abonnement Unibet Coolblue
pi_152827904


Het idee
Een groepje van -idealiter- 8 personen start met elkaar een Round Robin. Iedereen koopt een boekje. Moleskine boekjes zijn heel geschikt voor dit project, omdat die ingenaaid zijn en zelfs als ze 10 keer zo dik zijn geworden, stevig blijven en niet gaan loslaten. Eén iemand neemt de leiding op zich: deze persoon stelt de groep samen, zorgt dat iedereen elkaars adres heeft en geeft de spelregels door, die per groep aangepast kunnen worden en zorgt voor de verdere communicatie van de groep.

Hoe?
Je begint met op de eerste -binnen de groep afgesproken- aantal bladzijden iets te laten zien over jezelf, je werk, je eventuele gezin, je interesses etc. Dat doe je in de vorm van bijvoorbeeld een collage van knipsels, tekeningen, tekst, beeld, quotes, gedichtjes etc. Alles op je eigen unieke manier. Hoeft niet perfect! Je kunt ook een thema aan je boekje ' hangen', bijvoorbeeld een kleur, muziek, quotes, geloof, happines, oid. Natuurlijk ga je van de kaft ook iets leuks maken, verf, teken, plak of brei er een hoes om heen. Alles kan!
Na twee weken stuur je het boekje door naar de volgende persoon en jij ontvangt rond die tijd een boekje van iemand anders waarin je je lekker creatief uitleeft met papier, stof, verf, potlood, pen, stift of wat dan ook! Elke twee of drie weken (net wat je als groep afspreekt) stuur of geef je het boekje door en na een maand of 3/4 krijg je je eigen boekje weer terug, maar nu vol mooie dingen, speciaal gemaakt voor jou!
Ook leuk is het om een speciale afsluiting met elkaar te regelen, zodat je de boekjes persoonlijk kunt overhandigen en elkaar in het écht' kunt zien!

Hoe doe je mee?
Geef je naam op in dit topic en de TS zet je in het lijstje in de OP. Zodra er genoeg deelnemers zijn worden de groepjes gemaakt, de verzenddata besproken en dan kan de pret beginnen! *O*
Eén iemand neemt de leiding. Meestal degene die de oproep doet. Zorg dat iedereen weet waar ze aan beginnen en dat er van iedereen verwacht wordt dat ze op tijd hun boekje versturen. Niks vervelender dan weken op een boekje te moeten wachten, waardoor jij en dus ook de andere niet verder kunnen. !!!Geef je dus alleen op als je zeker weet dat je tijd vrij kan maken om een paar bladzijdes te vullen in elk boekje!!! Er kan altijd overmacht zijn, overleg dan met elkaar wat handig is: iets langer de tijd nemen, of degene even overslaan. Op het laatst is het boekje zo dik dat het waarschijnlijk pakketpost is, vertel dat je mededeelnemers ook, zodat ze niet voor verrassingen komen te staan. Handig is ook om bijvoorbeeld een besloten facebook groep aan te maken waarop jullie dingen kunnen delen en sneakpeaks kunnen laten zien van wat je gemaakt hebt.

Geen inspiratie?
Ga dan eens googelen op 'artjournaling' of zoek op Pinterest naar 'artjournaling'of 'roundrobin'. Zeker weten dat je dan weer genoeg ideeen op doet! En vergaap je niet aan de dingen die de anderen maken, probeer het gewoon op jouw manier en je zult merken dat je aldoende heel veel leert!

Websites voor inspiratie
http://bykris-art.blogspot.nl/p/round-robin-notebook.html
http://www.postfabriek.nl/2013/05/14/round-robin/
https://www.facebook.com/pages/Round-Robin/100724360086938
• Pinterest
• Of google eens op 'Round Robin project'

De tarieven:
t/m 20g 0,69 (1)
t/m 50g 1,38 (2)
t/m 100g 2,07 (3)
t/m 250g 2,76 (4)
t/m 2kg 3,45 (5)

Brievenbuspost is max 38 x 26,5 x 3,2 cm. en max 2kg.

