abonnement Unibet Coolblue
pi_153396293
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed is :)
Als dat al door gaat. Vooralsnog lijkt er weinig op motorengebied te veranderen volgens de Strategy Group Meeting voor Monaco. En een aantal van die ideeën staan al weer op de tocht, zoals de voorgestelde herintroductie van bijtanken (waar de teams op tegen zijn omdat dat (volgens hun onderzoek) het spektakel op de baan niet verhoogd te duur is en klantenauto's, waar de kleinere teams op tegen zijn.

Die 5 a 6 seconden gaan zie niet halen op deze manier en aan de motor willen ze niet zoveel veranderen. Men wil stabiliteit om de motorenleveranciers (en daarmee de teams) niet nog meer op kosten te jagen. Meer toeren (waar ze door de fuel restricties toch niet aankomen), meer geluid (dubbele uitlaat, waarvan 1 voor de MGU-H), bredere banden, vrije bandenkeuze en een agressiever uiterlijk. Dat is het wel.

Dus ook in 2017 zal er waarschijnlijk niet zo heel veel veranderen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153396484
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
pi_153396776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Benoves het volgende:
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:44:56 #79
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153396951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Benoves het volgende:
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
Dat lift and coast vind ik ook maar vaag ja, DRS is bijna niet tegen te verdedigen alleen als ze het gat in de vleugel kleiner maken misschien. Of juist iets meer brandstof geven om af en toe een beetje extra vermogen te kunnen gebruiken. Blijft kennelijk lastig om inhalen mogelijk maar niet te makkelijk te maken. Zou wat mij betreft meer rijder gerelateerd moeten zijn en niet door een knopje te gebruiken. Ik dacht dat ze bij A1 een speciale voorvleugel hadden die wel goed werkte als je achter een andere wagen reed.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:45:11 #80
194695 franklop
Fran knock
pi_153396957
En drs, hoe vervelend ook, mag alleen weg als ze fatsoenlijke manier vinden om auto's dicht achter elkaar te kunnen laten rijden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153397059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
Zeker waar, de productie daarvan is het probleem niet. Ook geen ouderwetse bridgestones maar wel een bandenwissel, dat geeft toch een extra spanning aan de wedstrijd. Mede omdat daar ook tactiek bij komt kijken en voor leuke dingen kan zorgen zoals in Monaco (max, hammilton).
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:51:16 #82
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153397222
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:29 schreef Izzy73 het volgende:
Volgens Red Bull teambaas Christian Horner is Renault hun toekomst in de Formule 1 zwaar aan het overwegen. Als de regelgeving voor 2016 niet verandert is de kans zeker aanwezig dat de fabrikant de sport verlaat.
Ah, ik werd al zenuwachtig omdat ik al een tijdje geen gejank van Horner had gehoord. Wat denken ze nu, "we hebben zelf gedreigd de sport te verlaten, maar dat boeide niemand" dus nu zeggen ze maar dat Renault weg wil? Ik heb die geruchten van Renault nog niet gehoord; integendeel, mogelijk kopen ze een team op.

Ik archiveer deze onder "RedBull gehuil". Begint wel een dikke map te worden...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:54:36 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153397365
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
Doen dus!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153397478
Ik snap het van de Renault kant wel hoor, het grote verschil zit hem in de motor en als ze daar niks aan mogen veranderen dan zijn ze bij voorbaad zo goed als kansloos.
pi_153397612
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:44 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat lift and coast vind ik ook maar vaag ja, DRS is bijna niet tegen te verdedigen alleen als ze het gat in de vleugel kleiner maken misschien. Of juist iets meer brandstof geven om af en toe een beetje extra vermogen te kunnen gebruiken. Blijft kennelijk lastig om inhalen mogelijk maar niet te makkelijk te maken. Zou wat mij betreft meer rijder gerelateerd moeten zijn en niet door een knopje te gebruiken. Ik dacht dat ze bij A1 een speciale voorvleugel hadden die wel goed werkte als je achter een andere wagen reed.
Dat lift and coast is inderdaad heel bijzonder, even freewheelen in een f1 auto. Ik denk dat ook voor een groot deel de regels de rijders afschrikt om in te halen. Zoals max deed in Monaco, gewoon met ballen erbij langs, dat willen mensen zien. Later mislukt het op hetzelfde punt bij Grosjean en direct 5 gridstraffen en 2 strafspunten. Ik begrijp ook wel dat de f1 veilig moet zijn en mensen niet te pas en te onpas iemand van de baan af mogen rijden, maar dit spektakel kijkt men voor. Zulke straffen brengt men aan het twijfelen een volgende keer. Dat dat precies is wat de FIA wil bereiken klopt wel, maar het komt het spektakel niet ten goede.

Ik stem voor meer openheid in de productie van de motor, zo kunnen teams van elkaar leren en dit komt de technologische ontwikkelingen ten goede. Er zullen altijd aspecten zijn die men voor het laatst bewaart of die andere teams niet zo snel kunnen ontwikkelen, deze maken dan nog de verschillen, echter veel kleiner. Later in het seizoen zijn de verschillen dan nog verder genivelleerd en wordt t pas echt spannend. Maarja ik heet geen Bernie :') En ik heb ook geen miljarden :')
  dinsdag 9 juni 2015 @ 23:09:26 #86
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153397929
Gewoon meer downforce, desnoods met ground effect dan maakt het niet of je er 300 of 3 meter achter rijdt!
Maar nee ze willen elk jaar minder en minder en minder downforce omdat ze dan sneller een foutje maken, maar daardoor kan je niet meer dicht erop zitten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153399146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef nils7 het volgende:
Gewoon meer downforce, desnoods met ground effect dan maakt het niet of je er 300 of 3 meter achter rijdt!
Maar nee ze willen elk jaar minder en minder en minder downforce omdat ze dan sneller een foutje maken, maar daardoor kan je niet meer dicht erop zitten.
Probleem van tegenwoordig is dat door de aerodynamica om meer downforce te genereren er meer turbulentie achter de auto is, waardoor je niet in de slipstream kan rijden, omdat de auto erachter niet de hoeveelheid lucht krijgt om onder de auto/vleugels door te gaan.

Dus juist meer downforce leidt tot minder in de slipstream kunnen rijden. Ground-effect zou wel goed zijn, maar meer downforce door allerlei aerodynamica juist niet. Daarom kiezen ze voor kleinere vleugels (= minder downforce) om minder turbulentie achter de auto te genereren zodat je er dichter op kan rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:12:52 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153399580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem van tegenwoordig is dat door de aerodynamica om meer downforce te genereren er meer turbulentie achter de auto is, waardoor je niet in de slipstream kan rijden, omdat de auto erachter niet de hoeveelheid lucht krijgt om onder de auto/vleugels door te gaan.

Dus juist meer downforce leidt tot minder in de slipstream kunnen rijden. Ground-effect zou wel goed zijn, maar meer downforce door allerlei aerodynamica juist niet. Daarom kiezen ze voor kleinere vleugels (= minder downforce) om minder turbulentie achter de auto te genereren zodat je er dichter op kan rijden.
En hoe heeft dat gewerkt de afgelopen 6 jaar?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juni 2015 @ 00:13:44 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153399608
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoe heeft dat gewerkt de afgelopen 6 jaar?
2010 was wel leuk...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:16:31 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153399657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2010 was wel leuk...
Ik denk dat Alonso daar anders over denkt. Hoeveel ronden zat hij ook alweer vast achter Petrov?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juni 2015 @ 00:20:46 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153399722
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat Alonso daar anders over denkt. Hoeveel ronden zat hij ook alweer vast achter Petrov?
Op één van de grootste Micky Tilke Mouse circuits van de kalender... Dat jaar heeft meer inhaalacties gehad dan elk ander jaar de afgelopen 20 jaar, had een onverwachte kampioen en was mede door de Hamilton/Massa oorlog hartstikke leuk om naar te kijken. Ik heb het al vaak gezegd, 2008 en 2010 zijn wat mij betreft de laatste twee jaren dat ik met plezier en spanning elke race heb gevolgd. Daarna is het langzaam afgetakeld, met 2012 nog als lichtpuntje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:53:24 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153400234
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op één van de grootste Micky Tilke Mouse circuits van de kalender... Dat jaar heeft meer inhaalacties gehad dan elk ander jaar de afgelopen 20 jaar, had een onverwachte kampioen en was mede door de Hamilton/Massa oorlog hartstikke leuk om naar te kijken. Ik heb het al vaak gezegd, 2008 en 2010 zijn wat mij betreft de laatste twee jaren dat ik met plezier en spanning elke race heb gevolgd. Daarna is het langzaam afgetakeld, met 2012 nog als lichtpuntje.
Zal best. Maar het originele punt is dat kleinere vleugels en minder aero zou moeten lijden tot het makkelijker maken van inhaalacties.

Waar dus simpelweg niets van waar is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juni 2015 @ 00:57:57 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153400302
Wat ik duidelijk wil maken is dat andere factoren daar toe leden, en dat kleine vleugels één van de goede veranderingen is geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:12:41 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153400472
Hoe goed kan een verandering zijn als het nul effect heeft?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153401984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:45 schreef franklop het volgende:
En drs, hoe vervelend ook, mag alleen weg als ze fatsoenlijke manier vinden om auto's dicht achter elkaar te kunnen laten rijden
Dit idd. Wmb is drs een prima oplossing.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 10 juni 2015 @ 08:37:49 #96
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153402285
DRS is een noodzakelijk kwaad. Het grote nadeel van DRS is dat het compleet onvoorspelbaar is van race tot race en ze dus de grootste moeite hebben om DRS zo 'in te stellen' dat het zijn doel benaderd, nl. een inhaalactie mogelijk maken, waarna een coureur de rest moet doen.

Dat lukt misschien bij 10-20% van de circuits. Bij zo'n 30% mislukt het hopeloos en rij je met DRS met half gas nog voorbij en de rest zit er wat tussenin.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153402839
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zal best. Maar het originele punt is dat kleinere vleugels en minder aero zou moeten lijden tot het makkelijker maken van inhaalacties.

Waar dus simpelweg niets van waar is.
Klopt. Komt doordat de teams met andere vindingen kwamen zoals de geblazen diffuser die dat effect weer teniet deden. Enige mogelijk oplossing die ik zie is een vorm van ground-effect.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juni 2015 @ 09:23:51 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153402865
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:12 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe goed kan een verandering zijn als het nul effect heeft?
2010 heeft meer inhaalacties dan welk jaar dan ook de afgelopen 20 jaar. 2009 deed het ook niet slecht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_153403069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:26 schreef twiFight het volgende:
Bottas zit nog aan het begin van zijn carriere, dus die heeft nog wel tijd om tegen te vallen of boven verwachting te presteren.

Kubica.. ik weet niet. Ja hij ging lekker toen, maar je moet het in de top nog maar waarmaken natuurlijk.
Kubica komt helaas ook niet meer terug in de formule 1
pi_153403299
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2010 heeft meer inhaalacties dan welk jaar dan ook de afgelopen 20 jaar. 2009 deed het ook niet slecht.
2009 was zelfs slechter dan de jaren ervoor.



quote:
Average Overtaking Moves per GP per Season
1983 - 40.47
1984 - 41.63
1985 - 41.06
1986 - 36.31
1987 - 34.88
1988 - 30.81
1989 - 34.19
1990 - 30.88
1991 - 30.94
1992 - 25.38
1993 - 24.5
1994 - 18.06
1995 - 17.47
1996 - 11.63
1997 - 15.59
1998 - 12.94
1999 - 16.25
2000 - 16.41
2001 - 13.53
2002 - 13.82
2003 - 18.94
2004 - 15.94
2005 - 10.89
2006 - 16.17
2007 - 15.88
2008 - 14.83
2009 - 14.35
2010 - 28.79
2011 - 60.63
2012 - 58.89
2013 - 52.00
2014 - 43.58
2015 - 32.00 (t/m Canada)

Inhalen in de eerste ronde, inhalen van achterblijvers, inhalen door technische problemen, inhalen via de pits, etc zijn hier niet in meegenomen. Het gaat dus om de echte inhaalacties.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')