abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2017 @ 02:27:59 #201
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173010836
Tssssss, Een vrouw die zelfs niet wilt vertellen wanneer zn uitvaart is aan zn dochter. Vind ik toch wel heel erg sneu om een dochter niet eens de kans te geven om afscheid te nemen. Ongeacht de band die je met haar/hem hebt. Ik vind zoiets eigenlijk een recht..

Gecondoleerd. En een dikke middelvinger van afkeuring naar de heks namens mij ;)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 06:51:33 #202
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173011747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:27 schreef Kamelenteen het volgende:
Tssssss, Een vrouw die zelfs niet wilt vertellen wanneer zn uitvaart is aan zn dochter. Vind ik toch wel heel erg sneu om een dochter niet eens de kans te geven om afscheid te nemen. Ongeacht de band die je met haar/hem hebt. Ik vind zoiets eigenlijk een recht..

Gecondoleerd. En een dikke middelvinger van afkeuring naar de heks namens mij ;)
:D :*
klerkje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 06:56:25 #203
269689 crew  Viv
pi_173011757
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:27 schreef Kamelenteen het volgende:
Tssssss, Een vrouw die zelfs niet wilt vertellen wanneer zn uitvaart is aan zn dochter.
Dit, hoe triest ben je dan, en rancuneus ook. Wat heb jij nou helemaal misdaan dat dit rechtvaardigt? :N Nu was je zelf al niet van plan om te gaan, maar anders was het echt onmenselijk geweest!
pi_173012217
Ik snap je boosheid goed spiegelei. Zo hoor je niet met mensen om te gaan. Zeker niet in tijden van overlijden en rouw.
Ook al wil je niet gaan (om wat voor reden dan ook) hoort een nieuwe familie je niet te weigeren van t afscheid van je eigen vader.
Ook voor jou is t een soort afsluiting van alles.
Mooie en minder mooie momenten.
En dan ook nog de niet passende verhalen... Dan wordt de boosheid niet minder.

Denk wel aan jezelf ook he. Ook voor jou is het nu lastig. Neem de tijd voor verwerking! Dat is beland.

Sterkte!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:02:15 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173012615
Onvoorstelbaar dat zij, met de kennis van het verhaal van zijn oudste kind (ik neem tenminste aan dat zij ook op de hoogte is van de uitslag van de DNA-test), hem na zijn dood nog even helpt zijn andere kind ook uit zijn leven te wissen, door te zorgen dat je niet eens naar de uitvaart zou kunnen komen als je dat zou willen.

Echt bizar dit, dat mensen dit zo kunnen doen.
En dat terwijl daar in beide gevallen geen andere reden voor is dan het niet kunnen omgaan met de werkelijkheid.

Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:21:51 #206
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_173012862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:05 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

? Ik snap je niet?
Ik ken dat mens niet. Moet in ineens warme familiegevoelens hebben?
Nee, immers maakt bloed geen band. Dat is een band die men zichzelf oplegt. Soms een hele fijne warme en soms een kille. Wellicht mist zij familie / warmte en zoekt ze er zo naar.

Ik zou beginnen met de vraag: maakt het je uberhaupt uit of ze je halfzus is of niet? Zo ja, vraag of zij een DNA test wil betalen :) Zo nee, laat gaan dat contact.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 11:09:38 #207
269689 crew  Viv
pi_173014862
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:21 schreef oganesson het volgende:
Nee, immers maakt bloed geen band. Dat is een band die men zichzelf oplegt. Soms een hele fijne warme en soms een kille. Wellicht mist zij familie / warmte en zoekt ze er zo naar.

Ik zou beginnen met de vraag: maakt het je uberhaupt uit of ze je halfzus is of niet? Zo ja, vraag of zij een DNA test wil betalen :) Zo nee, laat gaan dat contact.
Jezus, anders lees je even wat er in de afgelopen 2 jaar verder nog gebeurd is.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 11:31:46 #208
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_173015329
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jezus, anders lees je even wat er in de afgelopen 2 jaar verder nog gebeurd is.
Ik kijk nooit naar de datum... dit topic kwam naar boven gewoon niet gezien. Ik ga geen 400 posts door spitten :P nu pas zie ik dat het anders is
pi_173015356
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 06:51 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

:D :*
Hoe staat je halfzus nu in het overlijden van je vader?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 12:52:03 #210
441859 crew  Lenny77
pi_173016980
Ts, wat er ook gebeuren mag, voel je aub niet schuldig. Dit zou ook nog wel eens een emotie zijn die gaat bovendrijven...
Die heks is wat het is: een heks!
Het is een eeuwige schande als je als partner de kinderen niet inlicht en kans geeft op afscheid.
Dit is niet jouw schuld!
Onthouden hé :*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:59:58 #211
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173025862
:( :( :( :( :( :( :( :(
zit ik godver iedereen netjes te antrwoorden met quotes is de boel weg!

Grr, dan maar even kort door de bocht aan iedereen:

Er is wel een flinke woordenwisseling geweest met haar, maar goed dan nog vind ik dit heel raar gedrag.

Mijn man heeft geregeld dat we vanaf donderdagmiddag tot en met zaterdag de provincie uit zijn met zn tweetjes. stedentripje, even weg.

morgen komt er een advertentie in de krant van mij. dat wilde ik graag en de dag donderdag heeft een bijzondere betekenis voor mij in relatie tot mijn vader. Word ik vanmorgen gebeld door de afdeling familieberichten.
Hij vroeg of er ook een algemene kennisgeving komt. Logische vraag natuurlijk, maar oei , dat was even slikken. Want dat weet ik dus niet. Heb ik ook gezegd, ook dat ik niet weet wanneer de uitvaart is, maar dat ik denk dat het vrijdag is. Hij vroeg of ik dan echt op donderdag wilde plaatsen, want soms is het niet de bedoeling dat advertenties voor de algemene kennisgeving worden geplaatst. Hij was heel vriendelijk en beleefd en ik ga gewoon donderdag plaatsen.

Stiekem hoop ik dat de heks uit haar velletje spat van woede.

Maar dat is niet mijn reden hoor. Ik plaats een bericht voor mijzelf, zonder sneer of wat dan ook.
klerkje
pi_173027239
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
:( :( :( :( :( :( :( :(
zit ik godver iedereen netjes te antrwoorden met quotes is de boel weg!

Grr, dan maar even kort door de bocht aan iedereen:

Er is wel een flinke woordenwisseling geweest met haar, maar goed dan nog vind ik dit heel raar gedrag.

Mijn man heeft geregeld dat we vanaf donderdagmiddag tot en met zaterdag de provincie uit zijn met zn tweetjes. stedentripje, even weg.

morgen komt er een advertentie in de krant van mij. dat wilde ik graag en de dag donderdag heeft een bijzondere betekenis voor mij in relatie tot mijn vader. Word ik vanmorgen gebeld door de afdeling familieberichten.
Hij vroeg of er ook een algemene kennisgeving komt. Logische vraag natuurlijk, maar oei , dat was even slikken. Want dat weet ik dus niet. Heb ik ook gezegd, ook dat ik niet weet wanneer de uitvaart is, maar dat ik denk dat het vrijdag is. Hij vroeg of ik dan echt op donderdag wilde plaatsen, want soms is het niet de bedoeling dat advertenties voor de algemene kennisgeving worden geplaatst. Hij was heel vriendelijk en beleefd en ik ga gewoon donderdag plaatsen.

Stiekem hoop ik dat de heks uit haar velletje spat van woede.

Maar dat is niet mijn reden hoor. Ik plaats een bericht voor mijzelf, zonder sneer of wat dan ook.
Ok.

En je halfzus? In rouw?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:48:49 #213
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173028672
Zelfs als er een woordenwisseling is geweest, moet je daarboven staan op het moment er iemand overleden is en even de strijdbijl begraven voor de lieve rust en vrede.

Maar reken maar dat als mij dit zou overkomen zo de heks nog een keer geconfronteerd wordt met een woordenwisseling. Ik zou toch denk ik een keertje onverwacht op de stoep staan voor een gesprek. En tevens denk ik om wat spulletjes te halen. Gewoon, als herinnering aan hem. Al is het maar iets kleins, maar dr is altijd wel iets tastbaars dat een dierbare herinnering vormt.

Overigens, ook al waren ze niet rijk, paps klaagde las ik.. Je bent wel erfgenaam en daar zitten ook wat rechten en plichten aan verbonden. Als ze zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd en de heks inderdaad een huisje had, valt die in de erfboedel. Zal de heks niet leuk vindent, maar die maakt wel onderdeel uit van de erfenis met bijbehorende rechten en plichten. Zul je waarschijnlijk wel zelf achternaan moeten gaan :/

[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 09-08-2017 22:05:21 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:51:53 #214
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173028764
Nevermind

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:13:07 #215
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173031069
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:48 schreef Kamelenteen het volgende:
Zelfs als er een woordenwisseling is geweest, moet je daarboven staan op het moment er iemand overleden is en even de strijdbijl begraven voor de lieve rust en vrede.

Maar reken maar dat als mij dit zou overkomen zo de heks nog een keer geconfronteerd wordt met een woordenwisseling. Ik zou toch denk ik een keertje onverwacht op de stoep staan voor een gesprek. En tevens denk ik om wat spulletjes te halen. Gewoon, als herinnering aan hem. Al is het maar iets kleins, maar dr is altijd wel iets tastbaars dat een dierbare herinnering vormt.

Overigens, ook al waren ze niet rijk, paps klaagde las ik.. Je bent wel erfgenaam en daar zitten ook wat rechten en plichten aan verbonden. Als ze zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd en de heks inderdaad een huisje had, valt die in de erfboedel. Zal de heks niet leuk vindent, maar die maakt wel onderdeel uit van de erfenis met bijbehorende rechten en plichten. Zul je waarschijnlijk wel zelf achternaan moeten gaan :/
Ik verwacht niet dat ik dat ga doen.

Voor wat betreft je 2e deel: er zijn geen huwelijkse voorwaarden. Testament weet ik niet, maar verwacht ik niet. Dus wettelijke verdeling. Ja ik ben dan erfgenaam, nee daar kan ik niets mee.
Mocht ze een verklaring van erfrecht nodig hebben ergens (wat ik betwijfel, bij lage vermogen vragen de banken nergens naar, of nemen ze genoegen met veel te weinig gegevens) dan nog hoef ik niet benaderd te worden. Ik kan toch niets.
Tenzij ze de wettelijke verdeling binnen 3 maanden ongedaan maakt. Maar ze zou wel goed gek zijn dat te doen, want dan ik ineens wel om de hoek kijken. Het is mijn werk om dit te weten, niet dat men nu denkt dat ik dit allemaal heb lopen uitzoeken ofzo.

Maar goed, ik ga haar geen munitie geven. Zij loopt nog wel eens tegen de lamp. Ik sta er namelijk niet voor in hoe ik zal reageren als ik haar zie. Haar stevig te woord staan klinkt natuurlijk heel stoer en zou een machtig gevoel moeten geven. Maar ik denk dat het van mijn kant hikkend, snotterend, rood aangelopen, met stemverheffing geraaskal zou worden. Ja wie is er dan stoer en machtig? Niet ik hoor.
klerkje
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:17:24 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173031166
Als je voor jezelf weet dat er toch niet veel van hem was zou ik haar idd lekker laten gaan, dat soort mensen komen zichzelf wel tegen, als ze het het minst verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:53:30 #217
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173100286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:
Als je voor jezelf weet dat er toch niet veel van hem was zou ik haar idd lekker laten gaan, dat soort mensen komen zichzelf wel tegen, als ze het het minst verwachten.
Zo, we zijn even 2 nachtjes heel ergens anders geweest, even zinnen verzetten. Ik had zelf nog wel een advertentie gezet. Enorm veel reacties op gekregen, wat echt heel fijn is. Mocht je ooit twijfelen om iemand een kaartje te sturen omdat je denkt, ' oeh dat was zo lang geleden, kennen ze me nog wel' ofzoiets? Gelul! Gewoon dat mailtje, appje, messengerberichtje, kaartje sturen! Is tof, is fijn, gewoon doen!

Over wat er van nog is. Ja er zijn spullen en ja als ik de keuze zou hebben zou ik ze willen hebben. Maar ja ik ga niets bij dat wijf vragen. Het zijn ook spullen met enige waarde (dus wellicht verkoopt ze die spullen). Daarnaast ook heel wat intellectueel eigendom. Dat zou ik nog veel liever willen hebben, maar ook daar ga ik haar niet om vragen.
klerkje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 00:33:27 #218
269689 crew  Viv
pi_173101062
Wat fijn dat je veel reacties hebt gekregen! O+ Zijn er ook nog spullen met alleen emotionele waarde (foto's uit jouw jeugd bijvoorbeeld) die bij haar liggen?
  zondag 13 augustus 2017 @ 07:02:20 #219
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173103501
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn dat je veel reacties hebt gekregen! O+ Zijn er ook nog spullen met alleen emotionele waarde (foto's uit jouw jeugd bijvoorbeeld) die bij haar liggen?
Dat soort dingen die zou ik dus ook echt willen hebben. Dan maar de confrontatie en owee als ze ze niet zou meegeven :( Liever die confrontatie dan spijt achteraf dat je het niet opgehaald hebt of dat zij ze weg heeft geflikkerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kamelenteen op 13-08-2017 07:11:43 ]
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:16:46 #220
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173104919
Nee gelukkig geen foto's! Haar huis is erg klein, daar hadden ze geen ruimte voor. Alle foto's liggen bij m'n moeder. Netjes ingeplakt en wel. Dat kan je wel aan haar overlaten.

Hij heeft heel veel arrangementen gemaakt en geschreven (voor jazzband, bigbands, kleinere formaties). Die heb ik vrijwel niet. Of nou ja, alleen mijn eigen partij, niet de partituur van de dirigent. (Partituur= alle muziek bij elkaar, van elk instrument). Hij heeft ook enkele eigen nummers, waaronder 1 van/voor mij geschreven toen ik nog heel klein was. Ik ken het nummer natuurlijk, ik heb de melodie, maar niet het arrangement dat hij later maakte voor een grotere muziekgroep.
Dat soort dingen.
klerkje
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 11:36:31 #221
441859 crew  Lenny77
pi_173106663
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:16 schreef Spiegelei het volgende:
Nee gelukkig geen foto's! Haar huis is erg klein, daar hadden ze geen ruimte voor. Alle foto's liggen bij m'n moeder. Netjes ingeplakt en wel. Dat kan je wel aan haar overlaten.

Hij heeft heel veel arrangementen gemaakt en geschreven (voor jazzband, bigbands, kleinere formaties). Die heb ik vrijwel niet. Of nou ja, alleen mijn eigen partij, niet de partituur van de dirigent. (Partituur= alle muziek bij elkaar, van elk instrument). Hij heeft ook enkele eigen nummers, waaronder 1 van/voor mij geschreven toen ik nog heel klein was. Ik ken het nummer natuurlijk, ik heb de melodie, maar niet het arrangement dat hij later maakte voor een grotere muziekgroep.
Dat soort dingen.
Dit is dan toch wel iets wat ik heel graag zou willen terug hebben.
Kan je niet samen met je man naar daar gaan? Hij kan je backup zijn.
En dan sta je daar maar snotterend en tierend... Is toch niet erg?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 augustus 2017 @ 01:34:36 #222
269689 crew  Viv
pi_173127538
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:36 schreef Lenny77 het volgende:
Dit is dan toch wel iets wat ik heel graag zou willen terug hebben.
Kan je niet samen met je man naar daar gaan? Hij kan je backup zijn.
En dan sta je daar maar snotterend en tierend... Is toch niet erg?
Ik vind dit wel iets voor een Fok! knokploeg. *O* Vooral dat nummer wat hij voor jou geschreven heeft!
  maandag 14 augustus 2017 @ 02:22:01 #223
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173127820
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 01:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vind dit wel iets voor een Fok! knokploeg. *O* Vooral dat nummer wat hij voor jou geschreven heeft!
Die sowieso, maar de rest ook. Vind dat dat meer bij zn eigen vlees en bloed terecht hoort dan bij de vrouw waar ie pas vele jaren na het schrijven ervan mee trouwde. Tenzij het echt een forse geldwaarde heeft, dan wordt het wat lastiger.
pi_173151036
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:53 schreef Spiegelei het volgende:

Over wat er van nog is. Ja er zijn spullen en ja als ik de keuze zou hebben zou ik ze willen hebben. Maar ja ik ga niets bij dat wijf vragen. Het zijn ook spullen met enige waarde (dus wellicht verkoopt ze die spullen). Daarnaast ook heel wat intellectueel eigendom. Dat zou ik nog veel liever willen hebben, maar ook daar ga ik haar niet om vragen.
Sorry als ik iets doms zeg hoor, omdat je zelf zegt ook met erfrecht te werken, maar het is toch geen gunst die je haar moet vragen? Het is gewoon je recht... Jij bent erfgenaam (want je kunt als kind niet helemaal onterft worden), weliswaar niet direct opeisbaar maar je kunt met wilsrechten wel al eigenaar worden.

Zeker bij intellectueel eigendom of eigendom van ontroerend goed (waar hier dus allebei sprake van is) heb je dan iets in handen dat ze dan niet meer zomaar kan verkwanselen.

Doe het desnoods via je man en die zus van die heks, of een advocaat, als je zelf geen contact wil.

Gezien de manier waarop ze jou behandelt heeft moet je daartoe echt niet schromen ook al is het maar een klein voordeeltje of wat spullen met emotionele waarde!

Je kunt, als je geen zin hebt om er al te veel gedoe van te maken, ook door te dreigen anders achter je halve kindsdeel aan te gaan, wat kleine spullen of wat van die intellectuele eigendommen afdwingen.

Maarruh: Hoe heeft je halfzus op zijn dood gereageerd? Want daar begon dit topic tenslotte mee! Je hebt het haar toch wel verteld? Je moet haar trouwens ook vertellen van haar rechten op de erfenis!

[ Bericht 2% gewijzigd door Fokpop op 15-08-2017 01:44:20 ]
  woensdag 16 augustus 2017 @ 00:14:21 #225
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173174026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:19 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Sorry als ik iets doms zeg hoor, omdat je zelf zegt ook met erfrecht te werken, maar het is toch geen gunst die je haar moet vragen? Het is gewoon je recht... Jij bent erfgenaam (want je kunt als kind niet helemaal onterft worden), weliswaar niet direct opeisbaar maar je kunt met wilsrechten wel al eigenaar worden.

Zeker bij intellectueel eigendom of eigendom van ontroerend goed (waar hier dus allebei sprake van is) heb je dan iets in handen dat ze dan niet meer zomaar kan verkwanselen.

Doe het desnoods via je man en die zus van die heks, of een advocaat, als je zelf geen contact wil.

Gezien de manier waarop ze jou behandelt heeft moet je daartoe echt niet schromen ook al is het maar een klein voordeeltje of wat spullen met emotionele waarde!

Je kunt, als je geen zin hebt om er al te veel gedoe van te maken, ook door te dreigen anders achter je halve kindsdeel aan te gaan, wat kleine spullen of wat van die intellectuele eigendommen afdwingen.

Maarruh: Hoe heeft je halfzus op zijn dood gereageerd? Want daar begon dit topic tenslotte mee! Je hebt het haar toch wel verteld? Je moet haar trouwens ook vertellen van haar rechten op de erfenis!
Nee je zegt niets doms. Ik ben me aan het oriënteren.
Eerst even kijken of hij een testament heeft gemaakt (ik verwacht van niet) en dan kijk ik wel.
M'n moeder heeft ook alles bij elkaar gezocht qua spullen/herinneringen.

Mocht er geen testament zijn, dan wil ik mogelijk wel een boedelbeschrijving opeisen bij haar. Aan de hand daarvan dan eventueel m'n wilsrecht om bloot eigendom op te eisen inzetten. Ik weet het nog niet precies.

Ja sorry had ik nog niet gezegd. Maar ja, ik heb m'n halfzus ook ingelicht de avond nadat ik het zelf had gehoord. Ze was erg verdrietig. Ze vraagt geregeld hoe het met mij gaat.
Ze wilde ook bloemen sturen, maar aangezien ik destijds heb beloofd m'n vaders adres niet te geven aan haar, heb ik dat adres niet gegeven. Ondanks dat ik de heks weleen rolberoerte had willen geven op die manier, vind ik het zelf gewoon niet kunnen.

M'n halfzus was overigens furieus dat ik niet bij de uitvaart mocht zijn. Maar goed, dat is eigenlijk iedereen die het verhaal hoort...
klerkje
  woensdag 16 augustus 2017 @ 00:17:48 #226
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173174086
Ik heb wel besloten dat wanneer hij wel een testament heeft gemaakt waarin hij mij onterft heeft, dat ik mij daar bij zal neerleggen en mijn legitieme portie niet zal opeisen. Want dan heeft hij het zo gewild.

Ik verwacht echter dat hij dat niet heeft geregeld. Dat soort dingen liet hij meer op z'n beloop.
klerkje
  woensdag 16 augustus 2017 @ 04:49:21 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173175125
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:52:45 #228
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173210968
Oké, als jullie me onderhand niet meer geloven zou ik daar niet gek van staan te kijken. Maar goed ik heb weer een update.

Inmiddels een CTR laten opvragen. Ik had het niet gedacht, maar hij heeft WEL een testament opgemaakt. Toen ik zag dat hij dat in juli 2015 heeft gedaan wist ik eigenlijk al, dat ik onterfd zou zijn.

Inmiddels ook de bevestiging gekregen: Hij heeft mij onterfd.
Maar hij heeft ook mijn halfzus onterfd. Ze staat met haar naam en geboortedatum vermeld.
.... "ik onterf mijn dochters:
- XX geboren op XX (uit mijn huwlijk met XXX)
- Spiegelei geboren te X op X (uit mijn huwelijk met XXXX)
en hun afstammelingen...."


Wat ik inmiddels ook weet (ja sorry deafgelopen 1,5 week zijn mijn hersens soms ook echt watten hoor) is het volgende:
- mijn moeder heeft echt alle foto's die je maar kan bedenken (hun eerste huisje, alle gezinsvakanties, in en om ons huis, met vrienden, van optredens, echt van alles). Ook vanuit de tijd van voor ze elkaar kenden. Alles wat hij destijds meegenomen heeft van huisuit heeft zij op zolder liggen.
- ontzettend veel spullen uit onze gezamenlijk tijd in de muziek (posters, programmaboekjes, foto's, krantenartikelen, brieven, contracten van huur, vergunningen van gemeenten om ergens te spelen, maar ook heel veel opnames op film er moet ook wat op casette zijn maar dat hebben we nog niet gevonden, waarschijnlijk ook nog wat tv opnames van de lokale tv en 1x de landelijke tv).

Mijn man herinnerde mij eraan dat qua partituur er waarschijnlijk nog maar weinig echt aanwezig is. Enkele jaren geleden is zijn externe harde schijf volledig gecrast en is vrijwel alles verloren gegaan. Dat was ik even vergeten. Dus daar zal nog weinig van zijn. Maar goed dat is dan zo.

Gisteren was ik erg opgelucht dat er nog zoveel is aan materiaal. Vandaag toch ook even geschokt over het feit dat hij mij daadwerkelijk heeft onterfd, maar ook dat hij (in mijn ogen voor het eerst en voor het laatst) dus zelf aangeeft 2 dochters te hebben.

Nu niet allemaal gaan gillen dat ik een beroep moet doen op mijn legitieme. Geld interesseert me totaal niet (want ja het zou dus alleen een vordering in geld zijn, geen vordering in goederen!). Bovendien heb ik er geen sodemieter aan zolang de heks nog leeft.

Nee, ik ga mezelf niet pesten hiermee, ik laat het rusten wat dat betreft.

Mijn halfzus ga ik niet actief informeren hierover. Mijn god ik zou niet weten hoe ik dat genuaceerd moet vertellen in het Engels (haar Engels is niet zo goed en ook voor mij is dit wel lastig om dit goed uit te leggen).
Mocht ze er zelf naar vragen dan zal ik niet liegen, maar wel zeggen dat ze dat dan zelf maar verder uit moet zoeken via een advocaat of notaris in eigen land.

Nou wellicht dat ik nog eens een update geef over onze eerste ontmoeting. Of misschien dat mijn familie, nu met zijn overlijden toch wat wil zeggen over het verleden. Ook op dat vlak ga ik niet pushen. Maar het kan zijn dat ze zich nu niet meer bezwaard voelen iets te zeggen daarover.
klerkje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 16:41:51 #229
269689 crew  Viv
pi_173211872
Wat een plotwending weer! Als een testament niet iets voor hem was om geregeld te hebben, dan zal de heks daar wel op aangedrongen hebben. Misschien is dat document voor jouw halfzus ook wel waardevol in emotionele zin, hij erkent het feit dat ook zij een dochter van hem was.

Wel super dat je moeder zo veel spullen in huis heeft van toen!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:54:48 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173212157
Onvoorstelbaar, op het moment dat hij niet meer kon ontkennen dat jouw halfzus zijn kind is heeft hij jullie beiden onterfd, en jou eigenlijk alleen maar omdat je je DNA afgestaan had zodat zij zeker kon weten dat ze zijn dochter is.

Ik gok dat de heks erachter zit trouwens, maar darn, je kinderen zo makkelijk verloochenen, en de een ook nog straffen voor de waarheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:09:14 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173212412
Onterven van kinderen in NL? Kan dat überhaupt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:11:33 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173212462
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Onterven van kinderen in NL? Kan dat überhaupt?
Op de legitieme portie na kan dat idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 19:52:55 #233
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173216181
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Onterven van kinderen in NL? Kan dat überhaupt?
Jazeker.
Groot misverstand is dat altijd. Tegenwoordig (sinds 2003 inmiddels alweer) kan je je kinderen gewoon onterven. Ze worden ook nooit meer erfgenaam.
Het enige wat voor verwarring kan zorgen is dat onterfde kinderen wel nog een beroep kunnen doen op hun legitieme portie. Maar let op! Daarmee wordt een kind GEEN erfgenaam meer (vroeger wel).

Je hebt dan een vordering in uitsluitend geld op de nalatenschap. Die vordering is ter hoogte de helft van wat je als erfgenaam zou hebben gehad. Een erflater zal doorgaans ook wel bepalen dat die vordering niet direct opeisbaar is bij de langstlevende partner. Dus je kan er geen zak mee. Want als de partner alles opmaakt voordat zij sterft, sta je alsnog met lege handen.

/theorieles erfrecht

[ Bericht 0% gewijzigd door Spiegelei op 17-08-2017 20:04:56 ]
klerkje
pi_173218479
Onvoorstelbaar hoe je vader zijn laatste zaken geregeld heeft... En dat om een DNA test...
Blijkbaar had ie liever zn nageslacht met leugens achter gelaten...

Moet er toch ook wel inhakken voor je.
Onterven is wel echt een hele flinke stap om te nemen. En ook ik denk dat de heks er achter zit.

Fijn dat iig je moeder nog heel veel heeft bewaard!

Vervelende afsluiting zo voor jou.

Sterkte.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:21:12 #235
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173256205
echt he? Een fucking dna test.....

Ten tijde van de echtscheiding van m'n ouders heb ik mij niet zo gekeerd tegen de heks. Want ja, hij koos ook voor haar. Ik vond hem fouter dan zij, zij was immers een vreemde. Mijn moeder zag dat andersom, wat mij ook wel weer kan voorstellen.

Afijn, nu zit je veel te denken over wat er allemaal is gebeurd en gezegd en gedaan en nietgedaan in de afgelopen jaren. Ik pleit m'n vader zeker niet vrij, maar ik denk dat die heks er meer mee van doen had dan ik voorheen had gedacht. Maar daar koop ik niets voor.

Waarom ik dit toch zeg? Omdat m'n moeder een brief kreeg. Van m'n vaders pensioenfonds. Of ze de vragenlijst wil invullen ivm haar rechten op bijzonder nabestaandenpensioen!
Ik heb mij nooit gerealiseerd dat zij daar recht op zou kunnen hebben. Vooral ook omdat mijn ouders afgezien hebben van pensioenverevening. Blijkbaar valt zoiets als nabestaandenpensioen daar niet automatisch onder...

Nu heeft mijn moeder het qua geld helemaal niet nodig, ik weet ook niet om welk bedrag het zou gaan. Maar ik zou het hilarisch vinden om de heks zo nog een hak te kunnen zetten! M'n ouders zijn 33 jaar gehuwd geweest, hij was al met prepensioen tijdens de echtscheiding. Het zal vast om een aanzienlijk aandeel in het bedrag gaan.
Ik moet nog even verder bekijken wat dit inhoudt hoor. Maar mijn eerste reactie is verbazing en mijn tweede reactie is, mooi zo! Is dat slecht? Ik weet het niet, ze zal absoluut not amused zijn, dat vergoelijk helemaal niets van haar wanstaltige gedrag, maar het zou wel een volledig lekkere, legale trap zijn richting haar.
klerkje
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:29:26 #236
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173257308
Wat gegoogle leert me dat daar inderdaad apart van af moest worden gezien.
Dat kan overigens nog steeds dus ik weet niet hoe je moeder erin staat heks hiermee een hak te zetten?
Ik vind het wel humor inderdaad en heel menselijk.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:57:36 #237
269689 crew  Viv
pi_173257739
Ik vind het geen hak zetten hoor, dat pensioen is opgebouwd toen Spiegelei's moeder de partner van hem was dus ze heeft er gewoon recht op.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:10:39 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173257999
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind het geen hak zetten hoor, dat pensioen is opgebouwd toen Spiegelei's moeder de partner van hem was dus ze heeft er gewoon recht op.
Dit dus, is gewoon iets waar je recht op hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173277290
Ik wil even zeggen dat ik het bijzonder (bijzonder wat weet ik niet precies, positief iig, ik had me niet in kunnen houden) van je vind hoe je je weet in te houden naar zijn vrouw, en dat ik ontzettend met je heb meegeleefd, in lurkstand, sinds dit topic er is. Jammer dat het zo is gelopen. Ik hoop dat je moeder haar deel van het pensioen opeist en dat heksvrouw en een ontzettend zuur laatste deel van haar leven heeft.
pi_173277393
Hóe lang de scheiding geleden is weet ik even niet ( meer).
Fraai dat een pensioenfonds je moeder weet te vinden!

En inderdaad heb ik ademloos gelurkt in je topic.

Veel sterkte met de nasleep.
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:56:49 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173277801
Volgens mij heeft ze er juist recht op omdat ze er niet van afgezien hebben.

Maar ik lees tussen de regels door ook dat de heks min of meer de oorzaak van de scheiding was? Fraai weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:15:20 #242
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173282834
Ik vind het behoorlijk heftig dat een vader zijn bloedeigen kinderen onterfd. De dochter uit zn eerste huwelijk, daar kan k me iets bij voorstellen (want: verder niet opgevoed, enz) maar dat ie jouw als erkend eigen vlees en bloed en dat ie van geboorte af aan opgevoed heeft, onterfd heeft vind ik echt bizar. Jou heeft ie opgevoed als zn wettig kind, alles meegegeven, enz. En dan onterf je dr als vader zijnde na zoiets.. |:(

Ook al heb je het geld niet nodig, toch zou ik overwegen die legitieme portie te claimen. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je vermoed dat die heks een groot aandeel heeft in het onterven. En ook al heb je geen behoefte aan geld..je kunt het altijd weggeven aan een nobel doel. Bijv. aan een of ander fonds dat kinderen en muziek stimuleert, enz.

Tegelijkertijd heb ik dr weer bewondering voor dat je het niet wilt, omdat het je vaders wil was. Mja, dat botst dan weer wel met je vermoedens dat de heks een groot aandeel erin heeft.
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:06:41 #243
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173284274
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij heeft ze er juist recht op omdat ze er niet van afgezien hebben.

Maar ik lees tussen de regels door ook dat de heks min of meer de oorzaak van de scheiding was? Fraai weer.
Klopt ja. Dat heb ik vast niet verteld omdat het natuurlijk als een bizar verhaal begon met een dna test. Ik vond het destijds hilarisch en was nieuwsgierig. Daarna wilde ik vooral weten hoe mijn vader erin staat en wat hij kan vertellen daarover. Ik ben nooit boos geweest over haar bestaan, wel over het feit dat hij ook toen het aan het licht kwam daar niets over wilde zeggen.

Maar goed de heks.
Ja achteraf bezien hebben zij een poosje een relatie gehad voordat mijn moeder erachter kwam doordat hij een e-mailberichtje van haar had uitgeprint en dat had laten slingeren. Daarna is mijn moeder (niet netjes, I know) in z'n agenda gaan neuzen en daar stonden dingen is als "eerste kus met [naam heks] enzo.
Ze heeft me dit overigens pas na de scheiding opgebiecht, van dar rondneuzen. Ze schaamde zich er heel erg voor.

Hij heeft voor de scheiding wel toegegeven met haar te hebben aangelegd, maar hij wilde niet kiezen tussen m'n moeder en haar. Was heel akward destijds. M'n moeder heeft ontzettend veel verdriet hiervan gehad en ik heb in die periode bewust weinig contact gehad met m'n vader. Ik wist me geen houding te geven.
Hij zocht het contact ook niet op overigens in die periode.

Hoe beter het ging met m'n moeder, hoe meer contact ik met hem had (maar nog steeds weinig, wel meer mailen enzo, hij is niet zon prater over de telefoon). Uiteindelijk ook bij hen op visite geweest een paar keer en zij ook bij ons.

De heks is 10 jaar jonger en een wat aparte verschijning. Zij had muziekles bij mijn vader in de periode dat ze wat met elkaar begonnen.

Nog een belangrijk ding wat daarbij een rol heeft gespeeld is dat mijn vader in die periode (begin 2010) een hersenbloeding heeft gehad. Lichamelijk was er weinig mis en dat beetje verlies in zijn blikveld aan 1 oog is teruggekomen. Maar hij is in karakter wel veranderd. Onverschilliger geworden, wantrouwender (hij had al een wantrouwende aard, dat is erger geworden). Dus mijn moeder, ik en mijn man zien dat ook als medeoorzaak van de scheiding.

Wanneer de affaire is begonnen weten we niet, er zijn nu indicaties dat het al voor zijn hersenbloeding speelde. Maar goed, ergens in die richting.
klerkje
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:16:46 #244
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173284487
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:15 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik vind het behoorlijk heftig dat een vader zijn bloedeigen kinderen onterfd. De dochter uit zn eerste huwelijk, daar kan k me iets bij voorstellen (want: verder niet opgevoed, enz) maar dat ie jouw als erkend eigen vlees en bloed en dat ie van geboorte af aan opgevoed heeft, onterfd heeft vind ik echt bizar. Jou heeft ie opgevoed als zn wettig kind, alles meegegeven, enz. En dan onterf je dr als vader zijnde na zoiets.. |:(

Ook al heb je het geld niet nodig, toch zou ik overwegen die legitieme portie te claimen. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je vermoed dat die heks een groot aandeel heeft in het onterven. En ook al heb je geen behoefte aan geld..je kunt het altijd weggeven aan een nobel doel. Bijv. aan een of ander fonds dat kinderen en muziek stimuleert, enz.

Tegelijkertijd heb ik dr weer bewondering voor dat je het niet wilt, omdat het je vaders wil was. Mja, dat botst dan weer wel met je vermoedens dat de heks een groot aandeel erin heeft.
Ik snap het hoor wat je zegt.
Ja ik denk dat de heks er een groot aandeel in heeft gehad. Maar het is mijn vader dit die ook tegenover de notaris stand heeft gehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het klinkt tegenstrijdig en dat is het misschien ook. Maar de heks zal er geen last van hebben. Ik kan mijn centjes van die legitieme portie pas na haar overlijden opeisen. Nou boeja zeg.
klerkje
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:19:56 #245
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173284541
quote:
99s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:36 schreef Myrr het volgende:
Ik wil even zeggen dat ik het bijzonder (bijzonder wat weet ik niet precies, positief iig, ik had me niet in kunnen houden) van je vind hoe je je weet in te houden naar zijn vrouw, en dat ik ontzettend met je heb meegeleefd, in lurkstand, sinds dit topic er is. Jammer dat het zo is gelopen. Ik hoop dat je moeder haar deel van het pensioen opeist en dat heksvrouw en een ontzettend zuur laatste deel van haar leven heeft.
Dank je O+
Ik hoop het ook!

Ik had van mezelf ook niet gedacht dat ik zo 'netjes' zou zijn. Maar het heeft me gewoon veel energie gekost en nu nog steeds. Ik merk het in m'n werk. Ik ben niet zo bij de pinken deze 2 weken. Trager, meer afgeleid, meer een houding 'nou en, kan mij wat schelen, lekker belangrijk'
Zal wel normaal zijn denk ik, gaat ook wel over. Maar het doet me gewoon veel verdriet en ik kan nergens heen daarmee. Ja m'n moeder, want zij heeft een gemeenschappelijke geschiedenis. Maar zonder broers of zussen (uit1 gezin), zonder zijn familie hier om de hoek, zonder vrienden uit die tijd (alle contacten had hij verbroken), dat is eenzaam vind ik.

Ik heb echt behoefte aan praten, m'n verhaal doen. Daarom schrijf ik hier ook ongegeneerd verder. Vind ik fijn. Zet m'n gedachten op een rijtje. Ik zou zon verhaal ook ademloos volgen. Nou kan ik eens wat terugdoen. Bizar., dat wel.

M'n moeder wilde nog een brief schrijven aan de heks. Omdat ze vind dat ze onbeschoft is geweest door mij als kind niet in te lichten. Of ze het doet weet ik niet. Van mij mag ze. Als m'n moeder dat prettig vind, moet ze het doen vind ik.

[ Bericht 37% gewijzigd door Spiegelei op 20-08-2017 18:29:28 ]
klerkje
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:21:45 #246
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173284588
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:40 schreef AnneX het volgende:
Hóe lang de scheiding geleden is weet ik even niet ( meer).
Fraai dat een pensioenfonds je moeder weet te vinden!

En inderdaad heb ik ademloos gelurkt in je topic.

Veel sterkte met de nasleep.
Scheiding in 2011, gehuwd 1978-2011
M'n moeder heeft het huis overgenomen en is dus nimmer verhuisd (maar ik denk ook dat ze inzage hebben in de gemeentelijke administratie)

Dankje O+
klerkje
  Vis een optie? zondag 20 augustus 2017 @ 18:25:29 #247
70532 loveli
N
pi_173284666
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:52 schreef Spiegelei het volgende:
Nee, ik ga mezelf niet pesten hiermee, ik laat het rusten wat dat betreft.
Neem je definitieve beslissing nu nog niet, emoties hebben de neiging je beoordelingsvermogen te beinvloeden. Evt uitbesteden aan een pro en er zelf geen energie in steken? De heks mag wel even zweten wat mij betreft.

Gecondoleerd met je verlies.
crap in = crap out
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:35:12 #248
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173284856
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Neem je definitieve beslissing nu nog niet, emoties hebben de neiging je beoordelingsvermogen te beinvloeden. Evt uitbesteden aan een pro en er zelf geen energie in steken? De heks mag wel even zweten wat mij betreft.

Gecondoleerd met je verlies.
ik snap je antwoord, zou ik ook zeggen. Misschien denk ik er later anders over. Maar ik onderneem nu ook niets he.
Maar zweten? Dat zal tegenvallen.
Ik kan eisen dat ze een boedelbeschrijving opmaakt, zodat ik weet dat er per overlijdensdatum in de boedel viel tegen welke waarde (want ik heb niets aan de spullen zelf). Op basis daarvan kan ik mijn eigen legitieme berekenen en daarna moet ik maar zien hoe ik achter haar (hopelijk zeer spoedig en zeer pijnlijke) overlijden kom....
Ze heeft geen kinderen, geen familie in de buurt, alleen een even debiele zus die niet in de buurt woont en een bijbehorende moeder. Tja....
klerkje
pi_173284909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:58 schreef Spiegelei het volgende:
Oke dan.

Vaag vriendschapsverzoek op FB gekregen van iemand die beweert mijn halfzus te zijn. Mijn vader ontkent (niet haar bestaan, wel zijn genetisch materiaal).

Zij houdt vol en tja ik geloof mijn vader wel, maar toch. Hij wenst geen DNA test te doen, ik wil het wel doen (afhankelijk van hoe en wat en kosten enzo) , maar geen idee hoe dat gaat.

Leuke bijkomstigheid, zij heeft een andere nationaliteit en woont in mijn vaders geboorteland. Hoe gaat zoiets? Waar kan ik informatie vinden en (niet onbelangrijk) waar moet ik qua kosten aan denken?
Ik heb het via 23andMe gedaan.
  Vis een optie? zondag 20 augustus 2017 @ 18:38:26 #250
70532 loveli
N
pi_173284911
Huwelijk stukmaken, van familie vervreemden, kinderen onterven, zelfs afscheid met kinderen onmogelijk maken. Er is een speciaal plekje in de hel voor haar, waarschijnlijk beginnen ze het nu al extra heet te stoken.
crap in = crap out
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:41:02 #251
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173284956
Dat stukje in de spoiler. Zal dat ook nog een bewuste keuze geweest zijn van je vader om die persoon te kiezen, wetende dat je 'm ook prive goed kende of is dat toeval? Zal voor die persoon ook wel een verrassing geweest zijn.

Nu dat bekend is, mag ie daar over spreken met jou mocht je dat willen eigenlijk in privesfeer? Of is dat ook na het overlijden nog steeds niet toegestaan?
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:46:22 #252
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173285067
Oh en nu ik toch alles spui hier nog dit: (maar en even in spoiler wat reteherkenbaar voor mijn omgeving

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klerkje
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:51:05 #253
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173285182
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:41 schreef Kamelenteen het volgende:
Dat stukje in de spoiler. Zal dat ook nog een bewuste keuze geweest zijn van je vader om die persoon te kiezen, wetende dat je 'm ook prive goed kende of is dat toeval? Zal voor die persoon ook wel een verrassing geweest zijn.

Nu dat bekend is, mag ie daar over spreken met jou mocht je dat willen eigenlijk in privesfeer? Of is dat ook na het overlijden nog steeds niet toegestaan?
Ik vermoed toeval, met de echtscheiding heb ik hen samen naar deze persoon verwezen (en ik was daar verder niet bij) omdat ik het een goed, kundige persoon vind die heel rustig is.
De heks weet het niet dat ik die persoon ken (niet van mij althans) en zo gaat dat he. Mensen weten een adres van vorige keer en gaan daar dan weer naar terug.

Nee valt nog steeds onder geheimhouding. De persoon in kwestie weet wel van het overlijden, we zijn fb vrienden en deze persoon heeft me daar ook gecondoleerd.
klerkje
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:52:27 #254
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173285206
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:38 schreef loveli het volgende:
Huwelijk stukmaken, van familie vervreemden, kinderen onterven, zelfs afscheid met kinderen onmogelijk maken. Er is een speciaal plekje in de hel voor haar, waarschijnlijk beginnen ze het nu al extra heet te stoken.
I do hope so!
klerkje
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:54:58 #255
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_173285253
Ik zal hier in ieder geval nog wel wat posten bij eventuele andere rare ontwikkelingen en natuurlijk mijn familie.
Alhoewel ik er sterk rekening meehoud dat zij mij niet meer info gaan geven over waarom er toch zo geheimzinnig is gedaan al die tijd, wie weet.

En natuurlijk de ontmoeting met mijn halfzus. Mocht ik na oktober dit jaar niet meer reageren dan weten jullie meteen dat het inderdaad foute boel was/is en mijn halfzus de grootste crimineel van de planeet is.
klerkje
  donderdag 7 december 2017 @ 21:23:41 #256
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_175561219
Even een harde kick geven hier.

Ik ben er nog, maar de afgelopen maanden zijn echt een rollercoaster geweest.
In augustus en september ben ik langzaam maar gestaag me steeds slechter gaan voelen. Extreem somber, slecht slapen, veel dromen, geregeld ook akelig dromen. In m'n werk ging het niet tof (ik heb best een verantwoordelijke baan en ik overzag niets meer, dat is geen goede combi).
Kon me niet concentreren en had nergens zin in.
Vooral de korte nachten braken me snel op. Daar werd ik echt een partij labiel van.
M'n huisarts is niet zon pilen voorschijver en op dat moment was ik echt pissig op hem. Ik wilde gewoon een pil dat me zou helpen niet telkens aan het hele gedoe te denken.

Als ik dat zo opschrijf slaat dat natuurlijk nergens op, maar zo voelde ik me op dat moment. De ellende is wel dat zon huisarts ook maar een korte tijd heeft. Dus in 5 minuten even zeggen dat je vader dood is en dat het niet fraai is medegedeeld is ongeveer het maximale was ik kon vertellen.
Hij gaf me in overweging om met de praktijkondersteuner GGZ te gaan praten.

Ik had daar echt geen trek in, maar het ging met de dag slechter met mij. Dus toch maar naar die dame toe. Nou wat een prutser was dat!
Ik kon me hele verhaal daar doen, maar ik vond het hoogst irritant dat ze op een gegeven moment dingen zei als:
"Ja zo zijn <insert nationaliteit> mannen!"
"Oh is ze (m'n halfzus) crimineel? Spannend!"
"Oh maar bij de notaris word ook wat afgejoemdeld"

En vervolgens waren haar tips, ga eens praten met je omgeving (doe ik al trut) ga een een rondje fietsen (donder op).

Ik was niet onder de indruk en ik was behoorlijk ontstemt over haar commentaar. Ik heb m'n bekaf daarover ook gedaan bij de huisarts. Voordeel was wel dat ze eea in een verslag had gezet en ik m'n huisarts heb gevraagd of hij dat eerst wil lezen voordat ik weer langs kwam.
Afijn, doorverwezen naar een psycholoog. Daar ben ik 4 of 5 keer geweest.
Fijne rustige man, geen zweverig gedoe, want daar houd ik helemaal niet van. Geen idee wat hij in ons voorlaatste gesprek heeft getriggerd, maar ineens dacht ik "wat doe ik nou? Beetje zielig doen daar bereik je ook niets mee"

Voordat ik zover was, zijn we op vakantie gegaan. Dat was al gepland, met een bezoek aan mijn familie. Eigenlijk zouden we een soort roadtrip doen, maar dat is veel minder uitgebreid geworden. De dagen voor vertrek had ik echt een soort angstaanvallen. Ik wilde pertinent niet weg van huis.

Uiteindelijk toch gegaan, maar de route flink omgegooid al doende. We zijn minder lang weggeweest en hebben veel minder kilometers afgelegd. Wel 4 dagen bij m'n familie en m'n halfzus ontmoet.

M'n halfzus dat was vreemd. De communicatie was lastig. Ze deed redelijk normaal, maar voelde er helemaal niets bij. Zij was meer aangedaan.

Bij m'n familie was het als een warm bad. Het was heel fijn ze weer te zien en te spreken. Het was als vanouds als hoewel ik ze al meer dan 7 jaar niet in het echt had gezien. Het was ook pijnlijk. M'n oom hield het niet droog bij het alleen al horen van m'n vaders naam. Echt praten over wat er is gebeurd kon dus ook niet. Maar we hebben nu wel een Whats appgroepje waarin we foto's en tekstjes plaatsen. Ook mijn moeder zit in die groep..
Afgelopen weekend heb ik m'n brief aan mijn familie afgemaakt en nu ligt deze bij een vertaalbureau. Daarna gaat de brief naar m'n familie. Ik heb daarin mijn kant verteld vanaf de scheiding van m'n moeder tot en met heden.
Vandaag ook nog een blogpost gepubliceerd. Ik heb daar wel even over getwijfeld, maar ik ben er toch blij mee. En wat een ander daarvan vind interesseert me niet zo.
Ik ben de laatste tijd wel weer emotioneler. Het gaat als een golfbeweging op en neer.

Zo! Dat was wel weer een aardige update denk ik.
/liefdagboek
klerkje
  donderdag 7 december 2017 @ 21:44:41 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175561780
Het was ook nogal niet wat wat je voor je kiezen gehad had :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 december 2017 @ 21:50:09 #258
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175561954
Heeft je moeder nu dat pensioen?
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 23:05:31 #259
441859 crew  Lenny77
pi_175564345
Wat kan je hierop zeggen -O-
Wat een shit allemaal, een mens zou voor minder even in de put zitten!
Maar ik vind dat je het heel erg goed doet! En ook dit zal slijten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175564553
Fijn om een update van je te lezen. Niet gek dat het je zo raakt. Het was behoorlijk wat, wat er op je pad kwam. Dat heeft tijd nodig om te verwerken.

Fijn dat de psych je een beetje op weg heeft geholpen. En laat die golfbewegingen maar 'gewoon' komen.

Succes en sterkte :*
  vrijdag 8 december 2017 @ 06:07:49 #261
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_175567585
Thanks iedereen :*

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:50 schreef Mishu het volgende:
Heeft je moeder nu dat pensioen?
Oh ja, vergeten te vertellen.
Ja zij heeft het bijzonder nabestaandenpensioen.
Omdat m'n vader pas is gaan werken na het huwelijk met m'n moeder en hij voor de echtscheiding al in een vervroegd pensioenregeling zat, is er vrijwel niet in Nederland opgebouwd buiten dit huwelijk. Z'n pensioenrechten vanuit Nederland van voor het huwelijk (bij een andere branche dan waar hij later werkte) zijn destijds overgeheveld naar dit pensioenfonds.
Wellicht dat de heks nog iets krijgt van zijn buitenlandse pensioentje, maar dat kan denk ik nooit veel zijn (hij kreeg iets van 90 euro netto per maand).

M.a.w. M'n moeder krijgt alles qua bijzonder nabestaandenpensioen en dat is serieus geld (vind ik dan) kan ik je zeggen. Het gaat om honderden euro's netto per maand! :o
Indien ze het niet zou accepteren dan zou het bij het pensioenfonds blijven. Dus het zou sowieso niet aan de heks toekomen.
klerkje
  vrijdag 8 december 2017 @ 07:58:49 #262
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175568004
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 06:07 schreef Spiegelei het volgende:
Thanks iedereen :*

[..]

Oh ja, vergeten te vertellen.
Ja zij heeft het bijzonder nabestaandenpensioen.
Omdat m'n vader pas is gaan werken na het huwelijk met m'n moeder en hij voor de echtscheiding al in een vervroegd pensioenregeling zat, is er vrijwel niet in Nederland opgebouwd buiten dit huwelijk. Z'n pensioenrechten vanuit Nederland van voor het huwelijk (bij een andere branche dan waar hij later werkte) zijn destijds overgeheveld naar dit pensioenfonds.
Wellicht dat de heks nog iets krijgt van zijn buitenlandse pensioentje, maar dat kan denk ik nooit veel zijn (hij kreeg iets van 90 euro netto per maand).

M.a.w. M'n moeder krijgt alles qua bijzonder nabestaandenpensioen en dat is serieus geld (vind ik dan) kan ik je zeggen. Het gaat om honderden euro's netto per maand! :o
Indien ze het niet zou accepteren dan zou het bij het pensioenfonds blijven. Dus het zou sowieso niet aan de heks toekomen.
Lekker voor d'r. Nog een reactie van haar gehad hierop? Weet ze het überhaupt?
  vrijdag 8 december 2017 @ 19:13:34 #263
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175580768
Gelukkig ben je niet vermoord ofzo, door je criminele zus :)
  zaterdag 9 december 2017 @ 08:35:32 #264
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_175593071
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Lekker voor d'r. Nog een reactie van haar gehad hierop? Weet ze het überhaupt?
Ik heb geen enkel contact met de heks. Ik zoek het niet op en zij kennelijk ook niet.
Of ze het weet van het pensioen? Geen idee. Als ze dacht iets te krijgen en ze neemt contact op met het fonds dan zullen die wel zeggen hoe het zit lijkt mij.
klerkje
pi_175595746
/lurker hier, met tussenpozen je topic gevolgd. Wil je nu toch even sterkte wensen! Neem de tijd om het allemaal te verwerken, het is toch heftig.
  zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:26 #266
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182072271
update!
Ik kreeg vandaag een berichtje van mijn buitenlandse familie.
Het huis waarin mijn opa woonde moet verkocht worden. Mijn oom is de mening toegedaan dat ik daar ook uit zal erven en wil met mij overleggen. Over een week hebben we telefonisch contact daarover.

Allereerst wist ik niet dat dat huis een koopwoning was. Ten tweede is mijn opa al in de jaren '90 overleden en woonde hij er toen zelf al niet meer. Zijn vrouw (niet mijn oma, maar zijn tweede vrouw) heeft er volgens mij ook niet lang meer gewoond. Maar goed, ik wist dus niet eens dat dat huis er nog was.

Ik vraag me af of ik juridisch gezien wel erfgenaam ben, immers mijn vader leefde nog ten tijde van het overlijden van m'n opa. Voor zover hij erfgenaam was zal zijn aandeel nu toch bij zijn heksvrouw zitten. Of, je moet zeggen dat een gedeelte nog in de kennelijk onverdeeldheid van de echtscheiding tussen m'n vader en moeder zit (waren gehuwd in gemeenschap van goederen, volledig NL recht want m'n vader was toen al genaturaliseerd).

