Dat had ik ook, een dag of wat geleden, zelfs toen er agenten stonden:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?
Voor zover ik kon lezen ging het om het lage snelheidsverschil, niet zozeer om het negeren van een inhaalverbod.
...
Totdat er eentje tegen je aan rijdt... Hoeft het niet eens jouw schuld te zijn, maar als jij je mistachterlicht niet aan had zou het wel eens lastig kunnen worden voor je.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Ah, op die fiets.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.
Fietsen mogen niet op de snelwegquote:
Had ik zelf ook nog aan zitten denken want dat negeren gebeurt wel vaker, maar ging er idd in 1e instantie niet van uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:
Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.
Die fietser gaat sneller. + bestuurder kan zo nooit in de gaten houden wat er om hem heen gebeurtquote:
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hè?
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Die bestuurder mag niet filmen. Overigens lijkt dat ding een nummerplaat te hebben. En ik denk aan het einde van het filmpje ook een uitlaat te zien.quote:
Da's dan mooi dom.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
Ben ik met je eens, ik zeg dan ook niet dat ik hetzelfde zou doen. 1 km/h langzamer zou ik ook wel best vinden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?
Nog een reden om het mistachterlicht niet aan te doen, al die gasten die je volgen tot in de garagequote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
[..]
Ja, hoeft er niet eens iemand een bocht te missen, maar het kan al makkelijk bij een afrit. Op de A6 van noord naar zuid heb je ergens ook zo'n punt. De snelweg maakt een bocht naar links en op datzelfde stuk zit een afrit. Mensen die de afrit nemen gaan in feite rechtdoor. Een van de eerste keren dat ik daar reed was het al donker en regende het. De belijning is niet heel duidelijk. Ik wilde al bijna die voorganger achterna gaan en moest nog een beste stuurbeweging maken (voor snelwegbegrippen dan) om gewoon de doorgaande weg naar links te volgen. Kan me best voorstellen dat in dichte mist mensen zich daar vergissen, maar in dat geval zou ik maar gewoon de afrit nemen en daarna de snelweg weer op gaan. Hevige stuurbewegingen vind ik te risicovol en 2 minuten tijdsverlies boeit mij niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's dan mooi dom.
Als de voorganger dan een bochtje mist vliegt degene die volgt er mooi achteraan.
Verkeersdeelname is altijd eigen verantwoordelijkheid, nooit blind volgen van anderen.
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
Wat je zou kunnen proberen(indien mogelijk): sommige cruise controls hebben een limit-functie, dat als een omgekeerde cc werkt. Stel het ding in op tien km/h boven de Vmax en probeer dan mee te gaan met de rest... Zelfs als je niet de intentie hebt om sneller te rijden gaat het al snel vervelen...
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?
Dat is dus wat ik doe, ik tief hem op de CC. Wel eens gebruikt op de A2 toen het drukker was en CC niet echt mogelijk was.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Daf's hebben standaard een instelbare limiter waar je ook doorheen kunt trappen, maar idd ook eentje die op 85 of 90 ingesteld staat en gewoon actief blijft.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 04:40 schreef Light het volgende:
[..]
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
Ligt eraan met hoeveel je bent en waar je vandaan komt en of je een voordeelurenkaart hebtquote:Op zondag 10 mei 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
Is dat bij de Arena?quote:Op zondag 10 mei 2015 11:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig.
Maximale dagtarief in sommige garages is zelfs ¤55. (Die bij het centraal station)quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
Ja P&R voor ¤1 is bij de Arena. Vervolgens geldt dat tarief alleen als je een plastic ov kaart hebt, en niet als je een retourticket uit die automaten haalt . Dan betaal je namelijk gewoon een euro per 25 minuten.quote:
Volgens mij zijn we het best wel eens, alleen lijk ik me niet duidelijk genoeg uit te drukken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |