Ik woon zelf in een flat, had het hier over een huis waar ik eerst woonde Bij m'n ouders in de straat, daar is echt een wildgroei aan bussen terwijl er technisch gezien meer dan genoeg plek is. En normale vakken ook. Het maakt dus niet uit hoe groot de vakken zijn, het staat toch binnen no-time vol omdat iedereen hun auto's daar neerzet 'want er is genoeg plek', maar dat is maar eventjes zo.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:49 schreef twiFight het volgende:
een tuin waar een auto in past. Ooit van flats gehoord?
2 auto's én een busje, ik proef wederom wat frustratie van jouw persoonlijke situatie, maar wat je zegt is een uitzondering. Totale bullshit als argument voor te kleine parkeerplaatsen.
Ik ben er bekend mee. Ik heb zo'n overbuurman gehad. Zijn 'bedrijfsbus' (hij kreeg een uitkering, want werkloos) had enkele kogelgaten, zegt wel genoeg over wat voor een type het was Op het moment dat je met meerdere voertuigen in een straat parkeert zou je, als je ook maar een greintje fatsoen hebt, na het eerste voertuig daarna de rest voor moeten laten gaan. Je zult toch niet drie voertuigen tegelijk nodig hebben, dus parkeer de rest even om de hoek. Maar dat staat los van voertuiglengte.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woon zelf in een flat, had het hier over een huis waar ik eerst woonde Bij m'n ouders in de straat, daar is echt een wildgroei aan bussen terwijl er technisch gezien meer dan genoeg plek is. En normale vakken ook. Het maakt dus niet uit hoe groot de vakken zijn, het staat toch binnen no-time vol omdat iedereen hun auto's daar neerzet 'want er is genoeg plek', maar dat is maar eventjes zo.
Dat is tenminste wel een democratische aanpak. En hulde voor de gemeente voor het voorstel. Helaas stemmen mensen in die situaties wel egoistisch. Als een van de bewoners over 2 jaar ook een lang voertuig koopt zal 'ie ongetwijfeld balen van zijn eigen besluit. Bovendien moet je wel oppassen met dit soort acties. Wat als 51% van de bewoners geen auto heeft en wil dat alles omgebouwd wordt tot groen? Vinden de kleine autobezitters het dan ook okee? Parkeervoorziening dient gewoon een algemeen nut en daar moet rekening mee gehouden worden. Daarmee zeg ik niet dat overal hele parkeerpleinen moeten komen, maar zorg gewoon (waar mogelijk) dat mensen hun auto kwijt kunnen, ook als die lang is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Toevallig onlangs nog met bewoners van een reconstructiewijk om tafel gezeten. Als gemeente aangeboden om de parkeerplaatsen aan te passen aan hedendaagse normen, maar gezien de beperkte ruimte in de straat ging dat dan wel ten koste van bomen, het voetpad of de rijbaan. De aanwezigen kozen unaniem voor het laten van de parkeervakken zoals ze nu zijn. En zo zal het vaker gaan denk ik. Grote auto's zijn in veel wijken geen regel, eerder uitzondering. Als je een hele straat laat kiezen tussen allemaal leven met 35% minder parkeerplaatsen of grotere vakken voor meer ruimte voor die ene buurman met z'n Q7 dan weet ik de uitslag wel.
En dan zal je nog af en toe hebben dat een of andere *insert cliche > bejaarde / huisvrouw met pittig kort kapsel / josti * zijn/haar toyota aygo klakkeloos in dat vak zetquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon een paar parkeervakken markeren als plekken voor grote auto's.
Zo doen ze het tegenwoordig ook in een aantal parkeergarages, en dat werkt prima die XL vakken.
Reserveer per straat gewoon 1 a 2 plekken voor zo'n XL vak en het probleem lost zich van zelf op.
Ja tuurlijk, als het de laatste vakken zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan zal je nog af en toe hebben dat een of andere *insert cliche > bejaarde / huisvrouw met pittig kort kapsel / josti * zijn/haar toyota aygo klakkeloos in dat vak zet
Even de stadswacht of politie bellen en die slepen het maar wat graag weg.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan zal je nog af en toe hebben dat een of andere *insert cliche > bejaarde / huisvrouw met pittig kort kapsel / josti * zijn/haar toyota aygo klakkeloos in dat vak zet
Of gewoon twee mini's in één parkeervakquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, als het de laatste vakken zijn
Ikzelf moet ook regelmatig naar een klant in mijn bus. Maar hier worden de mensen bedoelt die al een privé auto hebben en elke avond hun bus in de wijk neer zetten..quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef twiFight het volgende:
Genoeg plekken waar dat uberhaupt niet kan. En wat moeten mensen, klussers bijvoorbeeld, die naar een klant gaan? Die zullen bij de klant ook ergens moeten kunnen parkeren. Als parkeren niet lukt worden die dingen al helemaal overal neergepleurd (bij voorkeur op een trottoir of fietspad) waardoor gewoon het hele verkeer gestoord wordt.
Nu je het zegt, die was ik alweer even vergeten. Dat lijkt me een prima oplossing inderdaad! En ja, misbruik is mogelijk, maar dat is geen argument tegen die vakken, dat is een argument tegen het rijbewijs van sommige mensenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon een paar parkeervakken markeren als plekken voor grote auto's.
