abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 mei 2015 @ 12:38:22 #151
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153123265
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen ;)
ja klopt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Spaardertje op 31-05-2015 13:25:41 ]
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153145730
Afgelopen vrijdag:




Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)




[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-06-2015 00:08:10 ]
pi_153146936
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
Afgelopen vrijdag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78162.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84841.jpg]afbeelding[/url] ]
Geniet van het leven:):)
pi_153149582
Duizenden ontslagen bij Malaysia Airlines

Luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines heeft twintigduizend ontslagbrieven naar werknemers gestuurd.

Dat meldt de topman van Malaysia Airlines, Christoph Müller, maandag tijdens een persconferentie,.

Müller zegt verder dat de luchtvaartmaatschappij 'technisch failliet' is.

Het massaontslag is volgens de topman noodzakelijk om grote hervormingen door te voeren die de luchtvaartmaatschappij terug in de zwarte cijfers moeten helpen.

Van de twintigduizend werknemers kunnen er veertienduizend waarschijnlijk weer aan het werk in de nieuwe formatie. Voor zesduizend anderen is het ontslag definitief.

Slecht weer

Malaysia Airlines zit al tijden in financieel slecht weer. Sinds de verdwijning van vlucht MH370 in maart 2014 en het neerstorten van MH17 vier maanden later gaat het nog slechter met de vliegtuigmaatschappij.

In 2018 moet Malaysia Airlines volledig hervormd zijn.

'Terminator'

Müller werd vorige maand aangenomen om de hervormingen bij Malaysia Airlines door te voeren. Eerder deed hij grote reorganisaties bij Aer Lingus en het Belgische Sebena. Dit heeft hem de bijnaam 'Terminator' bezorgd.

In de nieuwe formatie moet Malaysia Airlines zich meer gaan richten op regionale in plaats van intercontinentale vluchten.


http://www.nu.nl/buitenla(...)laysia-airlines.html
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_153172820
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 01:03 schreef prefix1 het volgende:
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??
Pretty much. Bepaalde routes worden opgeheven.
In de post van biertapper hierboven ook wat info.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:22:17 #156
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153174506
Airbus A310 Prototype Retires After 33 Years

The Airbus A310 prototype (MSN 162) was withdrawn from service last Tuesday after flying for 33 years. The A310, developed from the proposed A300B10, first flew on April 3, 1982, and was eventually delivered to Swissair on March 21, 1984. It subsequently flew for Air Liberte from June 1995 to October 1996 and FedEx beginning in 1997. Currently registered N450FE, its last service was on May 24 and was ferried to Victorville for parking on May 26 according to flight tracking website flightaware.com. It is not expected to return to service.

A total of 255 A310s were built from 1982-1998.

FedEx is slowly removing A310s from its fleet and is now down to a fleet of 20 according to Aviation Week Intelligence Network's Fleet database.

Coincidentally, FedEx still flies the MD-11 prototype (MSN 48401). The DC-10 prototype (MSN 46500) was acquired by FedEx in 1997, but was never placed into service and was eventually sold for scrap in 2002.

http://aviationweek.com/b(...)tires-after-33-years

Grappig: dit prototype heeft tijdens de testfase in zowel Airbus kleuren als een dual-livery van de launch customers (Swiss en LH) gevlogen:







Tijdens de conversie naar freighter in 1997:



Als N450FE bij Fedex:



Bonus plaatje: het tweede prototype van de A310 op de Farnborough Airshow in 1982



[ Bericht 3% gewijzigd door OEM op 01-06-2015 23:36:32 ]
pi_153176025
:o :7



Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:24:59 #158
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153181744
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen

Implications Of A United A380 Superjumbo Order

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.

http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order

  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:31:09 #159
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153181943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
:o :7

[ afbeelding ]

Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

[ afbeelding ]
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.

Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153185251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Zoals ik al dacht; wachten op een rechtzaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:24 schreef OEM het volgende:
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen

Implications Of A United A380 Superjumbo Order

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.

http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order

[ afbeelding ]
Interessant. Hoe meer quad-jets hoe beter. :P
Niet dat we ze hier zullen zien maar goed.
Mocht het door gaan dan heeft United al prachtig PR materiaal.
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Blistering het volgende:
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.
Jep, alle MD-11F's gaan eruit, eind vorig jaar is een van de 747-freighters ook uit de vloot gegaan (de nieuwste; PH-CKD).

Uiteindelijk blijven van de oorspronkelijke 6 MD-11F's en 7 747F's slechts 3 747F's over...een lachertje...
Daar komt nog bij dat hun enorme flexibiliteit van hun 747-Combi's ook verdwijnen.

Op een andere bekend forum zei ik vorig jaar al:
quote:
3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:
quote:
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...

quote:
Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Kunt het een beetje herbeleven met foto's van ondergetekende. :+



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 02-06-2015 13:48:46 ]
pi_153185534
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
pi_153186135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
Eigen willekeurige gok van factoren

- Oudere vloot.
- Problemen tussen Martinair en (AF)KLM.
- Problemen bij AF/KLM in het algemeen
- Hevige concurrentie van bijvoorbeeld AirBridgeCargo maar ook de ME3.

AF/KLM heeft de full-freighter markt eigenlijk gewoon opgegeven; althans daar zijn alle tekenen voor.
2 777's (AF) en 3/4 747F's is geen serieuze vrachtmaatschappij meer te noemen tenzij je iets unieks aanbiedt wat geen andere maatschappij kan/wil aanbieden.

Opzich zou juist nu wel een interessante periode zijn om hier wat aan te doen. AF/KLM kan juist nu bij Boeing aankloppen voor een goede deal voor wat 747-8F's of 777F's.
Die kunnen de eerste namelijk niet aan de straatstenen kwijtraken en bij de tweede willen ze eigenlijk ook nog de productierate omhoog houden totdat de productie begint van de 777X.
pi_153186361
Ik kan me ook zo voorstellen dat je als logistieke serviceprovider zo min mogelijk maatschappijen onder contract wilt hebben. Dus eigenlijk wil je een maatschappij die zo veel mogelijk vliegvelden aan doet en niet (beperkt) Schiphol als basis heeft. Ik heb wel eens zitten denken dat KLM samen moet gaan werken met een logistiek serviceprovider of andere vrachtmaatschappij die de vrachtruimte kan verkopen en zodoende extra verbindingen kan toevoegen aan zijn bestaande netwerk, in plaats van dat KLM dit zelf aanbiedt.
pi_153198064


We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport
quote:

Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.


De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
quote:
Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Trailer:
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:53:20 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153198707
Nog enkele uren en dan verdwijnt mijn grootste ergenis op Schiphol:
De security check bij het boarden *O*

Ik vond dat altijd zo'n ramp dat vlak voor het instappen nog eens lang in de rij moet staan en dan in zo'n vissenkom moet gaan zitten wachten tot je kan boarden. Brakke stoeltjes, jengelende kinderen. Allemaal voorbij.

Hoewel...
Op de plattegronden die Schiphol online heeft gezet, lijkt de G-pier niet mee te doen:


Nog wat filmpjes hoe ze het aangepakt hebben:
(Het gekke is dat hier de G-pier wel lijkt mee te doen)
(Speciaal voor de GH-pier, met een animator die enorm van fan is van de 747 en 737)
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:58:51 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153198933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport

[..]

Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:

[..]

Trailer:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reïncarnatie van Schiphol Airport *)
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:09:55 #167
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_153199387
Ben benieuwd. Donderdag even rondje in de lounge doen en het allemaal bekijken.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:24:44 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153199998
Hoe is het mogelijk: zie ik daar op tv zomaar exact dezelfde superlelijke erwtensoepgroene koffer die ik ook heb.
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:58:22 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153201443
Beetje onhandige wind vanavond voor Schiphol.
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.

Bij de de tweede poging is het gelukt op de Kaagbaan (al zullen ze hier in in de Bijlmer niet blij mee zijn geweest):
So we just called him Fred
pi_153201876
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reïncarnatie van Schiphol Airport *)
Dat lijkt mij ook wel interessant. :Y

Programma is overigens meevaller. Doet namelijk niet erg Discovery Channel-achtig aan met hun typische nukken die dat kanaal (en ook National Geographic) zo onaantrekkelijk hebben gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef FredvZ het volgende:
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.
Kan prima hoor. Alleen de A380 niet.
Hoewel, kan wel maar als die eenmaal op de grond staat heb je een probleem...
pi_153202234
De 04-22 is geupgrade zodat ook wide bodies kunnen worden afgehandeld. De baan is wel korter dan nodig is om met een vol beladen toestel te kunnen vertrekken.
--
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:19:12 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153202351
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:22:37 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_153202486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:

Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Registratie 'OO-THC' :+
Vliegt allemaal gewoon over het centrum nu, zullen wel weer een hoop klachten komen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:29:09 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153202802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:22 schreef APK het volgende:
Registratie 'OO-THC' :+
Kan je nog op 2 manieren opvatten ook :D Oh oh The Hague (City) of gewoon een crew die lekker high zijn werk doet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:31:03 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153202906
De Oostbaan is nu ingeruild voor de Buitenveldertbaan, lekker bulderen ;)
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')