijk terug te voeren op drie codebases: Windows, Unix en Linux. Alledrie meer dan 20 jaar oud.

En kijk maar naar Linux: ondanks sponsoring van RedHat, Canonical & co. hinkt het nu al zeker 10 jaar lang permanent achter de feiten aan als het gaat om consumentengebruik. Net nu het voor het klassieke desktopgebruik op een bruikbaar punt is aangekomen, heb je de doorbraak van tablets en convertibles enzo, met touch-screens, multitouch en waar je op het scherm wil kunnen schrijven enzo. Op dat vlak ligt Linux weer dramatisch achter.
Android mag je toch zien als Linux? Voor de mobiele markt is het volgens mij best wel een grote speler. Ik heb zelf geen smartphone of tablet maar ik begrijp dat die met Android best wel populair zijn vanwege de vrijheid die ze bieden. Misschien wel wat meer bij de geeks?

Linux heeft gebruiksvriendelijke distro's maar voor veel mensen is de drempel wat te hoog. Jammer, want het zou de mensen veel kosten besparen maar bovenal zou het goed zijn als er enkel open standaarden zouden worden gebruikt voor proprietariy software aangezien je dan met elk systeem alle software kan draaien, wat voor iedereen een grote winst is, zowel de bedrijven als de klanten.

quote:
Alleen hele grote bedrijven met heel veel geld - Microsoft, Apple en Google - lukt het om een modern en compleet besturingssysteem aan te bieden. Blijkbaar zijn de productiekosten toch hoger dan je denkt.
Niemand weet het. In welke mate wordt er efficiënt gewerkt bij die productie? Hoeveel hoger liggen de winsten dan dat nodig is om break even te spelen en eventueel de teams uit te breiden. Als je slechts 1 concurrent hebt dan ligt gamakszucht op de loer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153305095
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Android mag je toch zien als Linux? Voor de mobiele markt is het volgens mij best wel een grote speler. Ik heb zelf geen smartphone of tablet maar ik begrijp dat die met Android best wel populair zijn vanwege de vrijheid die ze bieden. Misschien wel wat meer bij de geeks?
Technisch gezien is Android idd Linux, maar in de praktijk is het Google. Genoeg Android-apps werken niet eens als je een telefoon hebt zonder de propriëtaire uitbreidingen van Google (wat er steeds meer worden). Via die uitbreidingen en lock-in kan Google het geld verdienen om Android te ontwikkelen.

En ik denk dat Android zonder Google (of een andere grote speler zoals Amazon) nooit meer was geworden dan een of ander obscuur programma dat een paar nerds via een jailbreak op hun telefoon zetten.
quote:
[..]

Niemand weet het. In welke mate wordt er efficiënt gewerkt bij die productie? Hoeveel hoger liggen de winsten dan dat nodig is om break even te spelen en eventueel de teams uit te breiden. Als je slechts 1 concurrent hebt dan ligt gamakszucht op de loer.
Je ziet het op de mobiele markt. Microsoft heeft dat in eerste instantie een beetje verslapen, en ondanks dat ze op de desktop een quasi-monopolie hebben en zowat oneindig veel geld (kunnen) besteden, lukt het ze nauwelijks om Android en iOS bij te houden qua functionaliteit - laat staan om significant marktaandeel te veroveren. Dat geeft wel aan dat het geen gemakzucht is maar dat het gewoon een ongelofelijk grote opgave is om een OS te ontwikkelen.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:30:55 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153306317
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Technisch gezien is Android idd Linux, maar in de praktijk is het Google. Genoeg Android-apps werken niet eens als je een telefoon hebt zonder de propriëtaire uitbreidingen van Google (wat er steeds meer worden). Via die uitbreidingen en lock-in kan Google het geld verdienen om Android te ontwikkelen.

En ik denk dat Android zonder Google (of een andere grote speler zoals Amazon) nooit meer was geworden dan een of ander obscuur programma dat een paar nerds via een jailbreak op hun telefoon zetten.

[..]

Je ziet het op de mobiele markt. Microsoft heeft dat in eerste instantie een beetje verslapen, en ondanks dat ze op de desktop een quasi-monopolie hebben en zowat oneindig veel geld (kunnen) besteden, lukt het ze nauwelijks om Android en iOS bij te houden qua functionaliteit - laat staan om significant marktaandeel te veroveren. Dat geeft wel aan dat het geen gemakzucht is maar dat het gewoon een ongelofelijk grote opgave is om een OS te ontwikkelen.
Een oudwerknemer van MS heeft op Youtube aangekondigd dat het team voor Windows 8 en 10 fors verkleind was in vergelijking met de eerdere versies. Er hoeft ook niet zoveel nieuwe code te worden geschreven, in essentie is het gewoon het systeem wat al voor Vista werd gebruikt maar met wat getweak en optimalisatie, en een nieuwe DirectX natuurlijk. Toch best een forse prijs voor een derivaat systeem, zou je zeggen. Het lijkt me financieel gezien een hele goede business.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153306822
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een oudwerknemer van MS heeft op Youtube aangekondigd dat het team voor Windows 8 en 10 fors verkleind was in vergelijking met de eerdere versies. Er hoeft ook niet zoveel nieuwe code te worden geschreven, in essentie is het gewoon het systeem wat al voor Vista werd gebruikt maar met wat getweak en optimalisatie, en een nieuwe DirectX natuurlijk. Toch best een forse prijs voor een derivaat systeem, zou je zeggen. Het lijkt me financieel gezien een hele goede business.
Wie weet, maar geld verdienen is op zich geen schande.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:52:41 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153306963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie weet, maar geld verdienen is op zich geen schande.
Wel op de manier waarop MS dat doet: proprietary randsoftware (DirectX, ActiveX...) integreren in het proprietary besturingssysteem, bedrijven verleiden om die te gebruiken en zodoende de consument afhankelijk maken van het proprietary besturingssysteem. Dat is geen ethische vorm van zakendoen. Ik weet niet of dat je het mee hebt gekregen maar Microsoft ging zelfs zo ver dat ze proprietary software in hun browsertje stopten, hierdoor duurde het heel erg lang voordat een open browser (Firefox en de voorlopers) een voet aan de grond kreeg. In eerste instantie was het ook maar een kleine minderheid van de mensen die FF gebruikte ondanks dat niet alle elementen van alle websites werkten (door die proprietary software). Ook hierbij was het doel van MS hetzelfde: mensen afhankelijk maken van Windows. Een besturingssysteem moet slechts dat doen: het systeem besturen, al de rest hoort daar geen onderdeel van te zijn. Laat mensen er apart voor betalen of geef het weg maar stop het niet in een proprietary besturingssysteem om mensen te dwingen om jouw systeem te kopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153307273
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wel op de manier waarop MS dat doet: proprietary randsoftware (DirectX, ActiveX...) integreren in het proprietary besturingssysteem, bedrijven verleiden om die te gebruiken en zodoende de consument afhankelijk maken van het proprietary besturingssysteem. Dat is geen ethische vorm van zakendoen. Ik weet niet of dat je het mee hebt gekregen maar Microsoft ging zelfs zo ver dat ze proprietary software in hun browsertje stopten, hierdoor duurde het heel erg lang voordat een open browser (Firefox en de voorlopers) een voet aan de grond kreeg. In eerste instantie was het ook maar een kleine minderheid van de mensen die FF gebruikte ondanks dat niet alle elementen van alle websites werkten (door die proprietary software). Ook hierbij was het doel van MS hetzelfde: mensen afhankelijk maken van Windows. Een besturingssysteem moet slechts dat doen: het systeem besturen, al de rest hoort daar geen onderdeel van te zijn. Laat mensen er apart voor betalen of geef het weg maar stop het niet in een proprietary besturingssysteem om mensen te dwingen om jouw systeem te kopen.
Volgens mij heb je gewoon bewust geen zin om te kijken naar het pragmatische aspect van hoe je genoeg human resources kan verzamelen om iets voor elkaar te krijgen. Ideologie is leuk, maar niet als er geen brood op de plank komt.

Goed, ik ga nu wat anders doen, ik zie je wel weer bij een rant over hoe evil Google of Valve is. :P
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:07:56 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153307365
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gewoon bewust geen zin om te kijken naar het pragmatische aspect van hoe je genoeg human resources kan verzamelen om iets voor elkaar te krijgen. Ideologie is leuk, maar niet als er geen brood op de plank komt.
Integendeel. Ik heb helemaal niets tegen proprietary software, ik heb ook hier aangegeven dat dat prima is. Alleen moet het besturingssysteem zelf open zijn. Linux is een uitstekend besturingssysteem en OpenGL is een uitstekend alternatief voor DirectX11 (Valve heeft dit bewezen met harde data), de voornaamste reden dat bedrijven allerlei proprietary aanhangsels van Windows die Microsoft diep in Windows begraven heeft gebruikt is dat Microsoft er alles aan doet, zelfs netto verlies lijden aan die aanhangsels, om de bedrijven hiertoe te verleiden, simpelweg omdat zodoende elke gebruiker vast zit aan Windows. Met Windows vangen ze vervolgens de hoofdprijs omdat de gebruiker geen andere keuze heeft dan dat te kopen.

quote:
Goed, ik ga nu wat anders doen, ik zie je wel weer bij een rant over hoe evil Google of Valve is. :P
Ik heb hier juist altijd postief gesproken over Valve en ik heb geen enkel probleem met Google.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153308855
Windows 10 is een botnet.
pi_153309310
Noooo Bram, proprietary is evil. En Google en Valve zijn vreselijk.
pi_153310372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Integendeel. Ik heb helemaal niets tegen proprietary software, ik heb ook hier aangegeven dat dat prima is. Alleen moet het besturingssysteem zelf open zijn. Linux is een uitstekend besturingssysteem en OpenGL is een uitstekend alternatief voor DirectX11 (Valve heeft dit bewezen met harde data), de voornaamste reden dat bedrijven allerlei proprietary aanhangsels van Windows die Microsoft diep in Windows begraven heeft gebruikt is dat Microsoft er alles aan doet, zelfs netto verlies lijden aan die aanhangsels, om de bedrijven hiertoe te verleiden, simpelweg omdat zodoende elke gebruiker vast zit aan Windows. Met Windows vangen ze vervolgens de hoofdprijs omdat de gebruiker geen andere keuze heeft dan dat te kopen.

[..]

Ik heb hier juist altijd postief gesproken over Valve en ik heb geen enkel probleem met Google.
Wacht maar. :P Volgens mij heb je je dan duidelijk te weinig in het reilen en zeilen van Google verdiept.

Maar vooruit, ik zal ook eens een rant schrijven.

Ken je de 20-80-regel? Die van "20% van de moeite lost 80% van het probleem op". Als student kun je die regel gebruiken om moeite te besparen. Met 20% van de moeite, plus nog een paragraafje 'Discussie' waar je grofweg schetst wat de beperkingen zijn, haal je maar zo een mooie 8 als je het goed doet.

Maar heb je wel eens echt gewerkt? Een klant is echt niet tevreden met een product dat in 80% van de gevallen met een innovatief idee iets geweldigs doet, maar in 20% van de gevallen totaal faalt. Met een product dat in minstens 95% van de gevallen een acceptabel resultaat levert heb je veel meer succes. In de praktijk houdt de 20-80-regel dus in dat je 20% van de tijd met de interessante kern van het probleem bezig bent en 80% van de tijd met suffe randvoorwaarden. Of zoals ze in het Engels overdreven zeggen: "Genius is one percent inspiration, ninety nine percent perspiration."

Vandaar dat het niet interessant is of OpenGL iets sneller of beter is dan DirectX. Vandaar dat GNU/Linux op zichzelf geen succes als consumentenproduct heeft, omdat er niemand is die die 80% van het saaie werk wil doen. Vandaar het gedrag van Microsoft en Google & co., die wél die 80% aan saai werk hebben geïnvesteerd in geval van Windows en Android+Google Services Framework en de kosten daarvan willen terugverdienen.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 21:02:33 #113
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153481041
Wat ik wou vragen aan jullie als experts.

Mijn laptop draait op windows 8.1 en voldoet aan de systeemvereisten voor windows 10 (incl automatische updates ed) maar ik heb icoontje nog steeds niet gezien rechts onderin beeld, om me aan te melden voor die update/upgrade.

Wat zeggen jullie? Afwachten? Of is er nog een andere manier om je aan te melden?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 21:31:12 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153482154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Wacht maar. :P Volgens mij heb je je dan duidelijk te weinig in het reilen en zeilen van Google verdiept.

Maar vooruit, ik zal ook eens een rant schrijven.

Ken je de 20-80-regel? Die van "20% van de moeite lost 80% van het probleem op". Als student kun je die regel gebruiken om moeite te besparen. Met 20% van de moeite, plus nog een paragraafje 'Discussie' waar je grofweg schetst wat de beperkingen zijn, haal je maar zo een mooie 8 als je het goed doet.

Maar heb je wel eens echt gewerkt? Een klant is echt niet tevreden met een product dat in 80% van de gevallen met een innovatief idee iets geweldigs doet, maar in 20% van de gevallen totaal faalt. Met een product dat in minstens 95% van de gevallen een acceptabel resultaat levert heb je veel meer succes. In de praktijk houdt de 20-80-regel dus in dat je 20% van de tijd met de interessante kern van het probleem bezig bent en 80% van de tijd met suffe randvoorwaarden. Of zoals ze in het Engels overdreven zeggen: "Genius is one percent inspiration, ninety nine percent perspiration."

