abonnement Unibet Coolblue
pi_152690533
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
  zondag 17 mei 2015 @ 20:39:27 #2
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_152690787
ja
  zondag 17 mei 2015 @ 20:42:52 #3
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_152691006
Ze zitten wel vaak in de criminaliteit die Renaults.
pi_152691110
Lekker concreet zo, zo kun je elk merk slecht noemen.

Renault kende wat problemen rond 2000 met elektronica maar tegenwoordig zijn het goede dingen.
There is a time of cumming and going.
  zondag 17 mei 2015 @ 20:46:45 #5
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_152691219
Rijd al 3 jaar probleemloos Renault.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_152691431
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:46 schreef smegmanus het volgende:
Rijd al 3 jaar probleemloos Renault.
Kijk, dit wil ik horen.
pi_152691469
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:39 schreef wiijntje het volgende:
ja
Net zo als die Peugeot die je gehad hebt?
pi_152691957
Renault hoeft niet per se slecht te zijn. Ik rijd een Renault Mégane uit 1999, met automaat. De teller staat al op 292.000km, maar hij blijkt voor mijn aanschaf 3 jaar geleden te zijn teruggedraaid met 60k. Dus hij zit in feite al tegen de 350.000km aan en hij rijdt nog prima :) Er zit voor zover ik weet nog de originele motor en automaat in :)

Natuurlijk zijn er wel ouderdomsverschijnselen en slijtage aan dingen als remmen, wiellagers en uitlaat. Maar dat heb je bij een ander merk ook...

Wat elektronische probleempjes betreft... tja... hooguit 3 of 4 probleempjes ermee gehad die mogelijk te herleiden zijn tot de elektronica... voor de rest is hij probleem-vrij...

In de 3 jaar dat ik 'm heb en zo'n 108.000km verder, heeft hij me welgeteld 3x laten staan. Een keer doordraaiende fan waardoor de accu leeg was, tweede keer een elektronisch probleem met de sleutelherkenning en derde keer was gewoon een defecte accu.

Het valt allemaal mee :)
pi_152692096
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Fien1989 het volgende:
Renault hoeft niet per se slecht te zijn. Ik rijd een Renault Mégane uit 1999, met automaat. De teller staat al op 292.000km, maar hij blijkt voor mijn aanschaf 3 jaar geleden te zijn teruggedraaid met 60k. Dus hij zit in feite al tegen de 350.000km aan en hij rijdt nog prima :) Er zit voor zover ik weet nog de originele motor en automaat in :)

Natuurlijk zijn er wel ouderdomsverschijnselen en slijtage aan dingen als remmen, wiellagers en uitlaat. Maar dat heb je bij een ander merk ook...

Wat elektronische probleempjes betreft... tja... hooguit 3 of 4 probleempjes ermee gehad die mogelijk te herleiden zijn tot de elektronica... voor de rest is hij probleem-vrij...

In de 3 jaar dat ik 'm heb en zo'n 108.000km verder, heeft hij me welgeteld 3x laten staan. Een keer doordraaiende fan waardoor de accu leeg was, tweede keer een elektronisch probleem met de sleutelherkenning en derde keer was gewoon een defecte accu.

Het valt allemaal mee :)
Een diesel neem ik aan?
pi_152692154
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M) :)
pi_152692261
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M) :)
Knappe km-stand dan, dat zie ik een aygo niet halen.
pi_152692373
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M) :)
Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meer :N
pi_152692635
Ik denk niet dat er veel slechte auto's meer zijn. Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 17 mei 2015 @ 21:13:49 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152692700
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:13:57 #15
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_152692710
Had eerst een Laguna 2, nu alweer 7 jaar een Laguna 3. Nooit problemen, fijne reiswagen.
pi_152692863
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Ik denk niet dat er veel slechte auto's meer zijn. Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Zit in de familie.
  FOK!fotograaf zondag 17 mei 2015 @ 21:22:06 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152693143
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Maar die trapt dat ding ook wel een beetje af. Constant tegen de rev limiter rijden, hoogtoerig, veel te hard door de bocht. Tsja...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152693376
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meer :N
Misschien was dat toevallig een maandagochtend exemplaar? Of misschien heb ik geluk gehad? Ik weet niet hoe het met de 1.4/K4J is, maar voor de 1.6/K4M zijn geen bekende zwakheden o.i.d. :)

Op zich maak ik me ook niet teveel zorgen om de motor in mijn auto. De automaat is misschien meer zorgelijk, het is zo'n beruchte 4-traps DP0 bak (Citroën heeft 'm ook maar dan als AL4) :D Volgens de garage is hij nogal berucht om vroeg stuk te gaan en/of allerlei rare problemen te geven. Maar met deze heb ik tot nu toe geluk. De enige reparatie die ik gehad heb aan de automaat was binnen 1 maand na aanschaf/1000km: druksolenoids laten vervangen en de software updaten. Een pittige ¤500,-. Maar sindsdien geen problemen meer met de automaat :)

Soms komt ellende ook door onkunde van de garage die 'm onderhoud: toen ik de druksolenoids had laten vervangen bij een automaat-specialist, ging de bak steeds vaker spontaan in noodloop (=alleen 2e en 3e trap beschikbaar en geen lock-up) tijdens het rijden. Daar heb ik een tijdje mee rondgereden, omdat de garage pleitte dat het een kabelbreuk was en het wilde gaan uitzoeken op mijn kosten. Terwijl ik bijna zeker wist dat het een software-update nodig had. Maar daar wilde hij niet in meegaan, hij zei dat het niet nodig was bij deze auto. Na een tijd besloot ik zelf naar een Renault-garage te gaan en te laten updaten... daarna geen problemen meer met de automaat... inmiddels al zo'n 100k kilometers...

Als ik naar die "specialist" had geluisterd, dan was het waarschijnlijk wèl een slechte auto geweest...
pi_152694013
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:26 schreef Fien1989 het volgende:
De enige reparatie die ik gehad heb aan de automaat was binnen 1 maand na aanschaf/1000km: druksolenoids laten vervangen en de software updaten. Een pittige ¤500,-. Maar sindsdien geen problemen meer met de automaat :)
Das ook het enige probleem met deze bakken. :P
pi_152694150
Renault is tegenwoordig prima. Net zo goed, al dan niet beter dan VW. De Laguna's 2 waren slecht en daar hebben ze hun naam aan te danken. De nieuwe modelen (Megane 3, Laguna 3 et cetera), zijn prima.
pi_152694304
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Renault is tegenwoordig prima. Net zo goed, al dan niet beter dan VW. De Laguna's 2 waren slecht en daar hebben ze hun naam aan te danken. De nieuwe modelen (Megane 3, Laguna 3 et cetera), zijn prima.
Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?
pi_152694397
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Das ook het enige probleem met deze bakken. :P
Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.
  Redactie Frontpage zondag 17 mei 2015 @ 21:46:30 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152694402
Renault stoeptegel.

Zo, doe ik ook even een duit in het zakje wat betreft twee woorden random achter elkaar zetten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152694448
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.
Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.
pi_152694511
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:44 schreef hoas het volgende:

[..]

Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?
Jahoor, ze hebben al die ellende opgelost. Het is echt 2001 tot en met 2007.
pi_152694753
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.
Weet je dat zeker? Volgens de garage (ATS Rijswijk, die repareren erg veel automaten, ook DP0/AL4) treft het breken van rembanden ook de DP0/AL4. Ze breken dan volgens hem vaak af bij het laspunt/nokje.

Via Google is ook wel het e.e.a. te vinden over de rembanden van die bak.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:34:27 #27
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152696783
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel

beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...

alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla

kut auto's zijn het
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152697186
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
Heb 8 jaar een Clio (1.6 16v) gereden, nooit wat stukgegaan, op een lampje na dan.
Heb zelfs zelden onderhoud laten doen, nu 260K op de teller (benzine), gaat nogsteeds als een trein.
Heb er nu een Clio RS bij, ben ondertussen een tevreden Renault rijder. Maargoed je kan altijd een rotte appel treffen..
pi_152699815
renault bussie gekocht voor 2000 euro na 2 jaar compleet doorgerot.... Ondertussen was al het elektro al eruit gesloopt oa startonderbreker enzo... Maarja dat was eentje uit 2000 ofzo.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_152700220
Clio uit 96 had na 12 jaar een map facturen opgeleverd. Getz uit 2006 heeft nog maar 12 facturen in totaal.

Megane uit 2005 was best goed, tot de krukas versleten was in 2007, na 110000km
.
  maandag 18 mei 2015 @ 09:43:48 #31
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_152705104
Kwam met opruimen toevallig oude rekeningen tegen van onze oude Twingo. Wat een kosten hebben we daar mee gehad...

Maar hij rijdt nog rond, 21 jaar oud....

Nu was zijn opvolger de Ka nog veel erger.....
pi_152720598
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Thezappa het volgende:
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel

beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...

alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla

kut auto's zijn het
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
pi_152725164
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:33 schreef roeleke92 het volgende:

[..]

Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
Ik heb het nog nooit in het boekje gelezen, dat het niet kan. Opel heeft vorige keer nog veel bombarie gemaakt door een paar Astra's urenlang op een kombaan rond te laten jakkeren

Dus zorg maar gewoon dat de beurt in 1x goed uitgevoerd wordt, ipv te mauwen. Daar heeft een lease rijder veel meer aan.
.
pi_152725860
Ik heb met m'n Renault aanmerkelijk minder problemen gehad dan met de vagmobiel die erna kwam. Beter gezegd: 160dkm zonder ook maar een enkel probleempje. Dat is zo'n 700% beter dan vag. Beide waren nieuwe auto's en de huidige Volvo lijkt de polo achterna te gaan.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:35:21 #35
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152740251
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:33 schreef roeleke92 het volgende:

[..]

Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
owjaa , want in een lease contract staat dat je geen 180 mag rijden ?

lul toch niet zo dom man
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152757410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

owjaa , want in een lease contract staat dat je geen 180 mag rijden ?

lul toch niet zo dom man
Leer eerst lezen staat toch constant en heb nergens gezegd dat het niet van de lease mag dus ga eerst lezen voor je zo dom lult.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:01:27 #37
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152781154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:48 schreef roeleke92 het volgende:

[..]

Leer eerst lezen staat toch constant en heb nergens gezegd dat het niet van de lease mag dus ga eerst lezen voor je zo dom lult.
en hoe is 180 rijden verkeerd omgaan met je auto ? hoe wil je dat aantonen dan? auto uit mekaar schroeven ?

ga gewoonrustig verder met je autopoetsbaan en laat de grote jongen maar praten
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:22:59 #38
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152781533
Ik vertrouw geen merk dat een krik als logo heeft

:+

OT: Collega van me rijdt Renault en heeft op regulier onderhoud er nooit wat mee maar familieleden van me hebben in het verleden wel vaak problemen gehad met Renaults al zijn de nieuwere (>2000) Renaults kwalitatief wel echt stukken beter.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:35 #39
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_152784721
Ach tegenwoordig lijkt er niet veel verschil in kwaliteit van merken te zijn, af en toe wat modellen met meer problemen dan anderen, maar dat lijkt elk model wel te hebben.

Om het in perspectief te plaatsen, ik kom uit de tijd dat Renault nog stond voor:
Roest En Narigheid Achtervolgd U Lange Tijd. en denk dan toch met weemoed terug aan de tijd dat we reden in de Renault 6TL die terwijl de auto altijd in de garage stond zo hard onder je kont vandaan roestte dat bij het iets te hard dichtgooien van de portieren de sloten er letterlijk uitvielen, en je met de kids los op de achterbank (geen gordels toen nog) en een elastiek tussen de achterportieren rondreed, en bij iedere bocht de portieren dus een beetje opengingen.

Zo erg zelfs dat de Renault dealer zelf gewoon renaults weigerde als inruilauto al waren ze maar een paar jaar oud
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_152797576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Thezappa het volgende:

[..]

en hoe is 180 rijden verkeerd omgaan met je auto ? hoe wil je dat aantonen dan? auto uit mekaar schroeven ?

ga gewoonrustig verder met je autopoetsbaan en laat de grote jongen maar praten
Als afgestudeerde technisch specialist ben ik te duur om auto's te poetsen helaas.
pi_152797721
pi_152806365
Ik heb beruchte laguna 2 gehad met diesel motor. Een prima auto, maar op hoge kmstand begon hij kuren te krijgen, maar dat was pas na 300.000 km. Dus ja, eigenlijk kun je daar niet zo veel van zeggen. Tot 290.000 behoorlijk probleemloos gereden.
Nu heb ik megane 2 diesel uit 2007. Rijdt prima, zuinig, comfortabel. Tot nu toe geen problemen gehad en deze heb ik ook al op 220.000 staan. Renaults rond 2002 waren slecht maar ondertussen valt het best mee.
pi_152809594
Mijn ouders hebben 2x een Renault Scénic gehad. De eerste nieuw in 1999 (pre facelift) gekocht. Dat was een 1.6 16v met 110pk en had veel opties. Aangezien mijn broer en ik op jonge leeftijd al lang waren, waren we vooral erg blij met de flinke ruimte :7 Auto heeft in 4 jaar ruim 100.000km gedraaid zonder noemenswaardige problemen. De Opel Astra 1.7D (ook nieuw gekocht, in '96 geloof ik) die m'n ouders daarvoor hadden had meer problemen. De Scénic is in 2003 ingeruild op een nieuw facelift model met een 2.0 16v 140pk motor en alle opties. Ook die heeft geen noemenswaardige problemen gehad. Enige wat me eigenlijk bijstaat is dat het gaspedaal bij de 1.6 een keer weigerde. Toen ingeruild op een Audi (2ehands). Ook probleemloos maar bij 280.000km stopte de airco er mee en toen ingeruild op een Subaru Forester Turbo (2ehands), ook probleemloos en inmiddels ingeruild op een Toyota RAV4 (2ehands) :) Misschien hebben m'n ouders gewoon mazzel gehad :9
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:32:46 #44
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_152828717
quote:
VW doet niet mee aan de F1 omdat je geen olie mag tanken tijdens de race. _O-.
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:57:54 #45
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152829499
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Thezappa het volgende:
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel

beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...

alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla

kut auto's zijn het
als je met zulke snelheiden wil rijden dan moet je wel zorgen dat alle vloeistoffen zoals olie en koelwater maximaal zijn aangevuld.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152830688
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:32 schreef blup het volgende:

[..]

VW doet niet mee aan de F1 omdat je geen olie mag tanken tijdens de race. _O-.
*) :D
pi_152832783
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als je met zulke snelheiden wil rijden dan moet je wel zorgen dat alle vloeistoffen zoals olie en koelwater maximaal zijn aangevuld.
waarom?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152832797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:09 schreef roeleke92 het volgende:

[..]

Als afgestudeerde technisch specialist ben ik te duur om auto's te poetsen helaas.
maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verder
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:32:56 #49
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152833100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:24 schreef Thezappa het volgende:

[..]

waarom?
omdat je met constant 180km/u heel veel van je motor vraagt en dan vraagt je motor om maximale verzorging zodat je zonder problemen kan rijden.
ik vraag me wel af of jouw auto gemaakt is om constant 180km/u te rijden. er zijn weinig personenauto's die gemaakt zijn om constant met zulke hoge snelheden te rijden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152833205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:32 schreef sturmpie het volgende:

[..]

omdat je met constant 180km/u heel veel van je motor vraagt en dan vraagt je motor om maximale verzorging zodat je zonder problemen kan rijden.
ik vraag me wel af of jouw auto gemaakt is om constant 180km/u te rijden. er zijn weinig personenauto's die gemaakt zijn om constant met zulke hoge snelheden te rijden.
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..

en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:38:21 #51
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152833326
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..

en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
met Renault niet
en ik denk dat je olie en/of je koelwater niet maximaal was bijgevuld voordat je constant 180km/u ging rijden, en dan heb je kans bij zulke snelheden dat je motor te heet wordt, lampjes gaan branden etc...
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:39:04 #52
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152833352
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..
je kan best met minimum peil rijden, als je maar niet te lang en zeker niet te hard gaat rijden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152833710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:38 schreef sturmpie het volgende:

[..]

met Renault niet
en ik denk dat je olie en/of je koelwater niet maximaal was bijgevuld voordat je constant 180km/u ging rijden, en dan heb je kans bij zulke snelheden dat je motor te heet wordt, lampjes gaan branden etc...
had 2 dagen daarvoor beurt gehad , verse vloeistoffen, 1 dag mee gereden , nogmaals gecheckt
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:48:32 #54
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152833795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:46 schreef Thezappa het volgende:

[..]

had 2 dagen daarvoor beurt gehad , verse vloeistoffen, 1 dag mee gereden , nogmaals gecheckt
zeg eens eerlijk, wat was er precies aan de hand toen de motor er mee stopte ? was hij in de soep gelopen, of alleen een beetje warm geworden ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152833826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:48 schreef sturmpie het volgende:

[..]

zeg eens eerlijk, wat was er precies aan de hand toen de motor er mee stopte ? was hij in de soep gelopen, of alleen een beetje warm geworden ?
lees mijn post
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:50:48 #56
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_152833912
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
ja

auto met de meeste storingen tot nu toe. Verder slecht en goedkoop afgewerkt.

Eerste en laatste Franse automdie ik neem
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:54:40 #57
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_152834094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:22 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vertrouw geen merk dat een krik als logo heeft

:+
_O-
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:04:26 #58
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152834588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:49 schreef Thezappa het volgende:

[..]

lees mijn post
auto viel uit , lampjes met risico op motorschade
ha ha ha
constant 180 rijden met Renault ha ha ha
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:05:26 #59
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152834631
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:49 schreef Thezappa het volgende:

[..]

lees mijn post
hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152836244
Ik denk eerder een 14% bolide, die hebben dichte grillen aan de voorzijde. Komen dus koeling tekort.

Mijn 25% Megane uit 2008 haalde iets vergelijkbaars op 185 zonder problemen.
.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:05:43 #61
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152838046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..

en als een auto goed warm is kan je prima door kachelen , zit zoveel marge in ..
met Renault niet, dat luistert heel nauw.
ha ha ha
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:35:54 #62
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152850935
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hoe lang precies heb je met 180 km\u gereden ?
1400 km
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:17 #63
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

1400 km
jeetje
8 uur lang 180km/u rijden
en dat in een Renault
petje af _O_
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:41 #64
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152851527
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]

jeetje
8 uur lang 180km/u rijden
en dat in een Renault
petje af _O_
maar dan mag die dus kapot gaan
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:57:55 #65
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851588
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef Thezappa het volgende:

[..]

maar dan mag die dus kapot gaan
hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te branden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:58:41 #66
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152851609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hij was niet kapot, alleen de lampjes begonnen te branden
klopt , met ontploffingsgevaar haha

zelfde ritje jaar ervoor gedaan met de volvo s80 en 200 - 220 geen probleem
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:00:41 #67
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851660
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:58 schreef Thezappa het volgende:

[..]

klopt , met ontploffingsgevaar haha

zelfde ritje jaar ervoor gedaan met de volvo s80 en 200 - 220 geen probleem
ha ha
ik denk dat je met fiat en alfa romeo hetzelfde zou hebben, misschien wel erger.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:01:45 #68
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152851683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ha ha
ik denk dat je met fiat en alfa romeo hetzelfde zou hebben, misschien wel erger.
zeker , daarom geen renaults meer , kutauto's
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:04:10 #69
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152851748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:01 schreef Thezappa het volgende:

[..]

zeker , daarom geen renaults meer , kutauto's
kutauto's ja
gewoon mercedes rijden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152864946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:25 schreef Thezappa het volgende:

[..]

maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verder
Jij niet van de Nederlandse taal.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:48:33 #71
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_152865111
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:35 schreef Thezappa het volgende:

[..]

1400 km
Da's knap...heel knap..
Graag verwijderen.
pi_152865259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Da's knap...heel knap..
Geloof er niet veel van.
pi_161457784
Bijna een jaar later doe ik ook maar even een duit in het zakje.

Renault Twingo Phase I uit 1998. Gekocht met 161443 op de teller voor 300 euro.
Auto was dealer onderhouden van 1999 tot 2009 toen 'ie van eigenaar wisselde.
Auto is een aantal jaar geleden compleet getectyleerd en heeft vlak voordat ik hem overnam een nieuwe uitlaat gekregen.

Bij de APK keuring nog de complimenten gekregen van de keurmeester omdat het zo`n nette strakke roestvrije Twingo was :D En motorisch zou het autootje zonder grote problemen nog wel de 2,5 ton moeten halen

We zijn nu 5 maanden verder en de teller staat nu op 1685xx en na morgen staat 'ie op de 169xxx en dat zonder problemen. M`n buitenspiegeltje rechts is er afgevallen :') (Alleen het glaasje) En m`n achterruitenwisser moet vervangen worden. Verder geen probleem.

Over +- 1500 kilometer gaat de distributieriem vervangen worden maar ik verwacht dat er verder niets meer aankomt tot de volgende APK.

Gemidddelde verbruik is 1:16,2 wat 0,5 liter per 100 kilometer lager is dan de fabrieksopgave, niet slecht dus. Olie verbruiken doet 'ie niet. Heb hem eind December bijgevuld en sindsdien is er geen druppel uit :D

Wil er toch zeker tot de 2 ton mee doorrijden eigenlijk. Gebruik het autootje overal voor, lange ritten, korte ritjes, veel snelweg, verhuizingen. Autobahn met constant 155-160 is ook geen probleem.

Stuk beter dan mijn :r Ford :r Escort :r
(Ondanks dat ik die auto soms nog wel mis, was m`n eerste autootje en die zat bomvol opties, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airco)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 22:25:50 ]
pi_161458674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:25 schreef MrBradge het volgende:
Stuk beter dan mijn :r Ford :r Escort :r
Op de Ford Escort haten :') Dat is een eckte pooierbak voor eindbazen. ^O^
pi_161458767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Op de Ford Escort haten :') Dat is een eckte pooierbak voor eindbazen. ^O^
De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchen :')
pi_161458786
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef MrBradge het volgende:

[..]

De auto reed altijd en was ook best vlot, maar in vergelijking met m`n Twingo was het zo`n pauperbak. Alles was matig, versnellingsbak was echt heel matig (Achteruit pakte 'ie amper, en de synchro van de 1 en 2 was versleten dus dat ging ook heel lastig. Moest vaak double clutchen :')
Had je een beter exemplaar moeten kopen.
pi_161458813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:57 schreef vaduz het volgende:

[..]

Had je een beter exemplaar moeten kopen.
M`n vader kocht hem voor me :') Had weinig in te brengen.
Ik wilde een 1987er Honda Civic automaat als eerste auto, maar dat vond 'ie geen verstandige keuze i.v.m automaat, en besloot toen maar die Escort te kopen. Had er al meteen vanaf 't begin geen goed gevoel bij :')
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:39:02 #78
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_161464535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:58 schreef MrBradge het volgende:

[..]

M`n vader kocht hem voor me :') Had weinig in te brengen.
Ik wilde een 1987er Honda Civic automaat als eerste auto, maar dat vond 'ie geen verstandige keuze i.v.m automaat, en besloot toen maar die Escort te kopen. Had er al meteen vanaf 't begin geen goed gevoel bij :')
Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?
Graag verwijderen.
pi_161464586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:25 schreef MrBradge het volgende:
Bijna een jaar later doe ik ook maar even een duit in het zakje.

Renault Twingo Phase I uit 1998. Gekocht met 161443 op de teller voor 300 euro.
Auto was dealer onderhouden van 1999 tot 2009 toen 'ie van eigenaar wisselde.
Auto is een aantal jaar geleden compleet getectyleerd en heeft vlak voordat ik hem overnam een nieuwe uitlaat gekregen.

Bij de APK keuring nog de complimenten gekregen van de keurmeester omdat het zo`n nette strakke roestvrije Twingo was :D En motorisch zou het autootje zonder grote problemen nog wel de 2,5 ton moeten halen

We zijn nu 5 maanden verder en de teller staat nu op 1685xx en na morgen staat 'ie op de 169xxx en dat zonder problemen. M`n buitenspiegeltje rechts is er afgevallen :') (Alleen het glaasje) En m`n achterruitenwisser moet vervangen worden. Verder geen probleem.

Over +- 1500 kilometer gaat de distributieriem vervangen worden maar ik verwacht dat er verder niets meer aankomt tot de volgende APK.

Gemidddelde verbruik is 1:16,2 wat 0,5 liter per 100 kilometer lager is dan de fabrieksopgave, niet slecht dus. Olie verbruiken doet 'ie niet. Heb hem eind December bijgevuld en sindsdien is er geen druppel uit :D

Wil er toch zeker tot de 2 ton mee doorrijden eigenlijk. Gebruik het autootje overal voor, lange ritten, korte ritjes, veel snelweg, verhuizingen. Autobahn met constant 155-160 is ook geen probleem.

Stuk beter dan mijn :r Ford :r Escort :r
(Ondanks dat ik die auto soms nog wel mis, was m`n eerste autootje en die zat bomvol opties, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airco)
300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor :X )

Ik heb ook een een Renault Clio Williams 2.0 Phase II gehad, geweldige auto die ik slechts voor een paar maanden wilde rijden toen ik opzoek was naar een auto naar mijn zin. Maar die auto beviel me zo goed dat ik er 5 jaar mee gereden heb.

Met Renault moet je wel een beetje mazzel hebben.
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:17:04 #80
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_161464998
Heb jaren geleden een Renault Clio Sport uit 2000 in bezit gehad (met 2 liter motor). Heeft me niet éénmaal laten staan maar onderhoud was schreeuwend duur; garagerekeningen beneden de 500 euro waren een zeldzaamheid, ook keertje 900 euro moeten lappen om door de APK heen te komen.

Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep :o
pi_161466334
Mijn moeder heeft een megane 3 uit 2009. Nieuw gekocht. Tot nu toe 1 klein kentekenlampje kapot :') verlichting doet het verder allemaal nog.
Remblokken voor gaan 120 tot 130.000 kilometer mee :D
Verder gaat het airbag lampje soms branden maar dat ligt aan de stekker onder de bestuurdersstoel.
Gewoon goed onderhoud gedaan en de auto laat haar nooit in de steek.
My dials are pupillated.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:50:58 #82
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_161466418
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.

Een VAG TSI met DSG combinatie is helemaal feest :D :')
pi_161467524
Op werk kozen we met 4 man voor eeb Megane 1.5 in 2005. Een zoop altijd olie. De ander voelde na 100000km als een uitgewoonde hoer. 3e gaf iedere week een andere melding tijdens het rijden. Zoals inspuitings storing of stuurbekrachtiging uit (en die viel ook uit) en mijne deed het wel goed, totdat bij 120000km de krukas het begaf.
.
pi_161469883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:39 schreef Charged het volgende:

[..]

Heeft meer te maken met de vorige bestuurders..ik dacht dat je pa zo'n goede monteur was?
Ja, de auto stond ook niet vaak stil. Heb 2x een nieuw stukje in een bumper moeten laten plamuren (Die Ford bumpers van toen zijn echt van k*t kwaliteit gemaakt, 1x kuchen en er zit een barst in :') ) En heb wat roest bij de wielkastranden weg laten werken.

Helaas 1,5 maand later totalloss gereden, overmoedig. Bocht met 30 in z`n 3 nemen, achteraf gezien zaten er 3 chinezen banden onder die totaal versleten waren. Kreeg last van lift oversteer, Achterkant werd licht en brak uit, maakte een 180 graden draai en klapte tegen een stoep op. As verbogen, dure reparatie. Dan maar naar de sloop :')
pi_161469906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

300 euro is niet veel! (daar koop ik 1 nieuwe achterband voor :X )

Ik heb ook een een Renault Clio Williams 2.0 Phase II gehad, geweldige auto die ik slechts voor een paar maanden wilde rijden toen ik opzoek was naar een auto naar mijn zin. Maar die auto beviel me zo goed dat ik er 5 jaar mee gereden heb.

Met Renault moet je wel een beetje mazzel hebben.
Precies, 300 euro is zeker niet veel geld :') Had nog tegen die gast gezegd dat ik hem er 500 voor wilde geven (Wat ook niet veel is voor een Twingo) Maar dat vond'ie te duur :') Maar als je de auto aan de onderkant ziet (Heb een foto O+ ) Dan valt je bek open, ding is niet van nieuw te onderscheiden.

Je moet er inderdaad mazzel mee hebben. Hoor vooral over electronica zeer veel slechte verhalen.
pi_161469912
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef Hendroit het volgende:
Mijn moeder heeft een megane 3 uit 2009. Nieuw gekocht. Tot nu toe 1 klein kentekenlampje kapot :') verlichting doet het verder allemaal nog.
Remblokken voor gaan 120 tot 130.000 kilometer mee :D
Verder gaat het airbag lampje soms branden maar dat ligt aan de stekker onder de bestuurdersstoel.
Gewoon goed onderhoud gedaan en de auto laat haar nooit in de steek.
Dat probleem heb ik ook soms :') Schrik me dan wel helemaal de pleuris :')
pi_161469932
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De Renaults vanaf 2008 zijn enorm degelijk en betrouwbaar. Bij de DCI en TCE motoren zijn weinig structurele problemen bekend. Dat kan je niet zeggen van de VAG TSI's of de PSA THP motoren.

Een VAG TSI met DSG combinatie is helemaal feest :D :')
De motoren zijn betrouwbaar, maar ik kan mij nog wel herinneren dat m`n instructeur een lesauto kreeg (Clio 1,2 TCE dieseltje) En die moest na +- 2800 kilometer naar de garage i.v.m ABS sensor. En na amper 20,000 kilometer mocht 'ie alweer aan een nieuwe koppeling :X

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 16:31:40 ]
  zaterdag 16 april 2016 @ 17:27:03 #88
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_161470927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:29 schreef MrBradge het volgende:

[..]
achteraf gezien zaten er 3 chinezen onder die totaal versleten waren. Kreeg last van lift oversteer,
Waar was de vierde heen?
:+ (sorry,flauw)
Graag verwijderen.
pi_161470946
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Waar was de vierde heen?
:+ (sorry,flauw)
_O- Die was weggerend :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 16 april 2016 @ 19:26:59 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161473403
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:01 schreef Fer het volgende:
Op werk kozen we met 4 man voor eeb Megane 1.5 in 2005. Een zoop altijd olie. De ander voelde na 100000km als een uitgewoonde hoer. 3e gaf iedere week een andere melding tijdens het rijden. Zoals inspuitings storing of stuurbekrachtiging uit (en die viel ook uit) en mijne deed het wel goed, totdat bij 120000km de krukas het begaf.
Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161473854
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep :o
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
pi_161476371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.

Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
pi_161476628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 21:16 schreef Dingest het volgende:

[..]

In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.

Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
Datzelfde geldt ook voor de Peugeot 307. Sommige waren electronisch een drama in het begin, maar die nu nog rijden zijn wel degelijk.
.
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:33:33 #95
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_161478844
quote:
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
pi_161478884
Zou je niet eerst een beetje gang maken, voordat je met die slome slakkemobiel de rijbaan op duikt?
.
pi_161478995
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
Er reed niemand achter mij op't moment dus kon prima :)
pi_161479167
En die Avensis kwam uit de lucht vliegen zeker?
.
pi_161642337
2x een Clio gehad, een op gas, en een Diesel, en eigenlijk nooit problemen. Moest wel een keer de dynamo vervangen en dat ging alleen door de koplampunit te demonteren.
Mijn fijnste Renault was nog wel een Nevada, wat een ruimte.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_161642577
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
Waar woon je, Scheveningen?
pi_173166965
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.

Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?

[ Bericht 7% gewijzigd door Straatcommando. op 15-08-2017 20:14:28 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:14:45 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173167249
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.

Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.

Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?

Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.

Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.

En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast :P ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173169015
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

[..]

Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.

Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.

En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast :P ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Okay, nou ja, we will see. Is een bedrijfsauto die dealer onderhouden wordt, dus daar gaat als het goed is "Renault Elf" olie in bij een onderhoudsbeurt.

De auto rijdt inderdaad erg soepel en rustig + ik rij er veel grote afstanden mee dus wordt altijd goed warm :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173169218
Je moet geluk hebben waarschijnlijk. Met mijn km stand en uitblijven van grote problemen heb ik dat dan ook.
320DKM op mijn Clio RS gezet




_O_

[ Bericht 7% gewijzigd door sebaz op 15-08-2017 21:27:43 ]
pi_173170961
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:20 schreef sebaz het volgende:
Je moet geluk hebben waarschijnlijk. Met mijn km stand en uitblijven van grote problemen heb ik dat dan ook.
320DKM op mijn Clio RS gezet

[ link | afbeelding ]


_O_
Netjes!

Diesel?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173171253
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:11 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Netjes!

Diesel?
Nee niet bepaald. Clio RS is uitsluitend benzine.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:44:24 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173171941
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]


[..]

Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.

Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.

En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast :P ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Die krukaslager is van modellen voor 2009 geloof ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173173530
Clio uit 2013 gehad, windgeruis als een idioot, ruitenwissers stuk, automatische verlichting kapot. Ohja en verre van zuinig.
Sinds 2 weken ingeruild op een Honda accord uit 2011, als ik dan toch niet zuinig rijdt dan wil ik dat wel met een fatsoenlijke 2.0 motor doen.
pi_173182443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:19 schreef sebaz het volgende:

[..]

Nee niet bepaald. Clio RS is uitsluitend benzine.
Aha ok, best logisch idd, nette KM stand voor een benzine!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173183076
Ik heb zelf een Renault Clio 2 uit 2001 met een 1.4 benzinemotor en automaat, is eerst van m'n opa geweest en heeft daarom pas 55.000 gelopen :P Zitten daarom ook nauwelijks opties op, geen airco of cruise control en de radio heb ik zelf ingebouwd. Nu rijd ik er nog altijd weinig mee, als ik er mee rijd is het wel meteen meer dan 100 kilometer.

Erg tevreden ben ik er echter niet over, de bobines sneuvelden (SAGEM, met grijze bovenkant :r) eerst aan de lopende band en de boordcomputer is ook al eens vervangen. Later heb ik alle onderdelen, waarvan bekend is dat ze problematisch zijn, zoveel als mogelijk zelf vervangen (bdp sensor, bobines gewisseld voor Beru etc.) en sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad. Nadeel is wel dat ik het verbruik absurd hoog vind voor zo'n kleine auto, ik rij tamelijk rustig en vrijwel alleen maar autoweg, beter dan 1 op 11/12 lukt echter gewoonweg niet.

M'n ouders hebben een Clio 3 diesel uit 2012, dat is een hele fijne auto maar ook daar sneuvelen vreemde dingen. Accu legde al na een half jaar het loodje, airco is vervangen, de hele kabelboom, knuppeltje van de richtingaanwijzer en nog wat kleine dingen. Ofschoon ik beide auto's fijn vind rijden zou ik al bij al niet weer een Renault kopen in ieder geval.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:12:23 #111
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173194029
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef FF_Serieus het volgende:
Had eerst een Laguna 2, nu alweer 7 jaar een Laguna 3. Nooit problemen, fijne reiswagen.
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 21:13:39 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173194072
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
Eerste jaartallen waren dramatisch op gebied van elektronica waaronder de keyless meuk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:15:36 #113
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173194127
Renault clio tce90 zou ik niet aanraden.
pi_173347017
Geen problemen met m'n Talisman, maar er staat pas 40k op de teller.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 18:42:34 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173347198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:32 schreef spiritusbus het volgende:
Geen problemen met m'n Talisman, maar er staat pas 40k op de teller.
Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173347427
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?
Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.
pi_173348999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:15 schreef RobjeGeus het volgende:
Renault clio tce90 zou ik niet aanraden.
Want?
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 20:18:20 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173349070
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173349316
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Mag hopen van niet in zo'n D segmenter.
.
pi_173349808
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Om eerlijk te zijn had ik geen idee, maar het is inderdaad een 1.5dci.

Ik heb niet zo'n haastige rijstijl, dus ik vind dat wel prima.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:18:02 #121
396386 sturmpie
for night & nature
pi_173364797
ik heb 'ns in 'n renault19 gereden, 1x, nooit meer, onderstel van kus mijn kloten, rijd als 'n doos.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:18:25 #122
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173364805
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Want?
Turbo problemen, motor problemen..
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:21:39 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173364898
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:18 schreef sturmpie het volgende:
ik heb 'ns in 'n renault19 gereden, 1x, nooit meer, onderstel van kus mijn kloten, rijd als 'n doos.
Das 20-30 jaar geleden. Misschien maken ze nu wel wat betere auto's?

Zo bliefde ik 20-30 jaar geleden geen bier. 8)7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 16:26:05 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173365030
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Mag hopen van niet in zo'n D segmenter.
Even gekeken, er zijn twee diesels leverbaar. Een 1500 en een 1600. Een 1.9 of 2.2 had inderdaad niet misstaan in zo'n wagen.

Zelfs de Espace is niet leverbaar met iets wat meer dan 1598cc heeft :') Dik tien jaar terug was de 2.2dci het instapmodel :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173366605
Eigenlijk bouwt Renault tegenwoordig weer hele nette auto's maar toch moet er wel iedere keer aan denken als ik mijn VAG-bak voor een beurt breng en ze aan mij vragen of er nog iets nagekeken moet worden en dan iedere keer kan melden dat hij gewoon goed is en alleen een beurtje blieft.

Mijn lease Peageots en Renaults hadden altijd een waslijst aan kleine mankementen.
.
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 20:44:34 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173370778
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:34 schreef Fer het volgende:
Eigenlijk bouwt Renault tegenwoordig weer hele nette auto's maar toch moet er wel iedere keer aan denken als ik mijn VAG-bak voor een beurt breng en ze aan mij vragen of er nog iets nagekeken moet worden en dan iedere keer kan melden dat hij gewoon goed is en alleen een beurtje blieft.

Mijn lease Peageots en Renaults hadden altijd een waslijst aan kleine mankementen.
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173373056
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook :')
Das best link

Naar de garage met dat ding
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 21:55:52 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173373197
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:52 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Das best link

Naar de garage met dat ding
Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173378989
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ook
Desalniettemin is het mogelijk alleen een kleine correctie in de software die het verhelpt. Of is het altijd al zo geweest en is het een bedradingsfout ofzo?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173382979
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook :')
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
.
pi_173383054
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Ben ik het niet helemaal mee eens, VW heeft alles in 1 terwijl bij Renault er nog een knop in het middenconsole zit, kon er niet aan wennen. Ik rij al jaren een VW caddy van m'n werk en vind het ideaal die knopjes op de richtingaanwijzer.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:06:52 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173383061
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Kwestie van gewenning. Vind dat VAG systeem echt niet onprettig. Alles op een plek met een vinger te bedienen.

M'n clio heeft nog een knopje onder de armleuning in het midden om CC in te schakelen. Erg onpraktisch.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:49:38 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173383777
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..

Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:22:26 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173385568
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..

Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Hier kort indrukken 1 km, iets langer indrukken 5 of 10 er bij.
Niet iets waar ik wakker van lig trouwens.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173385902
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..

Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.
pi_173386187
Renault is niet perse slecht, maar het is allemaal zo slap uitgevoerd. 5 jaar een Megane gehad en alles was zo slap en plastic.
Airco was alsof er een astmatische kabouter door een rietje zat te blazen.
relais die je kon horen (wisser achterraam voornamelijk)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:03:40 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173387541
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:40 schreef cunial het volgende:

[..]

Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173388441
Rijdt een Clio van de baas en het enige wat ik aan te merken heb zijn de softwareupdates die ze doorvoeren tijdens een beurt.

De eerste keer werd er een navigatieupdate doorgevoerd en toen kon ik mijn telefoon niet meer bedienen (maakte wel verbinding via bluetooth, maar als ik gebeld werd dan nam hij niet op) -> terug naar de garage en het was zo gefixt.

Tweede keer was een grote beurt, deed mijn CC het niet meer. Bleek volgens de garagehouder ook aan de software te liggen.

Verder nu ongeveer op 80k km en alleen de remschijven aan de voorkant zijn vervangen tijdens de laatste beurt. Auto komt uit begin 2014.
pi_173388637
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.

Frankrijk is een mooi land, prachtig zelfs, en de wijn is onovertroffen. Maar daar is ook gewoon alles mee gezegd. Die mensen spreken zelf geen woord Engels. Het is allemaal maar op zijn keuteltjes. Ik was daar een keer in een lunchroom en ik heb een heerlijk croissantje gegeten. Ook de (Italiaanse) koffie was goed, maar wat keken die mensen chagrijnig.
De huizen daar zijn slecht onderhouden en de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.

En dan koop je een auto van Franse makelij?
Zelfs de stickers op zo'n auto zijn in de Franse taal en dan krijg je nog zo'n Elf-ding op de achterruit ook nog. Denk toch eens na!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:25:04 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173389204
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.

de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.
Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.

Een maat van me hebben Fords, 2 Mondeo 2.0tdci, een Cmax 2.0tdci en een Ranger. Rijden per jaar gezamenlijk zeker 2 ton. Zijn nog geen ¤2000 per jaar kwijt aan tol.
In NL ben je dat alleen al kwijt voor die pickup volgens mij
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173389246
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.

Een maat van me hebben Fords, 2 Mondeo 2.0tdci, een Cmax 2.0tdci en een Ranger. Rijden per jaar gezamenlijk zeker 2 ton. Zijn nog geen ¤2000 per jaar kwijt aan tol.
In NL ben je dat alleen al kwijt voor die pickup volgens mij
Wat ik bedoelde is dat alleen de tolwegen er mooi uitzien. De rest vind ik maar heel erg middelmatig. Ik heb trouwens ook Franse auto's gehad, nooit van mijn leven weer.
Als je wilt leren vloeken, moet je een Renault kopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173389577
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen :+
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden 8)7

Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.

Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
.
pi_173391724
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen :+
Ik rij al 10 jaar caddy's en ze gaan per km. Het werkt gewoon een stuk fijner als renault, niet slecht ofzo maar wat onhandig bij renault.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:44:07 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173393169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden 8)7

Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.

Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
cc zit links, daar onder (heel stom vind ik)volume up en down, en de rest van de radio/mp3/telefoon bediening zit rechts..

Zal de gebruiksaanwijzing eens lezen als ik tijd heb, want volgens mij mis ik dingen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173395361
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden 8)7

Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.

Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
Correct, in mijn 3 maanden oude Clio staat de schakelaar naast de handrem permanent op "Regelaar" en die schakel ik via mijn stuurkolom wanneer gewenst aan of uit.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 19 september 2017 @ 19:00:37 #146
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_173875466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
De gemiddelde Laguna 2 wel ja, maar ik had een goed exemplaar zonder noemenswaardige problemen. Mijn Laguna 3 wordt in januari '18 10 jaar en ik heb, behalve de jaarlijkse onderhoudsbeurt nooit problemen gehad.
pi_173875534
Kijk het is ingewikkeld natuurlijk maar zou ik het zeer beknopt moeten houden kan ik niets anders dan concluderen dat Renault kut is.
<hr>
pi_173883933
Ik rij nu een VAG bak, maar moet altijd even nadenken als er bij een beurt gevraagd wordt, of er nog bijzonderheden te melden zijn en ik moet concluderen dat dat ding hete gewoon doet.

Mijn Franse bakjes hadden altijd een lijstje met zaken.
.
pi_173887997
Ik dacht dat sinds de Laguna 2 Renault een stuk beter is geworden. De Renault Masters behoren tot de betrouwbaarste busjes tegenwoordig. Mijn baas heeft er inmiddels een paar staan en zijn best ok bussen, maar nog geen Sprinters (dat zie je ook terug in de prijs). Wat me opviel laatst was dat ik in eentje stapte met 42.000km en dat er en zichtbare instapslijtage te zien is. We hebben ook een Sprinter uit 2014 met 415.000km en daar zie je bijna niks aan de stoel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.

Frankrijk is een mooi land, prachtig zelfs, en de wijn is onovertroffen. Maar daar is ook gewoon alles mee gezegd. Die mensen spreken zelf geen woord Engels. Het is allemaal maar op zijn keuteltjes. Ik was daar een keer in een lunchroom en ik heb een heerlijk croissantje gegeten. Ook de (Italiaanse) koffie was goed, maar wat keken die mensen chagrijnig.
De huizen daar zijn slecht onderhouden en de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.

En dan koop je een auto van Franse makelij?
Zelfs de stickers op zo'n auto zijn in de Franse taal en dan krijg je nog zo'n Elf-ding op de achterruit ook nog. Denk toch eens na!
Fransen zijn chauvinisten, op school leren ze dat Frankrijk het middelpunt van Europa is en dat hun taal belangrijk is. Daarom leren ze weinig van andere talen. Zodra je een beetje Frans tegen ze spreekt zijn ze een stuk vriendelijker. Door wat Frans tegen de douane te spreken hoeven ze eigenlijk nooit meer verder m'n bus te checken. Ik vind dat ook wel weer wat hebben juist, die chauvinisme. In NL zijn we dat blijkbaar niet, zo erg dat buitenlanders gewoon in hun eigen taal spreken en verwachten dat we in hun taal de weg wijzen..

En in Nederland vind je ook slecht onderhouden panden, maar in Frankrijk heb je er gewoon veel meer (het is dan ook een stuk groter land). Maar je hebt daar juist ook prachtig onderhouden (middeleeuwse) dorpen met veel bloemen en bomen.
  woensdag 20 september 2017 @ 18:33:20 #150
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_173894880
Rij inmiddels 2 jaar een Franse auto, waarvan de laatste dikke 1,5 jaar een Renault. Geen electronische issues gehad behalve normale slijtage zoals bandjes, bobines, bougies en de gasinjectoren. Is een Megane 1.6 RXE uit 2000, op LPG met nog geen 240k op de teller. Heeft mij nog niet in de steek gelaten.
pi_173894977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:33 schreef FReemdeling het volgende:
Rij inmiddels 2 jaar een Franse auto, waarvan de laatste dikke 1,5 jaar een Renault. Geen electronische issues gehad behalve normale slijtage zoals bandjes, bobines, bougies en de gasinjectoren. Is een Megane 1.6 RXE uit 2000, op LPG met nog geen 240k op de teller. Heeft mij nog niet in de steek gelaten.
Mijn ouders hebben ook 2x een auto uit die generatie gehad. 2x een nieuwe Scénic, 1x 1999 1.6 16v en 1x 2003 2.0 16v. Allebei tot de 100.000km gereden en vrijwel probleemloos. Zelf nog een Cabriolet 1.6 16v gehad, alleen voor de vakantie. Die begaf het wel op de dag van vertrek, dynamo stuk :'(
pi_173902457
Heb op vakantie in Namibië veelvuldig de Renault Duster gespot.
pi_173903369
Mijn opa was garagist bij Renault (erkende dealer) en had nooit problemen en gaf hij wel toe dat bv. Nissan waarmee Renault af en toe samenwerkt wel iets betrouwbaarder is, maar dat terzijde.

Mijn ouders hebben een Scenic gehad en een Clio en dat waren 2 rampauto's, heel vaak defecten en pannes, ze hebben de auto's tenslotte weggedaan voor export uit pure miserie. Nu zitten ze weer bij Ford en loopt alles zonder problemen. Dus vraag mijn ouders naar hun mening over Renault en die is slecht, vraag het mijn opa en die zal zeggen dat het goeie wagens zijn zonder meer.
Tja, verder blijft iedereen in mijn familie wel van Renault!
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')