abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:05:43 #61
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152838046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..

en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
met Renault niet, dat luistert heel nauw.
ha ha ha
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:35:54 #62
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152850935
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?
1400 km
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:17 #63
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

1400 km
jeetje
8 uur lang 180km/u rijden
en dat in een Renault
petje af _O_
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:41 #64
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152851527
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]

jeetje
8 uur lang 180km/u rijden
en dat in een Renault
petje af _O_
maar dan mag die dus kapot gaan
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:57:55 #65
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851588
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef Thezappa het volgende:

[..]

maar dan mag die dus kapot gaan
hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te branden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:58:41 #66
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152851609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te branden
klopt , met ontploffingsgevaar haha

zelfde ritje jaar ervoor gedaan met de volvo s80 en 200 - 220 geen probleem
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:00:41 #67
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851660
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:58 schreef Thezappa het volgende:

[..]

klopt , met ontploffingsgevaar haha

zelfde ritje jaar ervoor gedaan met de volvo s80 en 200 - 220 geen probleem
ha ha
ik denk dat je met fiat en alfa romeo hetzelfde zou hebben, misschien wel erger.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:01:45 #68
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152851683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ha ha
ik denk dat je met fiat en alfa romeo hetzelfde zou hebben, misschien wel erger.
zeker , daarom geen renaults meer , kutauto's
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:04:10 #69
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:01 schreef Thezappa het volgende:

[..]

zeker , daarom geen renaults meer , kutauto's
kutauto's ja
gewoon mercedes rijden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152864946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:25 schreef Thezappa het volgende:

[..]

maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verder
Jij niet van de Nederlandse taal.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:48:33 #71
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_152865111
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

1400 km
Da's knap...heel knap..
Graag verwijderen.
pi_152865259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Da's knap...heel knap..
Geloof er niet veel van.
pi_161457784
Bijna een jaar later doe ik ook maar even een duit in het zakje.

Renault Twingo Phase I uit 1998. Gekocht met 161443 op de teller voor 300 euro.
Auto was dealer onderhouden van 1999 tot 2009 toen 'ie van eigenaar wisselde.
Auto is een aantal jaar geleden compleet getectyleerd en heeft vlak voordat ik hem overnam een nieuwe uitlaat gekregen.

Bij de APK keuring nog de complimenten gekregen van de keurmeester omdat het zo`n nette strakke roestvrije Twingo was :D En motorisch zou het autootje zonder grote problemen nog wel de 2,5 ton moeten halen

We zijn nu 5 maanden verder en de teller staat nu op 1685xx en na morgen staat 'ie op de 169xxx en dat zonder problemen. M`n buitenspiegeltje rechts is er afgevallen :') (Alleen het glaasje) En m`n achterruitenwisser moet vervangen worden. Verder geen probleem.

Over +- 1500 kilometer gaat de distributieriem vervangen worden maar ik verwacht dat er verder niets meer aankomt tot de volgende APK.

Gemidddelde verbruik is 1:16,2 wat 0,5 liter per 100 kilometer lager is dan de fabrieksopgave, niet slecht dus. Olie verbruiken doet 'ie niet. Heb hem eind December bijgevuld en sindsdien is er geen druppel uit :D

Wil er toch zeker tot de 2 ton mee doorrijden eigenlijk. Gebruik het autootje overal voor, lange ritten, korte ritjes, veel snelweg, verhuizingen. Autobahn met constant 155-160 is ook geen probleem.

Stuk beter dan mijn :r Ford :r Escort :r
(Ondanks dat ik die auto soms nog wel mis, was m`n eerste autootje en die zat bomvol opties, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airco)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 22:25:50 ]
pi_161458674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:25 schreef MrBradge het volgende:
Stuk beter dan mijn :r Ford :r Escort :r
Op de Ford Escort haten :') Dat is een eckte pooierbak voor eindbazen. ^O^
pi_161458767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Op de Ford Escort haten :') Dat is een eckte pooierbak voor eindbazen. ^O^
De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchen :')
pi_161458786
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef MrBradge het volgende:

[..]

De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchen :')
Had je een beter exemplaar moeten kopen.
pi_161458813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef vaduz het volgende:

[..]

Had je een beter exemplaar moeten kopen.
M`n vader kocht hem voor me :') Had weinig in te brengen.
Ik wilde een 1987er Honda Civic automaat als eerste auto, maar dat vond 'ie geen verstandige keuze i.v.m automaat, en besloot toen maar die Escort te kopen. Had er al meteen vanaf 't begin geen goed gevoel bij :')
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:39:02 #78
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_161464535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:58 schreef MrBradge het volgende:

[..]

M`n vader kocht hem voor me :') Had weinig in te brengen.
Ik wilde een 1987er Honda Civic automaat als eerste auto, maar dat vond 'ie geen verstandige keuze i.v.m automaat, en besloot toen maar die Escort te kopen. Had er al meteen vanaf 't begin geen goed gevoel bij :')
Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?
Graag verwijderen.
pi_161464586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:25 schreef MrBradge het volgende:
Bijna een jaar later doe ik ook maar even een duit in het zakje.

Renault Twingo Phase I uit 1998. Gekocht met 161443 op de teller voor 300 euro.
Auto was dealer onderhouden van 1999 tot 2009 toen 'ie van eigenaar wisselde.
Auto is een aantal jaar geleden compleet getectyleerd en heeft vlak voordat ik hem overnam een nieuwe uitlaat gekregen.

Bij de APK keuring nog de complimenten gekregen van de keurmeester omdat het zo`n nette strakke roestvrije Twingo was :D En motorisch zou het autootje zonder grote problemen nog wel de 2,5 ton moeten halen

We zijn nu 5 maanden verder en de teller staat nu op 1685xx en na morgen staat 'ie op de 169xxx en dat zonder problemen. M`n buitenspiegeltje rechts is er afgevallen :') (Alleen het glaasje) En m`n achterruitenwisser moet vervangen worden. Verder geen probleem.

Over +- 1500 kilometer gaat de distributieriem vervangen worden maar ik verwacht dat er verder niets meer aankomt tot de volgende APK.

Gemidddelde verbruik is 1:16,2 wat 0,5 liter per 100 kilometer lager is dan de fabrieksopgave, niet slecht dus. Olie verbruiken doet 'ie niet. Heb hem eind December bijgevuld en sindsdien is er geen druppel uit :D

Wil er toch zeker tot de 2 ton mee doorrijden eigenlijk. Gebruik het autootje overal voor, lange ritten, korte ritjes, veel snelweg, verhuizingen. Autobahn met constant 155-160 is ook geen probleem.

Stuk beter dan mijn :r Ford :r Escort :r
(Ondanks dat ik die auto soms nog wel mis, was m`n eerste autootje en die zat bomvol opties, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airco)
300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor :X )

Ik heb ook een een Renault Clio Williams 2.0 Phase II gehad, geweldige auto die ik slechts voor een paar maanden wilde rijden toen ik opzoek was naar een auto naar mijn zin. Maar die auto beviel me zo goed dat ik er 5 jaar mee gereden heb.

Met Renault moet je wel een beetje mazzel hebben.
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:17:04 #80
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_161464998
Heb jaren geleden een Renault Clio Sport uit 2000 in bezit gehad (met 2 liter motor). Heeft me niet éénmaal laten staan maar onderhoud was schreeuwend duur; garagerekeningen beneden de 500 euro waren een zeldzaamheid, ook keertje 900 euro moeten lappen om door de APK heen te komen.

Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep :o
pi_161466334
Mijn moeder heeft een megane 3 uit 2009. Nieuw gekocht. Tot nu toe 1 klein kentekenlampje kapot :') verlichting doet het verder allemaal nog.
Remblokken voor gaan 120 tot 130.000 kilometer mee :D
Verder gaat het airbag lampje soms branden maar dat ligt aan de stekker onder de bestuurdersstoel.
Gewoon goed onderhoud gedaan en de auto laat haar nooit in de steek.
My dials are pupillated.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:50:58 #82
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_161466418
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.

Een VAG TSI met DSG combinatie is helemaal feest :D :')
pi_161467524
Op werk kozen we met 4 man voor eeb Megane 1.5 in 2005. Een zoop altijd olie. De ander voelde na 100000km als een uitgewoonde hoer. 3e gaf iedere week een andere melding tijdens het rijden. Zoals inspuitings storing of stuurbekrachtiging uit (en die viel ook uit) en mijne deed het wel goed, totdat bij 120000km de krukas het begaf.
.
pi_161469883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:39 schreef Charged het volgende:

[..]

Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?
Ja, de auto stond ook niet vaak stil. Heb 2x een nieuw stukje in een bumper moeten laten plamuren (Die Ford bumpers van toen zijn echt van k*t kwaliteit gemaakt, 1x kuchen en er zit een barst in :') ) En heb wat roest bij de wielkastranden weg laten werken.