Vandaar dat het niet interessant is of OpenGL iets sneller of beter is dan DirectX. Vandaar dat GNU/Linux op zichzelf geen succes als consumentenproduct heeft, omdat er niemand is die die 80% van het saaie werk wil doen. Vandaar het gedrag van Microsoft en Google & co., die wél die 80% aan saai werk hebben geïnvesteerd in geval van Windows en Android+Google Services Framework en de kosten daarvan willen terugverdienen.
Ik ben niet overtuigd van die conclusie. Gamedevelopers hebben er baat bij dat de graphics-engine die zij gebruiken geen zwarte doos is, dat geeft hen de vrijheid om beter te optimaliseren dan dat software dat automatisch kan doen. Als zij met zijn allen aan die code schrijven dan wordt de code automatisch beter dan wat Microsoft in haar uppie kan doen. Ook hier hebben de gamedevelopers baat bij, en de gamers waar het tenslotte om moet gaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153482301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 21:02 schreef -mandy- het volgende:
Wat ik wou vragen aan jullie als experts.

Mijn laptop draait op windows 8.1 en voldoet aan de systeemvereisten voor windows 10 (incl automatische updates ed) maar ik heb icoontje nog steeds niet gezien rechts onderin beeld, om me aan te melden voor die update/upgrade.

Wat zeggen jullie? Afwachten? Of is er nog een andere manier om je aan te melden?
de update voor windows 10 staat bij de extra updates, en wordt niet standaard geinstalleerd is mij opgevallen..
  vrijdag 12 juni 2015 @ 21:38:33 #116
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153482398
Bedankt voor je reactie. Al de extra updates heb ik vanavond nog geïnstalleerd. Maar daar stond hij helaas ook niet bij :( .

[ Bericht 16% gewijzigd door -mandy- op 12-06-2015 21:46:54 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153483472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 21:38 schreef -mandy- het volgende:
Bedankt voor je reactie. Al de extra updates heb ik vanavond nog geïnstalleerd. Maar daar stond hij helaas ook niet bij :( .
Geen paniek, je bent niet de enige. Een paar bekenden van me hebben dat ook nog niet gezien.
  Donald Duck held zondag 14 juni 2015 @ 17:59:01 #118
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_153524743
En Windows 10 is terug in beeld hier. Paar weken geleden nog dit:



Maar nu dit ineens:


Mooi!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 juni 2015 @ 18:13:00 #119
74056 crew  ToT
pi_153525092
Wat zijn de ervaringen met Windows 10 qua performance, stabiliteit enz. ten opzichte van Windows 8? :)
pi_153527676
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:13 schreef ToT het volgende:
Wat zijn de ervaringen met Windows 10 qua performance, stabiliteit enz. ten opzichte van Windows 8? :)
Bij in VMware werkt het gewoon, ik heb geen problemen, maar heb er ook niks opstaan.
Met andere woorden het is gewoon een kale windows.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 14 juni 2015 @ 19:51:33 #121
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_153527930
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:13 schreef ToT het volgende:
Wat zijn de ervaringen met Windows 10 qua performance, stabiliteit enz. ten opzichte van Windows 8? :)
Draai vanaf het begin de Dev versie en heb 1 brakke versie gehad welke snel werd opgevolgd door de huidige. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. :)
Zeer stabiel, goede performance ondanks dat dit een Dev versie is. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 juni 2015 @ 19:53:05 #122
74056 crew  ToT
pi_153527976
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Draai vanaf het begin de Dev versie en heb 1 brakke versie gehad welke snel werd opgevolgd door de huidige. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. :)
Zeer stabiel, goede performance ondanks dat dit een Dev versie is. :)
^O^ Top, thanks! Dan ga ik het misschien ook maar uitproberen. :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 14 juni 2015 @ 19:55:23 #123
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_153528056
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:53 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Top, thanks! Dan ga ik het misschien ook maar uitproberen. :)
Hou er wel rekening mee dat de Dev versie niet definitief is, dus er veranderen nog steeds dingen per versie. Dit kan ook negatief zijn qua stabiliteit of snelheid. Als je van experimenteren houd is de Dev versie leuk en kan je die zo installeren, anders zou ik wachten op de final. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 juni 2015 @ 19:56:32 #124
74056 crew  ToT
pi_153528107
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat de Dev versie niet definitief is, dus er veranderen nog steeds dingen per versie. Dit kan ook negatief zijn qua stabiliteit of snelheid. Als je van experimenteren houd is de Dev versie leuk en kan je die zo installeren, anders zou ik wachten op de final. :)
Ah goeie idd. :) Ja er is genoeg tijd voor zo'n overstap.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 14 juni 2015 @ 20:02:29 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_153528324
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah goeie idd. :) Ja er is genoeg tijd voor zo'n overstap.
Daarom. Fabrikanten moeten ook nog definitieve drivers uitbrengen voor hun spul, dus in dat opzicht is het verstandig om nog even te wachten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')