De bussen rijden volgens mij op aardgas of LPG tegenwoordig. De antieke roodbruine GVU bussen die een roetmist in de straten achter lieten, dat is alweer een jaar of 10 geleden. Die creëren nu roetwolken in een of ander oostblokland.quote:De gemeente Utrecht is via onderaannemers zelf met verboden auto's aan het werk in de milieuzone van de stad. De firma Agterberg uit Groenekan voert al geruime tijd foutgeparkeerde fietsen af uit de binnenstad met een kleine vrachtwagen die dateert uit 1998.
Het voertuig is volgens informatie van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) formeel een vrachtwagen en voldoet niet aan de eisen die daarvoor gelden sinds de milieuzone voor vrachtwagens in 2010 werd ingevoerd.
De oude bussen reden op LPG, de nieuwe volgens mij gewoon weer op diesel.quote:Op zondag 26 april 2015 15:05 schreef hb64 het volgende:
Uit de krant van een paar maanden terug:
[..]
De bussen rijden volgens mij op aardgas of LPG tegenwoordig. De antieke roodbruine GVU bussen die een roetmist in de straten achter lieten, dat is alweer een jaar of 10 geleden. Die creëren nu roetwolken in een of ander oostblokland.
Je krijgt bijna niks voor je wagen.quote:Op zondag 26 april 2015 16:16 schreef hb64 het volgende:
Er is overigens een slooppremie: Utrecht betaalt mee aan sloop vieze auto's.
Alleen voor inwoners van Utrecht. Oneerlijk dus naar de rest van Nederland, aangezien die er ook de dupe van zijn, terwijl wij wel wegenbelasting betalen.quote:Op zondag 26 april 2015 16:16 schreef hb64 het volgende:
De grootste smeerpijpen rijden in de migrantenwijken rond. Geen idee waar die afgetrapte ouwe zooi vandaan komt. Maar zoiets in de migrantenwijken aanpakken, zoveel lef hebben politici niet. Betaald parkeren gaan ze daar ook maar niet proberen. Parkeercontroleur is daar een riskante baan.
Er is overigens een slooppremie: Utrecht betaalt mee aan sloop vieze auto's.
Diezelfde inwoners betalen ook de belasting waarmee die slooppremie gefinancierd wordt.quote:
En wij Nederlanders zijn degene die de wegenbelasting ophoesten maar geen gebruik meer kunnen maken van de wegen die wij hebben betaald. Nogal krom toch?quote:Op zondag 26 april 2015 16:38 schreef hb64 het volgende:
[..]
Diezelfde inwoners betalen ook de belasting waarmee die slooppremie gefinancierd wordt.
Als gemeentes echt iets willen doen voor een schoner milieu dan moeten ze de rode golven bij de stoplichten afschaffen, verkeersdrempels opheffen, voldoende (gratis) parkeervoorzieningen maken. Misschien gaat het dan ook beter met het economisch milieu in de binnensteden. Dat levert meer belastinginkomsten op dan de heksenjacht op oude auto's. Maar goed ik zie het te simpel denk ik...
Milieu is vooral een smoes om belasting te heffen.
Gebruik van de wegen is nog wel mogelijk, je kans op een extra bonusbijdrage van ¤ 90,= te betalen aan ...quote:Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Carlos93 het volgende:
geen gebruik meer kunnen maken van de wegen
Ik zou het maar wat graag doen, denk dat ik echter geen enkele kans maak bij onze overheid.quote:Op zondag 26 april 2015 16:43 schreef hb64 het volgende:
[..]
Gebruik van de wegen is nog wel mogelijk, je kans op een extra bonusbijdrage van ¤ 90,= te betalen aan ...
Je hebt gelijk, eis je deel van de teveel betaalde wegenbelasting maar terug.
Nee, anderen betalen voor de wegen in Utrecht en mensen met oude stinkende diesels betalen voor de uitstoot die ze buiten de stad veroorzaken waar het niet erg genoeg is voor een compleet verbod.quote:Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
En wij Nederlanders zijn degene die de wegenbelasting ophoesten maar geen gebruik meer kunnen maken van de wegen die wij hebben betaald. Nogal krom toch?
quote:Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, anderen betalen voor de wegen in Utrecht en mensen met oude stinkende diesels betalen voor de uitstoot die ze buiten de stad veroorzaken waar het niet erg genoeg is voor een compleet verbod.
Sterker nog, als je auto op 31 december 2000 op kenteken is gezet, mag je erniet in. Is dat op 1 januari 2001 gebeurd... Geen probleem.quote:Op zondag 26 april 2015 19:10 schreef hcwp het volgende:
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land
Als de helft van de oude stinkdiesels toch de stad nog in mag dan mag de andere helft er in ieder geval niet in.quote:Op zondag 26 april 2015 19:10 schreef hcwp het volgende:
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |