abonnement Unibet Coolblue
pi_152036225
En hier weer verder :s)
pi_152036236
Ik heb advies nodig.. Wij hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers die alle drie nog compleet verbouwd moeten worden. Wij slapen tijdelijk in de voorste slaapkamer, dat is de middelste qua grootte. Zie mijn onderschrift voor t plattegrondJe. Deze kamer wordt als laatste aangepakt. Nou was het de bedoeling dat de middelste de babykamer werd. Puur omdat we in de toekomst een tweede kindje willen en ik niet wil dat de oudste het gevoel heeft dat hij ruimte moet maken voor een broertje of zusje.

Andere optie is echter de kleinste kamer klaarmaken als standaard baby kamer (grijs met kleuraccenten voor het geslach, nu dus blauw en stel dat de tweede en meisje is met roze tinten)

Wat is wijsheid? In hoeverre vind een kindje van twee of drie het vervelend om zijn vertrouwde kamertje uit te moeten vanwege een broertje of zusje?
pi_152036264
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:17 schreef pinquit het volgende:
Jaaa ik ben natuurlijk al vanaf dag 1 aan het pinteresten naar kinderkamers O+ En ondanks dat ik donderdag geslachtsecho heb, kan ik er maar niet mee stoppen :')

Ik ben vooral op zoek naar een behangetje, voor 1 muur. De rest van de kamer is wit, maar ik wil deze ene muur heel graag lekker gekleurd, liefst vrij hard van kleur en een motief dat niet heel erg lijkt op een motief (alsin dat t steeds terugkomt) maar meer random lijkt.
Dit lijkt vrij onmogelijk om voor een basisprijsje te krijgen merk ik al :') Maar heeft er iemand wellicht tips? Mag voor jongens én meisjes, ik wil t toch wel meer richting 1 van de twee als ik weet wat t wordt :D

Ik vind dit heel supergaaf bijvoorbeeld O+
[ afbeelding ]

en dit (meisje dan wel)
[ afbeelding ]

Ik hou heel erg van geel, rood, groen en oranje O+ Maar blauw mag er ook wel zijn :P
Het rotte is dus met plaatjes dat je veel rollen nodig hebt omdat t moet aansluiten enzo :')

Mja wat ik dus eigenlijk zoek is webshops of fysieke winkels waar dit soort behangetjes (en evt accesoires O+ ) te krijgen zijn :)
O+
ontzettend gaaf!! O+

kijk eens op www.swiet.be veel retro behangetjes enzo. Daar heb ik t behang van mn oudste vandaan.
:)
  zondag 26 april 2015 @ 12:46:33 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036396
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb advies nodig.. Wij hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers die alle drie nog compleet verbouwd moeten worden. Wij slapen tijdelijk in de voorste slaapkamer, dat is de middelste qua grootte. Zie mijn onderschrift voor t plattegrondJe. Deze kamer wordt als laatste aangepakt. Nou was het de bedoeling dat de middelste de babykamer werd. Puur omdat we in de toekomst een tweede kindje willen en ik niet wil dat de oudste het gevoel heeft dat hij ruimte moet maken voor een broertje of zusje.

Andere optie is echter de kleinste kamer klaarmaken als standaard baby kamer (grijs met kleuraccenten voor het geslach, nu dus blauw en stel dat de tweede en meisje is met roze tinten)

Wat is wijsheid? In hoeverre vind een kindje van twee of drie het vervelend om zijn vertrouwde kamertje uit te moeten vanwege een broertje of zusje?
Oeh ik snap je dilemma.
Maar, zou je het niet veel leuker vinden om een hele nieuwe babykamer te maken als er nog één komt? Ik zou dat iig wel hebben ;)
Daarnaast kan je, ook als kindje1 op dezelfde kamer blijft, die kamer veranderen naar kindsmaak als er een tweede komt (is ook wel weer leuk misschien, kamer voor baby maken, en dat kind1 dan ook een nieuwe kamer mag O+ )

Ik weet niet hoe het voor een eerste is om van kamer te veranderen als er een tweede komt.. Ergens kan ik me voorstellen dat het teveel nieuw is, en idd het gevoel weg te 'moeten', maar aan de andere kan is nieuw voor baby ook een mooie gelegenheid voor, 'nu krijg jij ook een mooie nieuwe kamer!'
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 26 april 2015 @ 12:46:50 #5
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036404
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
ontzettend gaaf!! O+

kijk eens op www.swiet.be veel retro behangetjes enzo. Daar heb ik t behang van mn oudste vandaan.
Oeh, thx O+ ik ga gelijk ff snuffelen :9
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152036451
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb advies nodig.. Wij hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers die alle drie nog compleet verbouwd moeten worden. Wij slapen tijdelijk in de voorste slaapkamer, dat is de middelste qua grootte. Zie mijn onderschrift voor t plattegrondJe. Deze kamer wordt als laatste aangepakt. Nou was het de bedoeling dat de middelste de babykamer werd. Puur omdat we in de toekomst een tweede kindje willen en ik niet wil dat de oudste het gevoel heeft dat hij ruimte moet maken voor een broertje of zusje.

Andere optie is echter de kleinste kamer klaarmaken als standaard baby kamer (grijs met kleuraccenten voor het geslach, nu dus blauw en stel dat de tweede en meisje is met roze tinten)

Wat is wijsheid? In hoeverre vind een kindje van twee of drie het vervelend om zijn vertrouwde kamertje uit te moeten vanwege een broertje of zusje?
Hoe het zit met peuters/kleuters verhuizen weet ik niet. Maar als je de kleinste nu als babykamer neemt en een kleurtje geeft, dan is dat muurtje over een paar jaar ook zo weer in een ander kleurtje gesausd natuurlijk. Als de meubeltjes dan wel neutraal zijn kan het zo van jongens naar meisjeskamer toch? Dan hoeft het nu niet per se heel 'standaard' (hoewel ik grijs sowieso een mooie basis vind hoor, daar niet van).
pi_152036477
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:46 schreef pinquit het volgende:

[..]

Oeh, thx O+ ik ga gelijk ff snuffelen :9
wij hebben deze en ik ben er nog steeds verliefd op O+



het is wel echt vintage behang, dus niet modern met retro printje maar heul echt retro. Dat behangt wat eh lastiger. Met beleid zeg maar :P
:)
  zondag 26 april 2015 @ 12:51:36 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036544
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 12:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

wij hebben deze en ik ben er nog steeds verliefd op O+

[ afbeelding ]

het is wel echt vintage behang, dus niet modern met retro printje maar heul echt retro. Dat behangt wat eh lastiger. Met beleid zeg maar :P
:D :') Ja ik moet bekennen dat ik alleen nogmaar met vliesbehang heb behangen :7 Dus 'normaal' behang wordt sowieso al een hele uitdaging met mijn lompheid *O*

tis wel een heel erg O+ O+ behangetje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152036577
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

:D :') Ja ik moet bekennen dat ik alleen nogmaar met vliesbehang heb behangen :7 Dus 'normaal' behang wordt sowieso al een hele uitdaging met mijn lompheid *O*

tis wel een heel erg O+ O+ behangetje
ah joh, ik had nog nooit behangen en heb daarna de schuine driehoekige wand in onze zolder behangen met dit behang :7 gewoon rustig aan. En je weet hoe lomp ik ben :') :P
Oeke heeft deze muur behangen trouwens O+
:)
pi_152036607
Heb het er even met mijn man over, uk1 kan natuurlijk al verhuizen *yeah nieuwe kamer!* als wij met de ac willen stoppen voor een tweede. Op die leeftijd hebben ze nog niet direct door dat er een broertje of zusje aankomt. Denk ik. We richten waarschijnlijk de kleinste kamer toch maar in als baby kamer, desnoods tijdelijk, die is leeg en daar kunnen we volgende maand starten met verbouwen, ik merk dat het vooruitzicht van de middelste kamer als babykamer mij onbewust stress op levert, omdat mijn man het gewoon te druk heeft om op hoog tempo te verbouwen.. Op die manier is de babykamer zeker op tijd af.

Mijn man vindt het principe dat de oudste in de grootste kamer hoort trouwens achterhaald en vind dat de tweede wel in de middelste kamer kan tzt haha


Oooh en trouwens, gaaf behangetje O+ wel wat druk naar mijn smaak maar niet minder tof
  zondag 26 april 2015 @ 12:55:07 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036639
^O^ Nog beter, alles los van elkaar zien gewoon :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152036935
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb advies nodig.. Wij hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers die alle drie nog compleet verbouwd moeten worden. Wij slapen tijdelijk in de voorste slaapkamer, dat is de middelste qua grootte. Zie mijn onderschrift voor t plattegrondJe. Deze kamer wordt als laatste aangepakt. Nou was het de bedoeling dat de middelste de babykamer werd. Puur omdat we in de toekomst een tweede kindje willen en ik niet wil dat de oudste het gevoel heeft dat hij ruimte moet maken voor een broertje of zusje.

Andere optie is echter de kleinste kamer klaarmaken als standaard baby kamer (grijs met kleuraccenten voor het geslach, nu dus blauw en stel dat de tweede en meisje is met roze tinten)

Wat is wijsheid? In hoeverre vind een kindje van twee of drie het vervelend om zijn vertrouwde kamertje uit te moeten vanwege een broertje of zusje?
Zoon had ook de kleinste kamer. Wij de grootste en de middelste was kantoor. Nu er een 2e komt gaat zoon verhuizen naar de middelste kamer. Hij lijkt t juist heel spannend en leuk te vinden. (hij is net 2) en snapt ook dat er een baby op de andere komt.
  zondag 26 april 2015 @ 13:10:09 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152037080
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb het er even met mijn man over, uk1 kan natuurlijk al verhuizen *yeah nieuwe kamer!* als wij met de ac willen stoppen voor een tweede. Op die leeftijd hebben ze nog niet direct door dat er een broertje of zusje aankomt. Denk ik. We richten waarschijnlijk de kleinste kamer toch maar in als baby kamer, desnoods tijdelijk, die is leeg en daar kunnen we volgende maand starten met verbouwen, ik merk dat het vooruitzicht van de middelste kamer als babykamer mij onbewust stress op levert, omdat mijn man het gewoon te druk heeft om op hoog tempo te verbouwen.. Op die manier is de babykamer zeker op tijd af.

Mijn man vindt het principe dat de oudste in de grootste kamer hoort trouwens achterhaald en vind dat de tweede wel in de middelste kamer kan tzt haha

Oooh en trouwens, gaaf behangetje O+ wel wat druk naar mijn smaak maar niet minder tof
Ik zou zelf de kleinste kamer nemen en de grootste voor de twee kinderen, die moeten er ook spelen, studeren, etc. :P.
KuikenGuppy
pi_152037160
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou zelf de kleinste kamer nemen en de grootste voor de twee kinderen, die moeten er ook spelen, studeren, etc. :P.
wij hebben vijf slaapkamers, me dunkt dat er genoeg speel en studie ruimte is haha
  zondag 26 april 2015 @ 13:22:54 #15
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152037405
5 slaapkamers O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 26 april 2015 @ 15:46:44 #16
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152042112
Onze zoon gaat vanaf volgende week geleidelijk aan verhuizen naar zijn nieuwe grotejongeskamer. Baby komt pas in augustus. Zo heeft ie hopelijk niet het gevoel dat ie weg 'moet', maar overheerst het positieve 'jij bent al 2 dus je mag nu een nieuwe kamer en een groot bed!'. Het ledikant verhuist nog even mee naar de nieuwe kamer, dan kan ie de eerste tijd kiezen in welk bed ie wil. We gaan proberen het grote bed natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk te maken ;).

