abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 15:57:39 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152947327
Hahaha
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 25 mei 2015 @ 17:17:34 #52
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152949318
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.





[ Bericht 5% gewijzigd door OEM op 25-05-2015 17:23:59 ]
pi_152949382
Singapore bestaat dit jaar 50 jaar dus reden genoeg voor Singapore Airlines om een special livery op een A380 te gooien. Genoeg ruimte maar helaas niet heel erg creatief.

https://instagram.com/p/3Gws0EGlfy/

Haha zat net iets te lang te kloten met copy/paste op de iPad ;(

Volgens het altijd betrouwbare RTL Boulevard ( :') )wordt de Embraer Lineage 1000 de opvolger van de regerings Fokker 70. Is de executieve versie van de Embraer 190 dus past prima in het KLC vliegers/onderhoudspakketje zoals al voorspeld was.

[ Bericht 25% gewijzigd door Thetallguy op 25-05-2015 20:08:13 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152957182
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heus niet ontzettend lelijk ofzo :{ ...
Gaat overigens om 9V-SKI.

Anywho: het is weer gezellig in New York.

Dreigementen geuit tegen vliegtuigen bij New York
quote:
Twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen hebben een toestel van Air France begeleid dat van Parijs onderweg was naar de luchthaven JFK Airport in New York. Het toestel werd uit voorzorg naar een veilige plek op het vliegveld geleid na een dreigement. Ook een aantal andere vliegtuigen in de regio New York wordt gecontroleerd.

Volgens de FBI had een anonieme beller gezegd dat er een chemisch wapen aan boord was van het Air France-toestel. Drie andere toestellen zouden volgens de beller ook een gevaarlijk voorwerp aan boord hebben, maar welke toestellen zei hij niet.

De autoriteiten vonden het dreigement niet erg geloofwaardig, maar namen geen risico. De passagiers van het Air France-toestel mochten twee uur na de landing uitstappen en het vliegtuig is doorzocht, maar er zijn geen wapens gevonden.

Newark
Ook twee andere vliegtuigen bij JFK zouden worden doorzocht. Het zou gaan om toestellen van Saudi Airlines en American Airlines. Ook op een ander vliegveld bij New York, het nabijgelegen Newark Liberty International Airport, zouden twee binnenkomende vluchten zijn onderworpen aan een speciale controle.

Hoewel er sprake kan zijn van een nepdreigement, zijn honderden passagiers hier de dupe van. En duizenden reizigers hebben te maken met vertraging tijdens de laatste dag van het Memorial Day-weekend. Op de laatste maandag van mei herdenkt de VS gesneuvelde militairen.
Gaat dus om 10 vluchten in totaal waaronder:
- vlucht 22 van Air France vanuit Parijs, uitgevoerd door Airbus A330-200 F-GZCH
- vlucht 21 van Saudi Arabian Airlines vanuit Jeddah, uitgevoerd door Boeing 777-300 HZ-AK24
- vlucht 131 van American Airlines vanuit Birmingham, uitgevoerd door Boeing 757-200 N195AN









[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2015 21:25:27 ]
pi_152959217
Oostwold vandaag:







pi_152964103
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Oostwold vandaag:
...

Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?.. :P

Het weer zat goed mee. Dat was twee jaar geleden wel anders, dikke mist waardoor er bijna geen vliegtuigen konden komen en wat er wel was niet veel kon doen.
Maar vandaag zat alles mee, veel interessant vliegspul te horen, zien en ruiken: Genieten dus! ^O^

Foto-album hier.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nemephis op 26-05-2015 16:13:20 ]
pi_152965678
Ik stond net bij de landingsbaan van Palo Alto vliegtuigjes te spotten, maar er waren meer vogels dan vliegtuigen te zien. Mogelijk was dat ook de reden dat één toestel twee (of meer) go-arounds deed voor dat hij/zij landde.

Op een gegeven moment ging er nog even zo'n "runway inspection" wagen heen en weer racen op de baan, toeterend en slingerend, in de hoop dat de vogels dan weg zouden blijven ... ja, vijf seconden hooguit. :+

Daarna een opstijgende twin-engine. Dat had meer effect. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152967837
http://www.luchtvaartnieu(...)or-malaysia-airlines

Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_152969036
quote:
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
quote:
Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.

Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan. Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:04:14 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152970588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...

[..]

Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.

Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan.
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
quote:
Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/

De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
So we just called him Fred
pi_152972177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
Berichtenstroom over de A380 gaat heen en weer of de A380's wel of niet uit de vloot gaan.
2 v.d. 6 schijnen direct beschikbaar te zijn voor verkoop of lease (9M-MNA en 9M-MNB) en de overige 4 later in 2016.
quote:
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/

De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
Tweemaal per dag naar Londen en eenmaal naar Parijs. Die laatste route naar Parijs lijkt i.i.g. de hele zomer gewaarborgd maar wat er na oktober met die route gaat gebeuren is nog onbekend.

En ik weet niet hoe deze twee routes voor MH doen maar een volle kist betekend natuurlijk nog geen winstgevende kist. Over het algemeen is hun loadfactor én yield flink omlaag gegaan.

Londen is wel een route die ze tot op het laatst willen vasthouden.
pi_152972319
Tony Fernandez zal wel weer in z'n handjes wrijven als MH steeds meer inkrimpt en zo ook longhaul steeds meer ruimte voor AirAsia X krijgt. Hij heeft eerder al eens aangekondigd graag weer naar Europa te komen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152974087
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:56 schreef Nemephis het volgende:

Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?.. :P

Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.

Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:



^O^
pi_152977312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad. ;(

En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg. |:(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152978326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:13 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.

Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:

[ link | afbeelding ]

^O^
Wouw, dat is echt een supermooie plaat! Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
Toevallig was mijn topper van dag qua fotografie ook de Hurricane:



Die commentators vielen me alleszins mee, af en toe zaten ze er wat naast inderdaad.
pi_152978384
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wouw, dat is echt een supermooie plaat!
Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
Canon 7D met 100-400mm L-serie telezoom. :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:33:03 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152979089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad. ;(

En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg. |:(
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
So we just called him Fred
pi_152979820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad. ;(
Als je het over MH370 hebt; geen idee. Heb dat niet zo bijgehouden.
Algemene opvatting is toch dat de piloot de kist heeft omgedraaid?

Dat kun je als maatschappij ook haast niet tegenhouden. Dan mag je elke piloot wel elke maand een keurig laten ondergaan, zowel lichamelijk als geestelijk. En dat laatste is dan nog steeds geen 100% uitsluitsel.
quote:
En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg. |:(
Vliegangst is niet iets wat je zomaar opzij zet. Doe daar een maatschappij bij die binnen 4 maanden 2 toestellen verliest met in totaal 537 mensen aan boord dan kan ik het heel goed begrijpen dat je daar niet mee wil vliegen.
Mensen die geen enkele vorm van vliegangst hebben maar toch MH mijden kan ik ook niet echt bij inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:33 schreef FredvZ het volgende:
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
Jup.

Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:15 schreef Ferry_76 het volgende:
100-400mm L-serie telezoom. :P
Mag ik die? O+
pi_152980231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

Mag ik die? O+
Ammenooitniet. :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:13:21 #70
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152980690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Toevallig komt deze net voorbij op airliners. Een 707 die een noodlanding maakt wegens een uncontained engine failure: "The No. 4 engine and approximately 25 feet of the right outer wing separated from the aircraft.". De vervangende 707 die komt landen zakt door z'n landingsgestel. Leuk als je al vliegangstig was :)

pi_152983779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jup.

Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.

Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.

Daarnaast..

Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.

Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
V10
pi_152985064
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:44:15 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152985377
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomt :( Ik moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:44:26 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152985381
Woeps, beide motoren vallen uit.... val van 13000ft

Incident: Singapore A333 near Hong Kong on May 23rd 2015, temporary loss of power on both engines

A Singapore Airlines Airbus A330-300, registration 9V-SSF performing flight SQ-836 from Singapore (Singapore) to Shanghai Pudong (China) with 182 passengers and 12 crew, was enroute at FL390 about 140nm southsoutheast of Hong Kong (China) when both engines (Trent 772) of the aircraft lost power. While descending the aircraft the crew worked the related checklists and managed to restore normal operation of both engines at about FL260. The aircraft climbed back to 9500 meters (about FL312) and continued to Shanghai for a safe landing about 100 minutes later.

http://avherald.com/h?article=486d5637&opt=0

Splinternieuwe kist trouwens, nog geen 2 maanden oud.

Wat background info van Boeing over ice crystal icing (wordt al over gespeculeerd vanzelfsprekend):

http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html

[ Bericht 8% gewijzigd door OEM op 26-05-2015 20:09:56 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:47:44 #75
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152985480
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')