abonnement Unibet Coolblue
pi_153664133
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:

[..]

20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
pi_153664183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_153664189
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:

[..]

20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.

Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153664200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Alonso heeft 20 plaatsen straf vanwege het vervangen van 3 componenten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153664203
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:47:43 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153664219
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen,in de mate dat de regels het toelaten. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
fixed.

Dat die regels niet naar ieders wens is is een feit, en ook volledig te begrijpen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:07 #207
194695 franklop
Fran knock
pi_153664274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.

Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
ze hebben dat toen eigenlijk voor het eerste seizoen verkeerd aangepakt. Dat had gewoon een onbeperkt ontwikkeljaar moeten zijn. Tweede seizoen (dit jaar) had je dan best de engine freeze kunnen doen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153664299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:46 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
De realiteit is idd dat we naar een optocht kijken van auto's waar geen power meer inzit . dat gp2 rondjes draait op de circuits vrijwel even snel aan de f1. Dat er door budgetcaps een klasse in stand wordt gehouden waar in mijn ogen , vrij weinig meer aan is. En dat achterlijke regelgeving er nu voor zorgt dat 1 van de beste f1 coureurs ook al zou hij Pole rijden op plek 21 zou starten. Straf dan het team , niet de coureur.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:51:31 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153664303
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.

En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.

F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153664518
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.

En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.

F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.

Canada is misschien een uitzondering omdat het pushen daar ook beperkt wordt door de brandstoflimiet. Maar dat zal op de meeste circuits niet het geval zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153665138
Wat een gehaat op Hamilton. Ik vind het ook wat vreemd, maar hij weet ook dat iedereen van hem ´´wil´´ horen dat hij Le Mans zo leuk vind. Dat hij dan toch gewoon zijn eigen eerlijke mening geeft, siert hem. :Y

Daarnaast zitten er ook vreemde aspecten aan het Endurance racen, wat bijvoorbeeld Albers (ik verschuil me straks maar even...) duidelijk aangaf tijdens het commentaar geven bij een F1 race, ook als reden waarom hij het niet zou willen doen. Namelijk, dat je steeds met verkeer te maken hebt. Er is een groot element van geluk, wanneer kom je de langzame coureurs tegen, wat veel invloed heeft op de uitslag. En dan is het natuurlijk echt zo dat je bij wijze van de snelste stint van iedereen kan neerzetten, maar als je teamgenoot de auto plat rijdt, je nog steeds niks hebt. Het is daarmee toch ook wel fors anders dan een F1 wedstrijd en daarmee snap ik dat als je F1 leuk vindt, je Le mans niet direct leuk hoeft te vinden en vice versa.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 13:37:12 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153665549
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.

Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:39:39 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153665622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.
Ik denk dat jij ook wel weet dat de dominantie van Mercedes niet het grootste probleem is op dit moment.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153665669
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Daarom reed Prost vaak rustig achter z'n tegenstander aan om uiteindelijk te winnen omdat degene voor hem stil viel zonder brandstof of een ander probleem? ;)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:27:15 #215
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153668106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.
Maar de opbouw is toch juist essentieel voor hoe je een race neerzet? F1 heeft de 'luxe' niet om uren de tijd te nemen om een race interessant te maken. Zij moeten alle spanning in die 1,5 uur proppen. Dan heb je dus ook andere regels nodig.

quote:
Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
Banden die slijten puur op tijd zijn helaas nog niet uitgevonden ;) Al met al is het best nog wel complex, die banden. Het maatwerk (geen band is 100% gelijk), de compounds, weersomstandigheden, het asfalt, baanconditie (rubber op de baan), de layout, bochtensnelheid, aerodynamica, dirty air, heat cycles, etc. Allemaal van invloed en dat moet je voor alle 20 auto's juist sturen om een spannende race te krijgen. Nogmaals, je kunt alle regels wel weghalen, maar daar haal je je weer een andere zaak mee op de schouders die volgens fans de sport ook weer verzieken.

Bovendien vraag ik me nog af hoeveel verschillende bandenmogelijkheden en wel/niet bijtanken gaat uitmaken. Elke mogelijke combinatie wordt nu ook al tot op de tiende van een seconde voorberekend. Je ziet erg weinig variatie, alleen af en toe iemand die op hard start of wanneer er iets onverwachts gebeurd tijdens de race.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153669556
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring.. 8)7
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
pi_153670114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:17 schreef Marks het volgende:
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring.. 8)7
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
Tja als er elke keer mensen bij omkomen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_153670671
Wanneer zijn er mensen omgekomen tijdens een ronde record van fabrikant? volgens mij nog nooit?

Beetje raar dat ze dit verbieden omdat er tijdens wedstrijden dodelijke ongelukken gebeurd zijn...
pi_153671097
Het is niet verboden om ronderecords neer te zetten. Er is alleen een permanente snelheidsbeperking voor een bepaald stuk ingesteld om verdere problemen te voorkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:34:19 #220
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153674463
Nou, er staat letterlijk dat het niet meer toegestaan is om recordpogingsritten uit te voeren. Maar als enige reden wordt daarvoor die snelheidsbeperking opgevoerd. Dus of de CEO van het circuit houdt er een kromme redenatie op na, of de Telegraaf levert weer eens riooljournalistiek.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153675124
Er waren al snelheidslimieten, maar de stukken zijn langer geworden, waardoor het verbreken van de huidige limieten onmogelijk is geworden.
.
pi_153679745
Een betere oplossing zou zijn geweest om het publiek aan het eind van Flugplatz te weren. Om diezelfde reden mag er namelijk ook geen publiek aan de buitenkant van de Tarzanbocht staan op lijn met het rechte stuk. Je kunt daar redelijkerwijs verwachten dat er een auto over de hekken vliegt.

Als ze vinden dat het te gevaarlijk is om te racen dan moeten ze de baan aanpassen (of eigenlijk de uitloopstrook daar), en niet een snelheidslimiet instellen. Als je dat soort beperkingen op gaat leggen kun je wel stoppen met racen op dat circuit.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 10:54:09 #223
56724 Wombcat
rent wiel
pi_153688126
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:04:47 #224
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_153695533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:54 schreef Wombcat het volgende:
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.
Volgens mij steeds meer juist.
pi_153714838
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')