abonnement Unibet Coolblue
pi_152318956
quote:
'Europeanen worden steeds dikker, Nederlanders niet'

Europeanen worden steeds dikker, maar de Nederlanders zijn de uitzondering op de regel.

Dat stelt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in een nieuw rapport, dat woensdag werd gepubliceerd.

In 2030 zijn veel meer mensen in Europa zwaarlijvig. Sterker nog, de WHO waarschuwt voor een "overgewichtscrisis van enorme omvang". Ierland spant de kroon. Daar zal naar verwachting bijna elke volwassene over vijftien jaar te dik zijn.

De WHO keek naar de Body Mass Index (BMI), een berekening die wordt gemaakt aan de hand van het gewicht en de lengte van mensen. Een BMI van boven de 25 telt als overgewicht, een BMI hoger dan 30 wordt obesitas genoemd.

De Ieren, Spanjaarden, Grieken, Zweden, Oostenrijkers en Tsjechen zijn de volkeren waar de BMI's het hardst stijgen. Ook de Britten worden rap dikker.

Uitzondering

De Nederlanders vormen de welkome uitzondering op de regel. In 2010 was hier 54 procent van de mannen te dik, in 2030 is dat volgens het rapport minder dan de helft. Bovendien daalt het percentage mannen met obesitas van 10 naar 8 procent. Het percentage vrouwen met obese daalt van 13 naar 9 procent.

Desondanks raadt de WHO de regering aan om meer te doen om marketing voor ongezond eten te voorkomen en gezond eten te stimuleren.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)derlanders-niet.html
:Y) w/

We zijn goed bezig
  woensdag 6 mei 2015 @ 00:44:11 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152318979
Meh, een BMI-onderzoek. Zou ik niet te veel waarde aan hechten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 mei 2015 @ 00:45:18 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_152318993
Geldt niet voor





sowieso dikke mensen :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_152319018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 00:45 schreef Enchanter het volgende:
Geldt niet voor

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

sowieso dikke mensen :r
Die zijn gewoon heerlijk gezellig, snap dat dan!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Donald Duck held woensdag 6 mei 2015 @ 00:47:24 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_152319028
54 procent is nog steeds schrikbarend hoog natuurlijk.
Zo moeilijk is het allemaal niet om perfect fit en slank te zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_152319068
Ik geloof er geen fuck van er is hier nog geen vettax.
pi_152319143
Pics van meiden
pi_152319343
knap dat ze de cijfers van 2030 al kennen
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_152319472
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 00:55 schreef tailfox het volgende:
Pics van meiden
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_152319491
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:16 schreef DieselTank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die mag wel iets meer eten
pi_152319501
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:18 schreef tailfox het volgende:

[..]

die mag wel iets meer eten
Het is ook nooit goed hier }:|
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_152319560
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:19 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed hier }:|
ik wil een beeld van de werkelijkheid
pi_152319592
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik wil een beeld van de werkelijkheid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
strak kontje
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_152319599
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:25 schreef DieselTank het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
strak kontje
could be worse.
Maar ik denk dat ik me opsluit op zolder
  woensdag 6 mei 2015 @ 01:28:22 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_152319618
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:25 schreef DieselTank het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
strak kontje
Liever die tweede dan die eerste. Tenzij je ervan houdt om je lul langs botten te schuren.

Verder doen we het natuurlijk ook goed door de fiets! *O*
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_152320128
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:16 schreef DieselTank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bah. Ik ga dan toch liever voor een 200 kg vrouw.
  woensdag 6 mei 2015 @ 02:16:29 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_152320135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 02:15 schreef Irakees het volgende:

[..]

Bah. Ik ga dan toch liever voor een 200 kg vrouw.
Beiden zijn geen optie, dan help ik mezelf wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_152320137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 02:15 schreef Irakees het volgende:

[..]

Bah. Ik ga dan toch liever voor een 200 kg vrouw.
Dikke vrouwen zullen wel meer kets geluid maken...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_152320139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 02:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Beiden zijn geen optie, dan help ik mezelf wel.
Aan de opblaaspop?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 6 mei 2015 @ 02:17:21 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152320140
Dat kan niet, ik lees regelmatig op FOK! Dat er alleen dikke zeugen leven in Nederland en dat het elders altijd zoveel beter is. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 6 mei 2015 @ 02:32:14 #21
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152320219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 02:17 schreef snakelady het volgende:
Dat kan niet, ik lees regelmatig op FOK! Dat er alleen dikke zeugen leven in Nederland en dat het elders altijd zoveel beter is. :P
Nou nee hoor maar de NL vrouwen zijn niet de mooiste die er zijn.
Maar smaken verschillen uiteraard. _O- _O- _O- _O-
pi_152320341
quote:
Doctors have warned about the risks of being overweight for decades, but a new study has revealed that a few extra pounds may be beneficial to those with type-2 diabetes. It found that patients who are overweight, but not obese, outlive slimmer ones.

It's yet another example of the “obesity paradox,” the notion that a higher Body Mass Index (BMI) may protect against certain chronic diseases – including renal failure, heart failure, diabetes and coronary heart disease.
http://rt.com/news/255677-diabetes-overweight-obese-study/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_152320929
Nederlanders zijn over het algemeen ook langer toch?
  woensdag 6 mei 2015 @ 07:50:14 #24
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152321028
quote:
De Nederlanders vormen de welkome uitzondering op de regel. In 2010 was hier 54 procent van de mannen te dik, in 2030 is dat volgens het rapport minder dan de helft. Bovendien daalt het percentage mannen met obesitas van 10 naar 8 procent. Het percentage vrouwen met obese daalt van 13 naar 9 procent.
Toch vreemd want het strookt imo niet met het gemiddelde straatbeeld. Daar schuiven voor mijn gevoel toch heel wat meer maatjes xxxl voorbij.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_152321458
"overgewichtscrisis van enorme omvang"

:')
pi_152322157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 07:37 schreef Peunage het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen ook langer toch?
En ze fietsen door weer en wind, helpt ook om geen papzak te worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152323037
Boze feministen halen uit naar gewichtsverlies product advertentie




Deze dikke Britten zijn duidelijk niet, Beach Body Ready.\

Dit is ons Europa van de toekomst.
pi_152323081
Geldt trouwens ook voor die dikke papzakken met hun bierbuiken. EEEEEW walgelijk
pi_152323273
quote:
9s.gif Op woensdag 6 mei 2015 00:44 schreef Fir3fly het volgende:
Meh, een BMI-onderzoek. Zou ik niet te veel waarde aan hechten.
Dit lijkt me nou precies het soort onderzoek waarvoor BMI wel geschikt is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:34:13 #30
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152324118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit lijkt me nou precies het soort onderzoek waarvoor BMI wel geschikt is.
Inderdaad, de BMI is een waardeloze individuele maat maar een uitstekende populatiemaat, waar het ooit voor ontwikkeld werd. Een aan lenge aangepaste BMI-formule zou al veel geschikter zijn maar enkel voor normaal gebouwde mensen. De reden dat er voor een te simplistische formule werd gekozen om voor een individu bruikbaar te zijn is dat ze in die tijd nog geen rekenmachientjes hadden. Het rekent dan vervelend met een exponenet van bijvoorbeeld 2,4.

Hier een aangepaste BMI-formule die beter werkt: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi.html
http://www.nydailynews.co(...)er-article-1.1244317
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21229387
De essentie in een notendop voor wie het niet uit zichzelf inziet:
quote:
The body-mass index that you (and the National Health Service) count on to assess obesity is a bizarre measure. We live in a three-dimensional world, yet the BMI is defined as weight divided by height squared. It was invented in the 1840s, before calculators, when a formula had to be very simple to be usable. As a consequence of this ill-founded definition, millions of short people think they are thinner than they are, and millions of tall people think they are fatter.
Op populatieniveau maakt het allemaal uiteraard weinig uit, de statistiekjes tonen vanzelf aan welke waardes gemiddeld wenselijk zijn. Op individueel vlak is dit een grote verbetering. Combineer het met gemeten omtrekken (ook lengteafhankelijk) en je krijgt een aardig beeld, veronderstellende dat je niet zeer gespierd bent.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-05-2015 10:55:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:37:09 #31
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152324201
Nederlanders _O_
Say what?
pi_152324211
quote:
9s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:53 schreef NickGrouwen het volgende:
Boze feministen halen uit naar gewichtsverlies product advertentie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze dikke Britten zijn duidelijk niet, Beach Body Ready.\

Dit is ons Europa van de toekomst.
die derde foto rechter meisje valt mee toch?
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:38:14 #33
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152324228
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:16 schreef DieselTank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gadver, ze is lelijk en ze rookt. Meer kan je niet afknappen op een meisje, het roken alleen al zou voldoende reden zijn om met een wijde boog om haar heen te lopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:53:25 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152324665
Hier een hele verstandige opmerking die elke Nederlandse politicus zou moeten lezen.
quote:
SIR – You put much of the blame for global obesity on highly processed fat- and sugar-laden foods, but barely mentioned suburban sprawl and the switch from bicycling or walking to the car (Special report on obesity, December 15th). The physical environment is a big factor behind obesity, and in much of the world we continue to create towns that are not conducive to healthy lifestyles.

Planning decisions that lead to sprawling communities linked by highways make car travel the most convenient and logical choice for many people. Zoning laws and market conditions have created “food deserts” where whole neighbourhoods have no access to fresh produce and the only grocery stores are convenience stores with more brands of potato chips than actual potatoes. The absence of parks and natural areas has limited the opportunities for residents to engage in physical activity.

Choices in planning and urban design can mean the difference between a community where people turn to their walking shoes or bicycle, and one in which they reach for their car keys. People living in moderate-to-high-density neighbourhoods with a mix of services within walking distance are 2.4 times more likely to meet their 30 minutes of daily recommended activity requirements.

Keltie Craig
Healing Cities Institute

Robert Barrs
Golder Associates
Vancouver  
http://www.economist.com/(...)ria-bankers-marriage
Dit is een zeer belangrijke reden waarom de Americanen moddervet zijn en waarom Nederland nog een relatief positieve uitzondering is. Wellicht is het puur toeval, het komt doordat de fiets hier toevallig zeer sterk is ingeburgerd waardoor je een hele andere ruimtelijke planning kreeg. In welke mate hier beleid achter zat weet ik niet, historici moeten dat maar vaststellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152324753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier een hele verstandige opmerking die elke Nederlandse politicus zou moeten lezen.

[..]

http://www.economist.com/(...)ria-bankers-marriage
Dit is een zeer belangrijke reden waarom de Americanen moddervet zijn en waarom Nederland nog een relatief positieve uitzondering is. Wellicht is het puur toeval, het komt doordat de fiets hier toevallig zeer sterk is ingeburgerd waardoor je een hele andere ruimtelijke planning kreeg. In welke mate hier beleid achter zat weet ik niet, historici moeten dat maar vaststellen.
Het is natuurlijk een combinatie van alle genoemde factoren. Zowel een surplus aan energie, als waardeloze kwaliteit voedsel met alle schadelijke gevolgen van dien, als een gebrek aan beweging zowel qua sport als dagelijkse bezigheden, oftewel een algehele discrepantie tussen leefstijl/-omgeving en de menselijke genen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:59:25 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152324842
Discriminatie!:(
Nederland betaald voor de zich gratis volstoppende Zuid-Europeanen! :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:01:55 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152324919
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier een hele verstandige opmerking die elke Nederlandse politicus zou moeten lezen.

[..]

http://www.economist.com/(...)ria-bankers-marriage
Dit is een zeer belangrijke reden waarom de Americanen moddervet zijn en waarom Nederland nog een relatief positieve uitzondering is. Wellicht is het puur toeval, het komt doordat de fiets hier toevallig zeer sterk is ingeburgerd waardoor je een hele andere ruimtelijke planning kreeg. In welke mate hier beleid achter zat weet ik niet, historici moeten dat maar vaststellen.
We hebben in Nederland een gunstige voedselsituatie. We produceren niet alleen plofkippen, maar veel en gevarieerd gezond voedsel dat (buiten de supermarkt) voor lage prijzen overal te koop is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152325264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier een hele verstandige opmerking die elke Nederlandse politicus zou moeten lezen.

[..]

http://www.economist.com/(...)ria-bankers-marriage
Dit is een zeer belangrijke reden waarom de Americanen moddervet zijn en waarom Nederland nog een relatief positieve uitzondering is. Wellicht is het puur toeval, het komt doordat de fiets hier toevallig zeer sterk is ingeburgerd waardoor je een hele andere ruimtelijke planning kreeg. In welke mate hier beleid achter zat weet ik niet, historici moeten dat maar vaststellen.
Ik denk dat hier ook een aantal correlaties door elkaar lopen, in die zin dat dikke mensen bewegen minder leuk vinden en mensen die op hun gezondheid letten wat liever bewegen. Andere factoren zouden kunnen zijn dat Amerikanen niet één historisch gegroeide eetcultuur hebben, als je Engels ontbijt, Frans luncht en Italiaans avondeten neemt dan heb je sowieso al een probleem met de calorie-inname, en dan is er nog de eigen Amerikaanse cultuur van hamburgers en bekers vol met suikerklontjes.

Maar suiker en vet zijn de makkelijke en goedkope 'smaakmakers' in industrieel voer. In Nederland zie je daar ook een ontwikkeling in. In de supermarkt is bijna niks te vinden waar geen suiker aan is toegevoegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:19:58 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152325395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:56 schreef waht het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een combinatie van alle genoemde factoren. Zowel een surplus aan energie, als waardeloze kwaliteit voedsel met alle schadelijke gevolgen van dien, als een gebrek aan beweging zowel qua sport als dagelijkse bezigheden, oftewel een algehele discrepantie tussen leefstijl/-omgeving en de menselijke genen.
Uiteraard. In essentie is het een simpel verhaal, de mens haalt vetten en suikters uit planten en dieren en stopt die in geconcentreerde vorm in voedsel wat we eten. Ons lichaam is aangepast op voedsel met een veel lagere calorische waarde (wat tot voor kort normaal was) dus ons metabolisme is rete-efficiënt. Bovendien was vetopslag tot kort geleden (ergens in de 20ste eeuw) een uiterst gewenste eigenschap als buffer voor tijden dat het minder ging.
Tel daarbij op dat veel mensen nauwelijks nog bewegen en de mens wordt vet.

Je kan als samenleving gelukkig wel veel doen om dit probleem te beperken:
• De samenleving zo inrichten dat mensen worden gestimuleerd en misschien zelfs wel worden gedwongen om te bewegen. Het gaat dan natuurlijk om zachte dwang: ervoor zorgen dat je bijna alles met de fiets of de auto kan doen (de typisch Nederlandse op de fiets afgestemde inrichting waardoor bijna alle benodigde faciliteiten binnen 10 km. afstand van je woning liggen) en het autogebruik ontmoedigen wat overheden toch al graag doen omwille van andere redenen, ervoor zorgen dat er voldoende parken, bossen, speeltuinen, sportfaciliteiten, ... zijn, sporten op school stimuleren, ...
• Ervoor zorgen dat er voldoende verse groenten en vruchten etc. zijn en eventueel met fiscaal beleid verstandige keuzes stimuleren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 6 mei 2015 @ 11:22:39 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152325473
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:23:26 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_152325493
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat hier ook een aantal correlaties door elkaar lopen, in die zin dat dikke mensen bewegen minder leuk vinden en mensen die op hun gezondheid letten wat liever bewegen. Andere factoren zouden kunnen zijn dat Amerikanen niet één historisch gegroeide eetcultuur hebben, als je Engels ontbijt, Frans luncht en Italiaans avondeten neemt dan heb je sowieso al een probleem met de calorie-inname, en dan is er nog de eigen Amerikaanse cultuur van hamburgers en bekers vol met suikerklontjes.

Maar suiker en vet zijn de makkelijke en goedkope 'smaakmakers' in industrieel voer. In Nederland zie je daar ook een ontwikkeling in. In de supermarkt is bijna niks te vinden waar geen suiker aan is toegevoegd.
Suiker zorgt ook nog eens voor langere houdbaarheid.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:27:54 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_152325591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard. In essentie is het een simpel verhaal, de mens haalt vetten en suikters uit planten en dieren en stopt die in geconcentreerde vorm in voedsel wat we eten. Ons lichaam is aangepast op voedsel met een veel lagere calorische waarde (wat tot voor kort normaal was) dus ons metabolisme is rete-efficiënt. Bovendien was vetopslag tot kort geleden (ergens in de 20ste eeuw) een uiterst gewenste eigenschap als buffer voor tijden dat het minder ging.
Tel daarbij op dat veel mensen nauwelijks nog bewegen en de mens wordt vet.

Je kan als samenleving gelukkig wel veel doen om dit probleem te beperken:
• De samenleving zo inrichten dat mensen worden gestimuleerd en misschien zelfs wel worden gedwongen om te bewegen. Het gaat dan natuurlijk om zachte dwang: ervoor zorgen dat je bijna alles met de fiets of de auto kan doen (de typisch Nederlandse op de fiets afgestemde inrichting waardoor bijna alle benodigde faciliteiten binnen 10 km. afstand van je woning liggen) en het autogebruik ontmoedigen wat overheden toch al graag doen omwille van andere redenen, ervoor zorgen dat er voldoende parken, bossen, speeltuinen, sportfaciliteiten, ... zijn, sporten op school stimuleren, ...
• Ervoor zorgen dat er voldoende verse groenten en vruchten etc. zijn en eventueel met fiscaal beleid verstandige keuzes stimuleren.
Wiens probleem is het eigenlijk dat mensen dik zijn?
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:30:15 #43
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152325642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat hier ook een aantal correlaties door elkaar lopen, in die zin dat dikke mensen bewegen minder leuk vinden
Een kip-ei-verhaal. Als je dik bent dan is bewegen minder leuk en soms zelfs heel erg lastig (klachten) maar doordat je te weinig beweegt kan je eerder dik worden. Ik houd het er op dat het een kwestie van mentaliteit is.

quote:
en mensen die op hun gezondheid letten wat liever bewegen.
Dat kan best meespelen. Als je de mentaliteit hebt om gezond te leven dan let je zowel op de beweging als het voedsel. Los hiervan kan simpel worden vastgesteld dat een te hoog vetpercentage (bij een man pak hem beet vanaf 25%, bij een vrouw (van nature vetter en minder gespierd) pak hem beet vanaf 32%) op zichzelf een flink extra verhoogd risico geeft, dus ook als je voldoende beweegt.

quote:
Andere factoren zouden kunnen zijn dat Amerikanen niet één historisch gegroeide eetcultuur hebben, als je Engels ontbijt, Frans luncht en Italiaans avondeten neemt dan heb je sowieso al een probleem met de calorie-inname, en dan is er nog de eigen Amerikaanse cultuur van hamburgers en bekers vol met suikerklontjes.
De voeding speelt inderdaad eveneens een grote rol. De Americanen hebben de slechts mogelijke combinatie van voeding en ruimtelijke inrichting, gedeeltelijk hangt dat ook samen zoals je in dat commentaar kan lezen: doordat de afstanden zo verschrikkelijk groot zijn zijn er gebieden waarin er weinig vers voedsel verkrijgbaar is en waar het verkrijgbare verse voedsel erg duur is.

quote:
Maar suiker en vet zijn de makkelijke en goedkope 'smaakmakers' in industrieel voer. In Nederland zie je daar ook een ontwikkeling in. In de supermarkt is bijna niks te vinden waar geen suiker aan is toegevoegd.
Inderdaad. Het kan aan mij liggen maar ik heb de indruk dat verhoudingsgewijs het vloeroppervlak van de afdeling groenten en fruit de laatste 10-20 jaar zelfs nog kleiner is geworden dan dat het al was. Een tijd terug was ik bij een filiaal van een bekende A-supermarkt, ik schrok me wezenloos hoe klein de afdeling groenten was. Ik dacht direct praktisch "ok, het is een kleinere supermarkt, ze hebben wat minder ruimte", totdat ik eens om me heen keek hoeveel keer zoveel oppervlakte er is als dat de versafdeling in beslag neemt. Maak maar eens een schatting voor je eigen supermarkt hoeveel procent van het grondoppervlakte wordt benut voor groenten en vruchten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:30:39 #44
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152325649
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Wiens probleem is het eigenlijk dat mensen dik zijn?
Het individu zelf en de maatschappij (medische kosten, werkeloosheid). Het maakt verder niet zoveel uit, je wil als overheid graag dit probleem verkleinen, ook als het slechts het probleem van het individu zou zijn (goed ouderschap).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152325678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard. In essentie is het een simpel verhaal, de mens haalt vetten en suikters uit planten en dieren en stopt die in geconcentreerde vorm in voedsel wat we eten. Ons lichaam is aangepast op voedsel met een veel lagere calorische waarde (wat tot voor kort normaal was) dus ons metabolisme is rete-efficiënt. Bovendien was vetopslag tot kort geleden (ergens in de 20ste eeuw) een uiterst gewenste eigenschap als buffer voor tijden dat het minder ging.
Tel daarbij op dat veel mensen nauwelijks nog bewegen en de mens wordt vet.
Klopt, maar hiermee vergeet je wel de kwaliteit van het voedsel. Hier kun je hele boekwerken over schrijven maar het komt erop neer dat voedsel van slechte kwaliteit alle processen in je lichaam negatief beïnvloedt, slechts één uitwerking hiervan is (mogelijk) dat je te dik wordt.

Ik denk dus ook niet dat met z'n allen minder energie consumeren en meer bewegen de heilzame oplossing is. Je kan dan prima afvallen, maar zo lang je producten blijft eten die lichamelijke processen verstoren blijf je op achterstand, niet in de minste plaats door ziektes.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:33:24 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_152325700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het individu zelf en de maatschappij (medische kosten, werkeloosheid). Het maakt verder niet zoveel uit, je wil als overheid graag dit probleem verkleinen, ook als het slechts het probleem van het individu zou zijn (goed ouderschap).
De maatschappij is de 'ouder' van het individu?
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:35:19 #47
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_152325746
Dikke mensen :r

Fat acceptance :r
Deathlift or Die.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:40:32 #48
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152325870
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef Reya het volgende:

[..]

De maatschappij is de 'ouder' van het individu?
Op het moment dat de overheid vaststelt dat burgers hun leven verkloten door slechte keuzes te maken dan zou het onverantwoordelijk zijn om niet in te grijpen. Niemand wordt gelukkiger door obees te worden of van de levensstijl die hiertoe lijdt, dat is zeker.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:41:03 #49
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152325883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:35 schreef Ethanolic het volgende:
Dikke mensen :r

Fat acceptance :r
Fitness met katten, honden of kinderen. _O_
Ik zag laatst een vader die het hardlopen combineerde met zijn vaderschap: het kind fietste terwijl hij rende. 8-)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 6 mei 2015 @ 11:41:19 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152325891
quote:
0s.gif [b]Op
Hier een aangepaste BMI-formule die beter werkt: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi.html
http://www.nydailynews.co(...)er-article-1.1244317
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21229387
De essentie in een notendop voor wie het niet uit zichzelf inziet:

Als ik de formule van de BBC gebruik (1.3*gewicht/lengte^2.5) dan kom ik voor mezelf op 21.4 vs 21.8 voor de traditionele formule. Niet meer dan een afrondfout.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:41:34 #51
66825 Reya
Fier Wallon
pi_152325894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op het moment dat de overheid vaststelt dat burgers hun leven verkloten door slechte keuzes te maken dan zou het onverantwoordelijk zijn om niet in te grijpen. Niemand wordt gelukkiger door obees te worden of van de levensstijl die hiertoe lijdt, dat is zeker.
Of het is gewoon de individuele verantwoordelijkheid van mensen. Het is niet bijster moeilijk om uit te vinden of een levensstijl al dan niet gezond is; de keuze is dan aan mensen zelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')