abonnement Unibet Coolblue
pi_152416043
Bij ons hanteren ze dat hele piek/dal wel gewoon streng, dus hier zal er nooit kampioen tussen zitten op een daldag bijvoorbeeld. Voorbereiders die er op eigen initiatief alvast wat doorheen gooien wat eigenlijk voor een piekdag is gaat hier ook niet aangezien er op daldagen maar een half uurtje staat voor het vossen, dus dat kan tijdtechnisch gezien niet.
Maar zoals met alles verschilt die verdeling van de post dus blijkbaar ook weer per vestiging.
pi_152425030
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:18 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Normaal gesproken, boeken ze hier de streeftijden van het standaardrooster af.

Voor deze week, boeken ze er bij mij bv. een uurtje of 16 af, dat is ruim het dubbele van mijn contract uren maar het is wel wat er altijd (oneven weken en zonder nutten) op mijn rooster staat. :)
Vind ik ook prima, als ze afschrijven wat normaal mijn rooster is. Dus gewoon de tijden van di-wo-do-vr-za. Maar niet als ze me extra opzetten omdat anderen vakantie hebben terwijl ik ook vakantie heb. Zij maken de fout. Die extra wijken zijn niet standaard.
Maar ik loop ongeveer op een week 6,5 uur. Dan kom ik met 20 vakantieuren nooit uit met de 4 weken die je zou mogen nemen.
pi_152425068
Hier ook steeds meer pakjes op een daldag, en dan is de tijd die er voor staat niet meer haalbaar.
Als mensen gewoon thuis zijn, gaat het nog, maar als ze niet thuis zijn schiet het voor geen meter op.
En het lijkt wel of de pakjes altijd besteld worden door diegene met een te kleine brievenbus. En die zijn ook echt te klein. Dat is echt ergernis nummer 1.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:36:51 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_152425168
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:28 schreef swimmie86 het volgende:
Hier ook steeds meer pakjes op een daldag, en dan is de tijd die er voor staat niet meer haalbaar.
Als mensen gewoon thuis zijn, gaat het nog, maar als ze niet thuis zijn schiet het voor geen meter op.
En het lijkt wel of de pakjes altijd besteld worden door diegene met een te kleine brievenbus. En die zijn ook echt te klein. Dat is echt ergernis nummer 1.
Wellicht een optie om, vooral bij bol.com, mensen na te laten meten of het pakje wel door de brievenbus kan.
PostNL maakt hierdoor volgens mij alleen maar extra kosten mee(of zijn deze al ingecalculeerd) maar niet doorberekend naar de pbz toe ;)

Laatst een pakketje voor iemand met zo'n smalle ouderwetse brievenbus. Nog achterom geweest, maar geen plek of schuur open waar ik het kon achterlaten.
De buren aan de ene kant waren niet thuis mee en bij de andere buren was een bedrijfje ze met de voorgevel bezig (voegen er uit halen zonder enige vorm van stofprotectie :') )
Ik weet waar 2 familieleden wonen dus verderop in de wijk daar ook nog geprobeerd maar ook deze waren niet thuis.
Kennisgeving in de bus gedaan en pakketje retour.
Dag erna zie ik dat zelfde briefje achter het deurraampje hangen en dat ik het volgens PostNL-regels ik het bij de buren moest aanbieden.
Ik spreek die mensen nooit, zie ze zelden en dan zeggen ze nooit geen stom woord, maar hoop dat deze mij er een keer over aanspreken.
Toedeloe :W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_152430928
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:24 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Vind ik ook prima, als ze afschrijven wat normaal mijn rooster is. Dus gewoon de tijden van di-wo-do-vr-za. Maar niet als ze me extra opzetten omdat anderen vakantie hebben terwijl ik ook vakantie heb. Zij maken de fout. Die extra wijken zijn niet standaard.
Maar ik loop ongeveer op een week 6,5 uur. Dan kom ik met 20 vakantieuren nooit uit met de 4 weken die je zou mogen nemen.
Dat is idd. vreemd, al heb ik ook gehad dat ze op een vrije dag gingen nutten. :')
Maar heb je wel een mailtje naar het SC gestuurd?
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:18:56 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_152431349
Middag :)
Prima piekdag. Het werd op den duur warm en de hele dag veel wind gehad.
HAH maar 2 stuks :D
1 niet goed geadresseerde rouwkaart toch nog op het goede adres weten te bezorgen en in mijn laatste wijk was 1 straat geheel, populair omschreven, 'verward' gesorteerd/gezet.
Het zijn maar 11 adressen maar toch ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:24:20 #107
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_152431439
flinke dag hier, de kleinste en de grootste wijk van het centrum samen gelopen. de grootste loop je normaal niet samen met een andere en ik weet nu wel waarom :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:33:25 #108
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_152431612
Alweer een behoorlijk drukke dag, die mijn mening over de betrouwbaarheid van de prognoses (of liever gezegd het gebrek daaraan) bevestigt. Diverse wijken hadden 5 tot 6 blauwe bakken, en 2 rode. Gelukkig waren de eersten al om half 6 begonnen met de VOS, waardoor we toch nog alles (net) op tijd af hadden. Het begint nu trouwens net te regenen, dus ik ben precies op tijd klaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_152433049
Hier niet echt druk, bij ons weliswaar ook diverse wijken met 5 of 6 blauwe bakken, soms meer, maar voor ons is dat op zich niet echt veel bij die wijken. Gemiddeld genomen denk ik 3 a 4 blauwe bakken per wijk vandaag, dus niet echt bijzonder. In ieder geval was alles ruim op tijd klaar.
pi_152433286
Blijft me toch verbazen dat voor een bepaalde wijk de norm op zaterdag 1u25 is terwijl ie op dinsdag 2 uur is en donderdag 1u45. Ga gewoon maar weer doorgeven dat de basistijd niet goed is, en dan zien we wel :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 9 mei 2015 @ 16:43:04 #111
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_152433288
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:36 schreef gelestipjes het volgende:
Hier niet echt druk, bij ons weliswaar ook diverse wijken met 5 of 6 blauwe bakken, soms meer, maar voor ons is dat op zich niet echt veel bij die wijken. Gemiddeld genomen denk ik 3 a 4 blauwe bakken per wijk vandaag, dus niet echt bijzonder. In ieder geval was alles ruim op tijd klaar.
Nou ja, ik bedoel vooral dat het druk was naar zaterdagse maatstaven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 16:47:29 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152433444
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou ja, ik bedoel vooral dat het druk was naar zaterdagse maatstaven.
Uhuh. Had vandaag weer eens wat binnenwerk en in sommige wijken ging redelijk wat. Niet alle kasten waren bezet, dus heb tussen mijn eigen wijken door nog even twee wijken van een andere kast gepakt. Kon precies
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152434451
De drukste dag van de week, maar toch weinig post. Zonder kampioen had het niks voorgesteld. Maar 1 hah.
De wind was de stoorzender.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:07:36 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_152436953
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Uhuh. Had vandaag weer eens wat binnenwerk en in sommige wijken ging redelijk wat. Niet alle kasten waren bezet, dus heb tussen mijn eigen wijken door nog even twee wijken van een andere kast gepakt. Kon precies
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_152451627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:36 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Wellicht een optie om, vooral bij bol.com, mensen na te laten meten of het pakje wel door de brievenbus kan.
PostNL maakt hierdoor volgens mij alleen maar extra kosten mee(of zijn deze al ingecalculeerd) maar niet doorberekend naar de pbz toe ;)

Laatst een pakketje voor iemand met zo'n smalle ouderwetse brievenbus. Nog achterom geweest, maar geen plek of schuur open waar ik het kon achterlaten.
De buren aan de ene kant waren niet thuis mee en bij de andere buren was een bedrijfje ze met de voorgevel bezig (voegen er uit halen zonder enige vorm van stofprotectie :') )
Ik weet waar 2 familieleden wonen dus verderop in de wijk daar ook nog geprobeerd maar ook deze waren niet thuis.
Kennisgeving in de bus gedaan en pakketje retour.
Dag erna zie ik dat zelfde briefje achter het deurraampje hangen en dat ik het volgens PostNL-regels ik het bij de buren moest aanbieden.
Ik spreek die mensen nooit, zie ze zelden en dan zeggen ze nooit geen stom woord, maar hoop dat deze mij er een keer over aanspreken.
Toedeloe :W
Wat vreemd. De regels zijn toch: briefje in bus met mededeling wanneer de tweede aanbieding is en als het dan nog niet bezorgd kan worden, dan zelf afhalen bij het opgegeven postkantoor/agentschap? Ik heb er de pest in als het weer eens bij buren bezorgd is.

