abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:43:48 #126
342418 VKV
Plausibel
pi_153590997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:37 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik vind 2.378 calorieën best veel om af te vallen voor een vrouw. Hoe heb je dat doel berekend?
Hmm fout in myfitnesspal geloof ik.

Ik had als doel 5 kilo per week afvallen aangevinkt :P Maar als ik nu 1 kilo per week afvallen aanklik, mag ik maar 1210 kcal per dag. Ik laat hem daar wel op staan.

Met de beweging van vandaag erbij zit ik nu net onder die 1210 kcal, dus ik denk dat het dan wel oke is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:48:29 #127
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153591148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:43 schreef VKV het volgende:

[..]

Hmm fout in myfitnesspal geloof ik.

Ik had als doel 5 kilo per week afvallen aangevinkt :P Maar als ik nu 1 kilo per week afvallen aanklik, mag ik maar 1210 kcal per dag. Ik laat hem daar wel op staan.

Met de beweging van vandaag erbij zit ik nu net onder die 1210 kcal, dus ik denk dat het dan wel oke is.
Die app zou ik sowieso niet teveel vertrouwen. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat er af en toe fouten zitten in de voedingswaarden van producten. Het beste is om in excel gewoon alles zelf te noteren en uitrekenen, zo doe ik het ook al jaren.

Afhankelijk van hoeveel je weegt zou ik trouwens rustig aan doen met afvallen, niet te snel willen. Als je 150kg weegt mag het natuurlijk wel sneller, maar stel dat je 75kg weegt dan zou ik mikken op zo'n 1-2kg per week.
Bedankt Hans.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:57:25 #128
342418 VKV
Plausibel
pi_153591423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:48 schreef bascross het volgende:

[..]

Die app zou ik sowieso niet teveel vertrouwen. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat er af en toe fouten zitten in de voedingswaarden van producten. Het beste is om in excel gewoon alles zelf te noteren en uitrekenen, zo doe ik het ook al jaren.

Afhankelijk van hoeveel je weegt zou ik trouwens rustig aan doen met afvallen, niet te snel willen. Als je 150kg weegt mag het natuurlijk wel sneller, maar stel dat je 75kg weegt dan zou ik mikken op zo'n 1-2kg per week.
Mijn BMI ligt net boven de 35 dus ik denk dat het tempo er wel een beetje in kan :P
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:17:08 #129
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_153594106
Bascross, doe de rest een plezier en verkoop wat minder onzin.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:48 schreef bascross het volgende:

[..]
Afhankelijk van hoeveel je weegt zou ik trouwens rustig aan doen met afvallen, niet te snel willen. Als je 150kg weegt mag het natuurlijk wel sneller, maar stel dat je 75kg weegt dan zou ik mikken op zo'n 1-2kg per week.
Op een gewicht van 75kg en dan 1-2kg per week afvallen? Dat is gewoon een crash dieet. Zou betekenen dat er dagelijks een tekort van 1500 kcals gecreeërd moet worden om 1,5kg per week af te vallen (Heb het dus nog geen eens over 2kg). Dus iemand die 2500 kcals (de gemiddelde man mag zoveel eten) als onderhoud dan moet hij/zij al minderen tot 1000 kcals. :')

Zou zelf een halve kilo per week aanhouden om af te vallen rond de 75kg. Duurt het misschien wat langer, maar ook een stuk gezonder. Bij een BMI van 35 kan je de eerste weken nog wel een ruimer tekort nemen. Dan is 1-1,5kg nog wel een goede richtlijn om verantwoord af te vallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef bascross het volgende:
Of dat voldoende is kan je op deze manier niet zeggen. Je moet uitrekenen hoeveel kcal het is en wat k/e/v verhoudingen zijn.

Daarnaast is elke dag 30 min wandelen bijvoorbeeld prima. Elke dag 30 min curlen in het squatrack is iets minder slim.
Het klopt dat niet kan zeggen of dit voldoende is. Maar het uitrekenen de k/e/v verhoudingen of alleen de kcal inname gaat hierbij niet helpen. Wat je eerst nodig heb is de kcal uitgave welke je redelijk kan schatten door BMR (op basis van gewicht, lengte en leeftijd) te berekenen en rekening te houden met de hoeveelheid beweging.

Eigenlijk is het iets ingewikkelder (TEF, NEAT horen er nog bij), maar met deze heb je al een ruwe schatting waarmee je aan de slag kan. Op basis hiervan kan je zeggen hoeveel kcals er nodig zijn om op hetzelfde gewicht te blijven, af te vallen of om aan te komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:34 schreef bascross het volgende:
Het is trouwens een misvatting dat je van bewegen afvalt. Dat zag je ook mooi bij programma's als ''Obese''. Sommige kandidaten hielden zich totaal niet aan het eetschema, maar gingen wel gewoon sporten. Vervolgens waren ze verbaasd dat ze niets waren afgevallen, of dat ze zelfs waren aangekomen.
Natuurlijk val je wel af van bewegen bij een normaal dieet. Alleen het probleem is dat kandidaten bij "Obese" zoveel kcals te veel consumeren dat ze dat niet compenseren met het sporten. Eigenlijk bedoel je: Het is trouwens een misvatting dat je afvalt van bewegen zonder naar het kcal overschot door eten te kijken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:49:06 #130
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153597376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:17 schreef Verbosity het volgende:
Bascross, doe de rest een plezier en verkoop wat minder onzin.
Dat valt best mee hoor, maar om een punt te maken moet je uiteraard wat overdrijven. Ik zal hieronder aangeven waar ik het mee eens en waar ik het niet mee eens ben.

quote:
Op een gewicht van 75kg en dan 1-2kg per week afvallen? Dat is gewoon een crash dieet. Zou betekenen dat er dagelijks een tekort van 1500 kcals gecreeërd moet worden om 1,5kg per week af te vallen (Heb het dus nog geen eens over 2kg). Dus iemand die 2500 kcals (de gemiddelde man mag zoveel eten) als onderhoud dan moet hij/zij al minderen tot 1000 kcals. :')

Zou zelf een halve kilo per week aanhouden om af te vallen rond de 75kg. Duurt het misschien wat langer, maar ook een stuk gezonder. Bij een BMI van 35 kan je de eerste weken nog wel een ruimer tekort nemen. Dan is 1-1,5kg nog wel een goede richtlijn om verantwoord af te vallen.
Hier ben ik het inderdaad mee eens. Achteraf gezien is 1-2kg per week teveel van het goede met zo'n gewicht. Jouw richtlijn is verstandiger om aan te houden.

quote:
Het klopt dat niet kan zeggen of dit voldoende is. Maar het uitrekenen de k/e/v verhoudingen of alleen de kcal inname gaat hierbij niet helpen. Wat je eerst nodig heb is de kcal uitgave welke je redelijk kan schatten door BMR (op basis van gewicht, lengte en leeftijd) te berekenen en rekening te houden met de hoeveelheid beweging.
Je moet inderdaad weten wat je onderhoud is en dat kan je globaal berekenen op de manier die jij aangeeft. Daarna moet je echter uitrekenen wat de k/e/v verhouding is en wat het aantal kcal is dat je eet.

quote:
Natuurlijk val je wel af van bewegen bij een normaal dieet. Alleen het probleem is dat kandidaten bij "Obese" zoveel kcals te veel consumeren dat ze dat niet compenseren met het sporten. Eigenlijk bedoel je: Het is trouwens een misvatting dat je afvalt van bewegen zonder naar het kcal overschot door eten te kijken.
Dit is uiteraard onzin. Je valt af omdat je minder calorieën binnenkrijgt dan wat je nodig hebt. Dat kan je inderdaad bereiken door te gaan bewegen en daarmee calorieën te verbranden, maar dat is niet noodzakelijk.
Bedankt Hans.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:12:11 #131
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153598378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:43 schreef VKV het volgende:

[..]

Hmm fout in myfitnesspal geloof ik.

Ik had als doel 5 kilo per week afvallen aangevinkt :P Maar als ik nu 1 kilo per week afvallen aanklik, mag ik maar 1210 kcal per dag. Ik laat hem daar wel op staan.

Met de beweging van vandaag erbij zit ik nu net onder die 1210 kcal, dus ik denk dat het dan wel oke is.
Ik moet zeggen dat ik er niet super veel verstand van heb, maar 5 kilo per week lijkt mij best veel. Wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk, maar als je een wat bescheidener/realistischer doel hebt dan raak je wellicht ook niet gedemotiveerd omdat je die 5 kilo niet trekt. Just my two cents.

Net voor de derde keer sinds ik een week geleden begonnen ben weer gesport. Toch leuk om kleine sprongetjes te zien tussen de trainingen. Maar dat was ook niet moeilijk aangezien ik de conditie van een koelkast heb.
pi_153599470
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:34 schreef bascross het volgende:
Het is trouwens een misvatting dat je van bewegen afvalt. Dat zag je ook mooi bij programma's als ''Obese''. Sommige kandidaten hielden zich totaal niet aan het eetschema, maar gingen wel gewoon sporten. Vervolgens waren ze verbaasd dat ze niets waren afgevallen, of dat ze zelfs waren aangekomen.
Dat klopt. Een BMI hebben van 35 betekend dat je lange tijd veel te veel hebt gegeten. Het eerste wat je dus moet doen is niet gaan sporten, maar een stuk minder eten. Het is natuurlijk goed om dit met sport aan te vullen, maar in de basis moet je eten goed zitten. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:12 schreef Jehuty het volgende:

[..]

5 kilo per week lijkt mij best veel. Wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk
5kg is absurd veel en kan nooit. :)

Het feit dat ze in de eerste week 3kg af viel komt door het verlies van water, wat altijd gebeurd wanneer je gaat afvallen. Dit gebeurd enkel in de eerste week.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:56:02 #133
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153599836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:40 schreef Nic1 het volgende:

5kg is absurd veel en kan nooit. :)

Het feit dat ze in de eerste week 3kg af viel komt door het verlies van water, wat altijd gebeurd wanneer je gaat afvallen. Dit gebeurd enkel in de eerste week.
Zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van, maar intuïtief leek het me nogal veel :D

Ik vraag me af, zijn hier ook mensen die niet bezig zijn met afvallen maar met aankomen? Ik ben hier zelf in september mee begonnen, en ben nog in het proces van meer aankomen. Misschien heeft iemand een tip voor een bepaalde soort voedsel die kan helpen. Ik ben tot nu toe zo'n 14 a 15 kilo aangekomen, daar ben ik erg blij mee. Toch zou er, hoewel ik een gezond gewicht heb nu, er best nog een paar kilootjes bij mogen wat mij betreft. Dus ik sta open voor tips :)
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:05:41 #134
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153599996
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:56 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van, maar intuïtief leek het me nogal veel :D

Ik vraag me af, zijn hier ook mensen die niet bezig zijn met afvallen maar met aankomen? Ik ben hier zelf in september mee begonnen, en ben nog in het proces van meer aankomen. Misschien heeft iemand een tip voor een bepaalde soort voedsel die kan helpen. Ik ben tot nu toe zo'n 14 a 15 kilo aangekomen, daar ben ik erg blij mee. Toch zou er, hoewel ik een gezond gewicht heb nu, er best nog een paar kilootjes bij mogen wat mij betreft. Dus ik sta open voor tips :)
Kijk even in het bodybuilding topic, daar is in principe iedereen bezig met aankomen. Ik ben daar trouwens ook al jaren mee bezig. Sinds het begin ben ik 60kg aangekomen, moet er wel bij zeggen dat ik bijzonder dun was, dus het is zeker niet allemaal spiermassa. :P

Tips voor bepaalde soorten voedsel heb ik niet echt. Gewoon zorgen dat je genoeg calorieën binnenkrijgt met goede k/e/v verhoudingen. Goed voedsel daarvoor is bijvoorbeeld; rijst, havermout, brinta, kwark, melk, kip, tonijn, pindakaas, noten.
Bedankt Hans.
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:40:52 #135
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153600546
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:05 schreef bascross het volgende:

[..]

Kijk even in het bodybuilding topic, daar is in principe iedereen bezig met aankomen. Ik ben daar trouwens ook al jaren mee bezig. Sinds het begin ben ik 60kg aangekomen, moet er wel bij zeggen dat ik bijzonder dun was, dus het is zeker niet allemaal spiermassa. :P

Tips voor bepaalde soorten voedsel heb ik niet echt. Gewoon zorgen dat je genoeg calorieën binnenkrijgt met goede k/e/v verhoudingen. Goed voedsel daarvoor is bijvoorbeeld; rijst, havermout, brinta, kwark, melk, kip, tonijn, pindakaas, noten.
Damn, 60 kg :D Dat is wel echt nice *O*

Toen ik zo'n 16 was woog ik denk ik mijn laagste, ik denk wel ongeveer 56 kilo. Ik denk dat ik rond mijn 18e een eerste poging deed om wat aan te komen, toen was ik ook zo'n acht kilo aangekomen. Nu een aantal jaren later dus probeer ik het weer wat serieuzer aan te pakken. Eerste doel was weer acht kilo erbij, dat ging behoorlijk snel. Mijn huidige doel is weer acht kilo, en daar heb ik er nu zo'n 6 a 7 van in de pocket. Het is wel gek, want ik heb nog nooit in mijn leven zoveel gewogen. Zelfs mijn handen voelen iets anders.

Ik ben er nog niet helemaal, maar ik ben nu onderhand een beetje begonnen met sporten om er wat vorm in te krijgen. Zit nu bijna op de 80 kilo dus. Mag daarna nog wel een aantal kilootjes bij maar ik ben in ieder geval voor het eerst in mijn leven op het juiste pad. Feels good man
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:55:09 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153600715
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:40 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Damn, 60 kg :D Dat is wel echt nice *O*

Toen ik zo'n 16 was woog ik denk ik mijn laagste, ik denk wel ongeveer 56 kilo. Ik denk dat ik rond mijn 18e een eerste poging deed om wat aan te komen, toen was ik ook zo'n acht kilo aangekomen. Nu een aantal jaren later dus probeer ik het weer wat serieuzer aan te pakken. Eerste doel was weer acht kilo erbij, dat ging behoorlijk snel. Mijn huidige doel is weer acht kilo, en daar heb ik er nu zo'n 6 a 7 van in de pocket. Het is wel gek, want ik heb nog nooit in mijn leven zoveel gewogen. Zelfs mijn handen voelen iets anders.

Ik ben er nog niet helemaal, maar ik ben nu onderhand een beetje begonnen met sporten om er wat vorm in te krijgen. Zit nu bijna op de 80 kilo dus. Mag daarna nog wel een aantal kilootjes bij maar ik ben in ieder geval voor het eerst in mijn leven op het juiste pad. Feels good man
Goed bezig. Sporten en met name krachttraining is wel belangrijk als je probeert aan te komen, anders kom je alleen vet aan, dat is zonde.
Bedankt Hans.
pi_153613048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:56 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van, maar intuïtief leek het me nogal veel :D

Ik vraag me af, zijn hier ook mensen die niet bezig zijn met afvallen maar met aankomen? Ik ben hier zelf in september mee begonnen, en ben nog in het proces van meer aankomen. Misschien heeft iemand een tip voor een bepaalde soort voedsel die kan helpen. Ik ben tot nu toe zo'n 14 a 15 kilo aangekomen, daar ben ik erg blij mee. Toch zou er, hoewel ik een gezond gewicht heb nu, er best nog een paar kilootjes bij mogen wat mij betreft. Dus ik sta open voor tips :)
Goed eten, goed slapen, goed trainen. :P

In jouw geval iets meer calorieen nemen via gezonde producten, zoals bepaalde noten en fruit, en volkoren producten. Wil je spiermassa kweken, dan zou ik toch naar gewichten gaan kijken, of goede oefeningen om thuis te doen.

Dit kanaal vind ik leuk:

Zelf probeer ik niet zozeer aan te komen, maar wil wel sterker en fitter worden. Ik zit dan ook regelmatig in de sportschool (5x per week een uurtje). Sinds een jaar terug ben ik 11 kilo aangekomen en weeg nu 92 kilo bij 1,95 lengte. Valt mee, maar ik moet me inhouden vanwege een schouderblessure die ik al jaren voor het sporten had. Maar ik heb geen haast. Bovendien dwingt het me te letten op goede vorm van de oefeningen en m'n lichaam echt goed leren kennen.

Ik dacht ergens terug te lezen dat jij met squats je benen op 90 graden zet? Het schijnt beter te zijn om of dieper te gaan, of minder diep. 90 graden geeft stress op je kniegewrichten, wat tot blessures leiden kan.
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:29:51 #138
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_153614160
60 kg aankomen. Hoe zie je er dan uit? Dat is snel 60 tot 90% toename van lichaamsgewicht. Dan ben je inmiddels echt obese of je reet zit vol gaten van de spuit. En zelfs de spuiters die ik ken hebben niet zulke toenames gehad.

Kom maar op met de foto's. Tot die tijd......
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:35:06 #139
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153614296
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:29 schreef stinkie het volgende:
60 kg aankomen. Hoe zie je er dan uit? Dat is snel 60 tot 90% toename van lichaamsgewicht. Dan ben je inmiddels echt obese of je reet zit vol gaten van de spuit. En zelfs de spuiters die ik ken hebben niet zulke toenames gehad.

Kom maar op met de foto's. Tot die tijd......
Eat clen, tren hard, anavar give up.
Bedankt Hans.
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:09:44 #140
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_153618310
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:35 schreef bascross het volgende:

[..]

Eat clen, tren hard, anavar give up.
je vergeet de sustanon. Maar met 60 kilo call ik bullshit of whale.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:16:02 #141
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153618514
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:09 schreef stinkie het volgende:

[..]

je vergeet de sustanon. Maar met 60 kilo call ik bullshit of whale.
Geen probleem. Ik post hier niet om jou te overtuigen. Zoals ik al zei, het is geen pure spiermassa en ik ben begonnen toen ik 16 was, dus ik ben in de lengte ook nog iets gegroeid. Het is echter voor mij het beginpunt omdat ik sindsdien ben begonnen met goed eten en trainen.
Bedankt Hans.
pi_153619750
quote:
12s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:16 schreef bascross het volgende:

[..]

Geen probleem. Ik post hier niet om jou te overtuigen. Zoals ik al zei, het is geen pure spiermassa en ik ben begonnen toen ik 16 was, dus ik ben in de lengte ook nog iets gegroeid. Het is echter voor mij het beginpunt omdat ik sindsdien ben begonnen met goed eten en trainen.
Gewoon niet overdrijven. als je 50kilo op je 16e woog dan weeg je nu 110kilo. Ergo:dik
pi_153619882
quote:
12s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:16 schreef bascross het volgende:

[..]

Geen probleem. Ik post hier niet om jou te overtuigen. Zoals ik al zei, het is geen pure spiermassa en ik ben begonnen toen ik 16 was, dus ik ben in de lengte ook nog iets gegroeid. Het is echter voor mij het beginpunt omdat ik sindsdien ben begonnen met goed eten en trainen.
Idd erg overdreven :') .... Voor ons hoef je niet stoer te doen hoor. Als je gewoon eerlijk bent dwing je meer respect af.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:06:05 #144
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153620131
Is 6kg per jaar zoveel dan?
Bedankt Hans.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:15:10 #145
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_153620405
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:06 schreef bascross het volgende:
Is 6kg per jaar zoveel dan?
60kg in totaal wel.

Zelfs Furious Pete is niet zoveel aangekomen van anorexia naar competitief eter/bodybuilder. En op de foto links was niet eens het lichtste. Is 2 maand na zijn ontslag uit het ziekenhuis. Hier is hij 50kg in totaal aangekomen.

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:17:50 #146
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153620488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

60kg in totaal wel.

Zelfs Furious Pete is niet zoveel aangekomen van anorexia naar competitief eter/bodybuilder. En op de foto links was niet eens het lichtste. Is 2 maand na zijn ontslag uit het ziekenhuis. Hier is hij 50kg in totaal aangekomen.

[ afbeelding ]
Ik was wel dunner dan dat. :D Ik zal mijn lengte en gewicht onthullen, anders blijft het gezeur doorgaan.

Toen ik begon: 1.92m en 54kg (ja echt). 10 jaar later: 1.97m en 115kg. Nog 10kg erbij, dan is het genoeg geweest.
Bedankt Hans.
pi_153639809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:40 schreef Nadine26 het volgende:
Oké, nu raak ik toch aan het twijfelen over de eeuwige eiwitdiscussie O-) Ik dacht altijd dat het allemaal wel goed kwam met die eiwitten als je normaal at, maar toen las ik dit artikel:

http://bretcontreras.com/(...)uly-high-in-protein/

Hoewel ik geen zin heb om moeilijk te doen (poeders eten is per definitie moeilijk, want vies, en bovendien kun je er niet op kauwen ;( ) wil ik het experiment met de poeders toch een keer aangaan. Het kan ook door yoghurt of kwark worden geroerd, dat valt mee. Ik haat melk. En vieze chemische zoetsmaakjes. Maar de poeders bestaan ook in een 'naturelsmaak'. Weet iemand wat dat betekent: geen smaak (lijkt me prima) of toch iets kunstmatigs dat voor naturel moet doorgaan?
Je kan ook voor de eiwitpannenkoeken gaan, of kwark dat je met kaneel en een zoetstof op smaak brengt. Zelf hou ik ook niet van die chemische smaak van bijvoorbeeld aspartaam of xylitol, maar had laatst sucralose geprobeerd en dat vind ik prima te behappen. Spotgoedkoop ook. Stevia is ook een optie.

Ben zelf van plan een kookboek te maken met handige recepten voor sporten, met veel eiwit en vezels, maar weinig vetten en suikers. Ik merk namelijk dat het sporten de laatste tijd mijn eetgewoonten verandert, waardoor ik nu vaker korte trek heb. Snacken wil ik niet en vind ik niet eens lekker meer, qua snoep of chips, al deed ik dat sowieso zelden. Fruit ben ik niet bijzonder fan van, al verandert dat nu ook. Ik ben dus op zoek naar het ideale boodschappenlijstje. O-)
pi_153640481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:17 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik was wel dunner dan dat. :D Ik zal mijn lengte en gewicht onthullen, anders blijft het gezeur doorgaan.

Toen ik begon: 1.92m en 54kg (ja echt). 10 jaar later: 1.97m en 115kg. Nog 10kg erbij, dan is het genoeg geweest.
met dat gewicht streef je pro bodybuilders voorbij of niet soms? Nja ben niet bekend met het wereldje.
  donderdag 18 juni 2015 @ 14:53:32 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153640547
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

60kg in totaal wel.

Zelfs Furious Pete is niet zoveel aangekomen van anorexia naar competitief eter/bodybuilder. En op de foto links was niet eens het lichtste. Is 2 maand na zijn ontslag uit het ziekenhuis. Hier is hij 50kg in totaal aangekomen.

[ afbeelding ]
Trekt hij daar een subtiele pose, of is zijn rug zo slecht?
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:40:28 #150
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153641602
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 14:51 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

met dat gewicht streef je pro bodybuilders voorbij of niet soms? Nja ben niet bekend met het wereldje.
In de verste verte niet. Phill Heath, momenteel nr 1, is 1.75m en weegt volgens zijn site op het podium 113kg. Vergeet daarbij niet dat hij dan een vetpercentage van rond de 4% heeft. Off-season weegt hij 127kg.

http://www.phillipheath.com/about/

Mijn vetpercentage is iets van 15%. Dat scheelt echt enorm veel. Als ik zou cutten naar 4% blijft er niet veel over. :D
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')