abonnement Unibet Coolblue
pi_152768997
moest je maar geen kaaskop zijn
pi_152769084
Pijn in m'n hartje...
pi_152769141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah Soenieten, Erbakan, hij was de partij van de Soenieten, toen Erdogan de AKP had opgericht hebben mensen zich van alle achtergronden en partijen mensen aangemeld om lid te worden van de AKP, dat de meeste Soennieten op AKP stemmen is sociologisch simpel te verklaren, omdat de grootste groep zich in Turkije identificeert als Soenniet, Erdogan uit zo een partij komt en hij respect heeft voor de religieuze identiteit van de individu, wat je ook mag vinden over zijn overige autoritaire, dubieuze, fraudieuze daden die hem worden verweten.

Wat betreft de Alevieten in Turkije, die kan je eigenlijk verdelen in twee kampen, de humanistische hipster ook wel bekend als 'Alisiz Alevi' of de conservatieve Aleviet ook wel bekend als de 'Sunnilestirilmis Alevi' die gewoon ieder vrijdag naar de moskee gaat, meer met de Caferi / Sunni heeft dan met de 'Alisiz Alevi'.
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar een partij dat zich profileert als een partij voor moslims kan geen uitspraken doen zoals gedaan over bijv de brandstichters van Sivas. Hij maakt opmerkingen die geniepig zijn richting alevieten.

Daarnaast: wat simpel om de alevieten in Turkije te verdelen in twee groeperingen zeg!

Ik heb niets met de soennietische kenmerken binnen alevilik, ik zal never naar een moskee gaan om te bidden, zal nooit bidden zoals soennieten dat doen en zal een Omar of Osman niet erkennen. . Waar ga je mij dan tussen plaatsen :D
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:54:47 #154
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_152769182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verdomde kaaskop, wegwezen!
Liever integreren dwz Turkificeren! een Turkse meid met een dominante familie moet voldoende zijn.
pi_152769228
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef Deuce92 het volgende:
Pijn in m'n hartje...
kusje op je hartje
pi_152769330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:55 schreef Crip het volgende:

[..]

kusje op je hartje
:@
pi_152769342
Ish niet haram? :@
pi_152769429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar een partij dat zich profileert als een partij voor moslims kan geen uitspraken doen zoals gedaan over bijv de brandstichters van Sivas. Hij maakt opmerkingen die geniepig zijn richting alevieten.

Daarnaast: wat simpel om de alevieten in Turkije te verdelen in twee groeperingen zeg!

Ik heb niets met de soennietische kenmerken binnen alevilik, ik zal never naar een moskee gaan om te bidden, zal nooit bidden zoals soennieten dat doen en zal een Omar of Osman niet erkennen. . Waar ga je mij dan tussen plaatsen :D
Stimorol, je bent echt lomp, dat je ze grotendeels in twee kampen kunt verdelen betekent niet dat ieder individu er ook meteen inpast. Je hebt altijd wel sprake van marginale groepen en uitzonderingen.

Wat betreft Sivas, het is nog steeds een heikelpunt voor Alevieten en grotendeels terecht ook, maar eerlijk, heb je je ooit wel eens echt verdiept in het Sivas gebeuren zonder dat we meteen politiek partizaan gaan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2015 21:58:06 ]
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:57:47 #159
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_152769443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:56 schreef Deuce92 het volgende:
Ish niet haram? :@
A bit haram does no harm.
pi_152769731
Ik ben echt so over alle politieke discussies u know.
pi_152769803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben echt so over alle politieke discussies u know.
Eindelijk.
pi_152769815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben echt so over alle politieke discussies u know.
Hayat Çok Zor Be Gülüm
pi_152769865
Iemand nog cheesecake of köfte gemaakt?
pi_152769877
Of döner besteld?
pi_152769910
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stimorol, je bent echt lomp, dat je ze grotendeels in twee kampen kunt verdelen betekent niet dat ieder individu er ook meteen inpast. Je hebt altijd wel sprake van marginale groepen en uitzonderingen.

Wat betreft Sivas, het is nog steeds een heikelpunt voor Alevieten en grotendeels terecht ook, maar eerlijk, heb je je ooit wel eens echt verdiept in het Sivas gebeuren zonder dat we meteen politiek partizaan gaan doen?
Al waren ze daar om `uit te dagen´, al waren ze daar met een verkeerd bericht, al waren ze daar om haat te zaaien, al waren ze daar om te provoceren, dat maakt het verbranden van tientallen mensen, het toekijken van soldaten/politie etc, het juichen van mensen om het verbranden van anderen, het vrij laten lopen van de daders, het feliciteren van de vrijheid van die daders en meer gezeik niet goed. Klaar.

Daarnaast is het pas lomp om miljoenen mensen zomaar in twee kampen te verdelen. Wat een onzin.

Borte, ik ook, maar ik voel ergernis even en kan dat niet bespreken met mijn ouders etc, want daar bots ik teveel mee qua dit onderwerp.
pi_152769933
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hayat Çok Zor Be Gülüm
Doelde niet alleen op dit topic, hier valt het nog wel mee. Maar in het algemeen. Sooooo over it.
pi_152769967
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:02 schreef Deuce92 het volgende:
Of döner besteld?
Ik heb een hele lading crispy seaweed besteld. *O*
pi_152769974
En mij partizaan noemen :') Trigger, toch.
pi_152770005
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Doelde niet alleen op dit topic, hier valt het nog wel mee. Maar in het algemeen. Sooooo over it.
IK BEN EEN NIET-PARTIZAAN TUSSEN ALEVIETEN. MIJN LEVEN IS MOEILIJK.
pi_152770321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Al waren ze daar om `uit te dagen´, al waren ze daar met een verkeerd bericht, al waren ze daar om haat te zaaien, al waren ze daar om te provoceren, dat maakt het verbranden van tientallen mensen, het toekijken van soldaten/politie etc, het juichen van mensen om het verbranden van anderen, het vrij laten lopen van de daders, het feliciteren van de vrijheid van die daders en meer gezeik niet goed. Klaar.
Enkele te stellen vragen.
1. Waarom gebeuren altijd massaslachtingen van Alevieten wanneer CHP aan de macht is?
2. Inderdaad, waarom is de brandweer, politie en jandarma die dag formeel bevolen om zich terug te houden?
3. Waarom zijn er kogels gevonden in de lichamen van de mensen wiens doodsoorzaak zogenaamd verbranding is volgens officiële autopsierapport.

Natuurlijk valt ondanks dit alles een lynchend mob niet goed te praten, maar het zijn wel allemaal kritische vragen wat neigt naar meer dan wat boze Soenieten.

quote:
Daarnaast is het pas lomp om miljoenen mensen zomaar in twee kampen te verdelen. Wat een onzin.
Zegt de persoon die AKP stemmende Alevieten wegzet als verraders. :')
pi_152770350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:03 schreef Stimorol- het volgende:
En mij partizaan noemen :') Trigger, toch.
Ik zei zonder dat we dat doen dana.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:08:37 #172
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_152770398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben echt so over alle politieke discussies u know.
Ware woorden broederin ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:09:17 #173
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_152770468
Discussiëren met stimorolol
pi_152770612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Enkele te stellen vragen.
1. Waarom gebeuren altijd massaslachtingen van Alevieten wanneer CHP aan de macht is?
2. Inderdaad, waarom is de brandweer, politie en jandarma die dag formeel bevolen om zich terug te houden?
3. Waarom zijn er kogels gevonden in de lichamen van de mensen wiens doodsoorzaak zogenaamd verbranding is volgens officiële autopsierapport.

Natuurlijk valt ondanks dit alles een lynchend mob niet goed te praten, maar het zijn wel allemaal kritische vragen wat neigt naar meer dan wat boze Soenieten.

[..]

Zegt de persoon die AKP stemmende Alevieten wegzet als verraders. :')
Wat is jouw mening dan over hetgeen dat toen is gebeurd?

Jij hoeft CHP hier niet bij te betrekken. Alevieten die stemmen op CHP zijn voor mij ook verraders.


Mijn bloed kookt als ik de Turkse vlag/ Ataturks portret zie in een cemevi. LIKE :') Hoe bedoel je assimilatie.
pi_152770669
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:09 schreef Che_ het volgende:
Discussiëren met stimorolol
Tegelijkertijd bezig met scriptie ja toch.

Multitasking-stress manier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')