Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
In het begin zal je een kort gesprekje hebben met de klant over waar je vandaan komt en wat voor een studie je doet, verder zal het wel stil zijn in de auto omdat de klant achterin werkt.
Ja, dat is dus de reden dat het me dodelijk saai werk lijkt. Muziek in de auto mag zeker alleen op de radiozender van de klant? Als die überhaupt al muziek aan wil.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ja, dat is dus de reden dat het me dodelijk saai werk lijkt. Muziek in de auto mag zeker alleen op de radiozender van de klant? Als die überhaupt al muziek aan wil.
Ach, ik heb ook wel eens urenlang met klanten gesprekken gehad over de meest interessante dingen, dikke fooien gehad, in opdracht van de klant (veel) te hard moeten rijden, de meest dikke auto's gereden, etentjes met klanten gehad, naar voetbalwedstrijden geweest, etc etc.. Echt dodelijk saai inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 26 mei 2015 12:21 schreef DeensZweet het volgende: Is er trouwens al eens proza geschreven over de Energieweg in Meerkerk? 25 min lopen elke keer
Daar is wel een en ander over besproken hier, maar de halte is inmiddels weer in gebruik genomen. Er staat nog niks over op 9292, maar je kunt de tijden vinden op de site van arriva, aldus easyway.
Vaker dan je denkt. Ik ben als PC op de meest gekke situaties beland en ben op plekken geweest waar ik normaal nooit zou komen.
Ja, misschien heb ik gewoon pech gehad. Heb zelf een aantal keer voor een ex-klasgenoot voor PC gespeeld en daar vond ik echt niets aan. Extra letten op je rijgedrag, veel te beperkt in je doen en laten, altijd maar netjes moeten blijven etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 26 mei 2015 12:21 schreef DeensZweet het volgende: Is er trouwens al eens proza geschreven over de Energieweg in Meerkerk? 25 min lopen elke keer
Ongetwijfeld. Maar speciaal daarvoor heb ik nu rolschaatsen thuis liggen.
edit: skates dus, is er eigenlijk verschil?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik denk dat je als hiker over de gehele lijn prima opdrachten hebt, en als PC soms saaie ritten hebt en soms zit er een juweeltje tussen. Ik heb als PC morgen in ieder geval weer mazzel, een Jaguar XJ van Duitsland naar België verplaatsen (stiekem gewoon een hike-opdracht dus :p )
Op dinsdag 26 mei 2015 14:27 schreef Sjouveur het volgende: Ik denk dat je als hiker over de gehele lijn prima opdrachten hebt, en als PC soms saaie ritten hebt en soms zit er een juweeltje tussen. Ik heb als PC morgen in ieder geval weer mazzel, een Jaguar XJ van Duitsland naar België verplaatsen (stiekem gewoon een hike-opdracht dus :p )
Is er als privéchauffeur over het algemeen meer of minder werk, of zit daar geen duidelijk verschil in (stel de chauffeur heeft geen eigen vervoer)? Ik vind het wel jammer dat je moet kiezen tussen een van beide functies. Ik zou bijvoorbeeld best PC opdrachten willen doen maar niet volledig ten koste van het hiken..
Op dinsdag 26 mei 2015 17:59 schreef A_Valbuena het volgende: Peugeot Expert, Opel Vivaro, VW Crafter en een Renault Kangoo voor morgen. Is dit een grap ofzo?
Op dinsdag 26 mei 2015 17:08 schreef DeMuur het volgende: Is er als privéchauffeur over het algemeen meer of minder werk, of zit daar geen duidelijk verschil in (stel de chauffeur heeft geen eigen vervoer)? Ik vind het wel jammer dat je moet kiezen tussen een van beide functies. Ik zou bijvoorbeeld best PC opdrachten willen doen maar niet volledig ten koste van het hiken..
Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat je als PC minder werk hebt. Je hebt wel meer kans om in het weekend en in de avond te werken.
Straks een wisseltje met een Peugeot 308. Auto voor terug nog niet bekend. Ben benieuwd. Nooit in een 308 gereden, wel in een 508 en 208 en die rijden allebei wel leuk.
Op woensdag 27 mei 2015 12:24 schreef tvdl het volgende: Straks een wisseltje met een Peugeot 308. Auto voor terug nog niet bekend. Ben benieuwd. Nooit in een 308 gereden, wel in een 508 en 208 en die rijden allebei wel leuk.
De nieuwe 308? Die is nice, de 508 nog mooier, maar de 208 is niks joh, traag hok
Op dinsdag 26 mei 2015 17:59 schreef A_Valbuena het volgende: Peugeot Expert, Opel Vivaro, VW Crafter en een Renault Kangoo voor morgen. Is dit een grap ofzo?
Maarja werk is werk
Zo'n VW Crafter is best een leuk ding. Die moest ik een keer rijden van Utrecht naar Tiel. Leukste was dat dat ding een verende stoel had. Lekker bij drempels en gaten in de weg (de A15 ).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik heb morgen een Caddy volgens mij nog niet voor werk gereden maar wel privé. En een Passat dus VW-dag.
Wel weer van die onbereikbare pleurisdorpen dus zal uren onderweg zijn om een kort stukje te rijden. Totaal hoogstens anderhalf uur autorijden maar ongeveer vijf en een half uur met het OV.
Op woensdag 27 mei 2015 16:21 schreef Drowzz het volgende: Ik zal morgen wel weer voor een dag zonder werk doorgaan..... Hele maand al #zeurmodeON
Edit: mooie Tesla op ew Facebook
Doe mij die Rolls-Royce van de EW Facebook maar. Veel mooiere kleur dan die rode Tesla
Loop net de voordeur uit en stond een Dodge Viper voor het stoplicht, catalogusprijs iets meer dan ¤247k. Weet niet hoe dat werkt met importeren maar zag er duur uit.
Gisteren lekker 164km gecrosst met de Opel Astra ST. Goed uitgeruste auto maar die 1.3 diesel houdt niet over natuurlijk. Je moet flink gas geven om de snelweg met een fatsoenlijke snelheid te kunnen betreden.
Daarna naar de Gumball 3000 geweest in de Arena. Machtig evenement! Stonden o.a. 3 Porsche 918 Spyders, Rolls Royce Ghost, meerdere Ferrari's (waaronder een F50!) en diverse snelle Audi's, Mercedessen en BMW's. Ohja, en nog een Jaguar XKR Cabriolet voor de Jagfans onder ons
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Word ik eindelijk een keer een dag van te voren gebeld, kan ik niet opnemen omdat ik een toets aan het maken ben dat zouden ze echt toe moeten voegen bij AR, dat je gewoon tijden aan kan geven dat je bereikbaar bent
Ik sla even over, 16 juni m'n laatste P-vak Nu echt gewoon knallen!
Stond van de week hier een Tesla, andere auto's blokkerend, voor het parkeerterrein van het hofje bij mijn studentenkamer. Hoogstwaarschijnlijk was de eigenaar even op bezoek bij de dames van lichte zeden, die bij mij om de hoek zitten, in de straat waar het hofje op uitkomt
Op woensdag 27 mei 2015 21:45 schreef Sarasi het volgende: Don't care. Ik hoop optimistisch op een goede ouderwetse dag met minstens drie lange ritten achter elkaar.
ik ga ook maar weer opgeven denk ik, ik mis die goede tijd van een paar maanden geleden wel
Op woensdag 27 mei 2015 21:45 schreef Sarasi het volgende: Don't care. Ik hoop optimistisch op een goede ouderwetse dag met minstens drie lange ritten achter elkaar.
Veelste druk met school om te werken laatste tijd, ben al vanaf 9:30 vanochtend bezig met project, een korte eetpauze en opfrissen thuis na en ik ben nog steeds aan het werk ervoor. Besluit mijn telefoon ook nog eens om kapot te gaan.
Nu al gebeld voor werk voor morgen. Dat moet haast wel een record voor mij zijn!
Ik kan trouwens niet op de login (zowel op laptop als op PC niet), nog meer mensen?
edit: heel easyway.nl is offline.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Als je je nu opgeeft voor vrijdag, maandag en/of dinsdag heb je sowieso werk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ja, ik zie het nu. Handig dat ze dat niet even communiceren tijdens het bellen..
Voor de liefhebber: Beste collega's, wegens een storing kun je helaas niet inloggen in het systeem. Via onderstaande link kunnen hikers inloggen: http://xtranet1.easyway.nl/chauffeurs/login.asp Privé-chauffeurs kunnen inloggen via https://chauffeur.easyway.nl/ We doen ons best het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!
edit: twee keer Meerkerk. Gelukkig degene die dichtbij het dorp is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Nog mensen uit de omgeving Breukelen hier die opzoek zijn naar vakantiewerk? Kreeg net een mail voor 3 maanden fulltime hiken. Pm maar voor meer informatie.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 28 mei 2015 12:08 schreef Fiorano het volgende: Nog mensen uit de omgeving Breukelen hier die opzoek zijn naar vakantiewerk? Kreeg net een mail voor 3 maanden fulltime hiken. Pm maar voor meer informatie.
Op donderdag 28 mei 2015 12:08 schreef Fiorano het volgende: Nog mensen uit de omgeving Breukelen hier die opzoek zijn naar vakantiewerk? Kreeg net een mail voor 3 maanden fulltime hiken. Pm maar voor meer informatie.
Ook mogelijk vanuit omgeving Groningen of Flevoland?
Op donderdag 28 mei 2015 12:08 schreef Fiorano het volgende: Nog mensen uit de omgeving Breukelen hier die opzoek zijn naar vakantiewerk? Kreeg net een mail voor 3 maanden fulltime hiken. Pm maar voor meer informatie.
Op de AutoRAI wel de sedan. Dikke bak hoor! Ben wel benieuwd hoe zoiets rijdt, zal wel wel niet al te spannend zijn vrees ik Net als de nieuwe Passat overigens, ook een prachtige wagen.
Maar ja, ik heb natuurlijk zelf een Octavia, dus Skoda is de nummer 1
Op donderdag 28 mei 2015 13:44 schreef Irritatie100 het volgende: Ik moet trouwens zeggen dat ik mijn 2002 Octavia veel fijner vind rijden dan mijn pa z'n 2015 Octavia
Maar sowieso, mijn Octavia koppelt en stuurt een stuk zwaarder (cq. met een stuk meer gevoel) en dat vind ik gewoon fijner dan zo'n stuurtje wat je met 1 pink ronddraait.
Op donderdag 28 mei 2015 12:08 schreef Fiorano het volgende: Nog mensen uit de omgeving Breukelen hier die opzoek zijn naar vakantiewerk? Kreeg net een mail voor 3 maanden fulltime hiken. Pm maar voor meer informatie.
3 maanden is wel lang; is het ook allemaal vanuit één bedrijf (beetje zoals het bedrijf in Nieuwegein)?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
3 maanden is wel lang; is het ook allemaal vanuit één bedrijf (beetje zoals het bedrijf in Nieuwegein)?
quote:
Korte omschrijving
Ben jij op zoek naar fulltime vakantiewerk in Breukelen? Voor een autotransporteur zijn wij op zoek naar een representatieve hiker die het aanspreekpunt wordt bij een leasebedrijf in Breukelen. Ben jij representatief en per direct drie maanden beschikbaar? Lees dan snel verder!
Omschrijving
Onze opdrachtgever is een van de grootste autotransporteurs van Nederland. In het Westelijk havengebied in Amsterdam hebben zij een eigen Car Terminal waar dagelijks schepen worden gelost met nieuwe auto s uit verschillende fabrieken. Deze auto's worden vervoerd naar leasebedrijven door het land. Vanuit de opdrachtgever willen zij dat een hiker op de locatie bij het leasebedrijf aanwezig is. Voor de locatie in Breukelen zijn ze daarom op zoek naar een representatieve hiker.
Als hiker ben jij verantwoordelijk voor de ontvangst en het verrijden van de leasewagens. Daarnaast zorg jij dat de auto's er keurig uit zien voor de uitgifte.
Vanaf maandag 1 juni werk je drie maanden fulltime elke werkdag van 08:00 - 17:00.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 28 mei 2015 16:20 schreef Sjouveur het volgende: Gekke opdracht voor morgen gekregen: 25 auto's over de afsluitdijk rijden, van de ene naar de andere kant. Vermoedelijk vanwege een bedrijfsuitje.
Op donderdag 28 mei 2015 16:20 schreef Sjouveur het volgende: Gekke opdracht voor morgen gekregen: 25 auto's over de afsluitdijk rijden, van de ene naar de andere kant. Vermoedelijk vanwege een bedrijfsuitje.
. Hoe kom je heen en weer dan?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
We huren een busje om mee te pendelen. Als het goed is moeten we het in 5x kunnen halen (5 chauffeurs + 1 in de pendelbus). Dat betekent dus 10x over de dijk heen rijden
Net even gebeld, maar er is niks meer vanuit Groningen. Of ik m'n telefoon in de gaten wilde houden want morgen kwamen er ECHT nog VEEL ritten!!! Ik voel de vrije dag al.
Gelukkig vandaag aangenomen bij de universiteit. Minimaal 4u pw, jaarcontract.
Op donderdag 28 mei 2015 19:04 schreef Sarasi het volgende: Net even gebeld, maar er is niks meer vanuit Groningen. Of ik m'n telefoon in de gaten wilde houden want morgen kwamen er ECHT nog VEEL ritten!!! Ik voel de vrije dag al.
Gelukkig vandaag aangenomen bij de universiteit. Minimaal 4u pw, jaarcontract.
Op donderdag 28 mei 2015 19:04 schreef Sarasi het volgende: Net even gebeld, maar er is niks meer vanuit Groningen. Of ik m'n telefoon in de gaten wilde houden want morgen kwamen er ECHT nog VEEL ritten!!! Ik voel de vrije dag al.
Gelukkig vandaag aangenomen bij de universiteit. Minimaal 4u pw, jaarcontract.
Ja ik stalk ze ook gewoon hoor "Goh ik had me opgegeven, maar nog niets gehoord". En soms werkt het want dan gaan ze zoeken en komen ze nog iets tegen. Maar vaak dan vragen ze "of je je telefoon in de gaten kunt houden". Heb me opgegeven voor ma avond en dinsdag en woensdag de hele dag. Ben benieuwd.
Ik had gisteren een 308, met 2km op de teller. Rijdt leuk, soort van ipad in het midden om radio, navigatie en airco etc te regelen. Alleen vind ik navigatie niet heel prettig: te weinig overzicht. Maar hij rijdt heel leuk. Je ziet 'm steeds vaker want deze heeft 14% bijtelling (en 508 20%)
Vandaag de tot nu toe langste dag uit mijn carrière gehad, 7:00 de deur uit en rond 19:45 weer terug, kleine 13 uur dus
Eerst Ravenstein - Oss, weer zon klein ritje voor VDU, dat ze daar nou zelf niet iets voor kunnen regelen. Daarna Oss - Oosterhout, wat 40 minuten lopen binnen Oss betekende en tot slot nog Breda - Groningen in een Octavia, relaxte afsluiter en goed voor de uren
Wel een tragisch moment, mijn stokoude TomTom is doorgebrand toen ik hem wilde instellen voor de eerste rit. Al bijna 3 jaar mijn trouwe zakenpartner en een jaar of 10 familiebezit, RIP. De eerste 2 ritten dus met een combinatie van op gevoel rijden en google maps gedaan, de Octavia had gelukkig ingebouwde navigatie.
En voor mogen ook meteen werk, Uden - Almere per Renault Master voor de vogel en Huizen- Den Bosch in een Octavia.
Avondwerk ook weer voltooid, het bedrijf waar ik hem moest ophalen was al dicht, dus moesten de Poolse werknemer contact opnemen met de baas en die was op zijn zachtst gezegd niet blij. Maar ik wel, want het was een Golf GTE heerlijke wagen En in Heemskerk nog een lift gekregen van de berijder, topvent
Ik had gisteren een 308, met 2km op de teller. Rijdt leuk, soort van ipad in het midden om radio, navigatie en airco etc te regelen. Alleen vind ik navigatie niet heel prettig: te weinig overzicht. Maar hij rijdt heel leuk. Je ziet 'm steeds vaker want deze heeft 14% bijtelling (en 508 20%)
Heb d'r al een aantal keer in gereden en zijn prima dingen inderdaad! Ben benieuwd naar de 508 Die navigatie had ik geen problemen mee voor zover ik weet. Had vandaag een A3 uit 2010 met een Pioneer radio/navi maar dat ding was me toch een partij omslachtig in alles.
Ik mag morgen weer bij de grote A gaan werken in Amsterdam, het zal eens niet . Voelt alsof ik daar idd in dienst ben zoals Drowz al zei . Ben vaak de enige daar van EW, snap tevens niet waarom ik 'toevallig' altijd degene ben die daar mag gaan werken
Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef A_Valbuena het volgende: Ik mag morgen weer bij de grote A gaan werken in Amsterdam, het zal eens niet . Voelt alsof ik daar idd in dienst ben zoals Drowz al zei . Ben vaak de enige daar van EW, snap tevens niet waarom ik 'toevallig' altijd degene ben die daar mag gaan werken
Op donderdag 28 mei 2015 20:50 schreef Ordinateur het volgende: Vandaag de tot nu toe langste dag uit mijn carrière gehad, 7:00 de deur uit en rond 19:45 weer terug, kleine 13 uur dus
Eerst Ravenstein - Oss, weer zon klein ritje voor VDU, dat ze daar nou zelf niet iets voor kunnen regelen. Daarna Oss - Oosterhout, wat 40 minuten lopen binnen Oss betekende en tot slot nog Breda - Groningen in een Octavia, relaxte afsluiter en goed voor de uren
Wel een tragisch moment, mijn stokoude TomTom is doorgebrand toen ik hem wilde instellen voor de eerste rit. Al bijna 3 jaar mijn trouwe zakenpartner en een jaar of 10 familiebezit, RIP. De eerste 2 ritten dus met een combinatie van op gevoel rijden en google maps gedaan, de Octavia had gelukkig ingebouwde navigatie.
En voor mogen ook meteen werk, Uden - Almere per Renault Master voor de vogel en Huizen- Den Bosch in een Octavia.
Octavias zijn echt top auto's. Heb er tot nu toe nog maar een keertje in kunnen rijden. Was oss Oosterhout ophalen bij D.leasing toevallig? Ben ik al vaak geweest.
Heb d'r al een aantal keer in gereden en zijn prima dingen inderdaad! Ben benieuwd naar de 508 Die navigatie had ik geen problemen mee voor zover ik weet. Had vandaag een A3 uit 2010 met een Pioneer radio/navi maar dat ding was me toch een partij omslachtig in alles.
Nou, het werkt prima, alleen ben ik de tommietommie indeling gewend, en zoek dus onderaan in het scherm naar waar ik eraf moet, maar dat staat dan weer rechtsboven. Maar verder niets te klagen
Octavias zijn echt top auto's. Heb er tot nu toe nog maar een keertje in kunnen rijden. Was oss Oosterhout ophalen bij D.leasing toevallig? Ben ik al vaak geweest.
Nee bij een groot CV installatie bedrijf, waar het overigens leek alsof de boel failliet was want het kantoor was verlaten en vervallen.
Octavia's hele fijne auto's inderdaad, net als de superb overigens. Die vandaag was overigens koperkleurig, dat was dan wel een beetje een afknapper
Twee briefjes van ¤5 gevonden weggemoffeld in het sleutelzakje van een Passat.
Gemeld aan de bedrijfsleider van de garage maar mocht het houden om er een biertje van te kopen. Komt wel goed vanavond op het bierproeffestival in Den Haag.
Morgen Ede - Driehuis in een BMW 320d. Dan Haarlem - Eindhoven in een Peugeot 308 sw. En als laatst Waalre - Den Bosch in een Skoda Octavia . Mag de BMW door een wasstraat halen, ook een primeur voor mij.
Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef A_Valbuena het volgende: Ik mag morgen weer bij de grote A gaan werken in Amsterdam, het zal eens niet . Voelt alsof ik daar idd in dienst ben zoals Drowz al zei . Ben vaak de enige daar van EW, snap tevens niet waarom ik 'toevallig' altijd degene ben die daar mag gaan werken
Kan zijn dat ze naar verloop van tijd liever dezelfde hiker heb dan constant iemand anders
Kan zijn dat ze naar verloop van tijd liever dezelfde hiker heb dan constant iemand anders
Ja is ook. Bij de Vogel hier in Eindhoven vragen ze ook specifiek steeds om een 'bekende'. Vandaar dat als je eenmaal gevraagd wordt je daarna steeds de sjaak bent.
Volgens mij is 't vakantiegeld uitbetaald? Moet even kijken op de specificaties, ik had om alle reserveringen gevraagd maar die mail zal ze ontgaan zijn. Mis in ieder geval een hoop.
Anyway, prima als dat in twee weken wordt uitbetaald. Scheelt weer een substantieel bedrag dat de Belastingdienst me volgend jaar terug mag geven.
Net de planning nog even gebeld, niks vanuit Groningen. Zelfs met topdrukte is er geen werk . Naam werd wel genoteerd maar ik begin de hoop op te geven.
Op vrijdag 29 mei 2015 08:37 schreef stripe het volgende: Net de planning nog even gebeld, niks vanuit Groningen. Zelfs met topdrukte is er geen werk . Naam werd wel genoteerd maar ik begin de hoop op te geven.
Ik werd gebeld, maar ze hingen direct weer op. Ik teruggebeld, maar niks meer inderdaad. Ze zouden me bellen als er nog wat was vanuit Groningen. M'n troela, geloof er niks meer van hoor.
Humor dit, gisteren een activiteit gedaan met m'n studievereniging, kom ik een collega van hier tegen. Pas later op de avond na wat biertjes kwam de vraag of ik ook op het forum zat hallo Manscat
Aanrijding bij Buitenpost... Dus nu weer in de bus naar Groningen om dan weer met de bus naar Leeuwarden en Bolsward te reizen. Anderhalf uur vertraging zo en dus niet meer binnen de ophaaltijden, maar goed, daar kon ik ook weinig aan doen. Ritje (nog) niet geannuleerd, dus we kachelen gewoon verder met het OV.
Voor maandag een PC en hikerrit gecombineerd. Een klant naar Eindhoven brengen om vervolgens leeg de auto naar LM Den Bosch rijden. Het zal mij benieuwen wat voor een auto.
Op vrijdag 29 mei 2015 14:25 schreef DrSnuggle het volgende: Voor maandag een PC en hikerrit gecombineerd. Een klant naar Eindhoven brengen om vervolgens leeg de auto naar LM Den Bosch rijden. Het zal mij benieuwen wat voor een auto.
Geen ritje gekregen voor deze topdrukte-vrijdag. Stond al vanaf maandag beschikbaar voor vrijdag en heb 2 keer gebeld. Had toch wel verwacht dat ik 1 ritje zou krijgen.
Op vrijdag 29 mei 2015 00:08 schreef RacerDKB het volgende: Twee briefjes van ¤5 gevonden weggemoffeld in het sleutelzakje van een Passat.
Gemeld aan de bedrijfsleider van de garage maar mocht het houden om er een biertje van te kopen. Komt wel goed vanavond op het bierproeffestival in Den Haag.
Op vrijdag 29 mei 2015 16:55 schreef tvdl het volgende: Net gebeld: morgen locatiewerk met en andere hiker. Voor mij de eerste keer. Ben benieuwd. Hebben jullie daar ervaring mee?
Laten we zeggen dat de heer A. Valbuena daar veel ervaring mee heeft. Waar mag je locatien?:+
Shit Voor maandag een rit gekregen, Winschoten - Breukelen, maar ik moet én studeren, én m'n vriendin is die dag jarig. Overigens pas drie kwartier terug gekregen, de planning moest dus weer eens overwerken blijkbaar Nu m'n volledige afwezigheid tot 16 juni maar even vastgelegd, kom ik niet meer in de verleiding om te gaan werken tot het tentamen voor m'n laatste propedeusevak
Ik moet toch even kwijt dat ik dit echt gewoon een leuke baan vind. Wanneer ik een ritje heb, maakt niet uit waarheen of welke auto, heb ik oprecht zin in mijn werk. Als ik dit fulltime kon doen met gegarandeerd gewoon ritten (mag prima OV bijzitten, hoef zeker niet continue op de weg) van in ieder geval 9 tot 5, 5 dagen per week tegen een redelijk salaris dan zou ik daar geen nee tegen zeggen.
Het is dat ik hiernaast een parttime baan heb die zo een ~3 keer zoveel verdient als dit baantje, want voor het geld kan je hier als student echt niet van leven (zelfstandig). Doe het echt puur "erbij" omdat ik het leuk vind.
Gewoon vanaf het moment dat je 's ochtends mooie broek, net overhemd en goede schoenen aan doet ben ik mijzelf echt helemaal aan het pumpen dat ik weer een auto moet transporteren. Om in mijn element te komen heb ik ook echt zo een pumpy speelijst met dingen als "Talk Dirty" en "What's Hatnin" om maar wat uit de lagere regionen te nomen. Sowieso lijkt het dan alsof je 9 uur 's ochtends in de club staat. Het kan helemaal niet meer stuk als de auto die ik moet vervoeren dan ook nog eens met Bluetooth of andere aansluting mijn speellijst kan pompen. Anders ben ik aangewezen op Slam!FM wat niet heel erg is, maar liever heb je toch je eigen speellijst.
Wanneer ik dan die auto ophaal doe ik altijd net alsof ik een AMG op kom halen. Super serieus, zelfs als is het een UP!. Niet lachen om wat je deze keer weer moet rijden voor 7 euro per uur maar gewoon alsof je de auto van Blatter moet voorrijden. Aan de andere kant hou ik er ook wel van om wanneer ik bij de "klant" zo een pauper auto moet brengen echt heel kort-af "hier en hier tekenen" en nonchalant quassi chagarijnig maar wel respect naar de persoon toe te melden dat ik 200 kilometer met dat wagentje moest rijden en alsof ik normaal gesproken alleen het hogere segment vervoer en dit echt een "vervelend klusje" was.
En dit is zijn echt nog maar de kleine dingetjes, het is het moment dat ik de voordeur uitstapt tot weer thuis bent dat ik gewoon een leuke dag heb gehad. Zelfs het OV vind ik niet erg, als ik daar zo zit in mijn net iets te goed gestreken overhemd en eigenlijk te dure schoenen voor een student en half-lederen akte tas pretendeer ik bijvoorbeeld (er zijn zoveel scenarios) dat ik young-money ben en gefrustreerd met het OV moet omdat mijn A8 bij de garage zit.
Het enige jammere aan deze levensstijl vind ik dat vooralsnog alle collegas die ik tegen gekomen ben echt typische zolderkamer autisten zijn die hun baan veels te serieus nemen en alleen maar kunnen praten over de snelste of duurste auto die ze gereden hebben. Tuurlijk, dat zijn hoogte punten, maar ik vind het avontuur wat je beleeft in een afgeragde Crafter die niet harder dan 100 kan minstens zo leuk als in een A6 rijden en een stukje 200 rijden.
Vaak is het ook nog eens zo dat je een rit samen met iemand doet (zelfde route) en dat hij net iets eerder klaar is, gewoon snel weg gaat als hij klaar is en niet eens wacht. Of dat ze gewoon ongemakkelijk zijn om mee te praten.
Op vrijdag 29 mei 2015 15:25 schreef Sarasi het volgende: Het was een klein stukje droog! Ik krijg m'n haar echt nooit meer uit de knoop maar damn dit Is mijn nieuwe favoriete auto. Foto's volgen!
Op vrijdag 29 mei 2015 19:50 schreef cucked het volgende: Ik moet toch even kwijt dat ik dit echt gewoon een leuke baan vind. Wanneer ik een ritje heb, maakt niet uit waarheen of welke auto, heb ik oprecht zin in mijn werk. Als ik dit fulltime kon doen met gegarandeerd gewoon ritten (mag prima OV bijzitten, hoef zeker niet continue op de weg) van in ieder geval 9 tot 5, 5 dagen per week tegen een redelijk salaris dan zou ik daar geen nee tegen zeggen.
Het is dat ik hiernaast een parttime baan heb die zo een ~3 keer zoveel verdient als dit baantje, want voor het geld kan je hier als student echt niet van leven (zelfstandig). Doe het echt puur "erbij" omdat ik het leuk vind.
Gewoon vanaf het moment dat je 's ochtends mooie broek, net overhemd en goede schoenen aan doet ben ik mijzelf echt helemaal aan het pumpen dat ik weer een auto moet transporteren. Om in mijn element te komen heb ik ook echt zo een pumpy speelijst met dingen als "Talk Dirty" en "What's Hatnin" om maar wat uit de lagere regionen te nomen. Sowieso lijkt het dan alsof je 9 uur 's ochtends in de club staat. Het kan helemaal niet meer stuk als de auto die ik moet vervoeren dan ook nog eens met Bluetooth of andere aansluting mijn speellijst kan pompen. Anders ben ik aangewezen op Slam!FM wat niet heel erg is, maar liever heb je toch je eigen speellijst.
Wanneer ik dan die auto ophaal doe ik altijd net alsof ik een AMG op kom halen. Super serieus, zelfs als is het een UP!. Niet lachen om wat je deze keer weer moet rijden voor 7 euro per uur maar gewoon alsof je de auto van Blatter moet voorrijden. Aan de andere kant hou ik er ook wel van om wanneer ik bij de "klant" zo een pauper auto moet brengen echt heel kort-af "hier en hier tekenen" en nonchalant quassi chagarijnig maar wel respect naar de persoon toe te melden dat ik 200 kilometer met dat wagentje moest rijden en alsof ik normaal gesproken alleen het hogere segment vervoer en dit echt een "vervelend klusje" was.
En dit is zijn echt nog maar de kleine dingetjes, het is het moment dat ik de voordeur uitstapt tot weer thuis bent dat ik gewoon een leuke dag heb gehad. Zelfs het OV vind ik niet erg, als ik daar zo zit in mijn net iets te goed gestreken overhemd en eigenlijk te dure schoenen voor een student en half-lederen akte tas pretendeer ik bijvoorbeeld (er zijn zoveel scenarios) dat ik young-money ben en gefrustreerd met het OV moet omdat mijn A8 bij de garage zit.
Het enige jammere aan deze levensstijl vind ik dat vooralsnog alle collegas die ik tegen gekomen ben echt typische zolderkamer autisten zijn die hun baan veels te serieus nemen en alleen maar kunnen praten over de snelste of duurste auto die ze gereden hebben. Tuurlijk, dat zijn hoogte punten, maar ik vind het avontuur wat je beleeft in een afgeragde Crafter die niet harder dan 100 kan minstens zo leuk als in een A6 rijden en een stukje 200 rijden.
Vaak is het ook nog eens zo dat je een rit samen met iemand doet (zelfde route) en dat hij net iets eerder klaar is, gewoon snel weg gaat als hij klaar is en niet eens wacht. Of dat ze gewoon ongemakkelijk zijn om mee te praten.
Volgens mij ben jij zelf ook een best pretentieuze lul anders.
Absoluut. Op deze manier je werk uitvoeren is niet voor iedereen. Maar als ik er zelf van geniet en anderen er niet mee tot last ben, is er dan iets mis mee?
Op vrijdag 29 mei 2015 19:57 schreef cucked het volgende: Absoluut. Op deze manier je werk uitvoeren is niet voor iedereen. Maar als ik er zelf van geniet en anderen er niet mee tot last ben, is er dan iets mis mee?
[..]
Neerbuigend doen doe je maar fijn op je universiteit.
Op vrijdag 29 mei 2015 19:57 schreef cucked het volgende: Absoluut. Op deze manier je werk uitvoeren is niet voor iedereen. Maar als ik er zelf van geniet en anderen er niet mee tot last ben, is er dan iets mis mee?
[..]
Even goed terug gelezen en het komt best wel vreemd over... ^^ toch alsnog welkom dan maar
[ Bericht 7% gewijzigd door DrSnuggle op 29-05-2015 21:48:04 ]
Hoi, ik heb een vraag Komt het voor dat je als hiker een keer bij een vrouwelijke collega in de auto zit? Alvast bedankt voor het antwoord
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op vrijdag 29 mei 2015 20:19 schreef Erno-BE het volgende: Hoi, ik heb een vraag Komt het voor dat je als hiker een keer bij een vrouwelijke collega in de auto zit? Alvast bedankt voor het antwoord
Flikker op kuttroll. Dit is een serieus topic. Ga terug naar KLB/ONZ.
Op vrijdag 29 mei 2015 20:19 schreef Erno-BE het volgende: Hoi, ik heb een vraag Komt het voor dat je als hiker een keer bij een vrouwelijke collega in de auto zit? Alvast bedankt voor het antwoord
Welkom! In de auto komt dit niet vaak voor, wel regelmatig in het Ov. Graag gedaan en een fijn weekend!
Op vrijdag 29 mei 2015 20:19 schreef Erno-BE het volgende: Hoi, ik heb een vraag Komt het voor dat je als hiker een keer bij een vrouwelijke collega in de auto zit? Alvast bedankt voor het antwoord
Welkom! In de auto komt dit niet vaak voor, wel regelmatig in het Ov. Graag gedaan en een fijn weekend!
Oh jammer
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op vrijdag 29 mei 2015 20:19 schreef Erno-BE het volgende: Hoi, ik heb een vraag Komt het voor dat je als hiker een keer bij een vrouwelijke collega in de auto zit? Alvast bedankt voor het antwoord
Ja, maar die hebben hun rijbewijs allemaal al lang geleden gehaald.
Op vrijdag 29 mei 2015 19:57 schreef cucked het volgende: Absoluut. Op deze manier je werk uitvoeren is niet voor iedereen. Maar als ik er zelf van geniet en anderen er niet mee tot last ben, is er dan iets mis mee?
Haha ligt er idd aan waar je aan het werk moet ja . Bij de ene LM is het bijv alleen maar wisselritten, terwijl je bij de andere LM auto's schoon moet maken
Kom zelf uit Amsterdam dus heb geen idee hoe het er aan toegaat in Den Bosch
Ik deed nog wel eens locatiewerk bij in Nieuwegein geloof ik, was altijd dikke prima. Als is Regiotaxi rijden nog prima. Had gisteren 25 ritjes en in totaal slecht 110km gereden, inclusief de lege ritje dus . Nja in totaal wel weer ¤5 fooi.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gisteren voor het eerst een auto op Duits kenteken gereden, Nissan Pulsar. Nog nooit van gehoord, wel een geinig ding. Auto in formaat VW Golf met alles erop en eraan (Dodehoekcontrole, achteruitrijcamera, keyless start etc.) en reed prima!
Die auto vervolgens omgewisseld voor een Citroën C4. Gloednieuw, en reed niet slecht (beter dan de Grand iig). Het enige wat jammer was was de navigatie (adres stond niet in het systeem, daarnaast nogal onoverzichtelijk) en de versnellingsbak.
Vervolgens nog gebeld voor een Renault Mégane. Prima ding, wel een beetje saai misschien.
Kortom, geen slechte dag maar ook niet super bijzonder.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Mag morgen weer lekker veel lopen (o.a. in Meerkerk en Amstelveen) . Heb volgens mij ook best een bijzondere auto, een Toyota Hi-Lux. Zo'n pickup ding, lijkt me wel grappig
Op zondag 31 mei 2015 20:32 schreef jurgenov het volgende: Ontving net nog een sms'je met de vraag het noodnummer te bellen indien beschikbaar omdat er nog ritten zijn.
Drachten - Haarlem en Haarlem - Almere voor morgen. Touran en een Altea. En geen OV in Haarlem, tweede adres ligt slechts op één hele kilometer van het afleveradres
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik morgen Veghel-Nieuwegein en Rotterdam-Waalwijk. Veel ov: moet in Rotterdam 40 min. lopen. De bus die nml voor de deur stopt, rijdt alleen in de spits...
Op maandag 1 juni 2015 15:37 schreef trolley het volgende: Drachten - Haarlem en Haarlem - Almere voor morgen. Touran en een Altea. En geen OV in Haarlem, tweede adres ligt slechts op één hele kilometer van het afleveradres
Lekkere ritjes, vind die route van Drachten - Haarlem best chill. Zowel de route over de Afsluitdijk als door Flevoland. En even naar Almere hoppen is ook niet erg zolang het buiten de spits is.
Ik heb vandaag 11 uur geklokt (07:59-18:57) en slechts 97km gereden Sowieso een nieuw diepterecord voor mij voor zo'n lange werkdag. Waren van te voren al korte ritjes maar doordat de derde rit wegviel heb ik nóg minder gereden en nog meer tijd verneukt.
Lekkere ritjes, vind die route van Drachten - Haarlem best chill. Zowel de route over de Afsluitdijk als door Flevoland. En even naar Almere hoppen is ook niet erg zolang het buiten de spits is.
Ik heb vandaag 11 uur geklokt (07:59-18:57) en slechts 97km gereden Sowieso een nieuw diepterecord voor mij voor zo'n lange werkdag. Waren van te voren al korte ritjes maar doordat de derde rit wegviel heb ik nóg minder gereden en nog meer tijd verneukt.
Ja, ik pak de afsluitdijk morgen. Die route door de polder kan ik echt wel blind rijden inmiddels, en dat wordt op een gegeven moment echt dodelijk saai om te rijden
En 11 uur voor 97km tikt lekker aan of ik er vrolijk van zou worden vraag ik me alleen wel af
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 1 juni 2015 15:37 schreef trolley het volgende: Drachten - Haarlem en Haarlem - Almere voor morgen. Touran en een Altea. En geen OV in Haarlem, tweede adres ligt slechts op één hele kilometer van het afleveradres
Ja, ik pak de afsluitdijk morgen. Die route door de polder kan ik echt wel blind rijden inmiddels, en dat wordt op een gegeven moment echt dodelijk saai om te rijden
En 11 uur voor 97km tikt lekker aan of ik er vrolijk van zou worden vraag ik me alleen wel af
Ja, ik pak de afsluitdijk morgen. Die route door de polder kan ik echt wel blind rijden inmiddels, en dat wordt op een gegeven moment echt dodelijk saai om te rijden
En 11 uur voor 97km tikt lekker aan of ik er vrolijk van zou worden vraag ik me alleen wel af
Ja, ik pak de afsluitdijk morgen. Die route door de polder kan ik echt wel blind rijden inmiddels, en dat wordt op een gegeven moment echt dodelijk saai om te rijden
En 11 uur voor 97km tikt lekker aan of ik er vrolijk van zou worden vraag ik me alleen wel af
Ik ben wel echt jelly dat ik in anderhalf jaar hiker maar één keer over de afsluitdijk ben gereden.
Net terug van Ede Oosterhout in een Mercedes A-klasse en Dordrecht Amersfoort in een Hyundai Santa Fe. Die locatie in Oosterhout mogen ze wel een handleiding bij geven. Hand op het elektronische oog houden en dan op de rode knop drukken like? Ik snap dat het normaal een ingang is voor vrachtwagens maar toch.. Kom je binnen: "ja de sleutels mogen in de auto blijven." Jongen, zet dat dan ook op die opdracht..
OV'en naar Dordrecht vanuit Oosterhout is ook niet aan te raden.
Auto's ophalen ging niet bepaald soepel vandaag: bij allebei de afhaaladressen wist men er niks van af of was diegene die erover ging niet aanwezig . Kon tijdens mijn eerste rit van Groningen naar Utrecht de motor ook niet uitzetten, want anders moest ik de reis met zo'n irritante piep voortzetten
Voor morgen sinds lange tijd weer drie ritten Groningen - Amsterdam - Amersfoort - Groningen per Transporter, A3 en Opel Agila 65pk .
Op dinsdag 2 juni 2015 18:29 schreef cucked het volgende: Wat is een VW Transporter toch eigenlijk ook een bazen auto. Rijdt lekker, kan je nog flink mee doorhalen en je zit gewoon prima.
Die busjes vallen soms nog best mee ja
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Bedoel je daarmee alle busjes? De rest heb ik alleen maar slechte ervaring mee. Transit, Crafter en al die andere kleine busjes (à la Caddy) zijn vaak op budget gekocht/geleased en hebben gewoon echt het minimale aan PK waardoor het vaak niet vooruit te branden is en op hogere snelheden nou niet bepaald een prettige beleving is.
Bedoel je daarmee alle busjes? De rest heb ik alleen maar slechte ervaring mee. Transit, Crafter en al die andere kleine busjes zijn vaak op budget gekocht/geleased en hebben gewoon echt het minimale aan PK waardoor het vaak niet vooruit te branden is en op hogere snelheden nou niet bepaald een prettige beleving is.
Ik vind die Renault Trafic (nieuwe) anders wel prima rijden. Crafter is sowieso kut, net als Master, Expert etc.
Die Fiorino viel vandaag eigenlijk wel mee. Zat een goeie motor in waardoor het ding nog simpel 150 liep. Wel last van m'n rug, mjah FIAT he.
Bedoel je daarmee alle busjes? De rest heb ik alleen maar slechte ervaring mee. Transit, Crafter en al die andere kleine busjes (à la Caddy) zijn vaak op budget gekocht/geleased en hebben gewoon echt het minimale aan PK waardoor het vaak niet vooruit te branden is en op hogere snelheden nou niet bepaald een prettige beleving is.
Nee dat klopt, ik had een keer een Ford Transit Connect en dat ding was niet vooruit te branden. Maar bijv. een Opel Vivaro komt dan wel weer heel aardig vooruit.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
150 met een C1-achtige 's nachts door regen en harde wind over de A28, dat is spannend Op klaarlichte dag met goed weer draai ik er m'n hand niet voor om
Op woensdag 3 juni 2015 20:09 schreef tvdl het volgende: Vandaag 2 uur gereden met een megane, echt n topkar: eigen muziek eraan, fijne cruisecontrol, en het was ook een automaat.
Op woensdag 3 juni 2015 20:09 schreef tvdl het volgende: Vandaag 2 uur gereden met een megane, echt n topkar: eigen muziek eraan, fijne cruisecontrol, en het was ook een automaat.
De cruisecontrol in de Megane is mij inderdaad ook erg goed bevallen. Hoe rijdt die automaat dan? Ik heb slechte ervaring met Franse automaten...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Hopelijk vrijdag dan. Of natuurlijk een spoedje voor mijn immer geliefde verhuurmaatschappij met de geniale cabrio's. Vrijdag, svp. Met 30 graden naar Maastricht ofzo.
Hopelijk vrijdag dan. Of natuurlijk een spoedje voor mijn immer geliefde verhuurmaatschappij met de geniale cabrio's. Vrijdag, svp. Met 30 graden naar Maastricht ofzo.
Reed er vandaag nog voor, was helaas een Transporter. Kom maar op met die cabrio's
Hopelijk vrijdag dan. Of natuurlijk een spoedje voor mijn immer geliefde verhuurmaatschappij met de geniale cabrio's. Vrijdag, svp. Met 30 graden naar Maastricht ofzo.
Het mooie van een cabrio is dat je gewoon met je t-shirt en korte broek in kan stappen, ipv dat je eerst een lederen nichten-sm-outfit aan moet sjorren, met zo'n broeikas op je knar.
Op donderdag 4 juni 2015 11:03 schreef Sjouveur het volgende: Het mooie van een cabrio is dat je gewoon met je t-shirt en korte broek in kan stappen, ipv dat je eerst een lederen nichten-sm-outfit aan moet sjorren, met zo'n broeikas op je knar.
Op donderdag 4 juni 2015 11:03 schreef Sjouveur het volgende: Het mooie van een cabrio is dat je gewoon met je t-shirt en korte broek in kan stappen, ipv dat je eerst een lederen nichten-sm-outfit aan moet sjorren, met zo'n broeikas op je knar.
Beetje laat antwoord, maar, nee. Heb geen zin in pak werkzaamheden te doen die je als hiker evengoed kunt doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
De cruisecontrol in de Megane is mij inderdaad ook erg goed bevallen. Hoe rijdt die automaat dan? Ik heb slechte ervaring met Franse automaten...
Rénault heeft sowieso een goede en handige Cruise Control. En als het te druk is even knopje omzetten en je hebt zo'n Limiter. Geen omkijken meer naar je snelheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ja, met die redenatie kan ik ook vuilnisman worden of putjesschepper.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Rénault heeft sowieso een goede en handige Cruise Control. En als het te druk is even knopje omzetten en je hebt zo'n Limiter. Geen omkijken meer naar je snelheid.
Ja precies, ik zat ermee op de A2 lekker 105 te tuffen. Toen het wat drukker werd omgezet naar de limiter. Ideaal, anders heb je daar zo een bekeuring als je even niet op je snelheid let.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Morgen een Lexus ophalen, hier vijf minuten van mijn huis en ook nog eens pas om 10 uur. Mag wel naar Achterveld (vlakbij Amersfoort), dus een hele lange rit is het niet.
Daarna om 3 uur een auto afleveren in Hoogvliet (vlakbij Rotterdam), dus ik ben morgen wel weer een uurtje of 7/8 onderweg. Lekker veel OV, dus genieten van het weer!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik vind cabrio wel chill, maar niet met 30 graden en je kruin in de zon. Liever iets koeler.
Ik heb een paar weken terug in een Ferrari F430 Spider gereden, was wel lekker warm (Zwart leer, brandende zon, dikke V8 achter je rug die lekker veel warmte afgeeft) maar man o man wat was dat gaaf. Je hoort die V8 ongefilterd schreeuwen, wind door je haren en binnen no time snelheden rijden die je je rijbewijs kunnen kosten. Nu is een Ferrari ook wel het andere uiterste, maar met open kap rijden voegt wat mij betreft echt wel veel plezier toe aan het autorijden. Moet je wel een beetje een fatsoenlijke cabrio hebben natuurlijk
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Net een heel vervelend mailtje gekregen voor morgen. Als ik de laatste berichten lees worden jullie jaloers. Veenendaal - Eindhoven in een Mercedes C klasse. Dan Eindhoven - Amsterdam in een BMW 2 serie cabrio en om het af te leren Amsterdam - Amersfoort in een Audi A4.
Op donderdag 4 juni 2015 17:26 schreef OMGitsSander het volgende: Net een heel vervelend mailtje gekregen voor morgen. Als ik de laatste berichten lees worden jullie jaloers. Veenendaal - Eindhoven in een Mercedes C klasse. Dan Eindhoven - Amsterdam in een BMW 2 serie cabrio en om het af te leren Amsterdam - Amersfoort in een Audi A4.
Nice Morgen locatiewerk in Groningen aan het Helperzoom
Op donderdag 4 juni 2015 17:26 schreef OMGitsSander het volgende: Net een heel vervelend mailtje gekregen voor morgen. Als ik de laatste berichten lees worden jullie jaloers. Veenendaal - Eindhoven in een Mercedes C klasse. Dan Eindhoven - Amsterdam in een BMW 2 serie cabrio en om het af te leren Amsterdam - Amersfoort in een Audi A4.
Feestje man! Werkze morgen!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op donderdag 4 juni 2015 17:26 schreef OMGitsSander het volgende: Net een heel vervelend mailtje gekregen voor morgen. Als ik de laatste berichten lees worden jullie jaloers. Veenendaal - Eindhoven in een Mercedes C klasse. Dan Eindhoven - Amsterdam in een BMW 2 serie cabrio en om het af te leren Amsterdam - Amersfoort in een Audi A4.
Kiek s aan, mooie ritjes haha, ik mag morgen vertoeven in een Caddy
Zoals eerder gezegd heeft de mégane een dubbele koppeling, zestraps automaat. Ook had 'ie bose speakers, glazen dak etc. Ook eerder genoemd: cruisecontrol is om te zetten in begrenzer, maar automaat kan ook handmatig. Wanneer je de hendel in de D een tik naar links geeft kun je met n tik naar voor een versnelling omhoog, en met een tik naar achteren eentje zakken. Heb nog niet heel veel automaat gereden, dus ken niet heel veel verschillen, maar deze was echt top. Persoonlijk vind ik de mégane, maar ook de 508 heel fijn, maar heb ook nog nooit in een Mercedes etc gereden, wat me overigens ook niet heel veel uitmaakt.
Trouwens, nu we het over de mégane hebben: een tip voor allen, (hopelijk overbodig). Laatst moest ik een compleet nieuwe ophalen bij een dealer maar die had flink wat transportschade: kras op de achter en voorbumper. Die man had het zelf niet opgemerkt, maar was wel even heel chaggie daardoor. Gelukkig wel gewoon afgeleverd, maar de moraal dus: ook compleet nieuwe auto's even checken.
Nog steeds niet gebeld voor ritten vandaag, word ik wel een beetje verdrietig van. Aan de andere kant kan ik nu wel lekker chillen op m'n balkon, dat scheelt weer
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op donderdag 4 juni 2015 17:26 schreef OMGitsSander het volgende: Net een heel vervelend mailtje gekregen voor morgen. Als ik de laatste berichten lees worden jullie jaloers. Veenendaal - Eindhoven in een Mercedes C klasse. Dan Eindhoven - Amsterdam in een BMW 2 serie cabrio en om het af te leren Amsterdam - Amersfoort in een Audi A4.
Lekker vandaag met die cabrio!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Live vanuit de file op de A1 @ Barneveld . Tip voor wie zo nog een rit heeft: VERMIJD de A1 , heb in een uur net 10km afgelegd. Ongelofelijk hier . Heb ook nog eens een polo uit 1800
Ook dit nog, megane opgehaald, mevrouw had auto gewassen prima, niet relevant maar mij. Onderweg merkte ik dat de radio maar 1,2 zenders pakte. Bij LM wil ik net uitstappen, blijkt de antenne nog in 't zijvakje te zitten
Net toch nog gebeld voor wat ritjes. Nijmegen-Den Bosch per Renault Grand Scenic, en Den Bosch-Loenen a.d. Vecht per VW Up. Niet speciaal, maar wel lekkere ritjes. Mag wel lekker wat extra diensten uitvoeren in deze hitte (stofzuigen, tanken, wassen ).
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ook dit nog, megane opgehaald, mevrouw had auto gewassen prima, niet relevant maar mij. Onderweg merkte ik dat de radio maar 1,2 zenders pakte. Bij LM wil ik net uitstappen, blijkt de antenne nog in 't zijvakje te zitten
Op vrijdag 5 juni 2015 15:58 schreef OMGitsSander het volgende: De Mercedes had 1000 km op de teller en met de Cabrio heb ik mooi de A2 mogen afkachelen. Voor herhaling vatbaar zullen we maar zeggen
Netjes hoor! Ik mocht vandaag vertoeven in een Renault Grand Scenic en in een VW Up. De Up heb ik altijd al een lekker karretje gevonden qua rij-eigenschappen maar de Renault Grand Scenic was een beetje lomp. Al rijdt hij vele malen beter dan een C4 Grand Picasso en zit er ook een degelijk audio/navigatiesysteem in.
Mocht de Scenic wassen, maar kon natuurlijk weer geen wasstraat vinden. Na een lange zoektocht eentje gevonden, liep inmiddels een half uur achter op de planning. Dat betekent dus rennen voor je leven om nog net de bus te kunnen halen, man man man wat een ellende (rolkoffer, rugzak, lange broek, 35 graden ).
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op vrijdag 5 juni 2015 15:58 schreef OMGitsSander het volgende: De Mercedes had 1000 km op de teller en met de Cabrio heb ik mooi de A2 mogen afkachelen. Voor herhaling vatbaar zullen we maar zeggen
Netjes hoor! Ik mocht vandaag vertoeven in een Renault Grand Scenic en in een VW Up. De Up heb ik altijd al een lekker karretje gevonden qua rij-eigenschappen maar de Renault Grand Scenic was een beetje lomp. Al rijdt hij vele malen beter dan een C4 Grand Picasso en zit er ook een degelijk audio/navigatiesysteem in.
