Heb je voorbeelden?quote:Op zondag 7 juni 2015 18:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Te duur. Je kan voor dat geld ook ultegra di2 krijgen.
Licht en mooi dus, nog eisen aan de geometrie?quote:
eenschquote:Op zondag 7 juni 2015 18:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Te duur. Je kan voor dat geld ook ultegra di2 krijgen.
Wat is de kwaliteit van die carbon China wielen? Ik ben altijd huiverig voor producten die je direct uit China moet halen en waarover geen "Europese check" zit. Hoe zit het met de stevigheid van die wielen? En heb je daarvan goede voorbeelden?quote:Op maandag 8 juni 2015 00:48 schreef Andyy het volgende:
Of als je geen Di2 wilt, het prijsverschil uitgeven aan carbon stuur en lichte carbon China wielen. Scheelt je al gauw 300 gram (of meer als je zware wielen hebt)
Gewoon wielen kopen bij een bekende aanbieder heb je meer garantie dat het goed is. Zitten hier meerdere mensen met Chinese carbon wielen, waaronder ik. Heb tot nu toe niks te klagen erover.quote:Op maandag 8 juni 2015 08:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat is de kwaliteit van die carbon China wielen? Ik ben altijd huiverig voor producten die je direct uit China moet halen en waarover geen "Europese check" zit. Hoe zit het met de stevigheid van die wielen? En heb je daarvan goede voorbeelden?
wat mij opvalt is dat het vooral een klein fietsje is, ik denk voor iemand kleiner dan 1,70 meter.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:45 schreef droommoord het volgende:
Beste wielrenfanaten,
Ik en twee vrienden gaan deze zomer een weekje fietsen in de alpen. Ik heb alleen een oude verrotte racefiets en zat even op marktplaats te kijken voor een nieuwe. Nou leek dit me wel wat, wat denken jullie ervan? Kun je hier een paar bergjes op beklimmen? Waar moet ik op letten als ik tweedehands een fietsje koop?
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:50 schreef Limburg82 het volgende:
[ afbeelding ]
Wil je beginnen met wielrennen, een racefiets kopen of iets wat hier mee te maken heeft stel dan gerust in dit topic je vraag. Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die je dan verder kan helpen.
Link vorige topics:
SPT / Racefiets kopen
SPT / Racefiets kopen #2 / Beginnen met wielrennen
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen # 3
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #4
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #5 met nieuwe oudjes
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #6 beginnen verder
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer!
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #8 Hopen op beter weer!
Hieronder alvast een paar tips (met dank aan fietsforum):
Tips voor je begint:
-Laat je niet misleiden door het uiterlijk van een fiets, dit wilt totaal niks zeggen over de kwaliteit van de fiets.
-Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt.
De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen.
-Doe eerst goed wat research(bijv op internet) voordat je gaat kijken naar een fiets. Dit voorkomt een impulsaankoop.
-Koop een racefiets bij een specialist, of in ieder geval in een fietsenwinkel waar ze redelijk wat racefietsen verkopen. Dit voorkomt dat je in een verkooppraatje trapt van een verkoper en achteraf met een slechte fiets zit opgescheept.
-Het kan voorkomen dat de fietsenwinkel de fiets die jij op het oog hebt niet op voorraad heeft en moet bestellen. Probeer dan eerst een andere winkel in de buurt te zoeken die de bepaalde fiets wel heeft staan zodat je weet hoe deze er in het echt uitziet. Zo kan je later niet voor verassingen komen te staan.
-Het is belangrijk dat je weet waarvoor je de fiets gaat gebruiken.
Wil je er wedstrijden mee gaan rijden of alleen voor recreatief gebruik?
Want als je op een hoog niveau fietst dan hoort daar ook een betere fiets bij dan
dat je af en toe een rondje gaat fietsen.
-Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk je budget, je kan wel een peperdure fiets gezien hebben maar als je daar het geld niet voor hebt dan houdt het gewoon simpelweg op. Dus stel jezelf de vraag: hoeveel geld wil ik hier aan besteden?
-Als je net begint met fietsen koop dan niet een te dure fiets, want voor
je het weet ben je zo uitgekeken op het wielrennen en staat er een dure fiets in de schuur te vergaan. En als je de fietsenwinkel uitrijdt is de fiets gelijk al een stuk in waarde gedaald.
-Wees niet bang en stel al je vragen aan de verkoper (of hier)!
Handige site voor onderhoud aan de fiets:
http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/
Fietskleding:
Een paar sites voor fietskleding, onderdelen, etc.
www.cyclewear.eu
www.futurumshop.nl
www.salden.nl
www.bike2build.nl
www.bike-components.de
https://www.12gobiking.nl/
http://www.mantel.com/
https://www.hopmansfietsgigant.nl/
http://www.bikester.nl
http://www.wiggle.nl/
Sites voor fietsroutes / bijhouden hiervan:
https://www.strava.com/
http://www.gpsies.com/
www.bikely.com (routes maken middels googlemaps)
www.endomondo.com
www.mapmyride.com
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do
YouTube:
https://www.youtube.com/user/globalcyclingnetwork
Informatie van user dop;Misschien nog een woordje uitleg over de kosten als je eenmaal bent begonnen (het materiaal wat nu eenmaal slijt) en dat je dan ook altijd nog kan upgraden? Ik ben het eens met het advies om met een niet al te dure fiets te starten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los!ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
geef eens een schot voor de boeg en vul gerust aan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien nog een woordje uitleg over de kosten als je eenmaal bent begonnen (het materiaal wat nu eenmaal slijt) en dat je dan ook altijd nog kan upgraden? Ik ben het eens met het advies om met een niet al te dure fiets te starten.
