Vind ik ook prima, als ze afschrijven wat normaal mijn rooster is. Dus gewoon de tijden van di-wo-do-vr-za. Maar niet als ze me extra opzetten omdat anderen vakantie hebben terwijl ik ook vakantie heb. Zij maken de fout. Die extra wijken zijn niet standaard.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:18 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Normaal gesproken, boeken ze hier de streeftijden van het standaardrooster af.
Voor deze week, boeken ze er bij mij bv. een uurtje of 16 af, dat is ruim het dubbele van mijn contract uren maar het is wel wat er altijd (oneven weken en zonder nutten) op mijn rooster staat.
Wellicht een optie om, vooral bij bol.com, mensen na te laten meten of het pakje wel door de brievenbus kan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:28 schreef swimmie86 het volgende:
Hier ook steeds meer pakjes op een daldag, en dan is de tijd die er voor staat niet meer haalbaar.
Als mensen gewoon thuis zijn, gaat het nog, maar als ze niet thuis zijn schiet het voor geen meter op.
En het lijkt wel of de pakjes altijd besteld worden door diegene met een te kleine brievenbus. En die zijn ook echt te klein. Dat is echt ergernis nummer 1.
Dat is idd. vreemd, al heb ik ook gehad dat ze op een vrije dag gingen nutten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:24 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Vind ik ook prima, als ze afschrijven wat normaal mijn rooster is. Dus gewoon de tijden van di-wo-do-vr-za. Maar niet als ze me extra opzetten omdat anderen vakantie hebben terwijl ik ook vakantie heb. Zij maken de fout. Die extra wijken zijn niet standaard.
Maar ik loop ongeveer op een week 6,5 uur. Dan kom ik met 20 vakantieuren nooit uit met de 4 weken die je zou mogen nemen.
Nou ja, ik bedoel vooral dat het druk was naar zaterdagse maatstaven.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:36 schreef gelestipjes het volgende:
Hier niet echt druk, bij ons weliswaar ook diverse wijken met 5 of 6 blauwe bakken, soms meer, maar voor ons is dat op zich niet echt veel bij die wijken. Gemiddeld genomen denk ik 3 a 4 blauwe bakken per wijk vandaag, dus niet echt bijzonder. In ieder geval was alles ruim op tijd klaar.
Uhuh. Had vandaag weer eens wat binnenwerk en in sommige wijken ging redelijk wat. Niet alle kasten waren bezet, dus heb tussen mijn eigen wijken door nog even twee wijken van een andere kast gepakt. Kon preciesquote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel vooral dat het druk was naar zaterdagse maatstaven.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh. Had vandaag weer eens wat binnenwerk en in sommige wijken ging redelijk wat. Niet alle kasten waren bezet, dus heb tussen mijn eigen wijken door nog even twee wijken van een andere kast gepakt. Kon precies
Wat vreemd. De regels zijn toch: briefje in bus met mededeling wanneer de tweede aanbieding is en als het dan nog niet bezorgd kan worden, dan zelf afhalen bij het opgegeven postkantoor/agentschap? Ik heb er de pest in als het weer eens bij buren bezorgd is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Wellicht een optie om, vooral bij bol.com, mensen na te laten meten of het pakje wel door de brievenbus kan.
PostNL maakt hierdoor volgens mij alleen maar extra kosten mee(of zijn deze al ingecalculeerd) maar niet doorberekend naar de pbz toe
Laatst een pakketje voor iemand met zo'n smalle ouderwetse brievenbus. Nog achterom geweest, maar geen plek of schuur open waar ik het kon achterlaten.
De buren aan de ene kant waren niet thuis mee en bij de andere buren was een bedrijfje ze met de voorgevel bezig (voegen er uit halen zonder enige vorm van stofprotectie )
Ik weet waar 2 familieleden wonen dus verderop in de wijk daar ook nog geprobeerd maar ook deze waren niet thuis.
Kennisgeving in de bus gedaan en pakketje retour.
Dag erna zie ik dat zelfde briefje achter het deurraampje hangen en dat ik het volgens PostNL-regels ik het bij de buren moest aanbieden.
Ik spreek die mensen nooit, zie ze zelden en dan zeggen ze nooit geen stom woord, maar hoop dat deze mij er een keer over aanspreken.
Toedeloe
Het betreft een brievenbuspakketje, dus niet vreemdquote:Op zondag 10 mei 2015 07:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat vreemd. De regels zijn toch: briefje in bus met mededeling wanneer de tweede aanbieding is en als het dan nog niet bezorgd kan worden, dan zelf afhalen bij het opgegeven postkantoor/agentschap? Ik heb er de pest in als het weer eens bij buren bezorgd is.
Klopt de bewering dat de pakketbezorger per bezorging betaald wordt en dus niet als het weer naar het postkantoor/agentschap terug gaat?
De site zit in een veranderingssituatie. Alle afzonderlijke diensten worden samengevoegd. Ik kreeg melding dat je voorlopig niets veranderen kan.quote:Op zondag 10 mei 2015 07:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Het betreft een brievenbuspakketje, dus niet vreemd
Het pakketje gaat officieel dan terug naar het depot waarna de pakketbezorger het gaat bezorgen, en dan kom je idd in het 'aanbied-traject' zoals jij beschrijft.
Het blijft jammer en vreemd dat mensen die een pakketje bestellen en zelf of overdag/weekend niet thuis zijn, geen gelegenheid geven het elders te bezorgen oid, wel het meeste klagen, terwijl zij vaak zelf een tijdsvak kunnen aangeven of een verzoek hiertoe bij de desbetreffende webwinkel oid kunnen doen.
Ik meen dat je zelfs via de PostNL-site dit, tijdsvak mbt een tweede aanbieding, ook kan aangeven.
Als je niet wilt dat een pakketje bij de buren mag worden afgegeven moet je dit aangeven bij de bestelling. Dat verzoek wordt dan bij de gegevens van de geadresseerde op het pakketje vermeld.
Zonder een vermelding dat het niet bij buren mag worden afgegeven, mag de bezorger deze bij buren aanbieden.
Het briefje waar jij over spreekt wordt enkel gebruikt bij het aanbieden van pakketten/belstukken, door de pakketchauffeur dus. De buspakjes die met de postbode/postbezorger mee gaan, zouden gewoon door de brievenbus moeten kunnen, en als dat niet kan is het meestal de fout van de ontvanger doordat deze geen brievenbus heeft die aan de wettelijke vereisten voldoet. Soms is het ook de schuld van de afzender, als deze een belstuk ten onrechte als busstuk verstuurd heeft.quote:Op zondag 10 mei 2015 07:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat vreemd. De regels zijn toch: briefje in bus met mededeling wanneer de tweede aanbieding is en als het dan nog niet bezorgd kan worden, dan zelf afhalen bij het opgegeven postkantoor/agentschap? Ik heb er de pest in als het weer eens bij buren bezorgd is.
Klopt de bewering dat de pakketbezorger per bezorging betaald wordt en dus niet als het weer naar het postkantoor/agentschap terug gaat?
Die theoretische mogelijkheid waar je over spreekt is bij mijn weten geen dienst van PostNL, maar enkel van bepaalde webshops. Zo kun je bij bol.com er voor kiezen dat je bestelling rechtstreeks naar een filiaal van AH wordt gestuurd, waar jij het kan afhalen. Dat kan omdat bol.com eigendom is van AH, en in dit geval komt PostNL er ook helemaal niet aan te pas, de pakjes gaan dan via het eigen distributienetwerk van AH.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:11 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De site zit in een veranderingssituatie. Alle afzonderlijke diensten worden samengevoegd. Ik kreeg melding dat je voorlopig niets veranderen kan.
En dus alleen omdat ik hier wat ging vragen, weet ik dat de procedure anders is dan algemeen bekend gemaakt wordt
Ik ben online gaan bestellen in de veronderstelling dat ik het gewoon op het postkantoor kon ophalen en niet een halve dag op de bel hoefde te letten of het bij willekeurige buren op te halen. Er is/was theoretisch de mogelijkheid om aan te geven dat je gewoon alles wil ophalen, maar om onbekende reden is het me nooit gelukt om zo ver te komen. Niet bevoegd of zoiets.
Lekker bijdehandquote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Wellicht een optie om, vooral bij bol.com, mensen na te laten meten of het pakje wel door de brievenbus kan.
PostNL maakt hierdoor volgens mij alleen maar extra kosten mee(of zijn deze al ingecalculeerd) maar niet doorberekend naar de pbz toe
Laatst een pakketje voor iemand met zo'n smalle ouderwetse brievenbus. Nog achterom geweest, maar geen plek of schuur open waar ik het kon achterlaten.
De buren aan de ene kant waren niet thuis mee en bij de andere buren was een bedrijfje ze met de voorgevel bezig (voegen er uit halen zonder enige vorm van stofprotectie )
Ik weet waar 2 familieleden wonen dus verderop in de wijk daar ook nog geprobeerd maar ook deze waren niet thuis.
Kennisgeving in de bus gedaan en pakketje retour.
Dag erna zie ik dat zelfde briefje achter het deurraampje hangen en dat ik het volgens PostNL-regels ik het bij de buren moest aanbieden.
Ik spreek die mensen nooit, zie ze zelden en dan zeggen ze nooit geen stom woord, maar hoop dat deze mij er een keer over aanspreken.
Toedeloe
Nou ja, toevallig heb ik zelf gisteren ook nog ergens een herstelsticker afgescheurd. Stond een doorzendcode op, maar dat had die bezorger blijkbaar weer eens niet gezien, dus die had er een herstelcode opgeplakt. Dat gebeurt best vaak trouwens. Maar ik ga er vanuit dat dat bij jou niet het geval was, dus dan is het wel raar jaquote:Op zondag 10 mei 2015 10:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Had laatst ook wel een mooie. Liep richting een huis met een bol pakje, waarbij ik al wist dat het niet door de bus kon. Dus ik zie iemand staan voor de oprit, en iemand die er langs loopt en spreek dus iemand aan en zeg 'ik heb een pakje'. Probeerde het dus nog niet af te geven ofzo, je moet natuurlijk wel zeker weten dat ze er wonen en zei ook nog niet er bij, 'voor u'.
En die woonden daar dus idd niet, want het waren de buren. Die hebben de poort richting hun achtertuin direct grenzend aan de garage van die andere woning zitten, hun voordeur en garage etc zit helemaal aan de andere kant. Kreeg ik dus mooi zo'n opmerking van ja maar eh, wij wonen hier niet he! Tja ik vond het niet zo gek dat ik hen probeerde aan te spreken want ze stonden wel voor en naast die oprit. En met fietsen, dus ik was bang dat ze weg zouden gaan en ik zo weer overal met dat pakje moest gaan leuren
Ook nog een sticker akkefietje... had van de week ergens een sticker op geplakt. Er stond op retour afzender en het adres was doorgekruist, dus ik pak de gegevens van de afzender die achterop stonden. Kreeg ik hem gister er weer bij, precies het hoekje waar de machine de code zet was eraf gescheurd en ik kon zien dat er wel een code geprint was op de sticker. Betekent dat nu dat iemand dus echt opzettelijk die sticker eraf gescheurd heeft? ben bang dat ik hem volgende week weer er bij heb zitten, en het is nog een poststuk van een ander bedrijf ook
Ben geneigd om hem dan naar de sorteerlocatie van dat andere bedrijf te sturen, zoeken zij het maar uit
Soms wordt post ten onrechte doorgestuurd.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:32 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, toevallig heb ik zelf gisteren ook nog ergens een herstelsticker afgescheurd. Stond een doorzendcode op, maar dat had die bezorger blijkbaar weer eens niet gezien, dus die had er een herstelcode opgeplakt. Dat gebeurt best vaak trouwens. Maar ik ga er vanuit dat dat bij jou niet het geval was, dus dan is het wel raar ja
Nee, ik heb het over pakketjes die je bestelt en dus laat bezorgen, zonder dat je daarvoor vrij moet nemen om een paar uur op de pakketbezorger te wachten. Na de eerste bestelpoging met de bezorgcode direct laten weten dat het op het postkantoor moet blijven, waar ik het dus ophaal. Er is/was nog de mogelijkheid om voor alles het postkantoor als bezorgadres op te geven, maar dat gaat/ging via het account en het is mij niet gelukt om het zo in te stellen. Ik weet niet of dat nu nog kan. Tussen 2 bezorgpogingen in het afhaalpunt als adres opgeven is tijdelijk? uitgeschakeld.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die theoretische mogelijkheid waar je over spreekt is bij mijn weten geen dienst van PostNL, maar enkel van bepaalde webshops. Zo kun je bij bol.com er voor kiezen dat je bestelling rechtstreeks naar een filiaal van AH wordt gestuurd, waar jij het kan afhalen. Dat kan omdat bol.com eigendom is van AH, en in dit geval komt PostNL er ook helemaal niet aan te pas, de pakjes gaan dan via het eigen distributienetwerk van AH.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |