abonnement Unibet Coolblue
pi_155440512
Bomenknuffelaars opgelet, je kunt beter weer wegklikken :D

ZO, nog een laatste klus voor mijn vakantie gedaan en laten doen. Ik heb lekker hulp ingeschakeld. Ja, het kost een paar Euro maar dan heb je ook wat. Vakman die boomchirurg!

Het fotoverslag.

Hij was wel ERG groot...



Dus hop!



En niet veel later...



En hij ging lekker door..



De berg takken uiteindelijk best groot! En de stammen, die werden door gretige buren meegenomen voor de haard.



En dan ziet je tuin er opeens heel anders uit!



Ik ben er super blij mee! Wel ff wennen al dat extra licht in huis!!

Weer wat van de lijst :)
Laat die handjes wapperen!
pi_155440545
Met dat extra licht zou ik wel wat voor je raam gaan hangen voor 's avonds :P :D

Maar ziet er goed uit ^O^
pi_155440874
Als je dat niet doet staat puala hele avonden voor je deur ;D

Nice hoor! Bomen omhakken is ook echt een vak apart. Dat zou ik alleen zelf doen als het om een boom midden in een weiland gaat ofzo
pi_155441480
Ik hou wel van leuk bezoek hoor :9

Ja tijd voor gordijnen. Oktober maar eens regelen. Beetje privé ~O> O~)

Het is echt vakwerk ja! Ik sta in het leven dat ik alles kan. Absoluut overtuigd. Maar ja het goed kunnen doen vereist zo veel materiaal en materieel en het is wel zo veilig als je het vaker doet.

Respect voor de man in de boom ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Gieliovd op 22-08-2015 18:47:10 ]
Laat die handjes wapperen!
  zondag 23 augustus 2015 @ 09:39:56 #280
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155458443
Zo dat is even een grote verbetering! Dat zal inderdaad een stuk lichter zijn. Noordzijde?
pi_155458616
Klopt! Dat is pal op het noorden.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:02:30 #282
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155458661
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:37 schreef Gieliovd het volgende:
Ik hou wel van leuk bezoek hoor :9

Ja tijd voor gordijnen. Oktober maar eens regelen. Beetje privé ~O> O~)

Het is echt vakwerk ja! Ik sta in het leven dat ik alles kan. Absoluut overtuigd. Maar ja het goed kunnen doen vereist zo veel materiaal en materieel en het is wel zo veilig als je het vaker doet.

Respect voor de man in de boom ^O^
Jaja en dan duurt het nog een maand voor ze daadwerkelijk hangen omdat ze tot op een honderdste graad parallel aan de muur moeten lopen die achteraf toch niet recht blijkt te zijn :P
pi_155484883
Mja ik ben wel perfectionistisch maar zo erg :')
Laat die handjes wapperen!
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:58:13 #284
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155489171
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:27 schreef Gieliovd het volgende:
Mja ik ben wel perfectionistisch maar zo erg :')
Je zit nog in de ontkenningsfase ;)
pi_156935269
Dus. Ik las dat je geklust had. Update? O+
pi_156950162
Oei gesnapt O-)
Laat die handjes wapperen!
pi_156956658
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:25 schreef Puala het volgende:
Dus. Ik las dat je geklust had. Update? O+
Update..! Update..! Update..! ;)
pi_156974838
Nou mensen ik kan het niet meer stilhouden merk ik. Ik ben weer terug van een maandje rondreizen in Maleisië met de backpack. Heerlijke tijd gehad! En ja, dan komt er een moment dat je weer aan de slag moet hè. Ik heb er wel weer zin in!

Dus, ik ben maar eens begonnen met de badkamer. Die moest toch eens afgemaakt worden in plaats van de restjes naar achteren schuiven.

- Alle lijmresten en taperesten van de tegels gepoetst met water, WD40, mesje...
- Het elektra van de spiegelkast aangesloten, zodat ik nu de verlichting aan en uit kan zetten. Tevens meteen een dubbele schakelaar gemaakt voor een geschakeld WCD in het kastje, waar ik nog eens RGB leds aan ga maken voor onder het badmeubel.



En ja, toen was de badkamer na wat schoonmaak klussen en proberen de klapdeuren af te stellen opeens "af" vooralsnog. Ja, er staat nog een tweede afzuiger ventiel op de planning alsook het bijwerken van een "foutje" met de gatenzaag. Sommige mensen, ik noem geen namen Puala, valt het meteen op dus ik moet wel.

Volgende onderwerp: de hal!

- Eerst maar eens begonnen met een plint aan de muur te kitten.
- Vervolgens een radiator aan de muur gehangen.



Toen dat aan het drogen was...
- Logeerkamer opgeruimd zodat ik daar weer kon zagen en rommelen.
- Souterrain opgeruimd omdat het er een grote teringbende was op de werkbank (annex pleur-hier-alles-maar-ff-neer-bank.
- Gewerkt aan de "what's left to do" lijst en een "juh, dat komt wel een keer" lijst.



En ja, toen was het weekend en gingen we weer aan de hal door. Grote plannen maar toen ik bijna zo ver was om de RAL9010 te mixen werd ik even boos op mezelf. We gaan niet na 3 jaar en 10 maanden opeens met de Franse slag de hal afmaken.

Dus in plaats van "juh, latje tegen het plafond, die scheur wegwerken met glasvlies gaan we dus lekker niet meer doen en de rest zien we wel weer" werd het gewoon netjes een stappenplan:
- Muren schuren en oneffenheden wegwerken
- Muren in de voorstrijk zetten
- Muur met scheur erin netjes in de glasvlies inpakken zodat eventuele werking wordt opgevangen.
- De bovenkant van de meterkast voorzien van een vast paneel


<Zover wat ik al gedaan heb>
- Sierlatjes rond het trapgat maken i.v.m. klein overstekend randje en een kier
- Mooie sierlijsten tegen het plafond maken net als in de woonkamer (ik heb toch nog 14 meter liggen) zodat de kroonluchter straks mooi tot z'n recht komt
- Alles in één keer straks lekker sausen

Helaas kan ik mijn latexbuks niet gebruiken van de hal is maar 1.10 breed en allerlei moeilijke hoeken en gekloot. Ik ben bang dat ik dan klem kom met die buks. Ik ga het nog ff checken, want ik heb echt een pesthekel aan rollen.

Als dat dan gedaan is kan het elektra aan, eindelijk verlichting in de hal na 4 jaar.... en dan kan ik gaan beginnen aan het aftimmeren van de meterkast.

In grote lijnen heb ik in het huis alleen nog afwerkklussen te doen zoals:
- De trap naar zolder opknappen en voorbereiden voor schilderwerk
- De trap in de hal aftimmeren
- etc...

Ik denk dat ik alle schilderklussen ga opsparen en het ga uitbesteden. Dan kost het maar stuiters maar is het wel snel klaar. Maar wie weet. Ik heb héél drukke maanden voor de boeg dus je moet wat. En ik wil het klaar. Nog een flinke kluif ook hoor.

Dus komend weekend weer door in de hal. Als het ff kan doordeweeks nog die lijstjes op maat maken en tegen het plafond kleven. Kan ik dit weekend sausen!

Hoe dan ook: mijn lijstje afwerken. Geeft een lekker gevoel!
Laat die handjes wapperen!
pi_156975048
Lekker bezig!

Als je een beetje op mij lijkt doe je dat schilderen uiteindelijk gewoon zelf. :+

Heb ook al 3 x op t punt gestaan om dingen uit te besteden, uiteindelijk denk ik dan, gedoe, mensen die t niet doen zoals ik wil lastig met plannen, en de kosten en doe ik t weer gewoon zelf. :p
pi_156975181
Leuk dat je weer verder gaat!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156975646
Update *O*
pi_156976561
Goed bezig weer O+
pi_156985289
Lekker bezig.
pi_157192969
Zo, hele reeks door gelezen. (en deel 2: K&W / Jaren '30 woning opnieuw opbouwen: van huis naar thuis! Deel 2 is niet gereekst :P)

Dikke thumbs up voor afwerking en doorzettingsvermogen! Hoop zelf binnen nu en een aantal maanden ook een project topic (min of meer van eenzelfde formaat) te openen :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:06:26 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157193283
Zeker weten na dit gelezen te hebben? :P
pi_157193913
Wow! Over doorzettingsvermogen gesproken, al die delen :9

Thanks!

Ondertussen hard gewerkt in de hal... Verslag volgt.

Sierlijsten, deklatten, kitten, sausen en elektra aansluiten... Het klinkt als niks maar toch!

Ben blij met het resultaat *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_157194122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:06 schreef Erasmo het volgende:
Zeker weten na dit gelezen te hebben? :P
:Y
pi_157198244
Die tafel.... O+ :9~ O+

(En verder moet ik nog even alles lezen en bekijken)
pi_157231439
Ja, ik ben elke dag nog superblij met de tafel, wat een ding is het hè :)

Goed, belofte maakt schuld! Nog 3 posts en ikzit alweer aan deel 8... Deel 8 wordt het einde van de verbouwing hoor! Ik ben nu echt de laatste dingen aan het doen.

Project: Hal!

Zoals ingeleid ben ik begonnen met de hal. Hele klus weer met allemaal kleine dingen. Maar gestaag gaan we door.

Foto's zeggen meer dan 10000 woorden.

De start van de meterkast hadden jullie al gezien. Nu de sierlijstjes maar in detail. Ik ben gek op die lijsten!



Best een kudklus om dat netjes te maken allemaal:


De trap... het trapgat had ik al eens afgetimmerd, maar de aansluiting met het stucwerk is altijd lastig.


Die lijsten zaten erin. Alles afgekit rondom. Nog een muurtje in de glasvlies gezet... de zooi afgeplakt en met een emmer muurverf aan de slag gegaag.

Zoals ik al dacht kon ik de latexbuks op zolder laten want die kon ik niet kwijt in de hal, door zijn lengte. Dus dat werd kloten met een grote roller, kleine roller, blokkwast en een trappetje.

Toen dat droog was, elektra in orde gemaakt. Mooie hotelhetschakeling in de hal en ook naar de overloop.


Lampie erin.... heerlijk sinds jaren!!


Maar ja dat was een aanfluiting. Dus...


Volgende stap... de trap aftimmeren. Je keek nog altijd tegen het pur aan en langs de trap naar de volgende hal. Dat is niet handig i.v.m. geuren en stof van de toekomstige werkplaats. En gewoon geen gezicht.


De planken en de deklat zitten erop aan weerszijden. De hoeklatjes (kwartrond) liggen te drogen.


De reden dat die daar liggen, is dat ik ze eerst wilde gronden. Dat scheelt weer een keer afplakken en geklooi als ze er eenmaal op zitten, naast het verse schilderwerk op de muren. De plank ernaast flats ik dan zo langs het hoeklatje in de grondverf.

Dat ligt allemaal te drogen, dus ff klussie erbij. Plinten.



Toen was het wel weer even mooi.
Laat die handjes wapperen!
pi_157231688
Productief dagje! :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')