Of m'n opa moet iets van een testament hebben gehad waar ik/de kleinkinderen genoemd worden ofzo, Maar dan zou er ook wat geregeld moeten zijn. Ik was destijds nog minderjarig en volgens mijn moeder zijn er geen specifieke papieren getekend.... voor zover ze weet.....
Of misschien er een tweetrapmaking in dat eventuele testament staat. Zoveel vragen! Komt ook wel doordat ik er zelf veel interesse in heb (beroepsdeformatie).

Alleen het meest vervelende zou ik vinden wanneer de heksvrouw ook maar ergens recht op zou hebben. Gevoelsmatig dan. Zij heeft niets met mijn familie te maken, ik vind het al erg genoeg dat ze MIJN achternaam gebruikt.

Het kan evengoed ook zo zijn dat mijn oom mij wat gunt hoor, dus dat ik dat erfgenaamschap niet te letterlijk moet nemen. Afijn, we gaan het meemaken. Zou mijn halfzus dan ook ergens recht op hebben??
klerkje
  zaterdag 22 september 2018 @ 22:33:52 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182072398
Oh, dat is wel weer een ontwikkeling idd....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:18:41 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182073085
Er komt geen einde aan je achtbaan.. En hoe gaat het verder met je nu? In december ging het niet best.
Resistance is futile.
  zondag 23 september 2018 @ 00:35:44 #269
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182074783
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:18 schreef Seven. het volgende:
Er komt geen einde aan je achtbaan.. En hoe gaat het verder met je nu? In december ging het niet best.
Echt he?! Net een soap.

Het gaat goed met mij.

Mijn aard is nogal van diepe dalen en hoge pieken plus een groot 'zelf doen' gehalte.
Eind vorig jaar was een heel groot diep zwart gat voor mij; stuurloos was ik. Ik heb uiteindelijk wel hulp kunnen accepteren en dat heeft me wel geholpen. Plus het aangehaalde contact met mijn familie (dat nog steeds voortduurt) helpt ook goed.
Natuurlijk zijn sommige dingen nog wel een pijnlijk (een herinnering, bepaalde muziek, soms gewoon ineens in de auto ofzo), maar het is zeker geen groot diep zwart gat meer.

Voordeel van 'diepe dalen' is ook dat ik hoge pieken heb. :P

Erover praten heeft me ook veel geholpen, gewoon spuien, niets meer niets minder.

Het enige waar ik echt heel veel moeite mee heb, is het fenomeen dat mensen de zaken altijd op zichzelf projecteren en dan zeggen dat ze precies weten hoe ik mij voel. Omdat ze toevallig ook een ouder zijn verloren. Ik kan daar bijzonder slecht tegen. Maar ik ben oud en wijs genoeg daar niet op te reageren
klerkje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 23 september 2018 @ 00:59:14 #270
269689 crew  Viv
pi_182075399
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2018 00:35 schreef Spiegelei het volgende:
Het enige waar ik echt heel veel moeite mee heb, is het fenomeen dat mensen de zaken altijd op zichzelf projecteren en dan zeggen dat ze precies weten hoe ik mij voel.
Hoe komen mensen erop om dat te zeggen, wat jij hebt meegemaakt gaat zó veel verder! :X Dat je voor hem qua testament op precies hetzelfde niveau stond als de vrouw die hij nooit als zijn dochter heeft willen beschouwen, dat je niet zélf mocht beslissen of je naar zijn uitvaart zou gaan, etc.
  zondag 23 september 2018 @ 08:35:19 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182077215
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2018 00:35 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Echt he?! Net een soap.

Het gaat goed met mij.

Mijn aard is nogal van diepe dalen en hoge pieken plus een groot 'zelf doen' gehalte.
Eind vorig jaar was een heel groot diep zwart gat voor mij; stuurloos was ik. Ik heb uiteindelijk wel hulp kunnen accepteren en dat heeft me wel geholpen. Plus het aangehaalde contact met mijn familie (dat nog steeds voortduurt) helpt ook goed.
Natuurlijk zijn sommige dingen nog wel een pijnlijk (een herinnering, bepaalde muziek, soms gewoon ineens in de auto ofzo), maar het is zeker geen groot diep zwart gat meer.

Voordeel van 'diepe dalen' is ook dat ik hoge pieken heb. :P

Erover praten heeft me ook veel geholpen, gewoon spuien, niets meer niets minder.

Het enige waar ik echt heel veel moeite mee heb, is het fenomeen dat mensen de zaken altijd op zichzelf projecteren en dan zeggen dat ze precies weten hoe ik mij voel. Omdat ze toevallig ook een ouder zijn verloren. Ik kan daar bijzonder slecht tegen. Maar ik ben oud en wijs genoeg daar niet op te reageren
Gelukkig gaat het beter. En niet op ingaan... mensen bagatelliseren wat jij hebt meegemaakt door een vergelijking te maken. Het is geen wedstrijd natuurlijk maar iemand erop wijzen dat ze appels met peren vergelijken, is helemaal niet erg hoor.
Resistance is futile.
  zondag 23 september 2018 @ 08:35:32 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182077216
Ik denk dat je halfzus wel erfgenaam zou moeten zijn, want binnen een huwelijk geboren, maar eea zal wel afhankelijk zijn van de wetgeving daar.
Dat hij jou/jullie onterfd heeft speelt wellicht ook mee, maar ik heb niet het idee dat de familie van je vader daar de behoefte heeft de erfenis met de heks te delen en ik acht de kans ook groot dat zij niet weet dat dat huis eigendom was en nog in het bezit van de familie.
Misschien kan je moeder je vertellen of hij zich na het overlijden van zijn vader ooit druk gemaakt heeft over die erfenis? Als dat niet zo is weet de heks waarschijnlijk van niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2018 @ 20:31:39 #273
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182090559
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:35 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je halfzus wel erfgenaam zou moeten zijn, want binnen een huwelijk geboren, maar eea zal wel afhankelijk zijn van de wetgeving daar.
Dat hij jou/jullie onterfd heeft speelt wellicht ook mee, maar ik heb niet het idee dat de familie van je vader daar de behoefte heeft de erfenis met de heks te delen en ik acht de kans ook groot dat zij niet weet dat dat huis eigendom was en nog in het bezit van de familie.
Misschien kan je moeder je vertellen of hij zich na het overlijden van zijn vader ooit druk gemaakt heeft over die erfenis? Als dat niet zo is weet de heks waarschijnlijk van niets.
Ja lijkt mij ook hoor.
Nee, mijn vader heeft zich verder nooit ergens druk overgemaakt na het overlijden van z'n vader.Mijn moeder wist ook helemaal niet dat die woning er nog was.

Heksvrouw zal er niet van weten of het moet al een issue zijn geweest de afgelopen jaren omdat mijn vader en m'n oom wel geregeld contact met elkaar hadden. Maar dat verwacht ik niet.

We gaan het wel weer meemaken denk ik zo.
Voor hetzelfde geldt staat de boel onder water, ofzo he! Het is niet meteen zo dat het allemaal haleluja is denk ik.
klerkje
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:47:35 #274
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182260913
Oké nou volgens m'n oom zit het zo.

M'n opa en zijn tweede vrouw zijn samen eigenaar van een huis.
M'n opa is al meer dan 25 jaar geleden overleden. M'n stiefoma bleef er wonen.
Nu gaat m'n stiefoma naar een verzorgingshuis en moet het huis verkocht worden.
M'n oom houdt voet bij stuk, volgens hem ben ik ook voor een kwart eigenaar.

Volgende week heeft hij een afspraak bij een advocaat ofzo en dan krijg ik door wat ik moet aanleveren. Hij vroeg of ik het goed vind wanneer ik hem machtig. Nou dat vind ik prima. Maar ondertussen wel benieuwd hoe dit juridisch gezien zit. M'n halfzus is niet ter sprake gekomen.
klerkje
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:42:19 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182262186
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:47 schreef Spiegelei het volgende:
Oké nou volgens m'n oom zit het zo.

M'n opa en zijn tweede vrouw zijn samen eigenaar van een huis.
M'n opa is al meer dan 25 jaar geleden overleden. M'n stiefoma bleef er wonen.
Nu gaat m'n stiefoma naar een verzorgingshuis en moet het huis verkocht worden.
M'n oom houdt voet bij stuk, volgens hem ben ik ook voor een kwart eigenaar.

Volgende week heeft hij een afspraak bij een advocaat ofzo en dan krijg ik door wat ik moet aanleveren. Hij vroeg of ik het goed vind wanneer ik hem machtig. Nou dat vind ik prima. Maar ondertussen wel benieuwd hoe dit juridisch gezien zit. M'n halfzus is niet ter sprake gekomen.
Paar vragen uit nieuwsgierigheid:
Vind jij dat je halfzus ook een deel moet krijgen? Weet je oom van haar bestaan (ik dacht van wel toch)?

En welk voordeel heb jij erbij om hem volmacht te geven?
Resistance is futile.
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:16:56 #276
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182264328
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Paar vragen uit nieuwsgierigheid:
Vind jij dat je halfzus ook een deel moet krijgen? Weet je oom van haar bestaan (ik dacht van wel toch)?

En welk voordeel heb jij erbij om hem volmacht te geven?
Gevoelsmatig vind ik niet dat m'n halfzus iets moet krijgen. Heel egoïstisch vind ik dat zij nooit deel is geweest van de familie. Mocht het zo zijn dat ze er recht op heeft dan heb ik er ook niet echt moeite mee overigens.

Ja mijn oom weet van haar bestaan, maar hij spreekt niet over haar.

Mijn voordeel is dat hij het lekker kan regelen. Het enige wat ik wil weten is of ik niet teken voor een schuld ofzo. Verder maakt het me niet zoveel uit. Zou ik er niets aan overhouden dan ook prima.

Wat ik wel serieus heeeeeel erg zou vinden is als de heks ergens recht op zou hebben.
klerkje
pi_182265224
Geen idee of het van toepassing is m.b.t. buitenlands bezit oid.
Je weet, dat je in Nederland “benificiair kunt aanvaarden”.

Misschien dat men dit in WGR beter weet, hoe het werkt met buitenland.

Succes na dit alles
  woensdag 3 oktober 2018 @ 01:57:25 #278
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182285842
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:16 schreef Spiegelei het volgende:
Wat ik wel serieus heeeeeel erg zou vinden is als de heks ergens recht op zou hebben.
Recht op schulden zou toch wel leuk zijn?

Misschien heb je het weleens verteld, maar om welk land gaat dit? Het erfrecht van dat land zal flink afwijkend kunnen zijn.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:35:54 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182287429
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:16 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Gevoelsmatig vind ik niet dat m'n halfzus iets moet krijgen. Heel egoïstisch vind ik dat zij nooit deel is geweest van de familie. Mocht het zo zijn dat ze er recht op heeft dan heb ik er ook niet echt moeite mee overigens.

Ja mijn oom weet van haar bestaan, maar hij spreekt niet over haar.

Mijn voordeel is dat hij het lekker kan regelen. Het enige wat ik wil weten is of ik niet teken voor een schuld ofzo. Verder maakt het me niet zoveel uit. Zou ik er niets aan overhouden dan ook prima.

Wat ik wel serieus heeeeeel erg zou vinden is als de heks ergens recht op zou hebben.
Ik vind dat niet egoïstisch. Zo voelt het nu eenmaal voor jou en als anderen daar een mening over hebben, dan nog kun jij dat gevoel niet veranderen. Ik zou je wel aanraden om nog even na te denken over die volmacht, voor het geval dat die heks toch nog ergens recht op zou hebben.
Resistance is futile.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:09:45 #280
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182299306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Recht op schulden zou toch wel leuk zijn?

Misschien heb je het weleens verteld, maar om welk land gaat dit? Het erfrecht van dat land zal flink afwijkend kunnen zijn.
Ja dat wel ja!
Nee ik heb het land nooit gemeld. Ondanks de shitload die ik hier al heb verteld wil ik het land niet noemen ivm (verdere) herkenbaarheid.
klerkje
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:14:11 #281
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182299421
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind dat niet egoïstisch. Zo voelt het nu eenmaal voor jou en als anderen daar een mening over hebben, dan nog kun jij dat gevoel niet veranderen. Ik zou je wel aanraden om nog even na te denken over die volmacht, voor het geval dat die heks toch nog ergens recht op zou hebben.
Ik heb gezegd dat m'n oom en z'n advocaat of adviseur of whatever maar door moet geven wat ze nodig hebben van mijn inclusief die volmacht. Daarna ga ik hier in Nederland op zoek naar iemand die bekend is met het (erf)recht Inc dit land. Ik heb al wat leads in mijn netwerk om aan zo'n persoon die mij kan helpen te komen.

Ook uit nieuwsgierigheid wil ik het weten. Bovendien helpt het helemaal niemand als het huis onbevoegd wordt overgedragen. Dus, to be continued.
klerkje
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:26:07 #282
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182299688
Even simpel redenerend: als jouw vader toen al deels eigenaar was van dat huis, zou dat deel uitmaken van zn nalatenschap. En dus zou die heks daar ook recht op hebben als erfgename..

Echter weet ik niet hoe zoiets in het andere land geregeld is. Dat is iets waar ik ook wel benieuwd naar ben dus. Kan zomaar heel anders zijn dan hier het geval is. Ook een reden waarom ik benieuwd was naar het andere land.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 20:28:27 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182301230
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:16 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Gevoelsmatig vind ik niet dat m'n halfzus iets moet krijgen. Heel egoïstisch vind ik dat zij nooit deel is geweest van de familie. Mocht het zo zijn dat ze er recht op heeft dan heb ik er ook niet echt moeite mee overigens.

Ja mijn oom weet van haar bestaan, maar hij spreekt niet over haar.
Even advocaat van de duivel:
Zij heeft jullie niets misdaan hè, als er al een negatieve lading is dan is die vooral veroorzaakt door de verhalen die je vader heeft rondgestrooid, en als hij kon liegen dat hij haar vader helemaal niet kon zijn omdat hij toen niet thuis was kan hij ook wel gelogen hebben dat haar moeder het met jan en alleman deed, want laten we eerlijk zijn; als ze het werkelijk met jan en alleman deed is het wel toevallig dat ze nou net van je vader (die er zogenaamd helemaal niet was) zwanger geworden is.

De vraag is dus of de leugens van je vader niet deels de oorzaak zijn dat zij gevoelsmatig niet bij de familie hoort.

Maar hoe dan ook is zij niet schuldig aan het vermeende losbandige gedrag van haar moeder, en dat gedrag kan dus ook gewoon een BS-verhaal van je vader zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 21:13:15 #284
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182302479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:26 schreef Kamelenteen het volgende:
Even simpel redenerend: als jouw vader toen al deels eigenaar was van dat huis, zou dat deel uitmaken van zn nalatenschap. En dus zou die heks daar ook recht op hebben als erfgename..

Echter weet ik niet hoe zoiets in het andere land geregeld is. Dat is iets waar ik ook wel benieuwd naar ben dus. Kan zomaar heel anders zijn dan hier het geval is. Ook een reden waarom ik benieuwd was naar het andere land.
Klopt, en ik weet ook niet of er een testament was. Mogelijk is er dan iets als een tweetrapsmaking gemaakt als dat ook daar bestaat. Ik heb werkelijk geeeeeen idee.
klerkje
  woensdag 3 oktober 2018 @ 21:18:04 #285
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182302648
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel:
Zij heeft jullie niets misdaan hè, als er al een negatieve lading is dan is die vooral veroorzaakt door de verhalen die je vader heeft rondgestrooid, en als hij kon liegen dat hij haar vader helemaal niet kon zijn omdat hij toen niet thuis was kan hij ook wel gelogen hebben dat haar moeder het met jan en alleman deed, want laten we eerlijk zijn; als ze het werkelijk met jan en alleman deed is het wel toevallig dat ze nou net van je vader (die er zogenaamd helemaal niet was) zwanger geworden is.

De vraag is dus of de leugens van je vader niet deels de oorzaak zijn dat zij gevoelsmatig niet bij de familie hoort.

Maar hoe dan ook is zij niet schuldig aan het vermeende losbandige gedrag van haar moeder, en dat gedrag kan dus ook gewoon een BS-verhaal van je vader zijn.
Klopt hoor. Je hebt gelijk. Gevoelsmatig heb ik niets met m'n halfzus, maar je hebt helemaal gelijk. Zij kan er niet aan doen waar zij geboren is en wie haar ouders zijn. Voor mij hoeft ze niet echt mee te delen, maar ik heb er ook niet echt problemen mee als het toch wel zo is. Ik vind het vervelender als mijn mening niet gedeeld wordt door bijv. M'n oom. Maar zover is het nog niet.

Het allerergste zou ik het vinden als de heks wat krijgt. En daarvan kan je ook zeggen dat m'n vader voor haar heeft gekozen enzo. Maar vooral hoe zij zich heeft gedragen in de periode voor z'n overlijden en daarna..... dat kan ik niet vergeten en naast me neerleggen. Dat zou ik werkelijk erg vinden.
klerkje
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:31:05 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182305332
Dat van de heks snap ik helemaal, die is ook niets van jullie, maar ik heb echt het gevoel dat je halfzus te lijden heeft onder de leugens van je vader. En dat vind ik eigenlijk wel triest.
Geen verwijt overigens, ik snap ook dat het heel raar is als iemand waarvan je dacht te weten dat het niets van je was toch familie blijkt te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? donderdag 4 oktober 2018 @ 00:05:56 #287
70532 loveli
N
pi_182307305
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:14 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat m'n oom en z'n advocaat of adviseur of whatever maar door moet geven wat ze nodig hebben van mijn inclusief die volmacht. Daarna ga ik hier in Nederland op zoek naar iemand die bekend is met het (erf)recht Inc dit land. Ik heb al wat leads in mijn netwerk om aan zo'n persoon die mij kan helpen te komen.

Ook uit nieuwsgierigheid wil ik het weten. Bovendien helpt het helemaal niemand als het huis onbevoegd wordt overgedragen. Dus, to be continued.
Die volmacht moet eerst door een notaris worden getekend (gelegaliseerd). Met dat document moet je naar de rechtbank om er een stempel op te laten zetten. Dan moet je naar het ministerie van buitenlandse zaken, weer een stempel en krabbel. Laatste stap is de ambassade van het betreffende land. Daar ben je een halve dag en een paar tientjes aan kwijt (tip: het ministerie is alleen 's ochtends open).
crap in = crap out
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:20:59 #288
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182321083
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Die volmacht moet eerst door een notaris worden getekend (gelegaliseerd). Met dat document moet je naar de rechtbank om er een stempel op te laten zetten. Dan moet je naar het ministerie van buitenlandse zaken, weer een stempel en krabbel. Laatste stap is de ambassade van het betreffende land. Daar ben je een halve dag en een paar tientjes aan kwijt (tip: het ministerie is alleen 's ochtends open).
Meestal is legalisatie en eventueel apostille voldoende. :) Ik werk op een notariskantoor dus dat kan ik wel regelen. Ik wacht even de papieren af.
klerkje
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:53:52 #289
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182650712
Oké, kleine update.
Ik heb contact gelegd met iemand die kennis heeft van het erfrecht in het andere land. Ik heb mijn situatie en vragen voorgelegd. Even kijken wat dit gaat kosten en dan hopelijk wat duidelijkheid, alhoewel ik daarover dus al wel een mening heb.

Mijn oom heeft kennelijk wel echt contact gehad met een adviseur die 'iets' weet omdat hij heeft aangegeven ook mijn 'BSN nummer' nodig te hebben. Die bewoordingen, dat heeft ie niet verzonnen.

Ik heb overigens gezegd dat die adviseur maar alles moet mailen naar me en dat ik dan alles in 1 keer bij elkaar zoek. Er is even een vertraging omdat de familie van mijn stiefoma 'problemen' geeft. Tja.

Ik weet inmiddels wel dat er m'n opa geen testament had. Hierdoor ben ik er vrij zeker van dat ik helemaal geen aandeel in die woning heb. Maar ruggespraak met iemand die het wel weet vind ik toch wel zo fijn.

wordt vervolgd!
klerkje
  zaterdag 18 juni 2022 @ 19:47:45 #290
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205085040
Thanks!

Oké ben ik weer.

Ik zag dat ik na mijn laatste bericht in oktober 2018 geen update meer heb gegeven. dus bij deze:

oktober 2018:
ik had info ingewonnen van een jurist en het kwam erop neer dat op het nalatenschap van mijn vader gewoon het Nederlands recht van toepassing is. Dat houdt in dat ik geen erfgenaam ben van hem, ook niet voor het aandeel in de woning die mijn vader had/heeft vanuit zijn geboorteland.

ik heb dit aangegeven aan de jurist van mijn familie aldaar en aangegeven dat ze zich tot 'de heks' moesten wenden. Daarna heb ik er niets meer van gehoord.

september 2019:
familie in buitenland bezocht. Uit nieuwgierigheid gevraagd hoe het er nou mee stond met die verkoop. M'n oom was heel resoluut: 'als het aandeel niet naar mij zou gaan dan werkt hij niet mee'.
toen was het stil op dit vlak.

voorjaar 2022
familie lang niet gezien ook vanwege de coronamaatregelen was dat niet of nauwelijks mogelijk.
Sprong naar dit voorjaar 2022. Via via verneem ik dat 'de heks' is overleden in voorjaar 2022.

hmmm. mijn vader is in augustus 2017 overleden, minder dan 5 jaar geleden dus. En nu de 'heks' overleden is, zou ik niet alleen een beroep kunnen doen op mijn legitieme portie (dat beroep kon ik ook eerder al doen), maar het zou ook inhouden dat haar erfgenamen mij direct moeten uitbetalen!

