abonnement Unibet Coolblue
pi_152843126
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:38 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Heel havo scheikunde wordt in 70 minuten bespreken, maar er zijn tientallen filmpjes voor het vwo.
Ja daar baal ik ook een beetje van.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:09:06 #102
375166 wihehin
V70 & C63
pi_152844094
Wat is bier weer lekker na twee weken afwezigheid :')

Succes mensen die nog examens hebben, ik ga lekker uitslapen tot een uur of 9 :D
pi_152844162
Houdt moed Latinisten.

"Moge het lot de dapperen helpen" :).

Aka we gaan er morgen allemaal aan net zoals Plinius Maior.
The road to success is always under construction.
pi_152844307
Denk aan de apatheia. Het lot heeft bepaald dat wij nu zo moeten lijden, dus moet je je van het lijden niks aantrekken.
Dansjes horen erbij
pi_152844325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:16 schreef Census het volgende:
Houdt moed Latinisten.

"Moge het lot de dapperen helpen" :).

Aka we gaan er morgen allemaal aan net zoals Plinius Maior.
Komt wel goed, nog even twee uurtjes leren en dan slapen. Hoe ver ben jij nu met die teksten? En heb je enige aandacht besteed aan die achterliggende informatie (keizers, cursus honorum, jaartallen etc)
pi_152844338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:32 schreef Qub1 het volgende:

[..]

Komt wel goed, nog even twee uurtjes leren en dan slapen. Hoe ver ben jij nu met die teksten? En heb je enige aandacht besteed aan die achterliggende informatie (keizers, cursus honorum, jaartallen etc)
30 vd 41. En achtergrond wordt nauwelijks iets over gevraagd. Bekijk maar eens wat oude examens / Grieks van dit jaar. Niet het leren waard iig.
The road to success is always under construction.
pi_152844346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:34 schreef Census het volgende:

[..]

30 vd 41. En achtergrond wordt nauwelijks iets over gevraagd. Bekijk maar eens wat oude examens / Grieks van dit jaar. Niet het leren waard iig.
Mooi want ik heb daar ook geen seconde aan besteed. Ben nu sinds gisterochtend zo'n beetje non stop aan het leren, nog 1 tekst te gaan! Man morgen na examen gewoon gelijk weer naar bed :Z
pi_152844354
Leren jullie alles uit het hoofd?
Dansjes horen erbij
pi_152844362
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:35 schreef Qub1 het volgende:

[..]

Mooi want ik heb daar ook geen seconde aan besteed. Ben nu sinds gisterochtend zo'n beetje non stop aan het leren, nog 1 tekst te gaan! Man morgen na examen gewoon gelijk weer naar bed :Z
Weet jij misschien iets wat uniek is bij teksten van Plinius/Cicero? Zie in elk examen bijvoorbeeld iets als 'scandeer' of [iets wat alleen bij hun auteur is]
The road to success is always under construction.
pi_152844364
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:36 schreef DansendeBanaan het volgende:
Leren jullie alles uit het hoofd?
Persoonsvormen/onderwerpen.
The road to success is always under construction.
pi_152844390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:37 schreef Census het volgende:

[..]

Weet jij misschien iets wat uniek is bij teksten van Plinius/Cicero? Zie in elk examen bijvoorbeeld iets als 'scandeer' of [iets wat alleen bij hun auteur is]
Hmm bij Plinius is er een overschot aan stijlfiguren (asyndeton, trikolon (hoeft niet), parallelisme, anafoor) dus daar zouden ze er best een paar van kunnen vragen. Bij Cicero zouden ze nog iets kunnen vragen over de relatie tussen hem en zijn vrouw/dochter. Maar iets wat je echt moet kunnen (zoals scanderen) komt volgens mij niet echt voor.
pi_152844399
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:37 schreef Census het volgende:

[..]

Persoonsvormen/onderwerpen.
Oké. Ik twijfelde heel even om alles van top tot teen te stampen, maar uiteindelijk heb ik dat toch maar niet gedaan. Sowieso merkte ik bij schoolexamens ook al dat de uitbetaling per uur dat je leert, heel erg laag is.
Dansjes horen erbij
pi_152844416
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:41 schreef DansendeBanaan het volgende:

[..]

Oké. Ik twijfelde heel even om alles van top tot teen te stampen, maar uiteindelijk heb ik dat toch maar niet gedaan. Sowieso merkte ik bij schoolexamens ook al dat de uitbetaling per uur dat je leert, heel erg laag is.
Volgens mij zijn hier vooral verwijzende woorden belangrijk (hij, hem, het) omdat ze nogal vaak van persoon wisselen. Er zitten volgens mij ook wel een paar vragen tussen over wie er met een bepaald woord wordt bedoeld.
pi_152844420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:40 schreef Qub1 het volgende:

[..]

Hmm bij Plinius is er een overschot aan stijlfiguren (asyndeton, trikolon (hoeft niet), parallelisme, anafoor) dus daar zouden ze er best een paar van kunnen vragen. Bij Cicero zouden ze nog iets kunnen vragen over de relatie tussen hem en zijn vrouw/dochter. Maar iets wat je echt moet kunnen (zoals scanderen) komt volgens mij niet echt voor.
Asyndeton, trikolon, anaforen etc. zijn altijd wel makkelijk te herkennen. Daarvoor hoef je de inhoud in ieder geval niet te kennen.

Ik vind vooral abstracto pro concreto etc kut. Daarvoor moet je die hele klerezooi hebben vertaald.
Dansjes horen erbij
pi_152844446
Ik herken chiasmes etc nooit.

Maar zoals Qub net al zei: ieder jaar veel vragen in de zin van "wie doet dit [= werkwoord]" en "op wie slaat qua terug" etc.
The road to success is always under construction.
pi_152844936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:46 schreef Census het volgende:
Ik herken chiasmes etc nooit.

Maar zoals Qub net al zei: ieder jaar veel vragen in de zin van "wie doet dit [= werkwoord]" en "op wie slaat qua terug" etc.
Ja heb net nog even gekeken en die vragen komen er sws in.

Nou iig succes morgen iedereen, ik ga zo me bed in - het is wel weer genoeg voor vandaag
pi_152844947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 02:49 schreef Qub1 het volgende:

[..]

Ja heb net nog even gekeken en die vragen komen er sws in.

Nou iig succes morgen iedereen, ik ga zo me bed in - het is wel weer genoeg voor vandaag
Truste.. ik ga het niet redden vrees ik.

Op hoop van zegen teksten die ik wel heb voorbereid. Jij heel veel succes iig!
The road to success is always under construction.
pi_152844984
Ik hoop van harte dat de laatste teksten niet worden uitgekozen.

Hmm, nu nog de grammatica, stijlfiguren en achtergronden doorlezen. En het schijnt dat ik morgen ook nog een MAW-examen heb. :+
Dansjes horen erbij
pi_152844995
Ik kan de eerste 25 tekst(fragment)en heel goed. Vanaf daar weet ik niks meer.

(Bij ons is het ingedeeld in 40 Latijns te vertalen teksten, cq 15 regels per stuk).
The road to success is always under construction.
pi_152845005
Dan moet je nog even aanpoten.

Wat is je doelstelling, wat je cijfer betreft?
Dansjes horen erbij
pi_152845024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 03:19 schreef DansendeBanaan het volgende:
Dan moet je nog even aanpoten.

Wat is je doelstelling, wat je cijfer betreft?
Moet 5.5 om te slagen. Maar kan ook nog herkansen ofc, maar liever niet.
The road to success is always under construction.
pi_152845065
:(.
The road to success is always under construction.
pi_152845137
Hele nacht opblijven vlak voor het examen: not done :o
pi_152845171
Ik kom zo'n 9 uur tekort om alles te leren. Als ze de teksten vragen die ik niet heb gedaan (20% kans) dan ga ik na 30 min weg en doe ik 't wel in herkansing..
The road to success is always under construction.
pi_152845279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 06:25 schreef Census het volgende:
Ik kom zo'n 9 uur tekort om alles te leren. Als ze de teksten vragen die ik niet heb gedaan (20% kans) dan ga ik na 30 min weg en doe ik 't wel in herkansing..
Dat mag niet volgens mij.
Je mag een examen missen met een reden. Dit is geen reden.

Tenzij je bedoelt dat je gewoon gaat maken en een zware onvoldoende voor lief neemt, dan kan dat natuurlijk. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2015 07:02:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')