abonnement Unibet Coolblue
pi_152860180
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en nu Nori inmiddels 3 is, is het daar eindelijk tijd voor.

In dit topic wil ik de voorbereidingen en straks de -hopelijke- dracht, bevalling en het opgroeien van de puppy's bijhouden voor wie dat leuk vindt :)

In het eerste topic is alle informatie te vinden over Nori en de reu die we hebben uitgezocht; Bowie:


Ook staat in het eerste topic vrij uitgebreid beschreven wat er zoal vooraf gaat aan het plannen van een nestje pups en waar je allemaal rekening mee moet houden.

In september 2014 is Nori gedekt door Bowie maar helaas leeg gebleven. Inmiddels is ze in maart 2015 weer opnieuw loops geworden en weer opnieuw gedekt, en het tweede topic konden we afsluiten met goed nieuws: ze is deze keer drachtig!

Hier onder de echo van 17-4-15 met daarop (volgens de dierenarts althans :+ ) een embryo; dat zou die donkere vlek links van het midden moeten zijn.


We hebben ook een website met (nog) meer informatie, mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je even een PM of DM sturen en krijg je de link :)

In het vierde topic werden de pups geboren! Het werden maar liefst 8 lieve, mollige, gezonde Labradorpuppy's.



Inmiddels zijn ze een paar dagen oud en doen het heel goed. Hopelijk blijft dat zo, en kan ik ook dit topic volspammen met puppypraat en schattige foto's O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:04:38 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_152860255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:49 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mensen mogen ze zelf best Fikkie, Loebas of Whiskey noemen hoor, geen probleem. Dat is zelfs de bedoeling :) Maar op de stamboom hoort een officiële naam, en dat is vaak iets aparter/bijzonderder. Alleen dus niet zo geschikt om te roepen in het bos :P
Hahaha nee niet echt geschikt nee :D

Nori is echt een prachtige hond trouwens O+
pi_152860571
Vanwege de dringende behoefte aan meer foto's, bij deze de geplande portretjes (ik ben niet zo'n geweldige fotograaf en de puppy's zijn niet zulke makkelijke fotomodellen, dus alvast excuses :+ )

Eerst de reutjes:

Zwart


Groen


Blauw


Wit


En dit zijn de teefjes:

Paars


Oranje


Lichtblauw


Lichtroze


Best goed gelukte puppen, dacht ik :)

Oh, en nog een bonusfoto van puppy Wit, omdat hij er zo schattig bij lag O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:20:28 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152860777
O+ O+ O+ O+ O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152860954
Die neusjes van de bruine pups vind ik voornamelijk heel erg schattig O+
Sowieso zijn ze zo klein echt te poepig voor woorden, maar nie neusjes!! :@
compact en kleverig.
pi_152862234
Scheetjes :)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:11:47 #7
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_152862268
Dat tongetje bij lichtroze, smelt O+
pi_152862309
ik smelt hier echt weg zeg! :-) zooo lief!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_152863086
Zeg ehm... :@ t lijkt op de foto's wel of je 3 bruine teefjes hebt en 1 zwarte ipv 2 om 2? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_152863318
Leuke foto's. Ongelooflijk knuffelbaar. O+
Professioneel gifmenger.
pi_152863474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:42 schreef tombolafan het volgende:
Zeg ehm... :@ t lijkt op de foto's wel of je 3 bruine teefjes hebt en 1 zwarte ipv 2 om 2? :o
Ja, dat zei mijn man ook al... Maar Paars is echt zwart hoor :P De belichting is een beetje lastig, zeker met die zwarte pupjes en met een rode lamp op de achtergrond.

Net weer gewogen en alles verschoond (we worden er wel sneller mee inmiddels) en de eerste pup (Oranje) is al over de 600 gram inmiddels :o Lichtblauw is ook al 30 gram aangekomen vergeleken met vanochtend, nog 20 gram en ze is over de 500. Alleen Groen is 'maar' 8 gram gegroeid vandaag, maar in 24 uur alsnog ruim 50 gram dus ik vind het wel prima :) En ze zijn inmiddels zelfs groot genoeg voor hun hippe kleurcoderings-halsbandjes 8-)

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152863624
Het kan hoor. Juno is er ook een van een zwarte mam en bruine pap. Is een zwart labje maar in de zon heeft ze een bruine gloed.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152863633
Krijgen de onderste puppies het niet benauwd met drinken als de andere erop liggen?
Professioneel gifmenger.
pi_152863749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Vanwege de dringende behoefte aan meer foto's, bij deze de geplande portretjes (ik ben niet zo'n geweldige fotograaf en de puppy's zijn niet zulke makkelijke fotomodellen, dus alvast excuses :+ )

Eerst de reutjes:

Zwart
[ link | afbeelding ]

Groen
[ link | afbeelding ]

Blauw
[ link | afbeelding ]

Wit
[ link | afbeelding ]

En dit zijn de teefjes:

Paars
[ link | afbeelding ]

Oranje
[ link | afbeelding ]

Lichtblauw
[ link | afbeelding ]

Lichtroze
[ link | afbeelding ]

Best goed gelukte puppen, dacht ik :)

Oh, en nog een bonusfoto van puppy Wit, omdat hij er zo schattig bij lag O+
[ link | afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+

Ik kan me nog goed herinneren toe we onze vorige hond (een stamboom labrador reu) gingen uitzoeken bij de fokker, een heel nest met piepkleine lieve puppies en dat was in 1991 (in 2004 in mijn armen overleden, rust zacht Max :'( ).
En dat we 8 jaar terug de hond van mijn ouders (Border Collie) gingen uitzoeken, allemaal van die zwartwitte bolletjes op een rij met hun pootjes op de rand van de mand O+

Mijn eigen hond (labrador/rottweiler teefje van bijna 10 O+ ) heb ik op een leeftijd van 3 maanden oud uit het asiel gehaald. Die was al een stuk groter, maar ook dat staat me nog heel goed bij.

Puppies O+
Grote lobbesen O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:11:59 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152864058
Ja hoi. Stop eens! Ik smelt!!!!!!!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152864181
Wat ontzettend schattig, vooral dat tongetje van roze O+
  roze vrijdag 22 mei 2015 @ 20:17:38 #17
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_152864200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:20 schreef deedeetee het volgende:
O+ O+ O+ O+ O+
Your beauty never ever scared me.
pi_152864316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:57 schreef Buurpoes het volgende:
Krijgen de onderste puppies het niet benauwd met drinken als de andere erop liggen?
Dat zou je wel denken, maar het gaat prima gelukkig :) Ze liggen meestal ook geen uren zo, hooguit 5 minuutjes. Dat scheelt denk ik wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het kan hoor. Juno is er ook een van een zwarte mam en bruine pap. Is een zwart labje maar in de zon heeft ze een bruine gloed.
Het recessieve b-gen (bruin) zie je niet aan de buitenkant normaal gesproken; meestal is een bruine gloed te wijten aan de ondervacht die doorschijnt, voeding, kleurverandering door de zon, of het feit dat de hond aan het verharen is ;) Bij Paars lijkt het ook alleen maar zo door de belichting :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:53:26 #19
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152867468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Zelf neig ik naar de pups zelf uit laten proberen, gewoon wat neerzetten en kijken of ze er aan toe zijn. Ik vind het niet zo'n fijn idee om ze voer in hun bekje te gaan stoppen en zo. Ik heb het idee dat ze, als ze niet uit zichzelf gaan proeven, er nog niet 'klaar' voor zijn en je dat niet moet forceren.
Ik zou gewoon voeren waar je zich lekker bij voelt. Salmonella verhaal is puur theoretisch, maar moet eerlijk zeggen bacteriologisch onderzoek bij zieke pups/honden met diarree gebeurd in een eerstelijnse praktijk bijna niet. Het duurt meestal een week of meer voordat je daar uitslag op krijgt en kost uiteraard geld. Geen idee dus of het voorkomt en hoe vaak. Enige wat ik weet dat onderzoekers in Utrecht vorig jaar diverse soorten KVV getest hebben op schadelijke bacterien en vervolgens de ontlasting van de honden die het aten hebben onderzocht. En dat zat nog bordevol Salmonella ;) Dus de darmen van een gezonde hond zou het gewoon passeren, maar het is meer dat mensen met kleine kinderen, chemotherapie patienten, zwangere vrouwen ed die hun hond KVV voeren moeten opletten. Maar dat is ook de kwestie van simpele hygiene. Goed handen wassen, snijplanken wassen enz.

En voer proppen in de bekjes van pups is meestal niet nodig. Zeker niet bij Labradors. :+ Die zullen wel snel genoeg achterkomen dat hun mams iets lekkers staat te vreten en zullen vast en zeker dat ook wel lusten.

Schattige foto's en zij groeien snel!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:55:46 #20
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152867575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:22 schreef Miss_Isis het volgende:
bruine gloed te wijten aan de ondervacht die doorschijnt, voeding,
Tyrosine tekort :Y
quote:
kleurverandering door de zon, of het feit dat de hond aan het verharen is
pi_152867611
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:22 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dat zou je wel denken, maar het gaat prima gelukkig :) Ze liggen meestal ook geen uren zo, hooguit 5 minuutjes. Dat scheelt denk ik wel.

[..]

Het recessieve b-gen (bruin) zie je niet aan de buitenkant normaal gesproken; meestal is een bruine gloed te wijten aan de ondervacht die doorschijnt, voeding, kleurverandering door de zon, of het feit dat de hond aan het verharen is ;) Bij Paars lijkt het ook alleen maar zo door de belichting :)
Oh naja kan best is al vanaf het begin zo. Dus dan misschien de ondervacht ofzo :). Het heeft wel wat. Is geen raar mengelmoesje iig heeft gewoon een stamboom :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152867994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Ik zou gewoon voeren waar je zich lekker bij voelt. Salmonella verhaal is puur theoretisch, maar moet eerlijk zeggen bacteriologisch onderzoek bij zieke pups/honden met diarree gebeurd in een eerstelijnse praktijk bijna niet. Het duurt meestal een week of meer voordat je daar uitslag op krijgt en kost uiteraard geld. Geen idee dus of het voorkomt en hoe vaak. Enige wat ik weet dat onderzoekers in Utrecht vorig jaar diverse soorten KVV getest hebben op schadelijke bacterien en vervolgens de ontlasting van de honden die het aten hebben onderzocht. En dat zat nog bordevol Salmonella ;)
Maar, waren die honden dan ook ziek? Of zat er gewoon salmonella in hun ontlasting zonder dat ze daar zelf ziek van waren (kan dat überhaupt?)? Of waren ze er allemaal van aan de diarree gegaan of zo..?

quote:
Dus de darmen van een gezonde hond zou het gewoon passeren, maar het is meer dat mensen met kleine kinderen, chemotherapie patienten, zwangere vrouwen ed die hun hond KVV voeren moeten opletten. Maar dat is ook de kwestie van simpele hygiene. Goed handen wassen, snijplanken wassen enz.
Ja, nou ja zelf heb ik eigenlijk het (misschien niet geheel goed gefundeerde) idee dat een klein beetje bacteriën af en toe wel normaal is, en niet zoveel kwaad kunnen :@ Ik bedoel, bij chemo en zo is het anders natuurlijk, maar je moet als normaal, gezond mens nog al een redelijke lading binnen krijgen om echt ziek te worden. Zolang je geen rauwe kip gaat afkluiven of de hond gaat tongen net nadat ze gegeten heeft loop je volgens mij niet zoveel risico :P

quote:
En voer proppen in de bekjes van pups is meestal niet nodig. Zeker niet bij Labradors. :+ Die zullen wel snel genoeg achterkomen dat hun mams iets lekkers staat te vreten en zullen vast en zeker dat ook wel lusten.
Nee, dat zou je denken he :+ Maar de eigenaresse van B deed dat dus bij pupjes van 2 weken. Dan moet je nog wel in de bekjes stoppen omdat ze het anders gewoon niet snappen, denk ik... Ik bedoel, ze kunnen dan toch nog amper lopen. Dat lijkt me nog geen geschikte leeftijd om te beginnen aan vast voedsel.

quote:
Schattige foto's en zij groeien snel!
Ja hè O+

We hebben echt geluk met hoe goed het gaat tot nu toe!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152868136
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh naja kan best is al vanaf het begin zo. Dus dan misschien de ondervacht ofzo :). Het heeft wel wat. Is geen raar mengelmoesje iig heeft gewoon een stamboom :)
Je hoort het wel vaker :Y Vroeger zeiden ze dan inderdaad dat dat was omdat ze bruin droegen, tegenwoordig lijkt dat een fabeltje te zijn en lijken andere verklaringen aannemelijker. Maar ik zal het de kleurverervings- en vachtgoeroe wel eens vragen die de laatste les van de fokkerscursus (waar ik komende dinsdag ein-de-lijk naar toe mag als alles goed gaat!) gaat geven. Ben benieuwd wat zij er van zegt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152869352
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:05 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Maar, waren die honden dan ook ziek? Of zat er gewoon salmonella in hun ontlasting zonder dat ze daar zelf ziek van waren (kan dat überhaupt?)? Of waren ze er allemaal van aan de diarree gegaan of zo..?
Wat DDA volgens mij bedoelt is dat het voor een gezonde hond niet uitmaakt, daar heeft salmonella weinig kans. Omdat dat zo is wordt er bij KVV ook niet zo op gelet (en zit het er dus ook vaak in) waardoor het voor bijvoorbeeld puppies gevaarlijk is, of voor kleine kinderen (als je hun eten klaarmaakt na de KVV aan te raken zonder je handen goed te wassen).
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_152870778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Je hoort het wel vaker :Y Vroeger zeiden ze dan inderdaad dat dat was omdat ze bruin droegen, tegenwoordig lijkt dat een fabeltje te zijn en lijken andere verklaringen aannemelijker. Maar ik zal het de kleurverervings- en vachtgoeroe wel eens vragen die de laatste les van de fokkerscursus (waar ik komende dinsdag ein-de-lijk naar toe mag als alles goed gaat!) gaat geven. Ben benieuwd wat zij er van zegt :)
Ik ben ook wel benieuwd. Want Hera (andere zwarte) was echt zwart en Juno heeft er duidelijk bruin in zitten. Maar ondervacht is ook aannemelijk. Ga volgende maand naar de puppy terug kom dag Zal is kijken of broers en zussen het ook hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:20:40 #26
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152873725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:05 schreef Miss_Isis het volgende:
Maar, waren die honden dan ook ziek? Of zat er gewoon salmonella in hun ontlasting zonder dat ze daar zelf ziek van waren (kan dat überhaupt?)? Of waren ze er allemaal van aan de diarree gegaan of zo..?

Nee hoor, dat waren dus allemaal gezonde honden. Een gezonde hond met gezonde darmflora kan in het algemeen wel tegen een beetje Salmonella hoor. En inderdaad, een beetje slechte bacterien is misschien niet zo slecht voor onze immuunsysteem. Daar is de hygiene-hypothese op gebaseerd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:34:02 #27
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152873920
Och wat zijn ze cute <3
Kees is ook zwart ( nja tricolour maar wel met overwegend zwart dus ) en dat lijkt soms ook inene gewoon bruin, maar het is echt zwart, zwart is tricky :D
En Sjon en Billy en de meeste pups die ik ken zijn gespeend met kvv ook ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152880638
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:41 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Wat DDA volgens mij bedoelt is dat het voor een gezonde hond niet uitmaakt, daar heeft salmonella weinig kans. Omdat dat zo is wordt er bij KVV ook niet zo op gelet (en zit het er dus ook vaak in) waardoor het voor bijvoorbeeld puppies gevaarlijk is, of voor kleine kinderen (als je hun eten klaarmaakt na de KVV aan te raken zonder je handen goed te wassen).
Wat ik er uit begreep was dat KVV bacteriën bevat, maar dat gezonde honden daar dus inderdaad kennelijk geen last van hebben. Of puppy's er wel last van zouden kunnen hebben/krijgen is voor zover ik begreep niet onderzocht. Dat de bacteriën zoals die ook voorkomen in KVV voor kleine kinderen of mensen met chemo oid gevaarlijk zou kunnen zijn begreep ik ook. Maar goed, als je plofkipfilet klaar maakt loop je volgens mij bijna net zo veel risico :P

Gewoon af en toe je handen wassen en niet met de hond tongen en het valt volgens mij allemaal nog wel mee, qua risico's :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Nee hoor, dat waren dus allemaal gezonde honden. Een gezonde hond met gezonde darmflora kan in het algemeen wel tegen een beetje Salmonella hoor. En inderdaad, een beetje slechte bacterien is misschien niet zo slecht voor onze immuunsysteem. Daar is de hygiene-hypothese op gebaseerd ;)
Ok, dan begreep ik het dus toch goed :Y En ik ben persoonlijk niet zo bang voor een beetje bacteriën hier of daar, geeft je immuunsysteem wat te doen. Anders gaat het zich ook maar vervelen en krijg je hooikoorts en zo :+

Maar mocht je iets horen/weten/lezen over puppy's die op KVV gespeend worden en daar ziek van worden, dan ben ik erg benieuwd. Want dat heb ik dus nog niet eerder gehoord, alleen juichverhalen van hoe goed pups het er op doen. Dus ik ben wel benieuwd naar of het toch gevaarlijk zou kunnen zijn voor (normale, gezonde) pups of dat dat slechts theoretisch is ivm de in KVV aanwezige bacteriën.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hou ik het wel bij foto's posten, ik wil geen kidpupnap taferelen :{w
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152881507
Ondertussen hebben we nog steeds 8 mollige, tevreden puppy's in de werpkist, en een redelijk tevreden mamahond er bij.

Nori went steeds meer en doet het goed (ook lichamelijk, vanochtend was haar temp 38,6 en ze heeft tot nu toe vandaag ruim 1,1 kilo voer gegeten); ze is soms nog wat onrustig (dan loopt ze steeds naar buiten om daar rond te kijken, te graven, of onder/achter struiken langs te lopen/kruipen) maar piepen doet ze amper meer en het grootste deel van de tijd ligt ze in de buurt van of bij de pups. Als ze de pups hoort piepen gaat ze er ook meteen bij om ze te laten drinken of verzorgen. Schoonhouden is nog niet echt haar forte, dus ik veeg regelmatig overdag tussendoor poepjes weg en 's ochtends en 's avonds verschonen we de hele werpkist. Dat zal helaas alleen nog maar erger worden straks als ze groter zijn en meer gaan poepen en plassen (en rondlopen), vrees ik :')

De pups zijn afgelopen nacht alweer enorm gegroeid, allemaal behalve de kleinste zijn ze nu boven de 600 gram; de kleinste weegt 521 en de grootste 651. Nog even en ze passen niet eens meer in de plastic bak waar ik ze in weeg... Het eerste bezoek voor de pups staat inmiddels ook gepland, op zaterdag 6, zondag 7 en maandag 8 juni komen de mensen die een pup kopen voor het eerst kijken en puppyknuffelen. Het zijn 3 gezinnen en 4 stellen die op bezoek gaan komen, dus dat wordt een druk weekend.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152881631
Nog een vraag van een n00b: laat je Nori nu nog uit? Zou dáár haar onrust ook niet vandaan kunnen komen? Hetzij dat ze minder beweging krijgt, hetzij dat ze haar puppies mist als ze zelf even een luchtje schept?
Professioneel gifmenger.
pi_152882166
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef Buurpoes het volgende:
Nog een vraag van een n00b: laat je Nori nu nog uit? Zou dáár haar onrust ook niet vandaan kunnen komen? Hetzij dat ze minder beweging krijgt, hetzij dat ze haar puppies mist als ze zelf even een luchtje schept?
We laten haar niet echt uit, soms als ze dat graag wil even de straat op en af. Verder loopt ze gewoon zelf naar buiten hier om ons huis als ze daar zin in heeft (de deur heeft een hondenluikje en staat overdag altijd open). Normaal gaan we op zondag altijd met de honden in de auto en dan een eind echt wandelen in een losloopbos of ander uitlaat gebied, maar dat hebben we de laatste weken niet gedaan (en gaan we de komende weken ook nog niet doen) ivm de andere honden (met mogelijke virusjes e.d.) daar en nu omdat we dan te lang bij de pups weg zouden zijn.

Ze krijgt dus nu wel iets minder beweging dan anders, maar niet heel veel minder (al traint ze ook niet meer, maar dat is al sinds de dekking). De pups missen is het denk ik niet, omdat ze dus zelf kan kiezen wanneer en hoe lang ze naar buiten gaat.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152886298
Even voor de dagelijkse dosis vitamine P(uppy):









O+ O+ O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152886378
Owww die buikkies *smelt* O+
pi_152886406
Oh, die tweede...total loss na t eten 😍
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 23 mei 2015 @ 18:18:09 #35
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152886465
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:10 schreef Miss_Isis het volgende:
Even voor de dagelijkse dosis vitamine P(uppy):

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

O+ O+ O+
OMFG. Stop hiermee :o Ik begin spontaan te lekken uit mijn tieten :')

Die blauwe aan de tiet O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152886594
Lief he O+

Ik kan er ook gerust wel een uur naast zitten en kijken hoe schattig ze liggen te slapen/drinken/mopperen/poepen :D :')

En dan eentje vastpakken en als-tie in je handen slaapt kusjes geven op zo'n gerimpeld puppysnuitje... O+ /crazy doglady modus :@

In ander nieuws... mijn man is druk bezig (geweest) met de puppycam. Inmiddels is het een vriend van hem gelukt om als gast in te loggen via zijn smartphone, en hij kon de puppy's zien maar de camera niet bewegen, dus top. Maar op de PC lukt het schijnbaar nog altijd niet. Dus de puppycam is nog even under construction :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 18:29:47 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152886680
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:24 schreef Miss_Isis het volgende:
Lief he O+

Ik kan er ook gerust wel een uur naast zitten en kijken hoe schattig ze liggen te slapen/drinken/mopperen/poepen :D :')

En dan eentje vastpakken en als-tie in je handen slaapt kusjes geven op zo'n gerimpeld puppysnuitje... O+ /crazy doglady modus :@
Zo herkenbaar _O- Dat heb ik bij Link nog steeds. Dat ik veel verliefd op zijn overbeet bekkie telkens kusjes geef _O-

quote:
In ander nieuws... mijn man is druk bezig (geweest) met de puppycam. Inmiddels is het een vriend van hem gelukt om als gast in te loggen via zijn smartphone, en hij kon de puppy's zien maar de camera niet bewegen, dus top. Maar op de PC lukt het schijnbaar nog altijd niet. Dus de puppycam is nog even under construction :+
Duurt lang :( :'( :P

Gods alle jezus, nu wil ik ook weer een pupje O+ Kleine schijtende knuffeltjes. O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152886828
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zo herkenbaar _O- Dat heb ik bij Link nog steeds. Dat ik veel verliefd op zijn overbeet bekkie telkens kusjes geef _O-

[..]

Duurt lang :( :'( :P

Gods alle jezus, nu wil ik ook weer een pupje O+ Kleine schijtende knuffeltjes. O+
Kom maar een keer mee kijken met je zus, kun je ze alle 8 even knuffelen ;)

Oh, en als je nog op zoek bent.. 31 mei is de NLV-dag. Da's met jachtdiploma-dag waar honden jagen, en show waar ook een aantal werkhonden voor ingeschreven zijn. Dus gelegenheid om kennis te maken met honden en fokkers :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:51:33 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152890165
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:36 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Kom maar een keer mee kijken met je zus, kun je ze alle 8 even knuffelen ;)

Oh, en als je nog op zoek bent.. 31 mei is de NLV-dag. Da's met jachtdiploma-dag waar honden jagen, en show waar ook een aantal werkhonden voor ingeschreven zijn. Dus gelegenheid om kennis te maken met honden en fokkers :)
Ja ik zat te kijken maar jouw huis is 2u en 12 min rijden _O-

Ik heb besloten dat ik er 1 vd waterlandspolder wil. Van James :Y) vader van Link. :Y O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152890416
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja ik zat te kijken maar jouw huis is 2u en 12 min rijden _O-

Ik heb besloten dat ik er 1 vd waterlandspolder wil. Van James :Y) vader van Link. :Y O+
Halfbroertje van Link dus? Leuk :)

En ja, 't is een eindje weg. Maar tja, wel 8 puppy's om te knuffelen he O+ Anders maak je er een weekendje weg van, Twente is mooi hoor ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 24 mei 2015 @ 11:37:08 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152911009
Oooooh, die zwarte-met-dat-oranje-bandje O+ O+

Is er nu al een klein verschil in karakter te zien? Kan me zo voorstellen dat de brutaalste het meeste voordringt ofzo? Eentje die het meest ligt te slapen? Of is daar nu nog he-le-maal niks van te zeggen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 24 mei 2015 @ 12:05:53 #42
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152911585
Oh woefkes. Ze zijn echt zo schetig.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152926093
Vandaag hebben we overdag de lamp uit gehad om eens te kijken hoe dat ging. Het leek prima te gaan, maar na wegen vanavond bleek dat ze toch iets minder aan waren gekomen dan voorgaande keren (2 waren er zelfs helemaal niet aangekomen maar een klein beetje afgevallen). De lamp gaat toch maar even weer aan dus, in ieder geval vanavond (aangezien dan ook de temperatuur in de kamer verder omlaag gaat).

En nog maar wat plaatjes, gewoon omdat het kan O+

Wit


Groen


Lichtblauw


Zwart


Oranje


Lichtroze


Donkerblauw


Paars


Ze waren allemaal knock out vanochtend; ze hadden eerst gedronken, toen heb ik ze al slapend verzameld, gauw de kist verschoond, en daarna de pups schoongepoetst, foto gemaakt en gewogen. Daarna konden ze weer terug aan de tap en verder slapen, terwijl ik verder kon met stofzuigen en dweilen. Het leven is mooi als je een puppy bent O+

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152926932
O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_152927058
Went Nori al aan de dagelijkse poets- en weegsessie?
Professioneel gifmenger.
pi_152927726
Die minipootjes O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152927799
Zo lief!! *;
pi_152929514
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:56 schreef Buurpoes het volgende:
Went Nori al aan de dagelijkse poets- en weegsessie?
Ja, dat doen we 2x per dag en Nori vindt het inmiddels wel best. Als ze erg piepen wordt ze wel een beetje zenuwachtig, maar ik ga ze meestal pas wegen als ze eerst hebben gedronken en rustig willen gaan slapen. Weinig risico op gepiep dan :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152929540
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:59 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, dat doen we 2x per dag en Nori vindt het inmiddels wel best. Als ze erg piepen wordt ze wel een beetje zenuwachtig, maar ik ga ze meestal pas wegen als ze eerst hebben gedronken en rustig willen gaan slapen. Weinig risico op gepiep dan :)
Haha, KO op de weegschaal! :D
Professioneel gifmenger.
pi_152942739
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 11:37 schreef LadyS het volgende:
Oooooh, die zwarte-met-dat-oranje-bandje O+ O+

Is er nu al een klein verschil in karakter te zien? Kan me zo voorstellen dat de brutaalste het meeste voordringt ofzo? Eentje die het meest ligt te slapen? Of is daar nu nog he-le-maal niks van te zeggen?
Verschil in karakter vind ik wel heel moeilijk te zeggen. Het valt me wel op dat bv puppy Wit soms erg fanatiek kan drinken en piepen, en puppy Zwart komt heel relaxed over (slaapt veel, vrij rustig). Maar of dat een echt verschil in karakter is, geen idee. Ze lijken qua gedrag gewoon nog heel erg op elkaar, er zijn nog weinig verschillen te ontdekken. Als ze straks gaan rondlopen en spelen wordt dat wel anders verwacht ik :)

En, even een update, de Puppycam doet het! *O*

Hij is hier te vinden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het beeld is niet helemaal live, er zit een halve minuut vertraging in of zo, en de tijdsaanduiding loopt een uur achter. Maar verder werkt het! :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152943551
Puupiecam O+
pi_152943557
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:00 schreef Miss_Isis het volgende:

En, even een update, de Puppycam doet het! *O*

Super leuk die cam, helemaal wanneer ze straks wat groter zijn natuurlijk!!
(hoewel Nori zich op het moment dat ik inschakelde zichzelf heel oncharmant lag te wassen :') )
  maandag 25 mei 2015 @ 13:33:28 #53
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152943561
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:00 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Verschil in karakter vind ik wel heel moeilijk te zeggen. Het valt me wel op dat bv puppy Wit soms erg fanatiek kan drinken en piepen, en puppy Zwart komt heel relaxed over (slaapt veel, vrij rustig). Maar of dat een echt verschil in karakter is, geen idee. Ze lijken qua gedrag gewoon nog heel erg op elkaar, er zijn nog weinig verschillen te ontdekken. Als ze straks gaan rondlopen en spelen wordt dat wel anders verwacht ik :)
Ben benieuwd dan of je dit verschil blijft zien bij de pups!

quote:
En, even een update, de Puppycam doet het! *O*


Het beeld is niet helemaal live, er zit een halve minuut vertraging in of zo, en de tijdsaanduiding loopt een uur achter. Maar verder werkt het! :P
Pupcam *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door LadyS op 25-05-2015 13:44:45 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 25 mei 2015 @ 13:40:46 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152943742
Pup Wit krijgt een grondige wasbeurt van Nori :D Hij wordt helemaal ondersteboven door de kist geschoven O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152943831
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:33 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ben benieuwd dan of je dit verschil blijft zien bij de pups!

[..]

Pupcam *O*
Ja, ik ben ook benieuwd. Maar ik probeer het ook een beetje open te houden voor mezelf, als ik nu de pups al ga indelen van 'die pittige' en 'die slaapkop' dan loop ik het risico dat ik er straks niet meer helemaal objectief (voor zover dat al mogelijk is) naar kan kijken. Dus ik stel mijn oordeel over karakters nog even uit. Qua uiterlijk heb ik ook al bepaalde voorkeuren/verwachtingen, en daar moet ik ook m'n best voor doen om dat een beetje objectiever te bekijken en alle opties open te houden.

Ik zie dat de spoiler in jouw quote het niet meer goed doet, zou je de link weg misschien weg willen halen? Anonimiteit is inmiddels ver te zoeken, maar toch :P

Beeldkwaliteit is trouwens een beetje ruk zie ik, op mijn telefoon is het veel scherper. Maar dat komt volgens mijn man omdat we hier in achtergebleven gebied wonen waar het internet nog per postduif moet zo'n beetje. Daarom kan alleen de laagste resolutie ge-upload worden. Ofzo :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 25 mei 2015 @ 13:48:49 #56
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152943961
Ja, is ook wel weer wat voor te zeggen, inderdaad. Anders blijf je de pittige alleen maar als de pittige zien, terwijl die helemaal bij gedraaid naar wat anders.

sorry, had het niet gezien, :@ ben meestal erg voorzichtig met dat soort dingen, maar de link is weg hoor!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152944055
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:48 schreef LadyS het volgende:
Ja, is ook wel weer wat voor te zeggen, inderdaad. Anders blijf je de pittige alleen maar als de pittige zien, terwijl die helemaal bij gedraaid naar wat anders.

sorry, had het niet gezien, :@ ben meestal erg voorzichtig met dat soort dingen, maar de link is weg hoor!
Precies, als het karakter dan inmiddels heel anders lijkt zie ik dat misschien niet meer voldoende :Y

En thanks! ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 25 mei 2015 @ 14:53:25 #58
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152945734
Ahhhh die foto's O+ en de puppycam O+ wat een leukerds.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:03:28 #59
443787 VisNochVlees
zwemmen als een bootwerker
pi_152948919
Harstikke leuk!
  maandag 25 mei 2015 @ 18:26:10 #60
386633 Adnap
I love Life !
pi_152951415
Die puppy camera is tof en ze zijn zo lief *gelukkig allemaal al vergeven*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_152952145
Puppycam O+
pi_152953679
Hihihi... live werpkist verschoonactie :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152953799
ja dat zag ik net ook, ik ga vanavond geen tv kijken, dit is veel leuker!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_152953956
Ik zag Isis tenen *O* En die zwarte pup heeft er al een aardig tempo in! O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152954125
Oohhhhh puppies kijken!! *O* *O* *O* .
Duvel & Niels
  maandag 25 mei 2015 @ 20:01:43 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152954257
Ha! Pupsels
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152954659
Nori staat voor de camera. Weg uitzicht op puppies. :{
Duvel & Niels
  maandag 25 mei 2015 @ 20:16:03 #68
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152954706
Haha aww, die dikke op zn rug te spartelen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152954814
En zo brengen wij onze maandagavond door _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152954911
Het lijkt net alsof ze allemaal de hik hebben :').
pi_152954945
Volgens mij is er eentje een tepel aan het zoeken bij de aap :D.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:23:42 #72
386633 Adnap
I love Life !
pi_152967154
Is de cam verschoven ? ik zie nu iets wits en een stukje van de puppsel en Nori
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_152968456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:23 schreef Adnap het volgende:
Is de cam verschoven ? ik zie nu iets wits en een stukje van de puppsel en Nori
Zou weer goed moeten staan nu. Hij begon spontaan te draaien toen ik de kist aan het verschonen was, heb hem daarnet weer goed ingesteld :)

Kan iedereen vandaag weer onbeperkt genieten van Puppy TV :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:11:55 #74
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152974053
Puppycam }:|

Alsof de foto's al niet veel te veel afleiding gaven :N :+
pi_152974164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Zou weer goed moeten staan nu. Hij begon spontaan te draaien toen ik de kist aan het verschonen was, heb hem daarnet weer goed ingesteld :)

Kan iedereen vandaag weer onbeperkt genieten van Puppy TV :+
*O*
ik moet aan het werk }:|
Professioneel gifmenger.
pi_152974738
Oh kijk dan hoe ze aan het aanvallen zijn op die tepel! O+ O+ O+ O+
pi_152975204
Awww, die blauwe is echt op ontdekkingsreis. Die gaat die hele bak door :D
pi_152977630
Oh, ik kan helaas(*) alleen op kantoor de puppycam zien..

* helaas voor de baas :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_152978082
Ze zijn lekker aan het slobberen :D
pi_152978565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:55 schreef Lingue het volgende:
Awww, die blauwe is echt op ontdekkingsreis. Die gaat die hele bak door :D
Klopt, dat doet-ie soms, en dan piept hij er best hard bij. Sowieso maakt hij best vaak/veel geluid en beweegt hij redelijk veel, vergeleken met z'n broertjes en zusjes.

Nori lag er net zo relaxed bij, helemaal op haar rug terwijl de pups aan het drinken waren. Heb een screenshot gemaakt op m'n telefoon omdat ze er zo grappig bij lag :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:20:53 #81
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_152978590
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Klopt, dat doet-ie soms, en dan piept hij er best hard bij. Sowieso maakt hij best vaak/veel geluid en beweegt hij redelijk veel, vergeleken met z'n broertjes en zusjes.

Nori lag er net zo relaxed bij, helemaal op haar rug terwijl de pups aan het drinken waren. Heb een screenshot gemaakt op m'n telefoon omdat ze er zo grappig bij lag :D
Ja, het was echt "Come on kids, the bar is ooooopen!"
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:25:55 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152978810
Ohhh. ik heb alles gemist :D
Ik schakel net in.
Gaat Nori nou gewoon boven op Lichtroze (als ik het goed zag) zitten :o :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152980763
Echt ik kan hier bijna de hele dag naar kijken :D
Staat op het tweede scherm open als ik achter de pc zit. Het nuttige met het aangename combineren zeg maar :+

Zie nu van die schattige stuiptrekkingen bij die puppies. Vast hele spannende dromen hebben ze nu.
pi_152980933
:D

Prettig te weten dat ik niet de enige malloot ben die gerust een uur naar al die wurmpjes kan zitten kijken :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152981203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:21 schreef Miss_Isis het volgende:
:D

Prettig te weten dat ik niet de enige malloot ben die gerust een uur naar al die wurmpjes kan zitten kijken :+
LOL. Nee joh, men is gek als ze dat de hele dag niet zouden doen als ze wel de mogelijkheid zouden hebben ;).

Kijk nou hoe schattig! Daar kun je toch niet omheen. Het is dat ik niet permanent een hond zou willen, maar zou best een leasehond af en toe willen als poes het goed vindt. Vooral met het mooie weer, lekker (verplicht) lange wandelingen maken enzo. Lijkt mij geweldig!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:32:21 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152981265
Hahaha, die lichtblauwe :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:35:49 #87
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152981353
Er zit er nu eentje onder die aap :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:37:06 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152981389
Die aap die beweegt _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:39:16 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152981449
En lichtblauw en groen (?) hikten tegelijkertijd O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:14:03 #90
386633 Adnap
I love Life !
pi_152982494
Ohhh mijn collega's stelden voor om t morgen maar op t scherm te zetten voor onze leerlingen :) kortom veel ohhh en ahhhhh van collegas
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_152982594
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:21 schreef Miss_Isis het volgende:
:D

Prettig te weten dat ik niet de enige malloot ben die gerust een uur naar al die wurmpjes kan zitten kijken :+
Nee hoor, ik ook. Maar ik ben dan nog zo dat ik me op een gegeven moment een gluurder voel en hem toch maar even weg druk _O-
pi_152982985
:D

De pups worden nog hartstikke bekend met zoveel fans, tegen de tijd dat ze naar hun nieuwe baasjes gaan straks zijn het BN-ers (BH-ers?) :P En ze gaan door het hele land heen, best kans dat ze door hun fans gespot kunnen worden 8-)

Jammer dat alle labjes toch wel op elkaar lijken, spotten zal nog wel gaan maar herkennen zal moeilijk worden :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152983201
Oh ja, minder goed nieuws: mijn man kwam net met de opmerking dat het cam-gebeuren zoals hij het nu heeft geregeld slechts tijdelijk is }:|

Schijnbaar is dit een betaalde service. Dat wist hij dus niet, want een vriend had hem dit aangeraden en geholpen met installeren en dat er niet bij vermeldt. Dus blijkbaar loopt het over 4 dagen af, en dan moeten we iets anders gaan regelen (of iets van 20E per maand betalen. Wat opzich geen punt zou zijn voor die 8 weekjes, maar schijnbaar moet je minimaal 6 maand afnemen, en dat vinden we wel een beetje zonde van het geld).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:00:47 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152983914
Die met die witte teentjes heeft nog de grootste kans om herkend te worden :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152984573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:39 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh ja, minder goed nieuws: mijn man kwam net met de opmerking dat het cam-gebeuren zoals hij het nu heeft geregeld slechts tijdelijk is }:|

Schijnbaar is dit een betaalde service. Dat wist hij dus niet, want een vriend had hem dit aangeraden en geholpen met installeren en dat er niet bij vermeldt. Dus blijkbaar loopt het over 4 dagen af, en dan moeten we iets anders gaan regelen (of iets van 20E per maand betalen. Wat opzich geen punt zou zijn voor die 8 weekjes, maar schijnbaar moet je minimaal 6 maand afnemen, en dat vinden we wel een beetje zonde van het geld).
Oh nee wat balen!!

Dan moeten we maar wat kijkgeld betalen :+
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:24:42 #96
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152984676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:39 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh ja, minder goed nieuws: mijn man kwam net met de opmerking dat het cam-gebeuren zoals hij het nu heeft geregeld slechts tijdelijk is }:|

Schijnbaar is dit een betaalde service. Dat wist hij dus niet, want een vriend had hem dit aangeraden en geholpen met installeren en dat er niet bij vermeldt. Dus blijkbaar loopt het over 4 dagen af, en dan moeten we iets anders gaan regelen (of iets van 20E per maand betalen. Wat opzich geen punt zou zijn voor die 8 weekjes, maar schijnbaar moet je minimaal 6 maand afnemen, en dat vinden we wel een beetje zonde van het geld).
Maar, je hebt een ip camera, right? Dan kun je toch de IP camera instellen, het IP statisch maken ipv dynamisch, poortje open zetten, en dan kun je hem toch via IP adres en poort benaderen vanaf buiten?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152984858
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, je hebt een ip camera, right? Dan kun je toch de IP camera instellen, het IP statisch maken ipv dynamisch, poortje open zetten, en dan kun je hem toch via IP adres en poort benaderen vanaf buiten?
Uhm

Ik begreep het woord 'camera'... :')

Maar als ik goed interpreteer wat je zegt :P Dan ja, we wilden het eerst zo doen dat je in kon loggen via een ip adres ofzo (als ik het goed zeg) en dat je dan dus inlogt met een guest-account en kunt kijken. Dat doen wij nl ook op de telefoon en kan ook via de pc (met een admin-account). Maar dat lukte niet om het voor gasten toegankelijk te maken, om de een of andere reden... Wat er precies niet lukt weet ik niet, maar mijn man is er vrij lang mee bezig geweest zonder dat het lukte.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152985330
Zo, even het spul verschonen en wegen. Ze zijn nu precies een week oud, dus ben benieuwd of ze allemaal hun gewicht verdubbeld hebben :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:44:35 #99
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152985389
Een week alweer :o Wat is dat snel gegaan!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152985413
Hier op fok zitten genoeg nerds... Topic aanmaken in fhf?
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:04:27 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152986072
Chinees, ik heb trek in chinees. Thnx he!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:13:48 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152986392
Oh tof. Verkeerd topic _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:19:19 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152986561
Aarg
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152986627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:04 schreef Qwea het volgende:
Chinees, ik heb trek in chinees. Thnx he!
En dat in een puppentopic! Bruut! :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:23:01 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152986670
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En dat in een puppentopic! Bruut! :o
Ja ik weet ;( hondjes erdoor alles. Oh nee dat was kat...
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152986755
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja ik weet ;( hondjes erdoor alles. Oh nee dat was kat...
;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152987640
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja ik weet ;( hondjes erdoor alles. Oh nee dat was kat...
:'(

Nou, alles weer schoon en alle monstertjes gewogen. Zo af en toe fluctueert er eentje in de gewichtstoename, maar gemiddeld gezien groeien ze goed. Alle 8 hebben ze (ruim) hun geboortegewicht verdubbeld, alleen Oranje zit er nog 3 gram onder:

Wit 390 -> 848
Groen 407 -> 903 (!)
L.blauw 330 -> 730
Zwart 389 -> 876
Oranje 428 -> 853
L.roze 371 -> 861
D.blauw 364 -> 868
Paars 380 -> 820

Paars is de afgelopen 24u maar 10 gram gegroeid, maar de 24u daarvoor is ze 110gr gegroeid. Groen had dat gisteren, slechts 2 gr aangekomen in 24u maar was vanavond maarliefst 104 gram zwaarder dan gisteravond. Af en toe maken ze een spurtje dus, kennelijk.

Morgenavond komt mijn schoonvader voor het eerst foto's maken, hij kan dat goed dus ik hoop op wat mooie foto's voor op de site O+ Ik wil graag elke week een foto (laten) maken, zodat je ze per week kan zien groeien.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:23:47 #108
386633 Adnap
I love Life !
pi_152989466
Wauw wat groeien ze goed!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:47:17 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152990618
Wat voor ip camera heb je?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152991384
Groeispurtjes, ik ken ze. :Y

Eerste keren ook de schrik dat het niet goed gaat als ze weinig bijkomen. En dan volgt de kennis om naar het hele beestje te kijken en te weten dat dat best meevalt.

vandaag ook een kitten extra gewogen wat al de lichtste is en gisteren een stuk minder hard groeide -> 25 gram erbij in een dag :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:21:12 #111
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152994996
Zijn de gezinnen nu eigenlijk allemaal al gekozen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:21:53 #112
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152995024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:21 schreef Valerie. het volgende:
Zijn de gezinnen nu eigenlijk allemaal al gekozen?
Boris O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153001860
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:47 schreef Qwea het volgende:
Wat voor ip camera heb je?
Uhh, het merk heet Tenvis, bedoel je dat? Het precieze soort weet ik zo niet :@

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:03 schreef Cat22 het volgende:
Groeispurtjes, ik ken ze. :Y

Eerste keren ook de schrik dat het niet goed gaat als ze weinig bijkomen. En dan volgt de kennis om naar het hele beestje te kijken en te weten dat dat best meevalt.

vandaag ook een kitten extra gewogen wat al de lichtste is en gisteren een stuk minder hard groeide -> 25 gram erbij in een dag :)
Ja, en dat je je dan afvraagt waar ze het laten, ineens zoveel gram erbij in een dag :o

Ik leg na het schoonmaken en wegen steeds de pups die in de afgelopen 24u het minst gegroeid zijn even met z'n 2-en (of 3-en) bij Nori. Dan kunnen ze 5-10 minuten onbeperkt drinken zonder om een tepel te hoeven knokken met broertjes en zusjes. Dat geeft ze dan hoop ik weer net een voorsprongetje op de rest. Het zijn ook niet steeds dezelfde pups, dus dat vind ik wel bemoedigend. Ze groeien eigenlijk allemaal best gelijkmatig. Er is wel één duidelijk de kleinste, maar ook die komt gemiddeld tot bovengemiddeld goed aan en is geen achterblijvertje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:21 schreef Valerie. het volgende:
Zijn de gezinnen nu eigenlijk allemaal al gekozen?
Jep, vorige week donderdag hebben we iedereen opgebeld met het goede (of minder goede) nieuws.

En ik was nog wel blij dat we niet vantevoren al mensen af hadden gebeld, want uiteindelijk hadden we 7 pups voor 14 mensen, maar één pup gaat alsnog naar de nr 11 op de lijst (om precies te zijn, de pups gaan naar de nrs 1, 3, 5, 6, 8, 9 en 11). Er waren dus nog best veel mensen die aan de telefoon vertelden dat ze inmiddels al een ander adres hadden gevonden (maar ook nog de nrs 10, 12, 13 en 14 die we zelf af moesten bellen). Van 2 van de gezinnen die wij afbelden weet ik dat ze bij een kennis op de wachtlijst staan, dus ik hoop dat ze daar een pup kunnen krijgen.

Oh, en we hebben n.a.v. jouw idee de mensen die een pup krijgen toegevoegd aan een geheime FB-groep. Zo houden we ze elke dag even op de hoogte van hoe het met de pups gaat en zo, en hopelijk houden zij ons over 7 weken en daarna ook op die manier op de hoogte :)

En Q's zus krijgt dus een (bij voorkeur bruin) reutje dat Boris gaat heten ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:58:39 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153004578
Dus ik spam boris overal :P en Link :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153006801
Cuteness overload....ze groeien zo snel he.
2 weken geleden onze nieuwe pup opgehaald en die gaat ook zo hard.
Geniet ervan :D
I am a Koala who Stretches :P
pi_153008036


Ik moest even mijn nieuwe gifprogrammatje testen O+
pi_153008680
:D kleine slaappuppy's O+

Grappig om te zien, ik heb er hier nl live geluidseffecten bij van in hun slaap kreunende en piepende pupjes O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153008716
Ik denk dat als we die ook nog bij de puppycam hadden we allemaal niet meer toe zouden komen aan iets nuttigs doen met onze dagen O+
pi_153008855
Dan zou iedereen ook woord voor woord mee kunnen luisteren met wat er hier in huis zoal wordt gezegd (en geblaft, Rani is vandaag ernstig waaks). Nog een reden dus om blij te zijn dat er geen geluid bij zit :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:31:06 #120
386633 Adnap
I love Life !
pi_153009593
Ik heb de hele dag kunnen dweilen...allemaal gesmolten leerlingen die smolten bij de aanblik van de kleine puppsels
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153009772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:31 schreef Adnap het volgende:
Ik heb de hele dag kunnen dweilen...allemaal gesmolten leerlingen die smolten bij de aanblik van de kleine puppsels
O+

Wat/waar/welke leeftijden geef je les? /nieuwsgierig
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153013682
puppycam :D gisteravond om 23:00 keek ik even en toen was die blauwe aan het tijgeren door de bak, en nu kijk ik weer en doet hij precies hetzelfde :p
pi_153015376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:05 schreef mitchell88 het volgende:
puppycam :D gisteravond om 23:00 keek ik even en toen was die blauwe aan het tijgeren door de bak, en nu kijk ik weer en doet hij precies hetzelfde :p
Dat doet-ie vrij vaak :Y

En samen met Wit is het ook best een beetje een dramaqueen soms. Ik hoor die twee af en toe piepen alsof er iets Heel Erg VRESELIJKS :'( aan de hand is. En als ik dan kijk wat er is zijn ze even de tiet kwijt of zo, of zitten ze een klein beetje klem tussen de doodligstangen met hun bolle lijfjes :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:47:33 #124
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153016858
Haha, dramaqueens :D

De melkbar is weer geopend zie ik :D
Hoe is het met de moederskills van Nori? Heeft ze haar plekje gevonden, zeg maar?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_153017356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:47 schreef LadyS het volgende:
Haha, dramaqueens :D

De melkbar is weer geopend zie ik :D
Hoe is het met de moederskills van Nori? Heeft ze haar plekje gevonden, zeg maar?
Ja, net fotoshoot gehad, pups gewogen en de boel verschoond. Nu kunnen ze even bijkomen met een slokje melk :)

Met Nori gaat het echt uitstekend, kan niet anders zeggen. Ze is nu gewoon relaxed, ook als de pups piepen (soms iets te relaxed wat mij betreft, dan stuur ik haar er maar bij in, dan zijn ze weer stil). Mijn schoonvader mocht vanavond ook gewoon zonder problemen bij de pups komen en foto's maken, vond ze geen probleem (terwijl ze de eerste paar dagen nog wat blafferig en terughoudend/beschermend was naar bezoek). Ze houd ze zelfs veel beter schoon; de pups hoef ik niet meer te poetsen, en ik denk dat ik misschien zelfs wel met maar 1x per dag verschonen toe zou kunnen als ik gewoon alleen poepjes weg zou halen 's avonds.

Ze doet het echt heel goed, zowel lichamelijk als geestelijk O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:07:34 #126
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153017544
Goed om te horen! Was gewoon, net als elke verse moeder, gewoon wennen, denk ik dan. Ik zie haar wel steeds de pupjes wassen. Dan worden ze op hun rug gegooid en krijgen ze een wasbeurt :D O+

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: ik vind het zo leuk om het hele proces op de voet te volgen!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:34:51 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153045285
Puppy pics pls
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153045350
Hihi, moest je ze even tellen?

En wat zijn ze groot geworden of ligt dat aan mij? :P

Hoewel als ze in een week tijd qua gewicht verdubbelen dan kan het haast niet aan mij liggen toch? :P
pi_153045375
Awww, die ene heeft geen tepel beschikbaar. Wat schattig hoe hij er toch probeert tussen te komen!
pi_153049957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:38 schreef Lingue het volgende:
Hihi, moest je ze even tellen?

En wat zijn ze groot geworden of ligt dat aan mij? :P

Hoewel als ze in een week tijd qua gewicht verdubbelen dan kan het haast niet aan mij liggen toch? :P
Ja, ik was er even één kwijt dacht ik :P Maar die had zich verstopt in de hoek, achter de stangen. Beetje dom wel, want als ze dan vast komen te zitten gaan ze piepen en moet ik ze er weer achter weg vissen :')

En ja, ze groeien heel hard. Inmiddels zijn er al 4 over de kilo, en van 3 anderen verwacht ik dat ze morgenochtend wel zo ver zijn. En de kleinste zal overmorgen ook wel de 1 kilo gepasseerd zijn denk ik.

D'r komen zo nog wat foto's aan, ik zal eens kijken of ik alvast wat (onbewerkte) van schoonpa kan vinden die goed gelukt zijn, en ik heb er net zelf nog een paar gemaakt met m'n telefoon.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153053049
Een paar foto's van vanavond :)

Voor het wegen verzamel ik de pups allemaal in een mand, maar ze passen ondertussen al bijna niet meer. Hier had ik de 2 die vandaag het minst aangekomen waren er al uit gehaald:


Puppy Paars, met netjes geknipte nageltjes. Nori had allemaal krassen bij haar tepels van de scherpe nageltjes, dus vanavond heb ik ze allemaal -inmiddels voor de tweede keer- geknipt.


Groen, Zwart en Wit samen aan de tap:


Lichtblauw in close-up; ze is nog steeds de kleinste (vanavond 909 gram) maar groeit goed.


En nog een verzamelplaatje, gewoon omdat het kan O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153054184
En bonusfoto's van m'n schoonvader van gisteravond:

Puppy poetsen:


Wit


Groen


Lichtblauw


Zwart


Oranje


Lichtroze


Donkerblauw


Paars


Nog een poetsfoto


En Nori met de hele achtling
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153054831
Holy moly wat O+ O+ O+ O+ O+

Echt prachtig.

Wat zal ik heerlijk slapen met deze beelden op mijn netvlies O+
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:44:28 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153054857
Mijn tepels lekken
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153055122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:44 schreef Qwea het volgende:
Mijn tepels lekken
Ik ken het, gaat wel weer over ;)

En anders misschien hier gaan posten :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:59:48 #136
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153055402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:52 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik ken het, gaat wel weer over ;)

En anders misschien hier gaan posten :+
Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu oud. Huuuuuuuuuuuuuu
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153055618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:56 schreef Miss_Isis het volgende:
Een paar foto's van vanavond :)

Voor het wegen verzamel ik de pups allemaal in een mand, maar ze passen ondertussen al bijna niet meer. Hier had ik de 2 die vandaag het minst aangekomen waren er al uit gehaald:
[ link | afbeelding ]

Puppy Paars, met netjes geknipte nageltjes. Nori had allemaal krassen bij haar tepels van de scherpe nageltjes, dus vanavond heb ik ze allemaal -inmiddels voor de tweede keer- geknipt.
[ link | afbeelding ]

Groen, Zwart en Wit samen aan de tap:
[ link | afbeelding ]

Lichtblauw in close-up; ze is nog steeds de kleinste (vanavond 909 gram) maar groeit goed.
[ link | afbeelding ]

En nog een verzamelplaatje, gewoon omdat het kan O+
[ link | afbeelding ]
Die buik op de laatste foto O+ :@
pi_153056128
Nooooohhhh
Wat schattig O+ O+.
Ze zijn te cute! Puppycam doet het niet op mn telefoon, das maar goed ook.

Hoe bevalt het jullie, zo'n nestje? Is het zwaar?
Duvel & Niels
pi_153070971
Ze worden met de dag schattiger, die tongetjes O+ Die teentjes O+ Die buikkies O+

Die foto van Nori met zwart is werkelijk prachtig!
pi_153073999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef Duufje het volgende:
Nooooohhhh
Wat schattig O+ O+.
Ze zijn te cute! Puppycam doet het niet op mn telefoon, das maar goed ook.

Hoe bevalt het jullie, zo'n nestje? Is het zwaar?
Ze zijn ook super cute O+

En hoe het bevalt, nou, wel goed! Het is op dit moment even relatief rustig en vrij weinig werk eigenlijk. De eerste week was het wat stressen vanwege de 2 slapeloze nachten en Nori die alles nog een beetje moest leren (waaronder de pups schoonhouden, waardoor wij ze 2x p/d moesten poetsen) en de lichamelijke zaken bij Nori die je extra in de gaten moet houden (temperatuur, gedrag, eetlust, uitvloeiing). Maar nu op dit moment is het niet zo veel werk.

Ik voer 's ochtends de honden, dan stofzuigen, pups verzamelen, kist verschonen, dan controleer en weeg ik de pups en noteer ik de gewichten, dweil ik de kist en de ren, doe schone lappen in de kist en de pups er weer in. Dan gedurende de dag af en toe even kijken (en knuffelen O+ ), als er één hard piept even extra aanleggen/achter de doodligstangen wegvissen, en als het nodig is wat poepjes wegruimen met een papiertje. Tussendoor Nori nog extra voeren, en 's avonds rond 6u krijgen de honden alle 3 hun avondeten. Dan 's avonds rond half 8 als we zelf gegeten en opgeruimd hebben weer alle pups verzamelen, controleren, wegen, gewichten en bijzonderheden noteren (en gister bv nageltjes knippen) en schone lappen in de kist (als het vies of nat is, gisteren bv was het nog zo droog en schoon dat ik het maar zo gelaten heb) en de pups weer bij Nori. En 's nachts gaat mijn man er een keer uit rond een uur of 3 om Nori te laten plassen/poepen, omdat ze zoveel extra eet en drinkt. En dan in de ochtend begin ik weer opnieuw met stofzuigen, lappen verschonen en dweilen.

Al met al valt de hoeveelheid werk op dit moment dus best mee. Tussendoor moet ik nog een handleiding schrijven om mee te geven aan de pupkopers t.z.t., met informatie over bv voeren, ontwormen/inenten, algemene verzorging en gezondheid en zo. Straks als ze een week of 3-4 zijn en ze gaan (met 4 weken) vlees eten dan wordt het véél meer werk. Dan lopen ze ook echt rond, slepen met speelgoed, en poepen en plassen meer, en dan houdt Nori de boel niet meer schoon maar moeten wij dat alleen doen. Dat betekent minimaal 3 of 4x per dag alles verschonen en dweilen, en (uiteindelijk) 4x per dag voeren, pups heen en weer verhuizen (dan moeten ze regelmatig naar buiten en de bijkeuken voor meer bewegingsruimte), en pupkopers ontvangen (vanaf volgend weekend mogen die elk weekend op bezoek komen), en vanaf 6 weken gaan we ook actief met de pups de wijde wereld in om te socialiseren (naar de trein, in de bus, naar de markt, naar een school, etc.).

Nu valt het dus nog wel mee, vergeleken met wat ons nog te wachten staat :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153076004
Wat een lieve fotootjes weer! O+
pi_153076187
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ze zijn ook super cute O+

En hoe het bevalt, nou, wel goed! Het is op dit moment even relatief rustig en vrij weinig werk eigenlijk. De eerste week was het wat stressen vanwege de 2 slapeloze nachten en Nori die alles nog een beetje moest leren (waaronder de pups schoonhouden, waardoor wij ze 2x p/d moesten poetsen) en de lichamelijke zaken bij Nori die je extra in de gaten moet houden (temperatuur, gedrag, eetlust, uitvloeiing). Maar nu op dit moment is het niet zo veel werk.

Ik voer 's ochtends de honden, dan stofzuigen, pups verzamelen, kist verschonen, dan controleer en weeg ik de pups en noteer ik de gewichten, dweil ik de kist en de ren, doe schone lappen in de kist en de pups er weer in. Dan gedurende de dag af en toe even kijken (en knuffelen O+ ), als er één hard piept even extra aanleggen/achter de doodligstangen wegvissen, en als het nodig is wat poepjes wegruimen met een papiertje. Tussendoor Nori nog extra voeren, en 's avonds rond 6u krijgen de honden alle 3 hun avondeten. Dan 's avonds rond half 8 als we zelf gegeten en opgeruimd hebben weer alle pups verzamelen, controleren, wegen, gewichten en bijzonderheden noteren (en gister bv nageltjes knippen) en schone lappen in de kist (als het vies of nat is, gisteren bv was het nog zo droog en schoon dat ik het maar zo gelaten heb) en de pups weer bij Nori. En 's nachts gaat mijn man er een keer uit rond een uur of 3 om Nori te laten plassen/poepen, omdat ze zoveel extra eet en drinkt. En dan in de ochtend begin ik weer opnieuw met stofzuigen, lappen verschonen en dweilen.

Al met al valt de hoeveelheid werk op dit moment dus best mee. Tussendoor moet ik nog een handleiding schrijven om mee te geven aan de pupkopers t.z.t., met informatie over bv voeren, ontwormen/inenten, algemene verzorging en gezondheid en zo. Straks als ze een week of 3-4 zijn en ze gaan (met 4 weken) vlees eten dan wordt het véél meer werk. Dan lopen ze ook echt rond, slepen met speelgoed, en poepen en plassen meer, en dan houdt Nori de boel niet meer schoon maar moeten wij dat alleen doen. Dat betekent minimaal 3 of 4x per dag alles verschonen en dweilen, en (uiteindelijk) 4x per dag voeren, pups heen en weer verhuizen (dan moeten ze regelmatig naar buiten en de bijkeuken voor meer bewegingsruimte), en pupkopers ontvangen (vanaf volgend weekend mogen die elk weekend op bezoek komen), en vanaf 6 weken gaan we ook actief met de pups de wijde wereld in om te socialiseren (naar de trein, in de bus, naar de markt, naar een school, etc.).

Nu valt het dus nog wel mee, vergeleken met wat ons nog te wachten staat :+
Wat een hoop werk :o Je komt in ieder geval wel over als iemand die het met heel veel liefde en passie doet en ook echt alleen het allerbeste voor de pups wil. Precies het type fokker dat een ras nodig heeft ^O^
pi_153077756
Wat schattig als je die kleine kietelt. O+

De cam buffert de hele tijd. Hebben meer mensen hier last van?
pi_153079578
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:37 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Wat een hoop werk :o Je komt in ieder geval wel over als iemand die het met heel veel liefde en passie doet en ook echt alleen het allerbeste voor de pups wil. Precies het type fokker dat een ras nodig heeft ^O^
Ahw, dank voor het compliment O+ Misschien is dit vooral omdat het ons eerste nest is. Na 20 jaar ervaring zal ik er wel wat meer ontspannen in staan denk ik :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:20 schreef Lingue het volgende:
Wat schattig als je die kleine kietelt. O+

De cam buffert de hele tijd. Hebben meer mensen hier last van?
Haha, dat was Groen denk ik die je zag? Die lag op z'n rug en kietelde ik op z'n zij en borstkasje. Dan gaan de achterpootjes zo schattig krabben :D

wbt je cam-vraag kan ik je niet verder helpen, geen idee wat er mee is.

Heb wel goed nieuws gehoord van mijn man, schijnbaar was het minder duur dan hij eerst dacht om het abonnement te houden, en kon je achteraf alsnog per maand betalen. Dus als ik het goed heb begrepen zorgt hij er voor dat de cam het blijft doen totdat de pups weg zijn :)

...Waar ik toevallig vandaag al voor aan het plannen ben met alle gezinnen. Er gaan er 3 op 14 juli weg, en de rest het weekend er op (18 en 19 juli). En dan Boris nog, die moet wat langer blijven.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153080341
Hoera voor puppy-cam *O*

Ik denk oprecht dat ik het ga missen, wanneer de pupsels weg zijn -O-
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:30:21 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153081539
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:30 schreef Miss_Isis het volgende:

En dan Boris nog, die moet wat langer blijven.
Ik heb je een PM gedaan n.a.v jouw PM naar mij! /lekkercryptisch!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153082070
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb je een PM gedaan n.a.v jouw PM naar mij! /lekkercryptisch!
En ik heb je weer terug ge-pmd net :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:06:44 #148
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153082809
WAAR PRATEN JULLIE OVER OMG
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153082913
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:06 schreef Valerie. het volgende:
WAAR PRATEN JULLIE OVER OMG
Over Boris natuurlijk O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 23:23:06 #150
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_153090637
Altijd als ik op de cam kijk zie ik nooit nori bij de pups liggen en maar 1 of 2 pups in het hok liggen. Is de stream stuk ?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_153096733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ze zijn ook super cute O+

En hoe het bevalt, nou, wel goed! Het is op dit moment even relatief rustig en vrij weinig werk eigenlijk. De eerste week was het wat stressen vanwege de 2 slapeloze nachten en Nori die alles nog een beetje moest leren (waaronder de pups schoonhouden, waardoor wij ze 2x p/d moesten poetsen) en de lichamelijke zaken bij Nori die je extra in de gaten moet houden (temperatuur, gedrag, eetlust, uitvloeiing). Maar nu op dit moment is het niet zo veel werk.

Ik voer 's ochtends de honden, dan stofzuigen, pups verzamelen, kist verschonen, dan controleer en weeg ik de pups en noteer ik de gewichten, dweil ik de kist en de ren, doe schone lappen in de kist en de pups er weer in. Dan gedurende de dag af en toe even kijken (en knuffelen O+ ), als er één hard piept even extra aanleggen/achter de doodligstangen wegvissen, en als het nodig is wat poepjes wegruimen met een papiertje. Tussendoor Nori nog extra voeren, en 's avonds rond 6u krijgen de honden alle 3 hun avondeten. Dan 's avonds rond half 8 als we zelf gegeten en opgeruimd hebben weer alle pups verzamelen, controleren, wegen, gewichten en bijzonderheden noteren (en gister bv nageltjes knippen) en schone lappen in de kist (als het vies of nat is, gisteren bv was het nog zo droog en schoon dat ik het maar zo gelaten heb) en de pups weer bij Nori. En 's nachts gaat mijn man er een keer uit rond een uur of 3 om Nori te laten plassen/poepen, omdat ze zoveel extra eet en drinkt. En dan in de ochtend begin ik weer opnieuw met stofzuigen, lappen verschonen en dweilen.

Al met al valt de hoeveelheid werk op dit moment dus best mee. Tussendoor moet ik nog een handleiding schrijven om mee te geven aan de pupkopers t.z.t., met informatie over bv voeren, ontwormen/inenten, algemene verzorging en gezondheid en zo. Straks als ze een week of 3-4 zijn en ze gaan (met 4 weken) vlees eten dan wordt het véél meer werk. Dan lopen ze ook echt rond, slepen met speelgoed, en poepen en plassen meer, en dan houdt Nori de boel niet meer schoon maar moeten wij dat alleen doen. Dat betekent minimaal 3 of 4x per dag alles verschonen en dweilen, en (uiteindelijk) 4x per dag voeren, pups heen en weer verhuizen (dan moeten ze regelmatig naar buiten en de bijkeuken voor meer bewegingsruimte), en pupkopers ontvangen (vanaf volgend weekend mogen die elk weekend op bezoek komen), en vanaf 6 weken gaan we ook actief met de pups de wijde wereld in om te socialiseren (naar de trein, in de bus, naar de markt, naar een school, etc.).

Nu valt het dus nog wel mee, vergeleken met wat ons nog te wachten staat :+
Dat klinkt inderdaad als nog niet mega zwaar. Toch wel een dag bezigheid. Al lijkt het me wel dat je de hele dag thuis moet blijven toch? Hoe doe je dat met boodschappen enzovoorts? Alleen als je man er is?

Het klinkt wel alsof er nog veel zware weken aan gaan komen! Pff als ze allemaal gaan lopen en de hele boel onder poepen :+.

Ohja! Kan ik alvast een reservering maken voor over 10 jaar? :@ :D Ik zou wel ooooit een zwart labrador mannetje willen, zo'n lieve lompe labrador die super sociaal is en leuk met kinderen *; .
Duvel & Niels
pi_153097566
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 23:23 schreef pl4kkie het volgende:
Altijd als ik op de cam kijk zie ik nooit nori bij de pups liggen en maar 1 of 2 pups in het hok liggen. Is de stream stuk ?
Nee hoor, als het goed is werkt het nog gewoon!

Rechts bovenin kun je datum en tijd zien (tijd loopt wel een uurtje achter, maar ok) en als dat nog klopt/loopt doet hij het nog. Maar de pups doen gewoon niet zo heel veel het grootste deel van de dag :P Meestal liggen ze een beetje verspreid door de kist, en Nori ligt er ook niet de hele dag bij in. Dus ik denk dat het daarom is dat je er maar een paar ziet, de rest ligt ergens in een hoekje te dutten, net buiten beeld. Straks als ze wat ouder worden en de oortjes en oogjes open gaan en ze beginnen te lopen, is er wel meer actie :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef Duufje het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad als nog niet mega zwaar. Toch wel een dag bezigheid. Al lijkt het me wel dat je de hele dag thuis moet blijven toch? Hoe doe je dat met boodschappen enzovoorts? Alleen als je man er is?
We hoeven er niet de hele tijd bij te zijn hoor, ze redden zich wel even alleen :) 's nachts zijn ze ook gewoon alleen natuurlijk. Ik ben sowieso 'thuisblijfmoeder' (jeukwoord :r ) dus ben bijna altijd thuis met de kleine. Maar boodschappen doen kan dus prima even tussendoor, dan gaat Nori in de ren bij de kist (daar heeft ze een bak water en dan kan ze zelf kiezen of ze in de kist bij de puppy's of buiten de kist in de ren wil liggen) zodat er niet per ongeluk een andere hond bij kan komen en Nori dichtbij is voor het geval de pups haar nodig hebben.

Maar in de praktijk gebeurt het zelden dat er niemand thuis is, boodschappen doen we meestal in het weekend en op maandag en woensdag als er ook iemand anders thuis is. We zitten ook met de verbouwing nu en veel werklui om huis, dus dan vind ik het ook niet zo heel fijn om de honden daarmee alleen te laten. Rani wordt daar ook onrustig van als er de hele dag vreemden om huis lopen terwijl wij er niet bij zijn.

Straks als ze wat ouder zijn denk ik dat het ook wel echt nodig is om ze zo min mogelijk alleen te laten. Temeer ook omdat ze anders de boel afbreken of onder smeren :+ en omdat ze regelmatig moeten eten en zo. En Nori kun je er dan niet meer bij 'opsluiten' zoals nu, dan breken ze haar ook af :P dus moet je haar er regelmatig bij laten voor het zogen en de verzorging en weer uit de ren laten als de pups vervelend beginnen te worden of haar pijn doen (steeds willen drinken terwijl ze scherpe tandjes hebben en de melk weer even op is bv).

quote:
Het klinkt wel alsof er nog veel zware weken aan gaan komen! Pff als ze allemaal gaan lopen en de hele boel onder poepen :+.
Ja leuk he, puppy's O+

quote:
Ohja! Kan ik alvast een reservering maken voor over 10 jaar? :@ :D Ik zou wel ooooit een zwart labrador mannetje willen, zo'n lieve lompe labrador die super sociaal is en leuk met kinderen *; .
Haha, dan ben je ongetwijfeld de persoon die het langst op onze wachtlijst zal staan :+ Hopelijk fokken we over 10 jaar nog steeds, misschien wel met een kleindochter of achterkleindochter van onze Nori O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153097666
Oh, en ik krijg net een brief van de Raad van Beheer met de acceptgiro voor de stambomen en DNA afname en chip voor alle 8 de pups. Iemand die een gokje wil doen wat dat ongeveer kost?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:02:47 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153097764
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, en ik krijg net een brief van de Raad van Beheer met de acceptgiro voor de stambomen en DNA afname en chip voor alle 8 de pups. Iemand die een gokje wil doen wat dat ongeveer kost?
Rond de 1700?

En anders rond de 900
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:24:01 #155
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153098126
Die stambomen kosten toch niet zoveel? En bloedafname kan ook niet al te hoog oplopen, tenzij ze het met gouden spuiten doen of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:26:50 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153098183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:24 schreef Valerie. het volgende:
Die stambomen kosten toch niet zoveel? En bloedafname kan ook niet al te hoog oplopen, tenzij ze het met gouden spuiten doen of zo.
Ik denk rond de 900 maar heb er nog ff bij opgeteld voor het geval ik fout zat :P dus, MI... Komt u maar
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:36:15 #157
386633 Adnap
I love Life !
pi_153098357
ik schat voor elke pup 150 200 euro dus maal 8 plus wat onvoorzien is 1800 euro

[ Bericht 8% gewijzigd door Adnap op 30-05-2015 12:42:28 (rekenen is lastig als je dyscalculie hebt) ]
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153098657
Stambomen plus chippen plus DNA-afname (niet met gouden spuiten maar met wattenstaafjes ;) ) kost in totaal ¤870,96, bijna 110 euro per pup. Qwea zat er het dichtst bij dus :)

Niet zo wereldschokkend veel, maar ik vond het toch een redelijke kostenpost. Helemaal als je nagaat dat sommige (brood)fokkers een pup aanbieden voor ¤250 of zo per pup.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:57:11 #159
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153098672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:56 schreef Miss_Isis het volgende:
Stambomen plus chippen plus DNA-afname (niet met gouden spuiten maar met wattenstaafjes ;) ) kost in totaal ¤870,96, bijna 110 euro per pup. Qwea zat er het dichtst bij dus :)

Niet zo wereldschokkend veel, maar ik vond het toch een redelijke kostenpost. Helemaal als je nagaat dat sommige (brood)fokkers een pup aanbieden voor ¤250 of zo per pup.
Ja zie, dan had ik die 98.87 dus toch niet nog 8x hoeven doen :Y)

Maar die broodfokkers hebben toch heul niks met de RVB dus die zijn ze toch ook niet kwijt die kosten?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153098772
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja zie, dan had ik die 98.87 dus toch niet nog 8x hoeven doen :Y)

Maar die broodfokkers hebben toch heul niks met de RVB dus die zijn ze toch ook niet kwijt die kosten?
Sommigen bieden wel pups met stamboom aan hoor :Y Maar dan vaak of uit het buitenland (en niet kloppend) of met NL'se stamboom maar dan niet voor 250 euro maar eerder 600 of zo.

Maar idd, de meerderheid fokt gewoon zonder stamboom, en dan besparen ze dus 110 per pup.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:11:50 #161
386633 Adnap
I love Life !
pi_153098977
mag ik vragen wat bij jullie een pup kost dan ?
Fokken kost geld, als je het goed doet veel geld dus toch logisch dat een pup dan meer kost.
Begrijp die mensen die dan een pup kopen omdat het goedkoop is ook niet. Er gaan dan toch allerlei alarmbellen af.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:13:15 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153099003
Link was 900 euro maar 100 euro korting omdat overbeet :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153099150
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:11 schreef Adnap het volgende:
mag ik vragen wat bij jullie een pup kost dan ?
Fokken kost geld, als je het goed doet veel geld dus toch logisch dat een pup dan meer kost.
Begrijp die mensen die dan een pup kopen omdat het goedkoop is ook niet. Er gaan dan toch allerlei alarmbellen af.
¤950 per pup. En we denken er over om voor puppy Wit ¤900 te vragen, ivm zijn witte teentjes (daarmee kan hij geen show lopen nl). Ook nog een vraagstukje an sich. Want puppy Wit is natuurlijk net zo'n Labrador als de rest, kost ons even veel aan inenting/stamboom/voer/socialisatie/etc, alleen heeft hij dus witte teentjes (waar verder ook geen dierenartskosten of andere problemen oid aan verbonden zijn). En we hebben alleen maar mensen die een pup willen als huishond, niemand die zegt te willen gaan showen (wel een stel dat fanatiek wil jachttrainen, maar daar zijn witte teentjes ook in principe geen probleem bij). Maar toch, witte teentjes is niet wat je verwacht bij een Labrador, en is ook niet de bedoeling in principe.

Dus vandaar dat we neigen naar 50 euro korting, puur als 'erkenning' dat hij niet er uit ziet zoals mensen verwachten van een Labrador. Al valt er ook best een argument te maken om gewoon het volle pond te vragen (of als je een echte handelaar bent, extra geld. Want exclusief en vet schattig 8-) )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:37:25 #164
386633 Adnap
I love Life !
pi_153101093
Die teentjes maken m juist uniek.
950 is toch een keurig bedrag. Ik heb geen tijd voor een hond (alleenstaand fulltime werkend) maar anders wist ik hey wel. En ik wil geen hond die 9 uur per dag alleen thuis is.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153102028
Ze staan af en toe ook echt al 'goed' op de pootjes! Leuk om zo te kunnen volgen :)
(wel tijdens drinken dus met beetje steun van Nori gok ik)
pi_153102573
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:37 schreef Adnap het volgende:
Die teentjes maken m juist uniek.
Uniek zeker! Er zijn maar weinig Labradors die dat hebben. Mijn moeder vindt hem ook heel erg schattig, als zij er de tijd voor hadden dan wilden zij en mijn vader hem wel graag houden. En dat puur en alleen vanwege zijn opvallende teentjes, want normaal hebben ze altijd teefjes en ze wilden eigenlijk helemaal geen Labradors meer :')

Maar ik denk dat er vast wel één (of meer) van de gezinnen of stellen voor hem zal vallen, met witte teentjes en al. Want het is een schattig ventje O+

quote:
950 is toch een keurig bedrag. Ik heb geen tijd voor een hond (alleenstaand fulltime werkend) maar anders wist ik hey wel. En ik wil geen hond die 9 uur per dag alleen thuis is.
9 u p/d alleen is ook wel heel erg veel, verstandig om dat niet te doen :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:10 schreef fresta het volgende:
Ze staan af en toe ook echt al 'goed' op de pootjes! Leuk om zo te kunnen volgen :)
(wel tijdens drinken dus met beetje steun van Nori gok ik)
Ja, ze gaan steeds beter kruipen/lopen! Als ik nu met mijn voet in de kist sta komen ze er ook al echt op af kruipen en snuffelen O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:12:04 #167
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153103624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

¤950 per pup. En we denken er over om voor puppy Wit ¤900 te vragen, ivm zijn witte teentjes (daarmee kan hij geen show lopen nl). Ook nog een vraagstukje an sich. Want puppy Wit is natuurlijk net zo'n Labrador als de rest, kost ons even veel aan inenting/stamboom/voer/socialisatie/etc, alleen heeft hij dus witte teentjes (waar verder ook geen dierenartskosten of andere problemen oid aan verbonden zijn). En we hebben alleen maar mensen die een pup willen als huishond, niemand die zegt te willen gaan showen (wel een stel dat fanatiek wil jachttrainen, maar daar zijn witte teentjes ook in principe geen probleem bij). Maar toch, witte teentjes is niet wat je verwacht bij een Labrador, en is ook niet de bedoeling in principe.

Dus vandaar dat we neigen naar 50 euro korting, puur als 'erkenning' dat hij niet er uit ziet zoals mensen verwachten van een Labrador. Al valt er ook best een argument te maken om gewoon het volle pond te vragen (of als je een echte handelaar bent, extra geld. Want exclusief en vet schattig 8-) )
Ik vind het wel netjes om dat te doen. Zal de meeste mensen niet zoveel uitmaken, maar goed, het is toch niet helemaal zoals het hoort.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153106623
Ik kan hier wel de hele dag posten hoe schattig ze zijn met wat er allemaal gebeurt :D

Nu ligt er een achter het eentje beetje te spartelen met zijn pootjes. Alsof die in een nare droom achtervolgt wordt door weet ik veel wie/wat.

Ooit als ik groot ben en een partner heb ( :') ) dan wil ik ook een hond! Maar uhm de regen/onweer/donker/ijskoud wandelingen zijn dan voor de partner :P
pi_153106636
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, ze gaan steeds beter kruipen/lopen! Als ik nu met mijn voet in de kist sta komen ze er ook al echt op af kruipen en snuffelen O+
Ja heel leuk om die vorderingen te zien! O+
pi_153107185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:12 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik vind het wel netjes om dat te doen. Zal de meeste mensen niet zoveel uitmaken, maar goed, het is toch niet helemaal zoals het hoort.
Mja, dat was ook onze gedachte inderdaad. De fokster van Nori had 2 hondjes in Nori's nest met een (heel duidelijke en diskwalificerende) kleurfout, maar zij koos er heel bewust voor om wel hetzelfde bedrag te vragen. Met de gedachte dat al die hondjes als huishond zouden weg gaan, en ze allemaal even veel Labrador zijn, en even veel kosten aan geld en tijd en zo. Daar kan ik ook wel inkomen.

Maar ik wil graag dat mensen het ons niet kwalijk kunnen nemen, ook later niet, dat die hond niet show-geschikt is. Dus vanaf het begin duidelijk zijn en er ook rekening mee houden in de aanschafprijs, zodat iedereen precies weet wat er aan de hand is. Zeker omdat wij ook mee beslissen in waar welke hond naar toe gaat, dan wil ik niet dat mensen (al dan niet bewust) het gevoel krijgen dat wij ze met een 'mindere' hond opschepen voor de zelfde prijs als een 'goede'.

Voor de hondjes met Bolopads ga ik trouwens even informeren bij mijn docent kk2 en fokkerscursus, aspirant Labrador-keurmeester en 30 jaar Labradorfokker hoe dat beoordeelt wordt. Van wat ik kan vinden is het wel een minpuntje maar niet diskwalificerend of zo, en volgens sommigen huist zelfs een teken van kwaliteit. En de naamgever van de Bolopads was ook zowel werk- als exterieurkampioen. Dus daar was ik niet van plan korting op te gaan geven. Maar ik wil wel even van een expert horen hoe hij er over denkt, zodat ik ook een duidelijke onderbouwing heb voor mijn handelen :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 18:47:25 #171
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_153107493
OMGGG! Die buikjes, die bekkies, die oortjes, die neusjes. Awwwwwwww.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:03:43 #172
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153107973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 18:36 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mja, dat was ook onze gedachte inderdaad. De fokster van Nori had 2 hondjes in Nori's nest met een (heel duidelijke en diskwalificerende) kleurfout, maar zij koos er heel bewust voor om wel hetzelfde bedrag te vragen. Met de gedachte dat al die hondjes als huishond zouden weg gaan, en ze allemaal even veel Labrador zijn, en even veel kosten aan geld en tijd en zo. Daar kan ik ook wel inkomen.

Maar ik wil graag dat mensen het ons niet kwalijk kunnen nemen, ook later niet, dat die hond niet show-geschikt is. Dus vanaf het begin duidelijk zijn en er ook rekening mee houden in de aanschafprijs, zodat iedereen precies weet wat er aan de hand is. Zeker omdat wij ook mee beslissen in waar welke hond naar toe gaat, dan wil ik niet dat mensen (al dan niet bewust) het gevoel krijgen dat wij ze met een 'mindere' hond opschepen voor de zelfde prijs als een 'goede'.

Voor de hondjes met Bolopads ga ik trouwens even informeren bij mijn docent kk2 en fokkerscursus, aspirant Labrador-keurmeester en 30 jaar Labradorfokker hoe dat beoordeelt wordt. Van wat ik kan vinden is het wel een minpuntje maar niet diskwalificerend of zo, en volgens sommigen huist zelfs een teken van kwaliteit. En de naamgever van de Bolopads was ook zowel werk- als exterieurkampioen. Dus daar was ik niet van plan korting op te gaan geven. Maar ik wil wel even van een expert horen hoe hij er over denkt, zodat ik ook een duidelijke onderbouwing heb voor mijn handelen :P
Nou ja, ook dat. En dan ook vastleggen in het contract uiteraard dat deze voor minder ging
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153108384
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:03 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nou ja, ook dat. En dan ook vastleggen in het contract uiteraard dat deze voor minder ging
:Y dat sowieso.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:17:27 #174
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153109938
Ik zou ook wel die korting doen hoor, een foutje is een foutje, hoe stom dat ook klinkt.
Wat zijn het een lekkere wurmen nu O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153112067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

¤950 per pup. ()
Heb je ook een idee wat jouw kostprijs per pup of per nest ongeveer is? Geen uren rekenen hè, want dan zal de verkoopprijs verdubbeld moeten worden :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153130042
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je ook een idee wat jouw kostprijs per pup of per nest ongeveer is? Geen uren rekenen hè, want dan zal de verkoopprijs verdubbeld moeten worden :D.
Ik heb het even op papier gezet, en tot nu toe hebben we het volgende uitgegeven aan fok-gerelateerde zaken (enigszins afgerond, maar beslist niet te hoog aangehouden):

Eenmalige kosten voor onszelf (blijft geldig):

Cursussen voor mij (KK1 & KK2 + examens, + fokkerscursus) inclusief vervoer van/naar cursus en van/naar examens ¤1000

Kennelnaam aangevraagd ¤250

totaal: ¤1250

Eenmalige kosten voor de 'uitzet' (moet t.z.t. vervangen worden, want gaat op den duur wel kapot):

1 werpkist ¤400
2 puppyrennen (1 voor in de kamer, 1 voor in bijkeuken/buiten) ¤200
5 Vetbedden voor in de werpkist ¤90
babyweegschaal voor grotere pups + keukenweegschaaltje voor de eerste 10 dagen ¤50
onderleggers in werpkist, handdoeken, theedoeken, schoonmaakspul, dweil, etc ¤100
voerbakjes, waterbakken, halsbandjes, speelgoed ¤110
zeil + vloerkleed voor onder ren en in kamer+bijkeuken ¤150

niet meegerekend (want hadden we nog): extra werpkist voor in bijkeuken, warmtelamp.

totaal: ¤1100

Eenmalige kosten voor de teef (met eventuele volgende teefjes moet dit weer opnieuw):

Gezondheidsonderzoeken HD en ED ¤360
ECVO (oogonderzoek, 2x) ¤100

Show 2x (vervoer van/naar + inschrijfgeld, ringtraining niet meegeteld) ¤100

Jachtdiploma 2x (vervoer van/naar + inschrijfgeld, jachttraining niet meegeteld) ¤100

totaal: ¤660

Overige kosten teef (kosten die elk nest opnieuw gemaakt moeten worden):

Progesteron prikken 3x, om dekmoment te bepalen plus vervoer van/naar ¤150

Echo om dracht vast te stellen ¤60

Dekgeld plus vervoer van/naar de reu ¤1000

Extra voerkosten (dus bovenop normaal rantsoen) à 1 kg per dag extra, gedurende 6 weken, ¤5 per kilo = ¤210

Dierenartscontrole (thuis) na bevalling ¤30

Totaal: ¤1450

*moet ook voor elk nest nog een nieuwe ECVO gedaan worden, à ¤50 maar reken ik nu niet mee*

Kosten pups (geldt voor elk nest opnieuw, uitgaand van dit nest van 8 pups):

Stamboom, DNA afname en chip voor alle pups ¤870

Inentingen plus controle door DA met 6 weken (schatting) ¤30 x 8 = ¤240

Ontworming pups met 2, 4, 6, 8 weken: ¤120

Ontvlooien (eenmalig): ¤70

Ribbelkarton voor in de ren, 1 rol: ¤30

Voer (vanaf 4 weken t/m 8 weken) ong. 12 kg per pup à ong. ¤5,20 per kilo = ¤500

Puppypakket: ¤25 per pup, = ¤200

Totaal: ¤2030

Dus de totale kosten die we gemaakt hebben (en deels verwachten te maken) omtrent fokken in het algemeen én voor dit nest in het specifiek:

1250 + 1100 + 660 + 1450 + 2030 =

¤6490

Tegen een verwachte 'opbrengst' van 8 x 950 = ¤7600 (niet meegerekend dat we 1 pup zelf houden en dus niet verkopen, en voor 1 ¤50 korting geven, dan is de opbrengst ¤6600)

-----

Voor een eventueel volgend nestje van Nori zouden we minder kosten hebben, dan alleen de terugkerende puppy- en teefkosten, totaal ong. ¤3500 per nest (er van uitgaand dat er geen dierenarts bij hoeft te komen en alles helemaal goed gaat, en uitgaand van een even groot nest).

In totaal mag een teef maximaal 5 nesten krijgen in haar leven (van de Raad van Beheer), maar dat gaan we niet redden. Nori is nu 3,5 en na 8 jaar mag een teef niet meer gedekt worden. Daarnaast zijn er regels voor hoe snel een nest op een vorig nest mag volgen. Ze kan nu bij optimale gezondheid en als ze niet per ongeluk leeg zou blijven, én als haar loopsheid precies gunstig zou vallen misschien nog net 4 nesten krijgen, maar dan zou ze elk jaar gedekt moeten worden. Dat gaan we niet doen, dus ik gok dat ze misschien nog 2 nestjes gaat krijgen. Dat zou betekenen dat we nog (bij nog 2 nesten van 8 pups) ¤15200 - ¤7000 = ¤8200 zouden kunnen 'verdienen' aan haar in de komende laten we zeggen 8 à 9 jaar die ze nog bij ons zal zijn. Zeg maar ¤1000 per nog komend levensjaar dus. Daarbij eet ze voor ongeveer ¤550 per jaar, plus ¤50 hondenbelasting per jaar, plus ¤100 ontworming/ontvlooiing. Houden we (uitgaande van geen ziektes en geen dierenartskosten) ¤300 per jaar = ¤25 per maand over aan haar (waar ook nog de kosten voor haar jachttraining à ¤100 per jaar af gaan). Vetpot dus, zo'n fokteef :7

------
Bij wat hier boven staat is niet meegerekend: de 3x progesteron prikken + 3x tripjes van en naar Friesland + echo voor de vorige dekking die mislukte, ook niet meegerekend de kosten van het op bezoek hebben van pupkopers, kosten van het socialiseren van pups (tripje in de bus bv, ritjes van/naar gelegenheden met pups), printkosten/papierkosten van de handleidingen voor de pupkopers, onderhouden van de website, kosten van de puppycam, en vrije dagen en tijd die er aan op gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miss_Isis op 31-05-2015 16:43:13 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 31 mei 2015 @ 16:57:58 #177
43653 sigme
Veraan
pi_153130913
Wow! Dank voor de uitgebreide uitwerking :Y.
Dat een fokker er niet rijk van wordt wist ik al wel, maar zo´n mooi overzicht van kosten had ik nog niet gezien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 31 mei 2015 @ 17:05:07 #178
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153131231
Er zitten natuurlijk wel een boel dingen bij die echt eigen keus zijn, niet dat je het had moeten laten natuurlijk.
En je KK1 en KK2 en fokkerscursus, en de jachttraining, dat vind ik wel wat raar om dat bij de kosten te tellen eerlijk gezegd, of is dat echt verplicht bij de labjes of zo? Dito met kennelnaam, staat leuker of course maar is geen verplichting toch? Allemaal eigen keus, ik snap je het zelf doorberekend naar de pups toe maar ik zie dat zelf niet echt als pupgerelateerde kosten ;)
Kennis van me had ook eens zo een kostenplaatje gemaakt, die berekende alle shows ( omdat je dan pups van kampioenshonden kocht, ja, met 20 shows per titel, my ass :D ) en zelfs de koffie en bijlages voor de pupkopers :')

[ Bericht 1% gewijzigd door oh-oh op 31-05-2015 17:25:36 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153133227
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Er zitten natuurlijk wel een boel dingen bij die echt eigen keus zijn, niet dat je het had moeten laten natuurlijk.
En je KK1 en KK2 en fokkerscursus, en de jachttraining, dat vind ik wel wat raar om dat bij de kosten te tellen eerlijk gezegd, of is dat echt verplicht bij de labjes of zo? Dito met kennelnaam, staat leuker of course maar is geen verplichting toch? Allemaal eigen keus, ik snap je het zelf doorberekend naar de pups toe maar ik zie dat zelf niet echt als pupgerelateerde kosten ;)
Kennis van me had ook eens zo een kostenplaatje gemaakt, die berekende alle shows ( omdat je dan pups van kampioenshonden kocht, ja, met 20 shows per titel, my ass :D ) en zelfs de koffie en bijlages voor de pupkopers :')
KK's en fokkerscursus zijn idd niet verplicht, net als kennelnaam, maar omdat ik ze wel gedaan heb als onderdeel van/voorbereiding op het fokken heb ik ze wel opgeschreven. Niet bij de pupgerelateerde kosten, maar bij de kosten voor onszelf. Ik vind dat (iig die cursussen, kennelnaam is gewoon extra) wel belangrijk omdat ik zo tenminste enig verstand van zaken kan laten zien aan mijn pupkopers. Jachttraining heb ik zoals je kunt lezen wel genoemd maar niet meegerekend in de kosten. Jachtdiploma's wel, omdat 2 B-diploma's (en 2 shows) verplicht waren om met Nori te kunnen fokken via de NLV (als ze U's had op show was de jachtdiploma niet verplicht geweest, maar nu dus wel).

Verder is bijna alles natuurlijk eigen keus, ik hoef ook geen voer van ¤5 per kilo te voeren. Aldibrokjes kan ook, daar worden ze ook groot op. En kan ook een stuk kippengaas rond de werpkist spijkeren ipv een goede puppyren. En oude kranten of zaagsel er in ipv Vetbedden. En als ik een reu uit de buurt had gekozen ipv Friesland zou me dat ook wat gescheeld hebben. Dus ja, tuurlijk kan het goedkoper :P

Maar voor de volledigheid heb ik alle fok-gerelateerde kosten die we tot nu toe hebben gemaakt opgeschreven, onderverdeeld in kosten voor onszelf, eenmalige kosten, kosten voor de teef en terugkerende kosten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 31 mei 2015 @ 18:23:07 #180
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153133672
:D Oh dan staat er zeker een oud fokregelement online want zelfs shows zijn daarin niet verplicht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153134056
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:23 schreef oh-oh het volgende:
:D Oh dan staat er zeker een oud fokregelement online want zelfs shows zijn daarin niet verplicht.
Dat is de basis van het verenigingsfokregelement (de welzijns- en gezondheidseisen), maar de aanvullende voorwaarden (als je de pups aan wilt bieden via de website, dus dekbericht en/of geboortebericht plaatsen) stelt dat wel verplicht (staat in de bijlage van het VFR). Minimaal 1 G of ZG en dat icm 2 B-diploma's (of andere werk-gerelateerde erkende diploma's); of 2x U, of 1x U en 1x ZG of 2x ZG zonder werk.

Dus technisch gezien was 1 show genoeg geweest, omdat ze de 1e keer wel een G had. Maar dat was zo'n matig keurrapport dat we nog een keer zijn gegaan voor een ZG ;)

En ach, die kosten vallen wel weer weg tegen de kosten van het dekbericht op de website plaatsen die ik vergeten ben te berekenen :+ (¤35) Oh, en het lidmaatschap van de NLV à ¤50 voor het eerste jaar en daarna ¤25 per jaar.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153134082
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Er zitten natuurlijk wel een boel dingen bij die echt eigen keus zijn, niet dat je het had moeten laten natuurlijk.
En je KK1 en KK2 en fokkerscursus, en de jachttraining, dat vind ik wel wat raar om dat bij de kosten te tellen eerlijk gezegd, of is dat echt verplicht bij de labjes of zo? Dito met kennelnaam, staat leuker of course maar is geen verplichting toch? Allemaal eigen keus, ik snap je het zelf doorberekend naar de pups toe maar ik zie dat zelf niet echt als pupgerelateerde kosten ;)
Kennis van me had ook eens zo een kostenplaatje gemaakt, die berekende alle shows ( omdat je dan pups van kampioenshonden kocht, ja, met 20 shows per titel, my ass :D ) en zelfs de koffie en bijlages voor de pupkopers :')
Ik heb er totaal geen verstand van, maar er wordt gevraagd naar de kosten die Miss_Isis eraan heeft. En wat er in dat lijstje staat, zijn haar kosten, ongeacht of dat nou verplicht is of niet. Dat geeft ze zelf ook aan, dat er niet op van alles en nog wat bezuinigd wordt (die Aldi brokjes bijvoorbeeld).

Of zou jij bij een bruiloft de bloemen op de auto ook niet bij de kosten mee berekenen omdat die niet verplicht zijn? :P
  zondag 31 mei 2015 @ 18:43:55 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153134317
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:36 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik heb er totaal geen verstand van, maar er wordt gevraagd naar de kosten die Miss_Isis eraan heeft. En wat er in dat lijstje staat, zijn haar kosten, ongeacht of dat nou verplicht is of niet. Dat geeft ze zelf ook aan, dat er niet op van alles en nog wat bezuinigd wordt (die Aldi brokjes bijvoorbeeld).

Of zou jij bij een bruiloft de bloemen op de auto ook niet bij de kosten mee berekenen omdat die niet verplicht zijn? :P
:D Dat is echt geen enkele vergelijking, want een bruiloft maak je precies zo duur als je wil, dus dat slaat nergens op.
Maar tis wat ik zeg, vriendin van me die dan al haar shows meerekent ( en serieus als je hond 20 shows nodig heeft om NL kampioen te worden en je er dan persé omdat je dan zo leuk ermee kan patsen ook nog es een internationaal kampioen van wil maken , dat heeft voor je nest echt geen toegevoegde waarde dus telt het imo niet mee als onkosten voor je nest ), als je zo gaat beginnen kost het echt alleen maar geld, en dat doet het ook, het is ook niet de bedoeling om er rijk van te worden want dan gaat iedereen wel lekker broodfokken natuurlijk!
Ik heb shows gelopen, gezondheidstesten laten doen, en ik fok niet met mijn honden, dus dat zie ik daar gewoon los van.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153134597
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Dat is echt geen enkele vergelijking, want een bruiloft maak je precies zo duur als je wil, dus dat slaat nergens op.
Maar tis wat ik zeg, vriendin van me die dan al haar shows meerekent ( en serieus als je hond 20 shows nodig heeft om NL kampioen te worden en je er dan persé omdat je dan zo leuk ermee kan patsen ook nog es een internationaal kampioen van wil maken , dat heeft voor je nest echt geen toegevoegde waarde dus telt het imo niet mee als onkosten voor je nest ), als je zo gaat beginnen kost het echt alleen maar geld, en dat doet het ook, het is ook niet de bedoeling om er rijk van te worden want dan gaat iedereen wel lekker broodfokken natuurlijk!
Ik heb shows gelopen, gezondheidstesten laten doen, en ik fok niet met mijn honden, dus dat zie ik daar gewoon los van.
Wij hebben 2 shows gelopen en gezondheidsonderzoeken gedaan, maar dat staat voor ons beslist niet los van het fokken. Als we niet zouden fokken met Nori zouden we wel jachttraining doen (daarom heb ik dat niet meegerekend in de kosten) maar geen shows lopen. In dat opzicht zou ik de kosten voor ringtraining ook best mee kunnen rekenen trouwens, à ruim ¤100. En we zouden ook geen HD/ED foto's of ECVO laten doen, tenzij ze last zou krijgen ergens van (maar dat heeft ze niet).

Alle dingen die ik hier boven opgeschreven heb zijn kosten die zijn gemaakt puur en alleen omdat we (wilden gaan) fokken.

En ja, sommige dingen kunnen best goedkoper. Maar ik sta hier 100% achter, dit overzicht kan ik met een gerust hart open en bloot opschrijven en aan mijn pupkopers laten zien, en mijn keuzes verdedigen/beargumenteren als dat nodig zou zijn :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153136878
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Dat is echt geen enkele vergelijking, want een bruiloft maak je precies zo duur als je wil, dus dat slaat nergens op.
Dat is met de pups toch ook zo ;)
pi_153151678
Oh nee, laptop deed raar.

[ Bericht 82% gewijzigd door Lingue op 01-06-2015 12:15:54 ]
pi_153151884
Ik vind de dinosaurus leuker als dat bruine geval wat bij de puppy's lag :)
Ik ben blij dat alle uitlaat plekken bij ons in de buurt volgebouwd zijn zodat we geen hond meer kunnen houden want als ik die hummeltjes van jou zie dan kriebelt het toch wel.
pi_153153776
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:06 schreef Sorella het volgende:
Ik vind de dinosaurus leuker als dat bruine geval wat bij de puppy's lag :)
Ik ben blij dat alle uitlaat plekken bij ons in de buurt volgebouwd zijn zodat we geen hond meer kunnen houden want als ik die hummeltjes van jou zie dan kriebelt het toch wel.
Haha, dat bruine geval (een kussentje met apenhoofd) ligt er nog steeds in hoor ;) Samen met een Tijgetje-knuffel en twee kleine 'klosjes' (van die bijt/trek touwen), en dus nu de dinosaurus. Ze vinden het fijn om ergens op/onder te kunnen kruipen, en ze liggen graag met hun koppie ergens op. Vandaar die knuffels :)

De dino-knuffel is al een iets oudere knuffel van Nori waar ze vaak mee rond sleept door het huis en buiten. Die heb ik vandaag voor het eerst bij de pups in gegooid, zonder hem te wassen. Puppy Wit rook meteen dat er iets nieuws was, heeft wel 10 minuten rond en op die knuffel gekropen en er uitgebreid aan gesnuffeld en gelikt. Op een gegeven moment begon hij er zelfs tegen te grommen en 'blaffen' :D O+ Heb er een filmpje van gemaakt, maar die was helaas te groot om makkelijk te uploaden in photobucket ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153155443
Plaatjes:





O+

En.. de oogjes gaan open!



Ziet er nog wat raar uit, maar ze gaan vanuit de ooghoek langzaam open, bij puppy Lichtblauw als eerste.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 1 juni 2015 @ 14:22:25 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153155782
Hahaha hoe die op die stang hangt te chillen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 juni 2015 @ 15:01:05 #191
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153156714
Ow, ze zijn werkelijk afschuwelijk schattig!
pi_153160779
Nog eentje dan, omdat ze zo afschuwelijk schattig zijn ;)



Let vooral op het melksnorretje van Groen helemaal achteraan :D O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 1 juni 2015 @ 17:18:29 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153160910
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, dat bruine geval (een kussentje met apenhoofd) ligt er nog steeds in hoor ;) Samen met een Tijgetje-knuffel en twee kleine 'klosjes' (van die bijt/trek touwen), en dus nu de dinosaurus. Ze vinden het fijn om ergens op/onder te kunnen kruipen, en ze liggen graag met hun koppie ergens op. Vandaar die knuffels :)

De dino-knuffel is al een iets oudere knuffel van Nori waar ze vaak mee rond sleept door het huis en buiten. Die heb ik vandaag voor het eerst bij de pups in gegooid, zonder hem te wassen. Puppy Wit rook meteen dat er iets nieuws was, heeft wel 10 minuten rond en op die knuffel gekropen en er uitgebreid aan gesnuffeld en gelikt. Op een gegeven moment begon hij er zelfs tegen te grommen en 'blaffen' :D O+ Heb er een filmpje van gemaakt, maar die was helaas te groot om makkelijk te uploaden in photobucket ;(
Als je hem me mailt knal ik hem voor je op mijn server? :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 1 juni 2015 @ 17:19:02 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153160921
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog eentje dan, omdat ze zo afschuwelijk schattig zijn ;)

[ link | afbeelding ]

Let vooral op het melksnorretje van Groen helemaal achteraan :D O+
Omg :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 1 juni 2015 @ 17:23:08 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153161001
Waarom hebben de pups halsbandjes om?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 juni 2015 @ 17:26:12 #196
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153161069
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom hebben de pups halsbandjes om?
Kan ze ze uit elkaar houden :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 1 juni 2015 @ 17:27:26 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153161106
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kan ze ze uit elkaar houden :Y
Hmm. Dat ik daar zelf niet aan dacht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153161183
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hmm. Dat ik daar zelf niet aan dacht
Jep, allemaal een eigen kleur bandje. Dan weet ik welke ik weeg en hoe ze groeien en zo :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153161251
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als je hem me mailt knal ik hem voor je op mijn server? :)
Weet niet of dat kan, is 162 mb of zo geloof ik :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 1 juni 2015 @ 17:38:04 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153161315
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:35 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Weet niet of dat kan, is 162 mb of zo geloof ik :@
Wat mailen niet? Lol. Heb je whatsapp? App je hem desnoods :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153162122
Nohhhhh O+ O+

Wat zijn ze schattig!
E.
pi_153162922
Je hebt een Teigetje O+

En pupsels natuurlijk. O+ Hier wordt men ook erg blij van knuffels, vooral de IKEA rat wordt graag doodvermoord. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 1 juni 2015 @ 18:46:01 #203
386633 Adnap
I love Life !
pi_153163063
Die hangende pupsel en dat melksnorretje O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153165144
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:40 schreef Cat22 het volgende:
Je hebt een Teigetje O+

En pupsels natuurlijk. O+ Hier wordt men ook erg blij van knuffels, vooral de IKEA rat wordt graag doodvermoord. _O-
Teigetje hebben we ooit gekregen voor dochter, maar ik heb het niet zo op al die stofnesten knuffels in een kinderkamer :@ dus aan Nori gedoneerd, en die was er erg blij mee :Y

Ikea-rat hebben we er ook 2 van hier, eentje was Nori's nestknuffel die we voor haar gekocht hadden toen ze 5 weken was O+ later hebben we die weer mee naar huis gekregen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153166587
Met dank aan Q en MM, het filmpje van vanochtend. Puppy Wit vs de dino!

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153167991
quote:
17s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:20 schreef Miss_Isis het volgende:
Met dank aan Q en MM, het filmpje van vanochtend. Puppy Wit vs de dino!

O+ O+ O+
Hoe ontzettend schattig! Ik wil hem! :o

Nori ook even checken wat ie aan t doen is *;
compact en kleverig.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:20:35 #207
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153169632
Ooooh! Die geluidjes! O+
Hoor je die de hele dag? O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_153171471
Als je nou echt winst wilt maken laat je fokkers betalen voor filmpjes, zet je een Nori fanclub lijn met knuffels, tshirts etc op :9 :D.

Ze zijn met geluid noooooggg liever ;) *O*.
Duvel & Niels
  maandag 1 juni 2015 @ 22:24:35 #209
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_153172318
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:43 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Teigetje hebben we ooit gekregen voor dochter, maar ik heb het niet zo op al die stofnesten knuffels in een kinderkamer :@ dus aan Nori gedoneerd, en die was er erg blij mee :Y

Ikea-rat hebben we er ook 2 van hier, eentje was Nori's nestknuffel die we voor haar gekocht hadden toen ze 5 weken was O+ later hebben we die weer mee naar huis gekregen.
Ik ben niet anders gewend dan dat een knuffel binnen een dag door het hele huis verspreid ligt ;(
pi_153180098
Wat een superfilmpje. En wat een lieve geluidjes O+

Wat zijn ze trouwens gegroeid zeg! En veel meer wakker en bewegen veel meer en sneller. Mooi om die ontwikkeling te kunnen zien.
Heeft Nori nou door hoeveel pups ze heeft? En is ze er dus ook af en toe 1 kwijt?
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 10:37:21 #211
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_153180627
Oh en ik vind die witte teentjes echt O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_153184227
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:24 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Ik ben niet anders gewend dan dat een knuffel binnen een dag door het hele huis verspreid ligt ;(
Hier liggen er een stuk of 10 knuffels door het hele huis verspreid, maar de meesten nog wel in één stuk :+

Alles met een piepje/geluidje en alles met kraaloogjes of -neus loopt hier groot risico. Net als die speciale hondenknuffels, die zijn vaak van mindere kwaliteit dan baby/kinderknuffels in mijn ervaring. Maar met af en toe wat oplapwerkzaamheden als er ergens een naadje los zit en regelmatig afwisselen redden de meeste knuffels het wel een poosje :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:19 schreef Lingue het volgende:
Wat een superfilmpje. En wat een lieve geluidjes O+

Wat zijn ze trouwens gegroeid zeg! En veel meer wakker en bewegen veel meer en sneller. Mooi om die ontwikkeling te kunnen zien.
Heeft Nori nou door hoeveel pups ze heeft? En is ze er dus ook af en toe 1 kwijt?
Ja, ze groeien superhard! inmiddels wegen ze al ruim 3x hun geboortegewicht, de oogjes gaan al open, ze maken ook meer geluid (al slapen ze ook nog heel veel)... Ze worden al bijna echte hondjes :Y

En nee, volgens mij weet Nori niet hoeveel pups ze heeft. Als er een paar bij haar liggen en de rest ligt nog even in de wasmand (daar verzamel ik ze in als ik ga wegen) reageert ze alleen als ze er één ziet (bv op mijn arm) of hoort. Als ik er een stuk of 4 weg zou halen denk ik niet dat ze ze zou missen... Ze is ze pas 'kwijt' als er één piept omdat hij ergens achter zit of zo.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153187080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:59 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hier liggen er een stuk of 10 knuffels door het hele huis verspreid, maar de meesten nog wel in één stuk :+

Alles met een piepje/geluidje en alles met kraaloogjes of -neus loopt hier groot risico. Net als die speciale hondenknuffels, die zijn vaak van mindere kwaliteit dan baby/kinderknuffels in mijn ervaring. Maar met af en toe wat oplapwerkzaamheden als er ergens een naadje los zit en regelmatig afwisselen redden de meeste knuffels het wel een poosje :Y

[..]

Ja, ze groeien superhard! inmiddels wegen ze al ruim 3x hun geboortegewicht, de oogjes gaan al open, ze maken ook meer geluid (al slapen ze ook nog heel veel)... Ze worden al bijna echte hondjes :Y

En nee, volgens mij weet Nori niet hoeveel pups ze heeft. Als er een paar bij haar liggen en de rest ligt nog even in de wasmand (daar verzamel ik ze in als ik ga wegen) reageert ze alleen als ze er één ziet (bv op mijn arm) of hoort. Als ik er een stuk of 4 weg zou halen denk ik niet dat ze ze zou missen... Ze is ze pas 'kwijt' als er één piept omdat hij ergens achter zit of zo.
Wow, 3x hun geboortegewicht al. Ze zijn nu ruim 2 weken? Je ziet ze ook echt steeds meer als hondjes verplaatsen, ipv als rupsjes. Dat zal straks nog dolle boel worden bij jullie als ze rond kunnen rennen door het huis.

Ah ok, dat maakt het straks gelukkig iets makkelijker als de puppies naar hun nieuwe baasjes gaan. Gelukkig gaat dat gefaseerd las ik.
pi_153187434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:41 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wow, 3x hun geboortegewicht al. Ze zijn nu ruim 2 weken? Je ziet ze ook echt steeds meer als hondjes verplaatsen, ipv als rupsjes. Dat zal straks nog dolle boel worden bij jullie als ze rond kunnen rennen door het huis.
Ze zijn vandaag precies twee weken. 2 weken geleden om 18.45 uur werd de laatste (Paars) geboren, om precies te zijn :P

En rondrennen door het huis gaan we wel een beetje beperken denk ik :P We hebben een ren om de werpkist waar ze achter blijven de eerste tijd, en zodra de bijkeuken weer opgebouwd is (momenteel heeft hij nog maar 2 muren :') ) gaan we daar een extra werpkist met ren neerzetten met wat meer ruimte. Dan kunnen ze daar overdag een deel van de tijd zijn, en 's nachts slapen. En ze kunnen dan natuurlijk ook naar buiten om daar elke dag een poos te spelen. 's avonds en als er bezoek is en zo mogen ze wat mij betreft wel een tijdje los in de kamer en lekker knuffelen, maar dan moeten we wel een vloerkleed neerleggen en goed opletten. Want 8 pups laten nogal eens iets vallen, wat dan zo lekker in de houten vloer kan trekken als je er niet snel bij bent :P

quote:
Ah ok, dat maakt het straks gelukkig iets makkelijker als de puppies naar hun nieuwe baasjes gaan. Gelukkig gaat dat gefaseerd las ik.
Ja, als ze allemaal tegelijk weg zouden gaan zou ze ze wel missen denk ik. Maar de eerste drie gaan op dinsdag 14 juli, dan twee op zaterdag 18 en één op zondag 19 juli. De laatste gaat op 3 augustus, en we houden er zelf ook nog één natuurlijk. Dus ik verwacht niet dat dat problemen gaat geven :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153231854
Ik wil jullie alvast even mee laten genieten van de foto's die mijn schoonvader vanavond heeft gemaakt, ik vond ze er zo snoezig op staan O+

Foto's zijn wel erg klein, maar voor het idee even O+

Reutjes:

Wit


Groen


Zwart


Donkerblauw


Teefjes:

Lichtroze


Oranje


Paars


Lichtblauw
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153231931
Die oogjes O+ Ik zou voor reutje wit of teefje oranje gaan volgens mij, die zijn zo schattig O+
E.
pi_153232221
Ik zou ze allemaal wel willen hebben :p
pi_153232983
Nohh, wat een lekkere frummels O+
pi_153233051
O+
Duvel & Niels
pi_153233224
Donker- en lichtblauw O+ Wat een lekkere rimpelkoppies nog O+
pi_153234784
Oooooh O+. Ze kijken allemaal zo hulpeloos met die half geopende oogjes. Zo lief!
pi_153238536
Wat schattig O+ Die koppies, vooral die van lichtblauw O+ O+
  donderdag 4 juni 2015 @ 08:22:29 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153238821
Die oogjes! O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_153238827
Mag ik het mislukte mormels vinden?
  donderdag 4 juni 2015 @ 08:53:22 #225
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153239159
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mag ik het mislukte mormels vinden?
Over twee weken zien ze er beter uit :Y
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153239196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:53 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Over twee weken zien ze er beter uit :Y
Ok, ik houd het topic in de gaten voor nieuwe pics dan.
pi_153242135
Wat zijn ze leuk!! O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_153242298
Wat lief!! O+
pi_153242808
OMG, wat een superlieve foto's! En met oogjes open!
Zoals ze uit hun oogjes kijken, lijken ze heel zielig en hulpeloos. Hopelijk worden ze snel vrolijke rond rennende puppies!
pi_153247562
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mag ik het mislukte mormels vinden?
Nee, dat mag niet :(

Het zijn perfect gelukte mormeltjes O+

Het duurt alleen nog even voor ze er daadwerkelijk uit zien als hondjes. Maar het wordt met de dag beter, gelukkig :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:03:00 #231
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153247771
Raaaaaaaaaaatteeeeeeeeen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:29:18 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153248467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet :(

Het zijn perfect gelukte mormeltjes O+

Het duurt alleen nog even voor ze er daadwerkelijk uit zien als hondjes. Maar het wordt met de dag beter, gelukkig :Y
Hahaha alle pups zien er zo klein uit als minisharpei's _O- :D O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153248539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:03 schreef Valerie. het volgende:
Raaaaaaaaaaatteeeeeeeeen
:(

Molletjes dan, dat klinkt tenminste liever... Of minisharpei's O+

Dit zijn gewoon perfect gelukte Labradorpupjes, die alleen nog een beetje moeten opdrogen voor ze voldoende hondachtig en herkenbaar zijn :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:33:27 #234
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153248586
Over twee weken zullen Piet en ik ook de oehs en ahs eruit gooien
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153248732
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:33 schreef Valerie. het volgende:
Over twee weken zullen Piet en ik ook de oehs en ahs eruit gooien
Met 4 weken zijn ze wel op hun schattigst, ja :Y

Van die dinky-toy hondjes O+

Daarnet nog ontwormingsmiddel besteld voor de hele bende (Drontal puppy), was het vergeten :@ moest eigenlijk met 2 weken al, maar nu dus met een paar dagen vertraging (extra stom omdat ik pas nog een heel ontwormings-invulschema compleet met data waarop dat moet heb gemaakt voor in de puppypakketten :') ). Hopelijk komt het spul morgen binnen, dan kunnen ze morgenavond de eerste dosis krijgen.

En dan barst dit weekend de echte drukte los... Alle pupkopers komen dan op bezoek. Dan is het gedaan met de relatieve rust! :{
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:10:34 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153249371
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:33 schreef Valerie. het volgende:
Over twee weken zullen Piet en ik ook de oehs en ahs eruit gooien
OEH! AH!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153249444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

OEH! AH!
Pietverdriet = Piet_Piraat? :o
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:49:35 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153250300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Pietverdriet = Piet_Piraat? :o
Nee,
Pietverdriet = Piet
Piet_Piraat = Piet
Piet=/=Piet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153251944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee,
...
Piet=/=Piet
Nu wordt het wel heel filosofisch allemaal...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153252345
Hmm, dilemma. Morgen wordt het hier zo'n beetje 30 graden. Zal ik de pups een kwartiertje/half uurtje mee naar buiten nemen op het gras (in de schaduw)? Als ze een weekje ouder waren had ik helemaal niet getwijfeld, maar nu vind ik ze nog wel wat aan de jonge kant. Maar goed, het wordt wel echt heel mooi weer....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:32:32 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153252438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:28 schreef Miss_Isis het volgende:
Hmm, dilemma. Morgen wordt het hier zo'n beetje 30 graden. Zal ik de pups een kwartiertje/half uurtje mee naar buiten nemen op het gras (in de schaduw)? Als ze een weekje ouder waren had ik helemaal niet getwijfeld, maar nu vind ik ze nog wel wat aan de jonge kant. Maar goed, het wordt wel echt heel mooi weer....
tja, ze zijn erg jong. Verkennen ze al?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153252737
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tja, ze zijn erg jong. Verkennen ze al?
Mwah, echt verkennen nog niet. Maar ze kruipen/waggelen wel wat rond in de kist, zijn soms zelfs al een klein beetje aan het 'spelen' onderling en zijn wel heel geïnteresseerd als er iets nieuws in de kist ligt (elke nieuwe knuffel wordt uitgebreid besnuffeld en geproefd). Maar nog wel heel jong, dus...

Ik denk dat ik het er maar even vanaf laat hangen hoe ze het morgen doen. Zo af en toe hebben ze een wakker momentje dat ze na het drinken nog een poosje piepen en rondkruipen in plaats van in slaap vallen. Misschien moet ik zo'n moment maar benutten en ze dan even 10 minuutjes buiten laten rondkruipen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:53:31 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153252932
Als ze nog niet verkennen buiten hun kistje, zou ik er nog een weekje mee wachten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153254976
Ze komen nog niet buiten de kist omdat er nog een extra plankje voor zit, voor de veiligheid. Als ik dat weg zou halen zouden ze wel wat verder weg kruipen denk ik, maar ik vind ze nog niet mobiel genoeg om dan snel en soepel weer terug de kist in te kunnen kruipen als ze het koud krijgen of willen drinken.

Als ik nou zeker wist dat het volgende week ook nog zulk mooi weer zou zijn, dan zou ik makkelijker kunnen wachten. Maar dan is het weer 18 graden en druilerig ;( Ik wacht maar gewoon even af hoe het morgen gaat met de pups denk ik :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153256070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Pietverdriet = Piet_Piraat? :o
Mijn biefstukken zijn beter.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:21:47 #246
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153256950
Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:46:34 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153259911
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Mijn biefstukken zijn beter.
Zeker, ik eet nooit biefstuk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:51:46 #248
386633 Adnap
I love Life !
pi_153272821
Ohhhh echt veeg me op...
we hebben hier unaniem besloten dat Wit Voetje mocht ie worden afgewezen geheel en al hier welkom is.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:52:34 #249
300082 roos85
JUICHEN!
pi_153272842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:51 schreef Adnap het volgende:
Ohhhh echt veeg me op...
we hebben hier unaniem besloten dat Wit Voetje mocht ie worden afgewezen geheel en al hier welkom is.
O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_153275116
En? Toch de pups maar mee naar buiten genomen? In dat geval verwachten we natuurlijk prachtige foto's en leuke filmpjes.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_153277151
O+ O+ O+

Het zijn net van die baby Bambi's. Ze willen wel lopen, maar het ziet er nog een klein beetje stuntelig uit O+

kijk ze dan aanvallen op die tepels van Nori!

[ Bericht 5% gewijzigd door Lingue op 05-06-2015 16:50:28 ]
pi_153307094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:51 schreef Adnap het volgende:
Ohhhh echt veeg me op...
we hebben hier unaniem besloten dat Wit Voetje mocht ie worden afgewezen geheel en al hier welkom is.
Ahww, dat is lief! O+ Ik denk niet dat het nodig is, maar na morgen en maandag hebben we iedereen op bezoek gehad dus weet ik meer ;)

quote:
5s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:34 schreef nightsleeper het volgende:
En? Toch de pups maar mee naar buiten genomen? In dat geval verwachten we natuurlijk prachtige foto's en leuke filmpjes.
Nee, toch maar niet gedaan. Ik vond ze er toch nog wat te klein voor, helaas. Als het komend weekend mooi weer is kunnen ze dan misschien voor het eerst naar buiten :)

Ik heb inmiddels wel het extra plankje voor de ingang weg gehaald en een vetbed op de grond er voor gelegd, zodat het hele spul lekker op ontdekkingsreis kan buiten de kist. Ze kunnen nu redelijk staan en lopen, dus het leek me wel tijd. Dit weekend moet ik even ribbelkarton bestellen om buiten de kist te leggen, anders red ik het straks niet met al die grote vetbedden die dan steeds in de was moeten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:40 schreef Lingue het volgende:
O+ O+ O+

Het zijn net van die baby Bambi's. Ze willen wel lopen, maar het ziet er nog een klein beetje stuntelig uit O+

kijk ze dan aanvallen op die tepels van Nori!
Ja schattig he O+ Maar we zien echt met de dag vooruitgang! Ze gaan steeds beter lopen. En vanmiddag bij het eerste puppybezoek was puppy Zwart (dat was een beetje het lievelingetje van de familie die op bezoek was) zelfs al echt aan het spelen met de mensen (happen in een speeltje, speels grommen), en hij 'rende' zelfs al een heel klein stukje O+ O+ O+

Plaatje van vanochtend, pupjes Wit en Zwart aan de rand van de wijde wereld:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:24:59 #253
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153309926
Het wordt een beetje eentonig om steeds hetzelfde te zeggen, maar: ooooh O+ wat zijn ze toch leuk! O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_153311244
Oooooh! Dit is zo'n lollige fase, als de kleine kruimels heel dapper de Wijde(re) Wereld gaan ontdekken.

Ze blijven cute O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_153357786
Grondige wasbeurt voor de pupsels nu O+
Wat zijn ze groot aan het worden ;(
  dinsdag 9 juni 2015 @ 07:25:34 #256
386633 Adnap
I love Life !
pi_153373310
Dromen met alle vier je pootjes in de lucht O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:59:41 #257
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153387210
Hoe is het mijn vriendjes? *O*
Hoe ging het met de pupkopers?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:08:29 #258
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153387393
Ik zit net op de cam te kijken en wat lopen ze al vlot en goed :o O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_153388502
Haha, elke keer als ik kijk, liggen ze te slapen :') ;(
compact en kleverig.
pi_153405424
Het zijn echt hondjes aan het worden nu, wat enorm schattig! O+

Zitten als een hondje, lopen als hondjes, stoeien als hondjes. Niet meer van die wormpjes die alleen maar schuivend door het leven gaan.
En wat gaat het dan toch weer snel zeg.
Volgens mij is dit een nog weer leukere tijd. Genieten jullie er ook meer van?

Wit pootje is momenteel zn broertjes/zusjes aan het pesten die lekker lag te dromen op z'n rug. Gewoon er overheen lopen kan geen kwaad :P
pi_153405591
Heeft Nori geen last van dat drinken? Gaat er hard aan toe :P

En inderdaad echt al minihondjes nu! O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:12:03 #262
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153406654
Hoe waren de bezoekjes? Zijn er veel liefhebbers voor dezelfde pup?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153411732
Even een snelle update dan (moet zo weer weg, peuter is gevallen en moet in het ZKH een foto laten maken van d'r beentje).

Gaat goed met de pups, ze gaan héél hard nu. Alle oogjes zijn wagenwijd open, oortjes doen het, ze hebben zelfs al interesse in Nori's eten (D.Blauw heeft gisteren een likje geit gehad, en Zwart vond vanmiddag een flintertje kip en werkte dat zo naar binnen). Ze spelen samen, ze komen op je af om in je voet te bijten (tandjes komen door!) en gaan heel gevaarlijk grommen als je met ze speelt O+

Ze lopen nu de hele dag zowel in de kist als buiten de kist in de ren als ze dat willen, en in de ren staat inmiddels een grote bak met houtkorrels en een oude handdoek er over om te oefenen met zindelijk worden. Als ze geslapen hebben proberen ze tegenwoordig uit de kist te komen om daar rondjes te lopen tot ze gaan poepen/plassen, dus ik dacht dat kan ook wel op die bak.

Met de pupkopers ging het goed, iedereen vond ze geweldig (natuurlijk 8-) ). Sommigen hadden na het bezoekje al een bepaalde voorkeur. Maar ik heb een beetje 'gestuurd' door voor elk stel een bepaalde pup uit te kiezen aan de hand van hun karaktertjes op dit moment. Die kregen ze als eerste in de hand, en dat maakt dan vaak wel een indruk. Daarbij heb ik wel duidelijk aangegeven dat dit nog niets zegt over welke pup het uiteindelijk gaat worden, maar dat die ene pup op dat moment goed bij hun wensen lijkt te passen. Puppy Wit lijkt bij meerdere mensen wel in de smaak te vallen (sorry Adnap :P ), en eigenlijk vond iedereen ze allemaal schattig O+ de 21ste komen (bijna) alle mensen weer opnieuw op bezoek, hopelijk kunnen we dan met pups en al buiten zitten.

Vanavond komen er als het goed is weer nieuwe foto's van schoonpa.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153413228
Waarom hou je ze niet gewoon ;(
pi_153416678
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:21 schreef Leonos het volgende:
Waarom hou je ze niet gewoon ;(
Omdat 8 puppy's er 7 te veel zijn :+

Reuze schattig, maar ondoenlijk om allemaal fatsoenlijk op te voeden :P

Inmiddels terug uit het ZKH, en peuter heeft haar beentje tot aan de lies in het gips en mag minimaal een week niet staan of lopen. Dus nu een nest vol puppen en een gehandicapte peuter te verzorgen... ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:34:25 #266
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_153416868
Ach gos arme peuter ;( (en arme mama ) beterschap!

Gelukkig heeft ze veel afleiding, dat word netjes stil zitten tussen al t kleine grut met haar beentje ;)
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:50:25 #267
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153417423
Agos, wat sneu voor je dochter -O- :'( Sterkte voor haar!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_153418317
Awww, arme peuter! Beterschap.

Hopelijk verzacht het de pijn dat er 8 lieve puppies om haar heen kunnen wandelen! O+
pi_153432369
Beterschap voor je peuter!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:00:30 #270
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_153439098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:27 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels terug uit het ZKH, en peuter heeft haar beentje tot aan de lies in het gips en mag minimaal een week niet staan of lopen. Dus nu een nest vol puppen en een gehandicapte peuter te verzorgen..
:o Gebroken??

Mooie puppies! ^O^ Wanneer mogen zij weg?
pi_153439918
Beterschap voor je kleine schat.
Professioneel gifmenger.
pi_153440105
Wat enorm lief om die kleintjes te zien smullen van het eten O+ Ze genieten er echt van he?
Zijn ze al buiten geweest?

voel me soms gewoon een stalker, maar ben het niet hoor :P. Tussendoor doe ik echt wel nuttige dingen :+
pi_153441602
Bedankt voor alle beterschapswensen! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:o Gebroken??

Mooie puppies! ^O^ Wanneer mogen zij weg?
Niet helemaal gebroken (gelukkig), maar een flinke barst in haar scheenbeen. De barst begint onderaan horizontaal over het bot, en loopt schuin door naar boven over ruim 3/4 van de lengte van het scheenbeen. Dus vandaar haar hele beentje in het gips ;(

En bedankt voor het compliment, ik vind ze zelf ook geweldig mooi 8-) Ze gaan vanaf dinsdag 14 juli weg, die dag zijn ze precies 8 weken en worden er 3 opgehaald. Dan zaterdag 18 juli nog 2, zondag 19 nog 1 (al wordt dat misschien nog wat eerder als de baasjes eerder terug komen van vakantie) en de laatste blijft tot 3 augustus. En we houden er zelf één, natuurlijk O+

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:34 schreef Lingue het volgende:
Wat enorm lief om die kleintjes te zien smullen van het eten O+ Ze genieten er echt van he?
Zijn ze al buiten geweest?

voel me soms gewoon een stalker, maar ben het niet hoor :P. Tussendoor doe ik echt wel nuttige dingen :+
Hahaha, vroeg me al af of er toevallig iemand mee keek op dat moment! Mijn moeder had vanaf haar werk ingelogd en de camera bewogen, ze wilde zien hoe de pups voor het eerst vlees proefden. Maar dat kunnen anderen die via de site kijken dus ook zien :P

Ik had eigenlijk het plan te wachten tot 4 weken met voeren, maar ze hadden de afgelopen 2-3 dagen al zoveel interesse in Nori's voer (wat Nori niet op prijs stelde) dat ik dacht, misschien zijn ze er al wel aan toe. Ze hebben hun tandjes (grotendeels) door nu, ze lopen de hele dag zowel in als uit de kist, dus qua ontwikkeling te zien wilde ik wel eens zien hoe ze op een beetje voer reageerden.

En nou, dat ging wel goed dus! Heb een heel klein beetje wild-kvv op kamertemp op een schoteltje gedaan en daar met m'n vingers kleine zachte stukjes van gepakt en voorgehouden aan de pups. Zelfs de slapende pups werden daar wakker van zodra ze het roken, en dan gaan ze met hun slaperige koppie niet eerst even rustig kijken wat het is, maar gewoon direct *HAP* :Y) Het zijn duidelijk Labradorretjes :P voer = fantastisch!

Als ik ze de kans had gegeven hadden ze zich vast vol gegeten aan het voer, maar het leek me beter als ze eerst eens aan een heel klein beetje zouden wennen. Dus ze hebben nu per pup misschien een theelepeltje vol gehad (behalve Roze en D.Blauw, die hadden in een onbewaakt ogenblik het schoteltje gevonden en allebei een grote hap vol genomen :') ). Morgen misschien nog maar eens een klein beetje geven, en dan langzaam opbouwen denk ik. Als ik geen rare dingen merk aan hun ontlasting kunnen we zondag of zo misschien wel eens wat meer voeren en ze zelf laten kiezen hoeveel ze eten.

Vandaag zijn ze trouwens ook voor het eerst buiten geweest, 10 minuutjes maar (precies lang genoeg om van 'OMG Eng! HALP!1! :'( ' naar 'nou, dan ga ik wel slapen...' te gaan). Wie weet ook daar morgen weer een nieuwe poging :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153441676
https://video-ams3-1.xx.f(...)fed9f4fe&oe=55799E72

Even testen, is dit filmpje zichtbaar voor jullie? Staat op FB dus weet niet of dit zo wel werkt...

Schijnbaar werkt het, dus bij deze een filmpje van etende puppen O+ Let niet op het geluid, ik had niet door dat manlief aan het filmen was...

[ Bericht 18% gewijzigd door Miss_Isis op 11-06-2015 15:37:04 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153441742
Doet het O+
pi_153441817
Oh die geluidjes die ze maken O+ O+ O+
pi_153443221
En nog een paar plaatjes van vandaag.

Roze kijkt naar mama:


Lichtblauw ligt lekker te slapen:


Clubje pupjes:


Wit speelt graag met de rammelbal die in de ren ligt:


Maar ook met mensenhanden:


Donkerblauw (volgens mij :D )


En ook mèt gipspootje kun je gelukkig nog spelen met puppy's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenfoto's van vanochtend:

Groen in het gras:


Zwart en Wit:


Volgens mij is dit Roze:


Oranje ontmoet Savannah:


Lichtblauw:


Paars (links) en Oranje:


Groen en Zwart:


De mooie foto's van mijn schoonpa komen hopelijk vanavond, ik heb er al een aantal uitgezocht maar mis nog wat foto's die hij nog op moet sturen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:52:44 #278
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153443725
Hahahah oh my god, wat een dikzakken :D

Filmpje doet het hier niet trouwens :'(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153444642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:52 schreef Valerie. het volgende:
Hahahah oh my god, wat een dikzakken :D

Filmpje doet het hier niet trouwens :'(
Het zijn geen dikzakken :( het zijn lekkere mollige gezonde pupjes O+

En nog meer mensen bij wie het filmpje:

https://video-ams3-1.xx.f(...)fed9f4fe&oe=55799E72

niet werkt...? Of iemand een idee waarom het (iig bij Valerie) niet werkt?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153445242
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Het zijn geen dikzakken :( het zijn lekkere mollige gezonde pupjes O+

En nog meer mensen bij wie het filmpje:

https://video-ams3-1.xx.f(...)fed9f4fe&oe=55799E72

niet werkt...? Of iemand een idee waarom het (iig bij Valerie) niet werkt?
Bij mij werkt hij ook niet :{
E.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:59:35 #281
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153445251
Bij mij doet ie het ook niet -O-

Ik krijg deze melding:
quote:
Sorry, something went wrong.

We're working on it and we'll get it fixed as soon as we can.
Maar ik heb dan ook geen Facebook (en ik zit mobiel), misschien dat dat het is?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:01:30 #282
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153445303
Oh en het worden al echte hondjes! O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:08:09 #283
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153445451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:59 schreef LadyS het volgende:
Bij mij doet ie het ook niet -O-

Ik krijg deze melding:

[..]

Maar ik heb dan ook geen Facebook (en ik zit mobiel), misschien dat dat het is?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:59 schreef LadyS het volgende:
Bij mij doet ie het ook niet -O-

Ik krijg deze melding:

[..]

Maar ik heb dan ook geen Facebook (en ik zit mobiel), misschien dat dat het is?
Ik heb wel Facebook en gebruik mijn laptop, dus dat lijkt me niet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153447375
Pechpeuter :D

Pupsels O+

Je hebt het er maar druk mee, maar wat zijn ze leuk O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:14:08 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153447481
Facebookflimpje doet het hier ook niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153447658
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:31 schreef Miss_Isis het volgende:
En nog een paar plaatjes van vandaag.

Roze kijkt naar mama:
[ link | afbeelding ]

Lichtblauw ligt lekker te slapen:
[ link | afbeelding ]

Clubje pupjes:
[ link | afbeelding ]

Wit speelt graag met de rammelbal die in de ren ligt:
[ link | afbeelding ]

Maar ook met mensenhanden:
[ link | afbeelding ]

Donkerblauw (volgens mij :D )
[ link | afbeelding ]

En ook mèt gipspootje kun je gelukkig nog spelen met puppy's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenfoto's van vanochtend:

Groen in het gras:
[ link | afbeelding ]

Zwart en Wit:
[ link | afbeelding ]

Volgens mij is dit Roze:
[ link | afbeelding ]

Oranje ontmoet Savannah:
[ link | afbeelding ]

Lichtblauw:
[ link | afbeelding ]

Paars (links) en Oranje:
[ link | afbeelding ]

Groen en Zwart:
[ link | afbeelding ]

De mooie foto's van mijn schoonpa komen hopelijk vanavond, ik heb er al een aantal uitgezocht maar mis nog wat foto's die hij nog op moet sturen.
O+ O+ O+

Hoe oud zijn ze nu?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_153448001
Voor de mensen bij wie het filmpje niet werkt; ik zal vanavond even kijken of ik het filmpje kan uploaden op photobucket. Het is maar een halve minuut oid dus zou wel moeten lukken. Doen we het wel op die manier :)

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:11 schreef Cat22 het volgende:
Pechpeuter :D

Pupsels O+

Je hebt het er maar druk mee, maar wat zijn ze leuk O+
Inderdaad druk, ik moet zelfs nog de werpkist verschonen en pups wegen, ben ik de hele dag nog niet aan toe gekomen :@

En zonet ook nog een zielig en vooral hongerig vogeltje er bij gevonden... this day just keeps getting better :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153448058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Hoe oud zijn ze nu?
Ze zijn vandaag 23 dagen oud :) En vanaf ongeveer dag 28 worden ze echt leuk ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153448101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:32 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ze zijn vandaag 23 dagen oud :) En vanaf ongeveer dag 28 worden ze echt leuk ;)
Ik houd het, als trouwe lurker, in de gaten O+

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan de 28e dag? :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_153448117
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik houd het, als trouwe lurker, in de gaten O+

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan de 28e dag? :@
Niks speciaals, maar vanaf 4 weken ongeveer (dus 28 dagen) zijn ze op hun schattigst vind ik ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153448189
Ah op die fiets ^O^

Jammer alleen dat pups zo snel groeien.
Maar aan de andere kant is een grote volwassen lompe labrador natuurlijk ook altijd geweldig _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_153450815
Nieuwe poging voor het filmpje:

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:28:54 #293
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153451275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:14 schreef Miss_Isis het volgende:
Nieuwe poging voor het filmpje:

[ link | afbeelding ]
Jaaa! Hij doet het!
Heb je je vingers nog? :o ;) haha. Ze vonden het lekker zo te zien :9
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:31:23 #294
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153451353
Ohhhhh wat zijn ze gegroeid al O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_153451651
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef LadyS het volgende:

[..]

Jaaa! Hij doet het!
Heb je je vingers nog? :o ;) haha. Ze vonden het lekker zo te zien :9
Hehe, gelukkig heb ik al mijn vingers nog ja :P

En ja, ze vonden het heel erg lekker. Daarnet hebben ze (ondanks alle voornemens over voorzichtig beginnen :') ) weer een beetje voer gehad. Ze waren erg druk aan het rondlopen en aan het piepen, en omdat ik toch de grote honden net gevoerd had pakte ik even een klein beetje voer om te zien of ze daar stil van werden. Nou, ja dus. Dat was echt aanvallen geblazen op mijn vingers. Ik heb ze nog steeds maar een beetje gevoerd (al moest ik Wit en Paars wel uit de voerbak vissen omdat ze er op de kop in gedoken waren) maar ze zijn er duidelijk erg enthousiast over. Even kijken hoe ze nu de nacht door komen en hoe ze morgen gegroeid zijn, en dan eens zien of ze morgen misschien weer 1 of 2 keer wat willen eten. Dan doen we maar meteen de speciale puppy-KVV die we gekocht hebben, dan hoef ik niet steeds de grotere stukjes bot er uit te peuteren.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:45:39 #296
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153451802
Hahaha omg, fantastisch hoe dat instinct meteen gaat van VLEES, GIMME THAAAAAAATT
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:51:25 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153451993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:14 schreef Miss_Isis het volgende:
Nieuwe poging voor het filmpje:

[ link | afbeelding ]
Hij doet het! Ik ben verliefd! Steak! Meat for me! Wat een schatjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153452038
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:45 schreef Valerie. het volgende:
Hahaha omg, fantastisch hoe dat instinct meteen gaat van VLEES, GIMME THAAAAAAATT
Ja dat was echt precies wat ik ook dacht!

Ik hield een klein beetje vlees voor de neus van puppy Roze toen ze sliep, en dat was echt van diep in slaap naar *NOMMM!!* in 0,2 seconden of zo :P Puur instinctmatig, ze ruiken het en herkennen het echt direct als voer. Misschien ook wel omdat Nori er natuurlijk naar ruikt, ik zag ze wel eens eerder aan Nori's bek en lippen snuffelen en likken dus wie weet wat ze op die manier al herkennen. Maar ik vond het wel heel mooi om te zien hoe ze er van genoten :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153452141
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij doet het! Ik ben verliefd! Steak! Meat for me! Wat een schatjes
Ja lief hè O+

Het was wild-kvv, dus ree en gans en haas en dat soort dingen (4 diersoorten, wisselt welke precies). Maar duidelijk helemaal hun smaak :Y Morgen wordt het (biologische) puppy-kvv, met geit, rund, kip en lam. Vinden ze vast ook wel lekker :Y)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:57:17 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153452176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja lief hè O+

Het was wild-kvv, dus ree en gans en haas en dat soort dingen (4 diersoorten, wisselt welke precies). Maar duidelijk helemaal hun smaak :Y Morgen wordt het (biologische) puppy-kvv, met geit, rund, kip en lam. Vinden ze vast ook wel lekker :Y)
KVV?
Wild heeft een heel sterke smaak en geur, geen wonder dat ze het lekker vonden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 juni 2015 @ 22:06:19 #301
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153452471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:52 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja dat was echt precies wat ik ook dacht!

Ik hield een klein beetje vlees voor de neus van puppy Roze toen ze sliep, en dat was echt van diep in slaap naar *NOMMM!!* in 0,2 seconden of zo :P Puur instinctmatig, ze ruiken het en herkennen het echt direct als voer. Misschien ook wel omdat Nori er natuurlijk naar ruikt, ik zag ze wel eens eerder aan Nori's bek en lippen snuffelen en likken dus wie weet wat ze op die manier al herkennen. Maar ik vond het wel heel mooi om te zien hoe ze er van genoten :D
En dan dat contrast. Schattige dikke knuffelpups die keihard aanvallen op rauw vlees raawwrrr :9~ :9~ :9~
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')