abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:06:05 #226
545 dop
:copyright: dop
pi_154706823
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:55 schreef iScream. het volgende:
Overigens ziet die cassette op die Cube (neem aan dat je daar op doelt) er nog prima uit zo op de foto, dus dan zal het wellicht inderdaad alleen afstellen van de derailleur zijn :)
bij mtb's zie je soms ook dat er iets mis is met de kabels door vervuiling, roest, slijtage.
dus zou ook kwestie van kabels vervangen kunnen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 28-07-2015 17:42:21 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_154715588
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:15 schreef Alovenac het volgende:

[..]
Maar ik weet toch niet waar ik naar moet kijken.
Is dat niet een groot (uiteraard alles in perspectief) risico als je naar een 2e hands gaat kijken? Zeker bij MTBs die over het algemeen meer te lijden hebben dan bijv. racefietsen.
pi_154723697
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Is dat niet een groot (uiteraard alles in perspectief) risico als je naar een 2e hands gaat kijken? Zeker bij MTBs die over het algemeen meer te lijden hebben dan bijv. racefietsen.
Klopt, vandaar dat ik het hier ook raadpleeg.
pi_154724798
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:44 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit de regio Breda en ben denk rond de 1.80m. Nu zit ik wat op marktplaats te kijken voor een leuke MTB, zie er natuurlijk wel een paar staan. Maar heb werkelijk geen idee wat goed of slecht is? Misschien dat hier iemand even tijd heeft om wat leuks op te zoeken in de prijsklasse tot +- 400eu?

Kan maar weinig degelijk/ goed spul vinden voor je in de prijsklasse 350-400¤. Met dat budget iig altijd voor 2e hands gaan, alu en 26 inch. Al eens langs lokale fietsenmakers geweest? Die hebben vaak genoeg tweedehands 26" fietsen staan. Mocht er dan wat mis zijn kun je er ook altijd mee terug.
Belangrijkste is dat je goed op de fiets past (binnenbeenlengte), niet al te blind te staren op afmontage. Als het fietsen je bevalt denk ik dat je binnen een paar maanden al een nieuwere koopt.
Geen idee welke maat je moet hebben maar dit lijken wel aardige fietsen:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
pi_154737972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:05 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Kan maar weinig degelijk/ goed spul vinden voor je in de prijsklasse 350-400¤. Met dat budget iig altijd voor 2e hands gaan, alu en 26 inch. Al eens langs lokale fietsenmakers geweest? Die hebben vaak genoeg tweedehands 26" fietsen staan. Mocht er dan wat mis zijn kun je er ook altijd mee terug.
Belangrijkste is dat je goed op de fiets past (binnenbeenlengte), niet al te blind te staren op afmontage. Als het fietsen je bevalt denk ik dat je binnen een paar maanden al een nieuwere koopt.
Geen idee welke maat je moet hebben maar dit lijken wel aardige fietsen:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Thanks. Ik heb trouwens besloten mijn budget op te schroeven naar 1000eu en gelijk voor een nieuwe fiets te gaan. Heeft er dan nog iemand goede aanbevelingen voor een goede nieuwe fiets?

Lijkt het maar zo of heeft een merida frame een heel ander model dan de giant talon? Vind Merida frame er niet heel fraai uitzien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Alovenac op 29-07-2015 18:32:36 ]
pi_154738519
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:19 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Thanks. Ik heb trouwens besloten mijn budget op te schroeven naar 1000eu en gelijk voor een nieuwe fiets te gaan. Heeft er dan nog iemand goede aanbevelingen voor een goede nieuwe fiets?

Lijkt het maar zo of heeft een merida frame een heel ander model dan de giant talon? Vind Merida frame er niet heel fraai uitzien.
Met dat budget begon ik mijn zoektocht ook. Uiteindelijk buitenkansje gepakt met een fiets die normaal het dubbele kost.

Ik heb destijds gekeken naar de Talon. Goede afmontage en naar Cube LTD Pro. Bij Merida valt me op dat ze vrij veel durven te vragen een fiets met soms Deore of minder. Voor dat budget verwacht ik SLX. Welke Merida heb je op het oog?

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 29-07-2015 18:49:19 ]
pi_154739971
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Met dat budget begon ik mijn zoektocht ook. Uiteindelijk buitenkansje gepakt met een fiets die normaal het dubbele kost.

Ik heb destijds gekeken naar de Talon. Goede afmontage en naar Cube LTD Pro. Bij Merida valt me op dat ze vrij veel durven te vragen een fiets met soms Deore of minder. Voor dat budget verwacht ik SLX. Welke Merida heb je op het oog?
Was gewoon even aan het kijken bij een shop hier in de buurt. Heb gehoord dat er voor dat bedrag ook nieuw voldoende mogelijkheden zijn, dus morgen denk ik even langs de winkel om wat samen te stellen.

Qua fiets viel mijn oog op de cube of Giant's ja.
pi_154743640
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:34 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Heb gehoord dat er voor dat bedrag ook nieuw voldoende mogelijkheden zijn, dus morgen denk ik even langs de winkel om wat samen te stellen.

Zeker. Succes!
pi_154743687
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:19 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Thanks. Ik heb trouwens besloten mijn budget op te schroeven naar 1000eu en gelijk voor een nieuwe fiets te gaan. Heeft er dan nog iemand goede aanbevelingen voor een goede nieuwe fiets?

Lijkt het maar zo of heeft een merida frame een heel ander model dan de giant talon? Vind Merida frame er niet heel fraai uitzien.
Bij Canyon, Radon, Cube of Bulls krijg je het meeste "fiets" voor je geld. Giant, Cannondale en bijv. Specialized betaal je veel voor het merk.
pi_154747134
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Bij Canyon, Radon, Cube of Bulls krijg je het meeste "fiets" voor je geld. Giant, Cannondale en bijv. Specialized betaal je veel voor het merk.
Thanks, hopelijk morgen op tijd terug van het werk en dan eens even wat winkels hier in de regio bezoeken. Hopelijk zit er wat moois tussen!
pi_154752776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Bij Canyon, Radon, Cube of Bulls krijg je het meeste "fiets" voor je geld. Giant, Cannondale en bijv. Specialized betaal je veel voor het merk.
Wat is "veel"?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154756574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is "veel"?
20 a 30%, al denk ik dat het op sommige fietsen van bovengenoemde nog wel meer is. Als je in het hogere segment mountainbikes komt helemaal.
pi_154756636
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Bij Canyon, Radon, Cube of Bulls krijg je het meeste "fiets" voor je geld. Giant, Cannondale en bijv. Specialized betaal je veel voor het merk.
Giant betaal je voor het merk ja ? :D niemand wil zo'n ding man _O-
pi_154756638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

20 a 30%, al denk ik dat het op sommige fietsen van bovengenoemde nog wel meer is. Als je in het hogere segment mountainbikes komt helemaal.
Ga dus even op advies van jou naar Schietecat Breda. Daar verkopen ze Bulls en Carbon. Louis van Dijk is volgens zijn webste veel te duur en verkoopt die merken niet.

Moet met de komst van de 2016 fietsen ook wel wat korting te krijgen zijn lijkt mij?
pi_154756651
Giant is zeker te vergelijken met Cube imo . Rose en Canyon nog wel stuk meer value for money maar dat is het stukje internet verkoop
pi_154757391
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Giant betaal je voor het merk ja ? :D niemand wil zo'n ding man _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Giant is zeker te vergelijken met Cube imo . Rose en Canyon nog wel stuk meer value for money maar dat is het stukje internet verkoop
Giant is onder mountainbikes best een "hot" merk. Maken mooie mountainbikes en zijn altijd stukken duurder dan bijvoorbeeld Cube/ Bulls/ Focus/ Sensa (uitgaande van merken wat een lokale LBS verkoopt).

http://www.giant-bicycles(...)5935/#specifications
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-9.html

Misschien niet een compleet eerlijke vergelijking omdat internet vs LBS. Maar ondanks het prijsverschil van ongeveer 500¤ had ik nog voor de Canyon gekozen. Betere voorvork, bewezen wielset, lager gewicht en qua looks stukken mooier (al is dit persoonlijk).

