abonnement Unibet Coolblue
pi_153155375
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:56 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ging het toen bij elke in- en uitvoeger fout? Nee, totaal niet. Omdat mensen zelf kunnen nadenken.

Het ging blijkbaar vaak genoeg fout om te besluiten doorgetrokken strepen neer te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eP2e op 01-06-2015 14:36:32 ]
  maandag 1 juni 2015 @ 16:16:54 #277
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153158955
Zie hier het relaas van iemand die denkt dat het verkeer bestaat uit zijn individu en dat zijn acties bepalend zijn voor de uitkomsten van situaties. Vroeger of later komt 'ie er achter dat het verkeer bestaat uit... het verkeer :o waar ook andere mensen in deelnemen. Ik hoop dat ik je nooit tegenkom in het verkeer.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die bloedspoed toch is elke keer en waarom mensen zo over de zeik raken als ze 30 seconden moeten wachten? De enige personen die een legitieme reden hebben voor haast zijn chirurgen onderweg naar een transplantatie, of iemand wiens ouder op sterven ligt, etc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit haast meen te hebben, maar dan ben ik tenminste mans genoeg om toe te geven dat ik me aanstel en het onzin is om mijzelf belangrijker te vinden dan verkeerstekens.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juni 2015 @ 16:28:08 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153159347
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 16:30:30 #279
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153159424
Zo, even een irritatie vanaf mijn vakantieadresje in Italië momenteel.

Naast het feit dat de Italianen echt rijden als mongolen; gemiddeld +25kmu boven de max, en aangezien ik geen zin heb om de bocht uit te vliegen (haarspeldbochten zijn hier vrij normaal in de bergen) rijd ik gewoon braaf de max, en soms wat daar onder zelfs.

Maar serieus waarom moet ELKE Italiaan dan bij me gaan bumperkleven als een malloot. En dan niet een beetje, nee echt een meter achter me blijven plakken.
Bedoel, je ziet dat ik een buitenlands kenteken heb toch? Dan kan je verwachten dat ik de weg niet ken en de bochten niet uit mijn hoofd weet en dus wat voorzichtiger rijd dan een local.

Maar neen. Ze gaan kleven. Nou ze doen maar, ik ga er niet harder door rijden.
Verder wel heel leuk en mooi hier :)
  maandag 1 juni 2015 @ 16:31:26 #280
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153159466
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Gisteren werd ik ook nog even op het allerlaatste nippertje ingehaald toen er geritst moest worden, meneer met alle geweld over het verdrijvingsvlak. Ik moest blijkbaar in dezelfde straat zijn als hij, reed de hele tijd achter hem. Poehpoeh, je bent letterlijk 2 seconden eerder thuis, dat was het echt waard dat ik en m'n achterliggers vol in de ankers moesten.
Tap tap tap
  maandag 1 juni 2015 @ 16:40:42 #281
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153159781
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die bloedspoed toch is elke keer en waarom mensen zo over de zeik raken als ze 30 seconden moeten wachten? De enige personen die een legitieme reden hebben voor haast zijn chirurgen onderweg naar een transplantatie, of iemand wiens ouder op sterven ligt, etc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit haast meen te hebben, maar dan ben ik tenminste mans genoeg om toe te geven dat ik me aanstel en het onzin is om mijzelf belangrijker te vinden dan verkeerstekens.
Zelfde met verkeerslichten. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt er op dat de laatste tijd de regel "oranje is stoppen indien mogelijk" is veranderd naar "oranje is gasgeven", ongeacht de afstand tot het verkeerslicht. Werkelijk iedere dag moet je bij groen uitkijken dat er niet nog zo'n droeftoeter over de kruising komt zeilen.

(ja, ik weet dat het eigenlijk geel heet in plaats van oranje)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 16:44:24 #282
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153159903
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:

[..]

Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook? :|W
Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Maar neen. Ze gaan kleven. Nou ze doen maar, ik ga er niet harder door rijden.
Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juni 2015 @ 16:59:25 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153160358
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.
Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_153160770
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.
Underkoffer KLPD,
Jaagt je op weltevree,
Tot je in boetgebied arriveert
Waarna hij je arresteert.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 17:50:23 #285
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153161583
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.
True. Echter zijn t hier regelmatig van die mega smalle bergweggetjes waar inhalen vaak praktisch onmogelijk is.
Dus ja ik rijd dan maar zo goed mogelijk door, en negeer de klevert achter me zo goed als ik kan.

Vandaag sowieso niet autogereden. Lekker in de zon liggen bij het zwembad vond ik inspanning genoeg voor vandaag :P
pi_153161796
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Underkoffer KLPD,
Jaagt je op weltevree,
Tot je in boetgebied arriveert
Waarna hij je arresteert.
Jullie doen mij opjaguhhhhboehoehoe.

Iemand wilt tegen mij racen? Prima, racet 'ie maar in z'n eentje.
Zo moeilijk is 't niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 1 juni 2015 @ 18:47:22 #287
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153163105
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, even een irritatie vanaf mijn vakantieadresje in Italië momenteel.
Doet me denken aan Tsjechie, maar daar halen ze je wel gewoon in. Ook waar dat niet 'kan', maar met zijn drieen naast elkaar is vrij normaal.

In het begin probeerden we nog wel eens aan te haken door zo'n Tsjech te volgen. Als hij met 60 een blinde bocht om gaat dan kunnen we dat zelf ook wel, toch...? Nou, daar kwamen we snel op terug. Best wel bizar om door een lada helemaal zoekgereden te worden in de bergen, maar op zo'n moment kies ik toch wel even voor mijn eigen rijvaardigheid en niet een local die het al 40 jaar doet ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 19:11:41 #288
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153163967
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:47 schreef twiFight het volgende:
In het begin probeerden we nog wel eens aan te haken door zo'n Tsjech te volgen. Als hij met 60 een blinde bocht om gaat dan kunnen we dat zelf ook wel, toch...? Nou, daar kwamen we snel op terug. Best wel bizar om door een lada helemaal zoekgereden te worden in de bergen, maar op zo'n moment kies ik toch wel even voor mijn eigen rijvaardigheid en niet een local die het al 40 jaar doet ;)
Ik heb het hier binnendoor al. Zeker met een klein autotje rijd je grote wagens, helemaal toeristen, compleet zoek. Het is recentelijk opnieuw aangelegd en daardoor is ie beter te rijden, maar daarvoor was het helemaal wegkennis hebben en weten voor welk drempel je wel je rempedaal in moest trappen en welke je rustig met vmax+30 kan nemen. Afijn, niet te vaak doen, je ophanging krijgt wel flinke klappen en 90 waar ook fietsers op de weg zitten is wel iets te hard. ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 juni 2015 @ 19:19:07 #289
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153164226
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Zie hier het relaas van iemand die denkt dat het verkeer bestaat uit zijn individu en dat zijn acties bepalend zijn voor de uitkomsten van situaties. Vroeger of later komt 'ie er achter dat het verkeer bestaat uit... het verkeer :o waar ook andere mensen in deelnemen. Ik hoop dat ik je nooit tegenkom in het verkeer.
*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.
Amen.
pi_153173197
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:19 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.

[..]

Amen.
Situaties op waarde kunnen schatten houdt ook in dat je niet over doorgetrokken strepen heen gaat. Waarom niet? Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen. Zelfde geldt voor "oplossingen die niet gebruikelijk of toegestaan zijn". Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken. En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen. Dat heet ook een situatie op waarde kunnen schatten. En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast. En ja, als ik weet dat een drempel zodanig is dat ik er niet te hard overheen kan, dan pas ik mijn snelheid daarop aan. Niet iedereen kan het zich, net als jij blijkbaar, veroorloven om iedere week nieuwe bumpers te laten monteren.
Die dosis zelfvertrouwen die zal er best zijn, het gezond verstand en die verantwoordelijkheid lees ik nergens terug.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:55:00 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153173454
Grappig trouwens dat er altijd als argument voor rijvaardigheid wordt aangevoerd hoeveel kilometers je maakt. Je kan het ook omdraaien: hoe meer kilometers, hoe meer je rijdt op routine en verwachtingspatronen. En vooral die laatste kunnen juist gevaarlijk zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 23:04:09 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153173790
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Die dosis zelfvertrouwen die zal er best zijn, het gezond verstand en die verantwoordelijkheid lees ik nergens terug.
Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen.
Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken.
Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.
Als 60% van de mensen eens beter zou anticiperen op het verkeer, zouden ambulances en brandweerwagens veel minder vaak hoeven remmen en minuten eerder aankomen op hun plaats van bestemming. Ik kom het te vaak tegen, een ambu op links met alles aan en dan nog iemand die met 90 een vrachtwagen gaat inhalen, terwijl de ambu er bijna is. Mensen die doodleuk de kruising oprijden terwijl de ambulance aan komt. Of naar je gaan toeteren omdat jij stil blijft/gaat staan voor de tegemoetkomende ambulance.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast.
Eigenlijk meer omdat als ik voorrang heb, ik dit nauwelijks krijg. Of als ik er al half in rijd en voorrang heb, een ander ook nog even naar binnen wil.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen.
Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.

Maar vooral lekker blind de bordjes volgen. Lekker met 50 over een klinkerweg in een woonwijk razen rond 12 uur langs de school, omdat dat wel mag. Want je rijdt toch niet te hard. En lekker achter dat landbouwverkeer blijven plakken voor de komende 20 km op een rechte 80-weg omdat er een doorgetrokken streep ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 01-06-2015 23:09:21 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153174396
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.

[..]
Nee, de achter het bureau bedachte ideeën zijn niet perfect, dat beweer ik ook nergens. Maar wat denk je dat er zou gaan gebeuren als iedereen ging rijden volgens de regeltjes die hij zelf bedenkt?
quote:
Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.

[..]
En dat geeft jou dan natuurlijk het recht om alle regels aan je laars te lappen?
quote:
Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.

[..]
Als jij echt zo rijdt als hierboven wordt beschreven, met eigen regeltjes en zelfverzonnen oplossingen, dan anticiperen die andere weggebruikers zo slecht nog niet. Je leeft nog steeds.
quote:
Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.
Ik reageerde op de opmerking hierboven:" Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat". Dat ik daar inderdaad niet met 120 doorheen raas lijkt mij niet meer dan een beetje gezond verstand. Hoe hard het wel kan, dat probeer ik in te schatten als ik de bocht zie, zie hoe hard het verkeer voor me de bocht neemt. Als dat extreem is, dan wens ik jouw nabestaanden zeer veel sterkte toe binnenkort.
quote:
Maar vooral lekker blind de bordjes volgen. Lekker met 50 over een klinkerweg in een woonwijk razen rond 12 uur langs de school, omdat dat wel mag. Want je rijdt toch niet te hard. En lekker achter dat landbouwverkeer blijven plakken voor de komende 20 km op een rechte 80-weg omdat er een doorgetrokken streep ligt.
Dat slaat natuurlijk nergens op.
  woensdag 3 juni 2015 @ 00:57:21 #294
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153207509
Een interessante aanpak van foutparkeerders. Wat zeggen de Fokkers, hier ook invoeren, of niet?

Waarschuwing: VVS...

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153207623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:57 schreef twiFight het volgende:
Een interessante aanpak van foutparkeerders. Wat zeggen de Fokkers, hier ook invoeren, of niet?

Waarschuwing: VVS...

Ja, gisteren nog! Ook voor figuren die twee parkeerplaatsen denken nodig te hebben in een beetje parkeergarage.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 juni 2015 @ 01:16:43 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153207687
Beetje moeilijk een kraan zo'n garage inrijden ;) Maar dat kun je simpel oplossen door, ik noem maar wat, ¤100,- op te tellen bij hun parkeertarief. Wel met de notitie dat vastgesteld is dat die persoon zelf schuldig is. Het kan ook zijn dat er eerst iemand links/rechts van 'm stond die niet goed geparkeerd was en dat hij zelf geen keus had.

Over het filmpje: volgens de omschrijving op een website waren de automobilisten eerder al gewaarschuwd voor het foutparkeren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153231286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Dat is zo gierig.

Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.

Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.

Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
pi_153233582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat is zo gierig.

Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.

Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.

Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Ik noem het NIFOM. [Not In Front Of Me] Zojuist verzonnen ( :') ) als wegvariant van NIMBY. Iedereen is heel sociaal, als het maar niet vóór hun gebeurt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 09:51:10 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153240283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat is zo gierig.

Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.

Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.

Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Bedoel je dat je je knipper aanzet omdat je zo nodig naar de linkerbaan moet?

Mja, dat mensen dan gaatjes gaan dichtrijden snap ik ergens wel. Het is kinderachtig, dat geef ik je mee. Maar ik erger me in files vaak echt kapot aan al die zenuwlijers die om de haverklap van rijstrook moeten wisselen omdat ze dan "sneller" denken te zijn. Waarom doet men dat??

Hou gewoon het -stay in your lane- principe aan in een file. Je gaat er toch nauwelijks mee opschieten om steeds van strook te wisselen en je houdt er alleen maar anderen steeds een paar seconden extra bij op.

Net als van die josti's die dan bij een tankstation snel er af gaan om er dan langs te rijden en 200m verderop zichzelf er weer tussen komen douwen :N die laat ik er ook niet tussen hoor.
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:55:06 #300
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153240367
Volgens mij bedoelt'ie gewoon knipperen om te kunnen invoegen van de oprit naar de snelweg.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')