Zo doen ze het tegenwoordig ook in een aantal parkeergarages, en dat werkt prima die XL vakken.
Reserveer per straat gewoon 1 a 2 plekken voor zo'n XL vak en het probleem lost zich van zelf op.
En bij meerdere voertuigen is dat aso gedrag, maar dat is dan weer geen argument tegen parkeervakken van een normaal formaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ikzelf moet ook regelmatig naar een klant in mijn bus. Maar hier worden de mensen bedoelt die al een privé auto hebben en elke avond hun bus in de wijk neer zetten..
Maar dan krijg je de vraag: wat is een grote auto. Iemand die altijd in een Aygo rijdt, vindt een doorsnee station al groot.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon een paar parkeervakken markeren als plekken voor grote auto's.
Zo doen ze het tegenwoordig ook in een aantal parkeergarages, en dat werkt prima die XL vakken.
Reserveer per straat gewoon 1 a 2 plekken voor zo'n XL vak en het probleem lost zich van zelf op.
Die automobilist zit anders goed fout. Dit zie je van verre aankomen. Dit is normaal gedrag voor alle fietsers.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Kleine maar terugkerende irritatie: wannabe Tour-fietsers die schijt hebben aan verkeersregels en andere deelnemers..
Wat doen ze verkeerd?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Kleine maar terugkerende irritatie: wannabe Tour-fietsers die schijt hebben aan verkeersregels en andere deelnemers..
Ik zag het inderdaad aankomen, maar dat maakt de actie van die homo's niet beter. Ze hebben gewoon haaientanden dus netjes wachten tot de rotonde vrij is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:35 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Die automobilist zit anders goed fout. Dit zie je van verre aankomen. Dit is normaal gedrag voor alle fietsers.
Van de fietssuggestiestrook af willen is het enige dat ik kan bedenken. Voor de verandering.quote:
Ondanks haaientanden de rotonde oprijden terwijl er verkeer is dat voorrang op ze heeft.quote:
homo's omdat ze sporten? wow...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:37 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad aankomen, maar dat maakt de actie van die homo's niet beter. Ze hebben gewoon haaientanden dus netjes wachten tot de rotonde vrij is.
Dat noemt men een auto ontwijken. Gewoon normaal gedrag.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de fietssuggestiestrook af willen is het enige dat ik kan bedenken. Voor de verandering.
Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja ze hebben haaientanden, ja, theoretisch zouden ze moeten stoppen. Maar het kost hun een stuk meer moeite om vooruit te komen dan jij met je auto. Gewoon stoppen dus. Ik laat fietsers altijd voor. Een stukje respect voor elkaar opbrengen heet dat. Je moet zeker niet verwachten dat ze stoppen. Daarnaast, als je ze wel aan rijd zit je alsnog fout (en terecht)
Op het moment dat er een conflict ontstaat, zitten de fietsers al lang op de rotonde. Had je ze willen blokkeren, had je zelf op de fietssuggestiestrook moeten zitten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ondanks haaientanden de rotonde oprijden terwijl er verkeer is dat voorrang op ze heeft.
Edit: Even voor de duidelijkheid: het gaat dus om die wielrenners hè, niet die andere 2.
Die haaientanden staan er volgens mij om aan te geven dat ze moeten wachten op andere fietsers op de fietsstrook, niet dat ze die auto moeten laten voorgaan. Dat is een compleet andere handeling.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ondanks haaientanden de rotonde oprijden terwijl er verkeer is dat voorrang op ze heeft.
Edit: Even voor de duidelijkheid: het gaat dus om die wielrenners hè, niet die andere 2.
*Mompelt iets over het inhalen van verkeer dat te kennen heeft gegeven rechtsaf te willen slaan en rechts houden*quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat noemt men een auto ontwijken. Gewoon normaal gedrag.
Oh jij bent er zo een die denkt dat fietsers god zijn .quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
homo's omdat ze sporten? wow...
Ja ze hebben haaientanden, ja, theoretisch zouden ze moeten stoppen. Maar het kost hun een stuk meer moeite om vooruit te komen dan jij met je auto. Gewoon stoppen dus. Ik laat fietsers altijd voor. Een stukje respect voor elkaar opbrengen heet dat. Je moet zeker niet verwachten dat ze stoppen. Daarnaast, als je ze wel aan rijd zit je alsnog fout (en terecht)
Toch is dit echt een gevalletje van asociale of niet oplettende automobilist voor Mano_quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.
Zeg ik dat?quote:
Het kost mij brandstof om weer voorruit te komen. Redenering van niets.quote:Ja ze hebben haaientanden, ja, theoretisch zouden ze moeten stoppen. Maar het kost hun een stuk meer moeite om vooruit te komen dan jij met je auto. Gewoon stoppen dus. Ik laat fietsers altijd voor. Een stukje respect voor elkaar opbrengen heet dat. Je moet zeker niet verwachten dat ze stoppen. Daarnaast, als je ze wel aan rijd zit je alsnog fout (en terecht)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |