abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 23 april 2015 @ 22:20:11 #1
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151971920
Nog nooit een topic geopend in [OUD], maar here goes :D

Onze zoon wordt binnenkort 6. Hij wil het allerliefst een space scooter, zo'n ding zeg maar:



Nu zijn er twee maten zag ik, een normale en een junior. De normale is vanaf een jaar of 8... Zoon is best groot van stuk, dus ik twijfel of we voor de junior of de gewone zullen gaan. Zou het ook zonde vinden als de junior heel snel te klein blijkt. Heeft iemand ervaring met deze dingen? Schijnt nog best hard te gaan ook..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_151972088
Heeft hij al een gewone step? want daar kan je ook mee beginnen om te zien hoe het gaat. Verder kun je zelf denk ik het beste inschatten of hij een gevaar op de weg word met zo'n ding.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  donderdag 23 april 2015 @ 23:14:47 #3
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_151974028
Ik zou zeggen laat hem allebei de modellen even proberen in de winkel. Als dat ding te groot is, is het misschien ook moeilijker te hanteren als hij wil stoppen/remmen.

Ons buurmeisje van 8 jaar heeft er éen. Maar ik heb geen idee welk model. Gaat best wel aardig snel, maar ze kan hem goed hanteren. Ik krijg er in ieder geval geen hartkloppingen van als ik haar zie op dat ding ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_151974183
Als hij een beetje handig is zou ik de normale doen. Mijn dochter kreeg er op haar zevende eentje. Dat ging prima. Vriendje van 5 crosste er ook zo op weg, maar broertje van 5 weer niet.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 23 april 2015 @ 23:20:02 #5
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151974242
groter = beter

want hoe kleiner = hoe instabieler

en zorgkosten zijn alleen meer duurder ieder jaar _O-
  donderdag 23 april 2015 @ 23:59:03 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_151975511
Dochter van 4 heeft de grote versie en stepte er zo op weg.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 24 april 2015 @ 03:23:24 #7
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_151977661
Mijn oudste kreeg de gewone voor zijn 7e verjaardag vorig jaar.
Dikke hit!
En zijn broertje van 5 is er een paar weken terug voor het eerst op geweest. Dat ging prima.

Dus ik zou zeker voor het normale formaat gaan :Y
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:59:46 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151978228
Ok, dank voor de reacties allemaal. Ben ik een enorme helikopterouder als ik wil dat hij een helm draagt? Bij skateboarden moet dat wel van ons :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_151978475
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:59 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, dank voor de reacties allemaal. Ben ik een enorme helikopterouder als ik wil dat hij een helm draagt? Bij skateboarden moet dat wel van ons :P
als die het bij skateboarden wel moet zou ik hem het nu ook laten dragen.
  vrijdag 24 april 2015 @ 08:36:49 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151978565
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

als die het bij skateboarden wel moet zou ik hem het nu ook laten dragen.
Dit. Helmpje is relatief goedkoop, NAH is vrij prijzig op een lang leven.
pi_151978819
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:36 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit. Helmpje is relatief goedkoop, NAH is vrij prijzig op een lang leven.
plus nogal hypocriet ik zou zelf nooit meer skaten als ik op de scooter geen op hoef
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:44:37 #12
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151984187
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:36 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit. Helmpje is relatief goedkoop, NAH is vrij prijzig op een lang leven.
Ja, true. Bij fietsen doen we het ook. Maar af en toe voel ik me een beetje een aansteller.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 11:54:37 #13
5428 crew  miss_sly
pi_151984621
De zin en onzin van helmpjes is ook niet helemaal duidelijk. Ik las laatst dat je er hersenletsel ook niet mee voorkomt, omdat hersenletsel komt door de beweging van de hersenen in het hoofd bij een klap. Daar doet een helmpje niet veel tegen.
Tegen schedelfracturen of gaten in het hoofd helpt het uiteraard wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 april 2015 @ 12:41:31 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151986604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:54 schreef miss_sly het volgende:
De zin en onzin van helmpjes is ook niet helemaal duidelijk. Ik las laatst dat je er hersenletsel ook niet mee voorkomt, omdat hersenletsel komt door de beweging van de hersenen in het hoofd bij een klap. Daar doet een helmpje niet veel tegen.
Tegen schedelfracturen of gaten in het hoofd helpt het uiteraard wel.
En wat doet een helm? Juist. Die verlaagt het momentum dat de hersenen hebben tijdens zo'n beweging. Voorkomen doet ook niets. Maar de kans verlagen is al heel wat.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 12:48:39 #15
5428 crew  miss_sly
pi_151986836
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En wat doet een helm? Juist. Die verlaagt het momentum dat de hersenen hebben tijdens zo'n beweging. Voorkomen doet ook niets. Maar de kans verlagen is al heel wat.
Een en ander is ernstig afhankelijk van de snelheid van de botsing.

http://vvn.nl/dossier/fietshelm
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 april 2015 @ 13:28:10 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151987892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een en ander is ernstig afhankelijk van de snelheid van de botsing.

http://vvn.nl/dossier/fietshelm
Je voorkomt ook niet alles met een helm. Maar in de situatie van TS ga je niet voorbij de snelheid waarbij een helm maximaal bescherming bied.

Ja, ik ga geen helm dragen :{w Beschermd heul niet als ik voor de trein spring ;(
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 13:34:45 #17
5428 crew  miss_sly
pi_151988064
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je voorkomt ook niet alles met een helm. Maar in de situatie van TS ga je niet voorbij de snelheid waarbij een helm maximaal bescherming bied.

Ja, ik ga geen helm dragen :{w Beschermd heul niet als ik voor de trein spring ;(
Die laatste opmerking is niet nodig, doe maar gewoon.

Vallen met een step, kinderfiets, space scooter kan. Een helm kan dan inderdaad wel wat beschermen. Als er sprake is van een ongeluk, is die bescherming veel minder.
Met een skateboard worden ook nog allerlei capriolen uitgehaald, dus het dragen van een helm is dan zeker wel aan te raden.

Het enige dat ik wil zeggen is dat een helm geen garantie is op geen letsel. Men mag best kritisch nadenken en zichzelf informeren. Gebruik van een helm kan ook (blijkt uit onderzoek) risicovoller gedrag tot gevolg hebben, juist omdat men denkt goed beschermd te zijn.

En dan nog moet iedereen het zo doen als zij denken dat goed is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152001173
Mijn beide dames hebben een "gewone" dus niet de junior.
De jongste wordt over 2 maanden 6. Ze gaat supergoed op dat ding!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 24-04-2015 22:08:25 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 21:56:55 #19
5428 crew  miss_sly
pi_152001565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:46 schreef Vicky het volgende:
Mijn beide dames hebben een "gewone" dus niet de junior.
De jongste wordt over 2 maanden 2. Ze gaat supergoed op dat ding!
6 Vicky, ze wordt 6!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152001976
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

6 Vicky, ze wordt 6!
whahahah hoe kom ik nou weer bij 2... Ik geef de zon maar de schuld :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 22:13:28 #21
5428 crew  miss_sly
pi_152002119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:08 schreef Vicky het volgende:

[..]

whahahah hoe kom ik nou weer bij 2... Ik geef de zon maar de schuld :P
Ik snap wel dat je het veel te snel vindt gaan, hoor, dat vind ik namelijk ook :D
Maar echt, 6! De zon is wel een fijne schuldige!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:20:19 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152008305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die laatste opmerking is niet nodig, doe maar gewoon.

Vallen met een step, kinderfiets, space scooter kan. Een helm kan dan inderdaad wel wat beschermen. Als er sprake is van een ongeluk, is die bescherming veel minder.
Met een skateboard worden ook nog allerlei capriolen uitgehaald, dus het dragen van een helm is dan zeker wel aan te raden.

Het enige dat ik wil zeggen is dat een helm geen garantie is op geen letsel. Men mag best kritisch nadenken en zichzelf informeren. Gebruik van een helm kan ook (blijkt uit onderzoek) risicovoller gedrag tot gevolg hebben, juist omdat men denkt goed beschermd te zijn.

En dan nog moet iedereen het zo doen als zij denken dat goed is :)
O daar ben ik het ook volledig mee eens. Dragen van een helm kan leiden tot schijnveiligheid waardoor mensen juist weer meer risico gaan opzoeken.
pi_152008548
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:20 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

O daar ben ik het ook volledig mee eens. Dragen van een helm kan leiden tot schijnveiligheid waardoor mensen juist weer meer risico gaan opzoeken.
Ik vraag me af of kinderen in de leeftijd 3 tot 8 ook zo denken. Mijn dochters van 4 en 7 i.i.g niet.
Bij mij moeten ze bij fietsen, skaten , spacescooters ed gewoon een helm dragen. Een helm verlaagt het risico op letsel bij eenzijdige ongelukken aanzienlijk. En het vallen tijdens skaten, (leren) fietsen, spacescooter, schaatsen, skateboarden gebeurt veel vaker dan een botsing met andere verkeersdeelnemers.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_152018620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die laatste opmerking is niet nodig, doe maar gewoon.

Vallen met een step, kinderfiets, space scooter kan. Een helm kan dan inderdaad wel wat beschermen. Als er sprake is van een ongeluk, is die bescherming veel minder.
Vorig jaar was er een meisje in de straat op haar skates wezen spelen en kon niet meer remmen. Schoot de straat op, vanuit geparkeerde auto's.

Die werd goed gegrepen door een voorbij rijdende auto. Met haar hoofd vol op het voorruit. Deze is helemaal gebarsten.

Gelukkig had zij een een helm en en arm en kniebeschermers om. Haar helm is in meerdere stukken uit elkaar gespoten. In een radius van 10 meter waren er stukken van te vinden.

Ze had haar been gebroken, maar heeft het overleefd.

Zonder helm was het haar schedel en het inhoud daarvan in een radius van 10 meter verspreid.
pi_152086099
zonder helm was niet haar schedel met inhoud over een radius van 10meter verspreid. helm breekt juist gecontroleerd om de klap op te vangen. dat is niet hetzelfde effect als een hoofd die op de ruit klapt. desalniettemin zal het haar zeker bescherming hebben geboden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:32 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik vraag me af of kinderen in de leeftijd 3 tot 8 ook zo denken. Mijn dochters van 4 en 7 i.i.g niet.
Bij mij moeten ze bij fietsen, skaten , spacescooters ed gewoon een helm dragen. Een helm verlaagt het risico op letsel bij eenzijdige ongelukken aanzienlijk. En het vallen tijdens skaten, (leren) fietsen, spacescooter, schaatsen, skateboarden gebeurt veel vaker dan een botsing met andere verkeersdeelnemers.
schijnveiligheid gaat niet alleen hoe je kinderen erover denken maar ook wat de overige verkeersdeelnemers denken.
uit ander onderzoek (kan het onderzoek zo snel niet vinden) bleek bijvoorbeeld dat automobilisten dichter langs fietsers rijden die een helm dragen dan fietsers die geen helm dragen. wat weer meer risico geeft op ongelukken.

het is helaas geen zwart/wit verhaal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')