Wat betreft de kosten was het punt vooral dat het goed is als mensen beseffen dat het een relatief dure sport is en blijft. Voor de buitenband zou ik het boventarief iets hoger nemen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:53 schreef dop het volgende:
[..]
geef eens een schot voor de boeg en vul gerust aan.
de OP in dit topic is bij elkaar geraapt maar niet erg definitief.
goede aanvulling is altijd welkom.
lijstje met kosten van slijtage delen.
uitgegaan van 10 speed shimano groep op 105 nivo. tot 5000km/jaar
Ketting ¤15 jaarlijks
Cassette ¤30 jaarlijks
Ketting bladen 30T ¤15 39T ¤20 52T ¤40 2 tot 5 jaar
Trapas lagers ¤20 2 tot 3 jaar
Rem blokken (cartridge systeem) 4 blokjes voor en achter ¤15 jaarlijks
Buiten band ¤20 tot ¤40 per stuk jaarlijks
Stuurlint ¤15 1 tot ? jaar
Kabelset rem en schakel ¤25 2 tot 5 jaar
eenschquote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat betreft de kosten was het punt vooral dat het goed is als mensen beseffen dat het een relatief dure sport is en blijft. Voor de buitenband zou ik het boventarief iets hoger nemen.
Ik mis nog de ontvetter en de olie. Toch ook best belangrijk. Misschien moet je eens je frame vervangen?
Ervan uitgaande dat de beginner niet alles zelf kan doen op zijn fiets mag je daar ook wat kosten voor rekenen. Ik ben van mening dat elke wielerclub een training in fietsonderhoud zou moeten geven, het scheelt waarschijnlijk een hoop kosten, ook omdat je dan beter je fiets onderhoudt.
Je kan met carbon pech hebben, het kan dat de stijfheid van je aluminium frame niet voldoende is als je sneller gaat fietsen (ik weet van iemand dat de fiets nogal rare bewegingen maakte zo gauw hij sneller begon te trappen).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:06 schreef dop het volgende:
[..]
eensch
alleen frame vervangen is beetje omgekeerde weg, dat is toch vaak het punt dat er aan een compleet nieuwe fiets word gedacht.
tegen de tijd dat het frame niet meer goed is , of niet van deze tijd , dan zijn de onderdelen ook oud en versleten.
een frame kan minimaal 10 jaar mee en vaak nog veel langer.
dat gaat wat ver, en gaat echt over of een slechte fiets of een uitzonderlijk geval.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan met carbon pech hebben, het kan dat de stijfheid van je aluminium frame niet voldoende is als je sneller gaat fietsen (ik weet van iemand dat de fiets nogal rare bewegingen maakte zo gauw hij sneller begon te trappen).
Misschien is wat advies voor de bijziende fietsers ook wel handig. Een fietsbril en een gewone bril gaan niet goed samen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:06 schreef dop het volgende:
[..]
eensch
alleen frame vervangen is beetje omgekeerde weg, dat is toch vaak het punt dat er aan een compleet nieuwe fiets word gedacht.
tegen de tijd dat het frame niet meer goed is , of niet van deze tijd , dan zijn de onderdelen ook oud en versleten.
een frame kan minimaal 10 jaar mee en vaak nog veel langer.
Ja, je kan daar geen prijskaartje aan hangen. Het punt lijkt me vooral dat je rekening moet houden met onvoorziene kosten in bijzondere gevallen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:16 schreef dop het volgende:
en als je er dan vervolgens iets zinnigs over moet zeggen hoe hang je er dan een fatsoenlijk prijskaartje aan.
Gaat wel erg ver.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien is wat advies voor de bijziende fietsers ook wel handig. Een fietsbril en een gewone bril gaan niet goed samen.
Ik ben een voorstander van uitgebreid en met kopjes duidelijk aangeven wat waar staat maar ieder zijn smaak, ik doe maar een suggestie.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:38 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Gaat wel erg ver.
De OP moet ook nog overzichtelijk blijven.
Die laatste zou een gouden kans zijn als je verstand hebt van fietsen en goed kunt monteren. Aan het balhoofd te zien was deze fiets ooit puik afgemonteerd. Nu zitten er aftandse remgrepen op en de buiscommandeurs zijn totaal verkeerd gemonteerd. Duidelijk iemand die geen verstand van fietsen heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:52 schreef cafca het volgende:
Die laatste zou ik niet doen. Is volgens mij een stalen frame. Kan verder niet zien wat voor groep, verkoper geeft hier verder ook geen info over.
Die andere 2 zijn wel vergelijkbaar, ik zou op beiden een proefritje gaan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |