Zodat ik weet waar ik moet inhouden of remmen. Wilde het eigenlijk alleen voor de bochten maar dat kan je niet instellen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:31 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Met die racelijn aan ziet het er echt niet uit. Snap echt niet dat mensen dat aan hebben staan.
Als je te lang met die lijn rijdt en je haalt hem weg heb je echt geen idee waar je moet remmen omdat de lijn je enige herkenningspunt is. Wat Racerblade zegt, zolang je met een racelijn rijdt leer je de baan nooit kennen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Zodat ik weet waar ik moet inhouden of remmen. Wilde het eigenlijk alleen voor de bochten maar dat kan je niet instellen.
Nice! Gelijk een stuk leuker om naar te kijken ook!quote:
Het is toch een kwestie van aan of uit zetten? Zo geweldig zijn de physics niet, prima om je leuk mee te vermaken maar als je het echt realistisch wil zal je toch andere spellen moeten proberen. Neem alleen al het feit dat het haast onmogelijk is om je auto achterstevoren te krijgen, waar je ook mee rijdt. Heb je onderstuur dan stuur je gewoon wat meer in en dan gaat het wel weer prima, in het echt knal je dan gewoon rechtdoor.. En waarom zou je potentiele klanten afschrikken door ze geen instapfunctie te bieden .quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:20 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Heb ook heel lang met die lijn gereden hoor. Het maakt het spel inderdaad lekker makkelijk en je hoeft zelf niet meer na te denken. Gewoon de lijn volgen en dan komt het wel goed. Je levert wel een hoop spelervaring in maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
De racelijn uitzetten is het beste wat ik ooit heb gedaan. Circuits zijn helemaal niet zo moeilijk en na een paar rondjes weet je gewoon waar je moet remmen. Er is practice tijdens een raceweekend om de baan te leren kennen, met die lijn aan kan je gelijk naar kwalificatie gaan. Zonder lijn kijk je veel meer om je heen, je zoekt herkenningspunten en daardoor ga je uiteindelijk beter racen.
Van mij hadden ze de racelijn er helemaal uit mogen halen overigens. Bij een arcade racer als Forza of GranTurismo snap ik het nog wel maar bij een sim racer vind ik het eigenlijk niet kunnen. Zetten ze er geweldige physics in met heerlijke banen en het enige wat je hoeft te doen is achter een lijntje aan rijden.
Natuurlijk heb je iRacing, Assetto Corsa en rFactor maar dat is gericht op een kleine markt. Op consoles ben ik nog niet iets realistischer tegen gekomen. Daarom hebben ze ook de racelijn erin gebouwd om een brug te slaan tussen arcade racers zoals Forza en Gran Turismo en bovengenoemde games.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 03:32 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Het is toch een kwestie van aan of uit zetten? Zo geweldig zijn de physics niet, prima om je leuk mee te vermaken maar als je het echt realistisch wil zal je toch andere spellen moeten proberen. Neem alleen al het feit dat het haast onmogelijk is om je auto achterstevoren te krijgen, waar je ook mee rijdt. Heb je onderstuur dan stuur je gewoon wat meer in en dan gaat het wel weer prima, in het echt knal je dan gewoon rechtdoor.. En waarom zou je potentiele klanten afschrikken door ze geen instapfunctie te bieden .
Inderdaad ik sta ook binnen de kortste keren achterstevoren, is wel afhankelijk wel auto je gebruikt natuurlijk. Bij die GT3 auto's heb je dat over het algemeen al een stuk minder, maar bij formula a en anders snellere bakken wel. Is volgens mij ook nog wel iets van instellingen, want heb dan ook het idee dat je het gas niet helemaal lekker kan doseren, hij geeft al te snel te veel gas.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:02 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je iRacing, Assetto Corsa en rFactor maar dat is gericht op een kleine markt. Op consoles ben ik nog niet iets realistischer tegen gekomen. Daarom hebben ze ook de racelijn erin gebouwd om een brug te slaan tussen arcade racers zoals Forza en Gran Turismo en bovengenoemde games.
