ja klopt.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen
quote:Op zondag 31 mei 2015 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
Afgelopen vrijdag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78162.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84841.jpg]afbeelding[/url] ]
Pretty much. Bepaalde routes worden opgeheven.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:03 schreef prefix1 het volgende:
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
[ afbeelding ]
Zoals ik al dacht; wachten op een rechtzaak.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Interessant. Hoe meer quad-jets hoe beter.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:24 schreef OEM het volgende:
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen
Implications Of A United A380 Superjumbo Order
There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.
http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order
[ afbeelding ]
Jep, alle MD-11F's gaan eruit, eind vorig jaar is een van de 747-freighters ook uit de vloot gegaan (de nieuwste; PH-CKD).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Blistering het volgende:
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:quote:3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...quote:"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Kunt het een beetje herbeleven met foto's van ondergetekende.quote:Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Eigen willekeurige gok van factorenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:quote:
Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.
De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Trailer:quote:Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:
X-Ray Mega Airport
[..]
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
[..]
Trailer:
Dat lijkt mij ook wel interessant.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reïncarnatie van Schiphol Airport
Kan prima hoor. Alleen de A380 niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef FredvZ het volgende:
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.
Registratie 'OO-THC'quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Kan je nog op 2 manieren opvatten ook Oh oh The Hague (City) of gewoon een crew die lekker high zijn werk doetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |