abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 mei 2015 @ 19:01:40 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152376996


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

pi_152377045
Goeie Foto _O-

  donderdag 7 mei 2015 @ 19:03:33 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152377061
Hij is al op juist formaat gebracht. Had de verkeerde fotolink geplaatst
  donderdag 7 mei 2015 @ 19:04:50 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152377113
SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Deze dag werd de buurtgoederentrein tussen Lubenik en Ple¨ivec gefotografeerd.
De trein tussen Lubenik en Ple¨ivec wordt gereden met een Bardotka, maar indien nodig nog voorzien van een opdruklok tussen Hucin en Ple¨ivec. In het station van Hucin werd vandaag de opdruklok geplaatst, omdat de trein voor een solo locomotief de berg opwaarts veel te zwaar zou zijn.
Hier arriveert de 752 040 met de buurtgoederentrein, terwijl de 751 125 staat te wachten om zich aan de staart van de trein te mogen vervoegen.

SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Na de foto in Hucin werd doorgereden naar een volgende stek, waar helaas de volledige treinlengte + opdruklok niet op de foto pasten. Circa 3 wagens + lok missen hier op de foto. Verderop de lijn is er ook weinig mogelijk, vanwege het bergachtige gebied met weinig wegen. De trein werd dus niet meer achtervolgd.

Met veel gebrul klimt de 752 040 met de buurtgoederentrein naar Plesivec, opgedrukt door de Bardotka 751 125, de 3 aanwezige Nederlandse fotografen.
pi_152377763
Buurtgoederentrein. Amen
pi_152377837
quote:
quote:
Daarnaast biedt de incheckplicht ook voordelen voor de reiziger. De transactiegegevens zijn bruikbaar bij een beroep op de Geld terug bij Vertraging regeling; gegevens kunnen gebruikt worden bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten. Bovendien kan de vervoerder ten behoeve van de reiziger extra voertuigen inzetten indien uit de transactiegegevens blijkt dat de voertuigen op bepaalde trajecten vol zijn.
Zelden zulke onzin gezien.
GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten).
Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje.
Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp?
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 20:05:24 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152379769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:21 schreef b2py het volgende:
Buurtgoederentrein. Amen
Net als de buurtbus. 3 uur van te voren bellen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:13:14 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152380074
Buurtgoederentreintjes zijn veel leuker dan de treintjes op het hoofdspoor.
Dieselen, op diverse plekken op de routes daar wagens uitwisselen, altijd fraaie samenstellingen.
Enig nadeel is dat de punctualiteit soms te wensen overlaat, stops overslaat als er niks gewisseld hoeft te worden, en dat men niet rijdt als er geen wagenuitwisseling nodig is.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:14:10 #9
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152397873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

[..]

Zelden zulke onzin gezien.
GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten).
Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje.
Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp?
En waarom lopen er nog steeds van die onderzoekers door de trein die je kaartje willen zien?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:22:22 #10
258802 Yreal
henk..!
pi_152398034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:14 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En waarom lopen er nog steeds van die onderzoekers door de trein die je kaartje willen zien?
die worden boos als je zegt dat je zwart rijdt _O_.
  Redactie Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 11:23:40 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_152398061
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

die worden boos als je zegt dat je zwart rijdt _O_.
Dat is ook mijn standaard antwoord :Y
Daarmee hoop ik voor elkaar te krijgen dat er meer gecontroleerd gaat worden, want de trefkans is nihil..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_152398105
Er werd gisteren bij mij omgeroepen dat er "mensen in burger langskomen die bevoegd zijn om te controleren" en of je je vervoersbewijs even klaar wilde houden. Heb verder niemand gezien, maar vroeg me af of het roodjassen of S&V zouden zijn :P
pi_152398124

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:38:41 #14
256146 b2py
Beton!
pi_152400025
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:14 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En waarom lopen er nog steeds van die onderzoekers door de trein die je kaartje willen zien?
"Wederhoor & verificatie"
pi_152400127
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

die worden boos als je zegt dat je zwart rijdt _O_.
:') ze tikken dan gewoon overig aan op het scherm en gaan verder held
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 13:20:08 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152401350
sommigen worden echt boos :D dat zijn van die overcomplete buurtbuschauffeurs zeg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 16:37:13 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152406828
Sinds er ook doordeweeks gevleugeld wordt tussen Enschede en Den Haag slash Rotterdam, is de capaciteit hier wel prima in orde :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 16:45:20 #18
256146 b2py
Beton!
pi_152406933
Poortjes station Utrecht Overvecht tijdelijk dicht

UTRECHT - De poortjes van station Utrecht Overvecht gaan voor een pilot volgende week dicht. Dit gebeurt maandag en dinsdag tijdens de ochtend- en de avondspits.

Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan.

Daarom ziet Sander van Waveren van het CDA liever dat de poortjes openblijven. "Je ziet daar gezinnetjes lopen en ouders met kinderen. En je kunt je voorstellen dat het niet handig is om dan pasjes te voorschijn te moeten halen. Ik blij er niet blij mee, maar het is een noodzakelijk kwaad om zo de veiligheid in de treinen te verhogen."

Van Waveren verwacht dat de oefening als een succes zal worden gezien en dat de poortjes zeker zullen sluiten.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 16:52:41 #19
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152407023
112Schiphol twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 16:49:22 Van en naar Schiphol rijden voorlopig geen treinen vanwege de inzet van hulpdiensten in de tunnel. Status brand klein is zojuist afgegeven. reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 16:53:04 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152407026
quote:
0s.gif

Van Waveren verwacht dat de oefening als een succes zal worden gezien en dat de poortjes zeker zullen sluiten.
Tsja, waarom dan nog een pilot houden he :) gooi maar gelijk dicht :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152408184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:45 schreef b2py het volgende:
Poortjes station Utrecht Overvecht tijdelijk dicht

Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan.
klein stukje verderop ligt een viaduct en kom je bij diezelfde school uit :')
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:57:52 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152408224
Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.

Reis ik nog op dalvoordeel?
Reis ik nog degressief?
Ben ik stout volgens de conducteur?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:59:22 #23
256146 b2py
Beton!
pi_152408261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.

Reis ik nog op dalvoordeel?
Reis ik nog degressief?
Ben ik stout volgens de conducteur?
- Geen idee
- Volgens mij wel
- Dat sowieso
pi_152408292
Volgens mij reis je vol tarief en ben je niet stout :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 18:05:09 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152408398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.

Reis ik nog op dalvoordeel?
Reis ik nog degressief?
Ben ik stout volgens de conducteur?
Nee, je bent om 17:30 ingecheckt.
Ehhhhh... pass.
Nee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_152408400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reis ik nog op dalvoordeel?
Nee. Je checkt in in een andere tariefperiode, dus geldt het kortingspercentage voor die nieuwe periode. In jouw geval dus vol tarief.

quote:
Reis ik nog degressief?
Nee, want je checkt in in een andere tariefperiode.

quote:
Ben ik stout volgens de conducteur?
Die kan het geen drol schelen.

De truc is dat je na aankomst op Vlaardingen Oost uitcheckt en direct weer incheckt, en voor je reis naar Breda niet opnieuw incheckt. Dan heb je ingecheckt in de daluren en reis je nog met korting, en zelfs nog met lange-afstandskorting/degressief tarief. Dat mag eigenlijk niet, want je moet binnen 30 minuten na inchecken gaan reizen volgens de voorwaarden. Ik weet niet hoe een conducteur in zo'n geval zou reageren. Waarschijnlijk zou het hem alsnog geen drol kunnen schelen.
pi_152408944
Niet vergeten dat het de ns is, en de kans dat darkwing horizontaal door een stel s&v'ers de trein uitgehaald wordt ook nog aanwezig is :p
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:28:20 #28
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152408978
Sowieso is dat hele DalVoordeel ook maar een beetje een wassen neus (heb het zelf ook (DV dus, niet de wassen neus)).
Vorige week vrijdag puur toevallig (echt!) om 15:54 ingecheckt om de trein naar Den Haag van 16:02 te halen. De complete spits doorgereisd met korting. Had ik één minuut langzamer naar het station gelopen had ik wel volle mep betaald :P
doei
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:31:56 #29
256146 b2py
Beton!
pi_152409068
Je kan tot 16:05 inchecken met Dal Voordeel ;)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:35:03 #30
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152409146
Oh ik dacht 15:55 omdat het van spits naar dal ook vijf minuten vantevoren is :P
doei
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:36:40 #31
256146 b2py
Beton!
pi_152409195
Je hebt vijf minuten aan beide kanten met alle abonnementen.
pi_152409922
Dat geldt dus neem ik aan ook voor 6:35 inchecken?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:07:13 #33
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_152410114
Ik reis nu ook lekker gratis in de trein can 18:28. Conducteur is een beetje in de war, riep net om dat deze trein na Roosendaal verder gaat als stoptrein naar Enkhuizen...
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 19:09:06 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152410175
de topografische kennis van het rijdend personeel is over het algemeen om te huilen ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:39:26 #35
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152411298
Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).
quote:
NS hangt in Den Bosch led-schermen weer op voor nieuwe proef

De meterslange lichtbakken die in 2013 op perron 1 de drukte in de wagons aangaven, zijn weer terug op station Den Bosch. Nu hangen ze boven perron 4, waar ze aangeven waar het begin- en eindpunt van de trein is en waar de deuren zitten.
Het is de bedoeling dat passagiers zich hierdoor beter verspreiden en stukken sneller kunnen instappen. Dat is nodig met het oog op de metro-dienstregeling, die de NS over een tijdje wil invoeren. Daarbij rijden er zes intercity's per uur, met tussendoor nog sprinters en goederentreinen. De treinen kunnen daardoor nog maar kort stoppen op de stations.

Naast Den Bosch wordt de proef ook uitgevoerd in Utrecht en enkele tussengelegen stations. Maar daar komen geen LED-bakken maar gewone borden die aangeven waar het begin- en eindpunt van de trein zitten. De borden in Den Bosch worden deze week getest en moeten over iets meer dan een week werken.

  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 19:45:24 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152411544
Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:46:39 #37
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152411610
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook! :P
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 19:47:42 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152411650
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:46 schreef boriq het volgende:

[..]

Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Daarvoor hebben ze niet genoeg personeel :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 19:48:15 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152411676
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:46 schreef boriq het volgende:

[..]

Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Alsof S&V-ers weten wat het juiste lampje is 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:48:36 #40
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152411691
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarvoor hebben ze niet genoeg personeel :P
Oh jawel, gewoon wat minder controle rondes lopen en reizigers "helpen"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:48:53 #41
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152411707
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alsof S&V-ers weten wat het juiste lampje is 8)7
beter dan machinisten lijkt het soms wel :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 19:49:17 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152411726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:48 schreef boriq het volgende:

[..]

Oh jawel, gewoon wat minder controle rondes lopen en reizigers "helpen"
mja, dat doen ze normaal ook al niet.
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alsof S&V-ers weten wat het juiste lampje is 8)7
Die knuppelen eerst en stellen daarna geen vragen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 19:53:52 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152411907
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:48 schreef boriq het volgende:
Oh jawel, gewoon wat minder controle rondes lopen
Dat kan niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:04:28 #44
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152412305
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan niet.
want van 0 omlaag wordt lastig? ;)
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 20:12:20 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152412588
Precies.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:57:33 #46
256146 b2py
Beton!
pi_152414009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:39 schreef boriq het volgende:
Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).

[..]

Maak er maar Amsterdam - Eindhoven van ;)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:08:50 #47
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152414369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Maak er maar Amsterdam - Eindhoven van ;)
Uiteindelijk Alkmaar toch?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:20:06 #48
256146 b2py
Beton!
pi_152414768
Ergens halverwege 2020-2030 misschien..

Als het goed per dienstregeling 2017 al Amsterdam - Eindhoven! :Y
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:25:24 #49
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152414948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:20 schreef b2py het volgende:
Ergens halverwege 2020-2030 misschien..

Als het goed per dienstregeling 2017 al Amsterdam - Eindhoven! :Y
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen dus... :P
It's something!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:26:30 #50
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152414976
Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen.
edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:32:58 #51
256146 b2py
Beton!
pi_152415173
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:26 schreef boriq het volgende:
Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen.
edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:40:09 #52
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152415425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 21:48:46 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152415726
september 2016: extra sprinters tussen Groningen en Assen

En dan ook nog in 2017 de extra sprinter tussen Leeuwarden en Meppel
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:53:13 #54
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152415878
Altijd geinig, zo dicht aan het spoor wonen dat je met de badkamerlamp kunt knipperen om bekenden te groeten die per trein voorbij stuiven :P
doei
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:55:25 #55
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152415950
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
september 2016: extra sprinters tussen Groningen en Assen

En dan ook nog in 2017 de extra sprinter tussen Leeuwarden en Meppel
en dan ergens in 2018 ook nog de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen.
Dat zuiderzeelijn-geld besteden ze goed
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:04:50 #56
256146 b2py
Beton!
pi_152416298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:40 schreef boriq het volgende:

[..]

Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
Dat is wat er in de ene plannen staat, terwijl in de andere wordt gezegd zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen te bieden. Het gaat iig pas richting 2030 wat jij zegt. Voorlopig zal het alterneren blijven op Den Haag/Schiphol - Enschede.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:09:22 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152416425
Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was :')
pi_152416759
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:09 schreef greavy het volgende:
Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was :')
Nou heb je daar verder ook weinig te zoeken
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 22:21:51 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152416846
Aardappels!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:22:55 #60
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152416890
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, aldus een vrind van me op dn feesboek:
doei
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 22:23:44 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152416906
"de menselijke poortjes" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:30:11 #62
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152417123
Je snapt het best :P
doei
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 22:32:19 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152417194
HOE DAN?? Die komen met 1 voet vooruit aanvliegen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:27:22 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152419300
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.

Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:


De spoortunnel richting Saint-Paul


De verplichte selfie!


Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop.


Het afgelegde traject.

Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 10-05-2015 00:36:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')