abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 21 september 2017 @ 15:40:27 #251
401381 Elan
Feyenoord Kampioen 2016/2017
pi_173912126
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi

ik wil een vleesetende plant.

Liefst eentje die niet snel doodgaat en een beetje flexibel om gaat met temperatuurschommelingen in de winter.

En eentje die grote dieren eet zoals sprinkhanen. Welke kan ik dan het beste kopen?

Alvast bedankt! :)
  donderdag 21 september 2017 @ 22:37:12 #252
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_173920621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:40 schreef Elan het volgende:
Hoi

ik wil een vleesetende plant.

Liefst eentje die niet snel doodgaat en een beetje flexibel om gaat met temperatuurschommelingen in de winter.

En eentje die grote dieren eet zoals sprinkhanen. Welke kan ik dan het beste kopen?

Alvast bedankt! :)
Je koopt ze nu het naseizoen dat is voor geen enkele vleesetende plant een gunstige tijd.

Sprinkhanen zijn doorgaans groot en zijn te groot voor een beginnerssoort als Drosera binata, alicea of capensis.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:56:21 #253
401381 Elan
Feyenoord Kampioen 2016/2017
pi_173926770
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:37 schreef Planga het volgende:

[..]

Je koopt ze nu het naseizoen dat is voor geen enkele vleesetende plant een gunstige tijd.

Sprinkhanen zijn doorgaans groot en zijn te groot voor een beginnerssoort als Drosera binata, alicea of capensis.
OkÚ dus beter wachten tot het voorjaar? Misschien ook maar geen sprinkhanen, welke soort is echt leuk als beginnersplant en toch een beetje spectaculair? Een soort die (fruit)vliegjes eet lijkt me ook tof trouwens _O_
pi_173929162
Nepenthes is heel spectaculair en niet zo moeilijk te verzorgen. Wat je vooral nodig hebt is een plekje bij het raam zonder direct zonlicht. Hoewel nepenthes tropisch is en dus geen winterrust kent, sterven ze in de winter vaak wel een beetje af door gebrek aan licht en droge cv-lucht.

De meeste andere soorten (zoals zonnedauw en venus' vliegenval) moeten koud overwinteren, waarbij ze grotendeels afsterven. Dus daarvoor is het nu niet echt de beste tijd.
Sometimes we live
no particular way
but our own
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:13:28 #255
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_173931886
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]

OkÚ dus beter wachten tot het voorjaar? Misschien ook maar geen sprinkhanen, welke soort is echt leuk als beginnersplant en toch een beetje spectaculair? Een soort die (fruit)vliegjes eet lijkt me ook tof trouwens _O_
Sarrencenia, drosera capensis en je kunt beginnen. Deze kun je kun je kopen bij Intratuin, Hornbach of Ikea.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_173931909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:36 schreef naamdrager het volgende:
Nepenthes is heel spectaculair en niet zo moeilijk te verzorgen. Wat je vooral nodig hebt is een plekje bij het raam zonder direct zonlicht. Hoewel nepenthes tropisch is en dus geen winterrust kent, sterven ze in de winter vaak wel een beetje af door gebrek aan licht en droge cv-lucht.

De meeste andere soorten (zoals zonnedauw en venus' vliegenval) moeten koud overwinteren, waarbij ze grotendeels afsterven. Dus daarvoor is het nu niet echt de beste tijd.
Er zijn meer soorten zonnedauw die geen rust nodig hebben dan die dat wel hebben ;).

Een volwassen capensis kan vrij grote prooien vangen en verteren. Een binata al helemaal
Trotse Twentenaar
pi_173932963
Vraagje hŔ.

Ik heb een mimosa pudica (kruidje-roer-mij-niet), wat weliswaar geen vleesetende plant is maar ik weet niet zo goed waar ik anders terecht moet. Bij de intratuin staan ze bij elkaar dus ik waag hier een gokje. :P

Mijn plant krijgt zijn eerste bloemetjes binnenkort. Deze wil ik graag bestuiven, als het even kan, want dan krijg je peultjes en zaden voor nieuwe planten. Kan een van jullie plantenexperts me uitleggen hoe dat moet? Ik vind met zoeken online maar heel weinig over hoe je dat zou moeten doen.
We're not scaremongering. This is really happening.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:14:08 #258
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_174275404
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:25 schreef Tchock het volgende:
Vraagje hŔ.

Ik heb een mimosa pudica (kruidje-roer-mij-niet), wat weliswaar geen vleesetende plant is maar ik weet niet zo goed waar ik anders terecht moet. Bij de intratuin staan ze bij elkaar dus ik waag hier een gokje. :P

Mijn plant krijgt zijn eerste bloemetjes binnenkort. Deze wil ik graag bestuiven, als het even kan, want dan krijg je peultjes en zaden voor nieuwe planten. Kan een van jullie plantenexperts me uitleggen hoe dat moet? Ik vind met zoeken online maar heel weinig over hoe je dat zou moeten doen.
Leuke plant, hebben wij hier ook staan! Zelf ben ik wat huiverig met meteen al laten bloeien. Bestuiven moet wel met een andere plant.

Van de week kwam mijn man thuis met een Nepenthes ventrata (terwijl ik de planten liefhebber hier in huis ben) en heb ik van mijn moeder een heliamphora gekregen. Ik ben benieuwd hoe die het gaat doen, het is de enige vleesetende plant geweest die ik dood heb laten gaan.
aldus VenusFlytrap
pi_174326151
Hier nog mensen ge´nteresseerd in mooie srracenia? :9
Trotse Twentenaar
pi_174397926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:30 schreef zlotka het volgende:
Hier nog mensen ge´nteresseerd in mooie srracenia? :9
Jazeker =)
pi_174399331
S. flava var. flava size L
S. flava var. rugelii Reading University, Alastair Culham (MKF143) Size S/M