Nu zit ik niet perse op het geld te wachten, maar wellicht geeft het mij de mogelijkheid mijn geldvordering 'uit te ruilen' tegen het aandeel in de woning in het buitenland. Dan zou het emotioneel gezien toch geregeld kunnen worden, via een omweg.

ik heb m'n familie dit voorjaar bezocht en voorstaande ook besproken met hen... (volgt meer, we houden het spannend! ;) )
klerkje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 juni 2022 @ 22:14:27 #291
269689 crew  Viv
pi_205086952
@Spiegelei fijn om te lezen hoe het nu gaat! :) Hoe is het contact met je halfzus nu?
  zondag 19 juni 2022 @ 11:43:14 #292
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205090839
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 22:14 schreef Viv het volgende:
@:Spiegelei fijn om te lezen hoe het nu gaat! :) Hoe is het contact met je halfzus nu?
Hi!

Na onze ontmoeting in 2017 hebben we elkaar niet meer gezien en op een enkel bericht ook verder geen contact gehad.

We hebben elkaars telefoonnummer destijds uitgewisseld. Aan haar foto in Whatsapp te zien, is dat nummer nog steeds van haar. Maar verder geen contact.
Sinds half 2019 zit ik ook niet meer op Facebook (andere redenen dan dit) dus daar is geen connectie meer.

Ik zoek ook zelf geen contact. Ik heb er geen behoefte aan maar ik zou haar niet negeren als ze mij zou contacten.
klerkje
  zondag 19 juni 2022 @ 11:54:53 #293
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205090935
Goed
Familie gesproken, ze wisten inmiddels ook dat 'heks' overleden is.
Toen ik vroeg hoe het nou met daar huis afgelopen is, liet m'n familielid de Whatsapp chat zien met 'heks'.

Ik was erg verbaasd dat ze eind december 2021 blijkbaar nog bezig was met het tekenen en laten legaliseren van de volmachten die ze wel al had gehad. Die speelt al van eind 2018 ! Hoe dan?

Inmiddels is m'n stiefoma ook overleden en valt die nalatenschap toe aan haar neven en nichten (geen familie van ons verder).

Afijn, ik heb geprobeerd weer eens uit te leggen aan mijn familie hoe het zit met mijn onterving en wat ik eventueel kan doen nu. Maar dat ik dan wel afhankelijk ben van de medewerking van de erfgenamen van 'heks'.

We zijn het erover eens dat er het willen proberen zo.

Vervolgens heb ik alles in Engels nog eens uiteengezet en gemaild naar familielid. Ik kreeg een mail van de buitenlandse jurist terug eveneens in Engels.

Het was voor hen duidelijk hoe het zat. Het lokale erfrecht werkt op zeer vergelijkbare wijze. Het uitzoekwerk aan m'n stiefoma's kant wordt door die familie geregeld/betaald.
De jurist blijft graag op de hoogte van mijn kant.

Ondertussen heb ik dus ook via het boedelregister achterhaald dat 'heks' destijds binnen een maand na het overlijden van m'n vader al een verklaring v erfrecht heeft laten opstellen. Ik heb mij direct gemeld bij die notaris om er zeker van te zijn dat ik tijdig mijn beroep op m'n legitieme portie kenbaar heb gemaakt.
klerkje
  zondag 19 juni 2022 @ 12:00:01 #294
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205090975
Ondertussen ook meteen gekeken of 'heks' ook een testament had (ja)
En of haar nalatenschap al bij een notaris in behandeling was (nee op dat moment nog niet, was ook nog maar enkele weken na haar overlijden).

Twee weken terug kreeg ik een mail van de notaris in de nalatenschap van m'n vader. Inmiddels was de verklaring van erfrecht van 'heks' door die notaris afgegeven. Een zus (ik noem het even Mina) is de enige erfgenaam. Ik kreeg haar adres. De notaris gaf aan aan Mina te hebben aangegeven dat ik een beroep heb gedaan op m'n legitieme en aan mij werd het advies te geven toch zelf ook contact te leggen.
Dat laatste heb ik gedaan, per brief.
klerkje
  zondag 19 juni 2022 @ 12:59:24 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205091379
Is toch wel sheer evil hoor, als je het vermogen van je partner op die manier je zus laat belanden, om maar zoveel mogelijk te voorkomen dat zijn eigen kind van hem erft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 juni 2022 @ 13:37:13 #296
269689 crew  Viv
pi_205091622
En hoe is het met deze spullen afgelopen na het overlijden van de heks?

quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:16 schreef Spiegelei het volgende:
Hij heeft heel veel arrangementen gemaakt en geschreven (voor jazzband, bigbands, kleinere formaties). Die heb ik vrijwel niet. Of nou ja, alleen mijn eigen partij, niet de partituur van de dirigent. (Partituur= alle muziek bij elkaar, van elk instrument). Hij heeft ook enkele eigen nummers, waaronder 1 van/voor mij geschreven toen ik nog heel klein was. Ik ken het nummer natuurlijk, ik heb de melodie, maar niet het arrangement dat hij later maakte voor een grotere muziekgroep.
Dat soort dingen.
  zondag 19 juni 2022 @ 14:42:02 #297
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205092061
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:37 schreef Viv het volgende:
En hoe is het met deze spullen afgelopen na het overlijden van de heks?
[..]

Geen idee. De 'heks' is nog maar een paar maanden geleden overleden. Ik heb geen contact met haar gehad na het hele DNA gebeuren in 2015.
Mijn man heeft haar nog gesproken net nadat ik via mijn familie per Whatsapp vernam dat m'n vader overleden was. Dat was in 2017. En dat was een eenmalig telefoongesprek. Daarna wilde ze hem niet meer te woord staan of op Whatsapp reageren.

Mijn man is eigenlijk altijd de rust zelve, begripvol, realistisch. Tot het irritante aan toe ;). Ik kan licht ontvlambaar zijn, dus het was logisch dat hij haar belde om te vragen hoe en wat. Ik was niet bij dat gesprek want ik zat in shock op m'n werk, maar ik acht het uitgesloten dat mijn man vervelend is geweest tegen haar.

Ze wilde het zelf niet. Op een bepaalde manier kan ik het begrijpen, maar er is zoveel gebeurd dat ik haar toch niet anders kan zien dan als heks.

Afijn, die spullen? Geen idee. Ze woonden erg klein (klein huisje, wel heel veel grond/tuin)
Misschien heeft ze ze weggedaan. Ik weet het niet.
klerkje
  zondag 19 juni 2022 @ 14:53:03 #298
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205092123
Ik heb dus een brief gestuurd naar Mina.

Ik heb meteen open kaart gespeeld:
- ik doe beroep op legitieme
- in nalatenschap van m'n vader zit ook een aandeel in een woning in het buitenland
- ik wil mijn legitieme portie "uitruilen" tegen dat aandeel omdat ik herinneringen heb aan die woning vanuit m'n jeugd, ik heb dus een emotionele band.
- ik kan dit niet afdwingen, dat weet ik, ik vraag het. Indien ze niet wil meewerken dan wil is zsm m'n legitieme ontvangen en daarom wil ik zsm de boedelbeschrijving ten tijde van het overlijden van m'n vader ontvangen*


Ik heb aangegeven dat ik in eerste instantie per mail contact wil hebben. Wel heb ik mijn adres en telefoonnummer ook alvast gegeven. Mina is overigens dezelfde persoon waarmee ik wel contact had na het overlijden van m'n vader. Toen zij mij ook vroeg of ik niet even kon regelen dat mijn oom en tekst zou schrijven met herinneringen aan m'n vader zodat ze dat konden voorlezen bij de uitvaart.

De uitvaart waar ik niet bij mocht zijn. M'n vader waarvan ik heb afscheid mocht nemen en terwijl ze per mail vertelde dat ze zijn leuk contact het met m'n vader EN MN OOM!

Ik kan er weer zo gefrustreerd van raken terwijl ik dit schrijf....

* De boedelbeschrijving zou mij inzicht kunnen geven in welke spullen er na het overlijden van m'n vader nog in huis waren. Ik verwacht wel dat zijn instrumenten er toen nog waren. Zij vertegenwoordigen een aardige waarde, mijn vader leefde voor zijn muziek hij zou nooit zomaar al zijn instrumenten zelf verkopen.

Ergens hoop ik dat er nog wat is wat mogelijk ook aan mij kan worden gegeven door Mina. Maar ik ben dan echt afhankelijk van het "goedheid", ik heb er geen recht op. En ik wil mezelf niet "blij" maken met niets.
klerkje
  zondag 19 juni 2022 @ 18:17:19 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205093717
Wat een wending weer.. die vrouw van je vader was me er wel één, geen wonder dat je haar heks noemt. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit weer allerlei gevoelens omwoelt. Sterkte, Spiegelei :* .
Resistance is futile.
  zondag 26 juni 2022 @ 12:58:23 #300
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205153327
Oké
Mina heeft gereageerd en zij heeft de notaris die de verklaring van erfrecht heeft afgegeven voor advies benaderd.
Die notaris heeft contact met mij gehad.

Het is allemaal nog wat complexer geworden :{ . Nou ja, ik doe er natuurlijk ook leuk aan mee.

Mijn ouders waren in gemeenschap van goederen gehuwd. Bij verdeling is het aandeel in de woning in het buitenland nooit meegenomen. Niemand heeft zich dat gerealiseerd….
Dat betekent dat het oorspronkelijk 1/6e aandeel in de woning dat mijn vader had, nu dus ook gesplitst is. Mijn moeder bezit 1/12e gedeelte en Mina ook 1/12e gedeelte….

Ik heb de boedelbeschrijving mbt de nalatenschap van mijn vader ontvangen (die overigens 2(!) jaar na het overlijden van m’n vader is opgemaakt…).
Met die opgave zou mijn legitieme op ongeveer 6000 euro komen.
Maar doordat het 1/12 deel in de woning in het buitenland niet meegenomen is zal er een nacalculatie moeten komen.

Van belang is nu om de waarde van de woning ten tijde van mijn vader te achterhalen (of een goede indicatie) plus de waarde op dit moment.

Het idee is om mijn legitieme portie dan te ruilen tegen het 1/12e aandeel. Dan is Mina verder buiten beeld. Mijn moeder zal dan ook haar aandeel aan mij overdragen (schenken) en dan bezit ik 1/6 en kunnen we eea met m’n oom e.d. regelen in het buitenland.

De jurist van m’n oom heb ik geïnformeerd en gevraagd of ze de waarden kan aanleveren.

Het gesprek met de notaris was wel fijn. Rustig en overzichtelijk, maar ik merkte toch dat het me wel weer veel deed om er hardop over te praten. Denken en schrijven vind ik veel gemakkelijker dan hardop praten daarover.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')