Zo'n vergelijking kan je ook met een Bulls Copperhead maken of andere merk hierboven genoemd, dit was maar even snel een voorbeeld.
pi_154757546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:39 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Giant is onder mountainbikes best een "hot" merk. Maken mooie mountainbikes en zijn altijd stukken duurder dan bijvoorbeeld Cube/ Bulls/ Focus/ Sensa (uitgaande van merken wat een lokale LBS verkoopt).

http://www.giant-bicycles(...)5935/#specifications
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-9.html

Misschien niet een compleet eerlijke vergelijking omdat internet vs LBS. Maar ondanks het prijsverschil van ongeveer 500¤ had ik nog voor de Canyon gekozen. Betere voorvork, bewezen wielset, lager gewicht en qua looks stukken mooier (al is dit persoonlijk).

Zo'n vergelijking kan je ook met een Bulls Copperhead maken of andere merk hierboven genoemd, dit was maar even snel een voorbeeld.
Ja, daarom vergelijk ik giant niet met rose en canyon maar met cube. En dan niet de adviesprijs op de giant site maar bv de prijzen bij een dozenschuiver zoals mantel. Ik vind ze daarin zeker niet onder doen voor cube en totaal niet te vergelijken met merken zoals specialized en cannondale. Als je kijkt naar een cube voor 1000 of een giant voor 1000 zijn dat vrijwel identieke fietsen.

En ja ik kies ook een canyon boven een giant maar dat komt vooral omdat giant gewoon een totaal nietszeggend merk is. En ik rij zelf op een giant :')
pi_154757563
Ik heb de bulls coppered 3, 999 euro en compleet xt afgemonteerd met een Reba voorvork. Prima fiets.
De nieuwe modellen komen eraan. Maar bij bulls zijn de overjarige modellen vaak al wel weg. Of je moet een niet te gangbare maat hebben. Ik had met moeite nog een 46cm frame gevonden eind maart (vorig jaar). Maar gewoon ff langs gaan en kijken wat ze hebben en evt voor je kunnen doen
pi_154757573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Als je kijkt naar een cube voor 1000 of een giant voor 1000 zijn dat vrijwel identieke fietsen.
Daar ben ik het mee eens hoor. Redelijk vergelijkbare prijzen. Al lopen bij Cube je leidingen dan in het frame i.p.v. op je frame zoals bij Giant.

Ik heb een Sensa MTB. Ook nietszeggend. Maar wel Nederlands. En prima fietsje. Volledig XT, carbon, Reba en dat voor een prijs waarbij je van de duurdere merken nog met Deore zit en de instapvorkjes. Was ook wel een opruimingsactie.

[ Bericht 11% gewijzigd door alpeko op 30-07-2015 09:58:12 ]
pi_154760978
Ik heb besloten om me ook aan de racefiets te gaan wagen. Ik heb al veel gelezen in deze reeks, maar de gote hoeveelheid aan informatie is nog niet compleet geland bij me. Gezien de adviezen hier en het budget wat ik voor ogen heb, ben ik er wel over uit, dat ik voor een leuke tweedehands ga. Voor de fiets zelf wil ik maxmaal zo een 800 euro betalen (los van kleding e.d.),maar minder mag altijd.

Ik heb al wat rondgekeken op marktplaats, puur om een beeld te kijgen van wat er beschikbaar is en wat de kosten zijn. En ik ben ook benieuwd wat de voors en tegens zouden zijn van de selectie die ik nu heb gemaakt. Ik ben ook van plan om even wat winkels in de buurt af te gaan. (regio Haarlemermeer, welicht kennnen jullie nog een goede)

Wat misschien nog belangrijk is om te weten, is dat ik 1.94m ben en rond de 100 kilo weeg. Ik kan me voorstellen dat je met een dergelijk postuur wellicht niet voor bepaalde merken moet gaan. Ik zal met die lengte waarschijnlijk ergens rond de maat 62-64 uitkomen denk ik. (ik zal me nog gaan laten opmeten, voordat ik een echte keuze ga maken) Ik heb de droom om na een aantal jaren fietservaring ook eens de bergen op te zoeken, maar daar hoeft bij deze fiets nog geen rekening mee gehouden te worden.

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

Alvast bedankt :)
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:29:29 #246
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_154762004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:51 schreef Robar het volgende:
Ik heb besloten om me ook aan de racefiets te gaan wagen. Ik heb al veel gelezen in deze reeks, maar de gote hoeveelheid aan informatie is nog niet compleet geland bij me. Gezien de adviezen hier en het budget wat ik voor ogen heb, ben ik er wel over uit, dat ik voor een leuke tweedehands ga. Voor de fiets zelf wil ik maxmaal zo een 800 euro betalen (los van kleding e.d.),maar minder mag altijd.

Ik heb al wat rondgekeken op marktplaats, puur om een beeld te kijgen van wat er beschikbaar is en wat de kosten zijn. En ik ben ook benieuwd wat de voors en tegens zouden zijn van de selectie die ik nu heb gemaakt. Ik ben ook van plan om even wat winkels in de buurt af te gaan. (regio Haarlemermeer, welicht kennnen jullie nog een goede)

Wat misschien nog belangrijk is om te weten, is dat ik 1.94m ben en rond de 100 kilo weeg. Ik kan me voorstellen dat je met een dergelijk postuur wellicht niet voor bepaalde merken moet gaan. Ik zal met die lengte waarschijnlijk ergens rond de maat 62-64 uitkomen denk ik. (ik zal me nog gaan laten opmeten, voordat ik een echte keuze ga maken) Ik heb de droom om na een aantal jaren fietservaring ook eens de bergen op te zoeken, maar daar hoeft bij deze fiets nog geen rekening mee gehouden te worden.

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

http://www.marktplaats.nl(...)254e7aa85845826d5acd

Alvast bedankt :)
Goeie keuzes al gemaakt :) Die Ridley is volgens mij vrij oud, die zou bij mij als eerste afvallen. De rest is stuk voor stuk prima spul! Zoals je ziet is Ultegra wel weer iets duurder dan 105. Als beginnend wielrenner is Ultegra niet meteen noodzakelijk, 105 is een prima groep, als dat je 200 euro scheelt, zou ik eerder voor een 105 afmontage gaan.

Zo hou je ook nog wat geld over om opzij te leggen voor een ander wielsetje. De fietsen die je linkt hebben zover ik kan zien allemaal budgetwielen (is bijna altijd zo bij fietsen met een nieuwprijs van rond de 1000-1250 euro). Vooral met jouw gewicht is dit wel het meest "heikele" punt van de fiets (nee, je zakt er niet meteen doorheen ofzo hoor :) ) Je wilt dan ook eerder je wielsetje upgraden dan van 105 naar Ultegra, naar mijn mening.
pi_154762818
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef iScream. het volgende:

[..]

Goeie keuzes al gemaakt :) Die Ridley is volgens mij vrij oud, die zou bij mij als eerste afvallen. De rest is stuk voor stuk prima spul! Zoals je ziet is Ultegra wel weer iets duurder dan 105. Als beginnend wielrenner is Ultegra niet meteen noodzakelijk, 105 is een prima groep, als dat je 200 euro scheelt, zou ik eerder voor een 105 afmontage gaan.