Babykamer is hier trouwens wel de kleinste kamer (2,3*3,5 dus niet heel klein), maar een tweepersoonsbed zou er niet in passen hoor ;)
pi_152042351
Luc krijgt ook een andere kamer en de baby krijgt zijn kamer. We bereiden hem er nu al op voor.
Hij vindt het wel gaaf. De baby krijgt zijn bed en hij krijgt een nieuw groot bed. We zijn al samen bedden wezen kijken en hij zegt nu zelfs dat de baby al zijn knuffels ook wel mag hebben :D
We gaan wel voor een tussenbed (peuter bed) omdat de baby daar dan straks weer in kan en we met Luc dan wel zijn "grote" bed gaan uitzoeken als hij een jaar of 5/6 is. Dan is dat ook weer een leuk momentje.

We hopen ergens in juli klaar te zijn met zijn kamer en de baby komt officieel begin Oktober, dus zo heeft hij ook even om te wennen voordat de baby er ook nog eens is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152042508
^O^ Dan gaan wij ook voor de kleinste kamer. Geeft mijn man trouwens ook meer lucht, in plaats van drie kamers in een keer hoeft hij er maar een af te hebben, en kan hij in de tweede aan de slag. Ik wil de baby kamer in augustus af hebben, maar de kleine kamer lukt wel eerder. De meubels hebben wij al :)
pi_152043187
We hebben weer een klein stapje gedaan in de babykamer ^^,

Haakjes gezocht, maar eigenlijk vonden we de haakjes die los te koop waren het net niet of te groot of te duur. Toen stuitte mijn oog ineens op iets wat eigenlijk bij de gordijnroedes lag en stootte mijn meneer aan om de bevestiging op maat te knippen en zulks en die te gebruiken :D

Nu waren we ipv over de 30 euro voor 5 haakjes maar 7,50 euro kwijt *O*
Vandaag heeft mijn meneer ze op bevestigd en opgehangen *O*
Het ziet er uit alsof ze er altijd al op hebben gezeten!

Kon nu ook gelijk de ketting ophangen die ik had gehaakt.

Voor:

Na:


Ik denk dat ik een hang zakje maak van grijs katoen ofzo waar we sokken ofzo in hangen... daar gaat mijn creatief brein nog eens over denken :9
Schudden voor gebruik
pi_152043341
Welke kleur had je nou op de muur stippel? Is mooi O+ Leuk die haakjes maken het net wat meer af
  zondag 26 april 2015 @ 16:30:58 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152043726
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152043811
Leuk Stippel!

Hier hebben we de eerste dingen voor het kamertje ook verzameld. Meubeltjes waren al besteld en ik heb nu ook een kleed, twee posters en nog iets voor aan de muur :)
pi_152043856
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Welke kleur had je nou op de muur stippel? Is mooi O+ Leuk die haakjes maken het net wat meer af
Mint groen ik krijg het niet echt kleur echt op de telefoon camera :D

Die kleur hadden we gekozen voordat we wisten wat het ging worden en zijn er nog altijd super blij mee :D
Schudden voor gebruik
pi_152043883
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Leuk Stippel!

Hier hebben we de eerste dingen voor het kamertje ook verzameld. Meubeltjes waren al besteld en ik heb nu ook een kleed, twee posters en nog iets voor aan de muur :)
Wat voor soort posters heb je besteld/verzameld?

Ik wil zelf wat maken, maar ben nog niet zover met het verzinnen (of eigenlijk uitsluiten) van wat ik er in wil :D
Schudden voor gebruik
pi_152044180
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:36 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat voor soort posters heb je besteld/verzameld?

Ik wil zelf wat maken, maar ben nog niet zover met het verzinnen (of eigenlijk uitsluiten) van wat ik er in wil :D
Deze:

en
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')