Helaas 1,5 maand later totalloss gereden, overmoedig. Bocht met 30 in z`n 3 nemen, achteraf gezien zaten er 3 chinezen banden onder die totaal versleten waren. Kreeg last van lift oversteer, Achterkant werd licht en brak uit, maakte een 180 graden draai en klapte tegen een stoep op. As verbogen, dure reparatie. Dan maar naar de sloop :')
pi_161469906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor :X )

Ik heb ook een een Renault Clio Williams 2.0 Phase II gehad, geweldige auto die ik slechts voor een paar maanden wilde rijden toen ik opzoek was naar een auto naar mijn zin. Maar die auto beviel me zo goed dat ik er 5 jaar mee gereden heb.

Met Renault moet je wel een beetje mazzel hebben.
Precies, 300 euro is zeker niet veel geld :') Had nog tegen die gast gezegd dat ik hem er 500 voor wilde geven (Wat ook niet veel is voor een Twingo) Maar dat vond'ie te duur :') Maar als je de auto aan de onderkant ziet (Heb een foto O+ ) Dan valt je bek open, ding is niet van nieuw te onderscheiden.

Je moet er inderdaad mazzel mee hebben. Hoor vooral over electronica zeer veel slechte verhalen.
pi_161469912
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef Hendroit het volgende:
Mijn moeder heeft een megane 3 uit 2009. Nieuw gekocht. Tot nu toe 1 klein kentekenlampje kapot :') verlichting doet het verder allemaal nog.
Remblokken voor gaan 120 tot 130.000 kilometer mee :D
Verder gaat het airbag lampje soms branden maar dat ligt aan de stekker onder de bestuurdersstoel.
Gewoon goed onderhoud gedaan en de auto laat haar nooit in de steek.
Dat probleem heb ik ook soms :') Schrik me dan wel helemaal de pleuris :')
pi_161469932
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.

Een VAG TSI met DSG combinatie is helemaal feest :D :')
De motoren zijn betrouwbaar, maar ik kan mij nog wel herinneren dat m`n instructeur een lesauto kreeg (Clio 1,2 TCE dieseltje) En die moest na +- 2800 kilometer naar de garage i.v.m ABS sensor. En na amper 20,000 kilometer mocht 'ie alweer aan een nieuwe koppeling :X

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 16:31:40 ]
  zaterdag 16 april 2016 @ 17:27:03 #88
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_161470927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:29 schreef MrBradge het volgende:

[..]
achteraf gezien zaten er 3 chinezen onder die totaal versleten waren. Kreeg last van lift oversteer,
Waar was de vierde heen?
:+ (sorry,flauw)
Graag verwijderen.
pi_161470946
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Waar was de vierde heen?
:+ (sorry,flauw)
_O- Die was weggerend :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 16 april 2016 @ 19:26:59 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161473403
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:01 schreef Fer het volgende:
Op werk kozen we met 4 man voor eeb Megane 1.5 in 2005. Een zoop altijd olie. De ander voelde na 100000km als een uitgewoonde hoer. 3e gaf iedere week een andere melding tijdens het rijden. Zoals inspuitings storing of stuurbekrachtiging uit (en die viel ook uit) en mijne deed het wel goed, totdat bij 120000km de krukas het begaf.
Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161473854
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep :o
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
pi_161476371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.

Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
pi_161476628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 21:16 schreef Dingest het volgende:

[..]

In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.

Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
Datzelfde geldt ook voor de Peugeot 307. Sommige waren electronisch een drama in het begin, maar die nu nog rijden zijn wel degelijk.
.
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:33:33 #95
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_161478844
quote:
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
pi_161478884
Zou je niet eerst een beetje gang maken, voordat je met die slome slakkemobiel de rijbaan op duikt?
.
pi_161478995
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
Er reed niemand achter mij op't moment dus kon prima :)
pi_161479167
En die Avensis kwam uit de lucht vliegen zeker?
.
pi_161642337
2x een Clio gehad, een op gas, en een Diesel, en eigenlijk nooit problemen. Moest wel een keer de dynamo vervangen en dat ging alleen door de koplampunit te demonteren.
Mijn fijnste Renault was nog wel een Nevada, wat een ruimte.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_161642577
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
Waar woon je, Scheveningen?
pi_173166965
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.

Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?

[ Bericht 7% gewijzigd door Straatcommando. op 15-08-2017 20:14:28 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:14:45 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173167249
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.

Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.

Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?

Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.

Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.

En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast :P ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173169015
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

[..]

Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.

Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.

En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast :P ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Okay, nou ja, we will see. Is een bedrijfsauto die dealer onderhouden wordt, dus daar gaat als het goed is "Renault Elf" olie in bij een onderhoudsbeurt.

De auto rijdt inderdaad erg soepel en rustig + ik rij er veel grote afstanden mee dus wordt altijd goed warm :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173169218
Je moet geluk hebben waarschijnlijk. Met mijn km stand en uitblijven van grote problemen heb ik dat dan ook.
320DKM op mijn Clio RS gezet




_O_

[ Bericht 7% gewijzigd door sebaz op 15-08-2017 21:27:43 ]
pi_173170961
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:20 schreef sebaz het volgende:
Je moet geluk hebben waarschijnlijk. Met mijn km stand en uitblijven van grote problemen heb ik dat dan ook.
320DKM op mijn Clio RS gezet

[ link | afbeelding ]


_O_
Netjes!

Diesel?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173171253
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:11 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Netjes!

Diesel?
Nee niet bepaald. Clio RS is uitsluitend benzine.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:44:24 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173171941
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]


[..]

Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.

Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.

En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast :P ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Die krukaslager is van modellen voor 2009 geloof ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173173530
Clio uit 2013 gehad, windgeruis als een idioot, ruitenwissers stuk, automatische verlichting kapot. Ohja en verre van zuinig.
Sinds 2 weken ingeruild op een Honda accord uit 2011, als ik dan toch niet zuinig rijdt dan wil ik dat wel met een fatsoenlijke 2.0 motor doen.
pi_173182443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:19 schreef sebaz het volgende:

[..]

Nee niet bepaald. Clio RS is uitsluitend benzine.
Aha ok, best logisch idd, nette KM stand voor een benzine!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173183076
Ik heb zelf een Renault Clio 2 uit 2001 met een 1.4 benzinemotor en automaat, is eerst van m'n opa geweest en heeft daarom pas 55.000 gelopen :P Zitten daarom ook nauwelijks opties op, geen airco of cruise control en de radio heb ik zelf ingebouwd. Nu rijd ik er nog altijd weinig mee, als ik er mee rijd is het wel meteen meer dan 100 kilometer.

Erg tevreden ben ik er echter niet over, de bobines sneuvelden (SAGEM, met grijze bovenkant :r) eerst aan de lopende band en de boordcomputer is ook al eens vervangen. Later heb ik alle onderdelen, waarvan bekend is dat ze problematisch zijn, zoveel als mogelijk zelf vervangen (bdp sensor, bobines gewisseld voor Beru etc.) en sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad. Nadeel is wel dat ik het verbruik absurd hoog vind voor zo'n kleine auto, ik rij tamelijk rustig en vrijwel alleen maar autoweg, beter dan 1 op 11/12 lukt echter gewoonweg niet.

M'n ouders hebben een Clio 3 diesel uit 2012, dat is een hele fijne auto maar ook daar sneuvelen vreemde dingen. Accu legde al na een half jaar het loodje, airco is vervangen, de hele kabelboom, knuppeltje van de richtingaanwijzer en nog wat kleine dingen. Ofschoon ik beide auto's fijn vind rijden zou ik al bij al niet weer een Renault kopen in ieder geval.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:12:23 #111
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173194029
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef FF_Serieus het volgende:
Had eerst een Laguna 2, nu alweer 7 jaar een Laguna 3. Nooit problemen, fijne reiswagen.
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 21:13:39 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173194072
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
Eerste jaartallen waren dramatisch op gebied van elektronica waaronder de keyless meuk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:15:36 #113
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173194127
Renault clio tce90 zou ik niet aanraden.
pi_173347017
Geen problemen met m'n Talisman, maar er staat pas 40k op de teller.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 18:42:34 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173347198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:32 schreef spiritusbus het volgende:
Geen problemen met m'n Talisman, maar er staat pas 40k op de teller.
Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173347427
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?
Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.
pi_173348999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:15 schreef RobjeGeus het volgende:
Renault clio tce90 zou ik niet aanraden.
Want?
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 20:18:20 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173349070
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173349316
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Mag hopen van niet in zo'n D segmenter.
.
pi_173349808
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Om eerlijk te zijn had ik geen idee, maar het is inderdaad een 1.5dci.

Ik heb niet zo'n haastige rijstijl, dus ik vind dat wel prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')