abonnement Unibet Coolblue
pi_152039783
Utrecht heeft het nu echt voor elkaar. Diesels van voor 2001 mogen Utrecht centrum niet meer in. De boete bedraagt 90¤ bezitters van deze koffiemolens die in de gebieden wonen krijgen subsidie om hun olieverbrander te slopen.

http://m.telegraaf.nl/art(...)recht:-90-euro-boete
.
pi_152039999
tof, mijn stinkdiesel is uit 2001, ik ga dan maar wat extra rondjes door Utrecht tuffen ter compensatie.
pi_152040024
Niet dat ik er een heb, maar dit is belachelijk. Of misschien een voorproefje van de nieuwe wegenbelasting vanaf volgend jaar?
  zondag 26 april 2015 @ 14:54:49 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152040155
Die 3% zal lekker zoden aan de dijk zetten. Achterlijke linkse symboolpolitiek
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152040250
Hoeveel walmende bussen en taxi's rijden er nog eigenlijk?
.
pi_152040576
Uit de krant van een paar maanden terug:
quote:
De gemeente Utrecht is via onderaannemers zelf met verboden auto's aan het werk in de milieuzone van de stad. De firma Agterberg uit Groenekan voert al geruime tijd foutgeparkeerde fietsen af uit de binnenstad met een kleine vrachtwagen die dateert uit 1998.

Het voertuig is volgens informatie van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) formeel een vrachtwagen en voldoet niet aan de eisen die daarvoor gelden sinds de milieuzone voor vrachtwagens in 2010 werd ingevoerd.
De bussen rijden volgens mij op aardgas of LPG tegenwoordig. De antieke roodbruine GVU bussen die een roetmist in de straten achter lieten, dat is alweer een jaar of 10 geleden. Die creëren nu roetwolken in een of ander oostblokland.
pi_152041447
In de steden rijden vaak niet meer dieselbussen lijkt me, maar daar buiten kom je ze gewoon nog tegen, zonder roetfilter. Reed laatst nog achter zo een ding.

Overigens heb ik zelf een 25 jaar oude diesel, puur als liefhebber en dan is het gewoon rot dat zo een kleine groep geweerd wordt. Maar ja, kom daar gelukkig toch nooit.
  zondag 26 april 2015 @ 15:40:37 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_152041877
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:05 schreef hb64 het volgende:
Uit de krant van een paar maanden terug:

[..]

De bussen rijden volgens mij op aardgas of LPG tegenwoordig. De antieke roodbruine GVU bussen die een roetmist in de straten achter lieten, dat is alweer een jaar of 10 geleden. Die creëren nu roetwolken in een of ander oostblokland.
De oude bussen reden op LPG, de nieuwe volgens mij gewoon weer op diesel.
pi_152042673
En we mogen met zijn allen wel de wegenbelasting blijven betalen. Ik mag niet meer van het volledige wegennet gebruikmaken, dus je zou toch kunnen stellen dat wij ook niet hoeven te betalen voor wegen die we niet mogen gebruiken.

Hoop dat er iemand een proefproces start en dat Utrecht keihard op z'n bek gaat.
  zondag 26 april 2015 @ 16:03:43 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_152042749
Lekker nuttig.
Nu nog verbieden je huis te verwarmen met kolen, en het milieu kan niet meer stuk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_152042923
Symboolpolitiek die mensen op kosten jaagt.

Auto's zijn schoner dan ooit en die "oudjes" verdwijnen vanzelf uit het straatbeeld.

Een gemiddelde Mercedes, Volvo of BMW is na 14 jaar pas net lekker ingereden, zonde.

Voor veel mensen is zo'n 15 jaar oude auto het best betaalbare...
pi_152043018
Die GroenLinks downies uit Rotterdam willen dit zelfde overigens gaan invoeren binnen 1.5 jaar.
pi_152043154
De grootste smeerpijpen rijden in de migrantenwijken rond. Geen idee waar die afgetrapte ouwe zooi vandaan komt. Maar zoiets in de migrantenwijken aanpakken, zoveel lef hebben politici niet. Betaald parkeren gaan ze daar ook maar niet proberen. Parkeercontroleur is daar een riskante baan.

Er is overigens een slooppremie: Utrecht betaalt mee aan sloop vieze auto's.
  zondag 26 april 2015 @ 16:24:05 #14
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_152043471
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:16 schreef hb64 het volgende:

Er is overigens een slooppremie: Utrecht betaalt mee aan sloop vieze auto's.
Je krijgt bijna niks voor je wagen.
pi_152043484
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:16 schreef hb64 het volgende:
De grootste smeerpijpen rijden in de migrantenwijken rond. Geen idee waar die afgetrapte ouwe zooi vandaan komt. Maar zoiets in de migrantenwijken aanpakken, zoveel lef hebben politici niet. Betaald parkeren gaan ze daar ook maar niet proberen. Parkeercontroleur is daar een riskante baan.

Er is overigens een slooppremie: Utrecht betaalt mee aan sloop vieze auto's.
Alleen voor inwoners van Utrecht. Oneerlijk dus naar de rest van Nederland, aangezien die er ook de dupe van zijn, terwijl wij wel wegenbelasting betalen.
pi_152043974
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:24 schreef Carlos93 het volgende:
Alleen voor inwoners van Utrecht.
Diezelfde inwoners betalen ook de belasting waarmee die slooppremie gefinancierd wordt.

Als gemeentes echt iets willen doen voor een schoner milieu dan moeten ze de rode golven bij de stoplichten afschaffen, verkeersdrempels opheffen, voldoende (gratis) parkeervoorzieningen maken. Misschien gaat het dan ook beter met het economisch milieu in de binnensteden. Dat levert meer belastinginkomsten op dan de heksenjacht op oude auto's. Maar goed ik zie het te simpel denk ik...

Milieu is vooral een smoes om belasting te heffen.
pi_152044000
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:38 schreef hb64 het volgende:

[..]

Diezelfde inwoners betalen ook de belasting waarmee die slooppremie gefinancierd wordt.

Als gemeentes echt iets willen doen voor een schoner milieu dan moeten ze de rode golven bij de stoplichten afschaffen, verkeersdrempels opheffen, voldoende (gratis) parkeervoorzieningen maken. Misschien gaat het dan ook beter met het economisch milieu in de binnensteden. Dat levert meer belastinginkomsten op dan de heksenjacht op oude auto's. Maar goed ik zie het te simpel denk ik...

Milieu is vooral een smoes om belasting te heffen.
En wij Nederlanders zijn degene die de wegenbelasting ophoesten maar geen gebruik meer kunnen maken van de wegen die wij hebben betaald. Nogal krom toch?
pi_152044171
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Carlos93 het volgende:
geen gebruik meer kunnen maken van de wegen
Gebruik van de wegen is nog wel mogelijk, je kans op een extra bonusbijdrage van ¤ 90,= te betalen aan ...

Je hebt gelijk, eis je deel van de teveel betaalde wegenbelasting maar terug.
pi_152044228
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:43 schreef hb64 het volgende:

[..]

Gebruik van de wegen is nog wel mogelijk, je kans op een extra bonusbijdrage van ¤ 90,= te betalen aan ...

Je hebt gelijk, eis je deel van de teveel betaalde wegenbelasting maar terug.
Ik zou het maar wat graag doen, denk dat ik echter geen enkele kans maak bij onze overheid.
pi_152044611
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

En wij Nederlanders zijn degene die de wegenbelasting ophoesten maar geen gebruik meer kunnen maken van de wegen die wij hebben betaald. Nogal krom toch?
Nee, anderen betalen voor de wegen in Utrecht en mensen met oude stinkende diesels betalen voor de uitstoot die ze buiten de stad veroorzaken waar het niet erg genoeg is voor een compleet verbod. :s)
pi_152044666
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, anderen betalen voor de wegen in Utrecht en mensen met oude stinkende diesels betalen voor de uitstoot die ze buiten de stad veroorzaken waar het niet erg genoeg is voor een compleet verbod. :s)
:')
pi_152048426
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel :') Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land :'( :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  zondag 26 april 2015 @ 19:23:08 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_152048942
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:10 schreef hcwp het volgende:
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel :') Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land :'( :')
Sterker nog, als je auto op 31 december 2000 op kenteken is gezet, mag je erniet in. Is dat op 1 januari 2001 gebeurd... Geen probleem.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 26 april 2015 @ 19:27:12 #24
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_152049118
Nu de rest van Nederland nog bevrijden van die kankerwalmen.
pi_152050594
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:10 schreef hcwp het volgende:
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel :') Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land :'( :')
Als de helft van de oude stinkdiesels toch de stad nog in mag dan mag de andere helft er in ieder geval niet in.
En de nog oudere stinkdiesels blijven allemaal buiten.

Het is gewoon een makkelijke manier om een scheidslijn te trekken op basis van een gemiddelde.
het werkt niet 100% en er zullen allerlei grensgevallen zijn maar uiteindelijk is er toch winst.
Net als bij stemrecht of pensioen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')