Vraag me wel af of wel hetzelfde spel hebben gespeeld. Bij mij is onderstuur echt niet te compenseren door extra in te sturen en als je overstuur heb en teveel gas geeft sta je gewoon achterstevoren.
Dat probleem heb ik dus ook, wordt er helemaal moedeloos vanquote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:04 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Inderdaad ik sta ook binnen de kortste keren achterstevoren, is wel afhankelijk wel auto je gebruikt natuurlijk. Bij die GT3 auto's heb je dat over het algemeen al een stuk minder, maar bij formula a en anders snellere bakken wel. Is volgens mij ook nog wel iets van instellingen, want heb dan ook het idee dat je het gas niet helemaal lekker kan doseren, hij geeft al te snel te veel gas.
Traction control aanzetten op full.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:26 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik dus ook, wordt er helemaal moedeloos van
Bij de LMP1 auto's exact hetzelfde bij het aanremmen (remmen remmen remmen .. FLOTS achterkant breekt mega uit) .. daarna rollen door de bocht.. gas voorzichtig erop en HOP weer achterstevoren
Iemand tips qua afstelling?
Hier bij de F1 ook geen last, behalve op Monaco En daar is het helemaaaal niet handig ivm schadequote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Traction control aanzetten op full.
Met formule 1 auto's heb ik er juist geen last van.
Ook moet je niet in 1x vol op het gas gaan.
Ik heb assists gewoon op "real" staan, al is het bij langzame auto's wel kut dat je dan met TCS aan rijdt.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:32 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Hier bij de F1 ook geen last, behalve op Monaco En daar is het helemaaaal niet handig ivm schade
Maar die LMP1 auto is echt drama.
TC heb ik liever uit ^^
Daarom heb ik traction control onder de r3 zitten, kan hem tijdens de race aan en uitzetten wanneer ik wil.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:52 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik heb assists gewoon op "real" staan, al is het bij langzame auto's wel kut dat je dan met TCS aan rijdt.
Hmmm dat is geen slecht idee. Krijg je ook nog een melding tijdens het rijden als je hem aan of uit zet?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:08 schreef budvar het volgende:
[..]
Daarom heb ik traction control onder de r3 zitten, kan hem tijdens de race aan en uitzetten wanneer ik wil.
Nee. Dat is ook de reden dat ik dat niet doe, want bij sommige auto's merk ik echt niet of die uit of aan staat.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:08 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Hmmm dat is geen slecht idee. Krijg je ook nog een melding tijdens het rijden als je hem aan of uit zet?
Dat is inderdaad dan weer kut... Heb het ook met KERS, zou handig zijn als je gewoon duidelijk kan zien of hij aan staat of niet. Je ziet het balkje wel langzaam teruglopen maar zou handig zijn als er gewoon op je stuur een lampje brandt oid.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:18 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Nee. Dat is ook de reden dat ik dat niet doe, want bij sommige auto's merk ik echt niet of die uit of aan staat.
Hoelang heb jij het spel al? want dat kan je ook gewoon duidelijk zien hoor.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:20 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dan weer kut... Heb het ook met KERS, zou handig zijn als je gewoon duidelijk kan zien of hij aan staat of niet. Je ziet het balkje wel langzaam teruglopen maar zou handig zijn als er gewoon op je stuur een lampje brandt oid.
Ja, maar alleen als je de camera op de neus of van buiten hebt want je ziet het in de hud rechtsonder.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:08 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Hmmm dat is geen slecht idee. Krijg je ook nog een melding tijdens het rijden als je hem aan of uit zet?
Rechtsonder weggestopt in een of ander balkje terwijl ik gewoon het stuur voor mijn neus heb met helmet cam. In mijn ogen is dat niet duidelijk. Het balkje loopt nou ook niet bijzonder hard leeg ofzo dus je moet goed kijken of hij nu wel of niet aanstaat.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:57 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Hoelang heb jij het spel al? want dat kan je ook gewoon duidelijk zien hoor.
Rechtsonderin bij je kilometers staat de DRS en je KERS.
Als de DRS geactiveerd is staat het in het zwart.
Het KERS balkje loopt langzaam leeg wanneer je de KERS button indruk.
Ook dit staat naast het DRS logo met een bliksempje in het balkje.
Dan kan je je monitor hoger zetten zodat je stuur niet in de weg staat (of je stuur staat te hoog) of een grotere monitor kopen als je het slecht kan zien.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:51 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Rechtsonder weggestopt in een of ander balkje terwijl ik gewoon het stuur voor mijn neus heb met helmet cam. In mijn ogen is dat niet duidelijk. Het balkje loopt nou ook niet bijzonder hard leeg ofzo dus je moet goed kijken of hij nu wel of niet aanstaat.
Bedankt voor de moeite maar je begrijpt me niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dan kan je je monitor hoger zetten zodat je stuur niet in de weg staat (of je stuur staat te hoog) of een grotere monitor kopen als je het slecht kan zien.
Daarvoor zijn ook de rechte stukken.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:35 schreef n0ir het volgende:
Formule 1 coureurs knipperen zelfs minder tijdens het racen omdat ze continu precies moeten zien waar de auto zit, als je één seconde naar de hoek van je scherm moet zitten staren voordat je ziet dat het balkje daadwerkelijk leeg loopt schuift je auto alweer in het grind of klap je bij iemand achterop. En dan heb je ook nog auto's waarbij je de knop ingedrukt moet houden om DRS te gebruiken en auto's waarbij je het aan en uit zet door op de knop te drukken, zodat je net niet zeker weet of je het wel goed doet. Lekker dan
Misschien AI wat hoger zetten? Ben altijd snel uitgekeken op racegames als ik alleen maar eerste wordt. Heb nog niet heel veel single player gespeeld overigens. Zit nog steeds in de superkarts.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:02 schreef Nober het volgende:
Le Mans 24h voltooid na 32 ronde's, had ruim 3 minuten voorsprong met de AI op 70.
Ben nu officieel Formula Rookie coureur in seizoen 3.
Ik had niet eens de snelste LPM1, die Audi R18 TDI was sneller in vergelijking met de andere in dezelfde auto als ik. Weet alleen niet of ik op 80 snel genoeg zou zijn, ik reed nu rond 1:35-1:39 maar ik kom dan weer wel sneller de achterblijvers voorbij.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:37 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Misschien AI wat hoger zetten? Ben altijd snel uitgekeken op racegames als ik alleen maar eerste wordt. Heb nog niet heel veel single player gespeeld overigens. Zit nog steeds in de superkarts.
De difficulty is met een slider in te stellen. van 0 t/m 100.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:15 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb Project Cars niet gekocht voor de Playstation 4 omdat ik twijfel aan de AI artificial intelligence .
Ik heb verschillende reviews gelezen en dan blijkt Project Cars gemaakt te zijn voor die hard fans to realisme .
Maar de casual raceliefhebber schrikken hoe moeilijk deze game te zijn met controller .
Maar ik heb een belangrijke vraag , is de AI artificial intelligence in te stellen met cijfers bijvoorbeeld zodat ook de beginners een kans krijgen om een race te winnen ?????
Graag antwoord .
Ik heb het een tijdje geprbeerd om te racen zonder elke vorm van hud/informatie op het scherm, het had zeker zo zijn voordelen, het oogt puurder, rustiger aan de ogen en wat betreft kwalificeren, kan ik het iedereen aan raden. Maar toch, je mist wel informatie van tegenstanders, je banden + de strategie die je wil volgen/houden (en als je een foutje maakt, hoe erg zijn de banden er dan aan?).quote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:35 schreef n0ir het volgende:
Formule 1 coureurs knipperen zelfs minder tijdens het racen omdat ze continu precies moeten zien waar de auto zit, als je één seconde naar de hoek van je scherm moet zitten staren voordat je ziet dat het balkje daadwerkelijk leeg loopt schuift je auto alweer in het grind of klap je bij iemand achterop. En dan heb je ook nog auto's waarbij je de knop ingedrukt moet houden om DRS te gebruiken en auto's waarbij je het aan en uit zet door op de knop te drukken, zodat je net niet zeker weet of je het wel goed doet. Lekker dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |