abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:31:10 #226
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152772361
Lower pthumeru chalice done.

Vraag: als ik die dungeon verwijder en opnieuw aanmaak moet ik dan de hele dungeon doorlopen om ritual blood(4) te vinden? Of kan ik dan direct naar lamp 4?

(de vraag is eigenlijk: hoe farm ik een dungeon?).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152783374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:31 schreef wdn het volgende:
Lower pthumeru chalice done.

Vraag: als ik die dungeon verwijder en opnieuw aanmaak moet ik dan de hele dungeon doorlopen om ritual blood(4) te vinden? Of kan ik dan direct naar lamp 4?

(de vraag is eigenlijk: hoe farm ik een dungeon?).
Als je een dungeon verwijderd, verwijder je ook je progressie van die dungeon. Als je dezelfde dungeon opnieuw aanmaakt, zul je dus van voren af aan moeten beginnen. Dus het enigste wat je kunt farmen in een dungeon zijn de normale enemies.

Zo farm je een Dungeon -> Met de "Chalice Dungeon Search" optie kun je kiezen uit dungeons die andere mensen ge-shared hebben. Wel moet je een zelfde soort dungeon open hebben staan om een bepaalde dungeon te openen. Dus als je bijvoorbeeld een ge-sharede Pthumeru Root 4 wilt openen, moet je al een Pthumeru Root 4 open hebben staan. De voordelen hiervan zijn groot!
1: je hoeft geen Ritual Material meer te gebruiken (oftewel gratis dungeons)
2: op deze manier kun je dus 1 dezelfde dungeon oneindig vaak doen zonder materiaal te gebruiken
3: met ge-sharede dungeons kun je messages achter laten voor andere en andersom. (Als je rechts boven kijkt dan kun je aan het aantal 'Messenger poppetjes' zien hoe populair die bepaalde dungeon is)
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:03:29 #228
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152783753
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:49 schreef DataMoshed-SpaDinner het volgende:

[..]

Als je een dungeon verwijderd, verwijder je ook je progressie van die dungeon. Als je dezelfde dungeon opnieuw aanmaakt, zul je dus van voren af aan moeten beginnen. Dus het enigste wat je kunt farmen in een dungeon zijn de normale enemies.

Zo farm je een Dungeon -> Met de "Chalice Dungeon Search" optie kun je kiezen uit dungeons die andere mensen ge-shared hebben. Wel moet je een zelfde soort dungeon open hebben staan om een bepaalde dungeon te openen. Dus als je bijvoorbeeld een ge-sharede Pthumeru Root 4 wilt openen, moet je al een Pthumeru Root 4 open hebben staan. De voordelen hiervan zijn groot!
1: je hoeft geen Ritual Material meer te gebruiken (oftewel gratis dungeons)
2: op deze manier kun je dus 1 dezelfde dungeon oneindig vaak doen zonder materiaal te gebruiken
3: met ge-sharede dungeons kun je messages achter laten voor andere en andersom. (Als je rechts boven kijkt dan kun je aan het aantal 'Messenger poppetjes' zien hoe populair die bepaalde dungeon is)
Dus om in lower die ritual blood(4) uit de kist te pakken moet ik de 2 bosses verslaan? :(
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152785374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:03 schreef wdn het volgende:

[..]

Dus om in lower die ritual blood(4) uit de kist te pakken moet ik de 2 bosses verslaan? :(
Yep...
Of je zoekt ff via Google in welke Dungeons er veel Blood(4) zitten.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:44:01 #230
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152786402
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef DataMoshed-SpaDinner het volgende:

[..]

Yep...
Of je zoekt ff via Google in welke Dungeons er veel Blood(4) zitten.
Ja nou ik had er 4 in 1 run (3 uit een kist en 1 van een monster meen ik).
En moet er 18 of zo. Dat was wat veel vond ik :P

Maar ok vanavond ga ik ze proberen te vinden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152787269
Old Yharnam ziet er wel heel gaaf uit _O_

Eén loot item kreeg in in de Cathedral Ward niet te pakken:
Als je vanuit de CW Lamp rechtdoor loopt (waar Eileen staat op een gegeven moment) en je loopt de trap op door de main gate, dan loop je recht op een soort balkon af, en daarop ligt een item.

Nu heb je rechts daarvan een hoge ladder, maar wat ik ook probeer, ik kom met springen/rollen maar niet op dat balkon :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:18:06 #232
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152787398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
Old Yharnam ziet er wel heel gaaf uit _O_

Eén loot item kreeg in in de Cathedral Ward niet te pakken:
Als je vanuit de CW Lamp rechtdoor loopt (waar Eileen staat op een gegeven moment) en je loopt de trap op door de main gate, dan loop je recht op een soort balkon af, en daarop ligt een item.

Nu heb je rechts daarvan een hoge ladder, maar wat ik ook probeer, ik kom met springen/rollen maar niet op dat balkon :(
LOL

Ik dacht precies hetzelfde _O-
Maarre... vergeet die loot maar voor nu. Komt later ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152787870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:18 schreef wdn het volgende:

[..]

LOL

Ik dacht precies hetzelfde _O-
Maarre... vergeet die loot maar voor nu. Komt later ;)
Verdomme, ben ik dus een uur voor niks kwijt geweest met rollen en springen }:|
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:39:49 #234
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152788020
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Verdomme, ben ik dus een uur voor niks kwijt geweest met rollen en springen }:|
Als ik het goed heb begrepen is dit er 1 waar je van de andere kant komt door van wat huizen af te springen (nadat je de poort kan openen ;) )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152788622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
Old Yharnam ziet er wel heel gaaf uit _O_

Eén loot item kreeg in in de Cathedral Ward niet te pakken:
Als je vanuit de CW Lamp rechtdoor loopt (waar Eileen staat op een gegeven moment) en je loopt de trap op door de main gate, dan loop je recht op een soort balkon af, en daarop ligt een item.

Nu heb je rechts daarvan een hoge ladder, maar wat ik ook probeer, ik kom met springen/rollen maar niet op dat balkon :(
Er is jou ook talloze keren geädviseerd om de deur rechts vanuit de lamp te pakken (in de kerk waar je begint). Had je dit gedaan dan was je daar allang geweest. :p
pi_152788637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:39 schreef wdn het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is dit er 1 waar je van de andere kant komt door van wat huizen af te springen (nadat je de poort kan openen ;) )
Ik zal als ik met Old Yharnam (klote vuurkanon) klaar ben nog eens gaan kijken voor dat item :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_152788703
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:00 schreef DataMoshed-SpaDinner het volgende:

[..]

Er is jou ook talloze keren geädviseerd om de deur rechts vanuit de lamp te pakken (in de kerk waar je begint). Had je dit gedaan dan was je daar allang geweest. :p
Die deur kan ik pas in na/via Old Yharnam. En ik heb een tic dat ik persé eerst een locatie uit wil kammen voordat ik me met een volgende locatie ga bezig houden ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_152798412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die deur kan ik pas in na/via Old Yharnam. En ik heb een tic dat ik persé eerst een locatie uit wil kammen voordat ik me met een volgende locatie ga bezig houden ;)
Oooooh, my bad, ik dacht dat je Old Yharnam/BSB al gedaan had. In principe is Old Y. ook de 3e locatie. Als je die in je playtrough meeneemt.

iig wou ik even stressen dat het de moeite waard is die weg ook uit te kammen. Niet alleen voor de loot, maar ook voor de lore.
pi_152811941
Ik kam sowieso altijd alles helemaal uit, ik wil niks missen :Y
Sowieso is is het een schitterende area _O_

Alleen die 2 vijanden met een geweer (die op het dak bij het kanon en nog eentje die daar vlakbij beneden loopt vind ik ontzettend moeilijk, dus daar kom ik later voor terug, eerst de rest van Old Yharnam. Ik heb gelukkig al 2 shortcuts ontdekt.

En straks ook maar weer eens gaan kijken in Cathedral Ward waar die poort met het wachtwoord ook al weer zit, daar heb ik niet helemaal goed op gelet, al weet ik wel ongeveer waar die zit.

Heb vandaag een halve dag vrij genomen en daarna heb ik een lang weekend *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 21 mei 2015 @ 08:35:47 #240
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152812482
Die wat onderin loopt is een hunter. Niet vechten in het open maar gebruikt de trappen om achter uit te gaan en voorzichtig aan te vallen. Wegrennen, healen, aanvallen.

Die met dat kanon kun je beter later een keer doen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:12:06 #241
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152817338
https://twitter.com/yosp/status/601186946988244992

"So I have been asked by many people if we are making DLC for Bloodborne. I can say... An expansion is coming. More info later this year. :D"
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152824544
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:12 schreef wdn het volgende:
https://twitter.com/yosp/status/601186946988244992

"So I have been asked by many people if we are making DLC for Bloodborne. I can say... An expansion is coming. More info later this year. :D"
Yes! Ben nooit hyped voor games meer en zeker niet voor dlc... Maar in dit geval: Nice!!
pi_152825303
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:48 schreef DataMoshed-SpaDinner het volgende:
Rom is alleen "moeilijk" door zijn 'komeet' attack, en die kun je in de Chalice versie gewoon geheel vermijden door achter zo'n pilaar te gaan staan ... Dus Chalice Rom is makkelijkste baas samen met Witch of Hemwick.

En die kleinere spinnen negeren is vragen om problemen, vooral in de Dungeon. De arena is klein dus je wordt zodra je bij Rom in de buurt bent gelijk in de anus ge-raped. Als je niet met Tonitrus speelt, gewoon naar links of rechts dodgen van zo'n spin en 1-2 hits in hun rug en klaar.

Rom is echt niet moeilijk, je moet gewoon opletten. Rom en kids slaan hard maar alle aanvallen zie je een uur van te voren aan komen. Als je gewoon rustig de tijd neemt kun je Rom zonder ook maar één Blood Vial te gebruiken klaren.
Ik vind Watcher of the Old Lords, Keeper of the Old Lords etc een stuk makkelijker. En maneater pig uiteraard. Of de Watchers. Of Bloodstarved (die kan ik echt dromen. Zolang ik antidote heb kan in de Chalice versie nog aan met een +0 wapen als ik geduld zou hebben) Maybe ook Amygdala als je em door hebt en wat geduld hebt.

Moeilijkste so far? Pthumerian Descendent en Pthumerian Elder met een arcade build zonder degelijke gems.. ;p Maybe Paarl aangezien ik die alleen met Coop heb gedaan. Geen idee verder.

Oh en voor mensen met echt veel geduld: vuurhond proberen met een fire arcane build... +9 wapen... Damage? 5-8 per hit...
pi_152825622
Okee, ik kom net aan in de Healing Church Workshop (beneden dan, boven zit een deur die op slot zit), wordt ik gedood en opeens zit in in Unseen Village (met hele onheilspellende muziek) :')

Ben denk ik verder bijna klaar in het Yharnam gedeelte. Blood Starved Beast in Old Yharnam verslagen. Daar vlakbij zit ook een poort die dicht zit (daar kom ik ongetwijfeld vanzelf nog wel een keer terecht).
In Cathedral Ward zat ook nog een poort met een wachtwoord, maar die kan ik niet meer vinden :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:46:15 #245
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152825848
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:38 schreef StateOfMind het volgende:
Okee, ik kom net aan in de Healing Church Workshop (beneden dan, boven zit een deur die op slot zit), wordt ik gedood en opeens zit in in Unseen Village (met hele onheilspellende muziek) :')
Ik weet wat jou gedood heeft *O*
Ik weet wat jou gedood heeft *O*
Ik weet wat jou gedood heeft *O*

Veel plezier daar :D Ik raad je aan te rennen en die bell ringers te mollen.
quote:
Ben denk ik verder bijna klaar in het Yharnam gedeelte. Blood Starved Beast in Old Yharnam verslagen. Daar vlakbij zit ook een poort die dicht zit (daar kom ik ongetwijfeld vanzelf nog wel een keer terecht).
In Cathedral Ward zat ook nog een poort met een wachtwoord, maar die kan ik niet meer vinden :@
Ja. Unseen Village is wat je zult willen gaan doen (daar ligt ook de upper cath ward key op een vrij irritante plek)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152827660
Ik zie dat nu Ludwig's Holy Blade te koop is voor 20.000 ( :( en ik wil ook die Crow outfit hebben en levellen kost ook veel :( ) en ik hoor daar goede verhalen over.
Ik zie dat daar minimaal 16 STR en 12 SKL voor nodig is en ik heb 20 STR en 10 SKL.

Nu staat bij Ludwigs Blade dat ie zowel met STR als met SKL allebei met D scaled.
Ik snap natuurlijk wel dat ik mijn SKL van 10 naar 12 moet brengen, maar daarna maakt het niks meer uit of ik STR of SKL ga levellen, toch?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_152831997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie dat nu Ludwig's Holy Blade te koop is voor 20.000 ( :( en ik wil ook die Crow outfit hebben en levellen kost ook veel :( ) en ik hoor daar goede verhalen over.
Ik zie dat daar minimaal 16 STR en 12 SKL voor nodig is en ik heb 20 STR en 10 SKL.

Nu staat bij Ludwigs Blade dat ie zowel met STR als met SKL allebei met D scaled.
Ik snap natuurlijk wel dat ik mijn SKL van 10 naar 12 moet brengen, maar daarna maakt het niks meer uit of ik STR of SKL ga levellen, toch?
Natuurlijk wel. Als je met Ludwigs wilt spelen, dan wil je natuurlijk STR en SKL levelen. Hoe hoger je level hoe meer je wapen scaled oftewel meer damage output. Als je een wapen kiest dat alleen met STR scaled, dan wil je investeren in STR. Plus met het upgraden van je wapen gaat de scaling ook omhoog.
Tevens als je niet van plan bent te PvP'en of dergelijke, kun je gewoon blijven levelen wat je wilt.

Mijn eerste character zit nu rond LVL:260, 99 VIT, 40 END, 50 STR & SKL, rond de 50ARC, heb alleen Bloodtinge niet geleveled :p
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja... Luister maar niet naar WDN! Waar hij het allemaal over heeft, hoef je je nog lang geen zorgen over te maken.
pi_152916147
Ik zit even helemaal vast.

Van de week kwam ik voor het eerst beneden in de Healing Church Workshop area en toen werd ik vrijwel meteen gedood door een vijand met een grote zak op zijn rug.
Vervolgens kwam ik weer bij in de Unseen Village.

Echter zit ik hier vast (nou ja, via de lamp kan ik natuurlijk wel weg).
Ga ik rechtsaf de trap af (bij dat varken) daar is een poort die dicht zit. Linksaf, richting die honden, voorbij dat andere varken zit een muur (dichtgemetselde poort).
Boven dat linkse varken kun je ergens naar binnen waar een lift is (die boven of beneden is) met een hendel, maar als ik de hendel wil bedienen krijg ik de melding 'device is not currently operable'.

De lamp en 2 shortcuts heb ik ontdekt en elke vijand omgelegd, maar geen idee waar ik naar toe moet.

Vervolgens ben ik terug gegaan naar de Healing Church Workshop area, maar ook daar loopt alles dood.

Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, maar wat :?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 24 mei 2015 @ 15:58:43 #249
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152917996
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit even helemaal vast.

Van de week kwam ik voor het eerst beneden in de Healing Church Workshop area en toen werd ik vrijwel meteen gedood door een vijand met een grote zak op zijn rug.
Vervolgens kwam ik weer bij in de Unseen Village.

Echter zit ik hier vast (nou ja, via de lamp kan ik natuurlijk wel weg).
Ga ik rechtsaf de trap af (bij dat varken) daar is een poort die dicht zit. Linksaf, richting die honden, voorbij dat andere varken zit een muur (dichtgemetselde poort).
Boven dat linkse varken kun je ergens naar binnen waar een lift is (die boven of beneden is) met een hendel, maar als ik de hendel wil bedienen krijg ik de melding 'device is not currently operable'.

De lamp en 2 shortcuts heb ik ontdekt en elke vijand omgelegd, maar geen idee waar ik naar toe moet.

Vervolgens ben ik terug gegaan naar de Healing Church Workshop area, maar ook daar loopt alles dood.

Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, maar wat :?
Hunters badge en richting de grote poort.
Dit, dus.
pi_152918563
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hunters badge en richting de grote poort.
Maakt het nog uit welke (ik heb er 4: Saw Hunter Badge, Crow Hunter Badge, Sword Hunter Badge en de Radiant Sword Hunter Badge)?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')