abonnement Unibet Coolblue
pi_154769855
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat klopt, sterker nog daaR is het te winnen voordeel veel groter dan aan je fiets/wielen.

Maar marginal gain. Als er een ongetraind persoon met zelfde aanleg als mij komt opdagen met alles Aero en perfecte houding lach ik me helemaal dood om vervolgens naar adem happend hij/zij alsnog de vernieling in te rije
Zeer zeker ja. Voor profs zit alleen in dat soort dingen winst. Voor de gewone sterveling is er zoals je al stelt met training veel meer te halen. Dan heb je het over tientallen procenten. Kortom bespaar op je fiets en investeer in jezelf :)
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:40:42 #277
545 dop
:copyright: dop
pi_154770341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:51 schreef Robar het volgende:
Ik heb besloten om me ook aan de racefiets te gaan wagen. Ik heb al veel gelezen in deze reeks, maar de gote hoeveelheid aan informatie is nog niet compleet geland bij me. Gezien de adviezen hier en het budget wat ik voor ogen heb, ben ik er wel over uit, dat ik voor een leuke tweedehands ga. Voor de fiets zelf wil ik maxmaal zo een 800 euro betalen (los van kleding e.d.),maar minder mag altijd.

Ik heb al wat rondgekeken op marktplaats, puur om een beeld te kijgen van wat er beschikbaar is en wat de kosten zijn. En ik ben ook benieuwd wat de voors en tegens zouden zijn van de selectie die ik nu heb gemaakt. Ik ben ook van plan om even wat winkels in de buurt af te gaan. (regio Haarlemermeer, welicht kennnen jullie nog een goede)

Wat misschien nog belangrijk is om te weten, is dat ik 1.94m ben en rond de 100 kilo weeg. Ik kan me voorstellen dat je met een dergelijk postuur wellicht niet voor bepaalde merken moet gaan. Ik zal met die lengte waarschijnlijk ergens rond de maat 62-64 uitkomen denk ik. (ik zal me nog gaan laten opmeten, voordat ik een echte keuze ga maken) Ik heb de droom om na een aantal jaren fietservaring ook eens de bergen op te zoeken, maar daar hoeft bij deze fiets nog geen rekening mee gehouden te worden.

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

Alvast bedankt :)
alleen de eerste 2 vind ik de prijs redelijk over een komen met de afmontage en de leeftijd den andere 3 zou ik lekker laten staan.
dan nog belangrijker , de maat ik denk dat je gezien je lengte eigenlijk op ongeveer 61cm past.
kijk daar eerst eens goed naar en let op dat verschillende merken toch vaak net andere geometrie aanhouden.

van de ridley triton weet ik het uit mijn hoofd die is xxl en dat is 61cmzadelbuis met 60,7 bovenbuis.(rij zelf ridley damocles)
bij de cube peleton staat dat hij in 2014 is aangeschaft , maar gezien de kleur en afmontage is hij van 2011 hooguit 2012
dat noemt cube overigens 64cm maar de zadelbuis is 60cm en bovenbuis is maar 57cm , wat bij de meeste merken xl zou zijn en maat 59 of 60.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_154773226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik heb met mijn carbon Ultegra afgemonteerde racefiets met dure Mavic wielen vooralsnog maar weinig van mijn oude Strava records verbroken die ik met mijn fiets van 1100 euro reed. Zeker op vlak is massa niet in je nadeel.
Ik ben het met je eens dat het gewicht relatief weinig invloed heeft met het fietsen (lees: iemand die te dik is zal met hardlopen aanzienlijk trager zijn in vergelijking met zijn even talentvolle medesporter terwijl bij fietsen het verschil klein is), ik heb dit zelf ook ervaren door met verschillende gewichten te fietsen en natuurkundig gezien is het ook logisch dat het zo werkt. Het scheelt echter wel iets. De invloed op het versnellen (de tijd die je nodig hebt om bijv. van 32 km/u naar 42 km/u te gaan) is in mijn ervaring groter.
De positieve invloed van aerospul op je snelheid zal in Nederland inderdaad groter zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154773453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:52 schreef Robar het volgende:

[..]

Haha, ik wil wel even wat nuanceren. Ik ben 1.94 en ben ongeveer 10 kilo te zwaar. Ik ben namelijk van nature al vrij breed gebouwd. In mijn gezondere, sportieve jaren woog ik al 90 kilo en was mijn vetpercentage gewoon op peil. Ik zal door mijn postuur sowieso rekening moeten houden met de materialen. Tenzij ik er verslaafd aan raak en toch nog lichter wil worden. Ach we zien wel :P
Het is offtopic maar laat ik toch maar even het misverstand weghalen, de BMI - die nooit is bedoeld om voor individuen gebruikt te worden - is sowieso ongeschikt om te bepalen of dat je te zwaar weegt maar voor lange en kleine mensen is die in het bijzonder ongeschikt. Langere mensen mogen zwaarder wegen, kleinere mensen moeten lichter wegen dan wat de BMI aangeeft als ze een modale bouw hebben. In de tijd dat meneer Quetelet dit bedacht hadden ze geen rekenmachientje dus kozen ze voor een simpele formule. Dat is geen probleem als je met populaties werkt (statistiek), je bekijkt hoeveel extra klachten en voortijdige sterfte er is bij welke BMI-waardes en zodoende constateert je dat gemiddeld genomen een waarde van >=30 problematisch is en het vanaf 25 wat minder ideaal wordt.

Kijk hier eventjes voor een wat meer realistische schatting. Jij zal ongeveer 7-8 kg. zwaarder mogen wegen dan wat de BMI suggereert.
http://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html
http://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi.html
Ontwikkeld door deze man: http://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/index.html

Maar goed, met jouw gewicht zou ik inderdaad wel voorzichtig zijn met de wielen. Ik weet dat de Fulcrum r7 het in ieder geval prima houdt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154775564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In kan je zelfs exact vertellen hoeveel langzamer je wordt voor iedere extra kilo, ook weer uit het geweldige boek van hutchinson _O_
Nog even opgezocht, op dit parcours kost iedere extra kilo je 2 seconden



5 watt besparen op luchtweerstand geeft je al 16 seconden. 5 watt is helemaal niets, je bespaart al meer door overschoenen van 2 tientjes te dragen. Een kilo besparen op je fiets kost je al snel 1000 E of meer.
pi_154776419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nog even opgezocht, op dit parcours kost iedere extra kilo je 2 seconden

[ afbeelding ]

5 watt besparen op luchtweerstand geeft je al 16 seconden. 5 watt is helemaal niets, je bespaart al meer door overschoenen van 2 tientjes te dragen. Een kilo besparen op je fiets kost je al snel 1000 E of meer.
En nu de grote vraag, hoeveel sneller ben je als je 100% (van het haalbare) aero bent. Het is duidelijk dat je niet element voor element alle voordelen kan optellen want dan krijg je onrealistische getallen (het is dus niet lineair). Over overschoenen gesproken, een badmuts over de helm schijnt ook te helpen.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat klopt, sterker nog daaR is het te winnen voordeel veel groter dan aan je fiets/wielen.

Maar marginal gain. Als er een ongetraind persoon met zelfde aanleg als mij komt opdagen met alles Aero en perfecte houding lach ik me helemaal dood om vervolgens naar adem happend hij/zij alsnog de vernieling in te rije
Ik heb het helaas/gelukkig nog niet gezien. Helaas omdat het fijn is om eens goed te lachen, gelukkig omdat blijkbaar het gezonde verstand soms toch zegeviert bij de mens.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154776807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Massa in je wiel krijg je lastig op gang maar eenmaal in beweging remt het weer langzamer af.
Heeft het enige relevantie dat die massa specifiek in het wiel zit? Stel dat de een 65 kg. weegt en de ander 90 kg. en beide zijn goed afgetraind en hebben evenveel talent dan zal de laatste sowieso trager acellereren (positief en negatief). Doet het er dan toe - in die mate dat je er iets van merkt - als een van de twee wielen heeft die een paar honderd gram zwaarder wegen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154777127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En nu de grote vraag, hoeveel sneller ben je als je 100% (van het haalbare) aero bent. Het is duidelijk dat je niet element voor element alle voordelen kan optellen want dan krijg je onrealistische getallen (het is dus niet lineair). Over overschoenen gesproken, een badmuts over de helm schijnt ook te helpen.

Dit is wel interessante tabel



Maar wel laboratoriumcijfers. Wel eens interview met volgens mij wiggins gelezen die zei dat als hij alle snufjes en trucjes bij elkaar op zou tellen hij minuut of 10 sneller zou moeten zijn in tijdrit over 50 km. Dat is natuurlijk compleet onrealistisch, hij schatte dat het nog geen 2 minuten waren vergeleken met begin van zn carrière.
pi_154777226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef alpeko het volgende:
In mijn geval zijn de mindere prestaties vooral te verklaren vanwege het feit dat ik met de nieuwe fiets langere stukken ben gaan trainen wat ten koste is gegaan van de snelheid.
Waarom zoek je niet het midden op? 1 keer per week een hele lange rit met een rustige snelheid, 1 keer per week tot 2 weken (afhankelijk van hoe je je voelt, de periode in het jaar en zo) een 'korte' rit volle bak en de rest van de week een afstand die daar tussen in ligt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154777263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is wel interessante tabel

[ afbeelding ]

Maar wel laboratoriumcijfers. Wel eens interview met volgens mij wiggins gelezen die zei dat als hij alle snufjes en trucjes bij elkaar op zou tellen hij minuut of 10 sneller zou moeten zijn in tijdrit over 50 km. Dat is natuurlijk compleet onrealistisch, hij schatte dat het nog geen 2 minuten waren vergeleken met begin van zn carrière.
Ja, maar helaas ontbreekt in deze tabel de combinatie van de verschillende aero-elementen. Je kan het niet bij elkaar optellen om te bepalen wat het voordeel is als je dat combineert, het voordeel van de onderdelen samen is aanzienlijk kleiner dan de som van het voordeel van die onderdelen. Gelukkig maar, want 6m40s voorsprong kopen op een 40k (als je een tijdrit zou rijden of aan een triathlon mee zou doen) zou wel erg veel zijn. Plus inderdaad dat de windtunnel niet hetzelfde is als buiten fietsen (meer turbulentie).

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-07-2015 22:48:32 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154777607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar helaas ontbreekt in deze tabel de combinatie van de verschillende aero-elementen. Je kan het niet bij elkaar optellen om te bepalen wat het voordeel is als je dat combineert, het voordeel van de onderdelen samen is aanzienlijk kleiner dan de som van het voordeel van die onderdelen. Gelukkig maar, want 6m40s voorsprong kopen op een 40k (als je een tijdrit zou rijden of aan een triathlon mee zou doen) zou wel erg veel zijn.
Jep, en zoals ik al zei lab cijfers zegt nog niks over het resultaat in de echte wereld.

Bijna iedere wielbouwer claimt dat zn wielen sneller zijn dan de concurrentie en ze hebben allemaal gelijk. Een bepaalde windhoek, windkracht of snelheid maakt enorm verschil in weerstand op verschillende wielen. Dus bij 35 per uur met een inkomende wind 20 graden links van het midden is het wiel van fabrikant A sneller dan de rest en verander je ook maar iets is het weer compleet ander verhaal.
pi_154777734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jep, en zoals ik al zei lab cijfers zegt nog niks over het resultaat in de echte wereld.

Bijna iedere wielbouwer claimt dat zn wielen sneller zijn dan de concurrentie en ze hebben allemaal gelijk. Een bepaalde windhoek, windkracht of snelheid maakt enorm verschil in weerstand op verschillende wielen. Dus bij 35 per uur met een inkomende wind 20 graden links van het midden is het wiel van fabrikant A sneller dan de rest en verander je ook maar iets is het weer compleet ander verhaal.
Helaas zal dat resultaat uit de echte wereld er ook nooit komen aangezien je nooit twee keer exact dezelfe wind hebt op een volledig vrij parcour en exact dezelfde fitheid en het inspanningsniveau van de fietser etc.
Misschien kunnen ze ooit eens een mooi model maken wat het realistisch simuleert? Dan kunnen we voor wedstrijden tijdstraffen invoeren voor het gebruik van aerospul. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154777983
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas zal dat resultaat uit de echte wereld er ook nooit komen aangezien je nooit twee keer exact dezelfe wind hebt op een volledig vrij parcour en exact dezelfde fitheid en het inspanningsniveau van de fietser etc.
Misschien kunnen ze ooit eens een mooi model maken wat het realistisch simuleert? Dan kunnen we voor wedstrijden tijdstraffen invoeren voor het gebruik van aerospul. :)
Ach joh, het is allemaal gepiel in de marge. Als er echt een doorbraak is beschikt de concurrentie de week daarop ook over zelfde materiaal. Alleen in het baanwielrennen is het materiaal wel eens beslissend geweest maar daar heb je het ook over honderste van een seconde.
pi_154778168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ach joh, het is allemaal gepiel in de marge. Als er echt een doorbraak is beschikt de concurrentie de week daarop ook over zelfde materiaal. Alleen in het baanwielrennen is het materiaal wel eens beslissend geweest maar daar heb je het ook over honderste van een seconde.
Bij de profs wel maar voor de amateurs of triathleten die talent hebben en goed getraind zijn maar die geen sponsor hebben kan het wel een relevant verschil maken. Voor de meeste amateurs doet het er natuurlijk niet toe. Voor mij is een van de charmes van duursporten dat je eigen lichaam het moet doen, het gaat er niet om dat je de beste auto of het beste paard hebt, je doet het zelf. Dat geeft een schijn van eerlijkheid (eerlijk is eerlijk, talent is ook maar een kwestie van geluk). Daarom vind ik het jammer dat we dankzij de commercie toch dit soort gekkigheid hebben bij het fietsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154779216
Skinsuit _O_
pi_154780955
Vanmorgen mijn eerste racefiets gekocht. Een nieuwe gekocht bij Salden. Goed geholpen, en alles prima uitgelegd. Nog geen ritje kunnen maken helaas. Tis een Trek 1.5 geworden:)
pi_154783828
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom zoek je niet het midden op? 1 keer per week een hele lange rit met een rustige snelheid, 1 keer per week tot 2 weken (afhankelijk van hoe je je voelt, de periode in het jaar en zo) een 'korte' rit volle bak en de rest van de week een afstand die daar tussen in ligt.
Doe ik ook maar tijd is beperkt. Doe ook aan hardlopen en mountainbiken. Probeer nu weer 2x week te lopen. Minimaal 1x per week op de MTB. Dat laatste komt overigens qua intensiteit behoorlijk overeen met hoe ik vroeger fietste op de racefiets: kort en hoog in de hartslag. Op de racefiets zit ik nu vrijwel altijd laag in de zone. Qua topsnelheid kom ik nog wel in de buurt van die van voorgaande jaren maar ik merk wel dat ik dat minder vaak en lang volhoud als vroeger. Een km lang tegen de 50 lukt me nog wel, alleen vroeger kon ik het daarna nog een keer. Nu ben ik meteen verzuurd. Ik ga proberen om af en toe intervaltraining op de fiets te doen.
pi_154783960
Ik ben vooral goed in de afdalingen.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 08:33:20 #294
328763 Alovenac
NAC Breda
pi_154784376
Ik heb gisteren de keuze moeten maken tussen de cube attention met 27.5 inch banden of de cube ltd pro. Ik ben zelf voor de eerste gegaan, deels doordat ik het frame zelf net wat mooier vond.

Thanks voor de hulp hier!
pi_154784541
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:33 schreef Alovenac het volgende:
Ik heb gisteren de keuze moeten maken tussen de cube attention met 27.5 inch banden of de cube ltd pro. Ik ben zelf voor de eerste gegaan, deels doordat ik het frame zelf net wat mooier vond.

Thanks voor de hulp hier!
Veel plezier er mee. Geen 29- er overwogen?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:16:27 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154803811
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 07:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Doe ik ook maar tijd is beperkt. Doe ook aan hardlopen en mountainbiken. Probeer nu weer 2x week te lopen. Minimaal 1x per week op de MTB. Dat laatste komt overigens qua intensiteit behoorlijk overeen met hoe ik vroeger fietste op de racefiets: kort en hoog in de hartslag. Op de racefiets zit ik nu vrijwel altijd laag in de zone. Qua topsnelheid kom ik nog wel in de buurt van die van voorgaande jaren maar ik merk wel dat ik dat minder vaak en lang volhoud als vroeger. Een km lang tegen de 50 lukt me nog wel, alleen vroeger kon ik het daarna nog een keer. Nu ben ik meteen verzuurd. Ik ga proberen om af en toe intervaltraining op de fiets te doen.
Bij mij is het precies tegenovergesteld, een kwartier lang met een relatief hoge snelheid rijden (rond de 40 solo) doe ik vrij gemakkelijk en bij lange ritten (100+) kan ik aardig de snelheid hoog houden maar mijn sprintsnelheid ligt niet veel hoger dan wat ik bij temporijden haal, niet voor een minuut lang althans. Ik ben absoluut geen sprinter. Dat is bij hardlopen ook zo, zelfs de 60m vind ik al een lange sprint terwijl ik graag een halve marathon loop.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:26:16 #297
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154804089
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:33 schreef Alovenac het volgende:
Ik heb gisteren de keuze moeten maken tussen de cube attention met 27.5 inch banden of de cube ltd pro. Ik ben zelf voor de eerste gegaan, deels doordat ik het frame zelf net wat mooier vond.

Welke pro en ltd?
Er zijn er twee van beide.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154812746
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welke pro en ltd?
Er zijn er twee van beide.
De cube pro waa 999eu, geen idee welke het was.

Maar ben voor de attention gegaan, het witte frame sprak mij erg aan. Gisteren opgehaald en naar huis gefietst. Fijn fietsje.
pi_154816499
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 06:23 schreef Alovenac het volgende:

[..]

De cube pro waa 999eu, geen idee welke het was.

Maar ben voor de attention gegaan, het witte frame sprak mij erg aan. Gisteren opgehaald en naar huis gefietst. Fijn fietsje.
Deze?
http://www.cube.eu/en/bik(...)lacknwhitenred-2015/
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154831354
Alvast een TVPtje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')