abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 februari 2016 @ 23:51:10 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159925487
Chorizo doet het mij aan denken :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159929656
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:51 schreef Molo het volgende:
Chorizo doet het mij aan denken :9
Ja, dat ook! (heerlijk)
We have far more in common than that which devides us..
pi_159961886
Kan ook cake in de slowcooker maken of is de temp niet heet genoeg?
pi_159963900
Ik zag op fb iets langskomen, moet je een theedoek tussen pan en deksel doen, 2,5 uur op high. Maar waarom zou je dit willen? SC is toch voornamelijk een stoof/sudder gebeuren op lage termperatuur. Tenzij je warme cake wilt als je thuiskomt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_159964169
Het kan wel maar dan moet de springvorm wel van de bodem af zijn dus op een soort van rooster staan o.i.d..
Is wel leuk om het een keer uit te proberen maar in de oven gaat het een stuk sneller :)
Ik heb een recept van choco-karamelkwarktaart die mij lekker lijkt dus die ga ik een keer uit proberen.

De theedoek is om te voorkomen dat het vocht weer terug druppelt op je cake.
pi_159991529
Ik heb weleens recepten gezien voor cake en zelfs voor brood. In Amerika maken ze echt vanalles in de slowcooker, maar dat soort dingen lijken me toch echt veel lekkerder uit de oven.

Hier zit nu Chili con carne in de slowcooker en gisteren maakte ik stoofpeertjes.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:20:11 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160044012
Voor het eerst kippensoep.

Ik volg grotendeels dit recept: http://www.smulweb.nl/rec(...)la-louiseslowcookgas
The love you take is equal to the love you make.
pi_160044679
Gisteren een slowcooker besteld bij Amazon. Vandaag mailtje dat ie onderweg is. Wordt tussen 23-2 en 1-3 bezorgd.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160047687
Ik w8 nog steeds op mijn nieuwe deksel, de tiende een mailtje gekregen van andrew james dat het met 3 tot 5 dagen via royal mail bezorgd zou worden, we zijn nu 9 dagen verder ;(

Welke heb je besteld roos85.
pi_160047793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:03 schreef Sorella het volgende:
Ik w8 nog steeds op mijn nieuwe deksel, de tiende een mailtje gekregen van andrew james dat het met 3 tot 5 dagen via royal mail bezorgd zou worden, we zijn nu 9 dagen verder ;(

Welke heb je besteld roos85.
royal mail heeft altijd vertraging, soms is Asia nog sneller.
pi_160047870
Hm, ga ze maandag wel even mailen of ze mijn adres wel hebben :)
Wie weet zit er nu iemand in tietsjerkeradeel met veel verbazing naar een deksel te kijken
pi_160048002
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:46 schreef roos85 het volgende:
Gisteren een slowcooker besteld bij Amazon. Vandaag mailtje dat ie onderweg is. Wordt tussen 23-2 en 1-3 bezorgd.
leuk! Welke krijg je?
pi_160050111
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:13 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

leuk! Welke krijg je?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:03 schreef Sorella het volgende:

Welke heb je besteld roos85.
Uiteindelijk is het deze geworden:
http://www.amazon.de/Andr(...)cooker+andrew+jamers
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160050834
Nog maar een keer Indo Pulled pork gemaakt maar nu zonder steranijs en met Ketjap Medja en Badjak ipv Oelek.
Was echt lekker op een broodje met wat sla en komkommer. :Y
pi_160051208
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2216257/

Uiteindelijk is het deze geworden:
http://www.amazon.de/Andr(...)cooker+andrew+jamers
lekker pannetje :)

badjak is sambal badjak ? wat is het verschil tussen ketjap medja en manis/asin ?
pi_160091465
Hoi slowcookers O+ Mijn vader en ook ik zijn van plan een slowcooker aan te schaffen, maar zien allebei door de bomen het bos niet meer, dus wil mijn vragen graag aan jullie (experts) voorleggen. Die vragen hebben voornamelijk te maken met de inhoud van de cooker, daar kom ik namelijk echt niet uit.

Ik woon samen met vriend (hij eet voor twee) en baby. Vrij regelmatig eten er 1 of 2 mensen mee en soms eet mijn ouderlijk gezin mee, dan komen er 6 mensen bij en zijn we dus met 8 en een baby. Gerechten die ik nu graag zou maken zijn stoofvlees, hele kip, pulled pork, soepen, sauzen en groenten (als bijgerecht). Ik heb geen enorme vriezerinhoud en kan dus niet altijd veel invriezen, maar vind het niet erg om later in de week nog een of twee keer hetzelfde te eten. Ook luncht mijn vriend graag warm, dus elke keer een extra portie is geen probleem.

Dan mijn vader. Heeft een gezin van 5 personen. Regelmatig (zeker vier keer per week) eten er mensen mee en zijn ze met 8-10 personen. Hij zoekt iets waarin je allerlei gerechten, soepen en sauzen kunt maken. Hij had een römertopf, maar vond die onhandig, omdat smaken teveel in elkaar overliepen. Hij kan gemakkelijk iets invriezen als er iets overblijft.

Suggesties? Alvast bedankt :*
  zondag 21 februari 2016 @ 14:33:11 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160091564
Voor 8-10 personen moet je wel denken aan minstens 6 liter. Op de Duitse Amazon is het aanbod vrij groot.

Als je vader er niet van houdt dat smaken in elkaar overlopen zoals in een römertopf, dan vraag ik me af of hij eten uit een slowcooker wel lekker vindt, want dat komt op hetzelfde neer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160091670
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:33 schreef Lienekien het volgende:
Voor 8-10 personen moet je wel denken aan minstens 6 liter. Op de Duitse Amazon is het aanbod vrij groot.

Als je vader er niet van houdt dat smaken in elkaar overlopen zoals in een römertopf, dan vraag ik me af of hij eten uit een slowcooker wel lekker vindt, want dat komt op hetzelfde neer.
Zes liter moet dan voor hem voldoende zijn. Gaan we daar naar kijken. Hij is er gek op, maar de kinderen zijn erg kieskeurig ;) Hij dacht dat hij ergens een slowcooker had gezien met de mogelijkheid om dingen te scheiden, verschillende niveaus of compartimenten.

Ik vind 't voor bij mij thuis lastig, omdat ik eigenlijk zowel kleinere als grotere hoeveelheden moet kunnen maken. Twijfel over 3.5l..
  zondag 21 februari 2016 @ 14:43:16 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160091817
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:38 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Zes liter moet dan voor hem voldoende zijn. Gaan we daar naar kijken. Hij is er gek op, maar de kinderen zijn erg kieskeurig ;) Hij dacht dat hij ergens een slowcooker had gezien met de mogelijkheid om dingen te scheiden, verschillende niveaus of compartimenten.

Ik vind 't voor bij mij thuis lastig, omdat ik eigenlijk zowel kleinere als grotere hoeveelheden moet kunnen maken. Twijfel over 3.5l..
Dat is dan een stoomkoker, geen slowcooker. Echt een wezenlijk verschil.

The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 februari 2016 @ 14:45:55 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160091904
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:29 schreef Bloesem. het volgende:
Hoi slowcookers O+ Mijn vader en ook ik zijn van plan een slowcooker aan te schaffen, maar zien allebei door de bomen het bos niet meer, dus wil mijn vragen graag aan jullie (experts) voorleggen. Die vragen hebben voornamelijk te maken met de inhoud van de cooker, daar kom ik namelijk echt niet uit.

Ik woon samen met vriend (hij eet voor twee) en baby. Vrij regelmatig eten er 1 of 2 mensen mee en soms eet mijn ouderlijk gezin mee, dan komen er 6 mensen bij en zijn we dus met 8 en een baby. Gerechten die ik nu graag zou maken zijn stoofvlees, hele kip, pulled pork, soepen, sauzen en groenten (als bijgerecht). Ik heb geen enorme vriezerinhoud en kan dus niet altijd veel invriezen, maar vind het niet erg om later in de week nog een of twee keer hetzelfde te eten. Ook luncht mijn vriend graag warm, dus elke keer een extra portie is geen probleem.

Dan mijn vader. Heeft een gezin van 5 personen. Regelmatig (zeker vier keer per week) eten er mensen mee en zijn ze met 8-10 personen. Hij zoekt iets waarin je allerlei gerechten, soepen en sauzen kunt maken. Hij had een römertopf, maar vond die onhandig, omdat smaken teveel in elkaar overliepen. Hij kan gemakkelijk iets invriezen als er iets overblijft.

Suggesties? Alvast bedankt :*
dan zou ik deze nemen, 8 liter voor zoveel personen, is maar 32 euro op amazon

http://www.amazon.de/Andr(...)s=slowcooker+8+liter
pi_160092066
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is dan een stoomkoker, geen slowcooker. Echt een wezenlijk verschil.

Nee, het was zeker weten een slowcooker. Hij zegt nu dat de bakken naast elkaar zaten in één slowcooker. Goed, ik ga nog wel eens googlen. Thanks :)

THEFXR, dat lijkt me voor hem een goed formaat! Ik ga 't doorgeven, thanks :)

Zou voor mijn gezin de 3.5l een goede maat zijn? Heb de topics al doorgespit naar de recepten die jullie maken (😍) maar vind 't nog steeds lastig beslissen. Vooral die hele kip zit me dwars, die lijkt in 3.5l net niet te passen. Maar bij 5l is het minimum wat je kunt maken weer vrij veel. Nou ja, ik ga weer googlen. Bedankt iig
  zondag 21 februari 2016 @ 14:54:51 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160092172
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:51 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Nee, het was zeker weten een slowcooker. Hij zegt nu dat de bakken naast elkaar zaten in één slowcooker. Goed, ik ga nog wel eens googlen. Thanks :)

THEFXR, dat lijkt me voor hem een goed formaat! Ik ga 't doorgeven, thanks :)

Zou voor mijn gezin de 3.5l een goede maat zijn? Heb de topics al doorgespit naar de recepten die jullie maken (😍) maar vind 't nog steeds lastig beslissen. Vooral die hele kip zit me dwars, die lijkt in 3.5l net niet te passen. Maar bij 5l is het minimum wat je kunt maken weer vrij veel. Nou ja, ik ga weer googlen. Bedankt iig
Zelf heb ik een 3.5 liter en daar gaat geen hele kip in, alleen net 4 dijen of 8 drumsticks.
voor jouw piekbezetting :P van 8 personen zou ik toch de 6.5 of ook de 8.0 liter aanraden.
denk dat je vader deze heeft gezien de duo crockpot
  zondag 21 februari 2016 @ 15:03:03 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160092418
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:51 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Nee, het was zeker weten een slowcooker. Hij zegt nu dat de bakken naast elkaar zaten in één slowcooker. Goed, ik ga nog wel eens googlen. Thanks :)

THEFXR, dat lijkt me voor hem een goed formaat! Ik ga 't doorgeven, thanks :)

Zou voor mijn gezin de 3.5l een goede maat zijn? Heb de topics al doorgespit naar de recepten die jullie maken (😍) maar vind 't nog steeds lastig beslissen. Vooral die hele kip zit me dwars, die lijkt in 3.5l net niet te passen. Maar bij 5l is het minimum wat je kunt maken weer vrij veel. Nou ja, ik ga weer googlen. Bedankt iig
Ja, dat klopt, twee of drie bakken naast elkaar. Maar dan nog is het principe dat je eenpans stoofgerechten maakt, zoals in een römertopf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160094739
Als je googled op Slowcooker with compartments en dan afbeeldingen zie je er heel veel. En vaak gewoon te bestellen, evt een andere stekker eraan en je hebt een deelbaar apparaat.
We have far more in common than that which devides us..
pi_160095420
Waarom geen 3.5 liter en een 5.0 liter nemen, met zijn drieën pak je de 3,5 liter, ben je met meer de 5.0 liter en ben je met nog meer gebruik je ze alle twee :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')