Zo hou je ook nog wat geld over om opzij te leggen voor een ander wielsetje. De fietsen die je linkt hebben zover ik kan zien allemaal budgetwielen (is bijna altijd zo bij fietsen met een nieuwprijs van rond de 1000-1250 euro). Vooral met jouw gewicht is dit wel het meest "heikele" punt van de fiets (nee, je zakt er niet meteen doorheen ofzo hoor :) ) Je wilt dan ook eerder je wielsetje upgraden dan van 105 naar Ultegra, naar mijn mening.
Budget hoeft niet per se slecht te zijn voor bovenstaande situatie. Fulcrum r7, Campa Khamsin, Mavic Aksium of Shimano Rs3 (dacht ik) zijn allemaal prima wielen voor de zwaardere fietser. Juist als je meer gaat uitgeven worden de gewichtslimieten vaak lager vanwege het lichtere materiaal.
pi_154763435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

20 a 30%, al denk ik dat het op sommige fietsen van bovengenoemde nog wel meer is. Als je in het hogere segment mountainbikes komt helemaal.
Dan praat je dus al snel over een paar honderd Euro voor een degelijke 'instap'fiets. Ik wil niet eens weten hoeveel je extra betaalt voor het beste aerospul en het beste carbon enkel (dat deel wat je extra betaalt) omdat een deel van de wielrenners bereid is om het te betalen. Ik vind het jammer dat bij een sport waarbij het puur om het verplaatsen op eigen kracht zou moeten gaan toch het geld een onnodig grote rol speelt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154764031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan praat je dus al snel over een paar honderd Euro voor een degelijke 'instap'fiets. Ik wil niet eens weten hoeveel je extra betaalt voor het beste aerospul en het beste carbon enkel (dat deel wat je extra betaalt) omdat een deel van de wielrenners bereid is om het te betalen. Ik vind het jammer dat bij een sport waarbij het puur om het verplaatsen op eigen kracht zou moeten gaan toch het geld een onnodig grote rol speelt.
Zo'n grote rol speelt het dus ook helemaal niet, dat wordt vooral op je ingepraat door degene die daar belang bij hebben: detailhandel en fabrikanten.

Even simpel gezegd volgorde van belang om hard te fietsen

- Aanleg (met afstand allerbelangrijkste)
- Training
- Doping

Dan een hele tijd niets

- Marginal gains zoals materiaal en voeding,

Als het je interesseert lees je Faster - The Obsession, Science and Luck Behind the World's Fastest Cyclists van Michael Hutchinson
pi_154764261
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef iScream. het volgende:

[..]

Goeie keuzes al gemaakt :) Die Ridley is volgens mij vrij oud, die zou bij mij als eerste afvallen. De rest is stuk voor stuk prima spul! Zoals je ziet is Ultegra wel weer iets duurder dan 105. Als beginnend wielrenner is Ultegra niet meteen noodzakelijk, 105 is een prima groep, als dat je 200 euro scheelt, zou ik eerder voor een 105 afmontage gaan.

Zo hou je ook nog wat geld over om opzij te leggen voor een ander wielsetje. De fietsen die je linkt hebben zover ik kan zien allemaal budgetwielen (is bijna altijd zo bij fietsen met een nieuwprijs van rond de 1000-1250 euro). Vooral met jouw gewicht is dit wel het meest "heikele" punt van de fiets (nee, je zakt er niet meteen doorheen ofzo hoor :) ) Je wilt dan ook eerder je wielsetje upgraden dan van 105 naar Ultegra, naar mijn mening.
Bedankt voor je antwoord. Ik was in eerste instantie ook op zoek naar fietsen met een 105 groep, maar ik kon er niet zo gek veel vinden. Vervolgens ben ik ook naar ultegra's gaan kijken. :)
Maar ik zal me in eerste instantie richten op de 105, ook wannneer ik bij wat wielerwinkels langs ga. Dan kan ik met wat ik bespaar weer wat meer investeren in de kleding en andere benodigdheden. Dat zal ook wel snel oplopen.

Ik heb me nog niet zo verdiept in de wielen. Het is denk ik belangrijk inderdaad, dat de wielen ook voor mijn gewichtsklasse geschikt zijn. Het doel is ook om wat kilo's te laten verdwijnen, maar minder dan 90 kilo zal ik niet snel wegen. Met 90 kilo oog ik al redelijk slank.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')