Heus niet ontzettend lelijk ofzo ...quote:Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat dus om 10 vluchten in totaal waaronder:quote:Twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen hebben een toestel van Air France begeleid dat van Parijs onderweg was naar de luchthaven JFK Airport in New York. Het toestel werd uit voorzorg naar een veilige plek op het vliegveld geleid na een dreigement. Ook een aantal andere vliegtuigen in de regio New York wordt gecontroleerd.
Volgens de FBI had een anonieme beller gezegd dat er een chemisch wapen aan boord was van het Air France-toestel. Drie andere toestellen zouden volgens de beller ook een gevaarlijk voorwerp aan boord hebben, maar welke toestellen zei hij niet.
De autoriteiten vonden het dreigement niet erg geloofwaardig, maar namen geen risico. De passagiers van het Air France-toestel mochten twee uur na de landing uitstappen en het vliegtuig is doorzocht, maar er zijn geen wapens gevonden.
Newark
Ook twee andere vliegtuigen bij JFK zouden worden doorzocht. Het zou gaan om toestellen van Saudi Airlines en American Airlines. Ook op een ander vliegveld bij New York, het nabijgelegen Newark Liberty International Airport, zouden twee binnenkomende vluchten zijn onderworpen aan een speciale controle.
Hoewel er sprake kan zijn van een nepdreigement, zijn honderden passagiers hier de dupe van. En duizenden reizigers hebben te maken met vertraging tijdens de laatste dag van het Memorial Day-weekend. Op de laatste maandag van mei herdenkt de VS gesneuvelde militairen.
Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?..quote:
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:59 schreef biertapper het volgende:
http://www.luchtvaartnieu(...)or-malaysia-airlines
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.quote:Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
[..]
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.
Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan.
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:quote:Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
Berichtenstroom over de A380 gaat heen en weer of de A380's wel of niet uit de vloot gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
Tweemaal per dag naar Londen en eenmaal naar Parijs. Die laatste route naar Parijs lijkt i.i.g. de hele zomer gewaarborgd maar wat er na oktober met die route gaat gebeuren is nog onbekend.quote:Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/
De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:56 schreef Nemephis het volgende:
Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?..
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
Wouw, dat is echt een supermooie plaat! Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.
Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:
[ link | afbeelding ]
Canon 7D met 100-400mm L-serie telezoom.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wouw, dat is echt een supermooie plaat!
Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.
En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg.
Als je het over MH370 hebt; geen idee. Heb dat niet zo bijgehouden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.
Vliegangst is niet iets wat je zomaar opzij zet. Doe daar een maatschappij bij die binnen 4 maanden 2 toestellen verliest met in totaal 537 mensen aan boord dan kan ik het heel goed begrijpen dat je daar niet mee wil vliegen.quote:En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg.
Jup.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:33 schreef FredvZ het volgende:
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
Mag ik die?quote:
Toevallig komt deze net voorbij op airliners. Een 707 die een noodlanding maakt wegens een uncontained engine failure: "The No. 4 engine and approximately 25 feet of the right outer wing separated from the aircraft.". De vervangende 707 die komt landen zakt door z'n landingsgestel. Leuk als je al vliegangstig wasquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup.
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |