abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:51:11 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154207389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:13 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

In de praktijk komt het neer op verdienen. Net zoals mensen die bijv. bewust langer dan X uur wegblijven en vervolgens een klein broodje pakken en wel het volle pond declareren voor lunch/avondeten.
Nogmaals, waar is die 200 euro p/w voor bedoeld? Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven, ja cursus en recht erop hebben. Als ze er recht op hebben is dat bedrag ergens op gebasseerd. En je hebt het over intern, dat betekent op een kazerne slapen, ergo voeding van de baas/ eetzaal.

En ja, dat is het probleem met een forfaitair bedrag, ook al eet je niet dan krijg je het nog. Eet je voor 100 euro meer dan heb je pech. Maar die regelgeving heeft defensie zelf verzonnen het is niet aan jou om dat als lijnmanager af te keuren.

quote:
Ik stelde je meerdere vragen he. En die chauffeurs naar Bergen Hohne staan er natuurlijk los van.

Heeft elke surveillance, op elke KMar brigade, in elke dienst, dan recht op een component? Is dat praktisch? Is het daarvoor bedoeld? Om er nog een toe te voegen: hoeveel geld gaat dat dan kosten?

Wanneer is het een dienstreis? Als je 90% van de tijd je werk niet op een kazerne doet. Zou regelgeving die gaat over kazernes dan wel voor die doelgroep moeten gelden?

En die 'omstandigheden' zijn natuurlijk leuk en aardig, maar elke dag is dan een 'omstandigheid' omdat je door het werk vaak elders aan de slag bent. En wat te denken van een aanhouding? Je bent dan met gemak een paar uur weg. Ook lunchje horeca? Hoeveel geld gaat dat kosten, laatstaan hoeveel tijd het kost.
Jij en ik verzinnen de regelgeving niet. Ik heb het al eerder tegen je gezegd, wat je er van vindt moet je zelf weten, de regelgeving is helder. Dat jij dan op basis van onderbuikgevoelens en met je bureaubaan zelf niet kunt declareren en dus uit pure pisnijd declaraties afkeurt van anderen zegt wel genoeg.
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:01:22 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154207645
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is ook willekeur, leidinggevende a keurt de kleine component standaard goed, omdat die vind dat je er sowiesorecht op hebt bij een dr van > 4 uur en leidinggevende b loopt te zeuren dat hij vindt dat het niet nodig was om kosten te maken op dr x. Als bataljonscommandant moet je hier helder in zijn naar je ondercommandanten en 1 lijn trekken. Die lijn is dat je bij elke dr > 4 uur de kleine component goedkeurt, elke discussie hierover leidt tot verslechtering van de werksfeer. defensie heeft met het idee van een besparing de automatische uitkering van de kleine component eruit gehaald en vervolgens vonden ze het te lastig om dan bewijslast te vragen.. Dat is vragen om problemen, alleen daarom al moeten leidinggevenden hier geen stresspunt van maken. Ik ben benieuwd hoeveel dure arbeidsuren al verloren zijn gegaan in oeverloze discussies over de kleine component.. ongetwijfeld zijn alleen die kosten al hoger dan hetgeen defensie bespaart met het niet meer automatisch uitkeren hiervan, nog afgezien van de verziekte sfeer die dit binnen een team kan opleveren....
En ook de manier waarop het toen plotseling "afgeschaft" werd... Heel stiekem dat standaard vinkje weghalen en alles mooi stil houden en naar niemand communiceren... :')

Om vervolgens elke dienstreis met vinkje standaard af te keuren... :')
pi_154208263
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, waar is die 200 euro p/w voor bedoeld? Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven, ja cursus en recht erop hebben. Als ze er recht op hebben is dat bedrag ergens op gebasseerd. En je hebt het over intern, dat betekent op een kazerne slapen, ergo voeding van de baas/ eetzaal.

En ja, dat is het probleem met een forfaitair bedrag, ook al eet je niet dan krijg je het nog. Eet je voor 100 euro meer dan heb je pech. Maar die regelgeving heeft defensie zelf verzonnen het is niet aan jou om dat als lijnmanager af te keuren.

Wat doe jij nou weer voor aannames? Ik keur niks af als mensen er recht op hebben. Als je een keer gaat lezen in plaats van je afblaten zul je lezen dat ik zeg dat ik goedkeur waar mensen recht op hebben.

En nogmaals, men heeft er recht op, maar houdt daar geld aan over. Bijvoorbeeld 9,20 voor een component bij een nacht intern. En dan kun je weer je plaat gaan afdraaien over forfaitair, vigerend en weet ik veel wat, maar het feit dat blijft dat eraan verdiend wordt.
quote:
Jij en ik verzinnen de regelgeving niet. Ik heb het al eerder tegen je gezegd, wat je er van vindt moet je zelf weten, de regelgeving is helder. Dat jij dan op basis van onderbuikgevoelens en met je bureaubaan zelf niet kunt declareren en dus uit pure pisnijd declaraties afkeurt van anderen zegt wel genoeg.
Dat doe ik dus niet. Maar je geeft geen antwoord op mijn vragen. Het zou je op zijn minst sieren als je toegeeft dat je geen flauw idee hebt waar je over lult en dat dit soort wet- en regelgeving soms gewoon moeilijk toepasbaar is. Maar daar heb je gewoon niet over nagedacht omdat je je niet realiseert dat er nog wat anders is dan KL en de kazerne. Of doe ik nou ook ineens aannames?
pi_154208431
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is ook willekeur, leidinggevende a keurt de kleine component standaard goed, omdat die vind dat je er sowiesorecht op hebt bij een dr van > 4 uur en leidinggevende b loopt te zeuren dat hij vindt dat het niet nodig was om kosten te maken op dr x. Als bataljonscommandant moet je hier helder in zijn naar je ondercommandanten en 1 lijn trekken. Die lijn is dat je bij elke dr > 4 uur de kleine component goedkeurt, elke discussie hierover leidt tot verslechtering van de werksfeer. defensie heeft met het idee van een besparing de automatische uitkering van de kleine component eruit gehaald en vervolgens vonden ze het te lastig om dan bewijslast te vragen.. Dat is vragen om problemen, alleen daarom al moeten leidinggevenden hier geen stresspunt van maken. Ik ben benieuwd hoeveel dure arbeidsuren al verloren zijn gegaan in oeverloze discussies over de kleine component.. ongetwijfeld zijn alleen die kosten al hoger dan hetgeen defensie bespaart met het niet meer automatisch uitkeren hiervan, nog afgezien van de verziekte sfeer die dit binnen een team kan opleveren....
Maar waar hebben we het dan over he? Een verziekte sfeer over het feit dat er mogelijk een component wordt afgekeurd. Hoe kut moet je je werk vinden als je daar de sfeer vanaf laat hangen.

Gewoon declareren wat je uitgeeft als dat betrekking heeft op je werk, en -net zoals overal- een bonnetje kunnen overhandigen om te laten zien dat het echt zo is. Dan ben je van het gezeik af.

En het is toch sowieso raar dat je OP de kazerne moet betalen voor een snickers, maar als je 4 uur weg bent dan krijg je hem gratis/geld toe.
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:02:01 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154209530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Wat doe jij nou weer voor aannames? Ik keur niks af als mensen er recht op hebben. Als je een keer gaat lezen in plaats van je afblaten zul je lezen dat ik zeg dat ik goedkeur waar mensen recht op hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

De nagel aan m´n doodskist die kleine component
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Misbruik en bovendien geldverspilling
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Vind ik niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:


En het is toch sowieso raar dat je OP de kazerne moet betalen voor een snickers, maar als je 4 uur weg bent dan krijg je hem gratis/geld toe.
Nee hoor, het kleine component wordt echt niet afgekeurd door Wijnand...

Misschien zou je dan eens andere bewoordingen moeten gaan gebruiken.

quote:
En nogmaals, men heeft er recht op, maar houdt daar geld aan over. Bijvoorbeeld 9,20 voor een component bij een nacht intern. En dan kun je weer je plaat gaan afdraaien over forfaitair, vigerend en weet ik veel wat, maar het feit dat blijft dat eraan verdiend wordt.
Dan mis ik nog steeds dik 150 euro.

Edit: En waar komt die 9,20 vandaan dan? Is dat een aparte regeling voor de Kmar?

quote:
Dat doe ik dus niet. Maar je geeft geen antwoord op mijn vragen. Het zou je op zijn minst sieren als je toegeeft dat je geen flauw idee hebt waar je over lult en dat dit soort wet- en regelgeving soms gewoon moeilijk toepasbaar is. Maar daar heb je gewoon niet over nagedacht omdat je je niet realiseert dat er nog wat anders is dan KL en de kazerne. Of doe ik nou ook ineens aannames?
Kom uit die Kmar bubbel van je dan. Wat dacht je van rij-instructeurs KL als voorbeeld, of DVVO? Of MEO teams? Die zitten in exact dezelfde situatie.

En ja soms is lastig toepasbaar maar de regelgeving is gewoon helder. En het gezeik komt door overijverige lijnmanagers die hun eigen regelgeving erop na houden en vinden dat men er geen recht op heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 09-07-2015 23:27:28 ]
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:12:13 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154209782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maar waar hebben we het dan over he? Een verziekte sfeer over het feit dat er mogelijk een component wordt afgekeurd. Hoe kut moet je je werk vinden als je daar de sfeer vanaf laat hangen.
Het is niet alleen dat he, het is en, en, en, en, en, en, en, en, en, en, en, en...

quote:
Gewoon declareren wat je uitgeeft als dat betrekking heeft op je werk, en -net zoals overal- een bonnetje kunnen overhandigen om te laten zien dat het echt zo is. Dan ben je van het gezeik af.
Laat dat nou juist duurder zijn dan de huidige regelgeving met extra mankracht, uren en weet ik veel wat. Of dacht je dat defensie voor de duurste oplossing was gegaan?

quote:
En het is toch sowieso raar dat je OP de kazerne moet betalen voor een snickers, maar als je 4 uur weg bent dan krijg je hem gratis/geld toe.
4 Uur lang geen gratis koffie gehad, dat streept die Snicker ruim weg.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:40:57 #182
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154214312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maar waar hebben we het dan over he? Een verziekte sfeer over het feit dat er mogelijk een component wordt afgekeurd. Hoe kut moet je je werk vinden als je daar de sfeer vanaf laat hangen.

Gewoon declareren wat je uitgeeft als dat betrekking heeft op je werk, en -net zoals overal- een bonnetje kunnen overhandigen om te laten zien dat het echt zo is. Dan ben je van het gezeik af.

En het is toch sowieso raar dat je OP de kazerne moet betalen voor een snickers, maar als je 4 uur weg bent dan krijg je hem gratis/geld toe.
Je hoeft geen bonnetje te overhandigen. Als je bij de albert heijn de dag te voren een snickers koopt en nee,t die mee op die bewuste dr heb je er ook recht op. Of als je een sigaret rookt onderweg, of een stukje kauwgum, of van een toilet gebruik maakt bij de benzinepomp... Etc.. Etc.. Het is gewoon een vast bedrag dat je krijgt bij een dr > 4 uur die je niet hoeft te verantwoorden. Niemand hoeft daar een bonnetje voor te overhandigen.... Achja en ik hebben deze regels niet verzonnen, maar ze zijn er en dan moet een leidinggevende niet net doen of hij het uit eigen zak moet betalen.. Het is geven en nemen, er zijn ook genoeg kosten die je moet maken die je niet vergoed krijgt. defensie mag van mij de kc afschaffen maar dan wel de kilometervergoeding naar een meer realistische 40 cent netto per kilometer en lagere prijzen bij paresto.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 juli 2015 @ 15:54:03 #183
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_154224172
Principeakkoord over cao ambtenaren.

DEF / Principeakkoord over cao ambtenaren

[ Bericht 60% gewijzigd door Cobra4 op 10-07-2015 16:12:00 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 juli 2015 @ 08:07:35 #184
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_154242036
Zes ambtenaren vervolgd voor corruptie met politie- en legerauto's

Het Openbaar Ministerie gaat twee politiemensen en vier ambtenaren van Defensie vervolgen voor corruptie. Volgens het OM hebben ze gesjoemeld bij de aanbesteding van duizenden politieauto's en auto's voor het leger.

In de zaak zijn nog 41 andere verdachten. Het zijn onder meer directeuren en accountmanagers van bedrijven die de ambtenaren hebben omgekocht. De verdachten werkten voor Volkswagen, Peugeot en Renault en voor een aantal leasemaatschappijen.

Cruise op de Middellandse Zee

De onderzoeken naar de bedrijven lopen nog. Het Openbaar Ministerie beslist later of die 41 verdachten worden vervolgd.

De bedrijven hebben de ambtenaren voordeeltjes gegeven, zoals gratis winterbanden, korting op het onderhoud van hun auto en op de huur of lease van auto's. De zes ambtenaren kregen ook buitenlandse reizen aangeboden, zoals cruises op de Middellandse Zee.

3000 auto's

Met die cadeaus hebben de bedrijven grote invloed bij de aanbestedingen gekocht, zegt het OM. Met de contracten waren honderden miljoenen euro´s gemoeid. Het ging om 13.000 auto´s voor de politie en ruim 1600 auto´s voor Defensie.

Naar aanleiding van eerdere berichten over de corruptie legde toenmalig minister Opstelten de aanbesteding stil. Hij begon een nieuwe aanbesteding voor de levering van politieauto´s, omdat er "de schijn van integriteitsschending" was.

Pon ontkent omkoping

Het bedrijf Pon Automobiel won in 2010 de aanbesteding voor de levering van auto's aan de politie, voor een bedrag van 500 miljoen euro. Het bedrijf ontkent dat bij die aanbesteding sprake is geweest van omkoping.

Pon liet in 2011 onderzoek doen naar de aanbesteding door KPMG en Allen & Overy. Daarbij kwam aan het licht dat een aantal medewerkers van Pon "in strijd met de interne gedragsregels" had gehandeld. Pon zegt dat het "ingrijpende maatregelen" heeft genomen tegen deze medewerkers.

Pon stelt dat bij overheidsaanbestedingen geen 'onregelmatigheden' zijn vastgesteld. Het bedrijf zegt volledig mee te werken aan het lopende onderzoek.

Portofoons en blaastesten

Er zijn vaker problemen bij aanbestedingen bij de politie. Zo stopte de politie vorig jaar met de aanbesteding van portofoons voor het communicatiesysteem C2000 en met een aanbesteding voor blaastesten, omdat er fouten waren gemaakt bij de inkoopprocedure. Het OM doet naar deze twee zaken nog onderzoek. Ook de aankoop van een nieuw politiewapen gaat niet door, na een moeizame aanbesteding.

Bron: http://nos.nl/artikel/204(...)-en-legerauto-s.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_154242759
quote:
'Bijna oorlog met Venezuela'

DEN HAAG -
Kort na de MH17-ramp vorig jaar zomer is Nederland bijna in een militair conflict geraakt met Venezuela.

Het conflict draaide om de arrestatie van de hooggeplaatste Venezolaan Hugo Carvajal, het voormalige hoofd van de militaire inlichtingendienst, op verdenking van drugssmokkel. Hij werd op Aruba gearresteerd op verzoek van de Verenigde Staten, tot woede van Venezuela dat Nederland medeverantwoordelijk hield, zo schrijft het AD zaterdag. Volgens Venezuela was Carvajal diplomatiek onschendbaar.

De regering in Caracas dreigde met economische en diplomatieke sancties en stuurde marineschepen naar de Arubaanse wateren. Onder druk van premier Mark Rutte liet toenmalig minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) Aruba daarop weten dat Carvajal inderdaad diplomatieke onschendbaarheid genoot en moest worden vrijgelaten. Een 'juridisch foefje', aldus de krant. Volgens het AD namen Rutte en Timmermans de woede van de VS om Carvajals vrijlating voor lief.

Carvajal gold als vertrouweling van de toenmalige premier van Venezuela, Hugo Chávez. Hij was na zijn baan bij de inlichtingendienst benoemd tot consul op Aruba, maar werd door de Amerikanen ervan verdacht een drugsbaron te zijn.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)et_Venezuela___.html
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:55:18 #186
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154242796
Wat heeft dat te maken met de MH17 :')
pi_154243002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:55 schreef Erasmo het volgende:
Wat heeft dat te maken met de MH17 :')
Tijdstip duiding, reden dat we dit er niet bij konden hebben. Zoiets denk ik?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:57:48 #188
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_154243518
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou hier bewust beleid achter zitten wat met meer dan enkel bezuinigingen te maken heeft? Op die manier een aanzet geven om naar 1 Europees leger toe te gaan.
Dat is precies hetzelfde. Dat ene Europese leger (als het er ooit komt, want ik geloof daar geen reet van) is een bezuinigingsoperatie. Verzonnen door dezelde politici die het niet zullen inzetten als het ooit zo ver mocht komen, omdat ze allemaal achter hun eigen belangetjes aan rennen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 11 juli 2015 @ 11:03:47 #189
257132 crew  Awsom
pi_154243589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:52 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Bijzonder dat dat nieuwsbericht nu overal de headlines haalt. Dit stond een hele tijd geleden ook al op internet ..
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:04:48 #190
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_154243597
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ja, dat zal best kerel. Wat is een dienstreis? Je zult vast begrijpen dat een KMar surveillance die elke dag langs de kazernes rijdt langer dan 4 uur weg is, in de vroege, late en nachtdienst. Is dat een dienstreis? Heeft elke surveillance, op elke KMar brigade, in elke dienst, dan recht op een component? Is dat praktisch? Is het daarvoor bedoeld?

Bovenstaande is gewoon een voorbeeld he.
Hier moet ik je gelijk geven: een surveillance (in KL/KLu taal: patrouille) is GEEN dienstreis, dat is gewoon uitvoeren van werkzaamheden. Als je dan een mars of koffie declareert heb je net zo veel recht op vergoeding als iemand die koffiepauze heeft. Nul dus.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:35:12 #191
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154243946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:04 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hier moet ik je gelijk geven: een surveillance (in KL/KLu taal: patrouille) is GEEN dienstreis, dat is gewoon uitvoeren van werkzaamheden. Als je dan een mars of koffie declareert heb je net zo veel recht op vergoeding als iemand die koffiepauze heeft. Nul dus.
Het is heel simpel. Dido= dienstreis, geen dido = geen dienstreis.
pi_154245781
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:52 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Gehele artikel gelezen. Wat ik mij afvraag is als de VS zo boos is hebben we ze dan niet om assistentie gevraagd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:28:35 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 13 juli 2015 @ 09:29:36 #194
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_154291990
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou hier bewust beleid achter zitten wat met meer dan enkel bezuinigingen te maken heeft? Op die manier een aanzet geven om naar 1 Europees leger toe te gaan.
Het (vergaand) internationaal samenwerken in het geval van de DMAN heeft alleen met bezuinigingen te maken.

1 Europees leger zie ik niet gebeuren. 28 lidstaten = 28 verschillende belangen. Als je kijkt hoe de crisis in Griekenland is veranderd in een circus op Europees niveau. Van je Europese "leiders" moet je niet teveel verwachten.
  maandag 13 juli 2015 @ 10:42:20 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154293278
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:03 schreef Awsom het volgende:

[..]

Bijzonder dat dat nieuwsbericht nu overal de headlines haalt. Dit stond een hele tijd geleden ook al op internet ..
Volgens mij vorig jaar ook al, alleen wordt het nu nog een keer in een MH17 jasje gegoten en iedereen neemt het weer klakkeloos over.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 14 juli 2015 @ 09:56:24 #196
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_154322334
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 13:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Gehele artikel gelezen. Wat ik mij afvraag is als de VS zo boos is hebben we ze dan niet om assistentie gevraagd.
Ze zijn alleen boos in de krant, achter de schermen is alles natuurlijk afgebakend en afgesproken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_154577913
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:02 schreef AchJa het volgende:

Nee hoor, het kleine component wordt echt niet afgekeurd door Wijnand...

Misschien zou je dan eens andere bewoordingen moeten gaan gebruiken.

Dat ligt daar toch niet aan? Ik zeg nergens dat ik die zooi afkeur. Dat ik het geldverspilling vind, dat blijft staan. Maar mensen krijgen gewoon waar ze recht op hebben.

quote:
Edit: En waar komt die 9,20 vandaan dan? Is dat een aparte regeling voor de Kmar?

Component als je ergens blijft slapen?

quote:
Kom uit die Kmar bubbel van je dan. Wat dacht je van rij-instructeurs KL als voorbeeld, of DVVO? Of MEO teams? Die zitten in exact dezelfde situatie.

Over KL eenheden heb ik niks te zeggen en daar weet ik het fijne niet van, toch? Ik spreek uit mijn ervaring en dat heb ik vanaf moment 1 al gezegd. En prima, DVVO. Als het je werk is om te rijden, in plaats van ergens op een kazerne te werken, kun je elke werkdag dan gewoon max declareren?

quote:
En ja soms is lastig toepasbaar maar de regelgeving is gewoon helder. En het gezeik komt door overijverige lijnmanagers die hun eigen regelgeving erop na houden en vinden dat men er geen recht op heeft.
Er is ook een groot grijs gebied. Het is juist aan zo'n lijnmanager om dat in de gaten te houden en ook om misbruik te voorkomen.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:18:56 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154590483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Dat ligt daar toch niet aan? Ik zeg nergens dat ik die zooi afkeur. Dat ik het geldverspilling vind, dat blijft staan. Maar mensen krijgen gewoon waar ze recht op hebben.
Dan is er toch geen discussie?

quote:
Component als je ergens blijft slapen?
Nooit gezien. Staat die in het AMAR?

quote:
Over KL eenheden heb ik niks te zeggen en daar weet ik het fijne niet van, toch? Ik spreek uit mijn ervaring en dat heb ik vanaf moment 1 al gezegd. En prima, DVVO. Als het je werk is om te rijden, in plaats van ergens op een kazerne te werken, kun je elke werkdag dan gewoon max declareren?
Als het als dienstreis bestempeld wordt wel ja. Geen dienstreis dan niet.

quote:
Er is ook een groot grijs gebied. Het is juist aan zo'n lijnmanager om dat in de gaten te houden en ook om misbruik te voorkomen.
Dat snap ik helemaal, echter kan de lijnmanager niet op basis van onderbuikgevoelens eea afkeuren.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 juli 2015 @ 23:09:01 #199
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_154778507
'Waddenhelikopter nu drie keer zo duur'

De helikopter van Defensie die patiënten op de Waddeneilanden naar ziekenhuizen op het vasteland vervoert, is momenteel drie tot vier keer duurder dan wanneer dit door een civiele heli zou worden uitgevoerd.

Dat meldt de Leeuwarder Courant donderdag.

Defensie vliegt tijdelijk met de zware NH90-helikopter als ambulance totdat een civiele partij het vervoer overneemt. De precieze kosten van de NH-90 zijn niet bekend. ,,Het bedrag is voor ons niet relevant. Het is eigenlijk niet te kwantificeren", aldus een woordvoerder.

Van de Australische NH-90 is bekend dat die zo'n 20.000 euro per vlieguur kost. Dat is fors meer dan de 4800 euro per uur die Heliventure en de 6000 euro per uur die de ANWB in hun aanbestedingen voor RAV Fryslân berekenden.

Eerder deze week werd bekend dat de aanbesteding voor de nieuwe Waddenhelikopter is gestaakt na een fout in de procedure. Eigenlijk had er al op 1 juli een civiele partij moeten zijn. Voorlopig neemt Defensie het vervoer waar.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)u_3x_zo_duur___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:36:58 #200
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_154919968
In nieu­we ­onderzeese Koude Oorlog gaan honderden miljarden om

Bron: Elsevier



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')