abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:52:13 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152381461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:40 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Ik vind het uberhaubt een beetje ongebruikelijk van Blizzard om geen Achievements toe te voegen in een blizzard spel. Had wel gekund bij Hearthstone. Misschien niet overdreven veel achievements maar een paar simpele die amper iets opleveren. Wat dust of card-backside art oid.
Dat heb ik me ook wel afgevraagd.. Misschien staat t nog op de todo-lijst. Het is maar een klein devteam geloof ik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:08:04 #52
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_152382144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:40 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Ik vind het uberhaubt een beetje ongebruikelijk van Blizzard om geen Achievements toe te voegen in een blizzard spel. Had wel gekund bij Hearthstone. Misschien niet overdreven veel achievements maar een paar simpele die amper iets opleveren. Wat dust of card-backside art oid.
Die zijn er toch al? Onder andere een cardback voor heroic naxxramas.

De rest staat hier: http://www.hearthhead.com/achievements
pi_152388866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:08 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Die zijn er toch al? Onder andere een cardback voor heroic naxxramas.

De rest staat hier: http://www.hearthhead.com/achievements
Maar waarom is die lijst dan niet te vinden in Hearthstone zelf? Zo lastig is het niet om een overzichtslijst te programmeren.

En de meesten in die lijst zijn niet eens echt achievements maar gewoon opdrachten binnen die adventures.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 08:14:23 #54
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152394391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:28 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Zo lastig is het niet om een overzichtslijst te programmeren.
Kun je even stap voor stap uitleggen hoe een programmeur dat doet? Wordt een beetje moe van dit soort duim-gezuig.

Enige juiste antwoord is dat je absoluut geen idee hebt hoe moeilijk en tijdrovend het is voor een programmeur. Je hebt namelijk geen flauw idee hoe hun architectuur in elkaar zit en wat er binnen het team moet gebeuren wanneer een een nieuwe feature wordt voorgesteld.

Als zo'n lijst een paar ton kost, zou je het dan nog doen?
  Redactie Games vrijdag 8 mei 2015 @ 08:43:13 #55
181272 crew  Noppie2000
pi_152394797
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]
Als zo'n lijst een paar ton kost, zou je het dan nog doen?
Ik las gister nog dat Destiny en Hearthstone samen goed zijn voor 1 miljard aan omzet. Hearthstone maakt dus makkelijk honderden miljoenen. Dus ja, ik zou hier geld van opnieuw investeren om dit soort functies erin te krijgen.

Achievements zichtbaar, meer stats zichtbaar (niet alleen Play mode wins, maar gewoon ondersplitsen per klasse enzo), meer deck slots en ga maar door. Dat de game begon met klein ontwikkelingsteam snap ik. Met honderden miljoenen aan geld mag je wel eens gaan uitbreiden.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:31:56 #56
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_152395694
Dat het spel juist redelijk weinig en toeters en bellen heeft is denk ik voor een groot deel van de gamers nou juist de charme.

Het gaat niet alleen over investeringskosten, maar ook commerciele belangen. Je wilt zeker niet dat een groot deel van de spelers gaat afhaken omdat de game helemaal volgestopt wordt met onzinnige dingen, zoals ook met WoW is gebeurd. (Nou was die game al op zijn retour... maar kom op zeg. Pet Battles?)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Games vrijdag 8 mei 2015 @ 09:38:14 #57
181272 crew  Noppie2000
pi_152395853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:31 schreef Molurus het volgende:
Dat het spel juist redelijk weinig en toeters en bellen heeft is denk ik voor een groot deel van de gamers nou juist de charme.

Het gaat niet alleen over investeringskosten, maar ook commerciele belangen. Je wilt zeker niet dat een groot deel van de spelers gaat afhaken omdat de game helemaal volgestopt wordt met onzinnige dingen, zoals ook met WoW is gebeurd. (Nou was die game al op zijn retour... maar kom op zeg. Pet Battles?)
extra deck slots, een duidelijk overzicht van opdrachten, goed overzicht stats, nieuwe classes lijken me niet echt 'onzinnige dingen'.

Je moet de drempel niet te hoog maken en de game an sich simpel houden inderdaad. Je moet het echter ook interessant houden voor de blijvende groep, de serieuzere groep. Daar heb je simpelweg meer voor nodig.
pi_152396519
Ik stem voor extra deckslots, liefst 18 stuks :Y
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:17:48 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152396728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:08 schreef muhahaha het volgende:
Ik stem voor extra deckslots, liefst 18 stuks :Y
En misschien deck-statistieken.. Hoe vaak verlies/win je van andere decktypes etc.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_152396742
Ben ook voor extra deckslots....en meer stats! ^O^

Maar mocht dat niet gebeuren om wat voor reden dan ook, no problem. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_152396869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je even stap voor stap uitleggen hoe een programmeur dat doet? Wordt een beetje moe van dit soort duim-gezuig.

Enige juiste antwoord is dat je absoluut geen idee hebt hoe moeilijk en tijdrovend het is voor een programmeur. Je hebt namelijk geen flauw idee hoe hun architectuur in elkaar zit en wat er binnen het team moet gebeuren wanneer een een nieuwe feature wordt voorgesteld.

Als zo'n lijst een paar ton kost, zou je het dan nog doen?

Zo'n lijst kost hooguit een paar dagen om te bouwen. Misschien wel een dag met de kwaliteit die daar zit. Het is namelijk niet zo heel spannend: Een simpele select query met een left join op de behaalde achievements. Die queries kunnen ze overnemen van alle andere spellen met achievements van Blizzard. List components hebben ze ook al zat, alleen de layout moet aangepast worden naar de layout van Hearthstone maar dat is ook niks nieuws dus voor een beetje designer is dat ook een middagje werk. Een ton gaat het dus bij lange na niet kosten. En tijdrovend voor de programmeur? Gelukkig niet zeg, als dit soort lijstjes al tijdrovend en duur zou zijn, dan zou geen enkele bedrijf meer software op maat willen hebben.
pi_152397084
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

En misschien deck-statistieken.. Hoe vaak verlies/win je van andere decktypes etc.
Dat wordt wel ingewikkeld denk ik. Dan kun je beter data verzamelen hoe lang een bepaald potje duurt en hoe je dat afgaat. Als je veel korte potjes tegen hunters hebt dan kun je wel een beetje nagaan of dat dan de facehunters zijn geweest :)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:36:04 #63
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_152398356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

En misschien deck-statistieken.. Hoe vaak verlies/win je van andere decktypes etc.
daar zijn programma's voor die je kunt downloaden. Heb zelf een hele tijd hearthtracker gebruikt. werkte prima.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:26:52 #64
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152407642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:23 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Zo'n lijst kost hooguit een paar dagen om te bouwen. Misschien wel een dag met de kwaliteit die daar zit. Het is namelijk niet zo heel spannend: Een simpele select query met een left join op de behaalde achievements. Die queries kunnen ze overnemen van alle andere spellen met achievements van Blizzard. List components hebben ze ook al zat, alleen de layout moet aangepast worden naar de layout van Hearthstone maar dat is ook niks nieuws dus voor een beetje designer is dat ook een middagje werk. Een ton gaat het dus bij lange na niet kosten. En tijdrovend voor de programmeur? Gelukkig niet zeg, als dit soort lijstjes al tijdrovend en duur zou zijn, dan zou geen enkele bedrijf meer software op maat willen hebben.
Daar zul je nog versteld van staan. Dat jij in je hobby zolder zo'n lijst binnen een dag uit de database kunt krijgen, wil niet zeggen dat het in het echie ook zo gaat. Het uberhaupt opperen om een left join te gebruiken is al totale onzin en totaal irrelevant. Je hebt geen flauw idee hoe deze database in elkaar zit en of ze uberhaupt een relationele database gebruiken.

We mogen er gemakshalve ook wel vanuit gaan dat men bij blizzard weet wat ze doen, dat zij een left joint kunnen bedenken mag ik vanuit gaan. Het gaat er om hoe er binnen het bedrijf met changes wordt omgegaan, en hoe ze dat aanpakken en of dan nog een achievement lijst boven aan de prio lijst komt te staan?

Hier gaan vele vergaderingen aan vooraf, design goedkeuren etc de hele bureaucratie door. Het is gewoon niet te zeggen vanuit hier hoelang ze daar mee bezig zijn.

Alleen de testen die je moet doen op alle devices duren al meerdere dagen als ze een beetje gestructureerd werken.

Je bent geen professioneel software ontwikkelaar?

Maar moraal van het verhaal:

Er bestaat geen "even snel" binnen de IT als het ook goed moet. En van buitenaf is absoluut niet te zeggen hoe lang iemand over een probleem gaat doen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:39:44 #65
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_152419664
Net nog eens de BRM Mage challenge gedaan...

Millhouse in beurt 2

Beurt 3 krijg ik Loremaster Cho uit de eerste portal, Violet Teacher uit de 2e, en later ook nog Clockwork Giant (te spelen voor 0).

Hij burnt vervolgens Maexxna. _O-

Samen met de Hunter challenge uit Naxx heerlijk om af en toe opnieuw te spelen...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  zondag 10 mei 2015 @ 23:14:00 #66
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_152476035

Ging lekker vanavond :)! Druid deck loopt na wat aanpassingen heel aardig in deze meta.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:18 schreef Montagui het volgende:
Ben ook voor extra deckslots....en meer stats! ^O^

Maar mocht dat niet gebeuren om wat voor reden dan ook, no problem. :)
Stats zijn altijd leuk :s) .
  Redactie Games maandag 11 mei 2015 @ 07:49:56 #67
181272 crew  Noppie2000
pi_152480761
Nice! Ramp Druid lijkt het altijd wel goed te doen, goed gebalanceerd deck :)

Ben deze maand voornamelijk aan het oefenen met decks die ik nog nooit heb gebruikt. Voornamelijk mijn freeze mage, heb hem eindelijk af _O_ Wel lastig, daarom nog rank 15 + ik speel deze maand meer arena :+
  maandag 11 mei 2015 @ 08:31:50 #68
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152481146
Iemand enig idee hoe dat matchmaking systeem in elkaar zit?

Werd zaterdag helemaal debiel van de facehunters, echt achter elkaar kwamen ze me vervelen.

Vervolgens besloot ik een anti-facetard druid te maken en sindsdien ben ik geen hunter meer tegengekomen anders dan een potje tegen knoffel om toch eens het deck te proberen.

Is matchmaking wel random of wordt er ook nog iets berekend welk deck goed is tegen een ander deck?
  maandag 11 mei 2015 @ 08:46:36 #69
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_152481264
Dat vraag ik me ook af Barry, gister dacht ik dus even snel te ranken met mn facehunter. tot rank 11 ging het goed om vervolgens daarna alleen maar anti-face decks tegen te komen en weer terug te zakken naar rank 13.
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
  maandag 11 mei 2015 @ 08:53:56 #70
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_152481348
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:49 schreef Noppie2000 het volgende:
Nice! Ramp Druid lijkt het altijd wel goed te doen, goed gebalanceerd deck :)

Ben deze maand voornamelijk aan het oefenen met decks die ik nog nooit heb gebruikt. Voornamelijk mijn freeze mage, heb hem eindelijk af _O_ Wel lastig, daarom nog rank 15 + ik speel deze maand meer arena :+
Klopt, je kan bijna overal van winnen als je andere decks een beetje kent :P. Hoeveel wins heb je meestal tijdens een run?
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:31 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand enig idee hoe dat matchmaking systeem in elkaar zit?

Werd zaterdag helemaal debiel van de facehunters, echt achter elkaar kwamen ze me vervelen.

Vervolgens besloot ik een anti-facetard druid te maken en sindsdien ben ik geen hunter meer tegengekomen anders dan een potje tegen knoffel om toch eens het deck te proberen.

Is matchmaking wel random of wordt er ook nog iets berekend welk deck goed is tegen een ander deck?
Totaal random geloof ik. Ik kwam ze zelf vooral tegen tussen rang 17-12, daarna sporadisch. Ben zelf niet zo bang voor facehunters, want ik heb genoeg toevoegingen die ook tegen de agressieve decks werken. Het enige deck waar ik het echt lastig tegen heb is secret mage.
  maandag 11 mei 2015 @ 08:55:53 #71
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152481379
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:53 schreef Azorius het volgende:

[..]

Klopt, je kan bijna overal van winnen als je andere decks een beetje kent :P. Hoeveel wins heb je meestal tijdens een run?

[..]

Totaal random geloof ik. Ik kwam ze zelf vooral tegen tussen rang 17-12, daarna sporadisch. Ben zelf niet zo bang voor facehunters, want ik heb genoeg toevoegingen die ook tegen de agressieve decks werken. Het enige deck waar ik het echt lastig tegen heb is secret mage.
Heb je die Hans Kazan Mystic er in? Die is echt zooo leuk tegen secret decks, het is dat het mannetje van de opponent niet kan huilen anders had hij het gedaan.
  maandag 11 mei 2015 @ 09:03:28 #72
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152481492
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:46 schreef knoffel het volgende:
Dat vraag ik me ook af Barry, gister dacht ik dus even snel te ranken met mn facehunter. tot rank 11 ging het goed om vervolgens daarna alleen maar anti-face decks tegen te komen en weer terug te zakken naar rank 13.
Ja kan ook zijn dat ik inderdaad de facehunter breed rank voorbij ben, en dat het nu wat schaarser wordt. Ben pas leven 15 namelijk, volgens mij zit dat vol met facehunters.

Ik weet dat je op moet passen met gevoel bij statistiek maar dit lijkt wel alsof je gematched wordt met iemand die een gelijk deck-rank heeft.

Heb namelijk ook wel eens een enorm schraal trolldeck gemaakt wat eigenlijk niet kon, vervolgens speel je op casual alleen maar tegen tegenstanders met basic cards.

Hoewel river crokodilisk natuurlijk wel een enorme bazenkaart is.
  maandag 11 mei 2015 @ 09:10:41 #73
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_152481597
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je die Hans Kazan Mystic er in? Die is echt zooo leuk tegen secret decks, het is dat het mannetje van de opponent niet kan huilen anders had hij het gedaan.
Misschien als meer dan de helft van alle spelers secret mage gaat spelen (het enige deck wat ooit zo populair was was mech mage). Ik speel qua tech op dit moment al 1x BGH, 2x Zombie Chow, 1x Earthern Ring Farseer en 1x Harrison Jones, dus niet er is niet echt ruimte voor meer tech kaarten :P.

Bovendien wil ik van sommige classes geen secrets afpakken, maar ze juist triggeren (Hunter). Op die manier kan ik hun Bow extra charges geven, en hem dan mollen met Harrison.
  Redactie Games maandag 11 mei 2015 @ 09:12:30 #74
181272 crew  Noppie2000
pi_152481621
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:53 schreef Azorius het volgende:

[..]

Klopt, je kan bijna overal van winnen als je andere decks een beetje kent :P. Hoeveel wins heb je meestal tijdens een run?
Over het algemeen 5-7 denk ik, puur op slim spelen en op het juiste moment toeslaan. Daarna hangt het af van mijn draft :P

Overigens tijd om Heroes of the Storm te spelen, dit ding is te sexy:

  maandag 11 mei 2015 @ 09:14:22 #75
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_152481639
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:03 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja kan ook zijn dat ik inderdaad de facehunter breed rank voorbij ben, en dat het nu wat schaarser wordt. Ben pas leven 15 namelijk, volgens mij zit dat vol met facehunters.

Ik weet dat je op moet passen met gevoel bij statistiek maar dit lijkt wel alsof je gematched wordt met iemand die een gelijk deck-rank heeft.

Heb namelijk ook wel eens een enorm schraal trolldeck gemaakt wat eigenlijk niet kon, vervolgens speel je op casual alleen maar tegen tegenstanders met basic cards.

Hoewel river crokodilisk natuurlijk wel een enorme bazenkaart is.
ja ik weet het ook niet precies, het wisselt heel erg. Soms kom je alleen maar frustrerende tegenstanders tegen en dan opeens weer een hele tijd vrij makkelijke overwinningen. De frustratie van het verliezen kan misschien ook het gevoel geven dat je oneerlijk of lastig gematched wordt natuurlijk.
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')