abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_152732599
Einde serie, nieuw topic.
Mooi einde. Nieuw seizoen kan altijd nog ;).
  dinsdag 19 mei 2015 @ 03:35:04 #2
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_152738332
Vredig einde, had het een stuk heftiger en ingrijpender verwacht

Maar toch, zal deze serie missen.
pi_152741201
Maar ik vind het wel een bevredigend einde. Ik kan er mee verder leven :)
Al was het rom-com gehalte iets te hoog bij Peggy en Stan naar mijn mening (maar stiekem ook wel erg mooi voor Peggy)

Oei, wat heb ik zitten huilen tijdens het telefoongesprek tussen Don en Peggy.

Is het nu echt klaar? :'(
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_152746286
Over dat einde, Don kreeg de inspiratie voor de coke ad (met dat beroemde liedje) dus daar tussen die zweverige types?

De maandagavond is wat armer geworden :(
pi_152746463
Einde met een sisser, maar alsnog heel degelijk. Ik ga de serie ook missen. Ik zat niet altijd op het puntje van mijn stoel maar de kwaliteit van het acteerwerk, de dialogen, de grappen en de aankleding wisten me toch altijd vast te houden, zelfs als het onderwerp me niet zoveel interesseerde.

Ik ken betere series, maar ik denk dat mad men toch wel het meest consistent was in z'n kwaliteit.
Conscience do cost.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:20:11 #6
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_152752200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:33 schreef fliert het volgende:
Over dat einde, Don kreeg de inspiratie voor de coke ad (met dat beroemde liedje) dus daar tussen die zweverige types?
Zo begreep ik het wel iig. Goed einde, in Mad Men-stijl. En nu een zwart gat..

Is er iets vergelijkbaars en van hetzelfde niveau? ;(
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_152752928
Toch wel een verrassend einde, het leek de laatste afleveringen echt op een zelfmoord van Don af te stevenen omdat die er wel 'klaar' mee was. Al merkte ik wel dat hij tijdens de telefoongesprekken steevast 'see you soon' bleef zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:20 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Zo begreep ik het wel iig. Goed einde, in Mad Men-stijl. En nu een zwart gat..

Is er iets vergelijkbaars en van hetzelfde niveau? ;(
Ik vond Masters of Sex eerst wel aardig en er enigszins op lijken, maar dat werd me op een gegeven moment echt te saai. Met name omdat de personages me totaal niet aan stonden, in tegenstelling tot Mad Men.
Amen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:50:13 #8
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_152753288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:20 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

En nu een zwart gat..
Dit. :'(
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:52:14 #9
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_152753370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef ems. het volgende:
Ik ken betere series,
Kun je tips geven? Ik zoek nu iets nieuws om verslaafd aan te raken.

Deze series ken ik al:

Americans, The
Better Call Saul
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Dexter
Deadwood
Fargo
Hannibal
House of Cards
Justified
Mad Men
Office, The
Shield, The
Six Feet Under
Sopranos
True Blood
True Detective
Twin Peaks
Walking Dead, The
Wire, The
pi_152753568
Denken jullie dat er een Spin-off gaat komen?
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_152755382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:52 schreef roodborst het volgende:

[..]

Kun je tips geven? Ik zoek nu iets nieuws om verslaafd aan te raken.

Deze series ken ik al:

De meest relevante zitten er wel tussen. Ik vermaak me ondertussen met Game of Thrones, Turn en Black sails. Marco polo had ook wel potentie, maar moet duidelijk nog even 'in' komen.

Maar deze series komen allemaal niet in de buurt bij mad men en sopranos enzo verder, maar het helpt wel overbruggen totdat er weer iets soortgelijks komt :P
Conscience do cost.
pi_152757031
Eerste seizoen van The Knick is misschien iets voor je, ik vond het lig zeer sfeervol. Geen idee of er een 2e reeks komt.

Maar Mad Men was geweldig, jarenlang.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:48:49 #13
133369 Jivis
Critikut
pi_152757414
The Knick is echt een aanrader als je van period drama houdt ja!
Amen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:57:50 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_152757786
Mooi einde, veel Joanie ook...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:44:36 #15
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_152759954
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:39 schreef fliert het volgende:
Eerste seizoen van The Knick is misschien iets voor je, ik vond het lig zeer sfeervol. Geen idee of er een 2e reeks komt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:48 schreef Jivis het volgende:
The Knick is echt een aanrader als je van period drama houdt ja!
^O^ Klinkt interessant. Ik zal eens een poging wagen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:57:45 #16
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_152763525
Sinds afgelopen weekend de laatste 5 afleveringen bekeken. Wat een serie.

En wat heeft Jon Hamm toch een geweldig kapsel.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_152771413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef ems. het volgende:
Einde met een sisser, maar alsnog heel degelijk. Ik ga de serie ook missen. Ik zat niet altijd op het puntje van mijn stoel maar de kwaliteit van het acteerwerk, de dialogen, de grappen en de aankleding wisten me toch altijd vast te houden, zelfs als het onderwerp me niet zoveel interesseerde.

Ik ken betere series, maar ik denk dat mad men toch wel het meest consistent was in z'n kwaliteit.
Vond het persoonlijk best meevallen met sisser, had het meer voorspelbaar gevonden als hij een new age hippie was geworden of zelfmoord had gepleegd. Had niet verwacht dat hij weer terug zou gaan naar de ad business.
pi_152914787
een zeer goed laatste seizoen, maar helaas het laatste
niet onlogisch aangezien ze eindigen in 1970
stiekem gehoopt dat ze gewoon verder gingen in de jaren '70
  maandag 1 juni 2015 @ 08:34:12 #19
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_153148207
Mooi einde. Geweldige serie. Traantje op het einde.

[ Bericht 29% gewijzigd door Heufd op 01-06-2015 08:39:43 ]
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:27:25 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_154210281
Gisteren en eergisteren het tweede deel van seizoen 7 gekeken. Wat een serie _O_ _O_ _O_

Mad Men - Season 7
Het begint bijna saai te worden maar ook het allerlaatste seizoen is van ongekende klasse. Het gaat door op dezelfde voet als de vorige seizoenen en richting het einde wordt het alleen maar beter. Op de verhaallijn van Joan in het tweede gedeelte van het seizoen na (die ik wat te geforceerd vond overkomen en eigenlijk niet echt nodig was) heb ik helemaal niets slechts hierover te melden.
Op het twee dagen tijd heb ik het tweede gedeelte van seizoen 7 van Mad Men gekeken. Daarmee komt er met een mooie laatste scene (die gegarandeerd het publiek weer zal splitsen, zoals Weiner dat ook al bij de finale van The Sopranos deed) een einde aan mijn favoriete serie.
Niks dan lof, wat mij betreft de beste tv show aller tijden.

Seizoen 7: 9,7/10
Hele reeks: 10/10


Alleen die snor van Roger kon echt niet :')
  vrijdag 10 juli 2015 @ 08:11:53 #21
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_154214705
Inderdaad een topserie, die met het seizoen beter werd. Alleen het laatste seizoen vond ik net een stukje minder dan het seizoen ervoor, maar dan heb ik het over een miniem verschil. Nu weet ik niet welke kant jij dan kiest bij zowel The Sopranos (check hier, maar neem dan gelijk ff een dagje vrij ;))als Mad Men (check hier), maar beide eindes hebben eigenlijk maar één juiste interpretatie. Wel erg goed dat beide eindes voor discussie onder de kijkers kunnen zorgen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:16:43 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_154217434
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:27 schreef Timo20 het volgende:

Alleen die snor van Roger kon echt niet :')
De gezichtsbeharing van diverse personen in de tweede helft van S7 is echt fantastisch.
pi_157009322
Vond einde maar matig. Heel seizoen zeven een beetje rommelig, met die waitress ineens en Don eerst juist weer richting stabiliteit en dan ineens weer de weg kwijt.

Ergste was nog die liefde verklaring aan Peggy.. Niet alleen omdat er amper chemie tussen hun te zien was eerst maar omdat het de zoveelste man is die voor haar valt terwijl ik haar echt letterlijk om te kotsen vind. Sorry, normaal echt niet zo beoordelen op uiterlijk maar ik vind haar er onsmakelijk uitzien en persoonlijkheid ook vervelend en kneuzig.

Vind dan elke keer zo ongeloofwaardig als ze complimenten krijgt of dat ze helemaal verliefd op dr zijn. Een van de meest lelijke vrouwen ooit op tv heeft halve kantoor achter dr aan gehad.. Right.
  maandag 21 december 2015 @ 11:32:38 #24
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158404956
Gisterenavond de eerste paar afleveringen gekeken via Netflix.
Was al een tijdje geinteresseerd, maar hoorde te veel verschillende meningen en had het een tijdje uitgesteld.

Ik zie op Netflix 6 seizoenen, is dat alles wat er uitgezonden is? Ik probeer zo weinig mogelijk te googlen om me zo weinig mogelijk te laten spoileren.

Voorlopig vind ik het in elk geval meer dan onderhoudend, maar voor iemand die nu op dag 16 zit van zijn ultieme poging om met roken te stoppen, wordt er wel ontzettend veel gerookt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_158405310
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:32 schreef avotar het volgende:
k zie op Netflix 6 seizoenen, is dat alles wat er uitgezonden is? Ik probeer zo weinig mogelijk te googlen om me zo weinig mogelijk te laten spoileren.
Er zijn 7 seizoenen. Seizoen 7 komt als het goed is aankomende zomer op Netflix. De eerste helft van seizoen 7 staat al wel op Netflix US.
pi_159456419

Eén van de beste scenes uit de hele serie.
pi_160422577
Ik zit nu in aflevering 4, en, alhoewel het misschien een beetje vloeken in de kerk is, het pakt me nog niet. Sterker nog, aardig wat scènes met heel matig acteerwerk (vooral tussen Don en Rachel). Is dit normaal, en wordt seizoen 1 nog "beter"? Anders moet ik misschien concluderen dat dit niet aan mij is besteed..
pi_160422725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik zit nu in aflevering 4, en, alhoewel het misschien een beetje vloeken in de kerk is, het pakt me nog niet. Sterker nog, aardig wat scènes met heel matig acteerwerk (vooral tussen Don en Rachel). Is dit normaal, en wordt seizoen 1 nog "beter"? Anders moet ik misschien concluderen dat dit niet aan mij is besteed..
Hoewel ik het begin van het eerste seizoen misschien ook wel het minst vond (zoals eigenlijk bij vrijwel elke serie het geval is) kwam het voor mijn gevoel wel degelijk wat beter op gang tegen het einde van seizoen 1 en begin van seizoen 2. Het acteerwerk tussen Don en Rachel staat me eigenlijk niet meer bij gezien dat al zo lang geleden voor mij is maar wat ik me wel herinner was dat juist het acteerwerk hetgeen was wat mij in de eerste instantie wist vast te houden, ondanks het relatief matte begin.

Dus veel meer dan zeggen dat je nog even moet doorzetten tot je in ieder geval wat verder bent in seizoen 1 kan ik niet. Mad Men is sowieso een serie die niet voor iedereen is weggelegd en hoewel ik eerst dacht zelf ook bij die groep te horen ben ik het later juist heel erg gaan appreciëren.
Conscience do cost.
pi_165043877
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:25 schreef catfish het volgende:
een zeer goed laatste seizoen, maar helaas het laatste
niet onlogisch aangezien ze eindigen in 1970
stiekem gehoopt dat ze gewoon verder gingen in de jaren '70
Een eventueel vervolg zou tof zijn, veranderd Don echt wederom van identiteit, in D.B. Cooper zoals veel fans willen?
pi_171816073
Ik heb 9 eps gekeken maar het pakt mij niet. Ik zie de charme er niet van in.
pi_172028791
Een week verder en ik kan melden dat in alle seizoenen heb gezien. :@ Super serie.
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:55:13 #32
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_172029017
Laatste seizoen komt een dezer dagen op Netflix
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_172029484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:55 schreef avotar het volgende:
Laatste seizoen komt een dezer dagen op Netflix
Ik heb s7 bij de piraten gehaald. :@
pi_172030223
Ik heb tot tweemaal toe volgehouden tot aflevering 3 van seizoen 1. Kunnen jullie uitleggen wat er precies goed is aan deze serie? Er gebeurt echt helemaal niets.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:50:24 #35
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_172077456
Ach je moet gewoon even ongeveer 1,5 seizoen door. Mad Men _O_
.
pi_172099574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:25 schreef marcodej het volgende:
Ik heb tot tweemaal toe volgehouden tot aflevering 3 van seizoen 1. Kunnen jullie uitleggen wat er precies goed is aan deze serie? Er gebeurt echt helemaal niets.
Tis een soap met een goed budget. Draper, Betty, Sally, Megan en Mice-ear vind ik niet echt leuk.De rest van de cast is leuk om te volgen. Vanaf seizoen 2 komt er meer diepgang en wordt het leuker om de levens van de hoofd- en bijfiguren te volgen.
pi_172100686
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 21:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tis een soap met een goed budget. Draper, Betty, Sally, Megan en Mice-ear vind ik niet echt leuk.De rest van de cast is leuk om te volgen. Vanaf seizoen 2 komt er meer diepgang en wordt het leuker om de levens van de hoofd- en bijfiguren te volgen.
Ah, snap nu dat het dus gewoon niks voor mij is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_172101764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:33 schreef fliert het volgende:
Over dat einde, Don kreeg de inspiratie voor de coke ad (met dat beroemde liedje) dus daar tussen die zweverige types?

[...]
Volgens mij geeft het einde heel goed de gespletenheid van Drapers karakter weer.

Het Coca Cola spotje is in werkelijkheid bij Dons grote concurrent gemaakt, de firma die hem zo graag wilden binnenhalen: McCann Erickson. Dat werd er ook bij vermeld. Het filmpje (plus lied) staat min of meer bekend als de meest populaire tv-ad aller tijden.

Daarom dacht ik eerst dat het volgende idee erachter zat: je kunt een 'slick' spotje maken waarin een nepvrede wordt gesuggereerd, terwijl het eigenlijk weer gaat om de tientallen miljoenen die er aan te verdienen zijn.
Of je kunt die inhaligheid achter je laten, voor een appel en een ei gaan mediteren aan de kust en je geen reet meer interesseren voor die extra miljoenen, maar wel echt vrede vinden.

Dat is de ene kant van Dons persoonlijkheid: de wens om eindelijk eens tot rust te komen en zich te verzoenen met zichzelf en z'n eigen verleden.

Maar tegelijkertijd weet je haast wel zeker dat die Draper echt niet de rest van zijn leven in lotushouding zal blijven zitten. Er zal toch steeds een kassa in z'n kop blijven rinkelen, en hij houdt er nu eenmaal van om top of the bill te zijn. Dus inderdaad: terwijl hij daar zogenaamd lekker vredig zit te mediteren, borrelt de inspiratie alweer in hem op. En gaat hij dat idee lekker voor veel poen verkopen aan de concurrent, McCann Erickson.

Het oorspronkelijke spotje is trouwens ook bedacht door een Mad Man die in de reclamewereld een nepnaam voerde, met dat filmpje bij McCann financieel is binnengelopen, en daarna z'n eigen reclamebureau heeft opgericht (een beetje de andersom route van Don Draper dus).

Overigens: ik vond/vind Mad Men echt een klasseserie. Ik heb er intens van genoten. Natuurlijk zaten er wel eens mindere episodes tussen, maar in z'n geheel was het genieten van geweldig acteerwerk, sterke karakterschetsen, een boeiend script en geen morele waardeoordelen voor wie dan ook. Afwisselend voelde ik sympathie en afkeer voor zowat ieder personage. En het is altijd leuk om je eigen inconsequente menselijke fratsen in zo'n goeie serie terug te zien. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 23:18:38 #39
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_172102292
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:25 schreef marcodej het volgende:
Ik heb tot tweemaal toe volgehouden tot aflevering 3 van seizoen 1. Kunnen jullie uitleggen wat er precies goed is aan deze serie? Er gebeurt echt helemaal niets.
Het is een karaktergedreven serie. Ik vind al die karakters heel erg interessant (bijna iedereen is ellendig en ongelukkig) en vind het boeiend om te volgen wat ze doen. Maar niet iedereen vindt dat. Je moet er maar net zin in hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Heufd op 02-07-2017 11:26:41 ]
  maandag 3 juli 2017 @ 07:34:46 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_172131307
Is ook. Het eerste seizoen wordt voor een groot deel gedragen door alle controversies. Alles wat normaal was in de jaren 60 en waar je je nu niet eens meer iets bij voor moet stellen.
Het opent ook gewoon met de paniek dat de Surgeon General niet meer openbaar wil roepen dat roken goed voor je. :')

(toegeven: ik was net 3 dagen gestopt met roken toen ik met deze serie begon, wellicht dat dat detail me bij bleef)

Tel daarbij het gebrek aan autogordels, lekker naar een wijnproeverij als je zwanger bent en heerlijk openlijk een neger afwijzen als hij komt sollicteren.
Mooi spul.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Miss 200.000.000! woensdag 8 april 2020 @ 21:57:18 #41
367000 roos94
pi_192522172
Ben nu met seizoen 1 bezig op netflix, best wel leuk :)
  Miss 200.000.000! zaterdag 11 april 2020 @ 14:54:49 #42
367000 roos94
pi_192568065
Ik dacht al, wtf is die Peggy ineens extreem aangekomen. Maar ze was preggers :P
pi_192602232
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:57 schreef roos94 het volgende:
Ben nu met seizoen 1 bezig op netflix, best wel leuk :)
Leuk om te lezen dat er nu weer iemand zich op deze gave serie heeft gestort.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:54 schreef roos94 het volgende:
Ik dacht al, wtf is die Peggy ineens extreem aangekomen. Maar ze was preggers :P
Ik vond die romige uitstraling haar heel goed staan... maar het was dus maar tijdelijk. ;)

Veel plezier verder nog!
(Misschien trek ik binnenkort ook weer een dvd uit de kast, jawel mensen, een dvd... :@).
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 00:17:55 #44
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_193005781
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Leuk om te lezen dat er nu weer iemand zich op deze gave serie heeft gestort.
[..]

Ik vond die romige uitstraling haar heel goed staan... maar het was dus maar tijdelijk. ;)

Veel plezier verder nog!
(Misschien trek ik binnenkort ook weer een dvd uit de kast, jawel mensen, een dvd... :@).
Romige uitstraling :') die moet ik onthouden _O_
pi_193030718
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 00:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Romige uitstraling :') die moet ik onthouden _O_
;)

Terug naar "nu ff serieus": persoonlijk vond ik de scène, waarin de verpleegster met Peggy's baby aan haar bed komt en vraagt "don't you wanna hold him, sweetheart?", waarop Peggy, na een duidelijk zichtbare ínterne worsteling, haar hoofd wegdraait, één van de meest aangrijpende scènes uit de hele serie.
Mad Men was zo'n serie, waarbij je onmogelijk een personage volledig in je hart kon sluiten en je tegelijkertijd ook van niemand volledig kon walgen. Een goeie serie, kortom. Hoewel ik het laatste seizoen best taai vond om vol te houden, was ik toch treurig dat het volledig was afgelopen.
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')