ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Deze dag werd de buurtgoederentrein tussen Lubenik en Ple¨ivec gefotografeerd. De trein tussen Lubenik en Ple¨ivec wordt gereden met een Bardotka, maar indien nodig nog voorzien van een opdruklok tussen Hucin en Ple¨ivec. In het station van Hucin werd vandaag de opdruklok geplaatst, omdat de trein voor een solo locomotief de berg opwaarts veel te zwaar zou zijn. Hier arriveert de 752 040 met de buurtgoederentrein, terwijl de 751 125 staat te wachten om zich aan de staart van de trein te mogen vervoegen.
SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Na de foto in Hucin werd doorgereden naar een volgende stek, waar helaas de volledige treinlengte + opdruklok niet op de foto pasten. Circa 3 wagens + lok missen hier op de foto. Verderop de lijn is er ook weinig mogelijk, vanwege het bergachtige gebied met weinig wegen. De trein werd dus niet meer achtervolgd.
Met veel gebrul klimt de 752 040 met de buurtgoederentrein naar Plesivec, opgedrukt door de Bardotka 751 125, de 3 aanwezige Nederlandse fotografen.
Daarnaast biedt de incheckplicht ook voordelen voor de reiziger. De transactiegegevens zijn bruikbaar bij een beroep op de Geld terug bij Vertraging regeling; gegevens kunnen gebruikt worden bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten. Bovendien kan de vervoerder ten behoeve van de reiziger extra voertuigen inzetten indien uit de transactiegegevens blijkt dat de voertuigen op bepaalde trajecten vol zijn.
Zelden zulke onzin gezien. GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten). Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje. Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp?
Buurtgoederentreintjes zijn veel leuker dan de treintjes op het hoofdspoor. Dieselen, op diverse plekken op de routes daar wagens uitwisselen, altijd fraaie samenstellingen. Enig nadeel is dat de punctualiteit soms te wensen overlaat, stops overslaat als er niks gewisseld hoeft te worden, en dat men niet rijdt als er geen wagenuitwisseling nodig is.
Zelden zulke onzin gezien. GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten). Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje. Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp?
En waarom lopen er nog steeds van die onderzoekers door de trein die je kaartje willen zien?
Er werd gisteren bij mij omgeroepen dat er "mensen in burger langskomen die bevoegd zijn om te controleren" en of je je vervoersbewijs even klaar wilde houden. Heb verder niemand gezien, maar vroeg me af of het roodjassen of S&V zouden zijn
UTRECHT - De poortjes van station Utrecht Overvecht gaan voor een pilot volgende week dicht. Dit gebeurt maandag en dinsdag tijdens de ochtend- en de avondspits.
Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan.
Daarom ziet Sander van Waveren van het CDA liever dat de poortjes openblijven. "Je ziet daar gezinnetjes lopen en ouders met kinderen. En je kunt je voorstellen dat het niet handig is om dan pasjes te voorschijn te moeten halen. Ik blij er niet blij mee, maar het is een noodzakelijk kwaad om zo de veiligheid in de treinen te verhogen."
Van Waveren verwacht dat de oefening als een succes zal worden gezien en dat de poortjes zeker zullen sluiten.
Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan.
klein stukje verderop ligt een viaduct en kom je bij diezelfde school uit
Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.
Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur?
Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.
Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur?
Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.
Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur?
Nee, je bent om 17:30 ingecheckt. Ehhhhh... pass. Nee.
Nee. Je checkt in in een andere tariefperiode, dus geldt het kortingspercentage voor die nieuwe periode. In jouw geval dus vol tarief.
quote:
Reis ik nog degressief?
Nee, want je checkt in in een andere tariefperiode.
quote:
Ben ik stout volgens de conducteur?
Die kan het geen drol schelen.
De truc is dat je na aankomst op Vlaardingen Oost uitcheckt en direct weer incheckt, en voor je reis naar Breda niet opnieuw incheckt. Dan heb je ingecheckt in de daluren en reis je nog met korting, en zelfs nog met lange-afstandskorting/degressief tarief. Dat mag eigenlijk niet, want je moet binnen 30 minuten na inchecken gaan reizen volgens de voorwaarden. Ik weet niet hoe een conducteur in zo'n geval zou reageren. Waarschijnlijk zou het hem alsnog geen drol kunnen schelen.
Sowieso is dat hele DalVoordeel ook maar een beetje een wassen neus (heb het zelf ook (DV dus, niet de wassen neus)). Vorige week vrijdag puur toevallig (echt!) om 15:54 ingecheckt om de trein naar Den Haag van 16:02 te halen. De complete spits doorgereisd met korting. Had ik één minuut langzamer naar het station gelopen had ik wel volle mep betaald
Ik reis nu ook lekker gratis in de trein can 18:28. Conducteur is een beetje in de war, riep net om dat deze trein na Roosendaal verder gaat als stoptrein naar Enkhuizen...
Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).
quote:
NS hangt in Den Bosch led-schermen weer op voor nieuwe proef
De meterslange lichtbakken die in 2013 op perron 1 de drukte in de wagons aangaven, zijn weer terug op station Den Bosch. Nu hangen ze boven perron 4, waar ze aangeven waar het begin- en eindpunt van de trein is en waar de deuren zitten. Het is de bedoeling dat passagiers zich hierdoor beter verspreiden en stukken sneller kunnen instappen. Dat is nodig met het oog op de metro-dienstregeling, die de NS over een tijdje wil invoeren. Daarbij rijden er zes intercity's per uur, met tussendoor nog sprinters en goederentreinen. De treinen kunnen daardoor nog maar kort stoppen op de stations.
Naast Den Bosch wordt de proef ook uitgevoerd in Utrecht en enkele tussengelegen stations. Maar daar komen geen LED-bakken maar gewone borden die aangeven waar het begin- en eindpunt van de trein zitten. De borden in Den Bosch worden deze week getest en moeten over iets meer dan een week werken.
Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook!
Op vrijdag 8 mei 2015 19:45 schreef Dr_Flash het volgende: Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook!
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Op vrijdag 8 mei 2015 19:39 schreef boriq het volgende: Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).
Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen. edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
Op vrijdag 8 mei 2015 21:26 schreef boriq het volgende: Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen. edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
Dat is wat er in de ene plannen staat, terwijl in de andere wordt gezegd zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen te bieden. Het gaat iig pas richting 2030 wat jij zegt. Voorlopig zal het alterneren blijven op Den Haag/Schiphol - Enschede.
Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was
Op vrijdag 8 mei 2015 22:09 schreef greavy het volgende: Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
De spoortunnel richting Saint-Paul
De verplichte selfie!
Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop.
Het afgelegde traject.
Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 10-05-2015 00:36:41 ]