abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156691054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha filmpje Peach!! Henkie Penkie O+

Zonde van de staart van Bertie zeg. Nagels knippen doe ik hier altijd zelf, ik vind het wel een rotklusje en het gaat makkelijker met zijn tweeën maar ik doe het toch maar gewoon, is vast minder stress dan wanneer een vreemde het gaat doen.
Volgens mij maakte het qua stress niet echt uit. De vorige baasjes hadden wel gezegd dat Bertie dagen ontdaan kon zijn als ze vastgepakt werd. Drama's zoals gisteren had ik in ieder geval echt niet verwacht. :@
Het kale staartje maakt me niet uit verder. Er zit geen bloed aan de pennen dus ze gaat waarschijnlijk gewoon in de rui (alweer).

@Peach Bij Dodo werkt negeren het beste om iets af te leren.
Dodo kreeg bijna elke dag een stukje natvoer mee van de katten. Misschien niet het gezondste hapje om hem dagelijks te geven dus wilde ik stoppen of verminderen. De eerste tijd krijste hij als een gek rond etenstijd van de poesjes daarna doofde dat gedrag uit.
Na een tijdje ben ik hem soms weer wat lekkers gaan geven. Als hij dan toch weer ging schreeuwen dan kreeg hij niets. Hij maakt nu veel zachter geluid om te zorgen dat ik hem niet vergeet. O+

Met fruit (en op random momenten) schreeuwt hij nog wel als een heel Vondelpark vol met halsbandparkieten. -O-

Dodo heeft geleerd het alarm van het koolstofmonoxidealarm na te doen. Ding gaat vaak af na te lang douchen. We vonden het al een gek hoog fluitje en snapten niet waar hij dat nou vandaan had. Hij doet het geluidje nu regelmatig als hij aandacht wil. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:07:11 #202
159909 -Peach
Prunus persica
pi_156695706
quote:
3s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Volgens mij maakte het qua stress niet echt uit. De vorige baasjes hadden wel gezegd dat Bertie dagen ontdaan kon zijn als ze vastgepakt werd. Drama's zoals gisteren had ik in ieder geval echt niet verwacht. :@
Het kale staartje maakt me niet uit verder. Er zit geen bloed aan de pennen dus ze gaat waarschijnlijk gewoon in de rui (alweer).

@Peach Bij Dodo werkt negeren het beste om iets af te leren.
Dodo kreeg bijna elke dag een stukje natvoer mee van de katten. Misschien niet het gezondste hapje om hem dagelijks te geven dus wilde ik stoppen of verminderen. De eerste tijd krijste hij als een gek rond etenstijd van de poesjes daarna doofde dat gedrag uit.
Na een tijdje ben ik hem soms weer wat lekkers gaan geven. Als hij dan toch weer ging schreeuwen dan kreeg hij niets. Hij maakt nu veel zachter geluid om te zorgen dat ik hem niet vergeet. O+

Met fruit (en op random momenten) schreeuwt hij nog wel als een heel Vondelpark vol met halsbandparkieten. -O-

Dodo heeft geleerd het alarm van het koolstofmonoxidealarm na te doen. Ding gaat vaak af na te lang douchen. We vonden het al een gek hoog fluitje en snapten niet waar hij dat nou vandaan had. Hij doet het geluidje nu regelmatig als hij aandacht wil. :+
Negeren bij schreeuwen helpt hier ook wel.
We willen m afleren om in de planten te vliegen, dat wil niet echt lukken tot nu toe. Er uit duwen/vegen maakt helaas maar tijdelijk (5 minuten :') ) indruk. Ik snap ook wel dat grote groene dingen ubertof zijn voor zo'n kipnugget, maar als we het hem kunnen afleren zou t beter zijn :D

@oh-oh: filmpje is tot nu toe niet gelukt, hij houdt meestal op met brabbelen als we in de buurt komen met een telefoon. Tot nu toe heb ik alleen geluidsopname, zodra ik een filmpje heb, zal ik het hier neergooien oO<
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:09:35 #203
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_156695753
Hahahaha ik heb geen planten meer , dat was makkelijker :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 20:15:29 #204
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_156695863
Kipnugget _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:20:35 #205
159909 -Peach
Prunus persica
pi_156695982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:09 schreef oh-oh het volgende:
Hahahaha ik heb geen planten meer , dat was makkelijker :')
Hmja, dat kan ook :')
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_156787158
Ook hier alles stabiel met Kaka en Riki. Ze hebben geen ruzie meer en voeren elkaar zelfs af en toe. Maar ze zijn geen knuffelbeessies met elkaar :)

Verder gaat Kaka nu ook wel op de rug van mijn hand als ik deze in de buurt doe. De vinger krijgen ze niet zonder handschoen, want dan is het gillen geblazen voor mij :P

Zal binnenkort weer eens een foto plaatsen, heb nu een fotocamera dus nog mooiere foto's ;)
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_156839186
kakakooi by Christiaan , on Flickr

rikichill by Christiaan , on Flickr

kakaklink by Christiaan, on Flickr
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:13:54 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_156839305
Leuk <3
Kun je ze makkelijk uit elkaar houden?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_156839831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:13 schreef oh-oh het volgende:
Leuk <3
Kun je ze makkelijk uit elkaar houden?
Jawel, Riki heeft een groene vlek bij zijn oog en Kaka niet :)

Kaka was wel een hele lange tijd in een rui die niet ophield, zag er dus verjunkt uit :') Maar met speciaal ruivoer en aanvulling ziet hij er alweer erg goed uit.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_157032660
Ik mis Binkie nog wel.
Maar die Kakariki's bijten echt hard :@
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:45:23 #211
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_157080646
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:31 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Jawel, Riki heeft een groene vlek bij zijn oog en Kaka niet :)

Kaka was wel een hele lange tijd in een rui die niet ophield, zag er dus verjunkt uit :') Maar met speciaal ruivoer en aanvulling ziet hij er alweer erg goed uit.
Lady Kaka? :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:34:09 #212
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_157083146
Wie hebben er hier allemaal één parkiet? Ik heb momenteel alleen Bennie. Soms denk ik erover om er een bij te nemen. Als ik nu wist dat Bennie nog zes jaar zou leven zou ik er meten een bij kopen. Maar dat weet ik natuurlijk niet en ik vind het weer een mogelijk lange periode dat ik mezelf toch een beetje commiteer, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Wie herkent dit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:53:21 #213
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_157083618
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:34 schreef Federer-fan het volgende:
Wie hebben er hier allemaal één parkiet? Ik heb momenteel alleen Bennie. Soms denk ik erover om er een bij te nemen. Als ik nu wist dat Bennie nog zes jaar zou leven zou ik er meten een bij kopen. Maar dat weet ik natuurlijk niet en ik vind het weer een mogelijk lange periode dat ik mezelf toch een beetje commiteer, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Wie herkent dit?
Ik heb er één, en had er twee, Binkie was er juist om een maatje voor de spruit te zijn. Alleen is Binkie nu al dood :'(
Ze kunnen (Catharina's) wel 20 jaar oud worden. Dus is het lastig kiezen. De overweging blijft lastig. Voorlopig nog geen maatje voor spruitje, maar ik snap de gedachte wel.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:01:13 #214
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_157083824
quote:
4s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:53 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Ik heb er één, en had er twee, Binkie was er juist om een maatje voor de spruit te zijn. Alleen is Binkie nu al dood :'(
Ze kunnen (Catharina's) wel 20 jaar oud worden. Dus is het lastig kiezen. De overweging blijft lastig. Voorlopig nog geen maatje voor spruitje, maar ik snap de gedachte wel.
Ja, precies. Blij dat je het herkent. Ik vind het ergens iets egoïstisch hebben maar ik wil ook mijn verantwoordelijkheid voor een eventuele nieuwe vogel kunnen waarmaken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 14:22:30 #215
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157084367
Ik heb alleen Tali, zat vorige week wel op marktplaats te kijken of er nog kwekers in de buurt waren met een jong mannetje, maar degene waar ik die "proefvogel" vorige jaar vandaan haalde heeft alleen groene mannetjes. Ik wil een grijs of blauw mannetje :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 25 oktober 2015 @ 16:52:10 #216
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_157088721
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb alleen Tali, zat vorige week wel op marktplaats te kijken of er nog kwekers in de buurt waren met een jong mannetje, maar degene waar ik die "proefvogel" vorige jaar vandaan haalde heeft alleen groene mannetjes. Ik wil een grijs of blauw mannetje :P
Mooie link. :P

Bennie is wel de hele dag vrolijk. Als ik thuiskom en nog in de buitenhal loop hoor ik hem al fluiten. Als ik het idee zou krijgen dat hij eenzaam was, zou ik er een bij kopen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 2 november 2015 @ 00:33:25 #217
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_157262190
Weet iemand nog een leuke vogel?
Niet te duur dus geen ara/grijze roodstaart.
Wil toch weer een maatje voor die stomme parkiet van me :P
Ze zit nu haar speelgoed te knuffelen, dat hoort niet. (denk ik)
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_157411519
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2015 00:33 schreef Rafeiro het volgende:
Weet iemand nog een leuke vogel?
Niet te duur dus geen ara/grijze roodstaart.
Wil toch weer een maatje voor die stomme parkiet van me :P
Ze zit nu haar speelgoed te knuffelen, dat hoort niet. (denk ik)
Gewoon een grasparkiet erbij?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_157411546
Riki wil er uit :P
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 15:41:26 #220
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157600453
Goh, nog 3 dagen en dan woont Tali alweer 3 jaar bij mij :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 17:14:47 #221
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157602926
Ook iets aparts wat ze de laatste 2 á 3 dagen doet: ze gaat op het trappetje, waardoor ze van de bodem naar een stokje kan komen, zitten en gaat vervolgens heel hard met haar vleugels slaan waardoor het zand alle kanten opvliegt.

Wil ze dan persé de kooi uit om te vliegen of verveelt ze zich kapot? Als ik de kooi openzet komt ze er wel uit, maar gaat dan alsnog een beetje zitten niksen op haar "krantversnipperplank" en voor zich uit zitten kijken. Aandacht wil ze dan duidelijk niet hebben, maar wat moet ik dan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 16-11-2015 17:25:49 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 16 november 2015 @ 17:22:38 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_157603079
Oh dat zijn gewoon vliegoefeningen, dat doen ze hier allemaal van tijd tot tijd, ff lekker de vleugels strekken.
Tijd gaat echt snel he. Oscar is eind deze maand alweer 2 jaar dood, en Lucille is al een jaar oud inmiddels. Sinds gisteren kan ze ineens vliegen, echt amazing :D Ze was gekortwiekt toen ik haar kreeg ( januari ergens ) en ik heb haar nooit meer geknipt maar ze vloog nooit, fladderde alleen af en toe heel dramatisch naar de grond als ze ergens op zat, en sinds gisteren vliegt ze ineens als een malle door de kamer O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 17:27:07 #223
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157603164
Dat laatste herinner ik me nog van Meisje. Kwam als mager scharminkel zonder staartje en vleugels met me mee en had zo'n twee jaar later ineens een mooie staart en dito vleugels. Kon alleen maar van hoog naar laag fladderen, maar het was een vooruitgang :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 19 november 2015 @ 11:46:57 #224
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157666832
Zo, 19 november 2015: Tali woont nu alweer 3 jaar bij me O+ *O*





[ Bericht 13% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 19-11-2015 16:04:15 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 23 november 2015 @ 12:43:31 #225
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157760272
Dit weekend zijn we flink geschrokken van onze Grover. Hij is goed een jaar oud en we zijn al 2x eerder bij de dierenarts geweest omdat hij vrij vaak onderin zit en bol is. In de ontlasting zaten toen vrij veel onverteerde deeltjes wat met fungizone behandeld is. Had een half jaar geleden een heel redelijk effect, maar een maand geleden een stuk minder.

Omdat Grover slecht groenvoer en fruit eet zijn we vorige week ook begonnen met extra vitaminedruppels in zijn water en met Extra Vital voer van beapher omdat dat gezonder zou zijn. Tot nu toe weinig effect, het ene moment komt hij uit de kooi om bij ons te zijn, maar nog steeds slaapt hij grote delen van de dag en deels ook onderin terwijl hij bol zit.

Afgelopen zaterdagavond hoorden we hem ineens heel zacht piepen, alsof hij last van iets had. Ook zat hij steeds aan zijn cloaca te plukken. Toen we hem dichterbij bekeken leek deze helemaal gezwollen en uit te steken, net alsof er een grote verstopping van binnen zat. Het was wel schoon, maar deels kaalgeplukt. Bovendien was Grover erg apathisch, liet zich oppakken en kroop weg in mijn trui. Het deed me direct denken aan de laatste uren van mijn vorige parkiet, die 11 jaar niet opgepakt wilde worden en pas op het einde fysiek aanhankelijk werd... En dat in combinatie met die uitstulpende achterkant maakte dat we al zo ongeveer afscheid genomen hadden toen we diep na middernacht toch maar gingen slapen.

Gisterochtend de kinderen verteld dat Grover erg ziek was en het maar de vraag was of hij nog zou leven, snel naar beneden om te zien hoe hij er bij lag en wie tref ik stuiterend in zijn kooi aan omdat hij er uit wilde :') De zwelling was grotendeels weg, maar nog steeds heb ik het idee dat hij meer plukt dan voorheen, aan de achterkant maar ook over de rest van zijn verenpakket. Toch heeft hij weer grote delen van de dag bol geslapen. Vandaag weer wat actiever en als je niet beter wist dan zou je denken dat er niet veel aan de hand is.

Helaas is mijn dierenarts op vakantie, die ik toch om advies wilde vragen. Want wat kunnen we nou doen? Wellicht iemand hier die dit verhaal en met name van de gezwollen cloaca herkent? Of ook een parkiet heeft die maag/darm problemen lijkt te hebben? Kunnen we hier nog wat mee of gaat Grover de 10 jaar gewoon niet halen en moeten we daar vrede mee hebben?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 november 2015 @ 11:22:22 #226
163650 Greys
pi_157781351
Boor en Blauw.
Huize klefbek.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_157791421
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:43 schreef Coelho het volgende:
Dit weekend zijn we flink geschrokken van onze Grover. Hij is goed een jaar oud en we zijn al 2x eerder bij de dierenarts geweest omdat hij vrij vaak onderin zit en bol is. In de ontlasting zaten toen vrij veel onverteerde deeltjes wat met fungizone behandeld is. Had een half jaar geleden een heel redelijk effect, maar een maand geleden een stuk minder.

Omdat Grover slecht groenvoer en fruit eet zijn we vorige week ook begonnen met extra vitaminedruppels in zijn water en met Extra Vital voer van beapher omdat dat gezonder zou zijn. Tot nu toe weinig effect, het ene moment komt hij uit de kooi om bij ons te zijn, maar nog steeds slaapt hij grote delen van de dag en deels ook onderin terwijl hij bol zit.

Afgelopen zaterdagavond hoorden we hem ineens heel zacht piepen, alsof hij last van iets had. Ook zat hij steeds aan zijn cloaca te plukken. Toen we hem dichterbij bekeken leek deze helemaal gezwollen en uit te steken, net alsof er een grote verstopping van binnen zat. Het was wel schoon, maar deels kaalgeplukt. Bovendien was Grover erg apathisch, liet zich oppakken en kroop weg in mijn trui. Het deed me direct denken aan de laatste uren van mijn vorige parkiet, die 11 jaar niet opgepakt wilde worden en pas op het einde fysiek aanhankelijk werd... En dat in combinatie met die uitstulpende achterkant maakte dat we al zo ongeveer afscheid genomen hadden toen we diep na middernacht toch maar gingen slapen.

Gisterochtend de kinderen verteld dat Grover erg ziek was en het maar de vraag was of hij nog zou leven, snel naar beneden om te zien hoe hij er bij lag en wie tref ik stuiterend in zijn kooi aan omdat hij er uit wilde :') De zwelling was grotendeels weg, maar nog steeds heb ik het idee dat hij meer plukt dan voorheen, aan de achterkant maar ook over de rest van zijn verenpakket. Toch heeft hij weer grote delen van de dag bol geslapen. Vandaag weer wat actiever en als je niet beter wist dan zou je denken dat er niet veel aan de hand is.

Helaas is mijn dierenarts op vakantie, die ik toch om advies wilde vragen. Want wat kunnen we nou doen? Wellicht iemand hier die dit verhaal en met name van de gezwollen cloaca herkent? Of ook een parkiet heeft die maag/darm problemen lijkt te hebben? Kunnen we hier nog wat mee of gaat Grover de 10 jaar gewoon niet halen en moeten we daar vrede mee hebben?
Kun je niet naar een andere dierenarts? Is wel sneu als dat beestje pijn heeft.
  woensdag 25 november 2015 @ 12:38:00 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157808073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:36 schreef Cici het volgende:

[..]

Kun je niet naar een andere dierenarts? Is wel sneu als dat beestje pijn heeft.
Ben uiteindelijk naar een andere dierenarts geweest omdat ik het ook zielig vond. Die denkt dat hij iets van diarree heeft gehad en door enorme persdrang zijn cloaca naar buiten geperst heeft. We moesten blij zijn dat het weer teruggetrokken was omdat het soms voorkomt dat er spierschade is waardoor het zo blijft zitten.

Nu hebben we een drankje voor Grover gehad dat er voor moet zorgen dat zijn maag/darmstelsel rustiger wordt. Er zaten vrij veel schimmels en niet verteerde delen in zijn ontlasting. Ook moeten we het drinkwater aanzuren met appelazijn. We gaan eens kijken of het helpt. Hij is in ieder geval over zijn weekenddip heen, gelukkig!
pi_157808721
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:22 schreef Greys het volgende:
Boor en Blauw.
Huize klefbek.

[ afbeelding ]
Wat een leuke foto!

Kat heeft totaal geen oerinstinct bij de vogel? :P
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_157815179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:38 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ben uiteindelijk naar een andere dierenarts geweest omdat ik het ook zielig vond. Die denkt dat hij iets van diarree heeft gehad en door enorme persdrang zijn cloaca naar buiten geperst heeft. We moesten blij zijn dat het weer teruggetrokken was omdat het soms voorkomt dat er spierschade is waardoor het zo blijft zitten.

Nu hebben we een drankje voor Grover gehad dat er voor moet zorgen dat zijn maag/darmstelsel rustiger wordt. Er zaten vrij veel schimmels en niet verteerde delen in zijn ontlasting. Ook moeten we het drinkwater aanzuren met appelazijn. We gaan eens kijken of het helpt. Hij is in ieder geval over zijn weekenddip heen, gelukkig!
Hoop dat die snel weer beter is :)
pi_157827475
Jullie zeiden ergens (kan het niet meer vinden) dat een kakariki of een chatrina. Mag namelijk een vogeltje en zit te kijken tussen een kakariki en die andere. En voor een kooi enzo.

Wat is nu echt verschil?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2015 02:44:31 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:49:50 #232
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_158026647
Mijn alleenstaande trut doet alsof ze alleen is.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 05:05:19 #233
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158027443
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:32 schreef tailfox het volgende:
Jullie zeiden ergens (kan het niet meer vinden) dat een kakariki of een chatrina. Mag namelijk een vogeltje en zit te kijken tussen een kakariki en die andere. En voor een kooi enzo.

Wat is nu echt verschil?
Een Catharina is veel rustiger en aanhankelijker O+ Tali is niet van het toetsenbord af te slaan als ik aan het gamen ben, dan zit ze continu te miepen en te flierpen en lief te doen en drukt steeds tegen m'n hand aan O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_158029542
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:43 schreef Coelho het volgende:
-Lange tekst-
Het verteringsstelsel van een parkiet is eigenlijk niet ingesteld op het 100% zaaddieet wat ze in hun voerbakjes krijgen. Geef je je parkiet grit/maagkiezel erbij? Grit helpt om de zaadjes in de maag beter te kunnen verteren. Zaadjes schuren dan in de maag verder kapot door de steentjes.

Als je al grit voert dan kun je er over nadenken om je vogel te leren pelletvoer te eten. Pelletvoer is licht verteerbaar en zal dan niet die verstoppingen in het maag/darmkanaal veroorzaken.
Het aanwennen aan pelletvoer kan lastig zijn, maar met wat doorzettingsvermogen is het goed te doen. :)
Als je tips wilt om je parkiet pellets te laten eten zoek ik even een oud stukje tekst voor je op.

Mijn Dodo is de laatste tijd weer heerlijk aan het spelen. Heel zijn leven moest hij weinig weten van zijn speeltjes. Nadat hij dit jaar weer ging scheuren en plukken aan de speeltjes, slingert hij nu zijn speeltjes heen en weer. Fijn, zo'n tevreden vogel. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_158032445
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 05:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Een Catharina is veel rustiger en aanhankelijker O+ Tali is niet van het toetsenbord af te slaan als ik aan het gamen ben, dan zit ze continu te miepen en te flierpen en lief te doen en drukt steeds tegen m'n hand aan O+
Cuteee
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:53:18 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158034176
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:15 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Het verteringsstelsel van een parkiet is eigenlijk niet ingesteld op het 100% zaaddieet wat ze in hun voerbakjes krijgen. Geef je je parkiet grit/maagkiezel erbij? Grit helpt om de zaadjes in de maag beter te kunnen verteren. Zaadjes schuren dan in de maag verder kapot door de steentjes.

Als je al grit voert dan kun je er over nadenken om je vogel te leren pelletvoer te eten. Pelletvoer is licht verteerbaar en zal dan niet die verstoppingen in het maag/darmkanaal veroorzaken.
Het aanwennen aan pelletvoer kan lastig zijn, maar met wat doorzettingsvermogen is het goed te doen. :)
Als je tips wilt om je parkiet pellets te laten eten zoek ik even een oud stukje tekst voor je op.

Mijn Dodo is de laatste tijd weer heerlijk aan het spelen. Heel zijn leven moest hij weinig weten van zijn speeltjes. Nadat hij dit jaar weer ging scheuren en plukken aan de speeltjes, slingert hij nu zijn speeltjes heen en weer. Fijn, zo'n tevreden vogel. O+
Grover eet inderdaad grit, maar toch blijkt hij nog veel onverteerde stukken in zijn ontlasting te hebben. Graag hoor ik wat meer over pelletvoer als het niet te veel moeite is. Anders ga ik Google aanslingeren :)

We hadden van dat speciale vogelgras laten groeien, maar hij moet er niks van hebben :(
pi_158039062
Ik zit te kijken voor een kooi.
Ik wil een kakariki.
Maar ik zoek een grote kooi die ook niet moeilijk is om schoon te maken.(de onderkant als een bak er bijvoorbeeld uit te kunnen halen bijvoorbeeld.)
het is voor 1 vogeltje.
maar wil minstens groot genoeg voor 2.
Wat zijn goede kooien?
en 2e hands of nieuw?
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:23:05 #238
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_158040220
Waarom wil je specifiek een kakariki? Ze zijn leuk hoor, maar het zijn niet echt kroelvogeltjes of zo.
Als je voor een normale maat kooi wil gaan, geen voliere of joekel van een kooi, dan zou ik voor een Vision kooi gaan , middenmaat of grote versie. Daar wordt amper uit geknoeid. Ze hebben juist geen schuiflade maar een fijn diep onderste deel, je zet de bovenkant er dan gewoon even naast met schoonmaken. Rooster onderin eruit laten bij gebruik. En uiteraard de plastic stokken vervangen door hout.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_158040511
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Waarom wil je specifiek een kakariki? Ze zijn leuk hoor, maar het zijn niet echt kroelvogeltjes of zo.
Als je voor een normale maat kooi wil gaan, geen voliere of joekel van een kooi, dan zou ik voor een Vision kooi gaan , middenmaat of grote versie. Daar wordt amper uit geknoeid. Ze hebben juist geen schuiflade maar een fijn diep onderste deel, je zet de bovenkant er dan gewoon even naast met schoonmaken. Rooster onderin eruit laten bij gebruik. En uiteraard de plastic stokken vervangen door hout.
idunno vind ze net wat mooier dan een cathina.
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:48:25 #240
159909 -Peach
Prunus persica
pi_158043307
Wij hebben deze kooi voor Henk: https://www.onlinedierens(...)rLxckCFYvpwgodphkMFg

Eigenlijk voor papegaaien dus lekker groot voor zo'n parkietje. Makkelijk schoon te maken door de lade die er in zit.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:10:33 #241
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_158045611
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:31 schreef tailfox het volgende:

[..]

idunno vind ze net wat mooier dan een cathina.
Kaka's zijn idd mooier, maar wel een stuk gemener :@
Mijn Catharina spoort niet, die zit nu op eitjes :X
En ik wou de kooi schoonmaken.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:20:45 #242
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_158045903
Ik vind catharina´s veel mooier dan kakariki´s :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_158045948
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind catharina´s veel mooier dan kakariki´s :P
[ afbeelding ]
maar die eten toch niet met hun pootjes?
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:24:30 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_158046004
Heeft dat iets met mooi te maken dan=
Anyway, catharina´s hebben korte staarten en zijn dus papegaai achtigen qua gedragm kakariki´s zijn parkieten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_158046235
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Heeft dat iets met mooi te maken dan=
Anyway, catharina´s hebben korte staarten en zijn dus papegaai achtigen qua gedragm kakariki´s zijn parkieten.
oww. Kunnen ze dan "praten"?
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:52:29 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_158046638
Die van mij niet. Kakariki´s ook niet geloof ik. Mijn catharina´s doen wel geluidjes na.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_158047790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:52 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij niet. Kakariki´s ook niet geloof ik. Mijn catharina´s doen wel geluidjes na.
dat vind ik praten
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 01:32:40 #248
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158049034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind catharina´s veel mooier dan kakariki´s :P
[ afbeelding ]
*brofist*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_158052220
Nou ik heb 2 kakarikis en heb 2 catharinas gehad.

Grote verschil:

Kakarikis zijn veel nieuwsgieriger. Durven veel meer en zijn veel actiever. Geluid valt mee maar maken wat meer lawaai. En ze schijten een stuk leuker :P. Catharinas zijn net koeien met die vlaaien van ze.

Kakarikis zijn daarentegen echt wel een stuk groter, en zou ze nooit in een vision kooi doen. Die is echt veel te krap in de diepte. Heb die kooi daardoor ook weg gedaan. En na al het vliegwerk wat de kakarikis doen vind ik de kooi ook niet stevig genoeg voor ze. Voor catharinas zijn de vision kooien perfect.

Let ook op de rotzooi die een kakariki maakt. Ze graven veel meer en harder in hun voer dan catharinas. Hierdoor heb je met de meeste kooien meer opruimwerkzaamheden met kakarikis.

Wat ik zou kiezen? Ik denk dat een kakariki gemakkelijker tam te maken is. Ze zijn zó nieuwsgierig en nergens bang voor. Het grote nadeel van deze vogels, ze bijten echt overal op, dus ook op je vingers/velletjes. En dat doen ze ook echt hard. Geen fotolijstjes is hier veilig hehe.

Ze hebben beidde hun charme. Catharinas liet ik liever niet buiten omdat ze overal scheten en ze ook gewoon vliegend hun bommen lieten vallen. En dat deden ze beiden. ;') . de kakarikis kan ik gerust uren buiten de kooi laten en ze schijten alleen maar in de kooi. Zelden moet ik iets van ze opruimen. Maar ze hebben wel een erg diepe kooi nodig! En die zijn vaak duur. Heb zelf een kooi van 200/euro.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  maandag 7 december 2015 @ 22:10:51 #250
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_158093179
Grr die stomme muppet begint nu wel heel "raar" te doen.
Nu zit ze al op 3 eitjes, gewoon op de bodem van de kooi. Het meeste dat ik lees is afwachten en zorgen voor voldoende eivoer en kalk, dat zit wel goed. Zodra ze er echt vanaf is toch maar weer enkel schelpenzand als bodem. Beukensnippers stop ik toch maar weer mee.
You sound reasonable...Time to up my medication.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')