abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 mei 2015 @ 02:50:05 #1
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152287405
http://www.omroepbrabant.(...)+bij+vergissing.aspx

EINDHOVEN - Medewerkers van een Jumbo-filiaal aan de Boutenslaan in Eindhoven zouden zaterdag een klant hebben mishandeld omdat ze vermoedden dat hij iets uit de supermarkt had gestolen. De klant zou duidelijk hebben gemaakt dat hij de spullen die hij bij zich had, had gekocht in een andere supermarkt. Personeel van Jumbo zou de man desondanks toch tegen de grond hebben gewerkt.

Het slachtoffer heeft aangifte gedaan en Slachtofferhulp is ingeschakeld om hem bij te staan. De Eindhovenaar van rond de dertig zou zaterdag de Jumbo binnen zijn gekomen met een tas vol spullen. Die kocht hij eerder die dag bij de Albert Heijn. Daarvan zou hij het bonnetje bij zich hebben.

Controle
Medewerkers van de Jumbo vertrouwden de man niet. Ze vroegen of ze in zijn tas mochten kijken. Daar haalden ze een fles wijn uit, die later afkomstig bleek te zijn uit een andere supermarkt. Jumbo heeft die fles wijn helemaal niet in het assortiment.

Het supermarktpersoneel heeft dan nog niet door op het moment dat de klant duidelijk maakt dat hij niets van doen heeft met diefstal. Als hij zegt de supermarkt te willen verlaten omdat hij klaar is met alle beschuldigingen, wordt hij naar eigen zeggen stevig aangepakt. "Ze schoppen hem tegen zijn rug en werken hem tegen de grond. Hij werd met een armklem vastgezet en zijn telefoon in beslag genomen. Zijn bril is kapot", vertelt een familielid van de man. Hij spreekt over zes medewerkers van de supermarkt die het slachtoffer mishandelen.

Geen diefstal
De man wordt voor alle zekerheid aangehouden door de politie, maar na overleg met de officier van justitie wordt hij vrijgelaten. Uit bewakingsbeelden zou blijken dat hij niets had gestolen en ook geen verzet toonde bij de controle door de supermarktmedewerkers.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 mei 2015 @ 02:51:08 #2
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152287407
Ik hoop dat de rechter forse straffen oplegt aan deze tokkies, ik hoop dat deze tokkies minder in bescherming worden genomen dan de collegatokkies van AH-filialen die een winkeldief mishandelden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152287419
Wut. Achterlijk zeg. En waar slaat het op om de telefoon te pakken?

Dat deze gekken maar ontslagen zullen worden. En een schadevergoeding betalen aan deze klant.
(she/her)
pi_152287426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)+bij+vergissing.aspx

EINDHOVEN - Medewerkers van een Jumbo-filiaal aan de Boutenslaan in Eindhoven zouden zaterdag een klant hebben mishandeld omdat ze vermoedden dat hij iets uit de supermarkt had gestolen. De klant zou duidelijk hebben gemaakt dat hij de spullen die hij bij zich had, had gekocht in een andere supermarkt. Personeel van Jumbo zou de man desondanks toch tegen de grond hebben gewerkt.

Het slachtoffer heeft aangifte gedaan en Slachtofferhulp is ingeschakeld om hem bij te staan. De Eindhovenaar van rond de dertig zou zaterdag de Jumbo binnen zijn gekomen met een tas vol spullen. Die kocht hij eerder die dag bij de Albert Heijn. Daarvan zou hij het bonnetje bij zich hebben.

Controle
Medewerkers van de Jumbo vertrouwden de man niet. Ze vroegen of ze in zijn tas mochten kijken. Daar haalden ze een fles wijn uit, die later afkomstig bleek te zijn uit een andere supermarkt. Jumbo heeft die fles wijn helemaal niet in het assortiment.

Het supermarktpersoneel heeft dan nog niet door op het moment dat de klant duidelijk maakt dat hij niets van doen heeft met diefstal. Als hij zegt de supermarkt te willen verlaten omdat hij klaar is met alle beschuldigingen, wordt hij naar eigen zeggen stevig aangepakt. "Ze schoppen hem tegen zijn rug en werken hem tegen de grond. Hij werd met een armklem vastgezet en zijn telefoon in beslag genomen. Zijn bril is kapot", vertelt een familielid van de man. Hij spreekt over zes medewerkers van de supermarkt die het slachtoffer mishandelen.

Geen diefstal
De man wordt voor alle zekerheid aangehouden door de politie, maar na overleg met de officier van justitie wordt hij vrijgelaten. Uit bewakingsbeelden zou blijken dat hij niets had gestolen en ook geen verzet toonde bij de controle door de supermarktmedewerkers.
En de politie werkt er ook nog effe lekker aan mee terwijl allang duidelijk was dat de man niks misdaan had :( .
Wat mij betreft mogen deze agenten net als het winkelpersoneel zwaar juridisch aan de schandpaal genageld worden, financieel uitkleden tot aan hun onderbroek!

I smell a lawsuit.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:05:01 #5
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152287437
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:00 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En de politie werkt er ook nog effe lekker aan mee terwijl allang duidelijk was dat de man niks misdaan had :( .
Wat mij betreft mogen deze agenten net als het winkelpersoneel zwaar juridisch aan de schandpaal genageld worden, financieel uitkleden tot aan hun onderbroek!

I smell a lawsuit.
Die politie-agenten zullen waarschijnlijk heel erg naïef hebben verondersteld dat het personeel hem niet voor niets verdacht van diefstal. Je mag deze Eindhovense politieagenten in ieder geval een groot gebrek aan zorgvuldigheid verwijten. Het is overduidelijk dat ze niet de moeite hebben genomen om naar het slachtoffer zijn verhaal te luisteren op het moment dat hij nog in de supermarkt was. Een zware onvoldoende voor het politiekorps van Eindhoven. Het enige positieve bij dit geblunder is dat ze in ieder geval ten halve zijn gekeerd in plaats van dat ze ten hele dwaalden.

Zelf zou ik trouwens nooit in mijn tas/rugzak laten kijken door winkelmedewerkers of door die clownbeveiligers. Ze mogen in dat geval de politie erbij halen, eens zien hoe leuk die mensen het vinden dat ze hen voor niets laten komen. :)
We leven min of meer in een rechtstaat, dat beetje rechten wat je als burger hebt moet je koesteren, zolang we ze hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152287442
Vreemd verhaal
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:13:01 #7
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152287447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 02:55 schreef Fylax het volgende:
Wut. Achterlijk zeg. En waar slaat het op om de telefoon te pakken?
Dat doen de BOA's (nep-agenten die wat meer bevoegdheden hebben dan andere burgers omdat de politiek jankende baby's hun zin gaf) van de/het RET eveneens. Volgens mij om te voorkomen dat iemand vlucht en om ervoor te zorgen dat als die persoon vlucht er nog iets is waarmee hij geïdentificeerd kan worden. Juridisch gezien lijkt het mij een interessante of dat dit diefstal is in het geval van BOA's en in het geval van burgers, ik waag me er niet aan. Hoe dan ook hebben ze deze klant mishandeld en dat mag onder geen beding, dat mag ook niet als hij wel wat had gestolen en dat mag ook niet als hij wel wat had gestolen en hij zou hebben geprobeerd om te vluchten. Het is heel erg simpel: ofwel moet je ervoor zorgen dat je hem daar houdt zonder geweld te gebruiken (vasthouden en opsluiten mag wel als je direct de politie verwittigt, slaan, schoppen, armklemmen en polsklemmen dat mag nooit) ofwel laat je die persoon maar vluchten. Sowieso is slaan en schoppen nogal lomp, van judo hebben die tokkies blijkbaar nog nooit gehoord.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152287450
Volgens mij mag opsluiten niet hoor. Je mag staande houden maar niet meenemen toch?
(she/her)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:18:29 #9
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152287452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:08 schreef Geerd het volgende:
Vreemd verhaal
Ja en nee. Ja, het is vreemd dat winkelmedewerkers direct die persoon verdenken van diefstal, niet in staat zijn om op een normale manier te communiceren en hierdoor de klant die notabene in zijn tas liet kijken (ik zou het nooit doen!) dermate pissed maken dat hij de discussie beëindigt en de winkel wil verlaten, het is vreemd dat de tokkies die daar werken vervolgens de persoon op zijn rug schoppen etc.
Nee, het is niets wat je in Nederland niet zou verwachten. Tragisch genoeg.

Ik heb in hetzelfde stadje bij een AH-filiaal ook eens gezien dat iemand werd verdacht van diefstal, stonden de medewerkers met 6 man buiten op het moment dat de verdachte in zijn auto zat. In ieder geval waren zij blijkbaar wel snugger genoeg dat ze beseften dat ze weinig kunnen, mogen en behoren te doen behalve te proberen te voorkomen dat de persoon weggaat. Bij dit filiaal, bij andere AH-filialen hebben medewerkers eveneens dit tokkiegedrag vertoont.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:19:17 #10
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152287453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:17 schreef Fylax het volgende:
Volgens mij mag opsluiten niet hoor. Je mag staande houden maar niet meenemen toch?
Ik had begrepen dat opsluiten mag of dat je er in ieder geval mee wegkomt indien je direct de politie verwittigt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:25:20 #11
395200 deadprez
One more rail
pi_152287468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:17 schreef Fylax het volgende:
Volgens mij mag opsluiten niet hoor. Je mag staande houden maar niet meenemen toch?
De beveiliging mag je wel meenemen naar hun hokje terwijl er gewacht wordt op de politie.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_152287471
Sowieso winkelpersoneel tegenwoordig..... rechtstreeks van ROC.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:28:54 #13
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152287475
quote:
De Eindhovenaar van rond de dertig zou zaterdag de Jumbo binnen zijn gekomen met een tas vol spullen. Die kocht hij eerder die dag bij de Albert Heijn. Daarvan zou hij het bonnetje bij zich hebben.
Vragen om misverstanden.

Dat bonnetje zegt niks.

Stel je doet boodschappen bij de AH. Haalt de duurste producten er uit en loopt daarna de Jumbo in om ze weer aan te vullen. Graties boodschappen. Gestolen? Nee hoor, kijk maar bonnetje.

Meld het vooraf even bij het personeel en laat desnoods de tas achter bij een kassa of balie. Heb je dit soort dingen ook niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_152287485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:28 schreef Rica het volgende:
Meld het vooraf even bij het personeel en laat desnoods de tas achter bij een kassa of balie. Heb je dit soort dingen ook niet.
Ja hoor...
Wat dacht je van gewoon je basis recht claimen? Laat HUN maar met bewijs over de balk komen dat je wat hebt gestolen. Niet andersom.

Je gaat toch niet iedere keer als je langs 2 supermarkten gaat, wat vrij normaal is voor mensen die graag bij een discounter komen en ook wat A merken willen. Je tasje afgeven? :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 03:34:03 ]
pi_152287487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:25 schreef deadprez het volgende:

[..]

De beveiliging mag je wel meenemen naar hun hokje terwijl er gewacht wordt op de politie.
Serieus? Dat betwijfel ik wel man, meen ooit eens te hebben gelezen dat dat wederechtelijk vrijheidsberoving is dat "meenemen naar achteren"
(she/her)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 03:34:08 #16
395200 deadprez
One more rail
pi_152287489
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:33 schreef Fylax het volgende:

[..]

Serieus? Dat betwijfel ik wel man, meen ooit eens te hebben gelezen dat dat wederechtelijk vrijheidsberoving is dat "meenemen naar achteren"
_O-
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_152287492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:28 schreef Rica het volgende:

[..]

Vragen om misverstanden.

Dat bonnetje zegt niks.

Stel je doet boodschappen bij de AH. Haalt de duurste producten er uit en loopt daarna de Jumbo in om ze weer aan te vullen. Graties boodschappen. Gestolen? Nee hoor, kijk maar bonnetje.

Meld het vooraf even bij het personeel en laat desnoods de tas achter bij een kassa of balie. Heb je dit soort dingen ook niet.
Idd het is zijn eigen schuld :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_152287496
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:34 schreef deadprez het volgende:

[..]

_O-
Wat? Ik zeg dat ik dat heb gelezen.
(she/her)
pi_152287511
Je laat je spullen in de auto of geeft het af bij de balie, dat voorkomt dit soort misverstanden. De reactie van het personeel is zwaar buiten proporties, dat zal ik niet goedpraten.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 04:04:42 #20
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152287532
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:35 schreef -AMG- het volgende:

[..]

Idd het is zijn eigen schuld :')
Ze hebben hem mishandeld omdat ze dat leuk vonden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_152287549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 04:04 schreef Rica het volgende:

[..]

Ze hebben hem mishandeld omdat ze dat leuk vonden.
Dat doe ik ook altijd met mijn vriendin.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152287670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:25 schreef deadprez het volgende:

[..]

De beveiliging mag je wel meenemen naar hun hokje terwijl er gewacht wordt op de politie.
Maar alleen als je al schuldig bewezen bent. Anders is het afnemen van vrijheid.
pi_152287672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 05:57 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar alleen als je al schuldig bewezen bent. Anders is het afnemen van vrijheid.
Volgens mij mag het als je op heterdaad betrapt bent nog steeds niet toch? Je mag diegene alleen aanhouden, niet meenemen.
(she/her)
pi_152287677
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 05:58 schreef Fylax het volgende:

[..]

Volgens mij mag het als je op heterdaad betrapt bent nog steeds niet toch? Je mag diegene alleen aanhouden, niet meenemen.
Dus je moet maar lekker in de winkel blijven staan, recht naast de ingang en wachten tot het verder escaleert? _O-
pi_152287680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 05:58 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dus je moet maar lekker in de winkel blijven staan, recht naast de ingang en wachten tot het verder escaleert? _O-
Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, maarja. Beveiligers hebben er lak aan en de meeste mensen weten er niet vanaf.
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')