Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
Ja de automobilist is helaas de grote melkkoe voor de overheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:35 schreef eP2e het volgende:
[..]
Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.
Jaaaaa, want op de fiets is t idd gevaarlijker dan in de auto....quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Jaaaaa, want op de fiets is t idd gevaarlijker dan in de auto....
Ik ben het met je eens als je zegt dat fietsers zo'n beetje de gevaarlijkste weggebruikers zijn. Ze negeren de verkeersregels vaker wel dan niet en schieten overal tussendoor. Ze worden echter niet beschermt door 1000 kg aan blik en gaan doorgaans ook niet harder dan 25 km/u (uitzonderingen even buiten beschouwing gelaten). Ze zijn hun eigen kreukelzone dus het is dan ook niet zo gek dat ze worden gezien als kwetsbaar en om die reden worden beschermt, hoe hufterig ze zich ook gedragen. Het maakt immers nogal een verschil als je met een fiets tegen iemand aan rijdt met 25 km/u of met een auto met diezelfde snelheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:07 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.
Daarom zouden die fietsers keihard afgestraft moeten worden, zodat niet een ander de dupe wordt van hun gedrag, zelfs als hun de veroorzaker zijn.
Zelfde voor muziek in de oren in het verkeer, ook levensgevaarlijk.
Daarom sta ik achter het keihard afstraffen van mobiel gebruik tijdens het fietsen.
Die kom ik ook tegen. Dan bel ik twee keer (en heb een goede luide bel) en wring me erlangs. Laatst smakte er een tegen de grond. Stond weer direct recht, even gekeken of alles oké was. Wilde ze schade vergoed hebben :-(quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.
Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.
En indirect ook de automobilist. In dit opzicht zou je dronken fietsers ook goed praten en volgens deze redenatie heeft een fietser ook geen licht nodig. Aantal jaar terug is er hier in de redio eentje dood gereden, die nam de oversteek (voor landbouwvoertuigen) in plaats van de tunnel met zijn dronken kop zonder verlichting op zijn fiets... Tsja, je hebt er wel een automobilist een trauma voor het leven mee bezorgd, maar inderdaad, de fietser heeft er zichzelf vooral mee gehad.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:30 schreef CherryLips het volgende:
Als een automobilist tijdens het rijden met een telefoon loopt te klooien, kan hij veel meer schade aanrichten.
De fietser heeft vooral zichzelf ermee
Je moet kunnen bewijzen dat de fietser zich schuldig heeft gemaakt aan opzettelijke roekeloosheid. Beeld en veel getuigen is je enige hulpmiddel.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:53 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je met getuigen wel een heel eind komen hoor, volgens mij ligt het niet zo zwart-wit.
Daarom, beeld dat duidelijk opzettelijke roekeloosheid kan bewijzen. Is zo'n beetje je enige uitweg. Tenzij ze onder de 14 zijn, dan hang je sowieso.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:56 schreef vannelle het volgende:
Aannames... kun je niks mee.
Feit is dat verzekeringstechnisch fietsers veel te sterk staan, ze kunnen alles flikken.
Schuldig? Ja. Aansprakelijk? Nee.
Wat een kutwet is dat.
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Dagstand @ nightquote:Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Garbageman het volgende:
Dit valt nog mee! Ik heb ze inderdaad op ooghoogte zien hangen. 'S nachts. In de dagstand
Ik hang het ding altijd zo laag mogelijk op, vlak boven het dashboard.
Gisteren op de A50 een zwarte Amerikaanse pick-up met een opzetbak achterop, als hij zijn knipperlicht naar links aanzette, ging zijn derde remlicht op die bak ook meeknipperen.. Naar rechts gebeurde dat niet. De eerste keer reageer je er toch op als je er achter rijdt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
Op de A29, een auto met aanhanger (Pak 'n Bak) waar heel veel niet klopt.
Dimlicht rechts stuk, aanhangerlicht rechts werkt niet, richtingaanwijzers werken omgekeerd t.o.v. de auto en een handgeschreven kenteken.
Gewoon nul interesse voor wat er achter je auto hangt. Zelfs een minimale controle was blijkbaar teveel.
En ik kan niet uitleggen aan die bestuurder wat er mis is...
Jaaah! Ik zat laatst ook achter zo'n (ja...) vrouw. Ik vond al dat half zeven 's ochtends erg vroeg was om dronken te rijdenquote:Op zondag 17 mei 2015 07:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.
In het console vind ik zelf dan weer irritant, dan moet je omlaag kijken ik heb hem op het dashboard geplakt. Ik wil er ook wel bij kunnen zodat ik Miep uit kan zetten zodra ik de weg weer weet, of in ieder geval het geluid.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.
Maar niet over het navigatiesysteem. Ik hang het ook altijd daar. Aan de rechterkant nog prima zicht voor wat daar aankomt, links ook en het hangt laag genoeg om er goed overheen te kijken.
Mij zou het juist in de hoek van het raam veel zicht ontnemen. En, als ik het links zou hangen, dan zou ik automatisch veel meer die kant uitkijken en rechts uit het oog verliezen.
Ik gok zomaar dat dat een van de redenen is dat ingebouwde systemen in de middenconsole zijn ingebouwd en niet achter je stuurwiel of zo.
Dit dus. Hier bij de flat zie ik het ook heel regelmatig gebeuren, ondanks het feit dat het soms toch nog best vol staat 's avonds...quote:
Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |