abonnement Unibet Coolblue
pi_152553831
ah ik gok dat mijn post wat te negatief is zo :D ik dacht in je posts te lezen dat de zwangerschap mogelijk echt ongewenst was. Sorry daarvoor.
:)
pi_152553859
Ik kan me jullie reacties goed voorstellen Hillz en Barreltje. Zoiets is gewoon niet leuk als je het zelf zo graag wil maar het nog niet lukt. :*
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 11:16:39 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152554001
En ook eens met hilz en barrel, in dit topic posten allemaal meiden die dolgraag zwanger willen worden en het bij een aantal niet lukt (oh hoi! :W) het is daarom een beetje ongepast om hier te posten dat je het eigenlijk niet wilde maar toch onveilig hebt gedaan :? Ik zei eerder ook voor je duimen omdat ik er vanuit ging dat je het wilde.

Maar desondanks gefeliciteerd, ik hoop dat je er snel helemaal achter staat :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_152554190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:03 schreef Hilzillah het volgende:
Sorry, waarschijnlijk iets met zand in mijn kut en verkeerde been uit bed... Maar ik vind het een beetje raar dat je post... En een ' :'( zwanger' post kan ik al helemaal niet zo goed verdragen nu
Je hebt gelijk, emotionele ondoordachte reactie van mij. Mijn excuses, maar het was/is toch schrikken hier ondanks dat ik het al voelde.

Al met al zijn we er blij mee, maar ik zal doormoven naar het andere topic. Hopelijk hier nog veel meer streepjes.

quote:
8s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:06 schreef Barreltje het volgende:
ik ga (weer) even lomp zijn hoor ( en daarom onder spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp je volledig, en dit komt echt niet verwacht, maar ik ben er wel heel blij mee. Eerst besef ik me dat ik niet zo vruchtbaar ben als een normale vrouw, en dat was wel redelijk een klap, en omschakelen van ja wat nu… Nu moet het plan voor later aangepast worden. Je verwacht dan niet dat je vervolgens nog geen maand later, ineens een hele vroege eisprong hebt. En ja, het is dom van ons, met de billen bloot toegegeven, maar het is niet anders.

Ik hoop dat ook jullie allemaal streepjes gaan plassen, en ondanks deze bitterzoete reacties, ga ik heel blij voor jullie zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

rustig adem blijven halen. :) dat eerst en vooral. Vooropgesteld, een kind is niet het einde van je studietijd. Echt niet, waarschijnlijk wel van het oneindig doorzakken van donderdag tot dinsdag ;) maar das een ander verhaal. Ik kreeg er 2 op de uni (en een diploma, dat ook) en nu op hbo zwanger van nr3. Ja dat vraagt planning, doorzettingsvermogen en discipline. Maar is echt niet onmogelijk.

Verder, je hoeft niets. Voorlopig althans. Neem even een paar dagen om tot rust te komen, met elkaar te praten en af te stemmen.

Indien de zwangerschap ongewenst is/blijft heb je een paar opties. Je kunt gaan voor een overtijdbehandeling binnen nu en 2 weken, dat kan ofwel door een koperspiraal te laten plaatsen door je huisarts, ofwel door voor de overtijd-pil te gaan. Daarvoor is geen wettelijke bedenktijd nodig. Na die twee weken is een curretage een optie. Meer info hierover vind je op oa de sites van Fiom en Casa https://fiom.nl http://www.casaklinieken.nl

Uiteraard kun je er ook voor kiezen de zwangerschap toch te behouden. Normaalgesproken komen vrouwen pas rond 8-9 weken op intakegesprek bij de verloskundige. Je belt dan zo rond 6 weken voor een afspraak. Hier kun je meer info vinden over bijvoorbeeld voedingsadviezen en wat je kunt verwachten tijdens een zwangerschap.
http://www.rivm.nl/Docume(...)ing/Brochure_Zwanger

Het staat je vrij om naar je huisarts te gaan en erover te praten met hem/haar. Daar zijn ze ook (juist!) voor. Het is echter geen verplichte stap. Je mag je ook direct aanmelde bij een verloskundige of bij bijv een van de Casa klinieken. Dat laatste kan ook anoniem.

Wat je ook kiest, veel succes en sterkte. Je zult wel in een achtbaan zitten nu :*
We willen het sowieso houden. Ik ben ook wel, behalve gestrest, redelijk blij nu, maar ik wil ook niet al te blij zijn. Ik ben bang voor dingen als EUG, die heeft mijn moeder ook al 2 keer gehad, en ze heeft ook al aardig wat miskramen. Het liefst zou ik toch zo snel mogelijk een echoscan ding hebben om in ieder geval eug uit te kunnen stellen (ook met het oog op een verhoogde kans daarop vanwege PCOS).

Heel erg bedankt voor je uitgebreide post overigens, dat waardeer ik heel erg.

Ik zie nog 3 geplaatste posts rechtsonder staan bij gewijzigd topicsinhoud, maar dat ga ik even later lezen. Ik ga nu even drie uur lang onder de douche staan...
pi_152554266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:16 schreef MaJo het volgende:
En ook eens met hilz en barrel, in dit topic posten allemaal meiden die dolgraag zwanger willen worden en het bij een aantal niet lukt (oh hoi! :W) het is daarom een beetje ongepast om hier te posten dat je het eigenlijk niet wilde maar toch onveilig hebt gedaan :? Ik zei eerder ook voor je duimen omdat ik er vanuit ging dat je het wilde.

Maar desondanks gefeliciteerd, ik hoop dat je er snel helemaal achter staat :)
De enige reden dat het nog niet gewenst was, is vanwege opleiding. Voor de rest wil ik het helemaal 100%. Ja, ben nog jong, en hou van een feestje, maar ik krijg nu voor het eerst in mijn leven iets… Wauw. Veel belangrijker.

Sorry dames voor mijn niet erg positieve eerste reactie, ik schrok gewoon heel erg en schoot in de stress, nu is het omschakelen. Ga toch even de arts bellen. Wil zeker weten dat het op de juiste plek zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 11:28:10 ]
pi_152554505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

De enige reden dat het nog niet gewenst was, is vanwege opleiding. Voor de rest wil ik het helemaal 100%. Ja, ben nog jong, en hou van een feestje, maar ik krijg nu voor het eerst in mijn leven iets… Wauw. Veel belangrijker.

Sorry dames voor mijn niet erg positieve eerste reactie, ik schrok gewoon heel erg en schoot in de stress, nu is het omschakelen. Ga toch even de arts bellen. Wil zeker weten dat het op de juiste plek zit.
Volgens mij kunnen ze dat pas later op een echo zien; het is nu nog te pril om wat te kunnen zien. En veel huisartsen kunnen geen echo's maken ivm geen echo-apparaat. Je zult, vrees ik, toch echt even een week of wat moet wachten, volgens mij is er iets te zien vanaf een week of 6 a 7. Als je een eisprong had een week of 2 geleden, moet je dus nog zeker 2 a 3 weken afwachten..
pi_152554585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze dat pas later op een echo zien; het is nu nog te pril om wat te kunnen zien. En veel huisartsen kunnen geen echo's maken ivm geen echo-apparaat. Je zult, vrees ik, toch echt even een week of wat moet wachten, volgens mij is er iets te zien vanaf een week of 6 a 7. Als je een eisprong had een week of 2 geleden, moet je dus nog zeker 2 a 3 weken afwachten..
Okay, thanks voor die info!

Heb wel toch even een afspraak gemaakt, gewoon om te praten over hoe en wat en dan kan de arts me daarover allemaal meer vertellen.

Pfoh. Warme wangen hier. Het gaat zeker zo voorbij, die eerste weken? Vind het zo spannend allemaal. :o

But we will rock it. Heb gelukkig een geweldige vriend!
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 11:43:26 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152554626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

De enige reden dat het nog niet gewenst was, is vanwege opleiding. Voor de rest wil ik het helemaal 100%. Ja, ben nog jong, en hou van een feestje, maar ik krijg nu voor het eerst in mijn leven iets… Wauw. Veel belangrijker.

Sorry dames voor mijn niet erg positieve eerste reactie, ik schrok gewoon heel erg en schoot in de stress, nu is het omschakelen. Ga toch even de arts bellen. Wil zeker weten dat het op de juiste plek zit.
Ik ben blij om te horen dat het toch wel gewenst is en dat je er voorzichtig blij mee bent. Het was alleen niet zo handig om hier je twijfels te posten ;) Ik wens je een fijne zwangerschap toe en hoop dat alles goed gaat! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_152554874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Okay, thanks voor die info!

Heb wel toch even een afspraak gemaakt, gewoon om te praten over hoe en wat en dan kan de arts me daarover allemaal meer vertellen.

Pfoh. Warme wangen hier. Het gaat zeker zo voorbij, die eerste weken? Vind het zo spannend allemaal. :o

But we will rock it. Heb gelukkig een geweldige vriend!
Hier duurde juist die eerste weken relatief lang, omdat het zo'n soort "niemandsland" is. Maargoed, ik heb sowieso moeite met hoe snel de tijd voorbij vliegt (Whut! is het alweer mei!), dus ik vind alles altijd snel gaan. :')
pi_152555358
Gefeliciteerd myrr. Ik kreeg juist de indruk dat je onbewust bewust onbewust wat onvoorzichtiger was, ofzo, omdat je dacht dat t niet zou lukken en een kleintje stiekem toch wel welkom was.
Ik vond het eerste trimester snel gaan, door de vele echos. Nu gaat t normaal, t voelt langzaam, tot ik bedenk dat ik bijna zeventien weken ben, zo gaat t welke woensdag :')
pi_152556681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:24 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, emotionele ondoordachte reactie van mij. Mijn excuses, maar het was/is toch schrikken hier ondanks dat ik het al voelde.

Al met al zijn we er blij mee, maar ik zal doormoven naar het andere topic. Hopelijk hier nog veel meer streepjes.

[..]

Ik begrijp je volledig, en dit komt echt niet verwacht, maar ik ben er wel heel blij mee. Eerst besef ik me dat ik niet zo vruchtbaar ben als een normale vrouw, en dat was wel redelijk een klap, en omschakelen van ja wat nu… Nu moet het plan voor later aangepast worden. Je verwacht dan niet dat je vervolgens nog geen maand later, ineens een hele vroege eisprong hebt. En ja, het is dom van ons, met de billen bloot toegegeven, maar het is niet anders.

Ik hoop dat ook jullie allemaal streepjes gaan plassen, en ondanks deze bitterzoete reacties, ga ik heel blij voor jullie zijn.

[..]

We willen het sowieso houden. Ik ben ook wel, behalve gestrest, redelijk blij nu, maar ik wil ook niet al te blij zijn. Ik ben bang voor dingen als EUG, die heeft mijn moeder ook al 2 keer gehad, en ze heeft ook al aardig wat miskramen. Het liefst zou ik toch zo snel mogelijk een echoscan ding hebben om in ieder geval eug uit te kunnen stellen (ook met het oog op een verhoogde kans daarop vanwege PCOS).

Heel erg bedankt voor je uitgebreide post overigens, dat waardeer ik heel erg.

Ik zie nog 3 geplaatste posts rechtsonder staan bij gewijzigd topicsinhoud, maar dat ga ik even later lezen. Ik ga nu even drie uur lang onder de douche staan...
dan heb ik je eerdere posts verkeerd gelezen, sorry!
Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Je gereserveerdheid is vrij normaal hoor! Met een echo is er nu nog niets bijzonders te zien. Je kunt er altijd voor kiezen om met 5/6 weken een pretecho te laten maken om te kijken of het vruchtje echt in je baarmoeder zit en niet ergens anders. Na 6 weken zou je dan ook een kloppend hartje verwachten te zien.
Mocht je erge buikpijn krijgen of bloedverlies, bel dan vooral je huisarts of de verloskundige die je op het oog hebt.
:)
pi_152557073
Misschien ben ik stom maar ook als je dit overkomt mag je naar mijn idee best eerlijk posten wat je voelt. We zijn een forum en iedereen heeft recht om zijn/haar gevoelens eerlijk te kunnen uiten.

Natuurlijk hoop ik dat alle dames hier snel 2 streepjes hebben maar uiteindelijke is dit topic er toch ook voor als die streepjes er zijn?

Myrr gefeliciteerd met je zwangerschap! Geef het even de tijd om de schok boven te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 13-05-2015 13:34:14 ]
♥ J & S
pi_152557164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:25 schreef klaprooss het volgende:
Misschien ben ik stom maar ook als je dit overkomt mag je naar mijn idee best eerlijk posten wat je voelt. We zijn een forum en iedereen heeft recht om zijn/haar gevoelens eerlijk te kunnen uiten.

Natuurlijk hoop ik dat alle dames hier snel 2 streepjes hebben maar uiteindelijke is dit topic er toch ook voor als die streepjes er zijn?

Myrr gefeliciteerd met je zwangerschap! Geef het even de tijd om de schok te boven te komen.
+1
:)
pi_152557394
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:25 schreef klaprooss het volgende:
Misschien ben ik stom maar ook als je dit overkomt mag je naar mijn idee best eerlijk posten wat je voelt. We zijn een forum en iedereen heeft recht om zijn/haar gevoelens eerlijk te kunnen uiten.

Natuurlijk hoop ik dat alle dames hier snel 2 streepjes hebben maar uiteindelijke is dit topic er toch ook voor als die streepjes er zijn?

Myrr gefeliciteerd met je zwangerschap! Geef het even de tijd om de schok te boven te komen.
Natuurlijk mag je posten als dit je overkomt. Maar ' :'( klote, ik ben zwanger' vind ik niet heel goed passen in het topic 'wachten op het tweede streepje'.
pi_152557408
Al is het technisch gezien wel wachten op het tweede streepje. Maae je begrijpt wel wat ik bedoel.
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 13:38:48 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152557483
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:25 schreef klaprooss het volgende:
Misschien ben ik stom maar ook als je dit overkomt mag je naar mijn idee best eerlijk posten wat je voelt. We zijn een forum en iedereen heeft recht om zijn/haar gevoelens eerlijk te kunnen uiten.

Natuurlijk hoop ik dat alle dames hier snel 2 streepjes hebben maar uiteindelijke is dit topic er toch ook voor als die streepjes er zijn?

Myrr gefeliciteerd met je zwangerschap! Geef het even de tijd om de schok boven te komen.
Nee daar ben ik het niet mee eens. Dit topic heet WACHTEN op het tweede streepje en is voor meiden die graag zwanger willen worden. Als je dan post "ik had 2 strepen :'( " dan vind ik dat niet echt passend hier. Vooral als je zelf zonder AC vrijt, wat verwacht je dan :? Dit is voor meiden die lastiger zwanger worden niet echt leuk om te lezen, en al helemaal niet als er dan zo laconiek over wordt gedaan.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:43:05 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_152557625
gaan we het weer over post morres hebben?? :P

laat iedereen lekker posten wat ie wil..
alleen verwacht niet van iedereen *O* -reacties..

ik wil ook graag kunnen neerplempen dat ik zulke berichten gewoon KUT vind.. kan me ook voorstellen dat dat niet leuk is als je er net achter komt dat je zwanger bent..

het is een forum.. actie = reactie en iedere (re)actie moet kunnen...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_152557654
Ik snap ook heel goed dat het voor jou en andere dames niet fijn is om te lezen! Echt :*!

maar ergens kan ik me ook haar reactie begrijpen. Tevens is er nergens een plek waar ze haar gevoelens/gedachten en schrik dan wel zou kunnen plaatsen.



Nogmaals, ik begrijp jullie het hilz. Ik hoop en duim echt voor streepjes voor jullie!
♥ J & S
pi_152557690
Regenen moet het! Strepen zo dik als remsporen van een oversized gepimpte MAN truck!
pi_152557720
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:43 schreef klaprooss het volgende:
Ik snap ook heel goed dat het voor jou en andere dames niet fijn is om te lezen! Echt :*!

maar ergens kan ik me ook haar reactie begrijpen. Tevens is er nergens een plek waar ze haar gevoelens/gedachten en schrik dan wel zou kunnen plaatsen.


Nogmaals, ik begrijp jullie het hilz. Ik hoop en duim echt voor streepjes voor jullie!
Dit dus. Ik begrijp dat het confronterend en naar is om te lezen als je heel graag wilt maar het lukt niet. En dat zo'n bericht dan steekt. Op zich zou je dat dan ook gewoon moeten kunnen zeggen. Maar dat wil niet zeggen dat ze hier niet mag posten over dat ze niet onverdeeld een gat in de lucht springt bij een tweede streepje.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee daar ben ik het niet mee eens. Dit topic heet WACHTEN op het tweede streepje en is voor meiden die graag zwanger willen worden. Als je dan post "ik had 2 strepen :'( " dan vind ik dat niet echt passend hier. Vooral als je zelf zonder AC vrijt, wat verwacht je dan :? Dit is voor meiden die lastiger zwanger worden niet echt leuk om te lezen, en al helemaal niet als er dan zo laconiek over wordt gedaan.
Zij wachtte anders wel degelijk op een tweede streepje. Of eigenlijk op de menstruatie liever. Maar goed.

Begrijpelijk dat het gevoelig ligt hoor, maar leven en laten leven lijkt me. Dat het steekt is logisch en begrijpelijk, maar haar gevoelens zijn ook heel logisch en begrijpelijk en hebben net zo goed bestaansrecht.
:)
pi_152557722
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:43 schreef Barreltje het volgende:
gaan we het weer over post morres hebben?? :P

laat iedereen lekker posten wat ie wil..
alleen verwacht niet van iedereen *O* -reacties..

ik wil ook graag kunnen neerplempen dat ik zulke berichten gewoon KUT vind.. kan me ook voorstellen dat dat niet leuk is als je er net achter komt dat je zwanger bent..

het is een forum.. actie = reactie en iedere (re)actie moet kunnen...
Nou dat bedoel ik ook te zeggen eigenlijk. Jullie mogen ook van mij zeggen dat jullie het niet tof vinden! Net zogoed dat ik vind dat zei haar schrik hier mag posten. Oké die huil smile is niet slim maar uhm ja.. Soms doe je niet zo slimme actie als je je wezenloos bent geschrokken.

Nu sluip ik weg en wens ik iedereen de ohzo gewenste streepjes toe!
♥ J & S
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 13:47:23 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152557738
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:43 schreef Barreltje het volgende:
gaan we het weer over post morres hebben?? :P

laat iedereen lekker posten wat ie wil..
alleen verwacht niet van iedereen *O* -reacties..

ik wil ook graag kunnen neerplempen dat ik zulke berichten gewoon KUT vind.. kan me ook voorstellen dat dat niet leuk is als je er net achter komt dat je zwanger bent..

het is een forum.. actie = reactie en iedere (re)actie moet kunnen...
Ook al is het een forum dan kun je ook bepaalde dingen gewoon voor je houden (zoals Groofsken met haar ongepaste opmerking). Een forum is geen vrijbrief om alles er maar uit te blaten.

Verder wel met je eens hoor, het is ook niet verboden om te posten maar het is de toon die de muziek maakt. Als ze had gezegd "wow dit is even wennen!" dan was het heel anders geweest dan "kut ik heb twee strepen gepiest". Dat laatste vind ik hier gewoon niet passend, en jij blijkbaar ook niet gezien je eerste reactie ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:49:10 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_152557797
mijn eerste reactie is over het feit dat iedereen maar zwanger kan worden behalve ik ;)
zoals gezegd, ik zit even in mijn enorme baal-fase :)
niet of ze wel of niet iets mag/kan posten..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:51:59 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_152557873
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:45 schreef Hilzillah het volgende:
Regenen moet het! Strepen zo dik als remsporen van een oversized gepimpte MAN truck!
zo'neen ?

Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 13:53:17 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152557922
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:49 schreef Barreltje het volgende:
mijn eerste reactie is over het feit dat iedereen maar zwanger kan worden behalve ik ;)
zoals gezegd, ik zit even in mijn enorme baal-fase :)
niet of ze wel of niet iets mag/kan posten..
Ah ok, dan staan we daar anders in. Ik gun het iedereen van harte die het graag wil :) Al steekt het soms natuurlijk een klein beetje ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')