met Renault nietquote:Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
je kan best met minimum peil rijden, als je maar niet te lang en zeker niet te hard gaat rijden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
had 2 dagen daarvoor beurt gehad , verse vloeistoffen, 1 dag mee gereden , nogmaals gechecktquote:Op donderdag 21 mei 2015 20:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
met Renault niet
en ik denk dat je olie en/of je koelwater niet maximaal was bijgevuld voordat je constant 180km/u ging rijden, en dan heb je kans bij zulke snelheden dat je motor te heet wordt, lampjes gaan branden etc...
zeg eens eerlijk, wat was er precies aan de hand toen de motor er mee stopte ? was hij in de soep gelopen, of alleen een beetje warm geworden ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:46 schreef Thezappa het volgende:
[..]
had 2 dagen daarvoor beurt gehad , verse vloeistoffen, 1 dag mee gereden , nogmaals gecheckt
lees mijn postquote:Op donderdag 21 mei 2015 20:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zeg eens eerlijk, wat was er precies aan de hand toen de motor er mee stopte ? was hij in de soep gelopen, of alleen een beetje warm geworden ?
jaquote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:22 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vertrouw geen merk dat een krik als logo heeft
auto viel uit , lampjes met risico op motorschadequote:
hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?quote:
met Renault niet, dat luistert heel nauw.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
1400 kmquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?
jeetjequote:
maar dan mag die dus kapot gaanquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jeetje
8 uur lang 180km/u rijden
en dat in een Renault
petje af
hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te brandenquote:
klopt , met ontploffingsgevaar hahaquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te branden
ha haquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:58 schreef Thezappa het volgende:
[..]
klopt , met ontploffingsgevaar haha
zelfde ritje jaar ervoor gedaan met de volvo s80 en 200 - 220 geen probleem
zeker , daarom geen renaults meer , kutauto'squote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ha ha
ik denk dat je met fiat en alfa romeo hetzelfde zou hebben, misschien wel erger.
kutauto's jaquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:01 schreef Thezappa het volgende:
[..]
zeker , daarom geen renaults meer , kutauto's
Jij niet van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:25 schreef Thezappa het volgende:
[..]
maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verder
Da's knap...heel knap..quote:
De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchenquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Op de Ford Escort haten Dat is een eckte pooierbak voor eindbazen.
Had je een beter exemplaar moeten kopen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchen
M`n vader kocht hem voor me Had weinig in te brengen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
Had je een beter exemplaar moeten kopen.
Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:58 schreef MrBradge het volgende:
[..]
M`n vader kocht hem voor me Had weinig in te brengen.
Ik wilde een 1987er Honda Civic automaat als eerste auto, maar dat vond 'ie geen verstandige keuze i.v.m automaat, en besloot toen maar die Escort te kopen. Had er al meteen vanaf 't begin geen goed gevoel bij
300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor )quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:25 schreef MrBradge het volgende:
Bijna een jaar later doe ik ook maar even een duit in het zakje.
Renault Twingo Phase I uit 1998. Gekocht met 161443 op de teller voor 300 euro.
Auto was dealer onderhouden van 1999 tot 2009 toen 'ie van eigenaar wisselde.
Auto is een aantal jaar geleden compleet getectyleerd en heeft vlak voordat ik hem overnam een nieuwe uitlaat gekregen.
Bij de APK keuring nog de complimenten gekregen van de keurmeester omdat het zo`n nette strakke roestvrije Twingo was En motorisch zou het autootje zonder grote problemen nog wel de 2,5 ton moeten halen
We zijn nu 5 maanden verder en de teller staat nu op 1685xx en na morgen staat 'ie op de 169xxx en dat zonder problemen. M`n buitenspiegeltje rechts is er afgevallen (Alleen het glaasje) En m`n achterruitenwisser moet vervangen worden. Verder geen probleem.
Over +- 1500 kilometer gaat de distributieriem vervangen worden maar ik verwacht dat er verder niets meer aankomt tot de volgende APK.
Gemidddelde verbruik is 1:16,2 wat 0,5 liter per 100 kilometer lager is dan de fabrieksopgave, niet slecht dus. Olie verbruiken doet 'ie niet. Heb hem eind December bijgevuld en sindsdien is er geen druppel uit
Wil er toch zeker tot de 2 ton mee doorrijden eigenlijk. Gebruik het autootje overal voor, lange ritten, korte ritjes, veel snelweg, verhuizingen. Autobahn met constant 155-160 is ook geen probleem.
Stuk beter dan mijn Ford Escort
(Ondanks dat ik die auto soms nog wel mis, was m`n eerste autootje en die zat bomvol opties, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airco)
De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
Ja, de auto stond ook niet vaak stil. Heb 2x een nieuw stukje in een bumper moeten laten plamuren (Die Ford bumpers van toen zijn echt van k*t kwaliteit gemaakt, 1x kuchen en er zit een barst in ) En heb wat roest bij de wielkastranden weg laten werken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?
Precies, 300 euro is zeker niet veel geld Had nog tegen die gast gezegd dat ik hem er 500 voor wilde geven (Wat ook niet veel is voor een Twingo) Maar dat vond'ie te duur Maar als je de auto aan de onderkant ziet (Heb een foto ) Dan valt je bek open, ding is niet van nieuw te onderscheiden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor )
Ik heb ook een een Renault Clio Williams 2.0 Phase II gehad, geweldige auto die ik slechts voor een paar maanden wilde rijden toen ik opzoek was naar een auto naar mijn zin. Maar die auto beviel me zo goed dat ik er 5 jaar mee gereden heb.
Met Renault moet je wel een beetje mazzel hebben.
Dat probleem heb ik ook soms Schrik me dan wel helemaal de pleurisquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef Hendroit het volgende:
Mijn moeder heeft een megane 3 uit 2009. Nieuw gekocht. Tot nu toe 1 klein kentekenlampje kapot verlichting doet het verder allemaal nog.
Remblokken voor gaan 120 tot 130.000 kilometer mee
Verder gaat het airbag lampje soms branden maar dat ligt aan de stekker onder de bestuurdersstoel.
Gewoon goed onderhoud gedaan en de auto laat haar nooit in de steek.
De motoren zijn betrouwbaar, maar ik kan mij nog wel herinneren dat m`n instructeur een lesauto kreeg (Clio 1,2 TCE dieseltje) En die moest na +- 2800 kilometer naar de garage i.v.m ABS sensor. En na amper 20,000 kilometer mocht 'ie alweer aan een nieuwe koppelingquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.
Een VAG TSI met DSG combinatie is helemaal feest
Waar was de vierde heen?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:29 schreef MrBradge het volgende:
[..]
achteraf gezien zaten er 3 chinezen onder die totaal versleten waren. Kreeg last van lift oversteer,
Die was weggerendquote:Op zaterdag 16 april 2016 17:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Waar was de vierde heen?
(sorry,flauw)
Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:01 schreef Fer het volgende:
Op werk kozen we met 4 man voor eeb Megane 1.5 in 2005. Een zoop altijd olie. De ander voelde na 100000km als een uitgewoonde hoer. 3e gaf iedere week een andere melding tijdens het rijden. Zoals inspuitings storing of stuurbekrachtiging uit (en die viel ook uit) en mijne deed het wel goed, totdat bij 120000km de krukas het begaf.
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
Datzelfde geldt ook voor de Peugeot 307. Sommige waren electronisch een drama in het begin, maar die nu nog rijden zijn wel degelijk.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.
Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?quote:
Er reed niemand achter mij op't moment dus kon primaquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
Waar woon je, Scheveningen?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |