abonnement Unibet Coolblue
pi_153216165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef Seul het volgende:
^Niet veel soeps + prijzen Belgisch bier liggen belachelijk hoog...

https://www.mitra.nl/webs(...)e-72-45-61-0e-05-ba#
soort: india pale ale

|:(
nederlanders (en belgen) hebben echt geen benul wat een ipa is he...
neem bijvoorbeeld Chouffe Houblon Dobbelen IPA Tripel, hoe de fuck kan dat bier een 3,9 op ratebeer halen? en waarom noemen veel mensen (inclusief de brouwer) het een ipa?
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:00:28 #152
221912 minilot
Nancy boy
pi_153216340
Wat superfoods zijn in het nootjes- en gedroogdevruchtenschap is 'IPA' bij de bieren. Iedereen wil ineens IPA drinken, dus alles wordt een IPA. Waait vast weer over *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_153216362
En de Vedet IPA, of de Leffe IPA's, etc... Allemaal bullshit... Ine ¤uropa zijn het toch vooral de Scandi's die de beste IPAs maken volgens mij... En de Britten... In Belgïe is die stijl vrijwel onbekend en onbemind...
pi_153217289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:00 schreef minilot het volgende:
Wat superfoods zijn in het nootjes- en gedroogdevruchtenschap is 'IPA' bij de bieren. Iedereen wil ineens IPA drinken, dus alles wordt een IPA. Waait vast weer over *)
Ik weet niet eens wat IPA is joh, is dat dan bijzonderder bier?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153217555
troll?
pi_153217760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:48 schreef mckroket het volgende:
troll?
Wie, wat? Ik weet echt niet wat IPA is :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153217769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef Seul het volgende:
^Niet veel soeps + prijzen Belgisch bier liggen belachelijk hoog...

https://www.mitra.nl/webs(...)e-72-45-61-0e-05-ba#
Toch redelijk wat verschillende soorten, zie ik staan (daarnaast gratis verzenden). Informatie klopt bij sommige inderdaad niet helemaal.

Anderson valley hop ottin ipa wel een aanrader? :) , staat ook op mijn lijst om te bestellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Matedeor op 03-06-2015 15:16:52 ]
pi_153219238
hop ottin is nice. heelchohops is nog beter:)

binnenkort weer leverbaar, hopvalley citrus mistress. dit is een van mijn favo ipa`s. zo fking lekker!
https://www.facebook.com/usabeer
pi_153220556
Wat zijn volgens jullie de eisen om een bier een IPA te noemen?
pi_153221261
quote:
india Pale Ale, the modern version of which has largely been formed in the US, has an intense hop flavor, a golden to copper color, and a medium malty body. The aroma is moderate to very strong. IPAs work especially well at cutting the heat of chili, vindaloo or Sichuan cuisine. In England, IPA is often just another name for bitter although some micros are doing their own versions of an American IPA as well.
Zoiets. Soms drink ik een belgische ipa die geen aroma of hop smaak heeft en die niet bitter is en zelfs een vage zoetigheid. Als ik dan geen etiket zie zou ik denken aan een belgische (blond) ale.
pi_153223609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:58 schreef mckroket het volgende:

Zoiets. Soms drink ik een belgische ipa die geen aroma of hop smaak heeft en die niet bitter is en zelfs een vage zoetigheid. Als ik dan geen etiket zie zou ik denken aan een belgische (blond) ale.
Ik fietste net langs een café en daar stond op het krijtbord ook iPA en toen viel me op dat ze de i met een kleine letter hadden geschreven en zo staat het dus ook in jouw citaat. Maar dat is een beetje gek, aangezien het eerste woord een land is 8)7 Ik ben confused.

Geloof dat ik die van Brandbier een tijdje geleden heb gedronken en dat was best lekker. Waarschijnlijk omdat het dus minder bitter is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153223883
Sinds wanneer is Imperial een land?..

Ondertussen... Onovertrefbaar...

pi_153224247
Sinds wanneer staat de I in IPA voor imperial?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153225218
Ik was te veel aan de enige variant van een IPA aan het denken die ik lust: de imperial IPA... :%
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:50:00 #165
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_153233553
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:09 schreef Seul het volgende:
Ik was te veel aan de enige variant van een IPA aan het denken die ik lust: de imperial IPA... :%
Je bent gewoon de juiste nog niet tegengekomen ;)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_153234235
Huh ipa vind ik zelf de beste bierstijl. Fris, fruitig, bitter, relatief weinig alcohol... geweldig! Een goede imperial is ook goed natuurlijk. Meer hop is altijd beter! Alleen het probleem is dat vele imperials te zoet zijn. Ik had laatst de big fat double 5 op. Manman wat een bizar lekker bier. Ook de groene cascade trui vind ik episch.
pi_153236486
ik ben ook niet zo'n IPA-fan. als ik een fris, fruitig, ietwat bitter bier wil zoek ik liever een saison. ik ben meer van de stouts en porters, de laatste tijd.
pi_153236794
Mooi. Meer voor mij :) kijk ze noemen een saison fruitig, en brand zwaar blond bijvoorbeeld ook. Maar een goede amerikaanse ipa is gewoon een fruitmand. Een amerikaanse pale ale is ook goed man. Eigenlijk bijna hetzelfde alleen niet zo bitter. Sommige goede apa's zijn beter dan nederlandse en belgische ipa's. Ik drink nu een caldera hopportunity knocks. Goed bier, erg bitter, niet overdreven fruitig door de centennial hops. Goede moutbasis. Goeie!

[ Bericht 1% gewijzigd door mckroket op 04-06-2015 00:26:08 ]
pi_153236946
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:20 schreef mckroket het volgende:
Mooi. Meer voor mij :) kijk ze noemen een saison fruitig, en brand zwaar blond bijvoorbeeld ook. Maar een goede amerikaanse ipa is gewoon een fruitmand. Een amerikaanse pale ale is ook goed man. Eigenlijk bijna hetzelfde alleen niet zo bitter. Sommige goede apa's zijn beter dan nederlandse en belgische ipa's. Ik drink nu een caldera hopportunity knocks. Goed bier, erg bitter, niet super fruitig door de centennial hops. Goeie!
och, ik vind het niet vies en ik snap die fruitmand zeker! vooral de grapefruitsmaken etc kunnen soms fantastisch zijn. vorige week de hop ottin en heelchohops gedronken, die vond ik ook lekker. ik bestel gewoon vaak eerder wat anders. vorige week een white IPA (citra & mosaic van brew by numbers) gedronken - dat was fijn zomers.
vrijdag tropische temperaturen, dan komt ie helemaal tot z'n recht :9
de caldera hopportunity knocks heb ik nooit gedronken. zal 'm eens proberen als ik hem tegenkom!
pi_153237888
Net ff oldschool een rochefort 10 op. Wat een bier... op dezelfde hoogte als een westvleteren 12, misschien zelfs iets beter.. de mythe van de westvleteren maakt natuurlijk veel goed. Ach weet je wat, ik pak ff een 12 voor de vergelijking :D
Edit: zo gek (en zelf al vaker getest deze vergelijking), het is bijna exact hetzelfde. Zelfde aroma, zelfde smaak.. alleen de westvleteren heeft een superieure schuimlaag. Die blijft er uren opliggen, net als bij een guiness.

[ Bericht 25% gewijzigd door mckroket op 04-06-2015 03:05:20 ]
pi_153241340
Ik heb wat plantjes nodig op mijn balkon om het wat mooier te maken. Mij lijkt het leuk om een of twee hopplanten neer te zetten. Ik weet dat ze zes meter hoog kunnen worden, maar ik kan ze wel rond mij balkon wikkelen. En het is meer voor de sier dan dat ik ze echt zal gebruiken.
Weet iemand waar ik zaadjes of een stekje kan kopen? Of heeft iemand hier deze en zou ik die over kunnen nemen?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 juni 2015 @ 11:59:09 #172
414785 sirdanilot
pi_153242928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:44 schreef larry_flynt het volgende:
Ik heb wat plantjes nodig op mijn balkon om het wat mooier te maken. Mij lijkt het leuk om een of twee hopplanten neer te zetten. Ik weet dat ze zes meter hoog kunnen worden, maar ik kan ze wel rond mij balkon wikkelen. En het is meer voor de sier dan dat ik ze echt zal gebruiken.
Weet iemand waar ik zaadjes of een stekje kan kopen? Of heeft iemand hier deze en zou ik die over kunnen nemen?
Leuk hoor.
Op internet zijn er genoeg sites te vinden waar je zowat alle plantenzaden kunt bestellen die je wil.
Lijkt me leuk om de hop ook te gebruiken in de keuken, in kleine hoeveelheden toevoegen aan gerechten voor een extra diepe smaak.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_153243176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:04 schreef mckroket het volgende:
Huh ipa vind ik zelf de beste bierstijl. Fris, fruitig, bitter, relatief weinig alcohol... geweldig!
Een goeie IPA is heerlijk, alleen heb ik het meestal halverwege wel gehad... Een iets zoetere DIPA/ IIPA ligt me beter...

Misschien trek ik vanavond m'n Mikkeller Crooked Moon Tattoo of Evil Twin Molotov Cocktail open ;)
pi_153250167
Het is gelukt! Op weg van mijn werk naar huis langs een tuincentrum gereden, daar hadden ze hop planten staan voor ¤5 per stuk. Die staan nu mooi op mijn balkon te shinen :D
pi_153251554
Citrus en funk, lange droge, bittere finish - goed spul.

http://www.ratebeer.com/b(...)s-are-coming/285325/



Geur is sterker dan het aroma, maar lekker spul.

http://www.ratebeer.com/beer/beavertown-bloody-ell/213354/

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')