De regels
• Schaf een boekje/schriftje aan op a5 formaat van min. 80 bladzijdes. Zorg dat hij niet te zwaar is en door de brievenbus past.
• Wees zuinig op het boekje van een ander
• Ieder boekje blijft 2 weken bij de deelnemer.
• De boekjes worden netjes op de aangegeven verzenddata verstuurd.
• Foto’s maken is verplicht, ze delen in het topic niet
• Blijf eerlijk en blijf communiceren met elkaar wanneer er een probleem optreed tijdens het verzenden van het boekje oid.
• Probeer minimaal 8 pagina's te vullen, dit is het leukst voor de eigenaar van het boekje. Meer mag, maar zorg dat de deelnemers na jou ook 8 pagina's kunnen vullen.
• Zorg dat het boekje minimaal de eerste 5 rondes nog door de brievenbus past. Zo heeft iedereen max. 3x ¤6,75 aan verzendkosten.

Aanmelden kan tot:
16 Maart


Verzenddata:
[*] 23 Maart > Iedereen stuurt zijn boekje op naar persoon 1 uit zijn groepje.
[*] 6 April
[*] 20 April
• 4 Mei
• 18 Mei
• 1 Juni
• 15 Juni
• 29 Juni > De boekjes gaan weer terug naar de eigenaar.

Ik hoop dat het idee een beetje duidelijk is geworden uit bovenstaande tekst. Over de overige regeltjes zoals aantal deelnemers, aantal groepjes, verzenddata e.d. kunnen we met elkaar brainstormen en uiteindelijk samen beslissen

Waarschuwing!
Aanmelding geeft het risico tot:
• Algehele (keuken) tafel chaos
• UVHH, MHTLVK en DIVTLOTS syndroom!

Ofwel:Uitstellen Van Het Huishouden, Mijn Hele Tafel Ligt Vol Knutselspul en Dit Is Veel Te Leuk Om Te Stoppen

Groepje 1
• Mocha
• MissStevie
• Sarabi
• JaleesaJoia
• Simmu
• Muck
• MevrouwPuff

Groepje 2
• Crientj
• littledrummergirl
• gebakken-koekje
• SummerBreeze
• Spuuglokje
• Aspergermeisje
• nectarientje
pi_152827918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:58 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat snap ik echt helemaal, don't worry :*

Ik voelde me alleen nogal aangevallen, terwijl ik aangaf iets compleet anders aan mijn hoofd te hebben. Maar goed, dat terzijde.

Het was even puzzelen, maar ik ben eruit welke pagina's op mijn telefoon de simmupagina's zijn. Een aantal liggen er geprint klaar, een aantal heb ik gereconstrueerd, omdat ze geknipt, geplakt en gevouwen nou eenmaal veel leuker en beter tot hun recht komen. Waar mag ik ze op dit moment naartoe sturen?

Ook heb ik vanaf deze kant zojuist een klacht ingediend bij postnl, voor beide boekjes.
Wat het tweede boekje betreft: het is belachelijk dat er een sticker van de 20 op zit, want hij is veel eerder naar het postkantoor gebracht. Ik ben al druk handtassen en vakjes in jassen en mijn portemonnee aan het doorspitten om te kijken of ik een bonnetje ofzo heb.

Anyway: ik baal ook verschrikkelijk van het feit dat simu's boekje spoorloos is geraakt tussen hier en mevrouwpuff -O-
Ik weet zeker dat ik hem goed dicht heb geplakt, met extra tape en het adreslabel ook nog eens getaped, dus daar kan het bijna niet aan liggen, maar ik voel me er wel ontzettend schuldig over -O-
Sarabi :) voordat je de verkeerde pagina's stuurt ;)
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:05:50 #3
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_152827968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Sarabi :) voordat je de verkeerde pagina's stuurt ;)
Dat bedoel ik natuurlijk 8)7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_152827997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:05 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik natuurlijk 8)7
:)
en volgens mij kan je ze weer naar Mevr.Puff sturen?
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:14:57 #5
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_152828190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:)
en volgens mij kan je ze weer naar Mevr.Puff sturen?
Dan breng ik ze morgen naar het postkantoortje bij mijn werk, om te kijken of die meer te vertrouwen zijn :(
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_152828842
Begrijp ik nou dat het postkantoor misStevies boekje een week heeft laten liggen? Wachten ze tot de zak vol is ofzo!

Ik hoop dat je je verder niet aangevallen voelt Muck. Leuk dat je sommige delen hebt kunnen reconstrueren :)
pi_152832344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef Muck het volgende:

[..]

Dan breng ik ze morgen naar het postkantoortje bij mijn werk, om te kijken of die meer te vertrouwen zijn :(
Muck, voel je zeker niet aangevallen! je had aangegeven dat er andere dingen aan je hoofd waren en dat is begrijpelijk :) we probeerde alleen allemaal even uit te vissen wat er nou precies aan de hand is :) maar wat fijn dat je de bladzijdes hebt kunne reconstrueren
:D

en wat fijn dat mijn boekje terecht is! *O* en wat een slordig postkantoor.. maar daar kan Muck niks aan doen :) valt me wel op dat dat vaker gebeurd op plekken waar ze postzakken hebben.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_152854270
Wat een slordige zooi joh.
Bah
Ik hoop dat het nu gewoon goed blijft gaan.
Tof dat er voor Sarabi een nieuw boekje gemaakt wordt O+

MissStevie, Ik ga dit weekend boekje op de post doen.
Just Breathe
pi_152854889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:21 schreef mocha het volgende:
Wat een slordige zooi joh.
Bah
Ik hoop dat het nu gewoon goed blijft gaan.
Tof dat er voor Sarabi een nieuw boekje gemaakt wordt O+

MissStevie, Ik ga dit weekend boekje op de post doen.
morgen hoop ik veel te kunnen doen, dus ik hoop dat ik sarabi dr boekje zaterdag dan op de bus kan doen :)
pi_152858919
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

morgen hoop ik veel te kunnen doen, dus ik hoop dat ik sarabi dr boekje zaterdag dan op de bus kan doen :)
manlief zegt "oops, vergeten op de post te doen" :(

hij regelt het direkt nu en zegt "excuses"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:24:50 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152859194
Ik heb 't boekje nog niet binnen. Is het al gepost Summer Breeze?
pi_152859751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:21 schreef mocha het volgende:
Wat een slordige zooi joh.
Bah
Ik hoop dat het nu gewoon goed blijft gaan.
Tof dat er voor Sarabi een nieuw boekje gemaakt wordt O+

MissStevie, Ik ga dit weekend boekje op de post doen.
helemaal goed mocha, fijn dat je het even laat weten! ^O^ Ik was al bang dat er nog een boekje kwijt was :@
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  zaterdag 23 mei 2015 @ 17:40:13 #13
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152885680
Nog steeds geen boekje binnen. -O-
pi_152889420
Simmu, heb jij inmiddels al wel een boekje binnen?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_152896784
Heb vandaag best veel kunnen doen, maar helaas niet alles, moest ook nog werken. Morgen ga ik weer verder met de laatste bladzijde voor sarabi en dan is het tijd voor MisStevie dr boekje :)
pi_152908344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
Simmu, heb jij inmiddels al wel een boekje binnen?
nope :{
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_152939733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Begrijp ik nou dat het postkantoor misStevies boekje een week heeft laten liggen? Wachten ze tot de zak vol is ofzo!

Ik hoop dat je je verder niet aangevallen voelt Muck. Leuk dat je sommige delen hebt kunnen reconstrueren :)
Dat heeft de bruna hier dus ook al eens geflikt: 5mei in de zak gegooid, poststempel van de 11e
pi_152939856
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat heeft de bruna hier dus ook al eens geflikt: 5mei in de zak gegooid, poststempel van de 11e
Liever in een gewone postbus dus?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:54:26 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152967721
En vandaag hopen we weer op post. :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:17:17 #22
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_152974203
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:54 schreef Spuuglokje het volgende:
En vandaag hopen we weer op post. :)
Ik ging echt bijna schrijven komt er post op maandag dan? maar het is natuurlijk dinsdag! Laten we het maar op dufheid door het verkouden zijn houden :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:03:02 #23
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152983999
Post! En ooooh wat hebben we een geluk gehad! :o Doos was aan beide kanten stuk, doordat dat boekje natuurlijk heen en weer kan schuiven in de doos. Volgende keer moet er echt tape omheen voor de zekerheid!



pi_152984045
Simmu??? Al iets binnen?? -O-
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_152984495
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Post! En ooooh wat hebben we een geluk gehad! :o Doos was aan beide kanten stuk, doordat dat boekje natuurlijk heen en weer kan schuiven in de doos. Volgende keer moet er echt tape omheen voor de zekerheid!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ga ik doen. Sorry.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')