Mocht de Scenic wassen, maar kon natuurlijk weer geen wasstraat vinden. Na een lange zoektocht eentje gevonden, liep inmiddels een half uur achter op de planning. Dat betekent dus rennen voor je leven om nog net de bus te kunnen halen, man man man wat een ellende (rolkoffer, rugzak, lange broek, 35 graden ).
Ik had toevallig gister zo'n Citroen Picasso. Persoonlijk vind ik het interieur wel heel erg mooi. Automaat is echt slecht vergeleken met bijv. DSG. Mag maandag een BMW 2 ophalen van Tiel naar Rijswijk. Ben wel benieuwd hoe zoiets rijdt en hoe ruim die auto is.
Ik had toevallig gister zo'n Citroen Picasso. Persoonlijk vind ik het interieur wel heel erg mooi. Automaat is echt slecht vergeleken met bijv. DSG. Mag maandag een BMW 2 ophalen van Tiel naar Rijswijk. Ben wel benieuwd hoe zoiets rijdt en hoe ruim die auto is.
Dat interieur ziet er inderdaad niet verkeerd uit! Ik had een oudere generatie, het interieur daarvan zag er echt een heel stuk slechter uit. De nieuwere generatie zal inderdaad beter rijden dan de oude, maar Fransen kunnen gewoon geen automaten bouwen (Renault uitgezonderd).
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Begrepen dat hier wat fans van de Dire Straits zitten. Kom net terug van een concert van Mark Knopfler in de Ziggo Dome. In ieder aspect geweldig! Nu nog maar even de opname van het concert downloaden voor in de auto!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op zondag 7 juni 2015 00:40 schreef McAwesome het volgende: Begrepen dat hier wat fans van de Dire Straits zitten. Kom net terug van een concert van Mark Knopfler in de Ziggo Dome. In ieder aspect geweldig! Nu nog maar even de opname van het concert downloaden voor in de auto!
Knopfler solo is niet te vergelijken met Dire Straits. Maar live speelt hij toch wel veel eerder werk (Dire Straits dus)? Mooi dat het een vet concert was.
Ik heb vandaag nog Dire Straits geluisterd.
Tipje van Moebs, probeer Desire van Bob Dylan eens.
Knopfler solo is niet te vergelijken met Dire Straits. Maar live speelt hij toch wel veel eerder werk (Dire Straits dus)? Mooi dat het een vet concert was.
Ik heb vandaag nog Dire Straits geluisterd.
Tipje van Moebs, probeer Desire van Bob Dylan eens.
Hij speelde wel met een band, en ik quote van Mark: "Ik heb nu een band die de songs van de Dire Straits beter speelt dan de Dire Straits zelf". Of dat ook waar is dat is toch subjectief denk ik, maar vast staat dat het verschrikkelijk goed was! Hij speelde denk ik een beetje 50/50. Hij liet wat horen van zijn recente album (Privateering) maar ook wat nummers van een nieuw album genaamd Tracker (moet nog uitkomen). Maar daarnaast passeerden onder andere Sultans of Swing, Romeo and Juliet en Telegraph Road nog de revue.
Ik zal 'Desire' zeker eens proberen, bedankt voor de tip!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Hij speelde wel met een band, en ik quote van Mark: "Ik heb nu een band die de songs van de Dire Straits beter speelt dan de Dire Straits zelf". Of dat ook waar is dat is toch subjectief denk ik, maar vast staat dat het verschrikkelijk goed was! Hij speelde denk ik een beetje 50/50. Hij liet wat horen van zijn recente album (Privateering) maar ook wat nummers van een nieuw album genaamd Tracker (moet nog uitkomen). Maar daarnaast passeerden onder andere Sultans of Swing, Romeo and Juliet en Telegraph Road nog de revue.
Ik zal 'Desire' zeker eens proberen, bedankt voor de tip!
Tracker is al even uit toch? Maar leuk dat je er heen bent geweest, was ook graag gegaan. Tijdens het hiken klinkt Knopfler veelvuldig uit de speakers. _o_
Op zondag 7 juni 2015 02:57 schreef Irritatie100 het volgende: Niet gewoon daarnet in de auto muziek als Karma Chameleon, Casanova en een paar nummers van Def Rhymz gepompt hebben
Hij speelde wel met een band, en ik quote van Mark: "Ik heb nu een band die de songs van de Dire Straits beter speelt dan de Dire Straits zelf". Of dat ook waar is dat is toch subjectief denk ik, maar vast staat dat het verschrikkelijk goed was! Hij speelde denk ik een beetje 50/50. Hij liet wat horen van zijn recente album (Privateering) maar ook wat nummers van een nieuw album genaamd Tracker (moet nog uitkomen). Maar daarnaast passeerden onder andere Sultans of Swing, Romeo and Juliet en Telegraph Road nog de revue.
Ik zal 'Desire' zeker eens proberen, bedankt voor de tip!
Ik had Tracker op de dag van de release al in huis. Ik kan je uit die periode nog veel meer albums noemen als het je daadwerkelijk boeit.
Telegraph Road is sowieso een van de beste nummers ooit gemaakt.
Op zondag 7 juni 2015 01:25 schreef McAwesome het volgende: Hij speelde denk ik een beetje 50/50. Hij liet wat horen van zijn recente album (Privateering) maar ook wat nummers van een nieuw album genaamd Tracker (moet nog uitkomen). Maar daarnaast passeerden onder andere Sultans of Swing, Romeo and Juliet en Telegraph Road nog de revue.
Ik zal 'Desire' zeker eens proberen, bedankt voor de tip!
Hij speelde vier Dire Straits-nummers: Romeo & Juliet, Sultans, Telegraph Road en So Far Away. De rest was allemaal solowerk, waarvan Speedway at Nazareth absoluut tot het hoogtepunt van de avond behoorde (ja, ook boven Telegraph Road!). Zijn solo-werk kan zich live absoluut meten met de Dire Straits-nummers.
Verder zal ik maar gewoon quoten wat ik eerder al hier schreef.
Stijf uitverkocht en dat was wel te merken aan de lange rijen. Uiteindelijk (weer) in vak 407, maar dat maakt geen zak uit bij de Ziggo Dome, want het geluid is overal geweldig. Vanaf het eerste nummer, Broken Bones, is het direct genieten geblazen en dat was het tot aan afsluiter Theme from Local Hero.
Het eerste uur allemaal solo-werk en geen hits als What It Is. Niet dat ik daar problemen mee had, want live kan zijn multigetalenteerde band de Keltische invloeden op hetzelfde niveau trekken als de Dire Straits-nummers. Met de combinatie Father and Son (Cal) en Hill Farmer's Blues (Ragpicker's Dream) komt de eerste Stratocaster-solo (of was het een Gibson, geen idee) en met het kraakheldere geluid weet je dat dit een geweldige avond gaat worden.
Hij varieert weinig met de setlist, zo weinig dat hij me heel erg deed denken aan die van een paar jaar terug bij zijn Privateering tour. Dat blijkt te kloppen, want van de 18 nummers die hij gisteren speelde (zo'n 2 uur en een kwartier), speelde hij er vorige keer 12. Tel daar de 4 nummers van Tracker bij op plus Sultans, vervang Piper to the End voor Theme From Local Hero en je hebt de setlist.
Enerzijds jammer, anderzijds had ik Speedway at Nazareth voor geen goud willen missen (en dat deden de mensen die naar Antwerpen en/of het tweede concert in Parijs gingen) en kreeg Telegraph Road de welverdiende staande ovatie die het verdiende. Massaal rende de geplaceerde fans naar het podium om Mark een eerbetoon te brengen.
Op zich was dat wel dom, want hij zei nog van tevoren dat een staande ovatie één encore betekende, maar geen staande ovatie twee. Het licht bleef de laatste minuten nog even uit, met een oorverdovend fluitconcert (in de goede zin) tot gevolg, maar het mocht niet baten, want het licht ging aan en de konden weer naar huis. Een geweldig concert rijker.
Nadelen? Ja, Sultans was een beetje rommelig en de setlist was niet bepaald verrassend. Tevergeefs hoop ik dat hij ooit eens met wat albumtracks uit de Dire Straits-periode komt of desnoods weer eens teruggrijpt naar Tunnel of Love, maar ach... Als je zo goed Speedway at Nazareth kan spelen. Wat een nummer, wat een geluid, wat een concert!
Oh ja, Ruth Moody, wat een schitterende combinatie is dat toch met de rustige, laid-back stem van Mark. Wherever I Go is absoluut een van zijn mooiste geschreven nummers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik denk dat ik even die gast van die GT-R ga bellen en ook 1325pk in m'n Octaviaatje ga leggen
Ja die GT-R dat was echt niet normaal. Ik vond het vooral mooi toen hij in de laatste sprint tegen de standaard GT-R moest, toen zag je pas echt dat verschil. Hij gaf de standaard GT-R een voorsprong, haalde hem vervolgens in, bleef even naast hem rijden en stoof er toen vandoor alsof de standaardversie stilstond. Ongekend!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ja die GT-R dat was echt niet normaal. Ik vond het vooral mooi toen hij in de laatste sprint tegen de standaard GT-R moest, toen zag je pas echt dat verschil. Hij gaf de standaard GT-R een voorsprong, haalde hem vervolgens in, bleef even naast hem rijden en stoof er toen vandoor alsof de standaardversie stilstond. Ongekend!
Dat was mooi ja. Die standaard was nauwelijks van z'n plaats of hij was al ingehaald
Sowieso waren die Hotlaps ook erg leuk om te zien. Het geluid dat uit die Fords GT-40 en Mustang kwam Hoewel de Carrera GT en die Brabusjes ook erg fijn klonken
Ach, we hebben in ieder geval weer wat te dromen na vandaag al ben ik terug naar huis nog aangesloten bij een rijtje Ferrari's en als die op het gas gingen verdwenen ze niet eens helemaal compleet aan de horizon, maar hield ik ze nog een soort van in zicht. Voorlopig nog niks te klagen over mijn eigen bakkie dus Al heb ik wel gewoon een 4-cilindertje, dat aantal moeten we bij m'n volgende wagen maar eens gaan opvoeren dacht ik zo. Dat geluid wat ik vandaag allemaal gehoord heb.... Daar kan het gesis en gefluit van mijn turbootje niet tegenop helaas, hoe leuk dat ook klinken kan
Dat was mooi ja. Die standaard was nauwelijks van z'n plaats of hij was al ingehaald
Sowieso waren die Hotlaps ook erg leuk om te zien. Het geluid dat uit die Fords GT-40 en Mustang kwam Hoewel de Carrera GT en die Brabusjes ook erg fijn klonken
Ach, we hebben in ieder geval weer wat te dromen na vandaag al ben ik terug naar huis nog aangesloten bij een rijtje Ferrari's en als die op het gas gingen verdwenen ze niet eens helemaal compleet aan de horizon, maar hield ik ze nog een soort van in zicht. Voorlopig nog niks te klagen over mijn eigen bakkie dus Al heb ik wel gewoon een 4-cilindertje, dat aantal moeten we bij m'n volgende wagen maar eens gaan opvoeren dacht ik zo. Dat geluid wat ik vandaag allemaal gehoord heb.... Daar kan het gesis en gefluit van mijn turbootje niet tegenop helaas, hoe leuk dat ook klinken kan
Hotlaps waren wat mij betreft de hoogtepuntjes van de dag. Ik vond dat geluid dat uit die Ford Mustang kwam inderdaad meesterlijk! Er reed ook nog een Mercedes C63 AMG rond met sportuitlaten. Ik stond ernaast toen ie hem even in de toeren jaagde, volgens mij bloeden m'n oren nog steeds
Onderweg naar Supercar Sunday toe probeerde ik even aan te haken bij 3 Lamborghini's die me inhaalden (Diablo, Murcielago en een Gallardo) maar bij pakweg 180 gaf ik de hoop op met de Toyota van m'n moeder ... Gelukkig was de weg mooi leeg (8u in de morgen) dus ik was ongeveer een minuutje of 15 sneller in Assen dan dat ik er anders over zou doen . Zo'n Octavia RS lijkt me wel een lekkere kar trouwens, die 4 cilinder turbo's zijn niet mis. Zelfde motor als in de Golf GTI toch?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Hotlaps waren wat mij betreft de hoogtepuntjes van de dag. Ik vond dat geluid dat uit die Ford Mustang kwam inderdaad meesterlijk! Er reed ook nog een Mercedes C63 AMG rond met sportuitlaten. Ik stond ernaast toen ie hem even in de toeren jaagde, volgens mij bloeden m'n oren nog steeds
Onderweg naar Supercar Sunday toe probeerde ik even aan te haken bij 3 Lamborghini's die me inhaalden (Diablo, Murcielago en een Gallardo) maar bij pakweg 180 gaf ik de hoop op met de Toyota van m'n moeder ... Gelukkig was de weg mooi leeg (8u in de morgen) dus ik was ongeveer een minuutje of 15 sneller in Assen dan dat ik er anders over zou doen . Zo'n Octavia RS lijkt me wel een lekkere kar trouwens, die 4 cilinder turbo's zijn niet mis. Zelfde motor als in de Golf GTI toch?
Ja, al komt de mijne wel uit 2002, maar toen was dat ook al zo
1.8T, volgens mij in de Golf met 150pk en bij mij standaard 180. Al zit ik zelf op 235 paardjes
Bevalt prima zo'n ding. M'n pa heeft een Octavia Greenline van net een half jaartje oud, maar ik rij veel liever in de mijne. En dat komt niet eens door het verschil in vermogen.
Hotlaps waren wat mij betreft de hoogtepuntjes van de dag. Ik vond dat geluid dat uit die Ford Mustang kwam inderdaad meesterlijk! Er reed ook nog een Mercedes C63 AMG rond met sportuitlaten. Ik stond ernaast toen ie hem even in de toeren jaagde, volgens mij bloeden m'n oren nog steeds
Onderweg naar Supercar Sunday toe probeerde ik even aan te haken bij 3 Lamborghini's die me inhaalden (Diablo, Murcielago en een Gallardo) maar bij pakweg 180 gaf ik de hoop op met de Toyota van m'n moeder ... Gelukkig was de weg mooi leeg (8u in de morgen) dus ik was ongeveer een minuutje of 15 sneller in Assen dan dat ik er anders over zou doen . Zo'n Octavia RS lijkt me wel een lekkere kar trouwens, die 4 cilinder turbo's zijn niet mis. Zelfde motor als in de Golf GTI toch?
Ja, al komt de mijne wel uit 2002, maar toen was dat ook al zo
1.8T, volgens mij in de Golf met 150pk en bij mij standaard 180. Al zit ik zelf op 235 paardjes
Bevalt prima zo'n ding. M'n pa heeft een Octavia Greenline van net een half jaartje oud, maar ik rij veel liever in de mijne. En dat komt niet eens door het verschil in vermogen.
Lekker dat vermogen! Ik snap wel dat je liever in jouw auto rijdt. Bijna alle nieuwe auto's hebben elektrische stuurbekrachtiging terwijl oudere auto's meestal nog hydraulisch bekrachtigd zijn. Dat verschil merk je echt wel! In oudere auto's heb je voor je gevoel veel meer controle en gevoel over wat je doet.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Er was een Black Series aanwezig ja, maar die had volgens mij gewoon standaard uitlaten (klonk ook vet). Ik heb het over een 'normale' zwarte sedan met sportuitlaten eronder. Die viel echt wel op tussen de andere auto's qua geluid!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Er was een Black Series aanwezig ja, maar die had volgens mij gewoon standaard uitlaten (klonk ook vet). Ik heb het over een 'normale' zwarte sedan met sportuitlaten eronder. Die viel echt wel op tussen de andere auto's qua geluid!
Een E klasse? Dat waren 2 Brabussen 850pk hebben die schatjes.
Een E klasse? Dat waren 2 Brabussen 850pk hebben die schatjes.
Ja en ze klonken ook zeer goed! Die E-Klasse Brabus was echt heel dik! De C63 waar ik het over had was echter geen Black Series en ook geen brabus, maar gewoon een normale met een dikke uitlaat .
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Moest ik vandaag een Mercedes E klasse ophalen, start die niet.. Veel op en neer bellen naar AR en komt er na een uurtje ineens iemand dood leuk aanzetten om te melden dat het licht het hele weekend heeft aangestaan.. Jammer genoeg was alles al geregeld en kon ik weer zu hause
Ik heb het weer iets te laat gemaakt met studeren... Morgen moet ik eerst een Peugeot 5008 ophalen om vervolgens 70 km mee te kachelen naar Houten. Mag hem ook nog lekker voltanken dus het is weer feest...
Daarna begint de pret: 210 km in een Audi A4 naar Groningen! Heb er zin an.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op maandag 8 juni 2015 20:50 schreef Nucleass het volgende: Moest ik vandaag een Mercedes E klasse ophalen, start die niet.. Veel op en neer bellen naar AR en komt er na een uurtje ineens iemand dood leuk aanzetten om te melden dat het licht het hele weekend heeft aangestaan.. Jammer genoeg was alles al geregeld en kon ik weer zu hause
Jammer, heerlijke auto zo'n E!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op maandag 8 juni 2015 20:50 schreef Nucleass het volgende: Moest ik vandaag een Mercedes E klasse ophalen, start die niet.. Veel op en neer bellen naar AR en komt er na een uurtje ineens iemand dood leuk aanzetten om te melden dat het licht het hele weekend heeft aangestaan.. Jammer genoeg was alles al geregeld en kon ik weer zu hause
Dat dat tegenwoordig niet automatisch uitgaat op zo'n e klasse