Klopt de bewering dat de pakketbezorger per bezorging betaald wordt en dus niet als het weer naar het postkantoor/agentschap terug gaat?
  zondag 10 mei 2015 @ 07:20:13 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_152451653
Mogguh :)

Overigens had ik vandeweek ook een brievenbuspakketje die door de pakketdienst niet kon worden bezorg ivm een te volle brievenbus....SMO-sticker.

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 07:03 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat vreemd. De regels zijn toch: briefje in bus met mededeling wanneer de tweede aanbieding is en als het dan nog niet bezorgd kan worden, dan zelf afhalen bij het opgegeven postkantoor/agentschap? Ik heb er de pest in als het weer eens bij buren bezorgd is.

Klopt de bewering dat de pakketbezorger per bezorging betaald wordt en dus niet als het weer naar het postkantoor/agentschap terug gaat?
Het betreft een brievenbuspakketje, dus niet vreemd ;)
Het pakketje gaat officieel dan terug naar het depot waarna de pakketbezorger het gaat bezorgen, en dan kom je idd in het 'aanbied-traject' zoals jij beschrijft.

Het blijft jammer en vreemd dat mensen die een pakketje bestellen en zelf of overdag/weekend niet thuis zijn, geen gelegenheid geven het elders te bezorgen oid, wel het meeste klagen, terwijl zij vaak zelf een tijdsvak kunnen aangeven of een verzoek hiertoe bij de desbetreffende webwinkel oid kunnen doen.
Ik meen dat je zelfs via de PostNL-site dit, tijdsvak mbt een tweede aanbieding, ook kan aangeven.

Als je niet wilt dat een pakketje bij de buren mag worden afgegeven moet je dit aangeven bij de bestelling. Dat verzoek wordt dan bij de gegevens van de geadresseerde op het pakketje vermeld.
Zonder een vermelding dat het niet bij buren mag worden afgegeven, mag de bezorger deze bij buren aanbieden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_152451756
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 07:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Het betreft een brievenbuspakketje, dus niet vreemd ;)
Het pakketje gaat officieel dan terug naar het depot waarna de pakketbezorger het gaat bezorgen, en dan kom je idd in het 'aanbied-traject' zoals jij beschrijft.

Het blijft jammer en vreemd dat mensen die een pakketje bestellen en zelf of overdag/weekend niet thuis zijn, geen gelegenheid geven het elders te bezorgen oid, wel het meeste klagen, terwijl zij vaak zelf een tijdsvak kunnen aangeven of een verzoek hiertoe bij de desbetreffende webwinkel oid kunnen doen.
Ik meen dat je zelfs via de PostNL-site dit, tijdsvak mbt een tweede aanbieding, ook kan aangeven.

Als je niet wilt dat een pakketje bij de buren mag worden afgegeven moet je dit aangeven bij de bestelling. Dat verzoek wordt dan bij de gegevens van de geadresseerde op het pakketje vermeld.
Zonder een vermelding dat het niet bij buren mag worden afgegeven, mag de bezorger deze bij buren aanbieden.
De site zit in een veranderingssituatie. Alle afzonderlijke diensten worden samengevoegd. Ik kreeg melding dat je voorlopig niets veranderen kan.

En dus alleen omdat ik hier wat ging vragen, weet ik dat de procedure anders is dan algemeen bekend gemaakt wordt :N
Ik ben online gaan bestellen in de veronderstelling dat ik het gewoon op het postkantoor kon ophalen en niet een halve dag op de bel hoefde te letten of het bij willekeurige buren op te halen. Er is/was theoretisch de mogelijkheid om aan te geven dat je gewoon alles wil ophalen, maar om onbekende reden is het me nooit gelukt om zo ver te komen. Niet bevoegd of zoiets.
  zondag 10 mei 2015 @ 09:54:29 #118
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_152452511
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 07:03 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat vreemd. De regels zijn toch: briefje in bus met mededeling wanneer de tweede aanbieding is en als het dan nog niet bezorgd kan worden, dan zelf afhalen bij het opgegeven postkantoor/agentschap? Ik heb er de pest in als het weer eens bij buren bezorgd is.

Klopt de bewering dat de pakketbezorger per bezorging betaald wordt en dus niet als het weer naar het postkantoor/agentschap terug gaat?
Het briefje waar jij over spreekt wordt enkel gebruikt bij het aanbieden van pakketten/belstukken, door de pakketchauffeur dus. De buspakjes die met de postbode/postbezorger mee gaan, zouden gewoon door de brievenbus moeten kunnen, en als dat niet kan is het meestal de fout van de ontvanger doordat deze geen brievenbus heeft die aan de wettelijke vereisten voldoet. Soms is het ook de schuld van de afzender, als deze een belstuk ten onrechte als busstuk verstuurd heeft.

Bij buspakjes krijg je dan een kennisgeving in de bus met de mededeling dat de brievenbus te klein is, en dat het pakje op een later tijdstip nogmaals zal worden aangeboden door de pakketservice.

Treft ook de pakketchauffeur niemand thuis, dan wordt er een briefje achtergelaten wanneer hij nogmaals langs komt, maar je kan ook via internet (staat op datzelfde briefje) het tijdstip van het tweede bezorgmoment wijzigen (kan ook 's avonds) of aangeven dat je wil dat het meteen naar een afhaalpunt gaat zodat er geen volgende aanbieding komt.

Bij de buren afgeven is altijd al toegestaan geweest, behalve als het gaat om aangetekende stukken, of als de afzender er expliciet "alleen huisadres" op heeft gezet.

Sommige pakketchauffeurs die onder OVO werken worden inderdaad per bezorgd pakket betaald, voor pakjes die naar het afhaalpunt moeten (PostNL agentschap) krijgen ze geen cent.

De procedure qua aanbieden van pakjes is eigenlijk al jaren hetzelfde, hoor. Het enige verschil is dat buspakjes die niet in een te kleine bus passen tegenwoordig nog een tweede aanbieding krijgen (via pakketservice), terwijl deze voorheen gelijk naar het afhaalpunt gingen. Ook is veranderd dat je tegenwoordig via de website van pakketservice het tweede bezorgmoment kunt wijzigen. That's it.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 10 mei 2015 @ 09:57:01 #119
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_152452555
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 08:11 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De site zit in een veranderingssituatie. Alle afzonderlijke diensten worden samengevoegd. Ik kreeg melding dat je voorlopig niets veranderen kan.

En dus alleen omdat ik hier wat ging vragen, weet ik dat de procedure anders is dan algemeen bekend gemaakt wordt :N
Ik ben online gaan bestellen in de veronderstelling dat ik het gewoon op het postkantoor kon ophalen en niet een halve dag op de bel hoefde te letten of het bij willekeurige buren op te halen. Er is/was theoretisch de mogelijkheid om aan te geven dat je gewoon alles wil ophalen, maar om onbekende reden is het me nooit gelukt om zo ver te komen. Niet bevoegd of zoiets.
Die theoretische mogelijkheid waar je over spreekt is bij mijn weten geen dienst van PostNL, maar enkel van bepaalde webshops. Zo kun je bij bol.com er voor kiezen dat je bestelling rechtstreeks naar een filiaal van AH wordt gestuurd, waar jij het kan afhalen. Dat kan omdat bol.com eigendom is van AH, en in dit geval komt PostNL er ook helemaal niet aan te pas, de pakjes gaan dan via het eigen distributienetwerk van AH.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_152452890
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:36 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Wellicht een optie om, vooral bij bol.com, mensen na te laten meten of het pakje wel door de brievenbus kan.
PostNL maakt hierdoor volgens mij alleen maar extra kosten mee(of zijn deze al ingecalculeerd) maar niet doorberekend naar de pbz toe ;)

Laatst een pakketje voor iemand met zo'n smalle ouderwetse brievenbus. Nog achterom geweest, maar geen plek of schuur open waar ik het kon achterlaten.
De buren aan de ene kant waren niet thuis mee en bij de andere buren was een bedrijfje ze met de voorgevel bezig (voegen er uit halen zonder enige vorm van stofprotectie :') )
Ik weet waar 2 familieleden wonen dus verderop in de wijk daar ook nog geprobeerd maar ook deze waren niet thuis.
Kennisgeving in de bus gedaan en pakketje retour.
Dag erna zie ik dat zelfde briefje achter het deurraampje hangen en dat ik het volgens PostNL-regels ik het bij de buren moest aanbieden.
Ik spreek die mensen nooit, zie ze zelden en dan zeggen ze nooit geen stom woord, maar hoop dat deze mij er een keer over aanspreken.
Toedeloe :W
Lekker bijdehand :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_152453084
Had laatst ook wel een mooie. Liep richting een huis met een bol pakje, waarbij ik al wist dat het niet door de bus kon. Dus ik zie iemand staan voor de oprit, en iemand die er langs loopt en spreek dus iemand aan en zeg 'ik heb een pakje'. Probeerde het dus nog niet af te geven ofzo, je moet natuurlijk wel zeker weten dat ze er wonen ;) en zei ook nog niet er bij, 'voor u'.
En die woonden daar dus idd niet, want het waren de buren. Die hebben de poort richting hun achtertuin direct grenzend aan de garage van die andere woning zitten, hun voordeur en garage etc zit helemaal aan de andere kant. Kreeg ik dus mooi zo'n opmerking van ja maar eh, wij wonen hier niet he! Tja ik vond het niet zo gek dat ik hen probeerde aan te spreken want ze stonden wel voor en naast die oprit. En met fietsen, dus ik was bang dat ze weg zouden gaan en ik zo weer overal met dat pakje moest gaan leuren :')

Ook nog een sticker akkefietje... had van de week ergens een sticker op geplakt. Er stond op retour afzender en het adres was doorgekruist, dus ik pak de gegevens van de afzender die achterop stonden. Kreeg ik hem gister er weer bij, precies het hoekje waar de machine de code zet was eraf gescheurd en ik kon zien dat er wel een code geprint was op de sticker. Betekent dat nu dat iemand dus echt opzettelijk die sticker eraf gescheurd heeft? :( ben bang dat ik hem volgende week weer er bij heb zitten, en het is nog een poststuk van een ander bedrijf ook :')
Ben geneigd om hem dan naar de sorteerlocatie van dat andere bedrijf te sturen, zoeken zij het maar uit ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_152454202
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Had laatst ook wel een mooie. Liep richting een huis met een bol pakje, waarbij ik al wist dat het niet door de bus kon. Dus ik zie iemand staan voor de oprit, en iemand die er langs loopt en spreek dus iemand aan en zeg 'ik heb een pakje'. Probeerde het dus nog niet af te geven ofzo, je moet natuurlijk wel zeker weten dat ze er wonen ;) en zei ook nog niet er bij, 'voor u'.
En die woonden daar dus idd niet, want het waren de buren. Die hebben de poort richting hun achtertuin direct grenzend aan de garage van die andere woning zitten, hun voordeur en garage etc zit helemaal aan de andere kant. Kreeg ik dus mooi zo'n opmerking van ja maar eh, wij wonen hier niet he! Tja ik vond het niet zo gek dat ik hen probeerde aan te spreken want ze stonden wel voor en naast die oprit. En met fietsen, dus ik was bang dat ze weg zouden gaan en ik zo weer overal met dat pakje moest gaan leuren :')

Ook nog een sticker akkefietje... had van de week ergens een sticker op geplakt. Er stond op retour afzender en het adres was doorgekruist, dus ik pak de gegevens van de afzender die achterop stonden. Kreeg ik hem gister er weer bij, precies het hoekje waar de machine de code zet was eraf gescheurd en ik kon zien dat er wel een code geprint was op de sticker. Betekent dat nu dat iemand dus echt opzettelijk die sticker eraf gescheurd heeft? :( ben bang dat ik hem volgende week weer er bij heb zitten, en het is nog een poststuk van een ander bedrijf ook :')
Ben geneigd om hem dan naar de sorteerlocatie van dat andere bedrijf te sturen, zoeken zij het maar uit ;)
Nou ja, toevallig heb ik zelf gisteren ook nog ergens een herstelsticker afgescheurd. Stond een doorzendcode op, maar dat had die bezorger blijkbaar weer eens niet gezien, dus die had er een herstelcode opgeplakt. Dat gebeurt best vaak trouwens. Maar ik ga er vanuit dat dat bij jou niet het geval was, dus dan is het wel raar ja
pi_152476814
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:32 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, toevallig heb ik zelf gisteren ook nog ergens een herstelsticker afgescheurd. Stond een doorzendcode op, maar dat had die bezorger blijkbaar weer eens niet gezien, dus die had er een herstelcode opgeplakt. Dat gebeurt best vaak trouwens. Maar ik ga er vanuit dat dat bij jou niet het geval was, dus dan is het wel raar ja
Soms wordt post ten onrechte doorgestuurd.
Zo kom ik wel eens doorgezonden post tegen die oorspronkelijk was gericht aan "de bewoner(s) van [oud adres]", die via de doorzendservice is doorgestuurd naar [nieuw adres]. Zulke post gaat bij mij met een herstelsticker terug naar [oud adres], niet omdat ik de doorzendcode niet had gezien, maar omdat "de bewoner(s) van [oud adres]" nu eenmaal per definitie op [oud adres] wonen, en niet op [nieuw adres].

[ Bericht 2% gewijzigd door blijevis op 10-05-2015 23:42:46 ]
pi_152478754
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die theoretische mogelijkheid waar je over spreekt is bij mijn weten geen dienst van PostNL, maar enkel van bepaalde webshops. Zo kun je bij bol.com er voor kiezen dat je bestelling rechtstreeks naar een filiaal van AH wordt gestuurd, waar jij het kan afhalen. Dat kan omdat bol.com eigendom is van AH, en in dit geval komt PostNL er ook helemaal niet aan te pas, de pakjes gaan dan via het eigen distributienetwerk van AH.
Nee, ik heb het over pakketjes die je bestelt en dus laat bezorgen, zonder dat je daarvoor vrij moet nemen om een paar uur op de pakketbezorger te wachten. Na de eerste bestelpoging met de bezorgcode direct laten weten dat het op het postkantoor moet blijven, waar ik het dus ophaal. Er is/was nog de mogelijkheid om voor alles het postkantoor als bezorgadres op te geven, maar dat gaat/ging via het account en het is mij niet gelukt om het zo in te stellen. Ik weet niet of dat nu nog kan. Tussen 2 bezorgpogingen in het afhaalpunt als adres opgeven is tijdelijk? uitgeschakeld.

Kan je het zien als iemand onder OVO werkt? Het is natuurlijk een vuile regeling om mensen wel te laten rijden, maar er niet voor te betalen. In principe wil ik het dus gewoon afhalen en dan komt zo iemand voor niets en krijgt niets betaald.

Gelukkig zijn er nu ophaaladressen die voor mij goed bereikbaar zijn (zoals AH die door de week tot 21:00 uur open is) en daarmee omzeil ik de pakketbezorger. Als die gunstige ophaaladressen er niet geweest waren, zou ik wegens OVO stoppen met online kopen. Vandaar dat ik er hier even naar vroeg.

Ik kijk bij online-winkels altijd of het wel via PostNL gaat. Heb te veel slechte ervaringen met de diverse DHL-dochters. De overige bezorgbedrijven die ik tegenkom, hebben geen gunstig ophaaladres. Bij hun bestel ik dan ook niet.
  maandag 11 mei 2015 @ 06:20:10 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_152480277
Mogguh :W

Ik heb in principe geen nare ervaringen met pakketbezorgdiensten gehad.
Hier 1 maal een vervelend iets met DHL.
Een pakketje, goed bedoeld, bij de achterdeur neerzetten terwijl de schuur los was(is een zowat normaal iets in het dorp/de dorpen ;) ). En op die dag regende het ook nog.
Verder geen schade gehad maar wel een klacht ingediend.
Nu als die is geweest en wij zijn niet thuis, netjes een kennisgeving dat er een pakketje in het hok ligt ^O^

En nu het te binnen schiet:
Op een vorig adres, en ik weet niet meer welke bezorgdienst dat was (één of ander dochterbedrijfje) had spullen voor de voordeur neergezet |:(
Een beetje dit principe:
Veilig onder de mat gelegd (foto van het WWW geplukt)

8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')