abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_152417560
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Toffe fiets!

De 500 is een 2 en de 600 een 4 cilinder. Loopt wel merkbaar beter.
Oh ja klopt inderdaad, dan merk je het wel de verdeling is wat mooier over alle versnellingen heen. Loopt wat "soepeler". Vertelde je instructeur om 160 te rijden? Mag het ook wel doen van de mijne (zei hij met een knipoog......), maar de boetes zijn voor mijzelf :P
  zaterdag 9 mei 2015 @ 01:02:39 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152422128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:42 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Oh ja klopt inderdaad, dan merk je het wel de verdeling is wat mooier over alle versnellingen heen. Loopt wat "soepeler". Vertelde je instructeur om 160 te rijden? Mag het ook wel doen van de mijne (zei hij met een knipoog......), maar de boetes zijn voor mijzelf :P
Ik heb het niet gevraagd en hij zat ook rond de 150 :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152429082
De bochtjes (halve draai, achtjes) beginnen hier eindelijk wel redelijk te gaan.

Mag ook wel, over 3 weken AVB examen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 14:06:40 #29
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152429747
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 13:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De bochtjes (halve draai, achtjes) beginnen hier eindelijk wel redelijk te gaan.

Mag ook wel, over 3 weken AVB examen.
mijn 2 achtjes op t examen waren erg matig, vooral traag. Maakte niets uit gelukkig
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152431389
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

mijn 2 achtjes op t examen waren erg matig, vooral traag. Maakte niets uit gelukkig
Maar je moest er wel 2 op examen? Dat betekent toch dat je hem overnieuw moest doen?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:33:57 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152431620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maar je moest er wel 2 op examen? Dat betekent toch dat je hem overnieuw moest doen?
Ja de tweede was ook niet netjes. Precisiestop ook 2x niet goed.

Vertraging en langzame en snelle slalom gingen wel erg mooi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 18:21:51 #32
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_152435769
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!

Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!


Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  maandag 11 mei 2015 @ 00:33:48 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152478295
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!

Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!


[ afbeelding ]
gefeliciteerd!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152478467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!

Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!


[ afbeelding ]
Nice, congrats! Ik heb dinsdagochtend weer les, dan wil ik wel even wat lessen vooruit plannen en liefst twee per week. Ben wel klaar met lessen. :P
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 11 mei 2015 @ 11:09:34 #35
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_152484028
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nice, congrats! Ik heb dinsdagochtend weer les, dan wil ik wel even wat lessen vooruit plannen en liefst twee per week. Ben wel klaar met lessen. :P
Heb je je examen al gepland?
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_152484140
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:09 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Heb je je examen al gepland?
Nope, recentelijk geswitcht van rijschool dus dinsdag even alle AVB oefeningen erdoor knallen zodat hij kan zien hoe ver ik ben en dan wil ik wel een datum ja. ;)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 11 mei 2015 @ 11:19:59 #37
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_152484267
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nope, recentelijk geswitcht van rijschool dus dinsdag even alle AVB oefeningen erdoor knallen zodat hij kan zien hoe ver ik ben en dan wil ik wel een datum ja. ;)
Ah netjes, hopelijk heb je weinig wachttijd en kan je snel rijden!
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_152487385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!

Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!


[ afbeelding ]
Top man! Vele veilige kilometers, leuke fiets!
pi_152506341
Nieuwe user!

Loop al een tijdje met het plan om voor mijn motorrijbewijs te gaan.

Iemand goede ervaringen bij een rijschool in Rotterdam?
Geen referral hier.
pi_152519991
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:19 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Ah netjes, hopelijk heb je weinig wachttijd en kan je snel rijden!
*O* Vandaag ging goed! Mini examen gedaan en dat zag er allemaal wel prima uit. In de uitwijkoefening moet ik alleen nog voor mezelf wat later het gas dicht gooien.

De instructeur zette voor het achtje mijn gas vast ofzo. Hij rommelde ergens wat met de brandstofkraan en opeens reed de motor vanzelf. Na vijf minuten schreeuwen en worstelen en alles had ik de goede lijn te pakken en opeens draaide ik zo twintig keer achter elkaar een heel net achtje. :D Dus het enige wat ik daar nog bij moet leren is het gas constant houden, maar weten dat ik het wel kan scheelt voor mij al een hoop.

Voor de langzame slalom heb ik ook nog een kwartiertje werk nodig volgens hem, want daar laat mijn kijkgedrag te wensen over. Gelukkig kan hij heel hard schreeuwen en dan ga je vanzelf naar dat lawaai lijken in plaats van naar de pylonnen. _O-

Volgende week weer even de weg op en de week daarna nog even een dagje AVB oefenen, en als dat goed gaat, daarna examen. Hij koopt veel in, meisje wat vandaag met mij leste heeft net haar examen over twee weken ingepland, dus dat gaat helemaal goed komen. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:49:22 #41
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152520406
Bij de langzame slalom insturen als je voorwiel bij de pylon is. En bij uitwijken gewoon heel erg opzij kijken en vlak voor het terugsturen 5 meter naast de eindpylon kijken. Je hebt nog wel wat speling, die oefening kan ook wel iets harder.

Langzame slalom ging mij meestal niet overdreven soepel af, net als de vertragingsoefening. Op het examen dan wel weer superstrak.

Precisiestop ging tijdens de les elke keer perfect, met het examen 2x kak. Ze zijn niet zo streng gelukkig.

[ Bericht 35% gewijzigd door Catch22- op 12-05-2015 12:55:00 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152520613
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:49 schreef Catch22- het volgende:
Bij de langzame slalom insturen als je voorwiel bij de pylon is. En bij uitwijken gewoon heel erg opzij kijken en vlak voor het terugsturen 5 meter naast de eindpylon kijken. Je hebt nog wel wat speling, die oefening kan ook wel iets harder
Ik weet wel hoe het moet hoor. :+ Maar bij de langzame slalom ga ik naar de pylonnen kijken en dan gaat het dus fout, en bij de uitwijkoefening trek ik gewoon te hard op waardoor ik voor het poortje het gas al dichtgooi om met 50 daar doorheen te rijden, maar dat mag dus niet. :P
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:08:14 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152521014
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik weet wel hoe het moet hoor. :+ Maar bij de langzame slalom ga ik naar de pylonnen kijken en dan gaat het dus fout, en bij de uitwijkoefening trek ik gewoon te hard op waardoor ik voor het poortje het gas al dichtgooi om met 50 daar doorheen te rijden, maar dat mag dus niet. :P
Ik keek ook naar de pylonnen volgens mij, maar ging wel goed. Ik vond het ook een rotoefening hoor. Liep vaak met het gas te klooien en dat mag niet :P

Bij mij ging het op snelheid komen beter met een langere aanloop, kan je je snelheid mooi precies goed zetten voor de oefening.

Ik ben blij dat ik er af ben, dom geneuzel :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Catch22- op 12-05-2015 13:14:36 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152524999
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:49 schreef Catch22- het volgende:
En bij uitwijken gewoon heel erg opzij kijken en vlak voor het terugsturen 5 meter naast de eindpylon kijken.ens de les elke keer perfect, met het examen 2x kak. Ze zijn niet zo streng gelukkig.
Eeeuhm wat? Lijkt mij juist niet bevorderlijk, ik zou kijken waar je naar toe wilt. Extreem kijken betekend dat je motor ook anders gaat reageren. Misschien heeft het bij jouw geholpen maar het klinkt mij raar in de oren :P

Tevens heeft mijn instructeur mij de uitwijkoefening expres met verschillende snelheden laten doen om te laten zien hoe enorm veel verschil er in 5 kmh kan zitten, bij 55 en hoger is het bijna niet te doen (tenzij je de motor misschien extreem kan kantelen wat 9 van de 10 mensen toch niet kunnen, zeker niet een leerling). Het verschil wordt echt enorm groot. Terwijl met 50 kmh per uur de slalom goed te doen is.

Hebben jullie op het oefenterrein trouwens ook over autobanden/pylonen heen gereden om te laten zien wat het effect is als er een (klein) dier over steekt? Moest met 50 tot 60 kmh over banden heen rijden. Eerst met mijn handen aan het stuur, daarna zonder. De motor doet echt niks en tuft lekker door, was wel tof. Zo weet je waar de motor toe in staat is. In het verkeer heb je de neiging om dan uit te wijken, terwijl er over heen rijden een stuk veiliger is (wel zielig }:| )
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:13:05 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152525328
dat was mijn ervaring en het ging goed :P Je hebt wel iets speling als in een paar km/u. Maar als je op je examen 48 gaat dan valt het wel mee en vinden ze het prima.

Mijn stiefpa heeft een keer een rijtraining gehad en die instructeur die reed over een dikke balk met 100km/u met losse handen. Mijn instructeur riep ook al bij de vertragingsoefening dat het een situatie simuleert waarin je afremt en uitwijkt omdat een karretje rommel verliest, maar dat je beter gewoon rechtdoor kan rijden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152525439
Nee, maar ik heb genoeg pylonnen omgekegeld om dat te weten ja. _O- De vertragingsoefening vind ik het leukste, stiekem. Die gaat ook gewoon heel erg goed. Snelle slalom is ook leuk en het achtje begin ik te waarderen. :P Lopen met de motor vind ik zwaar klote, gaat wel goed maar is gewoon zwaar werk. Ik ben ook niet gecharmeerd van de langzame slalom, maar die heb ik al eens gekund dus dat komt wel goed.

Het scheelt wel de wereld dat ik vandaag op een verlaagde motor mocht lessen. Opeens kon ik met twee voeten bij de grond! :D Geeft toch wel een beetje extra zekerheid stiekem, vooral bij de remproeven. Ik krijg het alleen niet in m'n botte kop dat ik m'n rechterbeen als standbeen moet gebruiken, maar volgens mij mag het cbr daar niet meer op letten dus dat scheelt weer. :+
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:22:41 #47
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_152525572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:17 schreef Sarasi het volgende:
Nee, maar ik heb genoeg pylonnen omgekegeld om dat te weten ja. _O- De vertragingsoefening vind ik het leukste, stiekem. Die gaat ook gewoon heel erg goed. Snelle slalom is ook leuk en het achtje begin ik te waarderen. :P Lopen met de motor vind ik zwaar klote, gaat wel goed maar is gewoon zwaar werk. Ik ben ook niet gecharmeerd van de langzame slalom, maar die heb ik al eens gekund dus dat komt wel goed.

Het scheelt wel de wereld dat ik vandaag op een verlaagde motor mocht lessen. Opeens kon ik met twee voeten bij de grond! :D Geeft toch wel een beetje extra zekerheid stiekem, vooral bij de remproeven. Ik krijg het alleen niet in m'n botte kop dat ik m'n rechterbeen als standbeen moet gebruiken, maar volgens mij mag het cbr daar niet meer op letten dus dat scheelt weer. :+
Eerste wat ik heb aangepast nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald. Links als standbeen. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:22:56 #48
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152525580
Goede been neerzetten was mijn instructeur erg streng op. Bij een stoep moet je weer wel rechts neerzetten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152525712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:22 schreef Catch22- het volgende:
Goede been neerzetten was mijn instructeur erg streng op. Bij een stoep moet je weer wel rechts neerzetten
Ik moet juist altijd rechts neerzetten? Lukt me alleen niet. :@
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:30:46 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152525818
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik moet juist altijd rechts neerzetten? Lukt me alleen niet. :@
Oja, ik was in de war :P

Wij hebben overigens tegenovergestelde problemen, ik vind de lesmotoren akelig klein (ben 1.96).

Zaterdag weer les :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Catch22- op 12-05-2015 15:37:39 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')