Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic op haar basis Heathrow.quote:Op maandag 18 mei 2015 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
Ook een leuke bezoeker vandaag op Schiphol: Virgin Atlantic's G-VAST 747-400:
Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
(Note; deze kist is hier voor onderhoud)
Wat ik zo lees is dat ze alleen stoppen met de 747 op Heathrow. De 747's vanaf Gatwick, Manchester en Glasgow vliegen gewoon nog een tijdje door (zijn ook redelijk recent vernieuwd).quote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami.
Artikel zit achter een betaalscherm hèquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef biertapper het volgende:
Leuk artikel over IFE
http://www.volkskrant.nl/(...)ote-hoogte~a4004451/
quote:Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.
Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.
De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
Je kunt wel zien wie de scepter zwaait/zwaaien in de luchtvaartwereld tegenwoordig...quote:ROME - Alitalia verlengt de joint venture met Air France-KLM niet. De contracten die begin 2017 aflopen worden niet verlengd. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA, dat spreekt van een 'scheiding' van Alitalia met Air France-KLM. Alitalia is sinds kort voor de helft in handen van Etihad Airways.
Alitalia werkt samen met Air France en KLM op vliegroutes van Italië naar Frankrijk en Nederland. Ook neemt het bedrijf deel in een joint venture met het Amerikaanse Delta Air Lines waarin opbrengsten uit vluchten van en naar de Verenigde Staten worden gedeeld.
Volgens de CEO van de luchtvaartmaatschappij, Silvano Cassano, dragen de overeenkomsten niet bij aan het revitaliseringsplan van de luchtvaartmaatschappij. Op het moment dat de overeenkomsten werden gesloten stond de luchtvaartmaatschappij er financieel heel anders voor dan nu het geval is”, aldus Cassano.
Air France-KLM hield Alitalia eerder met een kapitaalinjectie van ruim 300 miljoen euro op de been. In ruil daarvoor kreeg het Frans-Nederlandse bedrijf een belang van 25 procent, maar daar is door verwatering bijna niets meer van over.
De nieuwe grootaandeelhouder Etihad Airways, sinds vorig jaar eigenaar van 49 procent van de aandelen, heeft aangekondigd fors te willen investeren in Alitalia. Eerder deze maand werd bekend dat de Italiaanse luchtvaartmaatschappij met hulp van Etihad Airways een felbegeerde 5-Star status als doel heeft gesteld. Alitalia trad ook toe tot Etihad Airways Partners, een alliantie van luchtvaartmaatschappijen waarin de luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi participeert. Of Alitalia ook uit SkyTeam stapt wordt niet gemeld.
Cassano zei dat Alitalia geprobeerd heeft nieuwe afspraken te maken waar beide partijen evenveel voordeel bij hebben, maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. "Wij blijven wel openstaan voor verdere gesprekken'', voegde hij eraan toe. Sinds Etihad 49 procent van de Alitalia-aandelen in handen kreeg is de rol van Air France-KLM bij het Italiaanse bedrijf uitgespeeld.
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...quote:Geen nieuwe landingsrechten voor Golfstaten op Schiphol
Luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten krijgen voorlopig geen nieuwe landingsrechten op Schiphol. De nationale luchthaven heeft steeds meer last van felle concurrentie uit het Midden-Oosten. Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu schrijft in een toelichting aan Nieuwsuur: “Ik wil samen met mijn Europese collega’s strenger optreden tegen de opkomst van Golfcarriers uit het Midden-Oosten als er sprake is van oneerlijke concurrentie.”
quote:IN FLIGHT
En route from London to Tokyo, a pilot’s-eye view of life in the sky.
By MARK VANHOENACKER MAY 14, 2015
As we push back from our gate at Heathrow Airport we light the Boeing 747’s engines in pairs, starting with those under the starboard wing. A sudden hush falls in the cockpit as the air flow for the air-conditioning units is diverted. It’s this, air alone, that begins to spin the enormous techno-petals of the fans, faster and faster, until fuel and fire are added, and each engine wakes with a low rumble that grows to a smooth, unmistakable roar.
The New York Times
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:29 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):
[..]
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...
AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missionsquote:Op zondag 16 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie m'n eerdere bericht hier)
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 01:22 schreef OEM het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
[..]
AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missions
Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:11 schreef Fiorano het volgende:
Heb ooit op een open dag nog een rondje door zo'n Tristar gelopen. Hadden ze de stoelen achterste voren ingezet. Zou veiliger zijn tijdens een crash...
Wel apart dat ze die ouwe dingen dan weer oplappen.
Gaat niet echt om leeftijd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:31 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.
Volgens kom je dan alleen op een MD-11 uit.
En ondertussen ligt de economie in de EU op z'n gat. Wat we zagen in de scheepvaart, elektronica en wegtransport gebeurt nu in de luchtvaart.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.
Boeing en Airbus varen er iig wel bij en de luchthaven van Dubai biedt werk aan tienduizenden mensen uit de hele wereld.
Schiphol zal het wel prima vinden, echter, de landingsrechten worden niet door Schiphol toebedeeld maar door het ministerie. En ik denk dat die kijken naar eventuele oneerlijke concurrentie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.
Ik vind het gewoon prima dat ik retours naar BKK, KUL of SIN kan kopen voor onder de 500 euro. Dan neem ik een overstap van maximaal 3 uur wel voor lief. En eind deze maand nog een concurrent erbij, Qatar, al hebben die een bagger krappe cabine indeling in hun 787 gemaakt. Dus dat is niet echt een optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |