abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 april 2015 @ 06:35:39 #1
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152088252
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_152088280
Ik heb wel vaker gezien dat een bord wordt verduidelijkt met een onderbord, waarbij het onderbord gewoon in letters vertelt wat het bord erboven betekent.

Google Maps
pi_152088734
Vroeger had ik wel eens gezien dat onder die borden FIETSPAD, "Dus niet brommen" op een onderbord stond . Vond ik altijd hilarisch, dus als basisschoolkinderen gingen we dan op dat fietspad. "Hmmmmmmmmmmmm" roepen.
Ja, wij waren badass vlegels...

Ik vond het toen al idioot, maar meer om de term "brommen".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:23:00 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152089246
Kun je gelijk zien hoe slecht het gesteld is met de bordenkennis in Nederland. Alhoewel 90% gewoon aso-gedrag zal zijn waar meen schijt heeft aan wat op het bord staat.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152090066
Ik heb ook weleens bord gezien van een autoweg met als onderbord "dus 100km/u"
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 10:35:18 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152090331
Wat bezielt mensen toch dat ze direct vanaf de invoegstrook, terwijl ze nog fucking 80 rijden, meteen besluiten: hoppa de linkerbaan op te gaan. 8)7

Gister, we reden 130 op de linkerbaan, en moesten écht vol op de rem omdat een of andere bosmongool met 80 gewoon meteen de linkerbaan op gaat :X

Mijn vriendin reed, en zij is enorm beschaafd achter het stuur, dus behalve dat ze even in de auto zei van "tjonge, wat een droeftoeter zeg" deed ze verder niks.

Als ik achter het stuur had gezeten had ie echt even een bak groot licht en een dik claxonconcert van me gekregen hoor. Echt, wat een josti.
  woensdag 29 april 2015 @ 13:06:25 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152121277
Dan zou ik toch eens anger management gaan volgen... Ik vloek en tier wel, maar dat doe ik in mijn hoofd toch de hele dag. Maar claxoneren en groot licht vind ik iets voor jostibestuurders.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 29 april 2015 @ 17:29:10 #8
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152129604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Dan zou ik toch eens anger management gaan volgen... Ik vloek en tier wel, maar dat doe ik in mijn hoofd toch de hele dag. Maar claxoneren en groot licht vind ik iets voor jostibestuurders.
Dus als je zo'n klapjosti middels toeter en groot licht wijst op het gevaar van zijn actie, dan ben je zelf een josti? Jokin' right? :')
pi_152129855
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:29 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dus als je zo'n klapjosti middels toeter en groot licht wijst op het gevaar van zijn actie, dan ben je zelf een josti? Jokin' right? :')
Nee.
Het ligt eraan wat de bedoeling is van zo'n actie. Als het is om een aanrijding te voorkomen kan knipperen en claxonneren de oplossing zijn. Is het echter om de bestuurder te laten weten: "hee lul, je zat fout" dan mag het wel achterwege blijven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 29 april 2015 @ 18:03:41 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152130327
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee.
Het ligt eraan wat de bedoeling is van zo'n actie. Als het is om een aanrijding te voorkomen kan knipperen en claxonneren de oplossing zijn. Is het echter om de bestuurder te laten weten: "hee lul, je zat fout" dan mag het wel achterwege blijven.
Exact. Daar zit een wrakingsvorm in en vind ik vooral getuigen van geldingsdrang. Iemand waarschuwen kan prima met groot licht en of claxon.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152130364
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:31 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger had ik wel eens gezien dat onder die borden FIETSPAD, "Dus niet brommen" op een onderbord stond . Vond ik altijd hilarisch, dus als basisschoolkinderen gingen we dan op dat fietspad. "Hmmmmmmmmmmmm" roepen.
Ja, wij waren badass vlegels...

Ik vond het toen al idioot, maar meer om de term "brommen".
Is een zogenaamd toeristisch en dus niet verplicht fietspad, waar het i.h.a. niet toegestaan is om met snorfietsen of bromfietsen te rijden.
Bier.
  woensdag 29 april 2015 @ 18:06:40 #12
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152130377
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:03 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Exact. Daar zit een wrakingsvorm in en vind ik vooral getuigen van geldingsdrang. Iemand waarschuwen kan prima met groot licht en of claxon.
Dat waarschuwen doe je toch ook als je vol in de ankers moet voor zo'n idioot? Dus waarom is dickie dan een josti?
pi_152130410
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat waarschuwen doe je toch ook als je vol in de ankers moet voor zo'n idioot? Dus waarom is dickie dan een josti?
Vooral omdat je je verlaagt tot het niveau van de ander, de ander er niets van zal leren en je frustraties worden er toch niet minder van. Gewoon lief doen.
Bier.
  woensdag 29 april 2015 @ 18:11:16 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152130472
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat waarschuwen doe je toch ook als je vol in de ankers moet voor zo'n idioot? Dus waarom is dickie dan een josti?
Ooit afgesneden door een Golfje vol petjes/bontkraagjes die vanaf de linkerbaan naar afslag wilden in de laatste 50 meter. Dan ben ik drukker met kijken of ik kŕn remmen, uitwijken of ontwijken zonder anderen in gevaar te brengen dan dat ik egocentrisch doorkachel en toeter/knipper met groot licht. Na dat kunstje kan ik toeteren maar dat doet nog maar weinig aan de veiligheid.

Kan aan mij liggen natuurlijk...
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vooral omdat je je verlaagt tot het niveau van de ander, de ander er niets van zal leren en je frustraties worden er toch niet minder van. Gewoon lief doen.
Je schiet er geen kut mee op idd. Punt.

Als iemand links naast je vergeet opzij te kijken, zijn knipperlichten aanzet en naar rechts begint te draaien terwijl je 130 rijdt, dan toeter je in de hoop dat iemand wakkerschrikt voordat je tot remmen moet overgaan. Dan heeft het zin.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2015 @ 20:08:26 #15
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152133554
Leuk wat jullie ervan vinden, maar volgens het verdrag van Wenen (door Nederland ondertekent) mag je bij inhalen ook waarschuwen met een licht en/of geluidssignaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 29 april 2015 @ 21:10:15 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152135833
Nogmaals, waarschuwen is wat anders dan iemand na het feit zelf op een vrij botte manier te wijzen op zijn botte actie. Ongetwijfeld 'was dat ook wat hij bedoelde'. Je gelijk proberen te halen door te claxoneren of te toeteren is niet alleen zinloos, maar de rest van het verkeer, dat er niets mee te maken heeft, heeft daar ook last van.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152137289
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:11 schreef Skull-splitter het volgende:

...

Als iemand links naast je vergeet opzij te kijken, zijn knipperlichten aanzet en naar rechts begint te draaien terwijl je 130 rijdt, dan toeter je in de hoop dat iemand wakkerschrikt voordat je tot remmen moet overgaan. Dan heeft het zin.
Of niet. Vandaag kwam er een bestelwagen naar links terwijl ik m aan het inhalen was, dus ik toeter, hij ziet me en zet vrolijk door. ;(
Als mijn remmen de APK vrijdag niet doorkomen, dan vreet ik mijn sokken op. ^O^
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152138273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter het stuur had gezeten had ie echt even een bak groot licht en een dik claxonconcert van me gekregen hoor. Echt, wat een josti.
Internet held gespot. Is toch geen oplossing om je af te reageren.
  woensdag 29 april 2015 @ 22:15:36 #19
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152138312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk wat jullie ervan vinden, maar volgens het verdrag van Wenen (door Nederland ondertekent) mag je bij inhalen ook waarschuwen met een licht en/of geluidssignaal.
:')
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:47 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Of niet. Vandaag kwam er een bestelwagen naar links terwijl ik m aan het inhalen was, dus ik toeter, hij ziet me en zet vrolijk door. ;(
Als mijn remmen de APK vrijdag niet doorkomen, dan vreet ik mijn sokken op. ^O^
Ja, maar het ging niet of je jezelf gelijk kon toeteren maar wanneer het toegestaan was, wel opletten he.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2015 @ 22:18:08 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152138404
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Internet held gespot. Is toch geen oplossing om je af te reageren.
Hoezo niet? Je bent je frustratie meteen wel even kwijt, kan je de rest van je reis weer rustig voortzetten. Wat is er trouwens internetheld aan grootlicht en claxon gebruiken? Doe ik ook als ik een josti tegen kom.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152138423
Vandaag op de A6; ik haal een hele rij vrachtwagens in, besluit 1 van die vrachtwagens om even naar links te komen om ook in te gaan halen terwijl ik naast 'm reed.
Moest helemaal uitwijken naar de redresseerstrook en met linkerwielen over het gras. Geluk gehad dat ik niet gecrasht ben.
Vrachtwagenchauffeur duwde hem gewoon door, ondanks het claxonneren.
Uiteindelijk ben ik hem dus voorbij, durft die nog te claxonneren en seinen met grootlicht naar mij.
Wat een idioten soms op de weg |:(
  woensdag 29 april 2015 @ 22:20:36 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152138486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoezo niet? Je bent je frustratie meteen wel even kwijt, kan je de rest van je reis weer rustig voortzetten. Wat is er trouwens internetheld aan grootlicht en claxon gebruiken? Doe ik ook als ik een josti tegen kom.
"Ik raak mijn frustratie heerlijk kwijt als ik even een eind kan meppen. Als dat dan tegen een persoon is dan moet toch kunnen als mij dat oplucht?"

:')

En dan hier komen janken dat alle anderen josti zijn maar zelf de toeterjosti uithangen omdat niemand het met je eens is op de weg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2015 @ 22:25:01 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152138632
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:20 schreef Skull-splitter het volgende:
En dan hier komen janken dat alle anderen josti zijn maar zelf de toeterjosti uithangen omdat niemand het met je eens is op de weg.
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 29 april 2015 @ 22:37:16 #24
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_152139036
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:

[ afbeelding ]
Helaas kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de voorlopige resultaten van dit experiment bijzonder tegenvallen.

Het is eigenlijk de fietsers niet eens kwalijk te nemen, bij de verbouwing heeft het scheiden van fietsers en voetgangers geen enkele prioriteit, ondanks de enorme drukte. Hierdoor gaan voetgangers gewoon maar oversteken omdat ze er anders toch niet tussen komen en fietsers gaan als reactie daarop weer heel hard fietsen in de hoop dat een voetganger niet meer over durft te steken. Maar helaas interesseert het niemand ook maar iets, ook de mensen die zich zo druk maken over veiligheid op kantoor niet. Ach, in 2030 is alles opgelost schijnt.
  woensdag 29 april 2015 @ 22:49:44 #25
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152139518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
De frustratie is niet vreemd, de uitting daarvan wel. Ofthans, ongewenst en minstens zo storend.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2015 @ 22:53:21 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152139637
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:49 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De frustratie is niet vreemd, de uitting daarvan wel. Ofthans, ongewenst en minstens zo storend.
Want? Op het moment dat ik flink in de ankers moet voor iemand die hem ervoor gooit, is er een gevaarlijke situatie die afgewend dient te worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 29 april 2015 @ 22:55:20 #27
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152139713
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Want? Op het moment dat ik flink in de ankers moet voor iemand die hem ervoor gooit, is er een gevaarlijke situatie die afgewend dient te worden.
Das níét de situatie die je beschreef. Dat was namelijk mosterd na de maaltijd. Met je gevaar :')

Nee, je komt over als een frusti.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2015 @ 22:57:18 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152139789
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Das níét de situatie die je beschreef. Dat was namelijk mosterd na de maaltijd. Met je gevaar :')

Nee, je komt over als een frusti.
Ik denk dat je moet leren lezen. Ik schreef vrij duidelijk dat als ik aankom met 130 en iemand hem vlak voor mij ervoor knalt met 80... Dat is dus iemand waarvoor ik in de ankers moet omdat die hem ervoor gooit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152141772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk wat jullie ervan vinden, maar volgens het verdrag van Wenen (door Nederland ondertekent) mag je bij inhalen ook waarschuwen met een licht en/of geluidssignaal.
Dus dit gevalletje toeteren/grootlicht is een beleefd verzoek aan de meneer -dat voor het stelletje Laurent rijdt- opzij te gaan omdat ze in willen halen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter het stuur had gezeten had ie echt even een bak groot licht en een dik claxonconcert van me gekregen hoor. Echt, wat een josti.
Ahja, "waarschuwen"... right! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 30-04-2015 00:15:36 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2015 @ 00:22:08 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152142031
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 00:09 schreef Ridocar het volgende:
Dus dit gevalletje toeteren/grootlicht is een beleefd verzoek aan de meneer -dat voor het stelletje Laurent rijdt- opzij te gaan omdat ze in willen halen?
Zo gebruikt men het in Duitsland i.g.v. grootlicht. Maar het is meer dat je kenbaar maakt in te gaan halen. Bijvoorbeeld op een donkere weg,d at iemand niet schrikt. Niet dat ze ruimte moeten maken (alhoewel grootlicht op een afstandje bij sommige linksplakkers ook werkt).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152142321
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo gebruikt men het in Duitsland i.g.v. grootlicht. Maar het is meer dat je kenbaar maakt in te gaan halen. Bijvoorbeeld op een donkere weg,d at iemand niet schrikt. Niet dat ze ruimte moeten maken (alhoewel grootlicht op een afstandje bij sommige linksplakkers ook werkt).
Aangezien in Duitsland de snelheidsverschillen groter zijn is het handiger (en veiliger) om te knipperen als je in gaat halen. Dan lijkt mij zo'n actie ook beter. In Nederland is zoiets niet zo ingeburgerd, daarom wordt knipperen en toeteren vaak aangezien voor opdringerig gedrag, wat juist een averechtse werking kan veroorzaken.

Maar dat dit regeltje erbij wordt gehaald bij een situatie dat het best omschreven kan worden als vergelding of afreageren snap ik niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2015 @ 00:58:34 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152142655
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 00:37 schreef Ridocar het volgende:
Maar dat dit regeltje erbij wordt gehaald bij een situatie dat het best omschreven kan worden als vergelding of afreageren snap ik niet.
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152143326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
Het gaat om de intentie. Knipperen en claxonneren om gevaar af te wenden of om aan te geven dat je wilt inhalen mag. Het zou wat zijn als er dingen aan je auto zaten die je niet eens mag gebruiken, op straffe van een boete.*
Groot licht en toeter omdat je wilt laten weten dat iemand een ontzettende lul/kut vind mag niet. Ook al zoek je naar een drogreden om toch op het stuur te slaan of het hendeltje te drukken/trekken: het mag niet. Daar is de claxon en het groot licht niet voor bedoeld.

Natuurlijk kun je, als je gevraagd wordt om uitleg, verklaren dat je toeterde om de redenen die dergelijke handelingen toestaan, maar als dat is om je eigen frustratie-uiting te camoufleren omdat je bang bent voor een prent, dan zou ik het behoorlijk zielig vinden...

* een aantal automerken hebben standaard een parkeerlichtfunctie dat één kant van de stadslichten (links of rechts) aanzet, maar dat mag formeel gezien niet. Als je je auto buiten de bebouwde kom langs de weg parkeert moet het stadslicht rondom branden.Laat maar, waarschijnlijk zo'n hardnekkig stuk gezwets dat overal nagepraat wordt. Ik kan er iig niets over vinden.


[ Bericht 10% gewijzigd door Ridocar op 30-04-2015 03:13:22 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152144382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Ja dat is vreemd. En dan zijn er nog steeds mensen die de verhuftering niet zien. Jeetje.
Bier.
pi_152144419
Voordat je gaat schermen met ondertekende verdragen zou ik me trouwens eens verdiepen in de manier waarop er ondertekend is. Volgens mij behoudt de Nederlandse overheid zich het recht voor om niet alles te implementeren namelijk.
Bier.
  donderdag 30 april 2015 @ 09:29:22 #36
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152144801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
Jeetje, plank voor je kop much?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 09:34:08 #37
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152144902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Dit.

Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.

Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic :')
pi_152145238
In mijn optiek is het op te lossen met gas los. En komt ie echt op het laatste moment kun je er links naast prakken, gaat ie vanzelf wel naar rechts.
.
  donderdag 30 april 2015 @ 09:55:09 #39
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152145305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit.

Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.

Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic :')
Niet snappen dat je daarmee alleen maar wraak wil nemen, niks geen waarschuwen/herinneren.

Lees. Je. Fucking. Woorden. Terug.

Hufter :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 10:31:27 #40
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152146044
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niet snappen dat je daarmee alleen maar wraak wil nemen, niks geen waarschuwen/herinneren.

Lees. Je. Fucking. Woorden. Terug.

Hufter :')
Pfff. Gelijk iemand voor hufter uitmaken. Wat een zielepoot ben jij zeg. Over internet held zijn gesproken.

Loser :W
  donderdag 30 april 2015 @ 10:52:28 #41
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152146574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit.

Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.

Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic :')
Ook die link geeft aan dat het alleen mag als je je in een gevaarlijke situatie "bevindt" (of om deze te voorkomen natuurlijk). Als iemand naar links komt en jij rijdt daar al, dan mag je best toeteren. Als jij al geremd hebt en je denkt dan "wat een aso, ik ga even toeteren om aan te geven dat hij een droeftoeter is" dan mag het niet. En ja, daar zit een arbitraire grens tussen, maar wanneer ik het meemaak in het verkeer is het toch echt 9 van de 10 keer al lang na het feit en als 'ik wil mijn gelijk halen' bedoeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 10:59:39 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152146714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ook die link geeft aan dat het alleen mag als je je in een gevaarlijke situatie "bevindt" (of om deze te voorkomen natuurlijk). Als iemand naar links komt en jij rijdt daar al, dan mag je best toeteren. Als jij al geremd hebt en je denkt dan "wat een aso, ik ga even toeteren om aan te geven dat hij een droeftoeter is" dan mag het niet. En ja, daar zit een arbitraire grens tussen, maar wanneer ik het meemaak in het verkeer is het toch echt 9 van de 10 keer al lang na het feit en als 'ik wil mijn gelijk halen' bedoeld.
Ok, fair point.
Afijn er is niet eens getoeterd in dit geval dus de hele discussie is verder een moot point.
Ik kan wel zeggen dat ik had getoeterd op het moment zelf en niet 10 sec later. Maar ook dat is een moot point want, ik reed niet > dus did not happen.

Irritatie was voornamelijk dat ik niet snap dat mensen gelijk vanaf de invoegstrook met 80km/u hem op de linkerbaan gooien.
Dat is gewoon link, ik zou het iig niet in mijn hoofd halen. Daar laat ik het verder bij :)
  donderdag 30 april 2015 @ 11:21:00 #43
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152147134
Dat mag je irritant vinden, maar je geschetste situatie als jij achter het stuur had gezeten is ook hufterig. En dat lijk je vooral niet te (willen) snappen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152147323
Ook leuk, als je op de rechterbaan rijdt met je knipperlicht aan om uit te gaan voegen je van die opgefokte idioten hebt die je dan nog even snel rechts half over de vluchtstrook in willen halen.
Vervolgens staan ze 500m verder aan het eind van de afrit voor je stil bij het stoplicht ipv. achter je, zal wel veel schelen in reistijd...
  donderdag 30 april 2015 @ 11:36:06 #45
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152147501
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Irritatie was voornamelijk dat ik niet snap dat mensen gelijk vanaf de invoegstrook met 80km/u hem op de linkerbaan gooien.
Ja, die irritatie blijft. Ik weet niet waar die paniek vandaan komt. De invoegstrook is niet voor niets langer. Als dat asfalt er ligt, gebruik het. En noodzaak is er bijna nooit, want je mag wettelijk gewoon de vluchtstrook gebruiken om in te voegen als het niet meteen lukt. Maar mensen durven daar nu juist absoluut niet te rijden, dat zie je ook wanneer de vluchtstrook een opengestelde spitsstrook is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152147855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit.

Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.

Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic :')
Over die website: Dat is ook een sterk staaltje ombuiging. Als ik die tekst letterlijk zou nemen zou ik op ieder gewenst moment, wanneer het naar mijn maatstaven gevaarlijk wordt, of werd, aan de claxon kunnen hangen. Wat ik in de officiële wetteksten zie staan is het stukje "ter afwending van dreigend gevaar". Dus op het moment dat het fout dreigt te gaan en je denkt, fuck, ik kan nergens naartoe, dan zou je kunnen toeteren. In alke andere momenten is toeteren overbodig.
Noem mij naar moraalridder, maar in al die jaren dat ik achter het stuur zit kan ik het aantal keren claxonneren op één hand tellen, de laatste drie jaar zelfs maar één keer. En zelfs dan vraag ik mij af of het wel juist was.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2015 @ 13:24:11 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152150431
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dat is vreemd. En dan zijn er nog steeds mensen die de verhuftering niet zien. Jeetje.
Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 30 april 2015 @ 13:42:58 #48
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152150910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.
Komt je IQ boven je schoenmaat uit?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2015 @ 14:22:13 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152151995
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Komt je IQ boven je schoenmaat uit?
Mijn schoenmaat is geen 138 of hoger, dus ik denk van wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 30 april 2015 @ 15:05:43 #50
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152152997
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:21 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat mag je irritant vinden, maar je geschetste situatie als jij achter het stuur had gezeten is ook hufterig. En dat lijk je vooral niet te (willen) snappen.
Dat is toch niet hufterig man. Als jij keihard in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen, dan is een toetertje toch niet meer dan normaal? We hebben het niet over 5 seconden op de toeter hangen en 10x seinen. Gewoon. Even kort een toeter zo van, dat was niet handig mafkees. Als je dat al hufterig vindt, dan heb ik bijna medelijden met je hoe zwaar je het wel niet moet hebben in deze maatschappij.
pi_152153149
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Komt je IQ boven je schoenmaat uit?
En bij jou staat je IQ zeker gelijk aan je aantal notes?

Hou eens op joh :{.
pi_152153399
Mensen die niet weten hoe smal hun auto is en daardoor niet door halve versperringen heen rijden en gaan staan wachten of bij passeerplaatsen niet door durven rijden omdat ze bang zijn dat het niet past :') wat een drama zijn die mensen zeg. Niet miepen en gewoon er langs. Verstoppen hele wegen op die manier.

Wat dan wel weer leuk is is dat je er op de motor dan alsnog langs kan zoeven. Stond dus een vrouw die vond dat de man die haar tegemoet kwam niet ver genoeg in zijn passeervak stond. Met achter hem nog 3 man, en achter haar ook. Kom ik er langs en schreeuw nog heel hard "past maakkkkkelijk". Al die mannen in een deuk :D
pi_152153496
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.
Ik praat niet goed wat de ander heeft gedaan. Ga lekker in de zandbak spelen en mieren uitlokken ofzo.
Bier.
pi_152156494
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:05 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat is toch niet hufterig man. Als jij keihard in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen, dan is een toetertje toch niet meer dan normaal? We hebben het niet over 5 seconden op de toeter hangen en 10x seinen. Gewoon. Even kort een toeter zo van, dat was niet handig mafkees. Als je dat al hufterig vindt, dan heb ik bijna medelijden met je hoe zwaar je het wel niet moet hebben in deze maatschappij.
Het zal wel mijn ding niet zijn, dat toeteren enzo, maar zelfs een klein tikje claxon hoeft wmb niet.
Zou ik anders ook maar eventjes mogen parkeren (Ik ben zo weg), of eventjes 140 aantikken?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 30 april 2015 @ 17:35:58 #55
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152156607
Inhalende mensen op een smalle 60-weg in een onoverzichtelijke bocht,

Echt hoe ongelooflijk stompzinnig kun je zijn, als mijn bus niet leeg was geweest had dat best anders kunnen aflopen...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_152156695
Bergen op Zoom, vanuit Roosendaal. De bocht bij Philip Morris. Bermbrandje. En natuurlijk zaten we de andere kant op (richting Roosendaal) achter een stel dat even moest kijken. Heel interessant, rook enzo, en dan niet in de gaten hebben dat er een sliert boze automobilisten achter je zit. Gek hé, als je met 30 opzij aan het kijken bent?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152157466
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef bokkepoot het volgende:
Inhalende mensen op een smalle 60-weg in een onoverzichtelijke bocht,

Echt hoe ongelooflijk stompzinnig kun je zijn, als mijn bus niet leeg was geweest had dat best anders kunnen aflopen...
Echt, de capriolen die mensen uithalen. De tering.
Bier.
  donderdag 30 april 2015 @ 18:34:45 #58
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152157661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Echt, de capriolen die mensen uithalen. De tering.
En het zijn meestal dezelfde types :') , in het verkeer kloppen de meeste stereotypes wel...
Vrouwen en oude mensen zijn nog het ergst..

quote:
8s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:41 schreef Ridocar het volgende:
Bergen op Zoom, vanuit Roosendaal. De bocht bij Philip Morris. Bermbrandje. En natuurlijk zaten we de andere kant op (richting Roosendaal) achter een stel dat even moest kijken. Heel interessant, rook enzo, en dan niet in de gaten hebben dat er een sliert boze automobilisten achter je zit. Gek hé, als je met 30 opzij aan het kijken bent?
Dit bijvoorbeeld zie ik ook regelmatig in de beurt,bij een meertje..
De mensen die het veroorzaken? Meestal 60+ers....
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_152157932
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

En het zijn meestal dezelfde types :') , in het verkeer kloppen de meeste stereotypes wel...
Vrouwen en oude mensen zijn nog het ergst.
Of van die petjes die met hun hoofd halverwege de bestuurders- en bijrijdersstoel hangen :D
Bier.
pi_152157962
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? op mijn strookje (midden of rechts) een zee van ruimte. een beetje in hun hoek rechtsachter rondhangen en wachten tot de traagste teruggaat naar rechts gaat ook vervelen...langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over ;(
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 30 april 2015 @ 18:56:57 #61
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152158263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of van die petjes die met hun hoofd halverwege de bestuurders- en bijrijdersstoel hangen :D
Incluis civic met brulpijp ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef powerflux het volgende:
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? op mijn strookje (midden of rechts) een zee van ruimte. een beetje in hun hoek rechtsachter rondhangen en wachten tot de traagste teruggaat naar rechts gaat ook vervelen...langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over ;(
Ik kruip er altijd achter, ik heb genoeg maniakken meegemaakt die ellenlang linksplakken en zonder knipperlicht naar rechts smijten....
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_152158442
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef bokkepoot het volgende:
Inhalende mensen op een smalle 60-weg in een onoverzichtelijke bocht,
Daar ben ik de eerste keer op gezakt met m'n rijbewijs, maar dan juist omdat ik níet in wilde halen, maar mijn examinatrice stond erop dat ik nog even voor de bocht een grote groep fietsers met kinderen erbij in zou halen.
pi_152158472
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:56 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Incluis civic met brulpijp ;)
Hahaha, ja inderdaad :D

Opzich niet echt een irritatie op de weg maar een "irritatie op de oprit van de buren", een van de jongens die in het huis hiernaast woont heeft vaak late dienst en wordt dan thuisgebracht door een andere gozer rond middernacht. Prima allemaal maar deze gozer heeft een VR6 of GTI met alle toeters en bellen (alleen geen petje op vreemd genoeg) en ze gaan rustig drie peuken roken voor de deur en dat geluid dreunt (drie verdiepingen hoger) bij mij zo hard door dat ik er na drie weken maar eens wat van ben gaan zeggen. Nu gaan ze dan aan de overkant staan en ik hoor/voel het nog steeds maar ik word er niet meer wakker van gelukkig.
Bier.
pi_152159188
Is het vandaag Nationale Lompe Bestuurdersdag ofzo?
1: A58, bij Bergen op Zoom, Kia Venga gaat ongezien naar links om ruimte te maken voor een taxibusje op de invoegstrook. Probleem was dat vrouwlief net die Kia aan het inhalen was.

2: Stukje verderop, bestuurder van Renault Megane komt er te laat achter dat 'ie de afrit richting Halsteren moest nemen en stuurt gewoon over het puntstuk, nul keer raden waar wij toen zaten...

Tot zover een ritje Breda....

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 30-04-2015 23:44:29 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:49:37 #65
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152166484
quote:
3s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:11 schreef Anne het volgende:

[..]

En bij jou staat je IQ zeker gelijk aan je aantal notes?

Hou eens op joh :{.
Ja, heerlijk die notes, over irrelevant antwoorden gesproken... :') you're better than this.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 30 april 2015 @ 23:08:49 #66
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152167312
Zat net in de auto bij het stoplicht als tweede auto. Stoplicht springt op groen en de bestuurder besluit opeens iets te gaan zoeken :'). Sta je dan écht voor lucht stil. Deze keer overigens zonder instructeur ;). Het roze pasje is sinds vanmiddag in mijn bezit en een vriend wilde m'n rijskills testen :p.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 30 april 2015 @ 23:09:16 #67
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_152167331
Vanochtend stond ik bij het stoplicht, en ik kreeg die auto niet van zn plaats. Na drie keer afslaan kwam ik erachter dat hij in zn 3 stond :') :|W

Mensen achter mij niet gelukkig :@
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 30 april 2015 @ 23:22:51 #68
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152167870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:09 schreef padlarf het volgende:
Vanochtend stond ik bij het stoplicht, en ik kreeg die auto niet van zn plaats. Na drie keer afslaan kwam ik erachter dat hij in zn 3 stond :') :|W

Mensen achter mij niet gelukkig :@
Ja ik ben ook schuldig :'). Was even vergeten dat ik nu weer in benzineauto's zal rijden :'). Daar sta je dan even van 'huh, oeps'. Ik kan prima benzine, maar was even diesel gewend.

Overigens heel tof: zolang ik zelf nog geen auto heb mag ik af en toe bij mijn oude rijinstructrice gratis een uurtje met d'r komen rijden, om het er een beetje in te houden. Ik houd van dat mens, echt.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_152169856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:22 schreef OudeBok het volgende:

bij mijn oude rijinstructrice gratis een uurtje met d'r komen rijden, om het er een beetje in te houden.
Yeah baby, give it tot me!
.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:40:43 #70
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152170012
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Yeah baby, give it tot me!
Dit klinkt fout? Hahaha. Ook zo bedoeld?
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:22:25 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152173080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef powerflux het volgende:
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? (...) langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over ;(
Dat is wel wat ik doe. Ik weet dat het niet geheel zonder risico is, maar de frustratie dat de weg niet gebruikt wordt is groot. (Ter verduidelijking, dit doe ik niet gelijk al, maar als het treintje echt een hele tijd links blijft zitten en er geen schot in zit.) Hetzelfde bij chronische linksplakkers. Ik heb eens 30+ kilometer achter iemand gezeten die links bleef rijden op een verder lege weg. Ik wil de discussie met een agent best aangaan, graag zelfs want ik wil wel eens weten hoe zij er tegenover staan, maar ik vrees dat die boete hoe dan ook wel gegeven wordt ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:09 schreef padlarf het volgende:
Vanochtend stond ik bij het stoplicht, en ik kreeg die auto niet van zn plaats. Na drie keer afslaan kwam ik erachter dat hij in zn 3 stond :') :|W
Bij het afslaan zet ik 'm eigenlijk altijd in zijn vrij en opnieuw in de versnelling. Is een soort automatisme. Vooral bij een wat luxere bak waar de pook heel soepel in de versnelling gaat, maar waar ze vrij dicht op elkaar zitten kun je niet goed zien waar die in zit. Dat moet je voelen. Dus dan maar even opnieuw. Ook wel eens gehad bij een auto die niet altijd goed in de versnelling ging, ook al stond de pook goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:22 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ja ik ben ook schuldig :'). Was even vergeten dat ik nu weer in benzineauto's zal rijden :'). Daar sta je dan even van 'huh, oeps'. Ik kan prima benzine, maar was even diesel gewend.
Ik moet zeggen dat ik bij moderne autos bijna geen verschil meer merk. Een diesel trekt dan uit zichzelf weg, maar qua afslaan van de motor moet je tegenwoordig toch erg je best doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:43:25 #72
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152173415
Behalve als je koppelijk bijna digitaal is en enkel de standen vrij en vol kent. Ooit een paar wagens gehad waar je echt mee moest leren omgaan.

Maar het kan de beste gebeuren, gewoon resetten en opnieuw wegrijden.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:06:36 #73
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_152181436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef powerflux het volgende:
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? op mijn strookje (midden of rechts) een zee van ruimte. een beetje in hun hoek rechtsachter rondhangen en wachten tot de traagste teruggaat naar rechts gaat ook vervelen...langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over ;(
Ik zou er gewoon rechts voorbij gaan. Anders ben je onnodig het andere verkeer (achter je) aan het hinderen. En dat is ook strafbaar.
pi_152183439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon rechts voorbij gaan. Anders ben je onnodig het andere verkeer (achter je) aan het hinderen. En dat is ook strafbaar.
Je zou echter wel de eerste zijn die daarvoor in deze setting een bon zou krijgen...
pi_152190822
Vandaag ff de Amsterdamse ring opgegaan. :|W Dat je minder vaak in de drukte rijdt is niet erg, maar doe dan gewoon rustig, ipv zo onhandig en lomp toch door proberen te blijven rijden.

Vakantietijd....
.
pi_152205515
Een uur file naar de keukenhof :')
  FOK!fotograaf zaterdag 2 mei 2015 @ 23:34:26 #77
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152221784
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:16 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je zou echter wel de eerste zijn die daarvoor in deze setting een bon zou krijgen...
Ligt er bij mij aan wat voor weg, welke snelheid, hoe druk, etc. Bij eentje die op rijstrook 1 rijdt terwijl 2 en 3 leeg zijn, ga ik er lekker op rijstrook 3 langs. Gister eentje (een Belg, natuurlijk) daar kwam een auto achterop rijden, ding naar rechts, weer naar links om hem naar rechts te krijgen. Geen reactie. Ik zag het voor me gebeuren. Seintje. Nog steeds geen reactie. Inmiddels was ik er ook bij (1 tot 1,5 km vanaf het moment dat die andere auto mij inhaalde, die nu achter de linksplakker zat). Nog een paar honderd meter schuin achter gereden en toen gas bijgegeven, ernaast gekropen, ff op de claxon gehangen (zullen een aantal me wel een gefrustreerde zak vinden omdat ik de claxon gebruik) en toen gas gegeven en doorgereden. 10 Meter nadat ik voorbij was zat ie rechts. De lul.

En vandaag, spitsstrook open en volk dat met 80-90 (teller!) op het midden blijft rijden. Doe ik niet eens meer moeite voor, gewoon met 100-115 (teller!) over de spitsstrook doorrammelen. Ik ga een beetje iedere keer 2 rijstroken opschuiven voor ze. Spitsstrook in het weekend is bij voorbaat kansloos. En die matrixborden werken toch niet, die lui rijden door kruizen heen, zo'n bord wordt echt niet gelezen. En met mij nog velen anderen die er gezellig ook rechts voorbij hobbelen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152222567
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ligt er bij mij aan wat voor weg, welke snelheid, hoe druk, etc. Bij eentje die op rijstrook 1 rijdt terwijl 2 en 3 leeg zijn, ga ik er lekker op rijstrook 3 langs.
Zou ik ook doen Doe ik ook. Zelfs al zou ik door Oom Agent aan de kant worden gezet, zou ik daar gewoon bezwaar maken. Op dat moment is vrij duidelijk dat de Linksplakker Niet bepaald zorgt voor de doorstroming.
quote:
Gister eentje (een Belg, natuurlijk) daar kwam een auto achterop rijden, ding naar rechts, weer naar links om hem naar rechts te krijgen. Geen reactie.
Belgen zijn vaak het ergste volk dat je op de weg kan tegenkomen. Die rijden precies zoals ze in hun thuisland zouden doen. Op een provinciale weg in BE is het standaard 70, dus rijden ze hier ook 70, gewoon omdat ze te lui zijn om even op te zoeken hoe het in NL werkt. En dat grote bord bij iedere grensovergang waarop de belangrijkste maximumsnelheden op staan kun je moeilijk missen.
quote:
Ik zag het voor me gebeuren. Seintje. Nog steeds geen reactie. Inmiddels was ik er ook bij (1 tot 1,5 km vanaf het moment dat die andere auto mij inhaalde, die nu achter de linksplakker zat). Nog een paar honderd meter schuin achter gereden en toen gas bijgegeven, ernaast gekropen, ff op de claxon gehangen (zullen een aantal me wel een gefrustreerde zak vinden omdat ik de claxon gebruik)
Dat dan weer wel.
quote:
en toen gas gegeven en doorgereden. 10 Meter nadat ik voorbij was zat ie rechts. De lul.

En vandaag, spitsstrook open en volk dat met 80-90 (teller!) op het midden blijft rijden. Doe ik niet eens meer moeite voor, gewoon met 100-115 (teller!) over de spitsstrook doorrammelen. Ik ga een beetje iedere keer 2 rijstroken opschuiven voor ze. Spitsstrook in het weekend is bij voorbaat kansloos. En die matrixborden werken toch niet, die lui rijden door kruizen heen, zo'n bord wordt echt niet gelezen. En met mij nog velen anderen die er gezellig ook rechts voorbij hobbelen.
Dat snap ik ook niet. Het staat duidelijk aangegeven. Hoeveel moet je hebben gemist als je niet weet dat een spitsstrook open is. Ik bedoel, een bord aan het begin van de spitsstrook, groene pijlen erboven... hoe duidelijk wil je het hebben? Ja, daar ga ik ook gewoon rechts voorbij.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 3 mei 2015 @ 00:55:28 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152223995
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Belgen zijn vaak het ergste volk dat je op de weg kan tegenkomen. Die rijden precies zoals ze in hun thuisland zouden doen. Op een provinciale weg in BE is het standaard 70, dus rijden ze hier ook 70, gewoon omdat ze te lui zijn om even op te zoeken hoe het in NL werkt. En dat grote bord bij iedere grensovergang waarop de belangrijkste maximumsnelheden op staan kun je moeilijk missen.
Ik kom het in Nederland ook steeds meer tegen. Oh, een 50 weg. Oh een einde bebouwde kom bord. Goh, hoe hard zou ik nu mogen. Ik denk nog steeds 50. 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Dat dan weer wel.
Dat mag. Vaak enige waardoor ze wakker worden. Had er vandaag bijna eentje binnen trouwens, bocht op de snelweg naar rechts (Raasdorp - Rottepolderplein A9) en die stuurde minder ver dan nodig. Klein toetje, kon ook nergens naartoe, stuurde die vervolgens bijna de vangrail in (met vluchtstrook er nog tussen). Goeiemorgen, lekker geslapen? :Z :Z
Hmm, claxon wel 2x in 2 dagen gebruikt. Hoog totaal. :{

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Dat snap ik ook niet. Het staat duidelijk aangegeven. Hoeveel moet je hebben gemist als je niet weet dat een spitsstrook open is. Ik bedoel, een bord aan het begin van de spitsstrook, groene pijlen erboven... hoe duidelijk wil je het hebben? Ja, daar ga ik ook gewoon rechts voorbij.
Ja, maar, doorgetrokken streep, etc. Zelfde volk dat ook stug 100 blijft rijden na 19:00 uur bij een A1-100 met onderbord 6-19, totdat ze voorbij het bord 120 (met onderbord 6-19) komen, dan gaan ze 120 rijden. 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152240686
Net door een kleurrijke buurt in Oud West, rij ik zo omhoog een brug op. Er lopen links mensen richting de weg, maar door de bolling kan ik niet zien of er een zebrapad ligt. Ik kijk of er een bord staat, niet te zien.

Dus geen zebrapad dacht ik, doorrijden. Echt 5m voor de top van de brug, toch wel een zebrapad. Gewoon niet ziet als je aan komt rijden. Lekker veilig weer.
.
pi_152253318
Vandaag Gisteren naar Den Haag geweest met de luxe wagen. File, veroorzaakt door een aanrijding op de A20 vanuit Gouda, vlak voor de afslag richting A13 (knp Kleinpolderplein). En natuurlijk overal voorkruipend gespuis dat overal als eerste wil zijn. Netjes aansluiten schijnt erg lastig te zijn. Den Haag zelf leek één grote bouwput. Overal omrijden en opstoppingen.

Anti-irritatie, bij die aanrijding minstens drie automobilisten gezien die staande zijn gehouden wegens het negeren van de rode kruizen boven de afslag richting Den Haag. Aan de reactie van die agenten te zien waren het niet de eersten die uit mochten leggen welk deel van een rood kruis onduidelijk is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152262091
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments

Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 4 mei 2015 @ 14:17:10 #83
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152262361
Hoort deze niet thuis in de categorie dashcams?

Enerzijds heb ik zoiets van: "Waarom geef je hem niet een goede tik dat ie van de weg af raakt, onder het mom van: "Ik kon nergens naartoe, zat wat naast me", anderzijds snap ik ook wel erg goed dat de chauffeur geen zin heeft in schade. 't Is volgens iedereen toch altijd de schuld van de chauffeur.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152262465
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ridocar het volgende:
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments

Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
WTF dat filmpje. :{.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoort deze niet thuis in de categorie dashcams?

Enerzijds heb ik zoiets van: "Waarom geef je hem niet een goede tik dat ie van de weg af raakt, onder het mom van: "Ik kon nergens naartoe, zat wat naast me", anderzijds snap ik ook wel erg goed dat de chauffeur geen zin heeft in schade. 't Is volgens iedereen toch altijd de schuld van de chauffeur.
Ik denk dat er weinig personen de chaffeur ongelijk zouden geven na het zien van het filmpje.

Man man man, wat een debiel.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 14:21:54 ]
  FOK!fotograaf maandag 4 mei 2015 @ 14:23:18 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152262513
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:21 schreef zarGon het volgende:
Ik denk dat er weinig personen de chaffeur ongelijk zouden geven na het zien van het filmpje.
De meeste mensen zien/horen een ongeluk met een vrachtwagen en denken: "Weer zo'n kutpool die schijt aan alles heeft."
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152262536
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:51 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, bij die aanrijding minstens drie automobilisten gezien die staande zijn gehouden wegens het negeren van de rode kruizen boven de afslag richting Den Haag. Aan de reactie van die agenten te zien waren het niet de eersten die uit mochten leggen welk deel van een rood kruis onduidelijk is.
_O_.
pi_152262554
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De meeste mensen zien/horen een ongeluk met een vrachtwagen en denken: "Weer zo'n kutpool die schijt aan alles heeft."
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
  FOK!fotograaf maandag 4 mei 2015 @ 14:26:00 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152262575
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
Mag hopen van wel, maar denk het niet. Die zijn te druk met langzaam rijden op de snelwegen. }:|
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 4 mei 2015 @ 14:26:13 #89
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152262583
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ridocar het volgende:
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments

Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
wat een lul _O-
Tap tap tap
pi_152262750
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O_.
Rechtvaardigheid voelt zo goed... Ik kon een klein glimlachje niet onderdrukken.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
De pest is dat je daar waarschijnlijk niets meer van hoort, ongeacht of de politie hier werk van gaat maken. Ligt ook aan de chauffeur, of 'ie er een melding van heeft gemaakt. Meestal doen ze een belletje met de eigenaar. Ferme foei en zo. En natuurlijk een kruisje achter de naam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152263102
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
Misschien als de chauffeur gelijk even 8844 had gebeld, lokatie en kenteken had doorgegeven..

Wat een zak hooi trouwens, bewust proberen een vrachtwagen af te snijden.. :')
pi_152267419
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:44 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Misschien als de chauffeur gelijk even 8844 had gebeld, lokatie en kenteken had doorgegeven..

Wat een zak hooi trouwens, bewust proberen een vrachtwagen af te snijden.. :')
Road-rage gevalletjes mag je toch 112 bellen, of niet?
pi_152267595
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:42 schreef eP2e het volgende:

[..]

Road-rage gevalletjes mag je toch 112 bellen, of niet?
Als het tot fysiek geweld komt zeker wel, maar voor zo'n idioot?
  FOK!fotograaf maandag 4 mei 2015 @ 17:34:48 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152268905
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:47 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als het tot fysiek geweld komt zeker wel, maar voor zo'n idioot?
bij 8844 kan je zomaar 5 minuten in de wacht hangen. 1x gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, sindsdien bel ik in dat soort situaties gewoon 112. Maand of wat terug nog gedaan: Voetgangers op de smalle vluchtstrook. :{
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 4 mei 2015 @ 19:23:32 #95
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_152271924
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

bij 8844 kan je zomaar 5 minuten in de wacht hangen. 1x gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, sindsdien bel ik in dat soort situaties gewoon 112. Maand of wat terug nog gedaan: Voetgangers op de smalle vluchtstrook. :{
Een tijdje geleden was er zo'n programma op tv waarbij bergers gevolgd werden in hun dagelijkse bezigheden. Volgens mij werd er daar gezegd dat je in principe bij alles op de snelweg 112 moet bellen. Ook als je met pech stil komt te staan.
  FOK!fotograaf maandag 4 mei 2015 @ 21:04:22 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152276828
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:23 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een tijdje geleden was er zo'n programma op tv waarbij bergers gevolgd werden in hun dagelijkse bezigheden. Volgens mij werd er daar gezegd dat je in principe bij alles op de snelweg 112 moet bellen. Ook als je met pech stil komt te staan.
Heeft op de A4 bij de werkzaamheden zelfs gestaan: "Pech? Bel 112!"
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 4 mei 2015 @ 22:29:50 #97
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152280746
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heeft op de A4 bij de werkzaamheden zelfs gestaan: "Pech? Bel 112!"
Klopt, daar was geen vluchtstrook en dan is stilvallen extra link. Maar als ik ergens op een fatsoenlijke vluchtstrook kom te staan bel ik gewoon de ANWB.

Het infonummer van Rijkswaterstaat (0800-8002) staat ook altijd wel open voor meldingen over de snelweg die niet direct 112-waardig zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 4 mei 2015 @ 23:01:53 #98
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_152282048
Vanmorgen op de A58 richting Breda geen irritatie van mezelf maar wel een heel aparte irritatie van een mede-weggebruiker.
Een truck met oplegger die een mede truck met oplegger aan het opjagen was door er een metertje of 3 achter te kleven en zo nu en dan eens met zijn lichten te seinen.
En dat terwijl die voorligger ook al inliep op de truck die een 300 meter vóór hem reed.....
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_152284439
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Klopt, daar was geen vluchtstrook en dan is stilvallen extra link. Maar als ik ergens op een fatsoenlijke vluchtstrook kom te staan bel ik gewoon de ANWB.

Het infonummer van Rijkswaterstaat (0800-8002) staat ook altijd wel open voor meldingen over de snelweg die niet direct 112-waardig zijn.
Ik heb het even nagelezen en voor oa. pechgevallen moet je tegenwoordig 112 bellen ook op de vluchtstrook. Dit zodat er meteen actie ondernomen kan worden om bijv. een rijbaan af te kruisen, stilstaan op de vluchtstrook is namelijk NIET veilig al denk je zelf van wel. Ook geldt dit dus voor randdebielen op de weg zoals in het filmpje, direct (voor zover de situatie het toelaat natuurlijk) 112 bellen.
pi_152291788
Stoplichten die ongeveer 3 autos doorlaten. In de spits. Op één van de wegen die je moet nemen om Utrecht uit te gaan.

:|W
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:07:52 #101
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152296314
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:25 schreef Omentuva het volgende:
Stoplichten die ongeveer 3 autos doorlaten. In de spits. Op één van de wegen die je moet nemen om Utrecht uit te gaan.

:|W
Doen ze dat niet gewoon om filevorming op de snelweg, of een andere weg ergens, te voorkomen? Een beetje als doseerlichten?
pi_152296396
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:59 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik heb het even nagelezen en voor oa. pechgevallen moet je tegenwoordig 112 bellen ook op de vluchtstrook. Dit zodat er meteen actie ondernomen kan worden om bijv. een rijbaan af te kruisen, stilstaan op de vluchtstrook is namelijk NIET veilig al denk je zelf van wel. Ook geldt dit dus voor randdebielen op de weg zoals in het filmpje, direct (voor zover de situatie het toelaat natuurlijk) 112 bellen.
Die enkele keer dat ik op de vluchtstrook stond, voelde ik mij echt niet veilig hoor. Was erg blij toen ik er weer weg kon.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 21:39:24 #103
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152312480
Nou, weer een lang weekend in de auto gezeten. Moest in Friesland zijn. Normaal gesproken rijdt men daar collectief als zondagsrijders in auto's zonder spiegels, maar niet dit weekend! Kwam er een aantal malen aan met 140 op de teller terwijl er een langzaamrijdende dweil een paar voertuigen in wilde halen met 5 km/u verschil, maar ze gingen tussentijds weer even naar rechts om mij er langs te laten om daarna verder te gaan met inhalen. Kudos!

Op de terugweg in het donker wel weer veel mis aan de verlichting. Mensen met een kapotte koplamp die gaan compenseren door de andere op groot licht te zetten mogen van mij, om het actueel te houden, aan het Zyklon-B. Elke hap zuurstof is te goed voor die josties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152314594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:39 schreef twiFight het volgende:

Op de terugweg in het donker wel weer veel mis aan de verlichting. Mensen met een kapotte koplamp die gaan compenseren door de andere op groot licht te zetten mogen van mij, om het actueel te houden, aan het Zyklon-B. Elke hap zuurstof is te goed voor die josties.
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.

Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
pi_152314759
Gisterochtend viel mij het weggedrag van een Ford me al van verre op. Als in: slingeren, op de linkerrijbaan op de A50 op de remmen gaan staan om ineens naar rechts naar de uitvoegstrook te vliegen, in de bebouwde kom lekker verder slingeren ongeacht de rijstroken, vol op de rem gaan om dan pas richting aan te gaan geven.

Kwam ik erachter terecht, bleek de chauffeuse (ja sorry, het was weer een vrouw...schande voor mijn seksegenotes) te rijden op de navigatie die dus recht voor haar snuf op het raam gemonteerd zat. Ze had geen enkel zicht op de weg voor haar! Zat ze dus echt met haar neus op het display te rijden :X
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152314781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.

Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Nee, ik meld me ook *O*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152315138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.

Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Nee hoor, doe ik ook. En van tijd tot tijd zelfs een rondje om de auto heen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152315243
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee hoor, doe ik ook. En van tijd tot tijd zelfs een rondje om de auto heen.
Die van mij meldt alle kapotte lampen op het display, behalve de dimlichten en achterlichten vreemd genoeg..
pi_152315309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Die van mij meldt alle kapotte lampen op het display, behalve de dimlichten en achterlichten vreemd genoeg..
Ja maar daar heb ik mijn Duitse buurvrouw voor. Die komt naar buiten rennen bij het uitparkeren: "Jaai heb helemahl nieks achter ja!"
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152316533
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:37 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ja maar daar heb ik mijn Duitse buurvrouw voor. Die komt naar buiten rennen bij het uitparkeren: "Jaai heb helemahl nieks achter ja!"
Die van mij zet alleen mijn vuilnisbak aan de straat -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:37:59 #111
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152317522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.

Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Ik dacht dat ik de enige was die dat deed :') Laatst had dat mensen op me wachtten bij een rotonde, alsof ze niet zagen dat ik eraf ging en dat netjes aangaf. Bij stoplicht even de lampen gecontroleerd in de auto voor me :D
En als ik de auto bij m'n ouders voor de garagedeur parkeer, dan is het ook handig controleren.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 23:53:31 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152317988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.

Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Haha, ik doe dat ook vaak! ;)
pi_152318189
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige was die dat deed :') Laatst had dat mensen op me wachtten bij een rotonde, alsof ze niet zagen dat ik eraf ging en dat netjes aangaf. Bij stoplicht even de lampen gecontroleerd in de auto voor me :D
En als ik de auto bij m'n ouders voor de garagedeur parkeer, dan is het ook handig controleren.
Ik wacht ook vaak hoor. Legio mensen die een rotonde oprijden en waarschijnlijk denken: 'oh, mijn stuur gaat naar rechts, en ooit ga ik écht rechtsaf, dus ik zet die knipper maar vast aan, ook al rijd ik de rotonde driekwart rond.' :|W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 00:05:00 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152318271
Niet persé een irritatie, maar meer een apart iets...
Vandaag op weg naar de supermarkt sta ik voor stoplicht. Afijn, wordt groen maar de auto voor mij trekt niet op. Ik wacht nog beleefd een seconde of twee, maar nog steeds nada.
Dus ik deed een beschaafd tikje op de claxon, zo van hallo, we mogen hoor.
Op dat moment doet autootje voor me de gevarenlichten aan.
Ik dacht, hmm ok. Geen idee wat de neuk hier aan de hand is, maar ik ga er maar omheen.

Terwijl ik er langs rijd keek ik natuurlijk even, en zag ik hoofddoek mevrouw achter het stuur zitten. Voor zich uit starend.
Ok, t zal wel. Afijn, ik boodschappen doen ladiedadieda...
Rijd ik kwartier of wat later weer trug langs hetzelfde punt. Staat zelfde autootje met hoofddoek mevrouw, nog steeds achter het stuur, voor zich uit starend, met knipperlichten aan daar stil voor het stoplicht terwijl de ene na de andere auto zich om haar heen manouvreert.
:?
Erg apart. Bedoel, als je opeens pech krijgt dan zou ik op zijn minst uitstappen en om hulp gaan vragen ofzo.

(Of hoofddoek mevrouw kon geen nederlands dus was dat misschien geen optie :') .... ja sorry, ik denk ik maak de flauwe grap maar vast voordat iemand anders t doet)
pi_152320055
Tja, de motorkap openmaken en.kijken terwijl je niet eens de oliedop kan vinden zoals zoveel?

Ze heeft gewoon haar man of broer gebeld en wacht tot ie komt.
.
  woensdag 6 mei 2015 @ 04:05:56 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152320418
Urgh breek me de bek niet open over hoofddoekjes achter het stuur. Toen ik nog leste voor mijn rijbewijs had ik vaak les na zo'n figuur. Kon er niet bijster veel van maar na de rijles stapte ze uit en... stapte ze in haar auto. Ja, ze reed al auto ook al had ze geen rijbewijs. De klucht? Die auto had ze om haar kind naar school te brengen. Ergens hoopte ik dat ze een ongeluk zou krijgen, haar kind dood zou rijden en de rest van haar leven in het gevang kon zitten voor moord. Maar ja, dat 'geluk' is er helaas niet van gekomen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:39:28 #117
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152322707
Anti-irritatie: meivakantie. _O_
pi_152323982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 04:05 schreef twiFight het volgende:
Urgh breek me de bek niet open over hoofddoekjes achter het stuur. Toen ik nog leste voor mijn rijbewijs had ik vaak les na zo'n figuur. Kon er niet bijster veel van maar na de rijles stapte ze uit en... stapte ze in haar auto. Ja, ze reed al auto ook al had ze geen rijbewijs. De klucht? Die auto had ze om haar kind naar school te brengen. Ergens hoopte ik dat ze een ongeluk zou krijgen, haar kind dood zou rijden en de rest van haar leven in het gevang kon zitten voor moord. Maar ja, dat 'geluk' is er helaas niet van gekomen.
Ik snap de irritatie, maar om nu een kind dood te wensen.... :N
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152324158
Tijdens rijles op de snelweg, een bakwagen voor mij gaat afremmen tot 30 km/h voor een paar eendjes, ik remmen, degene achter mij zag het wat laat dus die ook als een gek op de rem.. De auto daarachter moest uiwijken naar de vluchtstrook..

Dan zou ik toch liever eendjes doodrijden dan een kettingbotsing verooveroorzaken :')
pi_152324231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 00:05 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een irritatie, maar meer een apart iets...
Vandaag op weg naar de supermarkt sta ik voor stoplicht. Afijn, wordt groen maar de auto voor mij trekt niet op. Ik wacht nog beleefd een seconde of twee, maar nog steeds nada.
Dus ik deed een beschaafd tikje op de claxon, zo van hallo, we mogen hoor.
Op dat moment doet autootje voor me de gevarenlichten aan.
Ik dacht, hmm ok. Geen idee wat de neuk hier aan de hand is, maar ik ga er maar omheen.

Terwijl ik er langs rijd keek ik natuurlijk even, en zag ik hoofddoek mevrouw achter het stuur zitten. Voor zich uit starend.
Ok, t zal wel. Afijn, ik boodschappen doen ladiedadieda...
Rijd ik kwartier of wat later weer trug langs hetzelfde punt. Staat zelfde autootje met hoofddoek mevrouw, nog steeds achter het stuur, voor zich uit starend, met knipperlichten aan daar stil voor het stoplicht terwijl de ene na de andere auto zich om haar heen manouvreert.
:?
Erg apart. Bedoel, als je opeens pech krijgt dan zou ik op zijn minst uitstappen en om hulp gaan vragen ofzo.

(Of hoofddoek mevrouw kon geen nederlands dus was dat misschien geen optie :') .... ja sorry, ik denk ik maak de flauwe grap maar vast voordat iemand anders t doet)
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:38:31 #121
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152324239
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:39 schreef BigSmurf het volgende:
Anti-irritatie: meivakantie. _O_
Veel kinders op de weg :r
Tap tap tap
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:04:54 #122
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152324995
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
Dit, of op zijn minst vragen wat er aan de hand is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:05:41 #123
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152325010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Veel kinders op de weg :r
Fixed.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:22:23 #124
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152325467
Vandaag wat later op het werk, dus nog maar één parkeervak vrij. En ja hoor, daarnaast staat er een schots en scheef tegen/over de rand van het vak geparkeerd. Die ziet straks dus maar hoe 'ie op z'n bestuurdersstoel klimt :{w.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 11:30:02 #125
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152325636
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
Nou, ik had ook even die gedachte, maar het was echt op een mega ongelukkig punt. Er was daar namelijk rechts geen vluchtstrook of niks (meteen beton) en links was tegemoetkomend verkeer, dus er langs rijden vergde ook nog best wat timing en goed opletten.
En ja als je stoďcijns in je auto blijft zitten, voor je uit starend kom je ook niet pro-actief/ uitnodigend over dat mensen denken van, hey die ga ik even helpen...
pi_152330371
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Dit doe ik ook.
Ik controleer ze ook altijd bij het fileparkeren (en als het donker is gebruik ik de auto achter me voor de achterlichten en de achteruitrijverlichting).
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2015 @ 17:17:09 #127
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152337220
Hee zak hooi in die grijze Nissan vanmiddag. Als je een tractor in gaat halen, maak dan een beetje snelheid. Je hoeft geen 40 te blijven rijden naast een tractor die 30 rijdt. En het is dat ik gas los liet en met nog maar 20-30 in kwam lopen, anders had ik frontaal bovenop je gezeten. KUTKNEUS. :r :r
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 17:27:41 #128
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152337511
Hee pauper in je kut toyota. Als je een zijstraat uit komt gereden dan maakt je auto een bocht en steekt je neus dus UIT. Dit zou je moeten weten, ja toch?
Als je de bocht zo fucking ruim neemt dat je mij, terwijl ik van rechts kom en aan de rechterkant van de weg fiets, alsnog bijna raakt, ben je echt een pannenkoek die geen bochten kan nemen. En ja ik schrok. Fucker. }:|
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:31:28 #129
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152337626
Hey kutfietser, die haaientanden he, dan moet je stoppen.

:*
Tap tap tap
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 18:26:41 #130
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152339112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:31 schreef CherryLips het volgende:
Hey kutfietser, die haaientanden he, dan moet je stoppen.

:*
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.

:*
  woensdag 6 mei 2015 @ 18:29:39 #131
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152339212
quote:
16s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.

:*
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed ;( Hoef je niet te schelden ;(
Tap tap tap
  woensdag 6 mei 2015 @ 18:55:54 #132
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_152340146


Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:05:23 #133
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152340475
Hee mafketel in je Plus-vrachtwagen. Ik snap dat de Calvé Pindakaas op tijd bij het filiaal moet zijn, maar dan hoef je nog niet zonder te kijken zomaar je combinatie naar de middelste strook te flikkeren als het daar even wat harder rijdt, terwijl ik en een andere auto daar nog rijden en geen kant op kunnen. Kan je toeteren wat je wil, maar ik kan niet zomaar in het niets verdwijnen. :W
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 19:42:24 #134
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152341737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed ;( Hoef je niet te schelden ;(
Oh, haha nou omdat het direct na mijn post was kwam het echt precies zo over alsof je mij voor kutfietser uitmaakte. Sorry, verkeerd opgevat. Mijn oprechte excuses! :*
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:53:13 #135
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152342118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hee zak hooi in die grijze Nissan vanmiddag. Als je een tractor in gaat halen, maak dan een beetje snelheid. Je hoeft geen 40 te blijven rijden naast een tractor die 30 rijdt. En het is dat ik gas los liet en met nog maar 20-30 in kwam lopen, anders had ik frontaal bovenop je gezeten. KUTKNEUS. :r :r
Je hebt toch wel getoeterd he ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]

Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Ach, het topic heet "Irritaties op de weg", niet "Terechte irritaties op de weg". Grosso modo irriteren langzaam rijdende mensen mij het meest, maar daar is wettelijk gezien meestal niets verkeerds aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed ;( Hoef je niet te schelden ;(
Tijd voor een "Irritaties in het topic over Irritaties op de weg" topic? ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152342899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]

Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...
Dat kostte mij een stukje meer dan 12 minuten en totaal onbegrijpelijk waarom er drie banen afgekruisd moesten worden ;(
pi_152345700
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...
Dat kostte mij een stukje meer dan 12 minuten en totaal onbegrijpelijk waarom er drie banen afgekruisd moesten worden ;(
Vroeger werden er nooit voor dit soort dingen banen afgekruist (althans zelden) maar aangezien de Nederlandse weggebruiker zich niet wenst te gedragen is het nu standaard geworden. Onze eigen schuld.
pi_152345999
Care to elaborate?
  woensdag 6 mei 2015 @ 21:23:33 #139
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152346360
Ben het wel met hem eens. Nederlanders huilen als kleine meisjes over betutteling maar bij elk stukje vrijheid dat je hebt zijn er weer kuddes josties die het moeten verpesten. Dan maar betutteling. Als persoon die zich bijna altijd aan de regels houdt heb ik er toch nooit last van en de egoisten met een doodswens (danwel moordwens) heb ik liever nog gisteren van de weg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2015 @ 22:47:28 #140
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152351077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:23 schreef twiFight het volgende:
Ben het wel met hem eens. Nederlanders huilen als kleine meisjes over betutteling maar bij elk stukje vrijheid dat je hebt zijn er weer kuddes josties die het moeten verpesten. Dan maar betutteling. Als persoon die zich bijna altijd aan de regels houdt heb ik er toch nooit last van en de egoisten met een doodswens (danwel moordwens) heb ik liever nog gisteren van de weg.
Grappig dat je dat zegt. Wat er bij ons vandaag in de krant stond (Noord Hollands Dagblad) was dat automobilisten bij werkzaamheden als er gewerkt wordt wel hun snelheid aanpassen en wanneer er niet gewerkt wordt, sneller te hard rijden. Komt op mij over alsof mensen prima hun verantwoordelijkheid kunnen nemen. Stond er daarna dat er meer maatregelen genomen moeten worden om het onmogelijk te maken harder te rijden. |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:29:04 #141
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152353005
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 7 mei 2015 @ 08:45:30 #142
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152358385
Mee eens. Mensen letten vaak domweg niet op.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:11:35 #143
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152358769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.

Terwijl er niet wordt gekeken of die dode als een mongool reed, of dat er misschien wel gewoon 70 km/h kan worden gereden veilig (2-strooks voorrangsweg rond de stad bijvoorbeeld, of gewoon logisch nadenken bij die bocht). Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording en natuurlijke selectie. En handhaving natuurlijk. Want dat kunnen we al helemaal niet hier, alleen als het geld oplevert voor de staatskas. Maar als iedereen maar wordt betutteld zoals met alles in Nederland, dan gaat ook niemand meer voor zichzelf nadenken. Dat doet de overheid wel voor je. Brr. Alleen de gedachte al dat dit de werkelijkheid is.

Regels zijn er om op hoofdlijnen de maatschappij te sturen, niet om alles tot in details te betuttelen.
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2015 @ 13:34:51 #144
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152366306
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Maar waarom gaan we dan de goede straffen omdat de slechten iets verkeerds doen? En waarom kijken we niet veel kritischer naar de wegafzettingen bij wegwerkzaamheden. Dat de calamiteitenbogen A9-A22 aangelegd werden ook, mocht je vanaf knooppunt Beverwijk tot knooppunt Velsen 90 (i.p.v. 130 's nachts) omdat ze bij de 2 knooppunten zelf aan het werk waren. Dat is dus 5,3 km beperking, terwijl ze aan het begin en einde over een afstand van 2x 200 meter aan het werk konden zijn. Dat is gewoon debiel. En dat heeft ook niets meer met veiligheid te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:11 schreef BigSmurf het volgende:
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.
Amen. Er zijn hier in de omgeving (Alkmaar) op een weg (N203) die ik wel eens nam, zeker toen de A9 zo'n bouwput was, meerdere doden gevallen. Een keer een fietser omdat die bovenlangs ging met zijn dronken kop terwijl er naast zijn oversteek een tunnel lag. Een paar jaar terug zijn er bij het tankstation in Uitgeest 2 jongens verbrand in een auto omdat die uit de bocht gevlogen zijn na een nacht feesten op een festival. Telkens de roep om snelheidsverlaging, de weg in onveilig, etc. Nee, de weg is niet onveilig, de mensen die hem gebruiken zijn debiel bezig geweest. En ja, heel zielig dat ze dat met hun leven hebben moeten bekopen, maar dat is niet de schuld van de weg.

Gemeente Castricum heeft er ook een handje van, als je vanuit Alkmaar langs het Noord Hollands kanaal komt, kom je door Akersloot. Dat hoort bij Castricum. Het stuk tussen Akersloot en hotel van der Valk is nu ook duurzaam verkacht. Was 80, nu 60. Weg is versmald en er zijn chicanes in aangelegd. Echter, bij 1 zo'n chicane ga je zodra je van de weg af zou raken, direct onder een steile hoek naar beneden een sloot in. En dat noemt men van veiliger. Heeft men bij de afrit/oprit A9 nog zo'n debiele rotonde aangelegd en dan in de binnenbocht bij de afritten van die verhoogde stenen, want daar rijden trailers overheen. Euh, misschien dan de bocht wel fatsoenlijk aanleggen? Ik sjor me in de auto al een ongeluk op het laatste stuk van de bocht omdat er opeens een knik in zit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:11:57 #145
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152370068
Wow, nu sleep je er wel een hele beerput aan frustratie bij :P

Ik vind het net zo irritant hoor, maar gezien het aantal doden moeten er toch maatregelen genomen worden. Ik zie liever ook dat mensen hun verantwoording nemen, maar dag in dag uit bewijzen mensen dat niet te doen. En het is de opdracht van de overheid om zorg te dragen voor het volk, ook als dat volk de stomme hark uithangt. En ik zou het prachtig vinden als alleen de slechten gestraft worden, maar helaas bestaan verkeersregels afgestemd op het individu nog niet (even afgezien van dat er alleen maar meer doden gaan vallen als de ene automobilist een andere regel moet volgen dan de andere op hetzelfde stuk asfalt).

Het verkeer is helaas vaak een zaak van aanpassen aan de zwakkeren/kwetsbaren. Maar een andere manier is er niet. En natuurlijk roeptoetert de helft dan gelijk "rot op, ze zorgen maar dat ze het beter doen of ze blijven van de weg af", maar er zijn ook momenten in het leven dat je zelf tot die groep behoort en dan wil je ook dat de anderen sociaal zijn en jou mee laten doen. Verkeer = aanpassen, klaar. Als je je niet aanpassen wil, dan kun je beter zelf van de weg afblijven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152370272
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet :+
pi_152377008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet :+
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent. :+
pi_152377975
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:01 schreef skrn het volgende:

[..]

Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent. :+
Gaan we weer.

Automatische verlichting gaat aan bij het inrijden van een tunnel en ook als je in een hoosbui zit.

Enige lastige is mist overdag, dat ziet se sensor vaak niet.

Maar bij schemer of zware bewolking gaat het vanzelf aan.

Het probleem is dat dingen als verlichting gewoon niet opkomt in het hoofd van bepaalde rijders.
.
pi_152382450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet :+
Daarom heb ik standaard verlichting aan, kan ik het ook niet vergeten.
Gelukkig piept m'n auto als ik uitstap met de lichten nog aan :D
Tap tap tap
pi_152383154
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Ikzelf moet alles nog handmatig doen (ja, ook de raampjes :+ ) dus ik heb geen idee.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:21:36 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152385501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Nee, met kleine piemels.

In een Seat Ibiza werkt de automatische verlichting in ieder geval prima. Bij een tunnel staat binnen 2 seconden na het inrijden van de tunnel het dimlicht aan. Bij het uitrijden van de tunnel blijft hij ongeveer 5 seconden branden totdat hij weer terug gaat naar DRV. Bij schemer staat het dimlicht aan ruim voordat ik zelf het gevoel krijg dat het donker begint te worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152385903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Ikzelf moet alles nog handmatig doen (ja, ook de raampjes :+ ) dus ik heb geen idee.
Bij mijn Leon blijft de verlichting aan, zodra je de mistverlichting aangezet hebt. Maar inderdaad blijft ie ook aanstaan als je de volgende keer weer instapt. En omdat de lampjes alleen rond de knop branden, zie je het ook niet in 1x.

En omdat je met automatische verlichting rijdt, kijk je dus niet iedere keer of het ook uit staat.

Wel of het aan gaat, trouwens.

En ik gebruik de mistachterlamp eigenlijk nooit, alleen voor.
.
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:52:27 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152387239
Ik kan me in de afgelopen vijf jaar denk ik twee momenten herinneren dat mijn mistachterlicht aan kon. Een keer toen ik terug reed na een bezoek aan m'n ouders ergens rond de feestdagen van 2010 of 2011, en vorig jaar op de beruchte ochtend in Zeeland. Maar zulke dichte mist is redelijk zeldzaam in Nederland.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_152387386
Ik zou zo blij zijn als we een standaard set tekens of lichtsignalen hadden om je medeweggebruiker te wijzen op zaken als foute verlichting of andere dingen, die ze zelf niet doorhebben.

Wat ik nu doe (wuiven, wijzen op het onderdeel wat te hard/zacht brandt of -als het echt gevaarlijk is- een keertje toeteren) werkt niet echt. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152387514
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:55 schreef Cat22 het volgende:
Wat ik nu doe
Keihard doorrijden, zonder erover te vallen.
.
  donderdag 7 mei 2015 @ 23:00:25 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152387638
Ik ben ook helemaal klaar met het proberen dat soort sukkelaars op te voeden. Mijn nieuwe hobby wordt files omzeilen. Vandaag toch een mooie "sluiproute" ontdekt. Die ik uiteraard geheim hou.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_152389881
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Keihard doorrijden, zonder erover te vallen.
En de rest van het wegverkeer laten schrikken doordat iemand in de schemering zonder licht rijdt? Of de rest verblindt met groot licht of mistachterlamp? :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf vrijdag 8 mei 2015 @ 00:55:55 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152392157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:21 schreef twiFight het volgende:
Nee, met kleine piemels.
Ja, of het is gewoon DRL. Bij veel auto's zit dat op de plaats van de mistlampen voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf vrijdag 8 mei 2015 @ 00:58:03 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152392196
Irritatie van vanavond: Iemand die je inhaalt, voor je komt en jij vervolgens ook weer kan gaan inhalen omdat ze langzamer rijden dan jij. Blijf dan lekker achter me, zeker als ik de enige auto voor je ben. :X

quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:50 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En de rest van het wegverkeer laten schrikken doordat iemand in de schemering zonder licht rijdt? Of de rest verblindt met groot licht of mistachterlamp? :')
Gewoon groot licht. Jammer genoeg dat meer dan de helft van Nederland dan meteen op de teentjes getrapt is. Laatst ook, loop er in op een, mistachterlicht aan. Dus ik sein, geen effect. Ga ervoorbij, krijg sein terug. Mistachterlicht ook maar aangezet en nog eens mee geseind, maar die boodschap zal waarschijnlijk nooit aangekomen zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152394614
Mijn auto heeft mistachterlicht best kut geregeld: knopje zit linksonder achter het stuur verstopt, kun je niet zien zonder raar scheef tussen je stuur door omlaag te kijken.
Tot overmaat van ramp is de enige aanduiding van het aan/uit hebben van je mistachterlicht een lampje op dat knopje!

Ik heb ook wel eens per ongeluk nog met mistachterlicht doorgereden. Schaamde me dood toen ik het ontdekte :@
  vrijdag 8 mei 2015 @ 08:36:25 #161
300082 roos85
JUICHEN!
pi_152394695
Van die, over het algemeen,leasebak rijders die gaan bumperkleven als je achter een inhalende vrachtwagen zit :')

Heb geen go go gadget mobiel dat ik door/over/onder een vrachtwagen door kan.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 08:56:31 #162
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152395017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, of het is gewoon DRL. Bij veel auto's zit dat op de plaats van de mistlampen voor.
Ik had er al aan zitten denken dat de poster dat bedoelde, maar ik ging er toch maar uit van niet, omdat ik het verschil toch duidelijk te zien vind. Ik ben ze helaas ook nog regelmatig tegengekomen de afgelopen dagen, waarbij het zeer zeker geen DRV was. Maar goed, ik woon dan ook in het gedeelte van een stad waar auto's alleen een penisverlengend doel hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:06:36 #163
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152399160
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:36 schreef roos85 het volgende:
Van die, over het algemeen,leasebak rijders die gaan bumperkleven als je achter een inhalende vrachtwagen zit :')

Heb geen go go gadget mobiel dat ik door/over/onder een vrachtwagen door kan.
Dat zijn de leukste om kilometers lang binnen de regels te sarren met hun gebrek aan verkeersinzicht.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152401959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van vanavond: Iemand die je inhaalt, voor je komt en jij vervolgens ook weer kan gaan inhalen omdat ze langzamer rijden dan jij. Blijf dan lekker achter me, zeker als ik de enige auto voor je ben. :X

[..]

Gewoon groot licht. Jammer genoeg dat meer dan de helft van Nederland dan meteen op de teentjes getrapt is. Laatst ook, loop er in op een, mistachterlicht aan. Dus ik sein, geen effect. Ga ervoorbij, krijg sein terug. Mistachterlicht ook maar aangezet en nog eens mee geseind, maar die boodschap zal waarschijnlijk nooit aangekomen zijn.
Dat is dus mijn punt. :) Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 8 mei 2015 @ 13:40:38 #165
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152402071
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:



Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen? :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_152405639
Waarom remmen mensen eigenlijk bij die smalle bruggen op de A44?
.
pi_152405924
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:

[ afbeelding ]

Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen? :')
JA MAAR IK MOET NAAR HILVERSUM HOOR

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2015 15:49:47 ]
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:59:14 #168
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152406182
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:

[ afbeelding ]

Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen? :')
Ik had een tijdje terug het omgekeerde, waren ze aan de afslag aan het werken. Rode kruizen, alles afgezet, dus ik denk, k**, was ook niet van tevoren aangegeven dus ik snapte er al niks van en kon een mooi stuk omrijden. En op het laatste moment... Zie ik een auto een stukje voor door de afzetting rijden en die nam zo de afslag. Staat er een bord met een pijl richting de afslag, dat je daar nog 'gewoon' naartoe kon. Lekker op tijd ook, goed overzichtelijk om 12 uur 's nachts.
Tap tap tap
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:16:58 #169
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152408684
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn auto heeft mistachterlicht best kut geregeld: knopje zit linksonder achter het stuur verstopt, kun je niet zien zonder raar scheef tussen je stuur door omlaag te kijken.
Tot overmaat van ramp is de enige aanduiding van het aan/uit hebben van je mistachterlicht een lampje op dat knopje!

Ik heb ook wel eens per ongeluk nog met mistachterlicht doorgereden. Schaamde me dood toen ik het ontdekte :@
Ben ik toch weer blij dat mijn mistachterlicht zichzelf weer uitschakelt als het contact er een keer af is geweest. Niet dat ik die rode schijnwerper de afgelopen jaren nodig heb gehad overigens. :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:53:07 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152409636
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152409832
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hč?
pi_152410178
Vandaag geirriteerd aan zo'n vrachtwagenchauffeur die met ongeveer 1km/h verschil een treintje van 8 vrachtwagens ging inhalen op een 130 stuk.
Heb er een minuut of 5 achter moeten hangen voordat hij eindelijk opgerot was.
Doe het dan als er een duidelijk snelheidsverschil tussen vrachtwagen a en b zit, niet als het om slechts 1km/h gaat |:(
pi_152410393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:09 schreef Carlos93 het volgende:
Vandaag geirriteerd aan zo'n vrachtwagenchauffeur die met ongeveer 1km/h verschil een treintje van 8 vrachtwagens ging inhalen op een 130 stuk.
Heb er een minuut of 5 achter moeten hangen voordat hij eindelijk opgerot was.
Doe het dan als er een duidelijk snelheidsverschil tussen vrachtwagen a en b zit, niet als het om slechts 1km/h gaat |:(
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
pi_152413538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Kan ook nog zijn dat het inhaalverbod keihard genegeerd werd natuurlijk :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152414962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:44 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Kan ook nog zijn dat het inhaalverbod keihard genegeerd werd natuurlijk :)
Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?
Voor zover ik kon lezen ging het om het lage snelheidsverschil, niet zozeer om het negeren van een inhaalverbod.

Maar ik ben het wel met dat pakje shag eens. Dankzij die begrenzer krijg je allerlei situaties die op z'n zachtst gezegd irritant zijn. Zoeel voor de chauffeur als de andere weggebruikers.

Wat je zou kunnen proberen(indien mogelijk): sommige cruise controls hebben een limit-functie, dat als een omgekeerde cc werkt. Stel het ding in op tien km/h boven de Vmax en probeer dan mee te gaan met de rest... Zelfs als je niet de intentie hebt om sneller te rijden gaat het al snel vervelen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152415098
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:

[ afbeelding ]

Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen? :')
Dat had ik ook, een dag of wat geleden, zelfs toen er agenten stonden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152415210
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?
Voor zover ik kon lezen ging het om het lage snelheidsverschil, niet zozeer om het negeren van een inhaalverbod.
...
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd. :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152415224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Totdat er eentje tegen je aan rijdt... Hoeft het niet eens jouw schuld te zijn, maar als jij je mistachterlicht niet aan had zou het wel eens lastig kunnen worden voor je.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152415273
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd. :)
Ah, op die fiets.

:@
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152415396
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ah, op die fiets.

:@
Fietsen mogen niet op de snelweg :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152415895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:

Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd. :)
Had ik zelf ook nog aan zitten denken want dat negeren gebeurt wel vaker, maar ging er idd in 1e instantie niet van uit.
Wel blijven de minimale snelheidsverschillen tussen vrachtwagens onderling irritant vind ik. Al zullen er weinig zijn die daadwerkelijk 80 km/h rijden maar net ff een paar km/h sneller.
En wat doet de wetgever? Auto's met aanhanger mogen nu 90 km/h, miniem snelheidsverschil met vrachtwagens.......
pi_152416150
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:39 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Fietsen mogen niet op de snelweg :P
Die fietser gaat sneller. + bestuurder kan zo nooit in de gaten houden wat er om hem heen gebeurt :')
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:02:23 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152416211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hč?
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:39 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Fietsen mogen niet op de snelweg :P
Die bestuurder mag niet filmen. Overigens lijkt dat ding een nummerplaat te hebben. En ik denk aan het einde van het filmpje ook een uitlaat te zien.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152416326
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
Da's dan mooi dom.
Als de voorganger dan een bochtje mist vliegt degene die volgt er mooi achteraan.
Verkeersdeelname is altijd eigen verantwoordelijkheid, nooit blind volgen van anderen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?
Ben ik met je eens, ik zeg dan ook niet dat ik hetzelfde zou doen. 1 km/h langzamer zou ik ook wel best vinden.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:13:53 #185
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152416575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.

[..]

Nog een reden om het mistachterlicht niet aan te doen, al die gasten die je volgen tot in de garage :)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:16:52 #186
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152416668
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's dan mooi dom.
Als de voorganger dan een bochtje mist vliegt degene die volgt er mooi achteraan.
Verkeersdeelname is altijd eigen verantwoordelijkheid, nooit blind volgen van anderen.
Ja, hoeft er niet eens iemand een bocht te missen, maar het kan al makkelijk bij een afrit. Op de A6 van noord naar zuid heb je ergens ook zo'n punt. De snelweg maakt een bocht naar links en op datzelfde stuk zit een afrit. Mensen die de afrit nemen gaan in feite rechtdoor. Een van de eerste keren dat ik daar reed was het al donker en regende het. De belijning is niet heel duidelijk. Ik wilde al bijna die voorganger achterna gaan en moest nog een beste stuurbeweging maken (voor snelwegbegrippen dan) om gewoon de doorgaande weg naar links te volgen. Kan me best voorstellen dat in dichte mist mensen zich daar vergissen, maar in dat geval zou ik maar gewoon de afrit nemen en daarna de snelweg weer op gaan. Hevige stuurbewegingen vind ik te risicovol en 2 minuten tijdsverlies boeit mij niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf zaterdag 9 mei 2015 @ 00:29:24 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152421158
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. :) Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 9 mei 2015 @ 00:32:33 #188
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152421259
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
Wat je zou kunnen proberen(indien mogelijk): sommige cruise controls hebben een limit-functie, dat als een omgekeerde cc werkt. Stel het ding in op tien km/h boven de Vmax en probeer dan mee te gaan met de rest... Zelfs als je niet de intentie hebt om sneller te rijden gaat het al snel vervelen...
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152423128
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 mei 2015 @ 01:47:02 #190
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152423256
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Dat is dus wat ik doe, ik tief hem op de CC. Wel eens gebruikt op de A2 toen het drukker was en CC niet echt mogelijk was.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152424270
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.
pi_152428557
Aan de chauffeur van de firma Hellingman die het nodig vond om vanaf de afrit Abcoude twee banen in één snelle beweging naar links te gaan: Bedankt man, ik weet nu dat mijn ABS en claxon nog werken. Klootzak. Ik maakte GVD nog wel mooi ruimte voor je om in te voegen.

En dan nog de chauffeurs van een witte bus, een zwarte Cayenne en een donkerblauwe Audi: Leuk joh, een kilometer of tien de tweede, derde én vierde baan van de A2 bezet houden door in formatie naast elkaar te blijven rijden.
pi_152428767
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 04:40 schreef Light het volgende:

[..]

Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.
Daf's hebben standaard een instelbare limiter waar je ook doorheen kunt trappen, maar idd ook eentje die op 85 of 90 ingesteld staat en gewoon actief blijft.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 10 mei 2015 @ 11:33:43 #194
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152454223
Parkeren in Amsterdam.

Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. :') Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan... :(
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 mei 2015 @ 11:35:40 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152454264
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.

Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. :') Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan... :(
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 mei 2015 @ 11:39:51 #196
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152454336
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.

Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. :') Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan... :(
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig. :')
  zondag 10 mei 2015 @ 11:50:15 #197
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152454551
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
Ligt eraan met hoeveel je bent en waar je vandaan komt en of je een voordeelurenkaart hebt ;)
Tap tap tap
  zondag 10 mei 2015 @ 11:51:03 #198
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152454566
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:39 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig. :')
Is dat bij de Arena?
Tap tap tap
pi_152454684
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.

Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. :') Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan... :(
Maximale dagtarief in sommige garages is zelfs ¤55. (Die bij het centraal station) :')

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Is dat bij de Arena?
Ja P&R voor ¤1 is bij de Arena. Vervolgens geldt dat tarief alleen als je een plastic ov kaart hebt, en niet als je een retourticket uit die automaten haalt :'). Dan betaal je namelijk gewoon een euro per 25 minuten.
Oh, en je moet wel de P&R ingang gebruiken, anders krijg je die korting ook niet.
pi_152454848
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.
Volgens mij zijn we het best wel eens, alleen lijk ik me niet duidelijk genoeg uit te drukken.
Als iemand naar mij seint doe ik precies wat jij hier schrijft.
Als ik bij de ander een mistachterlicht, groot licht, geen verlichting in het donker, knipperlicht aan terwijl er geen bocht wordt gemaakt etc zie en ik sein.... Negen van de tien keer wordt het niet begrepen. Geen idee of de bestuurder mijn signalen niet ziet, denkt dat ze niet voor hem/haar bedoeld zijn of domweg niet wil snappen dat hij/zij iets heeft wat voor de rest van het verkeer onduidelijkheid schept.

Dat frustreert (niet in het minst omdat het de weg voor mij onveiliger maakt), maar dan zucht ik eens diep, haal ik mijn schouders op en bedenk maar weer eens hoe fijn het zou zijn als we een tekenset hadden die eenduidig voor de ander aantoont wat er aan de hand is. En dat was alles wat ik in eerste instantie postte.

Hoe je erbij komt dat ik boos word als iemand naar mij seint... Geen idee. :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152455580
Een auto met fietsendrager dat links bleef hangen toen een ambulance, met blauw en toeter aan, in aantocht was. De richtingaanwijzer naar rechts stond aan, maar bestuurder vertikte het om eventjes af te remmen en achter de auto rechts van hem in te voegen. Dit resulteerde in een vage patstelling waarbij de ambulance dus niet door kon rijden. Gewoon simpel remmen en erachter invoegen was blijkbaar teveel gevraagd.

Nadat de ambulance door was gereden ging de auto-met-fiets meteen weer naar links, wat resulteerde in een bijna-aanrijding met inhalende auto's op de linker rijstrook.

Sommige bestuurders verdienen het gewoon niet om een rijbewijs te bezitten, laat staan een auto.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:43:59 #202
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152455781
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:56 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maximale dagtarief in sommige garages is zelfs ¤55. (Die bij het centraal station) :')

[..]

Ja P&R voor ¤1 is bij de Arena. Vervolgens geldt dat tarief alleen als je een plastic ov kaart hebt, en niet als je een retourticket uit die automaten haalt :'). Dan betaal je namelijk gewoon een euro per 25 minuten.
Oh, en je moet wel de P&R ingang gebruiken, anders krijg je die korting ook niet.
Ik zal het doorgeven aan m'n vader, die is allergisch voor de trein. Hij vindt dit al een uitdaging want dan moet hij alsnog met de OV-chip de metro in. Ik heb hem ooit wel een anonieme chipkaart gegeven, voor het geval dat.
Tap tap tap
  zondag 10 mei 2015 @ 19:35:32 #203
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_152466842
quote:
18s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:33 schreef Ridocar het volgende:
Een auto met fietsendrager dat links bleef hangen toen een ambulance, met blauw en toeter aan, in aantocht was. De richtingaanwijzer naar rechts stond aan, maar bestuurder vertikte het om eventjes af te remmen en achter de auto rechts van hem in te voegen. Dit resulteerde in een vage patstelling waarbij de ambulance dus niet door kon rijden. Gewoon simpel remmen en erachter invoegen was blijkbaar teveel gevraagd.

Nadat de ambulance door was gereden ging de auto-met-fiets meteen weer naar links, wat resulteerde in een bijna-aanrijding met inhalende auto's op de linker rijstrook.

Sommige bestuurders verdienen het gewoon niet om een rijbewijs te bezitten, laat staan een auto.
Dit soort dingen snap ik ook niet...Allereerst: Ik rij graag door. Lees: buiten de bebouwde kom rij ik veelvuldig tussen de 5 en 25km te hard afhankelijk van omstandigheden (drukte, ander verkeer, weer etc) behalve als ik een fietsendrager (incl fiets of zonder) of aanhanger achter de auto heb. Bij aanhanger sowieso, maar ook met fietsendrager erop rij ik gewoon net even rustiger en blijf ik zoveel mogelijk rechts. Als die ellende er af dondert (zal niet snel gebeuren, i know, maar toch) heb ik namelijk niet als eerste een probleem. Daarbij heb ik daarnaast ook nog eens spiegels, die gebruik ik..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  FOK!fotograaf maandag 11 mei 2015 @ 00:09:37 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152477743
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:03 schreef Cat22 het volgende:
Hoe je erbij komt dat ik boos word als iemand naar mij seint... Geen idee. :{
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als wat je hier zegt:
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:03 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij zijn we het best wel eens, alleen lijk ik me niet duidelijk genoeg uit te drukken.
;) Ik bedoelde het meer van: "Maar zo ben jij toch niet?!?!", terwijl er kleinpikkige figuren rondlopen die dat wel zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 11 mei 2015 @ 00:48:49 #205
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152478572
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
Tot voorheen ging ik iets van 1 a 2 keer per maand naar Amsterdam. Voor een paar uurtjes. Dan is het te doen.

Binnenkort zal ik echt meerdere keren per week hele dagen daar zijn. Dan is het gewoon niet meer te betalen en moet het met het ov.

Dat is gratis, maar:
- het duurt twee keer zo lang als met de auto
- je bent veel minder flexibel, je kan niet even snel ergens anders naartoe
- het is veel minder comfortabel
- andere mensen intruden in je space

Als je de auto gewend bent is het ov echt ontzettend veel kutter. Zelfs een dagje bus, als de auto een beurt nodig heeft ofzo, is drama. :(
pi_152526215
De scene: Tweebaansweg in een stad, 50 maximumsnelheid. Druk genoeg dat ik (op de linkerstrook) niet naar rechts kan in het begin. Achter me: een pushende auto - place your bets over type auto en bestuurder now - en ik betrap mezelf erop dat ik bijna 60 (echt, 65-ish op teller) rijd. Stoplicht zorgt ervoor dat ik - dankzij bus - wel naar rechts kan ná het stoplicht.

Ik accelereer snel naar 55, doe richtingaanwijzer naar rechts aan, kijk nog een keer goed - vorige voertuig op de rechterstrook is de bus, en wil gaan insturen. Ik stop een halve seconde later (met sturen, niet met rijden :+ ) als ik mijn voormalige achterbuurman me rechts zie inhalen met een gangetje dat geen 60 is, en iets later ook geen 70 meer.

Misschien dat ik (ook) fout zat en niet goed genoeg keek, maar wat een idioot. I might have used the horn. :+

Irritatie 2 met Paint:



Rood is een stilstaande vrachtwagen (aan het uitladen), blauw zijn autos die eruit moeten, groen is een bestelbusje dat af wil slaan en ik ben paars. Rechtdoor is de parkeergarage. Het leuke hier is dat de blauwe auto's - 4 in totaal - er een goede minuut over deden om eruit te rijden. Joy. :')

SPOILER: Auto uit situatie 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_152526490
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik denk dat hier hetzelfde geldt als wat je hier zegt:

[..]

;) Ik bedoelde het meer van: "Maar zo ben jij toch niet?!?!", terwijl er kleinpikkige figuren rondlopen die dat wel zijn.
Dat haalde ik echt niet uit je post _O-

Maar hey, we zijn het eens ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:54:42 #208
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152526505
Ik had ook een keer zoiets als situatie 1, ik kom 's avonds laat een parkeergarage uit, geen kip op straat. Als ik de garage uitrij de openbare weg op, zie ik links een auto aankomen, in de verte. Maar het is een 50-weg dus daar kan ik wel voor langs. Ik draai de doorgaande weg op en moet verderop naar rechts. Zie ik ineens in m'n binnenspiegel dat die auto van verderop al een behoorlijk stuk genaderd is. Die rijdt dus nooit 50 of 60, eerder 90. Ik nader de stoplichten en rem af en moet naar rechts, komt een baan voor rechtsaf bij, kijk in m'n binnenspiegel, achterligger weg? Wtf? Waar is die vent? Ja hoor, in de dooie hoek, rechts naast me. Is die man over de stoep gegaan om die rechterbaan mee te pikken? Maar goed dat ik niet achteloos de rechterbaan had gepakt toen ik die knakker kwijt was. Maar die ging dus met een noodgang de bocht om naar rechts, scheurt met een mooi gangetje door, gaat vervolgens bij het stoplicht een U-bocht maken, ondanks het bord dat dat daar niet mocht ivm trambaan, en scheurt weer terug.
Ik denk dan, als je gewoon een normale snelheid had aangehouden dan was je misschien wel meteen goed gereden.
Tap tap tap
pi_152556755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:44 schreef Omentuva het volgende:
De scene: Tweebaansweg in een stad, 50 maximumsnelheid. Druk genoeg dat ik (op de linkerstrook) niet naar rechts kan in het begin. Achter me: een pushende auto - place your bets over type auto en bestuurder now - en ik betrap mezelf erop dat ik bijna 60 (echt, 65-ish op teller) rijd. Stoplicht zorgt ervoor dat ik - dankzij bus - wel naar rechts kan ná het stoplicht.

Ik accelereer snel naar 55, doe richtingaanwijzer naar rechts aan, kijk nog een keer goed - vorige voertuig op de rechterstrook is de bus, en wil gaan insturen. Ik stop een halve seconde later (met sturen, niet met rijden :+ ) als ik mijn voormalige achterbuurman me rechts zie inhalen met een gangetje dat geen 60 is, en iets later ook geen 70 meer.

Misschien dat ik (ook) fout zat en niet goed genoeg keek, maar wat een idioot. I might have used the horn. :+

Irritatie 2 met Paint:

[ afbeelding ]

Rood is een stilstaande vrachtwagen (aan het uitladen), blauw zijn autos die eruit moeten, groen is een bestelbusje dat af wil slaan en ik ben paars. Rechtdoor is de parkeergarage. Het leuke hier is dat de blauwe auto's - 4 in totaal - er een goede minuut over deden om eruit te rijden. Joy. :')

SPOILER: Auto uit situatie 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
irritatie 2 is dat die vrachtwagen niet zo dicht bij een bocht moet gaan laden-/lossen ga ik vanuit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 13:15:36 ]
pi_152557706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:44 schreef Omentuva het volgende:
SPOILER: Auto uit situatie 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gokte Audi.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152558146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:15 schreef d4v1d het volgende:

[..]

irritatie 2 is dat die vrachtwagen niet zo dicht bij een bocht moet gaan laden-/lossen ga ik vanuit.
Er zijn weinig andere mogelijkheden om te lossen daar (parkeerterrein, verder doorrijden naar 'links' komt ie voor een vistent te staan en anders blokkeert ie auto's zelf als ie nog verder rijdt). Irritant, ja, maar niet de hoofdirritatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:46 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik gokte Audi.
Doorgaans een veilige gok in die situaties. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:01:32 #212
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152569921
Stond vandaag bij een stoplicht in de linkerbaan voor rechts...werd bijna door een lesbus (een Bus met een L op de achterkant), die op de rechterbaan stond , haast van de weg gedrukt. :( Hij nam de bocht veel te ruim en de instructeur zat blijkbaar te slapen. :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:31:41 #213
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_152571097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Stond vandaag bij een stoplicht in de linkerbaan voor rechts...werd bijna door een lesbus (een Bus met een L op de achterkant), die op de rechterbaan stond , haast van de weg gedrukt. :( Hij nam de bocht veel te ruim en de instructeur zat blijkbaar te slapen. :')
Je weet dat zo'n bus die bocht vaak amper kan maken zonder buiten z'n baan te komen? Zeker bij een lesbus mag je daar rekening mee houden.
sig verwijderd door FA
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:41:59 #214
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152571601
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:31 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je weet dat zo'n bus die bocht vaak amper kan maken zonder buiten z'n baan te komen? Zeker bij een lesbus mag je daar rekening mee houden.
Helemaal mee eens, had misschien ook beter kunnen opletten, maar die jongen reed haast volledig op mijn baan. No big deal, maar het was wel even corrigeren...anders zat er weer een lelijke deuk in mijn Aygo. :P

Edit: Het gaat dus om deze bocht...

https://www.google.nl/map(...)10OIqto1fVnjJuaQ!2e0

Volgens mij niet echt nodig om helemaal naar links uit te zwenken...

[ Bericht 8% gewijzigd door Van_Poppel op 13-05-2015 20:51:09 ]
pi_152576810
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:41 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, had misschien ook beter kunnen opletten, maar die jongen reed haast volledig op mijn baan. No big deal, maar het was wel even corrigeren...anders zat er weer een lelijke deuk in mijn Aygo. :P

Edit: Het gaat dus om deze bocht...

https://www.google.nl/map(...)10OIqto1fVnjJuaQ!2e0

Volgens mij niet echt nodig om helemaal naar links uit te zwenken...

Dat is daar inderdaad niet nodig. De chauffeurs die ik daar regelmatig zie rijden, maken daar een nette bocht.
Moet wel zeggen dat die meestal ook in de linkerbaan voorgesorteerd staan omdat ze naar het centrum van lwd moeten.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:38:57 #216
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152577458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dat is daar inderdaad niet nodig. De chauffeurs die ik daar regelmatig zie rijden, maken daar een nette bocht.
Moet wel zeggen dat die meestal ook in de linkerbaan voorgesorteerd staan omdat ze naar het centrum van lwd moeten.
Klopt, ik moet ook linksaf het centrum in. Dan is het eigenlijk verplicht om links voor te sorteren. Vaak zie je daar mensen die zich er dan van rechts er tussen willen wringen. Maargoed, als je een beetje in spiegels kijkt, dan gaat het vaak goed. :P

Desbetreffende bus ging overigens rechtdoor over de ring. Hij nam dus gewoon de bocht iets (veel!) te ruim...
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:09:02 #217
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152578925
De bordjes in het centrum van Utrecht. Er klopt echt geen kloot meer van.

Die milieuzone bijvoorbeeld. Eerst een bordje met milieuzone. Daaronder een bordje met verboden in te rijden voor auto's. Daaronder een bordje, voor diesels van voor 2001. Soms staat dat bordje ook onder het milieuzone bordje naar niet onder het verboden in te rijden bordje. Of hij is niet zichtbaar doordat er dingen van de bouwput voor staan, een kraan of container ofzo.

Hetzelfde geld voor 30 of 50 wegen met twee richtingen. Normaal is zo'n geel paaltje met blauw bordje met pijltje dat je rechts moet blijven.

Maar nee. Nu zijn er twee verboden in te rijden borden voor de linkerbaan. Links en in het midden. En aan de rechter kant van de baan waar je mag rijden, bij de witte streep, ook een verboden in te rijden bord. Wat moet slaan op het voetpad op de stoep. Drie verboden in te rijden borden dus, aan het begin van een weg waar je wel in mag. :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:11:18 #218
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152578999
Net zoiets als in Maarssen trouwens. Een fietspad waar fietsers voorrang hebben. Knipperende lichten, fluoriscerend groene achtergronden op de borden, haaientanden, drempels 30 meter voor het fietspad, echt vanalles. :')

Gewoon 1 bord met zon driehoek zou veel duidelijker zijn. Mensen die er niet bekend zijn begrijpen het nu niet :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:11:37 #219
425767 pijltjegooien
Fuck de koning
pi_152579013
- kssjht -

[ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 14-05-2015 19:57:29 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:41:03 #220
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152601554
http://www.regio15.nl/ind(...)ewenste-resultaat-op

Hulde voor de trucker ^O^ , het gedrag van de Golf kan ik me ook altijd zo verrekte aan ergeren :{
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:45:55 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152601741
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
http://www.regio15.nl/ind(...)ewenste-resultaat-op

Hulde voor de trucker ^O^ , het gedrag van de Golf kan ik me ook altijd zo verrekte aan ergeren :{
Volgens mij had die vrachtwagen sowieso niet op tijd kunnen stoppen...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152601868
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
http://www.regio15.nl/ind(...)ewenste-resultaat-op

Hulde voor de trucker ^O^ , het gedrag van de Golf kan ik me ook altijd zo verrekte aan ergeren :{
Zijn rechterspiegel deed het zeker niet :D.

Je weet toch wel dat je het niet wint van een vrachtwagen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:50:20 #223
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152601911
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij had die vrachtwagen sowieso niet op tijd kunnen stoppen...
Als de trucker de Golf op tijd had gezien had ie kunnen uitwijken. Instinctief doe je dat meestal toch wel. Bijna niemand tikt moedwillig een deuk in een auto.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:52:20 #224
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152601969
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef Anne het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat je het niet wint van een vrachtwagen.
Ik vind dit ook wel vrij typerend...
quote:
De automobilist probeerde achteraf in zijn verklaring de schuld bij de vrachtwagenchauffeur te leggen, maar de beelden van de dashcam geven enige reden tot twijfel op dat punt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:52:54 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152601987
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:50 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Als de trucker de Golf op tijd had gezien had ie kunnen uitwijken. Instinctief doe je dat meestal toch wel. Bijna niemand tikt moedwillig een deuk in een auto.
Ik denk dat hij wel wist dat de Golf naast hem reed, maar simpelweg niet verwacht had dat de Golf rechtdoor zou gaan.
Dat weet je daar echt pas als het te laat is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152602081
Het zou ook een beetje van de zotte zijn dat de vrachtwagen een noodstop moet maken of uit moet wijken omdat de Golf zich als een mongool gedraagt.

De Golf remt in eerste instantie ook nog, omdat ie waarschijnlijk inzag dat dit niet gaat werken, maar besluit dan heel raar toch om met een zwieper de rechterrijstrook op te draaien en vlamt hem zo de vrachtwagen in.

Principekwestie :'( :D ?
pi_152602224
quote:
3s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:55 schreef Anne het volgende:
Principekwestie :'( :D ?
Of gewoon een kleine piemel.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152602303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Of gewoon een kleine piemel.
Ik heb een erg kleine piemeltje en ik rijd niet als een asociale mongool

@Anne. Wat bedoel je met principekwestie? Dat die nerd probeerde om niet te botsen op zijn voorganger? Ow en wat is je favoriete kleur en vind jij friet ook zo lekker? (L)
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:02:53 #229
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152602338
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel wist dat de Golf naast hem reed, maar simpelweg niet verwacht had dat de Golf rechtdoor zou gaan.
Dat weet je daar echt pas als het te laat is.
Mee eens, ik bedoel op dat kleine split moment dat de chauffeur kon zien dat de golf toch rechtdoor ging..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_152602456
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb een erg kleine piemeltje en ik rijd niet als een asociale mongool

@Anne. Wat bedoel je met principekwestie? Dat die nerd probeerde om niet te botsen op zijn voorganger? Ow en wat is je favoriete kleur en vind jij friet ook zo lekker? (L)
Als in: Ik moet en zal die vrachtwagen niet voor laten gaan (lees: eigenwijs).

Zwart. En zeker.. Met name verse friet kan mij erg bekoren.
pi_152604029
Ik vraag me af wat het verhaal zou zijn als er geen dashcam in de buurt was.
Bij deze rij ik voortaan altijd met de cam achter de voorruit, voor er zo'n mongool een inschattingsfout bij mij wil neerleggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152605752
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik vraag me af wat het verhaal zou zijn als er geen dashcam in de buurt was.
Bij deze rij ik voortaan altijd met de cam achter de voorruit, voor er zo'n mongool een inschattingsfout bij mij wil neerleggen.
Dan heb je alsnog de ooggetuige van de auto met de dashcam :).
  vrijdag 15 mei 2015 @ 00:28:43 #233
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_152610837
Ik heb een keer ongeveer hetzelfde gedaan als deze Golf. Domme inschattingsfout van mij. Dacht hier er nog wel even voor te kunnen. De vrachtwagenchauffeur hield toen gelukkig wel in, en ik pakte het hele verdrijvingsvlak even mee. Dat doe ik dus ook nooit meer voor een paar seconden tijdwinst.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 15 mei 2015 @ 01:24:45 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152612039
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152612408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 01:24 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
Ik wil ook wel overal voorlangs,maar als het gevaarlijke situaties oplevert wacht ik wel een paar tellen tot het veilig is.
Maar achter vrachtwagens zitten vind ik persoonlijk niet fijn, trekken traag op en daarnaast rij ik eigenlijk altijd wel een paar km's te hard in buitengebieden, wat bij vrachtwagens nogal lastig is.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:56:58 #236
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152614600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 01:24 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
Als ik nog ergens voor een vrachtwagen kan waar ik weet dat ik er anders kilometers achter zit, dan wel hoor. Zeker binnen de bebouwde kom met veel rotondes/kruisingen. Maar niet ten koste van alles natuurlijk. Dat lijkt me duidelijk.

Overigens, is het in België verplicht om met (zware) regenval met mistachterlichten te rijden? Zo ja, dan houdt meer dan de helft zich er niet aan en zijn ze compleet krankjorum. Zo nee, dan is 30-40% van de Belgen zelf compleet krankjorum. Wat een kutland om te rijden zeg. Die waardeloze wegen waar je bij miezer al in een dikke spray rijdt door de waardeloze afwatering en bandensporen in het "asfalt", de mensen zijn uiterst vriendelijk, maar rijden als complete idioten (onnodig links rijden, in je dode hoek blijven hangen, niet constant rijden en zo kan ik nog wel even doorgaan). Het enige briljante is de consistente maximumsnelheid en de borden "wees geen middenplakker" die geen Belg blijkbaar leest. :')
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:01:22 #237
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_152614676
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 01:24 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
Op die plek waar ik er voor wilde is toevallig wel een inhaalverbod daarna. Maar ik heb het per se er voor willen direct afgeleerd.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:24:51 #238
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_152615132
Sowieso, als je ziet dat die weg stopt dan rem je toch af?
Maar nee het zijn altijd van die typische personen :')

Hulde voor die man met die dashcam trouwens dat die gestopt is.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:56:40 #239
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152615885
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan heb je alsnog de ooggetuige van de auto met de dashcam :).
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik vraag me af wat het verhaal zou zijn als er geen dashcam in de buurt was.
Bij deze rij ik voortaan altijd met de cam achter de voorruit, voor er zo'n mongool een inschattingsfout bij mij wil neerleggen.
Whut?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152615965
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[..]

Whut?
Speciaal voor jou dan, muggenzifter :+ :
Dan heb je alsnog de ooggetuige van de auto met de dashcam uit het filmpje, die dan uiteraard geen dashcam heeft, maar ik benoemde het even zodat je weet over welke auto en ooggetuige ik heb.
Duh.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 mei 2015 @ 12:54:39 #241
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152618918
Als die nog stoppen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152619016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als die nog stoppen...
Zou jij het doen? Ik wel. Dus zijn er vast meer mensen die dat zouden doen (ik weet het overigens wel zeker; ik heb ook wel eens visitekaartjes in mijn handen gedrukt gekregen, voor als ik een ooggetuige nodig had). Besides: De auto's zullen wel even moeten wachten; er staan een Golf en een vrachtwagen in de weg.

Dus dan hebben de bestuurders (en met name de vrachtwagenchauffeur) de tijd om eventuee; ooggetuigen te vragen om hun nummer.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:39:30 #243
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152619974
Ik zou ook zeker stoppen, al is het maar om die lamlul van een Golf rijder zijn verdiende loon te kunnen geven. Ik heb zo'n schurfthekel aan dat aso volk in het verkeer. Uiteraard als de situatie anders is geef ik ook een verklaring (als ik haast heb zou ik mijn nummer achter laten) en zal mijn oordeel wat minder gezouten zijn :+ Maar een kans om zo'n aso zijn verdiende loon te kunnen geven laat ik zeker niet schieten.

Ik woon in het midden van Utrecht en zie hier ook veel fietsverkeer stomme dingen doen. Ik let er veel op. Mocht zo'n mobieltjesstarende droeftoeter aangereden worden dan wacht ik ook op de politie om mijn verklaring af te geven. Geen respect voor die lui. Overigens worden meerdere malen per jaar mensen aangereden vlak voor mijn woning. Ben er nog niet getuige van geweest.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152623286
Bij het wegrijden van het verkeerslicht is het kenteken eventjes te zien. [censored] als ik het juist heb. Een dag te laat met apk...

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 15-05-2015 15:42:08 (Eerst maar even kijken of anderen hetzelfde zien.) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152634060
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:39 schreef Ridocar het volgende:
Bij het wegrijden van het verkeerslicht is het kenteken eventjes te zien. [censored] als ik het juist heb. Een dag te laat met apk...
Dat filmpje is een paar dagen oud, toen was de APK nog wel geldig. En nu moet de auto eerst gerepareerd worden; zonder die rechterbuitenspiegel krijgt'ie geen nieuwe APK.
pi_152637243
Op de A29, een auto met aanhanger (Pak 'n Bak) waar heel veel niet klopt.
Dimlicht rechts stuk, aanhangerlicht rechts werkt niet, richtingaanwijzers werken omgekeerd t.o.v. de auto en een handgeschreven kenteken.

Gewoon nul interesse voor wat er achter je auto hangt. Zelfs een minimale controle was blijkbaar teveel.

En ik kan niet uitleggen aan die bestuurder wat er mis is...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 12:50:49 #247
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_152647716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou ook zeker stoppen, al is het maar om die lamlul van een Golf rijder zijn verdiende loon te kunnen geven. Ik heb zo'n schurfthekel aan dat aso volk in het verkeer. Uiteraard als de situatie anders is geef ik ook een verklaring (als ik haast heb zou ik mijn nummer achter laten) en zal mijn oordeel wat minder gezouten zijn :+ Maar een kans om zo'n aso zijn verdiende loon te kunnen geven laat ik zeker niet schieten.

Ik woon in het midden van Utrecht en zie hier ook veel fietsverkeer stomme dingen doen. Ik let er veel op. Mocht zo'n mobieltjesstarende droeftoeter aangereden worden dan wacht ik ook op de politie om mijn verklaring af te geven. Geen respect voor die lui. Overigens worden meerdere malen per jaar mensen aangereden vlak voor mijn woning. Ben er nog niet getuige van geweest.
Over mobieltjesstarende droeftoeters gesproken:
http://www.112brabant.nl/(...)tramsingel-in-breda/

Uit het bericht:
quote:
Volgens een getuige was ze met haar mobiele telefoon bezig en had ze niet door dat er voor haar op het fietspad twee mensen stil stonden. Ze is dan ook zonder af te remmen tegen een van de stilstaande personen gebotst.
Totaal blindstaren op dat scherm... :N :N Zulke fietsers moeten ze idd aanpakken.
  Moderator zaterdag 16 mei 2015 @ 13:06:36 #248
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152648099
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.

Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.

Echt, kan je gewoon zelfs die tien minuten dat je op de fiets zit niet ZONDER je telefoon?? :r
Er zou echt een campagne tegen moeten komen ofzo.
pi_152648227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.

Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.

Echt, kan je gewoon zelfs die tien minuten dat je op de fiets zit niet ZONDER je telefoon?? :r
Er zou echt een campagne tegen moeten komen ofzo.
In GB hadden ze een hele goede daarvoor:

pi_152648466
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
pi_152648748
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.
pi_152648784
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:35 schreef eP2e het volgende:

[..]

Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.
Ja de automobilist is helaas de grote melkkoe voor de overheid.
pi_152649356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
:') Jaaaaa, want op de fiets is t idd gevaarlijker dan in de auto.... :+
pi_152649469
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

:') Jaaaaa, want op de fiets is t idd gevaarlijker dan in de auto.... :+
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.
Daarom zouden die fietsers keihard afgestraft moeten worden, zodat niet een ander de dupe wordt van hun gedrag, zelfs als hun de veroorzaker zijn.
Zelfde voor muziek in de oren in het verkeer, ook levensgevaarlijk.

Daarom sta ik achter het keihard afstraffen van mobiel gebruik tijdens het fietsen.
pi_152654514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:07 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.
Daarom zouden die fietsers keihard afgestraft moeten worden, zodat niet een ander de dupe wordt van hun gedrag, zelfs als hun de veroorzaker zijn.
Zelfde voor muziek in de oren in het verkeer, ook levensgevaarlijk.

Daarom sta ik achter het keihard afstraffen van mobiel gebruik tijdens het fietsen.
Ik ben het met je eens als je zegt dat fietsers zo'n beetje de gevaarlijkste weggebruikers zijn. Ze negeren de verkeersregels vaker wel dan niet en schieten overal tussendoor. Ze worden echter niet beschermt door 1000 kg aan blik en gaan doorgaans ook niet harder dan 25 km/u (uitzonderingen even buiten beschouwing gelaten). Ze zijn hun eigen kreukelzone dus het is dan ook niet zo gek dat ze worden gezien als kwetsbaar en om die reden worden beschermt, hoe hufterig ze zich ook gedragen. Het maakt immers nogal een verschil als je met een fiets tegen iemand aan rijdt met 25 km/u of met een auto met diezelfde snelheid.

Desalniettemin zouden fietsers inderdaad best wel wat harder aangepakt mogen worden en ook vaker als schuldig mogen worden aangewezen, dat ben ik met je eens. Maar om even op jouw voorbeeld terug te komen: in de auto achter het stuur met je mobieltje klooien vind ik wel even wat gevaarlijker dan datzelfde doen op de fiets. Om die reden moet de boete voor de auto dan ook hoger zijn dan voor de fiets (want volgens mij is dat al strafbaar.....klopt dat? Zo niet, dan kan je het altijd op art. 5 gooien als agent).
pi_152654653
Als een automobilist tijdens het rijden met een telefoon loopt te klooien, kan hij veel meer schade aanrichten.
De fietser heeft vooral zichzelf ermee :')
Tap tap tap
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:19:41 #257
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152655801
Maar in alle gevallen zijn regels zinloos als ze niet genoeg gehandhaafd kunnen worden. Ook in de auto zie ik nog met grote regelmaat mensen niet hands-free bellen. De pakkans is klein en dus hebben mensen schijt aan de regel. Helaas kun je met de talloze bezuinigingen ook niet meer verwachten dat de politie er op kan handhaven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152661164
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.

Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.


Die kom ik ook tegen. Dan bel ik twee keer (en heb een goede luide bel) en wring me erlangs. Laatst smakte er een tegen de grond. Stond weer direct recht, even gekeken of alles oké was. Wilde ze schade vergoed hebben :-(
Verteld dat ze zelf niet zat op te Letten en door gereden met mijn fietsje.
  FOK!fotograaf zondag 17 mei 2015 @ 01:45:45 #259
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152667940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:30 schreef CherryLips het volgende:
Als een automobilist tijdens het rijden met een telefoon loopt te klooien, kan hij veel meer schade aanrichten.
De fietser heeft vooral zichzelf ermee :')
En indirect ook de automobilist. In dit opzicht zou je dronken fietsers ook goed praten en volgens deze redenatie heeft een fietser ook geen licht nodig. Aantal jaar terug is er hier in de redio eentje dood gereden, die nam de oversteek (voor landbouwvoertuigen) in plaats van de tunnel met zijn dronken kop zonder verlichting op zijn fiets... Tsja, je hebt er wel een automobilist een trauma voor het leven mee bezorgd, maar inderdaad, de fietser heeft er zichzelf vooral mee gehad.

Juist omdat een fietser er vooral zichzelf mee heeft, zou er strenger op gehandhaafd moeten worden. Ze gedragen zich namelijk alsof ze niet 1000 kilo, maar 1000 ton staal om zich heen hebben. Rood licht geldt niet voor fietsers, rijrichtingen niet, etc. Want als je als automobilist die fietser vervolgens voor zijn kloten rijdt, ook al doe jij zelf niets fout, ben jij wel aansprakelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 17 mei 2015 @ 01:53:28 #260
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152668008
Volgens mij kun je met getuigen wel een heel eind komen hoor, volgens mij ligt het niet zo zwart-wit.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf zondag 17 mei 2015 @ 01:54:31 #261
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152668023
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:53 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je met getuigen wel een heel eind komen hoor, volgens mij ligt het niet zo zwart-wit.
Je moet kunnen bewijzen dat de fietser zich schuldig heeft gemaakt aan opzettelijke roekeloosheid. Beeld en veel getuigen is je enige hulpmiddel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152668038
Aannames... kun je niks mee.
Feit is dat verzekeringstechnisch fietsers veel te sterk staan, ze kunnen alles flikken.
Schuldig? Ja. Aansprakelijk? Nee.
Wat een kutwet is dat.
  FOK!fotograaf zondag 17 mei 2015 @ 01:58:33 #263
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152668069
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:56 schreef vannelle het volgende:
Aannames... kun je niks mee.
Feit is dat verzekeringstechnisch fietsers veel te sterk staan, ze kunnen alles flikken.
Schuldig? Ja. Aansprakelijk? Nee.
Wat een kutwet is dat.
Daarom, beeld dat duidelijk opzettelijke roekeloosheid kan bewijzen. Is zo'n beetje je enige uitweg. Tenzij ze onder de 14 zijn, dan hang je sowieso.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 17 mei 2015 @ 05:29:32 #264
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_152669097
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_152669356
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_152671176
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.
Maar niet over het navigatiesysteem. Ik hang het ook altijd daar. Aan de rechterkant nog prima zicht voor wat daar aankomt, links ook en het hangt laag genoeg om er goed overheen te kijken.
Mij zou het juist in de hoek van het raam veel zicht ontnemen. En, als ik het links zou hangen, dan zou ik automatisch veel meer die kant uitkijken en rechts uit het oog verliezen.
Ik gok zomaar dat dat een van de redenen is dat ingebouwde systemen in de middenconsole zijn ingebouwd en niet achter je stuurwiel of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152673390
Dit valt nog mee! Ik heb ze inderdaad op ooghoogte zien hangen. 'S nachts. In de dagstand |:(
Ik hang het ding altijd zo laag mogelijk op, vlak boven het dashboard.
...
pi_152673806
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Garbageman het volgende:
Dit valt nog mee! Ik heb ze inderdaad op ooghoogte zien hangen. 'S nachts. In de dagstand |:(
Ik hang het ding altijd zo laag mogelijk op, vlak boven het dashboard.
Dagstand @ night :X

Dat is vragen om verblind te worden. :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152674519
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
Op de A29, een auto met aanhanger (Pak 'n Bak) waar heel veel niet klopt.
Dimlicht rechts stuk, aanhangerlicht rechts werkt niet, richtingaanwijzers werken omgekeerd t.o.v. de auto en een handgeschreven kenteken.

Gewoon nul interesse voor wat er achter je auto hangt. Zelfs een minimale controle was blijkbaar teveel.

En ik kan niet uitleggen aan die bestuurder wat er mis is...
Gisteren op de A50 een zwarte Amerikaanse pick-up met een opzetbak achterop, als hij zijn knipperlicht naar links aanzette, ging zijn derde remlicht op die bak ook meeknipperen.. Naar rechts gebeurde dat niet. De eerste keer reageer je er toch op als je er achter rijdt.
pi_152694637
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 07:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.
Jaaah! Ik zat laatst ook achter zo'n (ja...) vrouw. Ik vond al dat half zeven 's ochtends erg vroeg was om dronken te rijden _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152694883
Ging net verkeersexamen oefenen met zoonlief. Zusje plus vriendinnetje gingen mee. Hoor ze giechelen achter me, dus ik keek al regelmatig achterom, dacht dus dat ik ze goed in de gaten hield. Ineens toeteren er twee auto's achter me. Zitten de dames achter me gewoon slalommetje te spelen met de onderbroken streep langs het fietspad, zo de rijbaan op en af. ("Hihihi, moet je zo doen!")

Heb ze even aan de kant gezet en ben even flink tekeer gegaan (rest van de route reden ze verdacht keurig, dus het heeft geholpen) maar ik hoop dat die automobilisten hun hartkleppen nog hebben :@
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:59:04 #272
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152694963
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.
Maar niet over het navigatiesysteem. Ik hang het ook altijd daar. Aan de rechterkant nog prima zicht voor wat daar aankomt, links ook en het hangt laag genoeg om er goed overheen te kijken.
Mij zou het juist in de hoek van het raam veel zicht ontnemen. En, als ik het links zou hangen, dan zou ik automatisch veel meer die kant uitkijken en rechts uit het oog verliezen.
Ik gok zomaar dat dat een van de redenen is dat ingebouwde systemen in de middenconsole zijn ingebouwd en niet achter je stuurwiel of zo.
In het console vind ik zelf dan weer irritant, dan moet je omlaag kijken :D ik heb hem op het dashboard geplakt. Ik wil er ook wel bij kunnen zodat ik Miep uit kan zetten zodra ik de weg weer weet, of in ieder geval het geluid.
Tap tap tap
  maandag 18 mei 2015 @ 01:19:03 #273
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152702281
Mensen die expres extreem ruim parkeren zodat ze er makkelijker uit kunnen rijden.

Oeh wat irriteert mij dat. :(

Heel veel mensen laten een ruimte van 2 meter ofzo vallen zodat ze zonder te steken uit kunnen parkeren. Het "de wielen van de andere auto zien".

Om te kotsen. Er is al een enorme parkeer crisis in utrecht en andere grote steden. Als iedereen Den gat van een halve auto laat vallen verminder je de parkeer capiciteit met een derde.

In het midden van een parkeerstrook zou je ook nog als excuus kunnen gebruiken dat er iemand is weggereden. Maar aan het begin van een parkeerstrook is het schandelijk. Niveautje voor iemands uitrit parkeren, en veel erger dan op de stoep ofzo.

Gewoon waarom :') . In je achteruit kijk spiegel kijken en ietsjes waggelen is toch niet heel moelijk ofzo :')

10cm is een goede ruimte tussen auto's. Geen 2 meter. :') :(
  Spellchecker maandag 18 mei 2015 @ 01:34:51 #274
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152702471
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]

Dit dus. Hier bij de flat zie ik het ook heel regelmatig gebeuren, ondanks het feit dat het soms toch nog best vol staat 's avonds...

Erg asociaal.
Tevens -purist.
pi_152702507
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2015 @ 02:20:54 #276
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152702652
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:19 schreef NieuweNier het volgende:
[...]
Erg irritant inderdaad. Ooit een keer uit nijd eentje die graag meteen weg wilde rijden van voren klemgezet. En die stond ook een halve meter op de stoep, dus ik strak tegen de weg aan gaan staan en hem er 5 cm voor gezet. Achter hem stond er ook eentje redelijk kort, dus die zal 's ochtends flink hebben moeten steken.
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Jihawti het volgende:
Ging net verkeersexamen oefenen met zoonlief. Zusje plus vriendinnetje gingen mee. Hoor ze giechelen achter me, dus ik keek al regelmatig achterom, dacht dus dat ik ze goed in de gaten hield. Ineens toeteren er twee auto's achter me. Zitten de dames achter me gewoon slalommetje te spelen met de onderbroken streep langs het fietspad, zo de rijbaan op en af. ("Hihihi, moet je zo doen!")

Heb ze even aan de kant gezet en ben even flink tekeer gegaan (rest van de route reden ze verdacht keurig, dus het heeft geholpen) maar ik hoop dat die automobilisten hun hartkleppen nog hebben :@
En de komende tijd fietsen ze weer voor je?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker maandag 18 mei 2015 @ 02:38:03 #277
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152702686
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.
Klagen over een Fryslân-sticker :')

_O_ Fryslân _O_
Tevens -purist.
pi_152702703
Overigens vind ik het onterecht dat er geklaagd wordt over de tussenruimte tussen auto's.
Die dingen worden op die manier aangeleerd.
Als je de wielen nog net de grond kan zien raken dan sta je goed geparkeerd.
Dit komt van verschillende instructeurs en ook een examinator waar ik destijds bij heb afgereden.
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2015 @ 02:57:53 #279
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152702732
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 02:44 schreef Carlos93 het volgende:
Overigens vind ik het onterecht dat er geklaagd wordt over de tussenruimte tussen auto's.
Die dingen worden op die manier aangeleerd.
Als je de wielen nog net de grond kan zien raken dan sta je goed geparkeerd.
Dit komt van verschillende instructeurs en ook een examinator waar ik destijds bij heb afgereden.
Dat is volgens mij alleen de stopopdracht. Maar jij doet alles nog volgens de manier zoals je het aangeleerd hebt gekregen? Volgens mij leer je fileparkeren juist door vlak achter iemand in te moeten draaien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152702741
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 02:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen de stopopdracht. Maar jij doet alles nog volgens de manier zoals je het aangeleerd hebt gekregen? Volgens mij leer je fileparkeren juist door vlak achter iemand in te moeten draaien.
Stopopdracht moest het inderdaad ook zo. Daarnaast was fileparkeren achteruit erin draaien en vervolgens bij de auto voor je aansluiten. Dat was tenminste bij mijn instructeur zo.

Ik doe niet alles zoals ik het aangeleerd heb gekregen, maar een aantal dingen zoals bijvoorbeeld ruimte houden, of het niet indraaien van wielen wanneer je stilstaat om een bocht te nemen doe ik wel zoals ik het geleerd heb gekregen.
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2015 @ 03:04:37 #281
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152702745
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:00 schreef Carlos93 het volgende:
Stopopdracht moest het inderdaad ook zo. Daarnaast was fileparkeren achteruit erin draaien en vervolgens bij de auto voor je aansluiten. Dat was tenminste bij mijn instructeur zo.
Dan hoef je toch geen 2 meter afstand meer te houden?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152702748
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan hoef je toch geen 2 meter afstand meer te houden?
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kreeg altijd te horen van alle 3 de instructeurs die ik heb gehad dat ik te dichtbij stond als ik de banden de grond niet zag raken.
Gedachten erachter was dat je dan zonder steken in 1 keer weg kon rijden.
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2015 @ 03:13:36 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152702754
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:09 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kreeg altijd te horen van alle 3 de instructeurs die ik heb gehad dat ik te dichtbij stond als ik de banden de grond niet zag raken.
Gedachten erachter was dat je dan zonder steken in 1 keer weg kon rijden.
Ik heb er nooit echt op gelet, maar volgens mij kan je met zo'n beetje iedere auto ook indraaien als je dichterbij staat. Sowieso met grotere stations, Volvo's, BMW's, Mercedessen, etc, moet je dat wel redden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 18 mei 2015 @ 03:28:43 #284
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152702764
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.

Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 18 mei 2015 @ 07:50:24 #285
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152703372
Ik zet mijn autootje ook redelijk ruim neer :@ het zou niet de eerste keer zijn dat ik er helemaal niet meer uit kan omdat iemand z'n enorme sloep nog wel even achter mijn gebakje wilde prakken terwijl het eigenlijk een plek was voor 1 auto.
Daarnaast heeft niemand er geen ene reet aan als ik weg rij, tenzij je net zo'n klein bakje hebt als ik. Bij m'n ouders voor is dat ook al een tijdje een lopende discussie in de straat: aansluiten of gewoon de vakken aanhouden? Als iedereen aansluit kun je in principe meer auto's kwijt, maar juist dan vallen er gaten omdat de enorme Chrysler van de buurman niet in de opening past die is achtergelaten door de Fiat 500 van de buurvrouw. Als iedereen zich aan de vakken houdt, kan hij er wel in.
Tap tap tap
  maandag 18 mei 2015 @ 12:09:00 #286
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152708717
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:28 schreef twiFight het volgende:
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.

Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
Die lijnen zijn een indicatie. Een richtlijn om je aan te houden. Het is helemaal niet erg om iets over het streepje uit te komen.

Wanneer het ECHT smal is staat er vaak een bordje dat je half op de stoep mag...

Maar het is toch niet vreemd dat er weinig ruimte is? Ze gaan niet even alle huizen slopen En opnieuw bouwen omdat er te weinig ruimte is voor nieuwe grotere auto's :')
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 12:32:16 #287
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152709346
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:28 schreef twiFight het volgende:
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.

Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel: :')

Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tja :') En tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
pi_152709353
Over parkeren gesproken... Wat ik vanmorgen voor asociale situatie tegenkwam slaat echt alles. 8)7
Station Enschede, rijtje parkeerplekken voor in/uitstappen, maar deze familie presteerde het om te parkeren: niet in een parkeervak, niet op de stoep, niet op straat, maar MIDDEN OP EEN FIETSPAD!

Echt, de meest knullige plek om je auto neer te zetten, en vervolgens naast je auto ook nog alle bagage op het fietspad uit te stallen.
En dan ook nog raar/dom om je heen kijken als er scheldende fietsers tussen je bagage doorslingeren... :X


Auto stond dus geparkeerd op het roze stukje...
pi_152709535
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 07:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik zet mijn autootje ook redelijk ruim neer
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over parkeren gesproken... Wat ik vanmorgen voor asociale situatie tegenkwam slaat echt alles. 8)7
Station Enschede, rijtje parkeerplekken voor in/uitstappen, maar deze familie presteerde het om te parkeren: niet in een parkeervak, niet op de stoep, niet op straat, maar MIDDEN OP EEN FIETSPAD!
_O- Dat is wel slecht zeg..

En over parkeren gesproken:



Vier vakken voor één bus.... :X
  maandag 18 mei 2015 @ 12:50:52 #290
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152709819
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.

Nee, donkergrijs. Rode auto's :r
Tap tap tap
pi_152710035
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.

[..]

_O- Dat is wel slecht zeg..

En over parkeren gesproken:

[ link | afbeelding ]

Vier vakken voor één bus.... :X
Das wel heel aso. Daar zou je bijna met je sleutel 'leer parkeren' in de lak willen schrijven. Let wel, ik zeg bijna... :+
  maandag 18 mei 2015 @ 13:11:19 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152710416
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel: :')

Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tja :') En tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.

Wat een non argument: :')

De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:19:41 #293
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152710630
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.

Wat een non argument: :')

De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken |:(
Het parkeerterrein hier heeft ook van die smalle vakken, nu valt het mee omdat ze er vorig jaar ruimte bij bedacht hebben ergens en ze alle vakken verbreed hadden, maar het was elke dag feest met twee buren met grote auto's en bedrijfsbusjes. Ik kreeg de auto wel in het vak maar kon vervolgens niet uitstappen. Toen hebben ze de vakken na veel klachten verbreed, besluit m'n buurman met de bedrijfsbussen dat ie er dan ook wel de grote bedrijfsbus neer kan zetten, die dus ook aan de voorkant nog een meter uitstak. Eerlijk waar, wat een l*l, waren we weer terug bij af. Hij is op z'n vingers getikt geloof ik want heb dat apparaat al sinds vorig jaar niet meer gezien. Als je twee bussen, een dikke Mercedes en nog een boodschappenwagentje hebt en je hebt 1 parkeerplaats gekocht, dan ben je ook niet helemaal lekker.
Tap tap tap
  maandag 18 mei 2015 @ 13:20:45 #294
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152710654
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:

De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken |:(
Dat is in België minstens net zo kut. En daar sta je ook nog eens minimaal een uur in de file voordat je op je bestemming bent.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:22:02 #295
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152710695
Moet je blijkbaar eens proberen met je sloep een parkeergarage in Frankrijk binnen te gaan, daar was m'n zwager met z'n Audi toen ook zo over te spreken :D Al was ik een tijdje geleden ook ergens in een parkeergarage in Amsterdam dat ik dacht 'ik neem NOOIT een grotere auto'. Al zou ik eigenlijk wel wat meer kofferbak willen :')
Tap tap tap
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 13:25:21 #296
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152710810
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.

Wat een non argument: :')

De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken |:(
Alsof iedereen in NL een Kia picanto rijdt.... dát is pas een non-argument.

Met een Ford Focus/ Opel Astra/ Seat Leon / Peugeot 307 en ga zo maar door, trek je ook heus wel een aanhanger en dat zijn echt geen grote wagens die je niet in een parkeervak krijgt.

Ik heb met mijn mijn Astra eigenlijk nooit problemen om hem ergens te parkeren, en die wagen is ruim zat voor mij en mn vriendin.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:30:42 #297
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152710948
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel: :')

Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tja :') En tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
Voor je werk misschien? Mijn vader is z'n SUV hard nodig, anders kan hij de tandemasser die hij er achter hangt niet meesleuren :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152711021
In het buitenland parkeer ik mijn auto alleen in het directe zicht van de camera.
Neem ik vervolgens een foto van de zijkanten van mijn deuren om te bewijzen dat er geen schade is.
Als ik dan terug kom controleer ik op schade en pak ik diegene die het heeft veroorzaakt op de camerabeelden.
Dan praat ik bijvoorbeeld over parkeergarages in Engeland.
Een Volkswagen Up zou bij sommige garages al te breed zijn voor de parkeervakken daar.
Zeker in plekken als Cambridge :')
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 13:42:19 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152711296
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:33 schreef Carlos93 het volgende:
In het buitenland parkeer ik mijn auto alleen in het directe zicht van de camera.
Neem ik vervolgens een foto van de zijkanten van mijn deuren om te bewijzen dat er geen schade is.
Als ik dan terug kom controleer ik op schade en pak ik diegene die het heeft veroorzaakt op de camerabeelden.
Dan praat ik bijvoorbeeld over parkeergarages in Engeland.
Een Volkswagen Up zou bij sommige garages al te breed zijn voor de parkeervakken daar.
Zeker in plekken als Cambridge :')
lijkt me vermoeiend :{
pi_152711527
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

lijkt me vermoeiend :{
2 fototjes zijn in enkele seconde gemaakt. Uitstappen direct foto en dan loop ik richting de trappen en maak ik foto van andere kant.
Kom ik terug, check ik direct voor schade en maak ik melding bij de politie mits er geen briefje oid is achtergelaten.
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 13:53:14 #301
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152711626
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:50 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

2 fototjes zijn in enkele seconde gemaakt. Uitstappen direct foto en dan loop ik richting de trappen en maak ik foto van andere kant.
Kom ik terug, check ik direct voor schade en maak ik melding bij de politie mits er geen briefje oid is achtergelaten.
Ok, ja ik heb een wat oudere auto die (hoewel hij nergens echt significante schade heeft) heus wel her en der een klein krasje / plekje heeft.
Dus ik maak me daar minder druk om. Behalve als er echt idd een dikke deuk in mn auto gereden is, dan zou ik wel balen uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')