abonnement Unibet Coolblue
pi_153241860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het zal toch geen verband houden met de grote troepen bewegingen van Rusland in de laatste weken.
Juni en juli zijn de maanden van de uitverkoop, kan je mooi wat wapentuig met 50% korting aanschaffen in de dumpshops ^O^
pi_153241967
UKinUkraine twitterde op donderdag 04-06-2015 om 10:34:57 #OSCE access to #Donbas essential for #Minsk agreements & peace in #Ukraine. So who is blocking observers? See here: http://t.co/XC0ccb44QW reageer retweet
pi_153242204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:16 schreef Infection het volgende:
UKinUkraine twitterde op donderdag 04-06-2015 om 10:34:57 #OSCE access to #Donbas essential for #Minsk agreements & peace in #Ukraine. So who is blocking observers? See here: http://t.co/XC0ccb44QW reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit zegt al wel weer genoeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153242730
EuromaidanPR twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:43:24 Militant losses in #Maryinka combat y-day: up to 80KIA, up to 100WIA. Lost up to 10 pieces of armour - #ATO spox reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:44:25 5 Ukr servicemen were KIA, 38 were WIA y-day. Most incidents took place near #Maryinka, Luhanske - #ATO spox presser reageer retweet
Heel wat meer doden aan Russische kant. Maarja dat heb je als je in de aanval gaat.
pi_153243673
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het zal toch geen verband houden met de grote troepen bewegingen van Rusland in de laatste weken.
Eind van de maand moet over de sancties gestemd worden, we weten wat de ukkies willen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153243686
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef Infection het volgende:
EuromaidanPR twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:43:24 Militant losses in #Maryinka combat y-day: up to 80KIA, up to 100WIA. Lost up to 10 pieces of armour - #ATO spox reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:44:25 5 Ukr servicemen were KIA, 38 were WIA y-day. Most incidents took place near #Maryinka, Luhanske - #ATO spox presser reageer retweet
Heel wat meer doden aan Russische kant. Maarja dat heb je als je in de aanval gaat.
volgens EuromaidanPR ...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153243796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:16 schreef Infection het volgende:
UKinUkraine twitterde op donderdag 04-06-2015 om 10:34:57 #OSCE access to #Donbas essential for #Minsk agreements & peace in #Ukraine. So who is blocking observers? See here: http://t.co/XC0ccb44QW reageer retweet
[ afbeelding ]
lol, wat een leugenachtige manier van presenteren. Iedereen die de dagelijkse verslagen van de OSCE leest weet dat beide partijen voortdurend toegang weigeren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153244047
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol, wat een leugenachtige manier van presenteren. Iedereen die de dagelijkse verslagen van de OSCE leest weet dat beide partijen voortdurend toegang weigeren.
En waar heb je dat gelezen? Overigens is het gebied wat in handen is van de separatisten nou juist het oorlogsgebied. En dus wordt daar ook de meeste toegang geweigerd.

Voor het Oekraïense leger valt er niet veel toegang te weigeren, behalve misschien aan de frontlinie. En dat is dan ook aan het kaartje te zien. Overigens waarschijnlijk wel kleiner gemaakt dan het is, maar alsnog een kern van waarheid.
pi_153244070
Kremlin: Timing of Kiev-provoked Donbass tensions linked with looming EU summit

http://rt.com/news/264897-kremlin-eastern-ukraine-tensions/

:')
pi_153244842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:43 schreef Infection het volgende:

[..]

En waar heb je dat gelezen? Overigens is het gebied wat in handen is van de separatisten nou juist het oorlogsgebied. En dus wordt daar ook de meeste toegang geweigerd.

Voor het Oekraïense leger valt er niet veel toegang te weigeren, behalve misschien aan de frontlinie. En dat is dan ook aan het kaartje te zien. Overigens waarschijnlijk wel kleiner gemaakt dan het is, maar alsnog een kern van waarheid.
Mag de OSCE uberhaupt bij de grens komen? Lijkt me dat ze toch gewoon een paar mannetjes bij de treinverbindingen met Rusland posten als dat kon....
pi_153244868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:43 schreef Infection het volgende:

[..]

En waar heb je dat gelezen?
Wat begrijp je niet aan "de dagelijkse verslagen van de OSCE"?
Wat dacht je dat ik bedoelde toen ik "de dagelijkse verslagen van de OSCE" schreef?
Waar denk je dat de dagelijkse verslagen van de OSCE te vinden zijn, op de site van de OSCE misschien?
Onder de header "Daily updates from the Special Monitoring Mission to Ukraine"?
http://www.osce.org/ukraine-smm/daily-updates

Alle toegangsbeperkingen sinds begin juni:

quote:
The SMM was stopped at a Ukrainian Armed Forces checkpoint near Volnovakha (government-controlled, 35km south-west of Donetsk) on road H20 and was asked for the nationality of the patrol leader. The SMM was allowed to proceed after the SMM patrol leader presented her identity card and the SMM vehicles were inspected.
In Andriivka (government-controlled, 57km south of Donetsk) the SMM attempted to visit a fuel depot, which could potentially be used for military purposes, but entry was denied by the Ukrainian Armed Forces. The SMM observed several mine signs in the vicinity of this depot.
The SMM UAV experienced temporary jamming in the area between the “DPR”-controlled villages of Sakhanka and Zaichenko (24 and 25km east of Mariupol).
At the government-controlled checkpoint located at the crossroads east of Sievierodonetsk (74km north-west of Luhansk), the Ukrainian Armed Forces checkpoint guard asked the SMM patrol leader whether there were any Russian Federation nationals among the patrol members. The SMM was let through the checkpoint eventually.
At the parking lot of Ilovaysk main train station (“DPR”-controlled, 34km east of Donetsk) the SMM was approached by one civilian and three “DPR” armed members. One armed “DPR” member asked the SMM about its presence and said that due to security concerns it should avoid to be close to an object and area of strategic military importance.
At a Ukrainian Armed Forces checkpoint close to Karlivka (government-controlled, 26km west-south-west of Donetsk), soldiers asked for the names of the SMM patrol members and inquired if there were any Russian Federation citizens among the patrol members. The SMM was let through the checkpoint eventually.
At the checkpoint at the outskirts of Mykolaivka (government-controlled, 41km south of Donetsk) the SMM was informed by the Ukrainian Armed Forces soldiers that it could only enter Mykolaivka, but would not be allowed to proceed to Novohnativka (government-controlled, 41km south, south-east of Donetsk) due to security concerns.
On 1 June, an SMM unmanned aerial vehicle experienced jamming for approximately 44 minutes orbiting Sartana (government-controlled, 19km north-east of Mariupol) entailing a loss of video-feed and ability to monitor.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153244974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "de dagelijkse verslagen van de OSCE"?
Wat dacht je dat ik bedoelde toen ik "de dagelijkse verslagen van de OSCE" schreef?
Waar denk je dat de dagelijkse verslagen van de OSCE te vinden zijn, op de site van de OSCE misschien?
Onder de header "Daily updates from the Special Monitoring Mission to Ukraine"?
http://www.osce.org/ukraine-smm/daily-updates

Alle toegangsbeperkingen sinds begin juni:

[..]

En vooralsnog zie ik hier alleen maar geldige redenen om ze te weigeren. Ze worden om hun identificatie gevraagd, wat logisch is omdat iedereen zich voor kan doen als OSCE (wat overigens al eerder voorgekomen is) en zijn vervolgens alsnog toegelaten. En de keren dat ze niet door mochten was vanwege veiligheidsredenen.
pi_153244995
Veiligheidsredenen is natuurlijk maar vaag. Kan echt zijn maar ook bullshit.

Maar hebben ze toegang tot de grens? Of uberhaupt tot rebellengebied?
pi_153245026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:17 schreef Infection het volgende:

[..]

En vooralsnog zie ik hier alleen maar geldige redenen om ze te weigeren. Ze worden om hun identificatie gevraagd, wat logisch is omdat iedereen zich voor kan doen als OSCE (wat overigens al eerder voorgekomen is) en zijn vervolgens alsnog toegelaten. En de keren dat ze niet door mochten was vanwege veiligheidsredenen.
wil je dat ik de laatste twee maanden post?
Denk je dat de OSCE het zou melden als "inbreuken op hun bewegingsvrijheid" wanneer het geldige redenen waren?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153245087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

wil je dat ik de laatste twee maanden post?
Nee, want ik geloof het wel. Overigens laat het nog steeds niet zien of ze vaker door het Oekraïense leger geweigerd worden dan de rebellen. Ik vraag me af of ze überhaupt het rebellengebied wel in komen (wat overigens het grootste gebied is).

Uit die paar 'daily updates' maak ik in ieder geval al op dat het Oekraïense leger hen vaker toe laat dan de 'DPR-members'.
pi_153245092
Ey crystal, mag de OSCE uberhaupt in rebellengebied komen? En dan vooral bij de grens?
pi_153245120
quote:
Kritiek op ‘soloslim’ Schulz tegen Rusland

De voorzitter van het Europees Parlement wil de Russen straffen omdat ze weigeren duidelijk te maken waarom de 89 op de zwarte lijst staan.

Maar Schulz krijgt de wind van voren van minstens twee fracties. De christendemocratische fractieleden vinden de reactie van Schulz ongepast omdat hij zich zo verlaagt tot het niveau van de Russen. Ze vinden ook dat de voorzitter te snel gegaan is, zonder veel overleg. De Nederlandse christendemocrate Esther de Lange zal dit hem vandaag duidelijk maken tijdens de conferentie van de voorzitters. Daarmee fluit ze haar fractieleider Weber terug. Ook van de Europese Conservatieven en Hervormers zal Schulz vandaag de wind van voren krijgen. ‘Zulke beslissingen kun je niet nemen zonder overleg met alle fracties of zonder enig contact met de betrokken parlementsleden’, zegt fractielid Demesmaeker. ‘Hij laat met deze beslissing weinig ruimte voor dialoog tussen het Europees Parlement en Rusland, die hoe dan ook mogelijk moet blijven. Schulz plaatst zich met deze unilaterale beslissingen op de lijn van Poetin door arbitrair en ondemocratisch te handelen. Wij geloven niet in sancties die gebaseerd zijn op wraak.’
Bron: De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153245199
Als de rest van het EP het wel gepast vindt heeft Schulz gewoon een meerderheid achter zich :P
pi_153245293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Nee, want ik geloof het wel. Overigens laat het nog steeds niet zien of ze vaker door het Oekraïense leger geweigerd worden dan de rebellen. Ik vraag me af of ze überhaupt het rebellengebied wel in komen (wat overigens het grootste gebied is).
Hun voornaamste taak was het terugtrekken van de zware wapens controleren. Daarvoor hebben ze toegang nodig tot de plaats waar die wapens na terugtrekking bewaard worden.
Zowel aan Oekrainse als rebellen zijde werd hen de laatste twee maand regelmatig toegang tot die plaatsen ontzegt. Dan gaat het dus om toegang tot specifieke locaties, niet om regio's. In dat opzicht is het kaartje van de UK sterk misleidend, omdat de meldingen van de OSCE vooral over zulke schendingen gaan, maar die op hun kaart gewoon niet weergegeven worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153245610
KyivPost twitterde op donderdag 04-06-2015 om 13:37:26 Poroshenko warns Russia may launch 'full-scale' war on #Ukraine, wants speedier reforms http://t.co/ogppnQI2OC http://t.co/KkZGuhDWnk reageer retweet
pi_153245639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:21 schreef Infection het volgende:
Uit die paar 'daily updates' maak ik in ieder geval al op dat het Oekraïense leger hen vaker toe laat dan de 'DPR-members'.
Hmm, nee, ik heb niet de volledige updates gepost, enkel wat verschijnt onder de header:
quote:
* Restrictions on SMM monitoring: access and freedom of movement

The SMM is restrained in fulfilling its monitoring functions by restrictions imposed by third parties and security considerations including the lack of information on whereabouts of landmines.

The security situation in Donbas is fluid and unpredictable and the ceasefire does not hold everywhere.
maw elke vermelding daar is een overtreding.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153245716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hmm, nee, ik heb niet de volledige updates gepost, enkel wat verschijnt onder de header:

[..]

maw elke vermelding daar is een overtreding.
Is overigens niet hoe het hoort inderdaad. Maar ik vraag mij af... als een eenheid weet dat het gebied veel te gevaarlijk is voor de OSCE om binnen te gaan (wat in sommige gevallen ook vast wel zo geweest zou zijn), dan zou je ze toch tegen moeten kunnen houden? Als hen wat overkomt gaat dat toch wel knagen.
pi_153246002
De separatisten hebben vorig jaar ook al 8 leden van de OVSE gegijzeld, ze lijken niet echt een boodschap te hebben aan die organisatie.
pi_153246023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Is overigens niet hoe het hoort inderdaad. Maar ik vraag mij af... als een eenheid weet dat het gebied veel te gevaarlijk is voor de OSCE om binnen te gaan (wat in sommige gevallen ook vast wel zo geweest zou zijn), dan zou je ze toch tegen moeten kunnen houden? Als hen wat overkomt gaat dat toch wel knagen.
Mja, dat soort meldingen lijkt nu weer vaker voor te komen, itt een maand geleden, toen ze vooral tegengehouden werden bij controles ver weg van het front. Lijkt ook te weerspiegelen dat het akkoord afbrokkelt, er rijden weer volop tanks rond aan de frontlijn, en ook de zware artillerie is terug naar voor gebracht.

quote:
The SMM revisited six “DPR”-controlled heavy weapons holding areas observing that their locations comply with the respective Minsk withdrawal lines. At four of the holding areas the weapons previously recorded were in situ. At one “DPR” site the SMM found only two 100mm anti-tank guns. Six self-propelled howitzers (122m Gvozdika) previously recorded were still missing as of 29 May when SMM first noted it. At another site, the SMM noted that one towed howitzer (152mm MSTA) previously recorded was missing.

The SMM revisited three Ukrainian Armed Forces heavy weapon holding areas and noted that all locations comply with the respective Minsk withdrawal lines. Only at one site weapons previously recorded were in situ. At the two other sites, the SMM observed that some of the heavy weapons previously recorded and accounted for were missing, namely two multiple launcher rocket system (MLRS) (122mm BM-21 “GRAD”) at one site, and five MLRS (122mm BM-21 “GRAD”) at the second site.

Despite claims that withdrawal of heavy weapons was complete, the SMM observed 37 tanks, mainly T-72 type, in two concentrations in “DPR”-controlled areas east of Donetsk city and nine tanks, mainly T-72 type, in government-controlled areas north of Donetsk. Furthermore, the SMM observed 10 tanks, mainly T-64 type, in government-controlled areas north-west of Luhansk city.

The SMM unmanned aerial vehicle (UAV) observed a concentration in “DPR”-controlled territory, 61km north-east and 30km east of Mariupol, of at least 10 main battle tanks (MBT) of unknown type.
maand geleden meldde men soms een vijftal tanks, nu zijn het er 66.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153246194
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:55 schreef J.B. het volgende:
De separatisten hebben vorig jaar ook al 8 leden van de OVSE gegijzeld, die lijken niet echt een boodschap te hebben aan die organisatie.
"leden van de OVSE"? Ik betwijfel of ze 8 landen gegijzeld hadden.
Het waren militaire waarnemers uitgenodigd door Kiev, die niets met de huidige OSCE misssie te maken hadden.
Zo'n uitnodigingen worden gegeven voor het observeren van militaire oefeningen. Blijft de vraag waarom hun Oekrainse begeleiders hen rechtstreeks naar door de rebellen gecontroleerd gebied brachten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')