abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:46:41 #1
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_152746815
Zoals de vele hier ongetwijfeld zullen weten is het met TopGear de laatste tijd niet meer zo goed na een incident over warm eten. Als trouwe fans hadden een vriend en ik jaren geleden al eens gesproken over een roadtrip doen in ware TopGear stijl alleen was het nooit echt concreet geworden. Tot nu ...

Toevalligerwijs hebben we een auto gevonden die mooi voldoet aan ... the bad idea factor ... die de meeste TopGear uitzendingen ook hebben. De bal ging aan het rollen en vanaf vandaag zijn de voorbereidingen officieel begonnen!

Wanneer?
September 2015

Duur trip
8 tot 9 dagen

De Auto:

Bouwjaar: 1981 (mijn geboortejaar)
Merk Model: Toyota Celica
Aandrijving: Motorswap gedaan naar 1.6 4AGE 16V + 5 bak + supra LSD diff
Geen abs, geen airbags, geen airco :P

Wat willen we presies doen?
We willen een roadtrip doen door centraal Europa denkend aan landen als:
- Czech R.
- Hungary
- Croatia
- Bosnia
- Slovakia
- ...

Wat willen we niet?
- Rusland / Oekraine of andere conflictzones Rusland is sowies veel te veel gedoe met visums, rijbewijzen en paspoorten tevens wil de verzekering daar niet dekken!

Wat we zoeken hier op Fok!?
- Leuke POI's
- TIPS allerhande
- couchsurfing doen of niet in die regio's
- Leuke dingen om te doen als petrolhead
- dingen die we allebei leuk vinden auto's, muziek, vreemde keukens, niet de typische toeristische shizle, alles wat net dat ietsje anders is
- bezigheden in de auto die leuk zouden zijn om op film te zien
- missies zoals in TopGear
- reiservaring
- Waar goedkoop overnachten
- Steden die de moeite waard zijn?
- eender wat nu in je op komt
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:05:31 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_152747551
Als je naar Kroatië en Slovenië wil dan kan je vanaf Klagenfurt over een mooie bergpas rijden die de moeite waard is. Als je de weg dan afrijdt, kom je uit bij de snelweg die naar Ljubljana leid en dat is een leuke stad om te bezoeken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_152759621
vanuit welk land start je het?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:41:58 #4
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_152824118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
vanuit welk land start je het?
We vertrekken van uit België rond Diest dus tussen Leuven en Hasselt. Ik had hier direct een stormloop verwacht maar blijkbaar is Centraal Europa niet echt populair bij de Fok! reizigers :P

Ik had tijd geleden eens een soort tour uitgestippeld in google waarbij we een aantal grootsteden zouden aandoen
- Brno
- Krakow
- Bratislava
- Budapest
- Belgrado
- Zadar
- Zagreb
- Insbruck

Hoofdzaak van de roadtrip is daadwerkelijk rijden ... Als je dit lijstje wil doen in 8 a 9 dagen moet je aardig je best doen. Totale trip zou dan ongeveer 4500 km zijn en beetje de limiet voor de wagen en ook voor ons denk ik. Olie wissels doen we om de +- 5000 km vandaar.

Google maps kaart zonder snelwegen :P

[ Bericht 23% gewijzigd door HaerdenC op 21-05-2015 15:51:46 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 22:53:26 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_152960983
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:05 schreef RingBewoner het volgende:
Als je naar Kroatië en Slovenië wil dan kan je vanaf Klagenfurt over een mooie bergpas rijden die de moeite waard is. Als je de weg dan afrijdt, kom je uit bij de snelweg die naar Ljubljana leid en dat is een leuke stad om te bezoeken.
Dat dus. De Vrsic pass in Slovenië en dan door via de Grossglockner Hochalpenstrasse in Oostenrijk. Of in omgekeerde richting. Als je dan toch een uitdaging voor de auto wil hebben. En dan via de Romantikstrasse in Dld richting Luxemburg. Eventueel nog met een stop in het Franse Mulhouse voor een bezoek aan het nationale automuseum van Frankrijk met de honderden Bugatti's. Of het Porsche museum in Stuttgart. Top Gear style! B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 22:55:07 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_152961033
Niet dat jullie tijd zullen hebben voor museumbezoek. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 22:58:36 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_152961157
Ow wacht, vanuit Klagenfurt is een andere bergpass. Die ken ik niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:55:19 #8
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_153055219
zijn er ook dingen die we moeten weten die je beter niet doet of waar je beter niet komt?
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_153055941
niet de meeste, maar alle topgear races zijn van voor tot achter fake.
dus ja....
  maandag 1 juni 2015 @ 15:43:54 #10
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_153157885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:55 schreef HaerdenC het volgende:
zijn er ook dingen die we moeten weten die je beter niet doet of waar je beter niet komt?
In die 9 dagen doe je, ofwel Centraal Europa, ofwel trek je richting Balkan. Beide opties hebben must-do's op de roadmap. Maar het hele ding coveren in die 9 dagen lijkt me niet zo intressant. Ikzelf heb al meerdere roadtrips door Europa op mijn teller, en ik woon al 5 jaar in Praag ondertussen, als Belg ;)
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_153162283
wie ga je eigenlijk op de bek slaan, omdat de broodjes koud zijn ?
pi_153217154
Praag ben ik alleen maar positief over, mooie stad!!
Daarna is het vind ik de moeite waard om naar het Balatonmeer te gaan, Siofok is dan een leuke plaats om aan te doen. :)
Verder naar het oosten ben ik niet echt gegaan :'(

Boetes kan je omlaag lullen, mits je dat goed doet en niet meneertje moeilijk voor je hebt.
Wel een echte must-do *O*
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:25:02 #13
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_153376927
Praag zijn we al geweest maar dat was veel te makkelijk bereikbaar. Dat topgear niet echt is en allemaal vooraf opgenomen weten we, dat ze techniekers bij hebben weten we ook. Wij zijn beiden zelf technisch onderlegd en al meer dan 15 jaar Toyota enthousiastelingen dus technisch denk ik niet dat we echt probs gaan hebben :P
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:27:19 #14
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_153826490
Volgende week zitten we samen en gaan we concreter beginnen plannen. De Celica heeft ondertussen behoorlijk wat km gelopen en is uitgebreid getest. Ding rijdt goed, wel nog een leuke paintshop geven :P
Minds are like parachutes, they work best when open!
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 13:11:24 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_153828933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:27 schreef HaerdenC het volgende:
Volgende week zitten we samen en gaan we concreter beginnen plannen. De Celica heeft ondertussen behoorlijk wat km gelopen en is uitgebreid getest. Ding rijdt goed, wel nog een leuke paintshop geven :P
Van die paint willen we natuurlijk wel dan foto's zien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 29 juni 2015 @ 15:09:44 #16
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_153926687
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:11 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Van die paint willen we natuurlijk wel dan foto's zien.
Uiteraard hahaha heel de auto verkloot :P nu hij is momenteel gelakt met motip zilver velgen verf dus ... nja en zo hebben wij hem gekocht :P :p :p :p
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:30:51 #17
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156806376
Bij deze toch een opvolging van dit topic.

We hebben onze wagen een beetje voorbereid en paar kleinigheden in orde gemaakt zoals een nieuwe startmotor, koppelingspomp en dan gewoon min of meer een route opgesteld. We hebben deze route gedaan die alles samen een 5000 km lang was:
- Diest
- Munchen
- geslapen in Ruhpolding
- Ljubliana (Slovenia) geslapen in jeugdherberg
- Rijeka (kroatie)
- Langs de E65 naar Zadar en daar geslapen
- Dan de D8 naar Dubrovnik met een tussenstop in Split. Dit is de mooiste weg die we OOIT gereden hebben en geloof me vrij wij hebben al behoorlijk veel wegen gedaan! Onze GPS had niet veel zin om door Bosnie te rijden (klein stukje) maar wij zijn van de slechte ideeen dus toch gedaan en ging zonder enig probleem!!! Prachtig stukje ook
- Montenegro in naar Kotor en daar geslapen mooiste ligging van onze trip. We <3 Montenegro echt waar!
- Via de kust naar Schkoder gereden in Albanie en grens gepakt midden in de bergen
- terug omhoog gereden naar Sarajevo
- richting Budapest Hongarije en ergens in Montenegro een 10 euro motel gedaan gewoon langs de baan (al de rest via booking.com) geslapen in een love hotel zonder dat we het wisten
- van Budapest naar Bratislava in Slovakije
- van Bratislava naar ergens rond Pilzen geslapen in een oude legerbasis
- van daar terug naar huis

Enfin een foto verslag want dat vinden jullie belangrijker denk ik dan ...


Hier hebben we dus 5000 km naar gekeken.


Eerste slaapplaats via booking ... hier begon het al belachelijk fout te lopen :) Dit was dus een hotel vlak tegen de Oostenrijkse grens. We kwamen vrij laat aan en hadden nog honger ... de Tsjechische jeugdige eigenaars boden ons een lift naar een lokaal resto aan ... in hun alfa romeo. Ze roken behoorlijk naar de drank en hadden een bijzonder assertieve rijstijl :'-) we waren blij toen we terug waren!


Wegen als knikkerbanen ... zou het zo blijven?


Slovenie binnen gereden. Prachig land, prachtige natuur ... zo een bad idea was het niet ... tot hier toe.


Ljubliana is 1 van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest! Zeker naar terug ga en iedereen kan aanraden!




We wilden alles op een budget doen ... dus hebben we altijd in de ochtend ons ontbijt gehaald bij een Aldi of Lidl :) paar euro ... fietsenrek als bankje!


De mooiste uitzichten ... blijf van de snelwegen weg, spaar op de vignetten, eet en drink goedkoop en geniet van iedere meter!


Rijeka Croatie ... geweldig mooi! Minder touristisch en goed te doen op een budget!


Nog een zichtje onderweg ... onbewerkte foto gewoon genomen met mijn Sony GSM !!!


Wegen waar we in Belgie jaloers op zijn!


overal rust plaatsjes en allemaal even adembenemend ... jullie wachten op de miserie de we gehad hebben he? Lees maar lekker door!


Pizza eten in zadar ... te betalen met kleingeld en dit is touristisch gebied!!!


Zadar attractie ... cirkel met leds die op zonne-energie laden en op de golven van kleuren wisselen. Op de achtergrond hoor je een zee orgel! SUPER!!!


Zonsondergang in de derde week van september ... lekker in T-shirt!


De D8 ... de mooiste weg die we ooit bereden hebben! Wil je als auto liefhebber toch je vriendin mee krijgen !!! Van Zadar naar Dubrovnik rijden.


Dit soort uitzichten ... en Italianse temperaturen ... prijzen 40 procent goedkoper dan Belgie!


Meer van dat


Verse mediteraanse productjes kopen?


Skip Itali! Do Croatia! You'll love it!


Om op een budget te blijven hadden we eten mee genomen... NIET NA DOEN. Eten is er zo goedkoop dat meeneem eten duurder is dan daar te gaan eten! We hebben dit puur gedaan om tijd te winnen en plaats te hebben in de auto hahahaha!


Ongeloofelijk mooi ... ik blijf er bij de A8 wil je ooit gedaan hebben!


Schrik hoef je er NERGENS te hebben Croatie is volgens ons veiliger dan stockholm centrum!


Dubrovnik... met name ikzelf had er gevoelens bij aangezien ik nog geweten heb dat er daar een vieze oorlog woede ... net als andere steden die we bezocht hebben ... schrik die onterrecht is. Wat een prachtige stad!




Mooie ... ... ... gebouwen :P


Hier betaal je in Italie de hoofdprijs voor ;) in september net buiten Dubrovnik voor een nacht een appartement huren kost je tussen 15 en 20 euro :P denk daar maar eens over na!


Weg blijven van de snelwegen :P DOEN


Raar dorpje net in Bosnie ... we vroegen ons af waarom we bekeken werden maar na wat rond horen ... bleek dat een paar Saodies heel het dorp gekocht hebben, gaan plat gooien en touristisch exploiteren. Mensen ... open jullie ogen dit is waar je achter een paar tientallen jaren duur op verlof gaat ... als de crisis italie en dergelijke dood heeft gemaakt. Deze mensen hebben nog oorlog gekend en weten hoe te overleven. Vanaf hier droppen de prijzen voor alles ook gigantisch pintjes gaan drinken aan minder dan een euro :)


af en toe een koe op of langs de weg :P


mooiste panorama EVER. BY FAR vlak voor de grensovergang.


Op naar ... Montenegro! Nog steeds niet 1 probleem gehad... super vriendelijke mensen, goedkoop, goede wegen, prachtig klimaat, super landschap.


Kotor ... wat een prachtige haven stad met veel cultuur. Dit is wss 1 van de mooiste stukjes waar je kan verblijven als je voor 15 euro per nacht fatsoenlijk wil slapen en voor 3 euro per persoon wil eten :P bootjes, baai, launch muziek, super verzorgt! Ga ik zeker terug!


voor 4 euro ontbijt gehaald in een ... Delhaize :P flink buikje vol met 2 man... owja hotel ... was een appartement met terras, zicht op het water, prive strand, prive terras, wifi voor 20 euro per nacht.


zicht van uit onze kamer!


Ons prive stuk


Miserie vroegen jullie he ... hoe hard wij moesten afzien ... wel paar muggenbeten in september :P dat was het tot nog toe!


We wilden het moeilijker dus maar verder naar beneden ... kijk eens hoe moeilijk ... cocktails drinken :) op weg naar Albanie


De choque ... toch wel een beetje. Albanie is het armste land van Europa en dat zie je! Desondanks waren de wegen beter dan bij ons! Aanhangwagen, geen nummerplaten, geit op de aanhanger en 90 rijden :P <3 ... enkel Mercedes en Vag op de weg op een zeldzame Zastava na!


Achterlijk zijn ze niet! Je wordt als tourist wel echt bekeken en een nacht wandeling was ik toch veel te chicken voor ... desondanks was ik erg onder de indruk van het feit dat vlak tegen de moskee er resto's en cafe's waren waar je gewoon een pintje of zo kon gaan drinken :) Culturen wonen er naast en met elkaar samen ondanks geloofsverschillen!


Albanie blijft voor mij het land van tegenovergesteldes. Geloof het of niet maar de mooiste vrouwen hebben we in Albanie gezien. Super verzorgd, sexy, mooi gevormd, warm en heel erg vriendelijk. De mannen zijn het compleet tegenovergestelde. Louche types, oude kleren, staren, waterpijp, hangen, ... ik was toch blij dat we er weg waren dit was de grens van mijn comfortzone duidelijk!


1 prachtige straat met beginnend tourisme!


Heel erg goed gegeten in Albanie voor bijna geen geld. Ze nemen er gewoon de euro aan of hun lokale munt. Op resto gaan kost er inclusief drank ongeveer 3 euro per persoon. Met je vriendin op vakantie gaan wil je niet daar volgens mij :P


Kaartjes op de post gedaan ... 3 weken later nog altijd geen enkel toegekomen :P


Celica ... geeft geen kick. Niet 1 probleem ... hadden we al gezegd dat je in albanie ongeveer 1 euro betaald voor euro 95 ...


Stadswandeling gedaan ... Albanie ... het is een raar land :P


Dit zijn de wegen in Albanie ... dus als je onverharde zand verwacht heb je het aardig mis!


's nachts in montenegro ergens op motel gegaan voor 10 euro per nacht ... veel snaps, pintjes en een verhaal op zich ... Super leuke eigenaars en beste verhaal van de trip ... we houden dit als primeur voor onze documentaire!


idee van spelling en prijzen :P Zat zijn voor 3 euro in Europa! YES WE CAN.


Kamer afwerking voor 10 euro per nacht :P (5 euro per persoon voor de duidelijkheid)


Sarajevo ... de stad van de lidtekens! Overal zie je hoe men granaat inslagen heeft bijgewerkt. Desondanks ... nu een perfecte city trip. Super goedkoop, niet te touristis, onvoorstelbaar warm en fijn ... don't think or mention the war ... enjoy. We hebben wel het kerkhof bezocht en daar wordt je stil van ... kilometers witte paaltjes :( doet je toch wel eens denken over etnische zuiveringen en zo.


Hier brand het eeuwige vuurtje


De keuken was er best goed!


Hongarije ... eten op de buiten ... paar euro :P VEEL ETEN


Hotel geboekt met hotelomat ... automaat bleek naderhand een love hotel :P maar hey we hebben voor 20 euro een nacht geslapen in een super zuivere kamer, ruime badkamer, formule 1 gekeken en sfeer neonlicht gehad :P


Hier kan je lekker discreet je sleutel uit halen :P


Buitenzijde


Ik in Budapest met struik bewijs


veel vluchtelingen hier wel ... vooral Chinezen met bussen ...


mooie stad, leuk voor city trip


Veel te zien en te doen


Best lekker :P


Ook dit was lekker en vooral goedkoop! ondertussen in Bratislava


Prachtige stad en in vele opzichten beter dan Budapest ... vooral geen chinezen, in ondergoed op tafel dansende dames, glas rode wijn voor 1.5 euro, bier voor 1 euro ... halve liter


Prachtige stad!


Waar is die bad idea toestand?


Doe nog maar een wijntje en paar shots ... we hebben nog 5 euro over :P


In brno in een lokaal resto gaan eten voor 3 euro per persoon ... ineminemutte gedaan op de kaart ...


resto vanbuiten


Heel mooie stad en minder duur dan Praag ... Praag was al goedkoop vonden wij vorig jaar.


nog stad


Vleesjes


Circuit van Brno moto gp oefenwedstrijd gaan kijken


Bewijs


Geslapen rond Pilzen in een oude legerbasis ... hier slapen is goedkoper dan een sociale woning huren dus de andere gasten leken er permanent te zijn ... en waren rare gevallen :P Super verhaal dus ... "weet je nog die legerbasis"


5000 km dus even de olie gewisselt op een parking :) ... jaja het is een Toyota dus neen we hebben niet 1 probleem gehad :P :P Je kan hem nu kopen voor 3300 euro! Hij is veel te betrouwbaar voor avonturiers!

MISVERSTANDEN
- aan de grenzen gewoon even je paspoort geven en je mag door
- de wegen zijn meestal goed ... zeker niet slechter als bij ons
- we hebben ons nergens onveilig gevoeld ... wel hebben we van iedereen het advies gekregen uit Kosovo te blijven en dat voelde ook zo aan van dat maar te doen. In Albanie werden we wel behoorlijk bekeken
- Vluchtelingen zever ... niks van gezien
- Rare dingen ... wel mee gemaakt. In Bosnie door de politie tegen gehouden ... de conversatie ging zo "Why you drive here?" - "Because the GPS Says so ... please have a look" - "The GPS is wrong you go that way now!" ... daar mochten we dus duidelijk iets niet zien geen idee wat. We hebben de politie agent zijn weg netjes gevolgd"
- In Hongarije is er geen fuck te beleven ... mijn god wat een saai land

Dat is het zo wat. Vragen welkom :) volgende road trip gaan we dus iets verder moeten gaan want ... dit was om eerlijk te zijn 99 procent goedkoop op vakantie gaan!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:34:19 #18
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156807691
Daarom heb ik hier een TVP van gemaakt _O_. Wat een waanzinnig toffe reis. De wegen daar zijn inderdaad magnifiek. Wel jammer dat je Slovenië niet in bent gereden via de door mij aangeraden route vanaf Klagenfurt.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:50:10 #19
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156809496
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:34 schreef RingBewoner het volgende:
Daarom heb ik hier een TVP van gemaakt _O_. Wat een waanzinnig toffe reis. De wegen daar zijn inderdaad magnifiek. Wel jammer dat je Slovenië niet in bent gereden via de door mij aangeraden route vanaf Klagenfurt.
Slovenie heeft wat ongelezen regels ... als je er langer als 3 dagen blijft moet je je gaan melden bij de politie en zo ... plus we hadden maar 1 week en hadden verwacht hopen gezever te hebben aan de grenzen ... plus dag extra ingerekend voor als de auto probs zou hebben ... niets van dat alles hebben we gehad!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:52:50 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156809543
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:50 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Slovenie heeft wat ongelezen regels ... als je er langer als 3 dagen blijft moet je je gaan melden bij de politie en zo ...
Serieus? Zal zomers wel druk zijn met alle toeristen.
quote:
plus we hadden maar 1 week en hadden verwacht hopen gezever te hebben aan de grenzen ...
Ik weet niet hoever het nieuws in België achterloopt maar het Schengenverdrag is toch best al een aantal jaar oud.
quote:
plus dag extra ingerekend voor als de auto probs zou hebben ... niets van dat alles hebben we gehad!
Dat is inderdaad erg slim.

Een soortgelijk avontuur ga ik waarschijnlijk komend zomer maken maar dan met een ander soort auto en ook een ander einddoel waar we onze route op gaan afstemmen.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:56:54 #21
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156809634
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:52 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Serieus? Zal zomers wel druk zijn met alle toeristen.

[..]

Ik weet niet hoever het nieuws in België achterloopt maar het Schengenverdrag is toch best al een aantal jaar oud.

[..]

Dat is inderdaad erg slim.

Een soortgelijk avontuur ga ik waarschijnlijk komend zomer maken maar dan met een ander soort auto en ook een ander einddoel waar we onze route op gaan afstemmen.
ik weet niet hoe ver Nederland achter loopt maar Hongarije had op dat moment wel zijn grenzen dicht en de 7 auto's voor ons waren ook europeanen (Bosnie) en die mochten netjes omkeren ... wij hadden op voorhand via buitenlandse zaken in Belgie de nodige shit in orde gemaakt om door te mogen ... op dat moment waren er zo een 17.000 vluchtelingen aan het proberen door te raken en zo :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_156809730
Goed verslag. Inclusief veel eetfoto's, dat zijn ook altijd pluspunten.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:01:26 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156809748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:56 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

ik weet niet hoe ver Nederland achter loopt maar Hongarije had op dat moment wel zijn grenzen dicht en de 7 auto's voor ons waren ook europeanen (Bosnie) en die mochten netjes omkeren ... wij hadden op voorhand via buitenlandse zaken in Belgie de nodige shit in orde gemaakt om door te mogen ... op dat moment waren er zo een 17.000 vluchtelingen aan het proberen door te raken en zo :)
Potver :') Daar had ik even niet aan gedacht. Dan vraag ik mij wel af waarom je de route zo uitstippelt dat je daar langs gaat/wil/moet. Als ik volgend jaar ga dan heb ik een eindbestemming waarvandaan ik weer terug moet. Onderweg zie ik het wel.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:08:42 #24
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156809967
zoals je aan dit topic kan zien waren we al een jaar aan het uitstippelen ... onze road trip had als titel ... "Bad ideas, good stories" ... dus ... dat was een plus ... wacht tot onze documentaire klaar is :) natte broek van het lachen.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_156812184
Vet! :7
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')