abonnement Unibet Coolblue
pi_151914273


Het idee
Een groepje van -idealiter- 8 personen start met elkaar een Round Robin. Iedereen koopt een boekje. Moleskine boekjes zijn heel geschikt voor dit project, omdat die ingenaaid zijn en zelfs als ze 10 keer zo dik zijn geworden, stevig blijven en niet gaan loslaten. Eén iemand neemt de leiding op zich: deze persoon stelt de groep samen, zorgt dat iedereen elkaars adres heeft en geeft de spelregels door, die per groep aangepast kunnen worden en zorgt voor de verdere communicatie van de groep.

Hoe?
Je begint met op de eerste -binnen de groep afgesproken- aantal bladzijden iets te laten zien over jezelf, je werk, je eventuele gezin, je interesses etc. Dat doe je in de vorm van bijvoorbeeld een collage van knipsels, tekeningen, tekst, beeld, quotes, gedichtjes etc. Alles op je eigen unieke manier. Hoeft niet perfect! Je kunt ook een thema aan je boekje ' hangen', bijvoorbeeld een kleur, muziek, quotes, geloof, happines, oid. Natuurlijk ga je van de kaft ook iets leuks maken, verf, teken, plak of brei er een hoes om heen. Alles kan!
Na twee weken stuur je het boekje door naar de volgende persoon en jij ontvangt rond die tijd een boekje van iemand anders waarin je je lekker creatief uitleeft met papier, stof, verf, potlood, pen, stift of wat dan ook! Elke twee of drie weken (net wat je als groep afspreekt) stuur of geef je het boekje door en na een maand of 3/4 krijg je je eigen boekje weer terug, maar nu vol mooie dingen, speciaal gemaakt voor jou!
Ook leuk is het om een speciale afsluiting met elkaar te regelen, zodat je de boekjes persoonlijk kunt overhandigen en elkaar in het écht' kunt zien!

Hoe doe je mee?
Geef je naam op in dit topic en de TS zet je in het lijstje in de OP. Zodra er genoeg deelnemers zijn worden de groepjes gemaakt, de verzenddata besproken en dan kan de pret beginnen! *O*
Eén iemand neemt de leiding. Meestal degene die de oproep doet. Zorg dat iedereen weet waar ze aan beginnen en dat er van iedereen verwacht wordt dat ze op tijd hun boekje versturen. Niks vervelender dan weken op een boekje te moeten wachten, waardoor jij en dus ook de andere niet verder kunnen. !!!Geef je dus alleen op als je zeker weet dat je tijd vrij kan maken om een paar bladzijdes te vullen in elk boekje!!! Er kan altijd overmacht zijn, overleg dan met elkaar wat handig is: iets langer de tijd nemen, of degene even overslaan. Op het laatst is het boekje zo dik dat het waarschijnlijk pakketpost is, vertel dat je mededeelnemers ook, zodat ze niet voor verrassingen komen te staan. Handig is ook om bijvoorbeeld een besloten facebook groep aan te maken waarop jullie dingen kunnen delen en sneakpeaks kunnen laten zien van wat je gemaakt hebt.

Geen inspiratie?
Ga dan eens googelen op 'artjournaling' of zoek op Pinterest naar 'artjournaling'of 'roundrobin'. Zeker weten dat je dan weer genoeg ideeen op doet! En vergaap je niet aan de dingen die de anderen maken, probeer het gewoon op jouw manier en je zult merken dat je aldoende heel veel leert!

Websites voor inspiratie
http://bykris-art.blogspot.nl/p/round-robin-notebook.html
http://www.postfabriek.nl/2013/05/14/round-robin/
https://www.facebook.com/pages/Round-Robin/100724360086938
• Pinterest
• Of google eens op 'Round Robin project'

De tarieven:
t/m 20g 0,69 (1)
t/m 50g 1,38 (2)
t/m 100g 2,07 (3)
t/m 250g 2,76 (4)
t/m 2kg 3,45 (5)

Brievenbuspost is max 38 x 26,5 x 3,2 cm. en max 2kg.

De regels
• Schaf een boekje/schriftje aan op a5 formaat van min. 80 bladzijdes. Zorg dat hij niet te zwaar is en door de brievenbus past.
• Wees zuinig op het boekje van een ander
• Ieder boekje blijft 2 weken bij de deelnemer.
• De boekjes worden netjes op de aangegeven verzenddata verstuurd.
• Foto’s maken is verplicht, ze delen in het topic niet
• Blijf eerlijk en blijf communiceren met elkaar wanneer er een probleem optreed tijdens het verzenden van het boekje oid.
• Probeer minimaal 8 pagina's te vullen, dit is het leukst voor de eigenaar van het boekje. Meer mag, maar zorg dat de deelnemers na jou ook 8 pagina's kunnen vullen.
• Zorg dat het boekje minimaal de eerste 5 rondes nog door de brievenbus past. Zo heeft iedereen max. 3x ¤6,75 aan verzendkosten.

Aanmelden kan tot:
16 Maart


Verzenddata:
[*] 23 Maart > Iedereen stuurt zijn boekje op naar persoon 1 uit zijn groepje.
[*] 6 April
[*] 20 April
• 4 Mei
• 18 Mei
• 1 Juni
• 15 Juni
• 29 Juni > De boekjes gaan weer terug naar de eigenaar.

Ik hoop dat het idee een beetje duidelijk is geworden uit bovenstaande tekst. Over de overige regeltjes zoals aantal deelnemers, aantal groepjes, verzenddata e.d. kunnen we met elkaar brainstormen en uiteindelijk samen beslissen

Waarschuwing!
Aanmelding geeft het risico tot:
• Algehele (keuken) tafel chaos
• UVHH, MHTLVK en DIVTLOTS syndroom!

Ofwel:Uitstellen Van Het Huishouden, Mijn Hele Tafel Ligt Vol Knutselspul en Dit Is Veel Te Leuk Om Te Stoppen

Groepje 1
• Mocha
• MissStevie
• Sarabi
• JaleesaJoia
• Simmu
• Muck
• MevrouwPuff

Groepje 2
• Crientj
• littledrummergirl
• gebakken-koekje
• SummerBreeze
• Spuuglokje
• Aspergermeisje
• nectarientje
pi_151914284
Mijn laatste post in het vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:09 schreef SummerBreeze het volgende:
Maandagavond (laat) boekje van ldg op de post gedaan. En ik besef me nu dat dat uiteraard weer was zonder eerst sneaks op de foto te zetten. Ik ben echt slecht in dat soort dingen.

En sorry LDG, ik heb maar 6 pagina's volgemaakt. Ik kwam echt vreselijk in tijdnood en wilde niets afraffelen. Ik vond 6 pagina's waar tijd en aandacht aan besteed was een beter idee dan 8 'snel klaar' pagina's. Hoop dat je me dat wil en kunt vergeven... :@
pi_151914287
Geeft niks gekkie :D ik ga ze echt niet natellen ofzo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_151914935
Ik vind het wel knap dat jullie inspiratie blijven houden! Ik weet al een tijdje niet meer wat ik moet doen met mijn eigen knutselboek. Iemand nog goede linkjes van pinterest oid?
Duvel & Niels
pi_151915447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:01 schreef Duufje het volgende:
Ik vind het wel knap dat jullie inspiratie blijven houden! Ik weet al een tijdje niet meer wat ik moet doen met mijn eigen knutselboek. Iemand nog goede linkjes van pinterest oid?
Gelukkig heb ik tot nog toe vooral boekjes gehad met een thema. Dat maakt het voor mij altijd makkelijker. Ik ben nou eenmaal goed in het opvolgen van opdrachten :')

Je zou eens kunnen googlen op 'art journal prompts'. Dat zijn dus eigenlijk ook een soort opdrachtjes en die zijn er in de vorm van een uitdaging (denk aan: 'gebruik eens 2 kleuren die je normaal niet samen gebruikt', 'je handen zijn het enige gereedschap dat je mag gebruiken'), een thema (bijvoorbeeld 'paars', 'droomwens', jeugdherinnering' of 'vintage') of eigenlijk heel voor de hand liggend (iets als 'wat heb je vandaag gedaan?', 'vraag iemand anders om een opdracht').
pi_151915593
http://artjournalist.com/list-love/

Zoiets bijvoorbeeld :D goed idee breeze
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 22 april 2015 @ 11:36:12 #7
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_151918608
Meestal kan ik wel wat dingen halen uit wat mensen over zichzelf opschrijven en dat combineer ik dan met wat dingen wat ik zelf leuk vind om aan anderen te laten zien. Ik heb eigenlijk nog niet gehad dat ik totaal niet meer wist wat ik moest maken terwijl ik daar eerst wel bang voor was
  woensdag 22 april 2015 @ 12:29:18 #8
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_151920423
Er zat hier net een boekje in de brievenbus *O*
  woensdag 22 april 2015 @ 16:13:39 #9
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_151928230
Ik heb ook een boekje ontvangen! *O* En nu gaan nadenken over de invulling ervan. Happy places... ik heb meteen al een boel ideeën! :)
  woensdag 22 april 2015 @ 16:29:53 #10
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_151928845
MevrouwPuff, issie er nog niet? *O*
Maandagmiddag op de post gegaan *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_151931924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:29 schreef Muck het volgende:
MevrouwPuff, issie er nog niet? *O*
Maandagmiddag op de post gegaan *O*
Nee... Wel een bericht 'pakje gemist', maar dat kan best wat anders zijn.
Hoop dat ie wel nog komt, heb plannen!
pi_151934072
Boekje hier ook ontvangen!
pi_151935605
Oeh dank voor de link!
Daar kan ik wel wat mee *O*
Duvel & Niels
pi_151940755
Ik vind het boekje van een ander makkelijker om in te knutselen.. er wordt vaak veel over de persoon verteld en elk persoon is weer anders, dus krijg ik van iedere persoon weer nieuwe inspiratie :)

Morgen even een toetsje maken waar ik vast faliekant voor ga zakken :') en dan ben ik de rest van de dag vrij.. Even hardlopen en dan lekker verder knutselen in het boekje van Muck :D *O*
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_151967845
Hier nog geen boekje ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_151969669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier nog geen boekje ;(
Hier ook niet... En vandaag vrij :P
pi_151969786
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hier ook niet... En vandaag vrij :P
ik gisteren :D maar raak n beetje in planologische plakpaniek _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_151982590
boekje is er en ik ook *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_151990864
Nog geen boekje vsn JJ in de bus. Erg jammer en hoop dat ie gewoon laat is.
pi_151991487
Ze wilde wel posten voor ze wegging toch?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_151991795
Wat raar, ik heb hem maandag op dinsdagnacht op de bus gedaan... Maar ik stuur mijn boekjes toch door naar Simmu? :?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_151991802
Of ben ik nou helemaal van het padje?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_151991824
Of bedoel je dat je mijn boekje moet ontvangen? :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_151991863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
Of bedoel je dat je mijn boekje moet ontvangen? :D
Dat inderdaad ;).
pi_151991907
Oh zoo. Ik schrok al. Dacht dat ik iets had gemist :@.
Wel balen dat mijn boekje dan vertraging heeft -O-
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')