abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juli 2015 @ 23:26:47 #51
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154130054
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:00 schreef mattie010 het volgende:
Het Krugerpark kost je qua rijsnelheid iets meer dan een gemiddelde woestijn/halfwoestijn/iets dergelijks. Het zal in ieder geval veel rijden worden en lange dagen maken, maar het kan uiteraard wel ja. Ik vind het persoonlijk dodelijk, maar puur mijn mening.

Zeker van Satara naar Croc Bridge vind ik een pittige dag met de morning walk erbij, wel fijn voor jullie dat je het erbij hebt kunnen boeken.

Sodwana Bay vind ik alsnog ambitieus, omdat je (geen grapje) soms uren vast staat bij de grens Swaziland --> Zuid-Afrika. Wordt ook veel voor gewaarschuwd, zelf niet gehad gelukkig. Maar mocht je vast staan: haal je het niet of kan je er slechts 1 duik doen, wat wel misschien erg jammer is?
Komen in de middag/avond aan in een duik resort in Sodwana Bay. De volgende dag ga ik duiken. Maar van die grens wist ik niet. Maar dat zien we daar wel.
pi_154136326
Voor mij was vooral de eerste reisdag vrij zwaar van Johannesburg naar Hazyview. Even gestopt bij Graskop voor een heerlijke pannenkoek. Verder weinig extra's kunnen doen op die dag.(de wegen hier zitten trouwens vol met potholes dus let goed op).

2de reisdag de Panoramaroute begonnen vanuit Hazyview via Graskop naar Phalaborwa.
3de dag vanuit daar het Krugerpark ingereden naar Olifants. (Sunset Gamedrive gedaan).
4de dag de hele dag in het Krugerpark geweest, vanuit Olifants naar Skukuza met een stop/lunch in Satara.
5de dag nog een Morning Gamedrive gehad voordat we vanuit Skukuza naar Swaziland zijn gereden.

Was bij dag 5 ook wel echt het leuke gevoel van dieren spotten helemaal kwijt. Misschien omdat we al veel gezien hadden of omdat het gewoon teveel dagen achter elkaar dieren spotten was. Merkte ook dat ik hier in Hluhluwe en Addo Elephant ook last van had. Nu helaas iedere dag spijt van en wat zou ik in mijn vrije uurtjes toch graag even de auto pakken en zo'n park inrijden.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:42:50 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_154136507
De rijtijden die je noemt in Kruger klopt in ieder geval weinig van. Maximum snelheid is 50 km per uur, wat dus zeker niet wilt zeggen dat je dat ook haalt. Daarnaast heb je ook nog de leukere dirt roads, waar de snelheid nog veel lager ligt. Je zult verder alles wel gewoon halen, maar die rijtijden moet je echt met een korreltje zout nemen.

Verder heb je wel een erg vol schema gebouwd qua activiteiten. Je hebt eigenlijk voornamelijk reisdagen en maar weinig dagen dat je op locatie blijft. Je moet ook tijd inbouwen om even alles op je in te laten werken. Mijn verwachting is dat er af en toe een keer gaat zijn dat je een activiteit niet gaat doen, gewoon om een beetje rust te pakken.

Nog een tip voor de Tafelberg, probeer zo vroeg mogelijk te gaan. Dan zijn de rijen het kortst en is het bovenop de Tafelberg nog heerlijk rustig.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:19:57 #54
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154148220
Had de reistijden eens goed bekeken in het tabel van Sanparks in het krugerpark.Het zijn idd lange ritten.

Tot mijn verbazing was er vandaag ineens een plaats vrijgekomen bij Lower Sabie :)
Die gelijk geboekt met sunset en sunrise game drives en die van Crocodile Bridge helemaal geannuleerd.
Dit scheelt bijna 1,5 uur rijden in het krugerpark.
Nu ziet ons schema er zo uit:

Vertrek Amsterdam 10.30 uur - Aankomst Johannesburg 21.15 uur.
1
Auto ophalen en naar hotel.

2 Johannesburg - Hazyview ( 450 km ) ( klein gedeelte panorama route via Gods Window en pilgrims Rest)


3 Hazyview - Panorama Route afrijden (via Blyde River Canyon -3 rondavels) (170 km) - Kapama River Lodge
16.00 uur eerste gamedrive

4 Kapama River Lodge - Phalaborwa - letaba Rest Camp (142km= 3,5 uur rijden )
sunset drive @Letaba Rest Camp

5 Letaba rest camp - Satara rest camp ( 71km = 2 uur,45 min)
night drive @Satara Rest Camp
Morning Walk @Satara Rest Camp

6 Satara rest camp - Lower Sabie Rest camp (93 km= 3 uur, 45 min )
Sunset Drive @Lower Sabie

Sunrise Drive @Lower Sabie
7 Lower Sabie - Mkhaya Game Reserve (Swazyland) ( 217km= 3 uur 45 min)

programma vanaf 16.00 uur bij Mkhaya game reserve.

8 Mkhaya Game Reserve (Swazyland) - Sodwana Bay Coral Divers
14:00 uur inchecken. Duiken sodwana bay voor volgende dag reserveren.

9 Sodwana Bay - St Lucia ( 172 km )
s morgens duiken

10 St. Lucia
iSimangaliso Wetland Park

11 St. Lucia
iSimangaliso Wetland Park/ walvissen

12 St Lucia - Dolphin Coast - Uhmlanga Rocks (198 km )
Pinguins bij Boulders bay, Dolphin Coast. ( dolphins? )

13 Uhmlanga Rocks

Durban Airport -
14 Port Elizabeth Airport - Jeffreys Bay ( 84 km ) 1 uur rijden.
Vlucht om 13.35 uur - aankomst 14.55 uur.

15 Jeffreys Bay - Stormsriver ( 102 km)
Waterfall Trial lopen ( 6km/3 uur ) , Hangbrug bekijken.

16 Stormsriver - Plettenbergbaai (65km)


17 Plettenbergbaai


18 Plettenbergbaai - Knysna (32km) - Oudshoorn ( 119 km, 1,5 uur rijden ) ( via Outeniqua bergpas )


19 Oudtshoorn - mosselbaai - Gansbaai ( 405km )

Kooiduiken met haaien in Gansbaai, daarna door naar Hermanus.
20 Gansbaai - Hermanus ( 43km )


21 Hermanus - Franschhoek ( 103 km )
Franschoek wijnproeverij.

22 Franschhoek - Stellenbosch (33 km)
Wijnroute

23 Stellenbosch - Cheetah Outreach ( 20 km ) - Kaapstad ( 45 km )


24 Kaapstad


25 Kaapstad
Bezoek Robbeneiland

26 Kaapstad
Kabelbaan naar Tafelberg

27 De gehele dag Kaapstad. 's avonds naar Airport terugvlucht Schiphol Amsterdam 22.55 uur.
Kaap de goede hoop.

28 Aankomst Schiphol 10.30 uur.
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:10:54 #55
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154162924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:42 schreef Blik het volgende:
De rijtijden die je noemt in Kruger klopt in ieder geval weinig van. Maximum snelheid is 50 km per uur, wat dus zeker niet wilt zeggen dat je dat ook haalt. Daarnaast heb je ook nog de leukere dirt roads, waar de snelheid nog veel lager ligt. Je zult verder alles wel gewoon halen, maar die rijtijden moet je echt met een korreltje zout nemen.

Verder heb je wel een erg vol schema gebouwd qua activiteiten. Je hebt eigenlijk voornamelijk reisdagen en maar weinig dagen dat je op locatie blijft. Je moet ook tijd inbouwen om even alles op je in te laten werken. Mijn verwachting is dat er af en toe een keer gaat zijn dat je een activiteit niet gaat doen, gewoon om een beetje rust te pakken.

Nog een tip voor de Tafelberg, probeer zo vroeg mogelijk te gaan. Dan zijn de rijen het kortst en is het bovenop de Tafelberg nog heerlijk rustig.
Als je al geluk hebt dat de top van de tafelberg te zien is. Wij waren er vier dagen en maar op 1 dag hadden we vrij zicht, maar toen hadden we al de trip naar Robbeneiland geboekt... (als je trouwens snel zeeziek wordt, bereid je dan maar goed voor op de boottocht naar Robbeneiland, dat kan er wild aan toe gaan) Elke keer als we wel tijd hadden, was de kabelbaan gesloten.

Reistijden in Kruger moet je echt met een korreltje zout nemen, je kunt/mag niet hard doorrijden. Plus als je nog wel eens iets wil zien in het park, dan stop je geregeld om te kijken.
Don't let my username fool you...
pi_154163221
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:19 schreef egelhond het volgende:
Dit scheelt bijna 1,5 uur rijden in het krugerpark.
Op zich, zou mijn instelling net zijn dat je zonder meer veel wilt gaan rijden in het Kruger, dus dat de weg wat langer is, dat is voor mij geen probleem.
Een dag heb ik helemaal gepland om de hele dag met de telelens in de aanslag wat te gaan waterhole hoppen. En een dag heb ik 200 km gepland door Etosha te rijden, en te stoppen op het moment ik wat interessants zie/verwacht. ik zal er wel een uur of acht over doen eer ik er door ben.

De heenweg naar Hazyview raad ik je trouwens aan om ook vooral ook de Long Tom Pas te pakken.
pi_154163408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 08:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als je al geluk hebt dat de top van de tafelberg te zien is. Wij waren er vier dagen en maar op 1 dag hadden we vrij zicht, maar toen hadden we al de trip naar Robbeneiland geboekt... (als je trouwens snel zeeziek wordt, bereid je dan maar goed voor op de boottocht naar Robbeneiland, dat kan er wild aan toe gaan) Elke keer als we wel tijd hadden, was de kabelbaan gesloten.

Reistijden in Kruger moet je echt met een korreltje zout nemen, je kunt/mag niet hard doorrijden. Plus als je nog wel eens iets wil zien in het park, dan stop je geregeld om te kijken.
Ook wij waren 4 dagen in Kaapstad en zijn de Tafelberg niet op geweest doordat er geen zicht was. Persoonlijk erg jammer. Reis naar Robbeneiland ging ook niet door vanwege de woeste zee. Gelukkig dag erna alsnog geweest en had voor het eerst last van zeeziek zijn. Zee was erg onrustig en met het staren naar mijn camera gelukkig toch gelukt om alles binnen te houden.
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:27:15 #58
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154163586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:10 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ook wij waren 4 dagen in Kaapstad en zijn de Tafelberg niet op geweest doordat er geen zicht was. Persoonlijk erg jammer. Reis naar Robbeneiland ging ook niet door vanwege de woeste zee. Gelukkig dag erna alsnog geweest en had voor het eerst last van zeeziek zijn. Zee was erg onrustig en met het staren naar mijn camera gelukkig toch gelukt om alles binnen te houden.
Mijn vriendin heeft echt enorm veel last van zeeziekte, maar ze heeft wel het talent om op commando in slaap te kunnen vallen, als ze slaapt op de boot gaat het bij haar wel. Boottochtje in Knysna met het spotten van orka's was voor haar dan ook meer de orka's voeren dan wat anders. De reis naar Robbeneiland op de heenweg ging nog wel, we hadden een ingehuurde luxe catamaran omdat één boot een week eerder defect was gegaan. Op de terugweg die grote boot, de Susan Kruger, maar ze zeiden al dat de zee erg ruw geworden was in de tussentijd, dat was geen overdrijven, golven van 6 meter hoog en dan ga je dus echt alle kanten op, ook in zo'n relatief grote boot. Ben er niet misselijk op geworden, maar op mijn gemak voelde ik me ook niet... Was heel blij toen we weer eindelijk in de haven van Kaapstad aankwamen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:38:54 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_154163719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 08:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als je al geluk hebt dat de top van de tafelberg te zien is. Wij waren er vier dagen en maar op 1 dag hadden we vrij zicht
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:10 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ook wij waren 4 dagen in Kaapstad en zijn de Tafelberg niet op geweest doordat er geen zicht was. Persoonlijk erg jammer.
Het kan verkeren, ik was er in mei voor 4 dagen en alle dagen strakblauwe luchten gehad. Geen enkele dag geweest dat de Tafelberg in de wolken zat. Dus vanaf het appartement (dag 1, aanradertje overigens voor 70 euro per nacht via airbnb) zag het er zo uit:



En een paar dagen later vanuit de haven zag het er zo uit:

pi_154164530
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

[..]

Het kan verkeren, ik was er in mei voor 4 dagen en alle dagen strakblauwe luchten gehad. Geen enkele dag geweest dat de Tafelberg in de wolken zat. Dus vanaf het appartement (dag 1, aanradertje overigens voor 70 euro per nacht via airbnb) zag het er zo uit:

[ afbeelding ]

En een paar dagen later vanuit de haven zag het er zo uit:

[ afbeelding ]
Dat is nogal een verschil ja, achjah we hebben maar een paar tegenvallers gehad op onze vakantie van een dag of 24. En daarvan was dit de grootste. (Bungee bij Tsitsikamma gemist, regen in Oudtshoorn waardoor we de struisvogels niet mochten voeren, regen in Addo Elephant Park waardoor alle dieren op pad waren ipv bij het water stonden).
pi_154179903
Hoi allemaal!

Ik ben aan het kijken om in november alleen (als vrouw) naar zuid-Afrika te gaan. Ik heb een mooie aanbieding gevonden voor Johannesburg retour.

Ik wil graag ongeveer 3 weken gaan, waarbij ik een aantal dingen graag wil doen:
* 5-7 dagen surfen
* kooiduiken met haaien
* Lesotho & Swaziland (mijn tick is dat ik graag in alle landen in de wereld geweest wil zijn, dus wil deze graag meepakken ;) )
* gamedrives (ik hoef niet persé naar het kruger park - mogen ook andere parken zijn)

Ik twijfel over de volgende dingen:
* vervoer: bazbus, auto huren (is dat wat in je eentje?) of iets anders?
* Is het het handigste om in oost SA te blijven of aankomen in Johannesburg en doorvliegen naar kaapstad (of andersom natuurlijk)

Ik ben me nu in aan het lezen, maar bovenstaande heeft wel invloed op wat ik wel en niet kan gaan doen ... Dus wie kan me helpen met antwoorden?
pi_154180867
het is weer allemaal zo persoonlijk . Ik zelf heb twee jaar geleden een vergelijkbaar concept als BazBus, door Laos gereisd (Stray)
En ik vond dat een heel fijn concept, het is super gezellig, je hoeft je niet te concentreren op rijden. En ben je de groep beu, dan hop je effe een dagje off, en hop je met de volgende groep mee.

Ik zie wel dat ze niet Swaziland en Lesoto aan doen . en ik vraag me ook echt af, wil je dat wel ? wat verwacht je er, het betekend een behoorlijke impact op je reis dagen, ik schat dat dit je zeker 4 of 5 reis dagen gaat kosten. en drie weken is krap.
De game drive ; ik zie dat BazBus een7 daagse tour heeft naar VicFalls en Chobe, als je safari wilt, ik denk dat je beter die 7 dagen aan dit besteed , als dat je je in bochten wringt om Swaziland en Lesoto af te strepen. En je hebt dan Botswana en Zimbabwe om af te strepen.
Chobe is echt safari "to the bone", maar november is begin van het regen seizoen. Je kan geluk hebben als het nog droog is, dan zullen op het einde je de Olifanten de neus uitkomen. En het raften is er dan op zijn best in VicFalls.
Maar uiteraard, het is heel erg persoonlijk.

Wat ik net al zei, november is meestal het begin van het regen seizoen, dat betekend dat je af en toe nat wordt, dat de dieren overal water vinden, dus ga je op game drive is de kans dat je dieren ziet, kleiner als het einde van het droge seizoen, want dan vind je ze bij de watergaten.

Ik denk dat die BazBus een goeie optie is, om van Johannesburg naar Kaapstad te komen. Zo pik je toch net wat meer van Zuid Afrika , buiten de grote steden. Ik weet even niet precies hoe je heen terug vlucht is, maar vaak is de openjaw landen in Johannesburg en vertrekken van uit Kaapstad, ook interessant.

auto huren, zou ik je niet te snel aanraden, veel lange stukken saai asfalt.
pi_154181955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef Roger_ het volgende:
het is weer allemaal zo persoonlijk . Ik zelf heb twee jaar geleden een vergelijkbaar concept als BazBus, door Laos gereisd (Stray)
En ik vond dat een heel fijn concept, het is super gezellig, je hoeft je niet te concentreren op rijden. En ben je de groep beu, dan hop je effe een dagje off, en hop je met de volgende groep mee.

Ik zie wel dat ze niet Swaziland en Lesoto aan doen . en ik vraag me ook echt af, wil je dat wel ? wat verwacht je er, het betekend een behoorlijke impact op je reis dagen, ik schat dat dit je zeker 4 of 5 reis dagen gaat kosten. en drie weken is krap.
De game drive ; ik zie dat BazBus een7 daagse tour heeft naar VicFalls en Chobe, als je safari wilt, ik denk dat je beter die 7 dagen aan dit besteed , als dat je je in bochten wringt om Swaziland en Lesoto af te strepen. En je hebt dan Botswana en Zimbabwe om af te strepen.
Chobe is echt safari "to the bone", maar november is begin van het regen seizoen. Je kan geluk hebben als het nog droog is, dan zullen op het einde je de Olifanten de neus uitkomen. En het raften is er dan op zijn best in VicFalls.
Maar uiteraard, het is heel erg persoonlijk.

Wat ik net al zei, november is meestal het begin van het regen seizoen, dat betekend dat je af en toe nat wordt, dat de dieren overal water vinden, dus ga je op game drive is de kans dat je dieren ziet, kleiner als het einde van het droge seizoen, want dan vind je ze bij de watergaten.

Ik denk dat die BazBus een goeie optie is, om van Johannesburg naar Kaapstad te komen. Zo pik je toch net wat meer van Zuid Afrika , buiten de grote steden. Ik weet even niet precies hoe je heen terug vlucht is, maar vaak is de openjaw landen in Johannesburg en vertrekken van uit Kaapstad, ook interessant.

auto huren, zou ik je niet te snel aanraden, veel lange stukken saai asfalt.
Dank je wel! Botswana en Zimbabwe ben ik geweest (en chobe en de Vic falls ), vandaar dat ik die er niet bij had staan, anders was dat idd een goed optie! Zag wel een Tour door het kruger: is het leuk om daarheen te gaan of beter een ander park pakken?

Is het handiger een paar weken eerder te gaan dan? Ik heb wel wat flexibiliteit qua wanneer ik ga, dus dat scheelt.

Bazbus klinkt wel goed zoals je het uitlegt, dus dat is echt een serieuze optie!
pi_154183730
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dank je wel! Botswana en Zimbabwe ben ik geweest (en chobe en de Vic falls ), vandaar dat ik die er niet bij had staan, anders was dat idd een goed optie! Zag wel een Tour door het kruger: is het leuk om daarheen te gaan of beter een ander park pakken?
Als je dit topic een beetje volgt, ja ik klets hier ook af en toe mee maar ben eigenlijk geen Zuid Afrika fan, maar eerder de landen er om heen. Maar ja, over Namibië of Botswana wil niemand hier schijnbaar praten ;) Maar als je in Zuid Afrika in een korte tijd voor relatief weinig geld op safari wilt doen is denk ik het Krugerpark de beste optie, de andere reserves, zijn wat exclusiever dus ook duurder. En vaak heb je dan alleen de opties om er een soort all in te doen, wat betekend overnachting, eten en wat gamedrives/walks. Meestal ben je dan al snel 200 euro kwijt voor een dag/nacht.
Er zijn wat meer game parks , ook op de route van Bazbus, Ik kijk net even in de lonely planet, Je hebt aan de zuidelijke kust lijn Plettenberg, Addo Elephant, Shamwari . Maar mijn ervaring met kleine parken als je niet beter weet, het is geweldig als je dan een olifant ziet. Maar ben je dan in Chobe geweest, dan kan dit park een teleurstelling zijn.
Zelf laatste keer dat ik naar het Krugerpark ben geweest, toen hadden we wel zo ongeveer elke kilometer een neushoorn met jong, en veel badende olifanten net aan de rand van de weg, tot het ons ging vervelen, maar ander halve week eerder waren we in Sth Luangwa en daar zagen we dit ;
zelfde troep leeuwen, alleen bij ons was het een nijlpaard, en de leeuwen gaven wat sneller op, maar die troep liep dus wel net links en rechts van onze safari jeep, dat was machtig.

quote:
Is het handiger een paar weken eerder te gaan dan? Ik heb wel wat flexibiliteit qua wanneer ik ga, dus dat scheelt.
Ik denk wel , als het regent, naja al zonder meer slechtere foto's door slechter licht, en minder dieren te zien. En je wordt ook nog eens nat.
Maar je vergeet nooit meer je eerste keer een tent opzetten in een tropische regenbui.... en vooral het slapen er in, ik begin al weer te drijven als ik er aan denk.
Het grote voordeel van november is wel dat het dan Viking-season is, en dat is wel altijd heel erg veel lachen, en de volgende morgen hoofdpijn.....
pi_154185206
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:11 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Als je dit topic een beetje volgt, ja ik klets hier ook af en toe mee maar ben eigenlijk geen Zuid Afrika fan, maar eerder de landen er om heen. Maar ja, over Namibië of Botswana wil niemand hier schijnbaar praten ;) Maar als je in Zuid Afrika in een korte tijd voor relatief weinig geld op safari wilt doen is denk ik het Krugerpark de beste optie, de andere reserves, zijn wat exclusiever dus ook duurder. En vaak heb je dan alleen de opties om er een soort all in te doen, wat betekend overnachting, eten en wat gamedrives/walks. Meestal ben je dan al snel 200 euro kwijt voor een dag/nacht.
Er zijn wat meer game parks , ook op de route van Bazbus, Ik kijk net even in de lonely planet, Je hebt aan de zuidelijke kust lijn Plettenberg, Addo Elephant, Shamwari . Maar mijn ervaring met kleine parken als je niet beter weet, het is geweldig als je dan een olifant ziet. Maar ben je dan in Chobe geweest, dan kan dit park een teleurstelling zijn.
Zelf laatste keer dat ik naar het Krugerpark ben geweest, toen hadden we wel zo ongeveer elke kilometer een neushoorn met jong, en veel badende olifanten net aan de rand van de weg, tot het ons ging vervelen, maar ander halve week eerder waren we in Sth Luangwa en daar zagen we dit ;
zelfde troep leeuwen, alleen bij ons was het een nijlpaard, en de leeuwen gaven wat sneller op, maar die troep liep dus wel net links en rechts van onze safari jeep, dat was machtig.

[..]

Ik denk wel , als het regent, naja al zonder meer slechtere foto's door slechter licht, en minder dieren te zien. En je wordt ook nog eens nat.
Maar je vergeet nooit meer je eerste keer een tent opzetten in een tropische regenbui.... en vooral het slapen er in, ik begin al weer te drijven als ik er aan denk.
Het grote voordeel van november is wel dat het dan Viking-season is, en dat is wel altijd heel erg veel lachen, en de volgende morgen hoofdpijn.....
Ik ga naar Botswana en Namibië!!! Hahahah En relatief kort Zuid-Afrika!! Hihi... :s)
Be brave. Be kind.
pi_154185382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:49 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Ik ga naar Botswana en Namibië!!! Hahahah En relatief kort Zuid-Afrika!! Hihi... :s)
hehe eindelijk een verstandig persoon hier ;)
wanneer ga je ?
pi_154185798
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:54 schreef Roger_ het volgende:

[..]

hehe eindelijk een verstandig persoon hier ;)
wanneer ga je ?
Volg. week donderdag. We starten in Zimbabwe, Vicotirai falls. Daarna Chobe in Botswana 4 dagen en vanuit daar zelfs verder door de Kaprivistrook richting Etosha, Swakopmund afzakkend naar Kaapstad

26 dagen op pad met 6 mensen in een busje!! Zin in!
Be brave. Be kind.
pi_154186039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:06 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Volg. week donderdag. We starten in Zimbabwe, Vicotirai falls. Daarna Chobe in Botswana 4 dagen en vanuit daar zelfs verder door de Kaprivistrook richting Etosha, Swakopmund afzakkend naar Kaapstad

26 dagen op pad met 6 mensen in een busje!! Zin in!
dat zijn goede vooruitzichten. ik moet nog twee maanden wachten ... dikke twee weken Namibië al helemaal uit gestippeld.
Als je in Swakopmund bent, mijn tip Kücki’s Pub en Gril.
  donderdag 9 juli 2015 @ 08:50:50 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154191634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:08 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal!

Ik ben aan het kijken om in november alleen (als vrouw) naar zuid-Afrika te gaan. Ik heb een mooie aanbieding gevonden voor Johannesburg retour.

Ik wil graag ongeveer 3 weken gaan, waarbij ik een aantal dingen graag wil doen:
* 5-7 dagen surfen
* kooiduiken met haaien
* Lesotho & Swaziland (mijn tick is dat ik graag in alle landen in de wereld geweest wil zijn, dus wil deze graag meepakken ;) )
* gamedrives (ik hoef niet persé naar het kruger park - mogen ook andere parken zijn)

Ik twijfel over de volgende dingen:
* vervoer: bazbus, auto huren (is dat wat in je eentje?) of iets anders?
* Is het het handigste om in oost SA te blijven of aankomen in Johannesburg en doorvliegen naar kaapstad (of andersom natuurlijk)

Ik ben me nu in aan het lezen, maar bovenstaande heeft wel invloed op wat ik wel en niet kan gaan doen ... Dus wie kan me helpen met antwoorden?
Als je alleen reist zou ik je zeker niet aanraden om een auto te huren in Zuid-Afrika. Het is niet voor niets dat de locals zelf vrijwel alles doen met met minimaal twee personen. BazBus lijkt me dan wel een goed alternatief, houd er wel rekening mee dat die stopt bij ongeveer elk hostel dat je onderweg tegenkomt, dus je kunt nog wel eens heel lang onderweg zijn (zo vertelden wat mensen die met die BazBus aankwamen laat in de avond).

Ik was toen met mijn vriendin en heb wel een auto gehuurd, met twee personen gaat dat goed en zijn gewoon van Johannesburg naar Kaapstad gereisd met een binnenlandse vlucht van Durban naar Port Elizabeth. Die richting is prima te doen en zijn ook via Swaziland geweest, Lesotho lag voor ons wat teveel buiten de richting voor de tijd die we hadden, dus dat hebben we geskipt. Vanuit Swaziland wel nog twee Nederlandse lifters vanuit het hostel meegenomen tot over de grens.
Don't let my username fool you...
  donderdag 9 juli 2015 @ 11:19:19 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_154193639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:11 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Als je dit topic een beetje volgt, ja ik klets hier ook af en toe mee maar ben eigenlijk geen Zuid Afrika fan, maar eerder de landen er om heen. Maar ja, over Namibië of Botswana wil niemand hier schijnbaar praten ;)
Als je voornamelijk voor safari gaat, is Zuid-Afrika denk ik niet je allerbeste optie inderdaad. Maar Zuid-Afrika is wel veel meer dan alleen safari. Ik vond het één van de meest afwisselende vakanties die ik heb gehad.

Daarbij is Zuid-Afrika een beetje te vergelijken met een Thailand/Indonesië. Het is het makkelijkste bereisbare land in Afrika, en veel mensen gaan dus eerst naar Z-A voordat ze beslissen om ook andere Afrikaanse landen te bezoeken. Namibië, Botswana, Zimbabwe klinkt toch een stuk exotischer en lastiger dan Z-A waar je vriend en je buurman ook al een keer zijn geweest.

Als de kinderen wat ouder zijn gaan we zeker nog wel een keer richting Namibië, Botswana e Zimbabwe :)
  donderdag 9 juli 2015 @ 14:25:54 #71
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154197721
Vreemd op de site van Sanparks waren voorheen geen plaatsen meer beschikbaar bij Olifants Camps in het Krugerpark. Gister waren er ineens 10 bungalows vrij.
Gelijk geboekt en die van Letaba geannuleert. Ook de morningwalk verplaatst naar olifants camp op 5 september i.p.v 6 september bij Letaba. Ons Krugerpark schema ziet er als volgt nu zo uit:

4 Kapama River Lodge - Phalaborwa - Olifants Rest Camp
sunset drive @Olifants Rest Camp (start om 16.30 uur, duur +- 3 uur)

Morning Walk @Olifants Rest Camp (start om 5.00 uur, duur +- 4uur)
5 Olifants rest camp - Satara rest camp (54 km, 2 uur 10 min rijden)
night drive @Satara Rest Camp (start om 20.00 uur, duur +- 2 uur)

6 Satara rest camp - Lower Sabie Rest camp (93 km= 3 uur, 45 min )
Sunset Drive @Lower Sabie (start om 16.30 uur, duur +- 3 uur)

Sunrise Drive @Lower Sabie (start om 5.00 uur, duur +- 3 uur)
7 Lower Sabie - Mkhaya Game Reserve (Swazyland) ( 217km= 3 uur 45 min) ( 1 uur rijden tot gate )

Vraagje over de Panorama route:
Vanaf Hazyview hoelang doe je er ongeveer over om beetje de highlights te zien richting Hoedspruit?

Gods Window en Pillgrims Rest doen we dag vantevoren dus die hoef je niet mee te rekenen.
pi_154198463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:13 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dat zijn goede vooruitzichten. ik moet nog twee maanden wachten ... dikke twee weken Namibië al helemaal uit gestippeld.
Als je in Swakopmund bent, mijn tip Kücki’s Pub en Gril.
Thankss!
Be brave. Be kind.
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:33:45 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154199080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je voornamelijk voor safari gaat, is Zuid-Afrika denk ik niet je allerbeste optie inderdaad. Maar Zuid-Afrika is wel veel meer dan alleen safari. Ik vond het één van de meest afwisselende vakanties die ik heb gehad.
Klopt, is mijn ervaring ook. Alhoewel, als je je een beetje wat meer in het Kruger park verdiept blijkt het toch wel een heel speciale plaats te zijn, maar goed, je kunt slechts iets van 3% ervan echt zien... Maar persoonlijk vond ik de safari's die ik gehad heb in Uganda wat indrukwekkender, maar dat is soms ook gewoon geluk hebben (met 4 leeuwen op een paar meter afstand van je in de boom bijvoorbeeld) Maar in Zuid-Afrika kun je alles doen: safari's in het Krugerpark, strandvakantie aan één van de vele stranden (alleen geen zee om in te gaan zwemmen), stedentrip in Kaapstad en prachtige landschappen in bijvoorbeeld Blyde River Canyon.

quote:
Daarbij is Zuid-Afrika een beetje te vergelijken met een Thailand/Indonesië. Het is het makkelijkste bereisbare land in Afrika, en veel mensen gaan dus eerst naar Z-A voordat ze beslissen om ook andere Afrikaanse landen te bezoeken. Namibië, Botswana, Zimbabwe klinkt toch een stuk exotischer en lastiger dan Z-A waar je vriend en je buurman ook al een keer zijn geweest.
Hehe, ik heb het precies andersom gedaan: eerst naar Uganda (mijn vriendin dwong me :P ) en pas later naar Zuid-Afrika. Zuid-Afrika is erg westers, Uganda absoluut niet. Wat is mooier? Het is allebei mooi, maar allebei op zijn eigen manier. Uganda vond ik wel indrukwekkender, het is nog puurder. Overigens ook een aanrader voor safari's, niet zo'n drukke parken als het Kruger soms is ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:13 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dat zijn goede vooruitzichten. ik moet nog twee maanden wachten ... dikke twee weken Namibië al helemaal uit gestippeld.
Als je in Swakopmund bent, mijn tip Kücki’s Pub en Gril.
En in Hazyview: Pioneer's Butcher and Grill, de Lonely Planet had niet gelogen, werkelijk de lekkerste steak ooit gehad!
Don't let my username fool you...
pi_154199979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:25 schreef egelhond het volgende:
Vreemd op de site van Sanparks waren voorheen geen plaatsen meer beschikbaar bij Olifants Camps in het Krugerpark. Gister waren er ineens 10 bungalows vrij.
Gelijk geboekt en die van Letaba geannuleert. Ook de morningwalk verplaatst naar olifants camp op 5 september i.p.v 6 september bij Letaba. Ons Krugerpark schema ziet er als volgt nu zo uit:

4 Kapama River Lodge - Phalaborwa - Olifants Rest Camp
sunset drive @Olifants Rest Camp (start om 16.30 uur, duur +- 3 uur)

Morning Walk @Olifants Rest Camp (start om 5.00 uur, duur +- 4uur)
5 Olifants rest camp - Satara rest camp (54 km, 2 uur 10 min rijden)
night drive @Satara Rest Camp (start om 20.00 uur, duur +- 2 uur)

6 Satara rest camp - Lower Sabie Rest camp (93 km= 3 uur, 45 min )
Sunset Drive @Lower Sabie (start om 16.30 uur, duur +- 3 uur)

Sunrise Drive @Lower Sabie (start om 5.00 uur, duur +- 3 uur)
7 Lower Sabie - Mkhaya Game Reserve (Swazyland) ( 217km= 3 uur 45 min) ( 1 uur rijden tot gate )

Vraagje over de Panorama route:
Vanaf Hazyview hoelang doe je er ongeveer over om beetje de highlights te zien richting Hoedspruit?

Gods Window en Pillgrims Rest doen we dag vantevoren dus die hoef je niet mee te rekenen.
Tussen Hazyview en Hoedspruit, ligt niet veel schokkends, is vooral woongebied en industrie. vooral door rijden dat je snel in het Krugerpark bent, belangrijkste stop plaatsen zijn de Shoprite in Hazyview of de Spar en Hoedspruit.
En halverwege ligt nog ergens een slager waar je wat "drogeworst" moet in slaan ;)
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:45:57 #75
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154200650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:16 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Tussen Hazyview en Hoedspruit, ligt niet veel schokkends, is vooral woongebied en industrie. vooral door rijden dat je snel in het Krugerpark bent, belangrijkste stop plaatsen zijn de Shoprite in Hazyview of de Spar en Hoedspruit.
En halverwege ligt nog ergens een slager waar je wat "drogeworst" moet in slaan ;)
Ik bedoelde eigenlijk om een gedeelte panorama route mee te nemen.
pi_154204273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:45 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk om een gedeelte panorama route mee te nemen.
ik ken alleen maar de rechte weg. en die ken ik dat er irritant veel langzame trucks met mica er op rijden. Misschien volgende keer eens die proberen. maar dat zal nog wel effe duren eer ik er weer ben.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:33:19 #77
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154408285
Nog tips in Plettenbergbaai en Knysna?

We hebben 2 overnachtingen gepland in Plettenbergbaai en daarna door langs Knysna naar Oudtshoorn. Of zouden jullie ook nachtje Knysna doen?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:11:41 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_154408863
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:45 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk om een gedeelte panorama route mee te nemen.
Reken los van de reistijd 2 uurtjes extra om te kijken, wandelen, foto's te nemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:33 schreef egelhond het volgende:
Nog tips in Plettenbergbaai en Knysna?

We hebben 2 overnachtingen gepland in Plettenbergbaai en daarna door langs Knysna naar Oudtshoorn. Of zouden jullie ook nachtje Knysna doen?
Ik zou niet separaat nog gaan slapen in Knysna, het is 30 minuten rijden. Als je het zou willen doen zou ik een nacht van Plettenberg afsnoepen, maar dat lijkt me niet de moeite.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:18:27 #79
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154408986
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:33 schreef egelhond het volgende:
Nog tips in Plettenbergbaai en Knysna?

We hebben 2 overnachtingen gepland in Plettenbergbaai en daarna door langs Knysna naar Oudtshoorn. Of zouden jullie ook nachtje Knysna doen?
Ik vond Knysna echt een leuk plaatsje en daar dus een walsvis tour gedaan waarbij we orka's gezien hebben van dichtbij (was erg uitzonderlijk). Knysna heeft wel de derde gevaarlijkste baai ter wereld, dus kan even spannend zijn om op zee te komen.

HomeBase is overigens wel een aan te raden hostel daar.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:37:09 #80
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154443949
Orka's heb ik vorig jaar al gezien in Canada van heel dichtbij dus dat is voor mij geen must. Gaan in Hermanus denk ik een walvistoer doen.
  zondag 19 juli 2015 @ 12:06:40 #81
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154459581
Vraagje over Kaapstad.

Zijn er combinatietickets te koop voor Robbeneiland en bv tafelberg mountain? Of korting :) ?
Nog tips in kaapstad?

En is het nodig een ticket van tevoren te kopen voor de tafelberg ( we willen hem wel lopen )
  zondag 19 juli 2015 @ 13:47:46 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_154462018
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:06 schreef egelhond het volgende:
Vraagje over Kaapstad.

Zijn er combinatietickets te koop voor Robbeneiland en bv tafelberg mountain? Of korting :) ?
Nog tips in kaapstad?

En is het nodig een ticket van tevoren te kopen voor de tafelberg ( we willen hem wel lopen )
Combitickets weet ik niet, denk het niet.

Tafelberg hoef je niet vantevoren te kopen, kan overigens wel en is ook raadzaam aangezien er m.u.v. De ochtend er een forse rij staat voor de ingang
pi_154510504
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik vond Knysna echt een leuk plaatsje en daar dus een walsvis tour gedaan waarbij we orka's gezien hebben van dichtbij (was erg uitzonderlijk). Knysna heeft wel de derde gevaarlijkste baai ter wereld, dus kan even spannend zijn om op zee te komen.

HomeBase is overigens wel een aan te raden hostel daar.
Ik vond Knysna zelf juist niet zo boeiend.
Leuk dorpje hoor, maar dat haventje was echt wel overduidelijk touristy. Had het na 1 nacht wel gezien. Verder wel goede uitvalsbasis voor de omgeving.

Wel mooi uitzich bij de monding van de baai, even omhoog rijden met de auto.

quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:47 schreef Blik het volgende:

Tafelberg hoef je niet vantevoren te kopen, kan overigens wel en is ook raadzaam aangezien er m.u.v. De ochtend er een forse rij staat voor de ingang
:Y , ruim 30min moeten wachten. Kan vast erger, maar vond het al lang zat.
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:22:11 #84
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154534962
Kan je ook een ticket kopen voor alleen naar beneden? We willen hem naar boven lopen en dan lekker relaxt weer naar beneden met de lift.
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:51:33 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_154535534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:22 schreef egelhond het volgende:
Kan je ook een ticket kopen voor alleen naar beneden? We willen hem naar boven lopen en dan lekker relaxt weer naar beneden met de lift.
Er is ook gewoon een website waar je dat soort info kunt opzoeken... ;)

Maar je kunt ook gewoon enkele reizen kopen. Als je een wild-card hebt vanwege je bezoek aan de verschillende parken krijg je korting.
  donderdag 23 juli 2015 @ 08:05:28 #86
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154559390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is ook gewoon een website waar je dat soort info kunt opzoeken... ;)

Maar je kunt ook gewoon enkele reizen kopen. Als je een wild-card hebt vanwege je bezoek aan de verschillende parken krijg je korting.
Thanks dat wist ik niet. Op de wildcard site kan ik daar niks over vinden.

Hoop dat het weer ook beetje meezit in september.
Nog 6 weekjes, zin in! :)
pi_154562934
Wij hebben vorig jaar september prima weer gehad.
Misschien 3 dagen met regen van de 3 weken. Alleen Jo'burg en Kruger waren flink warm, de rest was gewoon lekkere temperatuur.

Vanuit het binnenland aankomend in Addo NP, toch vlak bij de kust, was het wel even frisjes. Maar bleek alsnog gewoon 20’C te zijn.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:48:26 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_154563011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:05 schreef egelhond het volgende:

[..]

Thanks dat wist ik niet. Op de wildcard site kan ik daar niks over vinden.

Hoop dat het weer ook beetje meezit in september.
Nog 6 weekjes, zin in! :)
http://www.tablemountain.net/content/page/rates

quote:
SANParks Wild/My Green Card holders enjoy a 20% discount (only available from our ticket office)
Sowieso even zwaaien met je kaart bij alle parken waar je naar binnen gaat, vaak krijg je namelijk korting
pi_154583177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:13 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dat zijn goede vooruitzichten. ik moet nog twee maanden wachten ... dikke twee weken Namibië al helemaal uit gestippeld.
Als je in Swakopmund bent, mijn tip Kücki’s Pub en Gril.
Alles is zo moooi! We zutten nu in Aoba kodge naast Etosha, im 5 uur vannacht de ochtend gamedrive het park in. Komende dagen hier!

Prachtig!
Be brave. Be kind.
pi_154604008
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:04 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Alles is zo moooi! We zutten nu in Aoba kodge naast Etosha, im 5 uur vannacht de ochtend gamedrive het park in. Komende dagen hier!

Prachtig!
Heb je eigenlijk helemaal gelijk in. Namibië is gewoon geweldig, en de goeie tip voor Namibië is eigenlijk "Namibië"
  maandag 27 juli 2015 @ 09:29:35 #91
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154667880
Wat waren jullie kwijt aan jullie reis naar Zuid-Afrika?

Hoelang ben je weggeweest?
Prijs tickets of pakket reisorganisatie?
Wat daar uitgegeven?

Ben benieuwd.
  maandag 27 juli 2015 @ 10:03:15 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_154668265
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:29 schreef egelhond het volgende:
Wat waren jullie kwijt aan jullie reis naar Zuid-Afrika?

Hoelang ben je weggeweest?
Prijs tickets of pakket reisorganisatie?
Wat daar uitgegeven?

Ben benieuwd.
6000, wel met kind van bijna 2, en dat heeft wat invloed op de boodschappen, kosten voor eten/drinken en keuze van accommodaties. Zijn 3.5 weken weggeweest

1800 tickets incl binnenlandse vluchteb
1200 accommodatie
1700 pinnen (boodschappen, eten/drinken, tanken,etc.)
1000 huurauto's
300 conservation fees en excursies

[ Bericht 19% gewijzigd door Blik op 27-07-2015 10:13:20 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 11:00:01 #93
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154669171
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:29 schreef egelhond het volgende:
Wat waren jullie kwijt aan jullie reis naar Zuid-Afrika?

Hoelang ben je weggeweest?
Prijs tickets of pakket reisorganisatie?
Wat daar uitgegeven?

Ben benieuwd.
Ik dacht iets van 2300 euro pp voor 3,5 week, ruim geteld en dan alles meegeteld dus vliegreis, huurauot, overnachtingen, eten/drinken en de rest. Tickets waren 700 euro geloof ik, maar dan wel nog twee binnenlandse vluchten erbij. Van tevoren bijna niets geboekt, alles ter plekke bedacht.

Zuid-Afrika is wat duurder dan Azië in elk geval, daar waren we voor dezelfde tijd maar 1600 euro kwijt.
Don't let my username fool you...
pi_154669666
23 dagen weg geweest.
Ongeveer ¤4500 kwijt met 2 personen, waarvan ¤1400 voor vlucht (AMS-JOH en terug vanaf Kaapstad).
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:17:20 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154701349
Hoe staat het hier met homoseksualiteit tegenwoordig? Omdat er wat andere bestemmingen zijn afgevallen zijn we nu onze opties open aan het houden. Zuid Afrika is voor mij altijd een van mijn dromen geweest (safari's voornamelijk!), maar ik wil samen met mijn partner op vakantie en we willen echt met een ontspannen gevoel op vakantie. Liefst dan wel met een groepsreis..want tja, je voelt je dan net wat zekerder. Maar ben je daar dus veilig als homo zijnde? Wat kun je wel/niet doen in het openbaar? Niet dat we uitgebreid af willen lebberen, maar af en toe elkaars hand vast houden of elkaar een snelle kus geven willen we wel kunnen doen, zonder bang te hoeven zijn dat we in elkaar worden geslagen o.i.d. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:20:23 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_154701419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe staat het hier met homoseksualiteit tegenwoordig? Omdat er wat andere bestemmingen zijn afgevallen zijn we nu onze opties open aan het houden. Zuid Afrika is voor mij altijd een van mijn dromen geweest (safari's voornamelijk!), maar ik wil samen met mijn partner op vakantie en we willen echt met een ontspannen gevoel op vakantie. Liefst dan wel met een groepsreis..want tja, je voelt je dan net wat zekerder. Maar ben je daar dus veilig als homo zijnde? Wat kun je wel/niet doen in het openbaar? Niet dat we uitgebreid af willen lebberen, maar af en toe elkaars hand vast houden of elkaar een snelle kus geven willen we wel kunnen doen, zonder bang te hoeven zijn dat we in elkaar worden geslagen o.i.d. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring, maar homo-huwelijk is bijvoorbeeld mogelijk in Zuid-Afrika en daarmee een grote uitzondering. Zuid-Afrika wordt ook positief genoemd in dit artikel:

http://mens-en-samenlevin(...)homos-in-afrika.html
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:48:16 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154702113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Geen ervaring, maar homo-huwelijk is bijvoorbeeld mogelijk in Zuid-Afrika en daarmee een grote uitzondering. Zuid-Afrika wordt ook positief genoemd in dit artikel:

http://mens-en-samenlevin(...)homos-in-afrika.html
Bedankt voor de link :) Ja, ik weet dat het in Zuid Afrika legaal is, maar ik vraag me dus meer af hoe je in het dagelijks leven wordt behandeld zeg maar.

Oh, en hoeveel rekening moet je houden met malaria? Zie dat inentingen nodig zijn, maar ook dat Malaria pillen worden aangeraden voor Zuid Afrika? En muggenspul met DEET. Werkt dat goed? Waar het beste te halen? Jullie zijn hier in Z.Afrika geweest, dus ik vraag het hier maar even :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:53:52 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_154702244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bedankt voor de link :) Ja, ik weet dat het in Zuid Afrika legaal is, maar ik vraag me dus meer af hoe je in het dagelijks leven wordt behandeld zeg maar.

Oh, en hoeveel rekening moet je houden met malaria? Zie dat inentingen nodig zijn, maar ook dat Malaria pillen worden aangeraden voor Zuid Afrika? En muggenspul met DEET. Werkt dat goed? Waar het beste te halen? Jullie zijn hier in Z.Afrika geweest, dus ik vraag het hier maar even :P
Malaria is er alleen in het uiterste oosten van Zuid-Afrika en alleen tussen december en april. Is toevallig ook net een topic over:

TRV / Alternatief voor Krugerpark

MIjn mening staat er ook vrij duidelijk in. Maar heb ook een linkje gepost van het krugerpark zelf waarin ook wat tips staan.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:54:59 #99
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154705289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe staat het hier met homoseksualiteit tegenwoordig? Omdat er wat andere bestemmingen zijn afgevallen zijn we nu onze opties open aan het houden. Zuid Afrika is voor mij altijd een van mijn dromen geweest (safari's voornamelijk!), maar ik wil samen met mijn partner op vakantie en we willen echt met een ontspannen gevoel op vakantie. Liefst dan wel met een groepsreis..want tja, je voelt je dan net wat zekerder. Maar ben je daar dus veilig als homo zijnde? Wat kun je wel/niet doen in het openbaar? Niet dat we uitgebreid af willen lebberen, maar af en toe elkaars hand vast houden of elkaar een snelle kus geven willen we wel kunnen doen, zonder bang te hoeven zijn dat we in elkaar worden geslagen o.i.d. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring, maar in Zuid-Afrika kan het denk ik wel, zeker als je met een groepsreis gaat, kom je denk ik weinig in aanraking met de zwarte bevolking die er misschien wat minder open-minded tegenover staat. Maar sowieso is het in Afrika vaak nog apart om elkaar een kus te geven in het openbaar, ook tussen man en vrouw. Ben zelf ook in Uganda geweest, maar daar ontkennen ze gewoon het bestaan van homoseksuelen in hun land :+
Don't let my username fool you...
pi_154710670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe staat het hier met homoseksualiteit tegenwoordig? Omdat er wat andere bestemmingen zijn afgevallen zijn we nu onze opties open aan het houden. Zuid Afrika is voor mij altijd een van mijn dromen geweest (safari's voornamelijk!), maar ik wil samen met mijn partner op vakantie en we willen echt met een ontspannen gevoel op vakantie. Liefst dan wel met een groepsreis..want tja, je voelt je dan net wat zekerder. Maar ben je daar dus veilig als homo zijnde? Wat kun je wel/niet doen in het openbaar? Niet dat we uitgebreid af willen lebberen, maar af en toe elkaars hand vast houden of elkaar een snelle kus geven willen we wel kunnen doen, zonder bang te hoeven zijn dat we in elkaar worden geslagen o.i.d. Heeft iemand hier ervaring mee?
als je een groepsreis doet, hoef je, je geen zorgen te maken.
Net als hier in Nederland zijn er mensen die homo seksualiteit het zelfde mee omgaan als ieder ander persoon, en er zijn mensen die het nog steeds niet snappen. Het zelfde geld in veel landen, ook Zuid Afrika.
Zolang je niet erg de neiging hebt om uit te schreeuwen "ik ben homo en iedereen moet dat weten" zal in Zuid Afrika daar niemand overvallen, domme opmerkingen over maken, en zeer zeker ook niet en mekaar slaan. Zelf vind ik kleffe koppeltjes altijd irritant, ongeachte hetero of anders geaard, dat moet je wel achterwege laten. Dat is wel de verkeerde mensen uitdagen, maar goed meestal zit je met een reis gezelschap toch alleen met een groep toeristen, dus, dan hoef je , je weer niet al te druk maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')