Een diesel neem ik aan?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Fien1989 het volgende:
Renault hoeft niet per se slecht te zijn. Ik rijd een Renault Mégane uit 1999, met automaat. De teller staat al op 292.000km, maar hij blijkt voor mijn aanschaf 3 jaar geleden te zijn teruggedraaid met 60k. Dus hij zit in feite al tegen de 350.000km aan en hij rijdt nog prima Er zit voor zover ik weet nog de originele motor en automaat in
Natuurlijk zijn er wel ouderdomsverschijnselen en slijtage aan dingen als remmen, wiellagers en uitlaat. Maar dat heb je bij een ander merk ook...
Wat elektronische probleempjes betreft... tja... hooguit 3 of 4 probleempjes ermee gehad die mogelijk te herleiden zijn tot de elektronica... voor de rest is hij probleem-vrij...
In de 3 jaar dat ik 'm heb en zo'n 108.000km verder, heeft hij me welgeteld 3x laten staan. Een keer doordraaiende fan waardoor de accu leeg was, tweede keer een elektronisch probleem met de sleutelherkenning en derde keer was gewoon een defecte accu.
Het valt allemaal mee
Knappe km-stand dan, dat zie ik een aygo niet halen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M)
Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meerquote:Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M)
Zit in de familie.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Ik denk niet dat er veel slechte auto's meer zijn. Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Maar die trapt dat ding ook wel een beetje af. Constant tegen de rev limiter rijden, hoogtoerig, veel te hard door de bocht. Tsja...quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Misschien was dat toevallig een maandagochtend exemplaar? Of misschien heb ik geluk gehad? Ik weet niet hoe het met de 1.4/K4J is, maar voor de 1.6/K4M zijn geen bekende zwakheden o.i.d.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meer
Das ook het enige probleem met deze bakken.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:26 schreef Fien1989 het volgende:
De enige reparatie die ik gehad heb aan de automaat was binnen 1 maand na aanschaf/1000km: druksolenoids laten vervangen en de software updaten. Een pittige ¤500,-. Maar sindsdien geen problemen meer met de automaat
Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Renault is tegenwoordig prima. Net zo goed, al dan niet beter dan VW. De Laguna's 2 waren slecht en daar hebben ze hun naam aan te danken. De nieuwe modelen (Megane 3, Laguna 3 et cetera), zijn prima.
Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Das ook het enige probleem met deze bakken.
Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.
Jahoor, ze hebben al die ellende opgelost. Het is echt 2001 tot en met 2007.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:44 schreef hoas het volgende:
[..]
Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?
Weet je dat zeker? Volgens de garage (ATS Rijswijk, die repareren erg veel automaten, ook DP0/AL4) treft het breken van rembanden ook de DP0/AL4. Ze breken dan volgens hem vaak af bij het laspunt/nokje.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.
Heb 8 jaar een Clio (1.6 16v) gereden, nooit wat stukgegaan, op een lampje na dan.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Thezappa het volgende:
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel
beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...
alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla
kut auto's zijn het
Ik heb het nog nooit in het boekje gelezen, dat het niet kan. Opel heeft vorige keer nog veel bombarie gemaakt door een paar Astra's urenlang op een kombaan rond te laten jakkerenquote:Op maandag 18 mei 2015 18:33 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
owjaa , want in een lease contract staat dat je geen 180 mag rijden ?quote:Op maandag 18 mei 2015 18:33 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
Leer eerst lezen staat toch constant en heb nergens gezegd dat het niet van de lease mag dus ga eerst lezen voor je zo dom lult.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:35 schreef Thezappa het volgende:
[..]
owjaa , want in een lease contract staat dat je geen 180 mag rijden ?
lul toch niet zo dom man
en hoe is 180 rijden verkeerd omgaan met je auto ? hoe wil je dat aantonen dan? auto uit mekaar schroeven ?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:48 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Leer eerst lezen staat toch constant en heb nergens gezegd dat het niet van de lease mag dus ga eerst lezen voor je zo dom lult.
Als afgestudeerde technisch specialist ben ik te duur om auto's te poetsen helaas.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Thezappa het volgende:
[..]
en hoe is 180 rijden verkeerd omgaan met je auto ? hoe wil je dat aantonen dan? auto uit mekaar schroeven ?
ga gewoonrustig verder met je autopoetsbaan en laat de grote jongen maar praten
VW doet niet mee aan de F1 omdat je geen olie mag tanken tijdens de race. .quote:
als je met zulke snelheiden wil rijden dan moet je wel zorgen dat alle vloeistoffen zoals olie en koelwater maximaal zijn aangevuld.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Thezappa het volgende:
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel
beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...
alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla
kut auto's zijn het
quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:32 schreef blup het volgende:
[..]
VW doet niet mee aan de F1 omdat je geen olie mag tanken tijdens de race. .
waarom?quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je met zulke snelheiden wil rijden dan moet je wel zorgen dat alle vloeistoffen zoals olie en koelwater maximaal zijn aangevuld.
maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verderquote:Op woensdag 20 mei 2015 19:09 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Als afgestudeerde technisch specialist ben ik te duur om auto's te poetsen helaas.
omdat je met constant 180km/u heel veel van je motor vraagt en dan vraagt je motor om maximale verzorging zodat je zonder problemen kan rijden.quote:
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
omdat je met constant 180km/u heel veel van je motor vraagt en dan vraagt je motor om maximale verzorging zodat je zonder problemen kan rijden.
ik vraag me wel af of jouw auto gemaakt is om constant 180km/u te rijden. er zijn weinig personenauto's die gemaakt zijn om constant met zulke hoge snelheden te rijden.
met Renault nietquote:Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
je kan best met minimum peil rijden, als je maar niet te lang en zeker niet te hard gaat rijden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
had 2 dagen daarvoor beurt gehad , verse vloeistoffen, 1 dag mee gereden , nogmaals gechecktquote:Op donderdag 21 mei 2015 20:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
met Renault niet
en ik denk dat je olie en/of je koelwater niet maximaal was bijgevuld voordat je constant 180km/u ging rijden, en dan heb je kans bij zulke snelheden dat je motor te heet wordt, lampjes gaan branden etc...
zeg eens eerlijk, wat was er precies aan de hand toen de motor er mee stopte ? was hij in de soep gelopen, of alleen een beetje warm geworden ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:46 schreef Thezappa het volgende:
[..]
had 2 dagen daarvoor beurt gehad , verse vloeistoffen, 1 dag mee gereden , nogmaals gecheckt
lees mijn postquote:Op donderdag 21 mei 2015 20:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zeg eens eerlijk, wat was er precies aan de hand toen de motor er mee stopte ? was hij in de soep gelopen, of alleen een beetje warm geworden ?
jaquote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:22 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vertrouw geen merk dat een krik als logo heeft
auto viel uit , lampjes met risico op motorschadequote:
hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?quote:
met Renault niet, dat luistert heel nauw.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
1400 kmquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?
jeetjequote:
maar dan mag die dus kapot gaanquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jeetje
8 uur lang 180km/u rijden
en dat in een Renault
petje af
hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te brandenquote:
klopt , met ontploffingsgevaar hahaquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te branden
ha haquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:58 schreef Thezappa het volgende:
[..]
klopt , met ontploffingsgevaar haha
zelfde ritje jaar ervoor gedaan met de volvo s80 en 200 - 220 geen probleem
zeker , daarom geen renaults meer , kutauto'squote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ha ha
ik denk dat je met fiat en alfa romeo hetzelfde zou hebben, misschien wel erger.
kutauto's jaquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:01 schreef Thezappa het volgende:
[..]
zeker , daarom geen renaults meer , kutauto's
Jij niet van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:25 schreef Thezappa het volgende:
[..]
maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verder
Da's knap...heel knap..quote:
De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchenquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Op de Ford Escort haten Dat is een eckte pooierbak voor eindbazen.
Had je een beter exemplaar moeten kopen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchen
M`n vader kocht hem voor me Had weinig in te brengen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
Had je een beter exemplaar moeten kopen.
Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:58 schreef MrBradge het volgende:
[..]
M`n vader kocht hem voor me Had weinig in te brengen.
Ik wilde een 1987er Honda Civic automaat als eerste auto, maar dat vond 'ie geen verstandige keuze i.v.m automaat, en besloot toen maar die Escort te kopen. Had er al meteen vanaf 't begin geen goed gevoel bij
300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor )quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:25 schreef MrBradge het volgende:
Bijna een jaar later doe ik ook maar even een duit in het zakje.
Renault Twingo Phase I uit 1998. Gekocht met 161443 op de teller voor 300 euro.
Auto was dealer onderhouden van 1999 tot 2009 toen 'ie van eigenaar wisselde.
Auto is een aantal jaar geleden compleet getectyleerd en heeft vlak voordat ik hem overnam een nieuwe uitlaat gekregen.
Bij de APK keuring nog de complimenten gekregen van de keurmeester omdat het zo`n nette strakke roestvrije Twingo was En motorisch zou het autootje zonder grote problemen nog wel de 2,5 ton moeten halen
We zijn nu 5 maanden verder en de teller staat nu op 1685xx en na morgen staat 'ie op de 169xxx en dat zonder problemen. M`n buitenspiegeltje rechts is er afgevallen (Alleen het glaasje) En m`n achterruitenwisser moet vervangen worden. Verder geen probleem.
Over +- 1500 kilometer gaat de distributieriem vervangen worden maar ik verwacht dat er verder niets meer aankomt tot de volgende APK.
Gemidddelde verbruik is 1:16,2 wat 0,5 liter per 100 kilometer lager is dan de fabrieksopgave, niet slecht dus. Olie verbruiken doet 'ie niet. Heb hem eind December bijgevuld en sindsdien is er geen druppel uit
Wil er toch zeker tot de 2 ton mee doorrijden eigenlijk. Gebruik het autootje overal voor, lange ritten, korte ritjes, veel snelweg, verhuizingen. Autobahn met constant 155-160 is ook geen probleem.
Stuk beter dan mijn Ford Escort
(Ondanks dat ik die auto soms nog wel mis, was m`n eerste autootje en die zat bomvol opties, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airco)
De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
Ja, de auto stond ook niet vaak stil. Heb 2x een nieuw stukje in een bumper moeten laten plamuren (Die Ford bumpers van toen zijn echt van k*t kwaliteit gemaakt, 1x kuchen en er zit een barst in ) En heb wat roest bij de wielkastranden weg laten werken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?
Precies, 300 euro is zeker niet veel geld Had nog tegen die gast gezegd dat ik hem er 500 voor wilde geven (Wat ook niet veel is voor een Twingo) Maar dat vond'ie te duur Maar als je de auto aan de onderkant ziet (Heb een foto ) Dan valt je bek open, ding is niet van nieuw te onderscheiden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor )
Ik heb ook een een Renault Clio Williams 2.0 Phase II gehad, geweldige auto die ik slechts voor een paar maanden wilde rijden toen ik opzoek was naar een auto naar mijn zin. Maar die auto beviel me zo goed dat ik er 5 jaar mee gereden heb.
Met Renault moet je wel een beetje mazzel hebben.
Dat probleem heb ik ook soms Schrik me dan wel helemaal de pleurisquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef Hendroit het volgende:
Mijn moeder heeft een megane 3 uit 2009. Nieuw gekocht. Tot nu toe 1 klein kentekenlampje kapot verlichting doet het verder allemaal nog.
Remblokken voor gaan 120 tot 130.000 kilometer mee
Verder gaat het airbag lampje soms branden maar dat ligt aan de stekker onder de bestuurdersstoel.
Gewoon goed onderhoud gedaan en de auto laat haar nooit in de steek.
De motoren zijn betrouwbaar, maar ik kan mij nog wel herinneren dat m`n instructeur een lesauto kreeg (Clio 1,2 TCE dieseltje) En die moest na +- 2800 kilometer naar de garage i.v.m ABS sensor. En na amper 20,000 kilometer mocht 'ie alweer aan een nieuwe koppelingquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.
Een VAG TSI met DSG combinatie is helemaal feest
Waar was de vierde heen?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:29 schreef MrBradge het volgende:
[..]
achteraf gezien zaten er 3 chinezen onder die totaal versleten waren. Kreeg last van lift oversteer,
Die was weggerendquote:Op zaterdag 16 april 2016 17:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Waar was de vierde heen?
(sorry,flauw)
Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:01 schreef Fer het volgende:
Op werk kozen we met 4 man voor eeb Megane 1.5 in 2005. Een zoop altijd olie. De ander voelde na 100000km als een uitgewoonde hoer. 3e gaf iedere week een andere melding tijdens het rijden. Zoals inspuitings storing of stuurbekrachtiging uit (en die viel ook uit) en mijne deed het wel goed, totdat bij 120000km de krukas het begaf.
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
Datzelfde geldt ook voor de Peugeot 307. Sommige waren electronisch een drama in het begin, maar die nu nog rijden zijn wel degelijk.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.
Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?quote:
Er reed niemand achter mij op't moment dus kon primaquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
Waar woon je, Scheveningen?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.
Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?
Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.
Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?
Okay, nou ja, we will see. Is een bedrijfsauto die dealer onderhouden wordt, dus daar gaat als het goed is "Renault Elf" olie in bij een onderhoudsbeurt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.
Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.
En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Netjes!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 21:20 schreef sebaz het volgende:
Je moet geluk hebben waarschijnlijk. Met mijn km stand en uitblijven van grote problemen heb ik dat dan ook.
320DKM op mijn Clio RS gezet
[ link | afbeelding ]
Die krukaslager is van modellen voor 2009 geloof ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.
Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.
En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Aha ok, best logisch idd, nette KM stand voor een benzine!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 22:19 schreef sebaz het volgende:
[..]
Nee niet bepaald. Clio RS is uitsluitend benzine.
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef FF_Serieus het volgende:
Had eerst een Laguna 2, nu alweer 7 jaar een Laguna 3. Nooit problemen, fijne reiswagen.
Eerste jaartallen waren dramatisch op gebied van elektronica waaronder de keyless meukquote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:32 schreef spiritusbus het volgende:
Geen problemen met m'n Talisman, maar er staat pas 40k op de teller.
Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?
Want?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:15 schreef RobjeGeus het volgende:
Renault clio tce90 zou ik niet aanraden.
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.
Mag hopen van niet in zo'n D segmenter.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Om eerlijk te zijn had ik geen idee, maar het is inderdaad een 1.5dci.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Das 20-30 jaar geleden. Misschien maken ze nu wel wat betere auto's?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:18 schreef sturmpie het volgende:
ik heb 'ns in 'n renault19 gereden, 1x, nooit meer, onderstel van kus mijn kloten, rijd als 'n doos.
Even gekeken, er zijn twee diesels leverbaar. Een 1500 en een 1600. Een 1.9 of 2.2 had inderdaad niet misstaan in zo'n wagen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Mag hopen van niet in zo'n D segmenter.
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ookquote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:34 schreef Fer het volgende:
Eigenlijk bouwt Renault tegenwoordig weer hele nette auto's maar toch moet er wel iedere keer aan denken als ik mijn VAG-bak voor een beurt breng en ze aan mij vragen of er nog iets nagekeken moet worden en dan iedere keer kan melden dat hij gewoon goed is en alleen een beurtje blieft.
Mijn lease Peageots en Renaults hadden altijd een waslijst aan kleine mankementen.
Das best linkquote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook
Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ookquote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Das best link
Naar de garage met dat ding
Desalniettemin is het mogelijk alleen een kleine correctie in de software die het verhelpt. Of is het altijd al zo geweest en is het een bedradingsfout ofzo?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ook
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook
Ben ik het niet helemaal mee eens, VW heeft alles in 1 terwijl bij Renault er nog een knop in het middenconsole zit, kon er niet aan wennen. Ik rij al jaren een VW caddy van m'n werk en vind het ideaal die knopjes op de richtingaanwijzer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Kwestie van gewenning. Vind dat VAG systeem echt niet onprettig. Alles op een plek met een vinger te bedienen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Hier kort indrukken 1 km, iets langer indrukken 5 of 10 er bij.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..
Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..
Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:40 schreef cunial het volgende:
[..]
Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.
Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.
de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.
Wat ik bedoelde is dat alleen de tolwegen er mooi uitzien. De rest vind ik maar heel erg middelmatig. Ik heb trouwens ook Franse auto's gehad, nooit van mijn leven weer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.
Een maat van me hebben Fords, 2 Mondeo 2.0tdci, een Cmax 2.0tdci en een Ranger. Rijden per jaar gezamenlijk zeker 2 ton. Zijn nog geen ¤2000 per jaar kwijt aan tol.
In NL ben je dat alleen al kwijt voor die pickup volgens mij
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houdenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen
Ik rij al 10 jaar caddy's en ze gaan per km. Het werkt gewoon een stuk fijner als renault, niet slecht ofzo maar wat onhandig bij renault.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen
cc zit links, daar onder (heel stom vind ik)volume up en down, en de rest van de radio/mp3/telefoon bediening zit rechts..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden
Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.
Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
Correct, in mijn 3 maanden oude Clio staat de schakelaar naast de handrem permanent op "Regelaar" en die schakel ik via mijn stuurkolom wanneer gewenst aan of uit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden
Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.
Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
De gemiddelde Laguna 2 wel ja, maar ik had een goed exemplaar zonder noemenswaardige problemen. Mijn Laguna 3 wordt in januari '18 10 jaar en ik heb, behalve de jaarlijkse onderhoudsbeurt nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
Fransen zijn chauvinisten, op school leren ze dat Frankrijk het middelpunt van Europa is en dat hun taal belangrijk is. Daarom leren ze weinig van andere talen. Zodra je een beetje Frans tegen ze spreekt zijn ze een stuk vriendelijker. Door wat Frans tegen de douane te spreken hoeven ze eigenlijk nooit meer verder m'n bus te checken. Ik vind dat ook wel weer wat hebben juist, die chauvinisme. In NL zijn we dat blijkbaar niet, zo erg dat buitenlanders gewoon in hun eigen taal spreken en verwachten dat we in hun taal de weg wijzen..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.
Frankrijk is een mooi land, prachtig zelfs, en de wijn is onovertroffen. Maar daar is ook gewoon alles mee gezegd. Die mensen spreken zelf geen woord Engels. Het is allemaal maar op zijn keuteltjes. Ik was daar een keer in een lunchroom en ik heb een heerlijk croissantje gegeten. Ook de (Italiaanse) koffie was goed, maar wat keken die mensen chagrijnig.
De huizen daar zijn slecht onderhouden en de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.
En dan koop je een auto van Franse makelij?
Zelfs de stickers op zo'n auto zijn in de Franse taal en dan krijg je nog zo'n Elf-ding op de achterruit ook nog. Denk toch eens na!
Mijn ouders hebben ook 2x een auto uit die generatie gehad. 2x een nieuwe Scénic, 1x 1999 1.6 16v en 1x 2003 2.0 16v. Allebei tot de 100.000km gereden en vrijwel probleemloos. Zelf nog een Cabriolet 1.6 16v gehad, alleen voor de vakantie. Die begaf het wel op de dag van vertrek, dynamo stukquote:Op woensdag 20 september 2017 18:33 schreef FReemdeling het volgende:
Rij inmiddels 2 jaar een Franse auto, waarvan de laatste dikke 1,5 jaar een Renault. Geen electronische issues gehad behalve normale slijtage zoals bandjes, bobines, bougies en de gasinjectoren. Is een Megane 1.6 RXE uit 2000, op LPG met nog geen 240k op de teller. Heeft mij nog niet in de steek gelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |